abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207161049
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Vent, hou op. Russen zijn zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie. Probeer als neger of als homostel eens door Moskou te lopen :')
Dit is een whataboutism. Maar ik wel er wel op in gaan hoor.

Dus dat de Russen zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie zijn, maakt het voor ons goed om dat ook na te streven?

Begrijp ik jou verkeerd, of begrijp je jezelf verkeerd??? Wat maakt ons dan beter dan de Russen?
pi_207161050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ahum! Ik denk dat ik deze win! :6
Zeker, maar je was geen partij ;)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:21:48 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207161059
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland zet overal Russen meer als 5e colonne, die vervolgens gaan janken dat ze gediscrimineerd worden en moedertje Rusland moet komen helpen. Overal hetzelfde verhaal.
Rusland zet niets , die zijn voor Stalin gevlucht in 1950

mijn ex haar moeder ook die woonde in Kirgizie en was gevlucht voor Stalin , die maakt eiedere slimme rus dood uit angst voor interne vijaneden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207161068
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland zet niets , die zijn voor Stalin gevlucht in 1950
Que? Ze hebben alle Duitsers uit Koningsbergen geflikkerd en vervangen door Russen. Krim in 2014 idem dito.
pi_207161075
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom lazeren ze niet op naar Rusland dan?
Om dezelfde redenen waarom jij niet oplazert naar het land waar je voorouders vandaan kwamen. Je kan die redenen zelf wel opsommen, denk ik zo? Ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo goed. Weet jij niet wat vaderlandsliefde is?
pi_207161082
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:20 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dus dat de Russen zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie zijn, maakt het voor ons goed om dat ook na te streven?

Begrijp ik jou verkeerd, of begrijp je jezelf verkeerd??? Wat maakt ons dan beter dan de Russen?
Ja, voor de gelegenheid jezelf roomser dan de paus etaleren is leuk, maar keiharde realiteit is dat rus haar diaspora keer op keer gebruik voor haar territoriale ambities.

En heb je daar nog zinnig weerwoord op, of blijf je liever doen alsof je roomser dan de paus bent? :)

Die diaspora is gewoon een kei- en keihard veiligheidsrisico.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207161090
quote:

[..]

De helft van de bevolking bestaat uit etnische russen. Daar komt gezeik van. Dus ik snap wel dat Letland dat gezeik wil voorkomen.
pi_207161095
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, voor de gelegenheid jezelf roomser dan de paus etaleren is leuk, maar keiharde realiteit is dat rus haar diaspora keer op keer gebruik voor haar territoriale ambities.

En heb je daar nog zinnig weerwoord op, of blijf je liever doen alsof je roomser dan de paus bent? :)

En dit @RetepV
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:27:19 #209
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207161109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Je punt?
Dat de sancties een lachertje zijn :Y
pi_207161119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:

Weet jij niet wat vaderlandsliefde is?
Eh, wat? :')

Probeer jij hier nou echt te stellen dat die kolonisten die te be'GVD'ed waren om hun Estse paspoort op te halen, en in de regel ook helemaal geen Ests spreken, maar alleen russisch, een vorm van "vaderlands liefde" hebben richting Estland? :')

Wat rook jij?
pi_207161136
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Slayage het volgende:
Zelfs Rusland adepten tonen hun respect voor zelensky. Zie je het al voor je dat Putin opduikt bij bakhmut?

[ twitter ]
Ik hoop eerlijk gezegd dat ie het wel een keer doet, een goed gemikt schot en hij is uit zijn lijden verlost.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207161145
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, laten we ons vooral erg druk gaan maken over hoe rusland in theorie aangevallen kan worden,

terwijl diezelfde russen hun buren aan het genocideren zijn hé.

:z

Wordt jij nou niet moe van jezelf?
Ik maak me niet druk over dat Rusland in theorie aangevallen kan worden. Ik woon daar niet, mijn familie is veilig.

De Russen schijnen zich er daarentegen wel druk over te maken...

Ben je het niet met me eens dat de NAVO zich sinds 1992 steeds dichter naar Rusland heeft bewogen? Wiki zegt namelijk dat het zo is.

dinsdag 20 december 2022 @ 17:30:36 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207161146
quote:

[..]

Heel lullig voor de etnische Russen maar die hadden gewoon uit die landen op moeten zouten. Pemoeda's staken de totoks gewoon in de hens, de Balten waren iets liever voor hun voormalige kolonisatoren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:31:38 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207161157
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:

[..]
Om dezelfde redenen waarom jij niet oplazert naar het land waar je voorouders vandaan kwamen. Je kan die redenen zelf wel opsommen, denk ik zo? Ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo goed. Weet jij niet wat vaderlandsliefde is?
Ja, vaderlandsliefde is oorlogsretoriek.

Ik weet niet waar mijn voorouders vandaan komen. Maar er zijn weinig andere landen waar je beter als gewoon burger een gewoon leven kan leiden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:32:42 #215
pi_207161164
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:27 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat de sancties een lachertje zijn :Y
Dan hoeven we ze ook niet op te heffen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207161169
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:30 schreef RetepV het volgende:
Ja, laten we vooral vermeende 'zorgen' van rus serieus nemen, over hoe ze aangevallen 'kunnen' worden,

Terwijl rus zelf haar buren aan het genocideren is :z :z :z

Je zeer licht verholen kremlin propaganda en agenda begint ondertussen te vervelen...
pi_207161170
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zal hier met maar één ding op antwoorden. Het is een whataboutism. Maar jij doet het voorkomen alsof alleen Rusland zijn diaspora met militaire middelen beschermt, en dat daarom Rusland bestreden moet worden.

Met dezelfde argumenten moet de VS dan dus bestreden worden. Want hun diaspora is een kei- en keihard veiligheidsrisico.

"U.S.: 'Hague Invasion Act' Becomes Law"

https://www.hrw.org/news/(...)sion-act-becomes-law
pi_207161186
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
...
Je zou je maar moeten aanpassen aan het land waar je woont :N
Als ze zich zo Rus voelen kunnen ze in ieder geval makkelijk naar het moederland. Lopend is het ook nog prima te doen.

Voor de rest is Rusland het toonbeeld van fascisme natuurlijk :')

In ieder geval hebben ze in de Baltische staten nog een keuze en worden ze niet afgeslacht.
pi_207161191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:33 schreef RetepV het volgende:
Ik zal hier met maar één ding op antwoorden. Het is een whataboutism.
Dat is geen antwoord, dat is mijn stelling negeren.

Geef maar gewoon antwoord:

Die rus diaspora is gewoon een aanwijsbaar veiligheids risico, wat is jouw "oplossing" daarvoor.

quote:
Maar jij doet het voorkomen alsof alleen Rusland zijn diaspora met militaire middelen beschermt,

Met dezelfde argumenten moet de VS dan dus bestreden worden:
:')

Eerst komen met het verwijt van een whataboutism,

En dan in dezelfde post een whataboutism.

dinsdag 20 december 2022 @ 17:36:32 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207161196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zal hier met maar één ding op antwoorden. Het is een whataboutism. Maar jij doet het voorkomen alsof alleen Rusland zijn diaspora met militaire middelen beschermt, en dat daarom Rusland bestreden moet worden.

Met dezelfde argumenten moet de VS dan dus bestreden worden. Want hun diaspora is een kei- en keihard veiligheidsrisico.

"U.S.: 'Hague Invasion Act' Becomes Law"

https://www.hrw.org/news/(...)sion-act-becomes-law
The Hague Invasion Act deugt ook voor geen meter. Europa heeft te weinig kloten getoond de VS daarop aan te spreken, maar die act is heel kwalijk en hiermee zijn de Amerikanen ook medeverantwoordelijk voor dit soort oorlogen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:40:44 #221
471046 YoungDriller
pi_207161229
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan hoeven we ze ook niet op te heffen.
Of te doen alsof het wat uitmaakt. :Y
pi_207161243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:40 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Of te doen alsof het wat uitmaakt. :Y
Bron? :)
pi_207161247
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
The Hague Invasion Act deugt ook voor geen meter. Europa heeft te weinig kloten getoond de VS daarop aan te spreken, maar die act is heel kwalijk en hiermee zijn de Amerikanen ook medeverantwoordelijk voor dit soort oorlogen.
Het is een verkeerd signaal, absoluut. Maar deze act staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het daadwerkelijk binnen vallen van een soeverein land.
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 17:44:48 #224
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207161260
quote:

[..]
Ik maak me niet druk over dat Rusland in theorie aangevallen kan worden. Ik woon daar niet, mijn familie is veilig.

Ben je het niet met me eens dat de NAVO zich sinds 1992 steeds dichter naar Rusland heeft bewogen? Wiki zegt namelijk dat het zo is.

[ afbeelding ]
Ja, kut voor Rusland dat dat vooral aan zichzelf te danken heeft maar dat maar niet kan bevatten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207161314
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ahum! Ik denk dat ik deze win! :6
99 damn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207161318
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, echt heel gek dat al die landen, na tientallen jaren onder het juk van Rusland te hebben geleefd, zich bij de NAVO aansluiten om niet alleen te staan in een toekomstig conflict. En terecht na nu wel blijkt.
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:53:45 #227
471046 YoungDriller
pi_207161347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:51 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Ja, echt heel gek dat al die landen, na tientallen jaren onder het juk van Rusland te hebben geleefd, zich bij de NAVO aansluiten om niet alleen te staan in een toekomstig conflict. En terecht na nu wel blijkt.
Wat een parel van een circelredenatie. _O-
pi_207161360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:10 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Reuters. :Y
Nee, The Sirius Report.

quote:
The Sirius Report is an independent website with the aim of providing analysis and an alternative perspective on current affairs and global events that we believe are shaping a new political, economic and social paradigm. We are fully self-funded, not backed by or affiliated with any private or state entities.

The site is run by Paul and his wife Lisa, who is the site administrator. For privacy reasons, Paul prefers not to be known by his full name. He also feels that the primary focus should be on his work rather than on his identity.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:55:36 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207161363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:53 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Voor jou natuurlijk totaal onbegrijpelijk dat gewelddadige verovering leidt tot verzet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207161370
quote:

[..]
Maakt het niet minder kloppend.
pi_207161384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik weet niet waar mijn voorouders vandaan komen. Maar er zijn weinig andere landen waar je beter als gewoon burger een gewoon leven kan leiden.
En dat vinden die etnisch-Russische Letten dus ook.

En tot iets voor 2014 vonden de etnisch-Russische Oekraïeners dat ook. Die zijn sindsdien echter van mening veranderd.

Ik weet wel waar mijn voorouders vandaan gekomen, niet van Nederland. Mijn voorouder heeft echter een onomstotelijk recht verworven om hier te mogen wonen, voor verdiensten aan Willem I en aan Nederland. Ik zou echter wel uitermate teleurgesteld zijn als ineens mijn paspoort vanwege mijn etnische achtergrond afgenomen zou worden en ik het alleen maar weer terug krijg nadat ik een inburgeringstraject heb doorlopen. Misschien zo teleurgesteld dat ik, net als mijn voorouder, er misschien voor zou kiezen om mijn land opnieuw van de tiran te gaan bevrijden.

Het lijkt er imo op dat jij gewoon een paar dingen niet begrijpt. Vandaar dat ik dat 'vaderlandsliefde' er bij sleepte. Geloof mij dat vaderlandsliefde voor mij over mijn vaderland gaat en niet over mijn regering.

En zo zal het ook voor die etnisch-Russen zijn, die al 'tig generaties op hun plek wonen en ineens door een regering tot tweederangs burgers werden gemaakt. Alsof dat land het bezit is van de regering...
pi_207161390
Toffe foto

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:59:21 #233
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207161397
quote:

[..]
- Die landen zijn niet jaren lang bezet door de Sovjets?
- De Russen zijn Oekraïne niet binnengevallen?
pi_207161401
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eerst komen met het verwijt van een whataboutism,

En dan in dezelfde post een whataboutism.

Wat zeur je nou? Jij gaf het eerste voorbeeld. En daarmee gaf je aan dat je het een valide manier van argumenteren vindt. Dan moet je niet ineens gaan zeikwijven als het tegen je gebruikt wordt. In ieder geval was ik er helemaal open over.
pi_207161406
quote:

[..]
Self-fulfilling prophecy. Dat is hoe je zoiets noemt. Als jij super paranoia altijd bang bent dat iedereen tegen je is, en om die reden hang je de warmonger uit, ja, dan maak je vanzelf mee dat iedereen tegen je is.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:00:18 #236
471046 YoungDriller
pi_207161411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor jou natuurlijk totaal onbegrijpelijk dat gewelddadige verovering leidt tot verzet.
Jammer dat je zelf de soep niet zo heet eet als je hem opdient voor een ander. ;)

Geeft ook niet. Kwartje valt later wel. :Y
pi_207161415
Als bij Bahkmut een loopgraven oorlog gaande is met enkele meters verschuiving per week. Zou het dan kunnen zijn dat beide partijen zware verliezen lijden daar?
Vakman pur sang
pi_207161416
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:59 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat zeur je nou? Jij gaf het eerste voorbeeld.
Nope, was ik niet. Lees maar terug.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:01:20 #239
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207161425
De Westerse media sinds het begin van de speciale militaire operatie be like:

"Poetin verliest."
"Wederom enorme fouten van Poetin."
"Grote verliezen voor Poetin."
"De grote vergissing van Poetin."
"Grote Russische nederlagen."
"Poetin is volledig kansloos."
"Oorlog is inmiddels beslist."
"Einde nadert voor Poetin."

En nog steeds gaat het zo door. Hoe objectief is deze onzin volgens jullie? De Russen verdedigen hun gebieden waar etnische Russen zitten met succes. Dat vertellen ze je in de media niet, maar met het gegeven dat ze er nog steeds zitten en met behulp van logica weet iedereen toch dat de media liegt en dat de Russische operatie nog steeds een succes is.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:01:26 #240
471046 YoungDriller
pi_207161427
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:55 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nee, The Sirius Report.
[..]

Wel, Reuters. :Y
pi_207161437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Amerika met die act uitgesproken dat ze vinden dat ze Europa bezitten.

En ik vind het heel kwalijk dat niemand van onze leiders daar ook maar iets tegenin heeft gebracht. Wij zijn feitelijk al door de Amerikanen veroverd en hebben niet eens één kogel afgeschoten om onszelf proberen te redden.

Maar dit is een andere discussie.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:03:55 #242
471046 YoungDriller
pi_207161457
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:01 schreef Ixnay het volgende:

"Poetin verliest."

En nog steeds gaat het zo door. Hoe objectief is deze onzin volgens jullie? De Russen verdedigen hun gebieden waar etnische Russen zitten met succes. Dat vertellen ze je in de media niet, maar met het gegeven dat ze er nog steeds zitten en met behulp van logica weet iedereen toch dat de media liegt en dat de Russische operatie nog steeds een succes is.
Ik vind dat Rusland het aardig goed doet tegen 50 NAVO landen.

Maar goed, de westerse portomonee moet eerst leeg. En ik denk dat dit volgend jaar wel goed gaat komen. :Y
pi_207161458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:57 schreef RetepV het volgende:
Ik zou echter wel uitermate teleurgesteld zijn als ineens mijn paspoort vanwege mijn etnische achtergrond afgenomen zou worden
Doe maar een bron daarvoor, propagandist.

Van het afnemen van een eerder uitgegeven baltisch paspoort, ipv wat we kunnen lezen: ze waren gewoon te lamlendig om deze op te gaan halen.
pi_207161459
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het is een verkeerd signaal, absoluut. Maar deze act staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het daadwerkelijk binnen vallen van een soeverein land.
Zeker.

Maar het verschil is toch wel dat Oekraïne dingen deed waardoor Rusland het uiteindelijk binnenviel.

Terwijl wij juist angstvallig acties vermijden en de VS appeasen om niet binnengevallen te worden.
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 18:05:52 #245
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207161474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:03 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Maar goed, de westerse portomonee moet eerst leeg. En ik denk dat dit volgend jaar wel goed gaat komen. :Y
pi_207161486
quote:

[..]
Rusland is niet in oorlog tegen 50 NAVO landen...

Dat is weer een prachtig staaltje Russische propaganda.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_207161487
quote:
Soevereiniteit of souvereiniteit is het recht van een bestuursorgaan om het hoogste gezag uit te oefenen zonder dat verantwoording is verschuldigd aan een ander orgaan. Legitimatie van dit gezag kan vanuit verschillende gezichtspunten benaderd worden, zoals volkssoevereiniteit of godssoevereiniteit. Het begrip komt waarschijnlijk van het Latijnse superanus of suprema potestas.

In moderne staten is al het recht dat binnen het territorium geldt doorgaans terug te voeren op een grondwet of constitutie. Door middel van het soevereiniteitsbegrip wordt aangegeven waarom de grondwet geldt. In het geval van volkssoevereiniteit is dat bijvoorbeeld zo omdat het volk geacht wordt de constitutie te hebben opgesteld. In het geval van vorstensoevereiniteit wordt de vorst geacht de constitutie te hebben opgesteld.

In het moderne internationaal recht is soevereiniteit een belangrijk concept, omdat het gaat om het respect voor elkaars grenzen en het recht om gezag uit te mogen oefenen binnen de grenzen van een nationale staat, het zelfbeschikkingsrecht. Dit betekent dat een andere staat niet het recht heeft zich te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden en zich onthoudt van agressie tegen de soevereine staat (non-interventie). Soevereiniteit betekent ook dat een soevereine staat geen enkel gezag over een andere soevereine staat kan uitoefenen en diens territoriale integriteit moet respecteren. Het begrip had in de geschiedenis ook andere betekenissen.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 18:07:29 #248
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207161492
Mooi wel, al die zelfhaat en het eindeloze zoeken naar argumenten die het binnenvallen van een soevereine staat rechtvaardigen. :D
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:07:32 #249
pi_207161494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
En dat vinden die etnisch-Russische Letten dus ook.

En tot iets voor 2014 vonden de etnisch-Russische Oekraïeners dat ook. Die zijn sindsdien echter van mening veranderd.

Ik weet wel waar mijn voorouders vandaan gekomen, niet van Nederland. Mijn voorouder heeft echter een onomstotelijk recht verworven om hier te mogen wonen, voor verdiensten aan Willem I en aan Nederland. Ik zou echter wel uitermate teleurgesteld zijn als ineens mijn paspoort vanwege mijn etnische achtergrond afgenomen zou worden en ik het alleen maar weer terug krijg nadat ik een inburgeringstraject heb doorlopen. Misschien zo teleurgesteld dat ik, net als mijn voorouder, er misschien voor zou kiezen om mijn land opnieuw van de tiran te gaan bevrijden.

Het lijkt er imo op dat jij gewoon een paar dingen niet begrijpt. Vandaar dat ik dat 'vaderlandsliefde' er bij sleepte. Geloof mij dat vaderlandsliefde voor mij over mijn vaderland gaat en niet over mijn regering.

En zo zal het ook voor die etnisch-Russen zijn, die al 'tig generaties op hun plek wonen en ineens door een regering tot tweederangs burgers werden gemaakt. Alsof dat land het bezit is van de regering...
Wat een bullshit. Recht om ergens te wonen geeft je niet het recht om dat land aan een ander land te geven.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:08:28 #250
471046 YoungDriller
pi_207161502
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland is niet in oorlog tegen 50 NAVO landen...

Dat is weer een prachtig staaltje Russische propaganda.
Feiten spreken voor zich. :X
pi_207161506
Better late than never, diversificatie van leveranciers, voor Europa

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207161508
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi wel, al die zelfhaat en het eindeloze zoeken naar argumenten die het binnenvallen van een soevereine staat rechtvaardigen. :D
Welken landen zijn het koningrijk der Nederlanden ook alweer ‘ingevallen’ om een beetje order te acheppen(grondstoffen te stelen)
Vakman pur sang
pi_207161514
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:08 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Feiten spreken voor zich. :X
Welke feiten?

Je kletst uit je nek :)
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:10:13 #254
pi_207161518
quote:

"Poetin verliest."

Dan moeten we Ukraine dus meer wapens geven.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:12:25 #255
pi_207161541
quote:

[..]

"NATO hasn't arrived yet."
pi_207161548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:04 schreef RetepV het volgende:

Terwijl wij juist angstvallig acties vermijden en de VS appeasen om niet binnengevallen te worden.
Ja, je ziet het dagelijks, Rutte, Macron, Scholtz, etc, ze lopen allemaal op hun teentjes om de dreigende invasie vanuit de VS af te wenden.

Mogen we je ondertussen gewoon classificeren als bonafide wappie?

Ik denk dat dat mag ;)
pi_207161580
Nou ja, al met al is die klote oorlog in Europa nog volop gaande.
Is de fossiele crisis nog lang niet op zijn eind en is er een economische crisis in aantocht.
Al met al niet de meest stabiele tijd van de laatste decennia.
Mogen we hopen dat alles tot een goed einde zal komen.
Vakman pur sang
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:20:39 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207161621
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De VS treft dan ook geen schuld, wel verantwoordelijkheid. Door als hegemon bijna letterlijk de middelvinger op te steken naar het internationaal strafhof heeft de VS de kans laten lopen de wereld dichter bij een Rule of Law te brengen. Wat ze feitelijk aangeven is dat recht zich nu manifesteert en zich materialiseert binnen de context van een machtsevenwicht. En in die wereld heeft de NAVO zich inderdaad tever richting Rusland uitgebreid en bijt Rusland van zich af, dus zit je nu een beetje met een soort van Schrodinger-ethiek.'

Diezelfde mokerdomme overstretch zie je ze ook met Taiwan maken door er allerlei hoogwaardigheidsbekleders bezoeken te laten afleggen tegen de zin van China en Taiwan allerlei beschermingsbeloften te doen die ze helemaal niet waar kunnen maken. Wanneer China dan Taiwan aanvalt en de VS er uit 'Kissingereske overwegingen' de handen vanaf trekt roepen de Rob de Wijks van deze wereld dat dat allemaal heel verstandig grotemensenrealpolitik is maar doe dan in eerste instantie die beloften niet waarbij je landen een vals gevoel van veiligheid geeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207161623
quote:

"Poetin verliest."

Echt een enorm succes inderdaad.
pi_207161651
quote:

"Poetin verliest."

De kerstbonus uit het Kremlin is binnen?
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:25:58 #261
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_207161672
Het Kremlin heeft weer wat geld overgemaakt, zie ik. Het topic wordt weer professioneel ontspoord.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_207161681
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:20 schreef -XOR- het volgende:
Diezelfde mokerdomme overstretch zie je ze ook met Taiwan maken door er allerlei hoogwaardigheidsbekleders bezoeken te laten afleggen
Op je teentjes lopen, alles om een ander maar niet te schofferen, maakt je een appeaser.

Inhoudelijk heeft bezoek van tante geen significante veranderingen gebracht, op welk vlak dan ook.

Maar volgens jou moeten we maar rekening gaan houden met china's gevoel ofzo.

Vreemd dat je aanmerkingen hebt op kissinger. Je zit namelijk zelf precies hetzelfde in de wedstrijd. kissinger is ook zo'n type dat vind dat je maar rekening moet houden met china's "gevoel" want ze zijn immers groot en sterk, en net als jij vind hij ook dat de rule based order dan eigenlijk maar niet voor je geld; want china heeft immers meer rechten, ze hebben blijkbaar het recht om niet geschoffeerd te worden.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:33:35 #263
471046 YoungDriller
pi_207161734
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
"NATO hasn't arrived yet."
Die papieren tijger gaat ook niet komen. :X
pi_207161743
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:04 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zeker.

Maar het verschil is toch wel dat Oekraïne dingen deed waardoor Rusland het uiteindelijk binnenviel.

Ow god, dit narratief. Ja, laat maar weer. :')
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:35:02 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207161752
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Op je teentjes lopen, alles om een ander maar niet te schofferen, maakt je een appeaser.

Inhoudelijk heeft bezoek van tante geen significante veranderingen gebracht, op welk vlak dan ook.

Maar volgens jou moeten we maar rekening gaan houden met china's gevoel ofzo.

Vreemd dat je aanmerkingen hebt op kissinger. Je zit namelijk zelf precies hetzelfde in de wedstrijd. kissinger is ook zo'n type dat vind dat je maar rekening moet houden met china's "gevoel" want ze zijn immers groot en sterk, en net als jij vind hij ook dat de rule based order dan eigenlijk maar niet voor je geld; want china heeft immers meer rechten, ze hebben blijkbaar het recht om niet geschoffeerd te worden.
Nee, zelf ben ik een links-progressieve jongon, een idealist die van mening is dat de wereld een Rule of Law zou moeten kennen. Als je dan als de VS het daar niet mee eens bent en meer ziet in een op macht gegrondveste wereldorde dan brengt dat met zich mee dat je een consequentialistische ethiek doorvoert in je buitenlandpolitiek. Taiwan heeft er namelijk geen reet aan als China aanvalt en de VS zegt: "zoek het lekker uit".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207161767
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Als bij Bahkmut een loopgraven oorlog gaande is met enkele meters verschuiving per week. Zou het dan kunnen zijn dat beide partijen zware verliezen lijden daar?
100k aan beide kanten sowieso
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207161789
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dus de NAVO gaat niet komen, is er dus niet, maar je mattie in het kremlin wint wel met 11 vingers in zijn neus die oorlog tegen de NAVO, die niet gaat komen en er dus nu blijkbaar niet al is.

Erg verwarrend, allemaal ;)
pi_207161802
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
100k aan beide kanten sowieso
Lijkt me niet. Oekraine heeft beter getrainde soldaten, beter materieel, het thuisvoordeel en geen frontlinie als Bahkmut waar er elke dag een paar 100 Russen sneuvelen.
pi_207161812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat NATO zou komen was toch de reden van de inval? Of is er ondertussen weer een andere reden verzonnen?
pi_207161835
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Oekraine heeft beter getrainde soldaten, beter materieel, het thuisvoordeel en geen frontlinie als Bahkmut waar er elke dag een paar 100 Russen sneuvelen.
Ik denk dat Mark Milley het iets beter weet. Op een gegeven moment waren het ook gewoon 300 Oekraïners per dag. Het is een groot slachtfestijn voor beide partijen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207161840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat NATO zou komen was toch de reden van de inval? Of is er ondertussen weer een andere reden verzonnen?
Volgens mij waren we nog bij "desataniseren".
pi_207161873
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij waren we nog bij "desataniseren".
Wanneer zullen we komen bij de echte reden? De gas en olievelden in die gebieden ter waarde van $12 biljoen, die de afhankelijkheidspositie van Europa van olie/gas van Rusland op het spel zouden zetten als we alles van Oekraine zouden kopen.
pi_207161891
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, je ziet het dagelijks, Rutte, Macron, Scholtz, etc, ze lopen allemaal op hun teentjes om de dreigende invasie vanuit de VS af te wenden.
Er zijn gewoon dingen die jij niet wil zien.

De hele EU heeft angstvallig vermeden om het de VS moeilijk te maken. Onder andere door deze The Hague Invasion Act.

https://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_in_Afghanistan

quote:
An International Criminal Court (ICC) investigation in Afghanistan was authorised to proceed in 2020, after the collection of information from victims during 2017 and 2018, a 2019 request to open an investigation, a rejection of the request, and an overturning of the rejection of the request. The investigation concerns war crimes and crimes against humanity committed since 1 May 2003, in the context of the war in Afghanistan, by the Taliban and affiliated armed groups, war crimes by the Afghan National Security Forces, and war crimes committed in Afghanistan, Poland, Romania and Lithuania by United States Armed Forces and the United States Central Intelligence Agency (CIA).[89][90]
Nu is er dan in 2020 alsnog een onderzoek gestart naar oorlogsmisdaden van alle partijen. En het zal je misschien verbazen dat er geschreven staat " war crimes committed in Afghanistan, Poland, Romania and Lithuania by United States Armed Forces and the United States Central Intelligence Agency". Maar dat gaat over de geheime martelcentra van de Verenigde Staten en van de CIA in die landen.

Aangezien het al bewezen is dat die geheime martelcentra bestonden en dat de VS en de CIA er achter zaten, zul je denk ik wel inzien dat dat onderzoek overbodig is. Er hadden al lang Amerikaanse bevelhebbers en CIA mensen voor het ICC kunnen staan. Dat er nu (naja, in 2020 al) opnieuw een onderzoek is gestart, terwijl dat overbodig is, betekent dat het onderzoek alleen maar uitstel is. Alleen maar bedoeld om mensen bezig en tevreden te houden. Maar er zal niks uit komen en er zal geen Amerikaan voor het ICC komen.

Lees tussen de regels. Als niemand op zijn teentjes zo lopen, zoals jij stelt, zouden er al lang Amerikanen voor dat ICC gesleept zijn. Maar er is er geen één voor gesleept. En alles wordt tot in het oneindige vooruitgeschoven en/of vermeden. Dus ja, men loopt wel op zijn teentjes.
pi_207161918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ow god, dit narratief. Ja, laat maar weer. :')
Als je keer op keer met feiten en bewijzen wordt geconfronteerd, hoe lang wil je dan nog volhouden dat het niet zo is?
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:47:24 #275
471046 YoungDriller
pi_207161921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heeft Rusland inderdaad een stokje voor gestoken. Gelukkig maar! :Y
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:47:38 #276
403588 mcmlxiv
pi_207161925
Hoe zou dat nou voelen om de hedendaagse equivalent van nazi-Duitsland te verdedigen? Je moet toch wel bijna met zekerheid betaald worden om nu nog, na alle moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid Putin en zijn varkens te verdedigen.

NSB’ers in 1940 hadden nog het excuus geen weet te hebben van oorlogsmisdaden.
pi_207161926
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Wat is er nu beter dan?
pi_207161952
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef RetepV het volgende:

[..]
Als je keer op keer met feiten en bewijzen wordt geconfronteerd, hoe lang wil je dan nog volhouden dat het niet zo is?
Kun je die een keer opnoemen want volgens mij zijn jouw "feiten" al zo'n 100x verworpen als zijnde nonsense.

Rusland had 0 redenen om Oekraïne binnen te vallen vanwege militaire redenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207161955
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoe zou dat nou voelen om de hedendaagse equivalent van nazi-Duitsland te verdedigen? Je moet toch wel bijna met zekerheid betaald worden om nu nog, na alle moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid Putin en zijn varkens te verdedigen.

En ze krijgen op fok een mooi platform, dat valt mij nog het meest tegen.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:51:00 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207161970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Oekraine heeft beloofd geen lid van de NATO te worden in ruil voor een niet aanvalsverdrag door Rusland en inlevering vande USSR atoomwapens

nu gaan ze alsnog ;lid van de NATO worden dus en terecht, dus niks stokje

Idem Finland en Sweden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207161999
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Oekraine heeft beloofd geen lid van de NATO te worden in ruil voor een niet aanvalsverdrag door Rusland en inlevering vande USSR atoomwapens

nu gaan ze alsnog ;lid van de NATO worden dus en terecht, dus niks stokje
Rusland viel de Krim binnen, dus die hielden zich niet aan het verdrag. Waarom moet Oekraine het dan wel?
pi_207162004
quote:

Neonazi’s verdedigen het nazisme uit het Kremlin.
Neonazi’s.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:53:18 #283
471046 YoungDriller
pi_207162005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wat is er nu beter dan?
Dat de geldtiet van Europa wat vlotter leegraakt dan het plan was. ;)
pi_207162014
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Er bestaan echt gekken in Nederland die voor Rusland zijn.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:54:18 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207162015
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
nee wapens genoeg in de USA
pi_207162016
quote:

Heel wat fascisten die de holocaust nog steeds ontkennen. Dus verwacht bij bepaalde groepen geen beterschap.
  dinsdag 20 december 2022 @ 18:55:59 #287
471046 YoungDriller
pi_207162036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee wapens genoeg in de USA
Houd je vast aan dat idee. :Y
pi_207162044
Zouden sommige users een kerstpakket uit het Kremlin hebben gekregen voor hun diensten? Het lijkt er haast op.
pi_207162047
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Er bestaan echt neonazi’s in Nederland die voor Rusland zijn.
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:00:59 #290
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207162103
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:23 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
De kerstbonus uit het Kremlin is binnen?
Jep.

Vladimir belde net of ik op fok wilde posten voor hem.

Weer lekker 10000 roebel binnen geharkt.
pi_207162112
Waarom wordt dat uitschot getolereerd hier.. dat snap ik niet. Laat die kakkerlakken lekker naar een Russisch forum gaan
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:02:37 #292
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207162128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Echt een enorm succes inderdaad.
Dat nieuwsbericht mag je toevoegen aan mijn lijstje. O wat gaat het toch slecht met die Russen. Maar vreemd genoeg verdedigen ze zich blijkbaar goed.
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:03:39 #293
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207162141
Hier worden alleen himars met memebeschilderingen getolereerd.

Wat een kneuzenkermis zeg.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:03:42 #294
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207162143
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Jep.

wer kij ook op de RU ambassade ??
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:03:47 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207162145
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom wordt dat uitschot getolereerd hier.. dat snap ik niet. Laat die kakkerlakken lekker naar een Russisch forum gaan
Tot op zekere hoogte zijn verschillende meningen en invalshoeken natuurlijk onontbeerlijk. Maar dit is idd wel overduidelijk alleen propaganda-zenden.

Ineens vallen er weer een stuk of 4 binnen om hun vuil te spuien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:05:33 #296
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207162163
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tot op zekere hoogte zijn verschillende meningen en invalshoeken natuurlijk onontbeerlijk. Maar dit is idd wel overduidelijk alleen propaganda-zenden.
ik maag hopen dat het Berlarusische leger zich volledig tegen Rusland keert als ze moeten gaan vechten tegen de Oekrainsche buren en voor Putin
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 19:06:44 #297
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207162175
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dat nieuwsbericht mag je toevoegen aan mijn lijstje. O wat gaat het toch slecht met die Russen. Maar vreemd genoeg verdedigen ze zich blijkbaar goed.
Je waslijst aan falende argumenten?
pi_207162176
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Jep.

Dat is een schijntje, goedkope kracht dus.
  dinsdag 20 december 2022 @ 19:07:22 #299
403588 mcmlxiv
pi_207162181
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:55 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ja stop maar weer. ;)

Ze hadden ook een Minskverdrag getekend. Denk dat er in Moskou geen waarde gehecht wordt aan dit soort loze beloftes vanuit Kiev.
Minskverdrag. Is dat net zoiets als de Budapest akkoorden?
pi_207162182
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 19:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Hier worden alleen himars met memebeschilderingen getolereerd.

Wat een kneuzenkermis zeg.
ik heb een TR gezet.

Je post geen himars met memebeschildering :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')