abonnement Unibet Coolblue
pi_206905437

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_206905494
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 08:33 schreef Tjalala het volgende:
Dus ik lees vanochtend mijn mail en heb ook een bericht van WVJG inzake het project dat gisteravond open is gegaan: De verwachtingen zijn hoog gespannen, kan ik u zeggen. De reacties via telefoon en mail waren veel. Vol verwachting kijk ik meteen of het ze het al gelukt is de 1.5miljoen binnen te halen. Helaas verre van dat, nog geen 8% gefund, dat wordt zelfs met een paar grotere investeerders lastig...
Het duurt nog een paar maanden voordat de lening van start gaat, wellicht speelt dat mee.

quote:
Het transport van de woning is gepland in maart 2023. U kunt dus rekening houden met een wachttijd voor betaling.
pi_206905714
quote:
......
Even een bedankje voor Krekejapie en al die anderen hier die telkens weer de moeite nemen om het WGR topic opnieuw te openen als de vorige 'vol' is. Klasse *O* ^O^
pi_206907054
quote:
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Paulus Potterstraat 40 te Schiedam Herfinanciering. Je kunt vanaf 4 december 2022 om 11:00 uur investeren in dit project.
Die mannen hadden misschien verwacht te kunnen herfinancieren bij een bank na aankoop vanwege de korte looptijd van 6 maanden, waarschijnlijk niet gelukt. En door de verhoogde rente zijn ze ook nog eens bijna 300 euro per maand meer kwijt aan SIG, fout gegokt lijkt het.

[ Bericht 12% gewijzigd door Red_arrow op 02-12-2022 11:16:36 ]
pi_206907272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:09 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
En door de verhoogde rente zijn ze ook nog eens bijna 300 euro per maand meer kwijt aan SIG, fout gegokt lijkt het.
Zou om die reden de verwachte huuropbrengst ook eur 300 hoger zijn ?
Als ik de foto's zo zie is het niet omdat ze flink verbouwd hebben.
Uiteindelijk wordt het overschot per jaar wel hoger, maar dat komt vooral omdat sig in het rekensommetje de onderhoudskosten structureel verlaagd heeft naar 10% ipv 15%.
pi_206907675
Nog even terugkomen op die Bad Honn*f uit vorige draadje. Bedrag komt later ivm betalingsproblemen.
Leg als platform dan beter uit wat het precies is. Een migratie naar andere bank, nieuwe software of cash problemen? Het is idd gissen zo en heel irritant.
pi_206907738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:10 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Even een bedankje voor Krekejapie en al die anderen hier die telkens weer de moeite nemen om het WGR topic opnieuw te openen als de vorige 'vol' is. Klasse *O* ^O^
:Y w/
pi_206907891
SIG
Roosendaal Van Goghlaan

"Project eigenaar heeft aangegeven genoegen te nemen met hetgeen tot dit moment toegezegd. Tot 12.00 vandaag 2-12-2022 kan je toezeggen."

Zou ik ook gezegd hebben. Anders krijgt hij een renteverhoging te slikken.
Niet slim/netjes van SIG om in een nieuwsbrief te zeggen dat alle lopende projecten in de renteverhoging zouden meegaan zonder akkoord daarop te hebben.
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:35:50 #9
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206907915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:11 schreef Crowdmeister het volgende:
Nog even terugkomen op die Bad Honn*f uit vorige draadje. Bedrag komt later ivm betalingsproblemen.
Leg als platform dan beter uit wat het precies is. Een migratie naar andere bank, nieuwe software of cash problemen? Het is idd gissen zo en heel irritant.
Dit is de standaard manier van communiceren van MaxCF. Volgens mij weten ze zelf in 9 van de 10 gevallen maar de helft van de feiten.
Zo óók in die Corbelo update van maandag jl.
"In het gesprek kwam naar voren dat de verkoop tot uiterlijk 8 december nog bevestigd moet worden.."
Dat wisten ze dus kennelijk nog helemaal niet en daaruit leidt ik af dat ze nooit een ondertekend (voorlopig) koopcontract hebben gezien.

"Koper heeft een niet restitueerbare aanbetaling gedaan"
Noem dan gewoon hoe hoog die aanbetaling is, in ¤ of percentage van overeengekomen koopsom. Dan weten investeerders in ieder geval hoe serieus koper is.

"Corbelo gaf aan dat kopende partij geïnteresseerd zou zijn in hele portefeuille"
Heeft MaxCF daarvan een schriftelijke intentieverklaring gezien? Of heeft Challon Smith gewoon een keer in de pub iets vaag afgesproken met een compaan?
Heeft MaxCF zelf onderzoek gedaan naar deze kopende partij?

Allemaal heel simpele vragen die onbeantwoord blijven. En dat is, zeker nadat investeerders al lang aan het lijntje zijn gehouden, echt onacceptabel.
Het is heel vaak hetzelfde liedje met mensen die niet kunnen betalen; smoesjes verzinnen, om de brei heen draaien, tijd kopen, toezeggingen doen en vervolgens niet nakomen.... Een zichzelf respecterend en professioneel platform zou zich niet steeds zo makkelijk met een kluitje in het riet laten sturen.

Het enige wat wij als investeerders kunnen doen is met de voeten stemmen...

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 02-12-2022 12:47:54 ]
pi_206907975
Klein pluimpje voor SIG. Alle betalingen (van mij) zijn binnen van december (>100)
pi_206908047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:40 schreef zeeland6 het volgende:
Klein pluimpje voor SIG. Alle betalingen (van mij) zijn binnen van december (>100)
Ik mis er een paar, 2 projecten van Anand en een project van wijlen Nick.
pi_206908179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:35 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dit is de standaard manier van communiceren van MaxCF. Volgens mij weten ze zelf in 9 van de 10 gevallen maar de helft van de feiten.
Zo óók in die Corbelo update van maandag jl.
"In het gesprek kwam naar voren dat de verkoop tot uiterlijk 8 december nog bevestigd moet worden.."
Dat wisten ze dus kennelijk nog helemaal niet en daaruit leidt ik af dat ze nooit een ondertekend (voorlopig) koopcontract hebben gezien.

"Koper heeft een niet restitueerbare aanbetaling gedaan"
Noem dan gewoon hoe hoog die aanbetaling is, in ¤ of percentage van overeengekomen koopsom. Dan weten investeerders in ieder geval hoe serieus koper is.

"Corbelo gaf aan dat kopende partij geïnteresseerd zou zijn in hele portefeuille"
Heeft MaxCF daarvan een schriftelijke intentieverklaring gezien? Of heeft Challon Smith gewoon een keer in de pub iets vaag afgesproken met een compaan?
Heeft MaxCF zelf onderzoek gedaan naar deze kopende partij?

Allemaal heel simpele vragen die onbeantwoord blijven. En dat is, zeker nadat investeerders al lang aan het lijntje zijn gehouden, echt onacceptabel.
Het is heel vaak hetzelfde liedje met mensen die niet kunnen betalen; smoesjes verzinnen, om de brei heen draaien, tijd kopen, toezeggingen doen en vervolgens niet nakomen.... Een zichzelf respecterend en professioneel platform zou zich niet steeds zo makkelijk met een kluitje in het riet laten sturen.

Het enige wat wij als investeerders kunnen doen is met de voeten stemmen...
Inhoudelijk heb je gelijk maar platforms als Estateguru doen het niet beter en dat zijn volgens mij de platforms waar je MAX mee moet vergelijken, niet met SiG enzo, dit op basis van het rendement. Dat neemt bepaald niet weg dat er terechte zorgen zijn. Wat mij opviel in die filmpjes was dat nergens gewerkt werd, vaak ook niet nodig omdat de meeste projecten vrijwel klaar waren. Maar waarom dan nog niet verkocht? Ben benieuwd wat de volgende deadline wordt maar veel hoop dat ik nog wat terugkrijg voor 1 januari (VHR peildatum) heb ik niet meer
pi_206909019
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Inhoudelijk heb je gelijk maar platforms als Estateguru doen het niet beter en dat zijn volgens mij de platforms waar je MAX mee moet vergelijken, niet met SiG enzo, dit op basis van het rendement. Dat neemt bepaald niet weg dat er terechte zorgen zijn. Wat mij opviel in die filmpjes was dat nergens gewerkt werd, vaak ook niet nodig omdat de meeste projecten vrijwel klaar waren. Maar waarom dan nog niet verkocht? Ben benieuwd wat de volgende deadline wordt maar veel hoop dat ik nog wat terugkrijg voor 1 januari (VHR peildatum) heb ik niet meer
Zelf zit ik niet bij MAX of Estateguru maar ik zou van een Nederlands platform toch wel een iets betere communicatie/organisatie verwachten dan van een oost europese. Mochten bij Max natuurlijk de toestanden aan blijven houden is daar natuurlijk ook nog een AFM melding mogelijk. (als ik het me goed herinner hebben ze toen n.a.v. meldingen ook goed geïnformeerd naar de situatie FNC terugtrekking bij de melders, of er wat uit is gekomen weet ik dan weer niet)
pi_206909255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:32 schreef tnhb het volgende:

[..]
Zou om die reden de verwachte huuropbrengst ook eur 300 hoger zijn ?
Als ik de foto's zo zie is het niet omdat ze flink verbouwd hebben.
Uiteindelijk wordt het overschot per jaar wel hoger, maar dat komt vooral omdat sig in het rekensommetje de onderhoudskosten structureel verlaagd heeft naar 10% ipv 15%.
Vind ik überhaupt altijd leuk ingeschat bij SIG. De huurinkomsten dekken de exploitatie altijd precies.
Als er echt panden zijn van 180k met een huuropbrengst van 2k (wat ik wel eens voorbij zie komen), dan was dat pand niet zo goedkoop geweest. Altijd zelf berekenen en privé situatie uiteraard meenemen
pi_206909361
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Inhoudelijk heb je gelijk maar platforms als Estateguru doen het niet beter en dat zijn volgens mij de platforms waar je MAX mee moet vergelijken, niet met SiG enzo, dit op basis van het rendement. Dat neemt bepaald niet weg dat er terechte zorgen zijn. Wat mij opviel in die filmpjes was dat nergens gewerkt werd, vaak ook niet nodig omdat de meeste projecten vrijwel klaar waren. Maar waarom dan nog niet verkocht? Ben benieuwd wat de volgende deadline wordt maar veel hoop dat ik nog wat terugkrijg voor 1 januari (VHR peildatum) heb ik niet meer
Ik volg op Rightmove een verkoop van een soortgelijk renovatieproject van een andere geldnemer van MCF. Lijkt me een integere partij die netjes van alles foto's plaatst op social media. Huis is af, maar is wel inmiddels al een paar keer in prijs verlaagd. In de UK staan alle seinen op rood wat mij betreft.
  vrijdag 2 december 2022 @ 15:17:18 #16
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206909708
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik mis er een paar, 2 projecten van Anand en een project van wijlen Nick.
+ versnelde aflossing Hengelo: Nieuwstr 40 & 40A
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206910498
Weer een nieuw verlengingsverzoek bij MAX, geen C*rb*l* deze keer maar een andere uit het VK
pi_206910828
https://www.crowdrealestate.nl/projecten/625-woningen-gossnitz

Al bijna vol, maar 6% en Beoogde looptijd van 6 - 36 maanden;.

Op de looptijd kan een factor 6 verschil zitten, dus ik pas even.+ momenteel sowieso even kritisch op CRE.
pi_206910870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:02 schreef quepos het volgende:

[..]
Gaan we nu de spot drijven met www.maxcrowdfund.nl ???
Is het niet zo dat MAX crowdfund de spot drijft met zijn investeerders???
Nauwelijks communicatie over de probleem gevallen, en daarnaast met een Hoog van de Toren verhaal naast de 4.2 miljoen euro aan aandelen die ze afgelopen jaar hebben opgehaald nu wederom voor 800K certificaten proberen te slijten met fantastische verhalen over de vooruitzichten de komende jaren.
pi_206910912
Nieuw GvE project met een 2e hypotheek op zakelijk onroerend goed incl. pré-investeringslinkje (vanaf 5 december):

Graag leggen we de volgende investeringskans aan u voor:

Herfinanciering bedrijfspand BORUS kinderopvang II (26429)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206912544
Tot nu toe heb ik de nieuwe voorwaarden van Kapitaal op Maat niet geaccepteerd. Ik zou ook wel gek zijn, want dan wordt namelijk voor een 2e keer kosten geïncasseerd voor mijn lopende projecten.
Vandaag krijg ik de volgende e-mail van KoM.

quote:
Uw account voldoet nog niet aan de Europese Regelgeving
Beste Investeerder,
Eerder dit jaar hebben wij u op de hoogte gebracht van de nieuwe Europese Wet- en Regelgeving voor Crowdfundingdienstverleners. Een van de eisen is dat wij onze klant kennen, zodat bekend is voor wie wij transacties uitvoeren.
Uit onze gegevens blijkt dat u de registratie van uw account nog niet volledig en/of succesvol heeft afgerond. Graag nodigen wij u uit om de identificatie en verificatie stappen te voltooien.

Binnenkort zullen wij telefonisch contact met u opnemen om dit persoonlijke toe te lichten en desgewenst te helpen met het registratieproces van uw account.

Via deze link kunt u inloggen op uw account en de registratie meteen beginnen vanuit uw nieuwe Dashboard. U vult de gevraagde gegevens in. Vervolgens gaat u zichzelf legitimeren met een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs!) Daarna geeft u de bankrekening op die we gaan valideren met een Identificatiebetaling van ¤0,01. Vervolgens vragen we u de aangepaste Algemene Voorwaarden van Kapitaal op Maat te accepteren en de overeenkomst met GoCredible te bevestigen. Tot slot accepteert u de aangepaste Raamovereenkomst om uw account te completeren.
Het klopt dat het voor bestaande klanten verplicht is om zich (opnieuw) te identificeren.
Kapitaal op Maat koppelt deze identificatie nu echter aan het accepteren van de nieuwe voorwaarden en een kosten verhoging. Dat lijkt mij niet ok.

Ben benieuwd wie hier verder mee te maken heeft en of men hier ook contact met KoM over heeft.
Op mijn e-mails naar KoM komt namelijk geen reactie terug.
pi_206912661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:33 schreef dyna18 het volgende:
Tot nu toe heb ik de nieuwe voorwaarden van Kapitaal op Maat niet geaccepteerd. Ik zou ook wel gek zijn, want dan wordt namelijk voor een 2e keer kosten geïncasseerd voor mijn lopende projecten.
Vandaag krijg ik de volgende e-mail van KoM.
[..]
Het klopt dat het voor bestaande klanten verplicht is om zich (opnieuw) te identificeren.
Kapitaal op Maat koppelt deze identificatie nu echter aan het accepteren van de nieuwe voorwaarden en een kosten verhoging. Dat lijkt mij niet ok.

Ben benieuwd wie hier verder mee te maken heeft en of men hier ook contact met KoM over heeft.
Op mijn e-mails naar KoM komt namelijk geen reactie terug.
ik Idem en heb geantwoord dat i k geen nieuwe investeringen bij hen zal doen en hier geen gebruik van maakt en men mij de uitkeringen op het bestaande rekeningnummer kan overmaken. Ook wens ik niet telefonisch te worden benaderd.
pi_206912762
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:33 schreef dyna18 het volgende:
Ben benieuwd wie hier verder mee te maken heeft en of men hier ook contact met KoM over heeft.
Ik zit in dezelfde situatie en heb die e-mail niet gehad. Als ik inlog, wordt mij wel gevraagd om mijn e-mailadres te verifiëren. Dat doe ik niet. De projecten waar ik al in geïnvesteerd heb zijn te vinden. Er staan nog drie projecten open. 2 in faillissement. 1 met een betalingsregeling. Misschien dat KOM mij daarom niet benaderd heeft; ik heb geen projecten meer die aflossen.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:08:47 #24
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206912967
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:37 schreef Bieselke het volgende:
https://www.crowdrealestate.nl/projecten/625-woningen-gossnitz

Al bijna vol, maar 6% en Beoogde looptijd van 6 - 36 maanden;.

Op de looptijd kan een factor 6 verschil zitten, dus ik pas even.+ momenteel sowieso even kritisch op CRE.
Transformatie Landsmeer moet ook deze maand afgelost worden. En óók die zal geherfinancierd gaan worden, heb ik begrepen.
De projecten lopen bij CRE nog steeds wel vol en de marktomstandigheden (vraag/aanbod) bepalen uiteindelijk de rente. Maar persoonlijk vind ik het bizar dat projecten bij CRE geherfinancierd worden tegen dezelfde rente als 2-3 jaar geleden betaald werd voor de oorspronkelijke projecten. Er is in tussentijd toch wel een en ander veranderd in de wereld, zou je denken...
pi_206913976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik mis er een paar, 2 projecten van Anand en een project van wijlen Nick.
alle projecten van Anand zijn bij mij betaald.
pi_206914406
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:33 schreef dyna18 het volgende:
Tot nu toe heb ik de nieuwe voorwaarden van Kapitaal op Maat niet geaccepteerd. Ik zou ook wel gek zijn, want dan wordt namelijk voor een 2e keer kosten geïncasseerd voor mijn lopende projecten.
Vandaag krijg ik de volgende e-mail van KoM.
[..]
Het klopt dat het voor bestaande klanten verplicht is om zich (opnieuw) te identificeren.
Kapitaal op Maat koppelt deze identificatie nu echter aan het accepteren van de nieuwe voorwaarden en een kosten verhoging. Dat lijkt mij niet ok.

Ben benieuwd wie hier verder mee te maken heeft en of men hier ook contact met KoM over heeft.
Op mijn e-mails naar KoM komt namelijk geen reactie terug.
Ik heb vandaag de zelfde mail ontvangen. Ik ga hiermee uiteraard niet akkoord. Voor nu wacht ik even rustig af.
pi_206915117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik mis er een paar, 2 projecten van Anand en een project van wijlen Nick.
Beelstraat en de Begijnhofstr.24**c/24***a (of zijn die van Anand.).

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 02-12-2022 22:35:40 ]
Pecunia non olet
pi_206915281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:33 schreef dyna18 het volgende:
Tot nu toe heb ik de nieuwe voorwaarden van Kapitaal op Maat niet geaccepteerd. Ik zou ook wel gek zijn, want dan wordt namelijk voor een 2e keer kosten geïncasseerd voor mijn lopende projecten.
Vandaag krijg ik de volgende e-mail van KoM.
[..]
Het klopt dat het voor bestaande klanten verplicht is om zich (opnieuw) te identificeren.
Kapitaal op Maat koppelt deze identificatie nu echter aan het accepteren van de nieuwe voorwaarden en een kosten verhoging. Dat lijkt mij niet ok.

Ben benieuwd wie hier verder mee te maken heeft en of men hier ook contact met KoM over heeft.
Op mijn e-mails naar KoM komt namelijk geen reactie terug.
Ze kunnen me de boom in daar bij KOM.
Idd een slinkse manier om alsnog die kostenverhoging door te drukken ~O>

Ik zal ze voorstellen dat ze me de laatste 900 euro aan termijnen direct overmaken en dan mogen ze er wat mij betreft een tientje aan kosten van af trekken als dat ze gelukkig maakt.
En hoef ik niet met hun Europa in. Win win :6
Pecunia non olet
pi_206917649
Betaling van T*nte Le*n (HCN) is nog niet ontvangen. Zoeken met Google geeft aan "Permanent gesloten", site van restaurant geeft dit niet aan maar reserveren is niet mogelijk.
Recentste artikel in krant is van 29 september waarin staat dat de Raad van State een definitieve uitspraak gaat doen over de vergunning.
https://www.bndestem.nl/b(...)ein-terug~a167a3530/
pi_206918496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:09 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Die mannen hadden misschien verwacht te kunnen herfinancieren bij een bank na aankoop vanwege de korte looptijd van 6 maanden, waarschijnlijk niet gelukt. En door de verhoogde rente zijn ze ook nog eens bijna 300 euro per maand meer kwijt aan SIG, fout gegokt lijkt het.
Woning staat in de actieve verkoop, maar niet op tijd kunnen verkopen. Inmiddels in prijs gezakt Kan een kortdurend project worden met boeterente. Kan ook zijn dat ze van strategie veranderd zijn.

Huis in Schiedam gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)lus-potterstraat-40/
pi_206920938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:40 schreef zeeland6 het volgende:
Klein pluimpje voor SIG. Alle betalingen (van mij) zijn binnen van december (>100)
Ik mis hier de L.J.M. Beelstraat in Amsterdam nog. Was vorige maand ook iets te laat.

En ben benieuwd hoe de zaken er voor staan wat betreft Schiedamseweg 15b te Vlaardingen.
pi_206921123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 23:42 schreef Soulfreak het volgende:
Betaling van T*nte Le*n (HCN) is nog niet ontvangen. Zoeken met Google geeft aan "Permanent gesloten", site van restaurant geeft dit niet aan maar reserveren is niet mogelijk.
Recentste artikel in krant is van 29 september waarin staat dat de Raad van State een definitieve uitspraak gaat doen over de vergunning.
https://www.bndestem.nl/b(...)ein-terug~a167a3530/
Tant* L**in is onderdeel van Im*mens*us. Hopelijk speelt dat nog een rol bij de nakoming van de verplichtingen.
Destijds bij de ondergang van Perr**n 2*2 is dit gebeurd, maar de spoeling wordt dun met steeds minder deelnemers.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_206922372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:52 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik zit in dezelfde situatie en heb die e-mail niet gehad. Als ik inlog, wordt mij wel gevraagd om mijn e-mailadres te verifiëren. Dat doe ik niet. De projecten waar ik al in geïnvesteerd heb zijn te vinden. Er staan nog drie projecten open. 2 in faillissement. 1 met een betalingsregeling. Misschien dat KOM mij daarom niet benaderd heeft; ik heb geen projecten meer die aflossen.
Me2, dat wil zeggen geen email gehad, 1 project failliet (maar betaald nog wel onregelmatig) en 1 met regeling (maar betaald niet).
pi_206922904
Hier stromen de gouden & zilveren munten van GvE binnen <O) 8}
pi_206923103
Kan het zijn dat ik iets gemist heb , ik zie dat alle projecten van SIG ineens vol zitten ? Dacht afgelopen weekend nog te zien dat er erg veel nog ruim open stonden
pi_206923320
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:
Hier stromen de gouden & zilveren munten van GvE binnen <O) 8}
Hier ook :)
pi_206923443
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:27 schreef Fons92 het volgende:
Kan het zijn dat ik iets gemist heb , ik zie dat alle projecten van SIG ineens vol zitten ? Dacht afgelopen weekend nog te zien dat er erg veel nog ruim open stonden
Zie ik ook ja. Vind dat toch wel een een beetje vreemd.
pi_206923537
En een overwachte aflossing bij SIG: Winschoten Blijhamsterweg 17 en 19
Liep nog tot 15-04-2023, nu alle rente tot einde looptijd en aflossing ontvangen.

[ Bericht 37% gewijzigd door fok321 op 03-12-2022 15:22:33 ]
pi_206924073
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:27 schreef Fons92 het volgende:
Kan het zijn dat ik iets gemist heb , ik zie dat alle projecten van SIG ineens vol zitten ? Dacht afgelopen weekend nog te zien dat er erg veel nog ruim open stonden
Inderdaad. Vanochtend waren er zeker 3 a 4 openstaande projecten..
pi_206924890
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tant* L**in is onderdeel van Im*mens*us. Hopelijk speelt dat nog een rol bij de nakoming van de verplichtingen.
Destijds bij de ondergang van Perr**n 2*2 is dit gebeurd, maar de spoeling wordt dun met steeds minder deelnemers.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zullen het zien, voorlopig nog geen mail van HCN ontvangen.
pi_206925279
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:46 schreef fok321 het volgende:

[..]
Hier ook :)
Idem kunnen de kids lekker van snoepen. Mooi gebaar!
pi_206925663
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:27 schreef Fons92 het volgende:
Kan het zijn dat ik iets gemist heb , ik zie dat alle projecten van SIG ineens vol zitten ? Dacht afgelopen weekend nog te zien dat er erg veel nog ruim open stonden
Ik gok een combinatie van wederom een algehele rente verhoging en de vervroegde aflossing van Winschoten Blijhamsterweg 17 en 19 waar ik overigens geen bericht van ontvangen had..?
pi_206929781
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:27 schreef Fons92 het volgende:
Kan het zijn dat ik iets gemist heb , ik zie dat alle projecten van SIG ineens vol zitten ? Dacht afgelopen weekend nog te zien dat er erg veel nog ruim open stonden
Ik denk dat ze (naast de andere genoemde redenen) ook nog wat grotere investeerders achter de hand hadden om die projecten vol te krijgen (na rente verhoging). Het gemiddelde geïnvesteerde bedrag is bij die projecten sinds gisteren namelijk omhoog gegaan terwijl juist regelematig tegen het vollopen van een project het gemiddelde iets daalt.
pi_206933236
autobedrijf met hypotheekrecht

linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206934842
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 22:53 schreef Jaco078 het volgende:
autobedrijf met hypotheekrecht

linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of deze volkomt. De zekerheden ogen niet verkeerd maar hij heeft enorm veel schuld en een negatief EV.
Pecunia non olet
pi_206935638
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 01:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ben benieuwd of deze volkomt. De zekerheden ogen niet verkeerd maar hij heeft enorm veel schuld en een negatief EV.
Ik probeer ook altijd onderscheid te maken in gekregen vermogen en verdiend vermogen. Overwaarde is gekregen vermogen. Hoefde niemand iets voor te doen. Daaruit zou je kunnen concluderen dat het hier niet lukt om vermogen op te bouwen op eigen kracht.
pi_206936152
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:47 schreef Ron1986 het volgende:

[..]
Ik gok een combinatie van wederom een algehele rente verhoging en de vervroegde aflossing van Winschoten Blijhamsterweg 17 en 19 waar ik overigens geen bericht van ontvangen had..?
Dank voor de mededeling, had ik gemist dat die afgelost zou worden.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen nu de investering doorrollen vanwege die aflossing. De investeringen lijken heel erg te stokken zo richting het einde van het jaar. Ik denk dat ze weer de hulp ingeroepen hebben van hun 'angel' investesteerders. En als je vanuit een BV investeert betaal je belasting over werkelijk rendement dus heb je geen last van de box 3 effecten rond de jaarwisseling.
pi_206936401
Ter lering (en geen vermaak).

Hoe bizar box 3 kan uitpakken.

https://www.taxlive.nl/nl(...)-box-3-kan-uitpakken
pi_206936615
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:43 schreef zeeland6 het volgende:
Ter lering (en geen vermaak).

Hoe bizar box 3 kan uitpakken.

https://www.taxlive.nl/nl(...)-box-3-kan-uitpakken
Ik heb de berekening net gemaakt en mijn VRH zal met een factor 3 toenemen in 2023 :{
Je vraagt je af of crowdfunding nog een zinvolle investering is, want een forfaitair rendement van 6,17% na kosten en defaults haal ik bij lange na niet. Gevolg: de relatieve belastingdruk op crowdfunding wordt extreem hoog met als gevolg dat de risico-rendementsverhouding nog verder uit het lood slaat.

En als je dat artikel leest, is het wederom een regeling waarbij vooral de echt vermogenden weer met allerlei constructies de dans ontspringen.....
pi_206936925
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik heb de berekening net gemaakt en mijn VRH zal met een factor 3 toenemen in 2023 :{
Je vraagt je af of crowdfunding nog een zinvolle investering is, want een forfaitair rendement van 6,17% na kosten en defaults haal ik bij lange na niet. Gevolg: de relatieve belastingdruk op crowdfunding wordt extreem hoog met als gevolg dat de risico-rendementsverhouding nog verder uit het lood slaat.

En als je dat artikel leest, is het wederom een regeling waarbij vooral de echt vermogenden weer met allerlei constructies de dans ontspringen.....
Mee eens. Zelfde argument geldt trouwens voor alle veilige investeringen.
Investeer je in defensieve beleggingsfondsen, obligaties, etc. Dan is 6.17% rendement veel te hoog gegrepen.
De overheid geeft hier dus een perverse prikkel om meer risico te gaan nemen.
Dat lijkt mij niet wenselijk.
pi_206937667
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:35 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Mee eens. Zelfde argument geldt trouwens voor alle veilige investeringen.
Investeer je in defensieve beleggingsfondsen, obligaties, etc. Dan is 6.17% rendement veel te hoog gegrepen.
De overheid geeft hier dus een perverse prikkel om meer risico te gaan nemen.
Dat lijkt mij niet wenselijk.
dat was 1 van de bezwaren die het artikel ook aangeeft. Om het gemiddeld rendement op dat niveau te krijgen investeer ik ook in platforms als MAX (en P2P), min of meer noodgedwongen dus. Ik kijk dan ook uit naar de werkelijke rendements-grondslag maar dat zal wel op zijn vroegst 2026 worden.
Overigens denk ik dat niet alleen vermogenden hun voordeel kunnen doen, kijk maar naar de voorbeelden in het artikel. Kern lijkt mij dat je kunt spelen met investeren met geleend geld in relatie tot de VHR

[ Bericht 10% gewijzigd door Slingervinger op 04-12-2022 12:36:10 ]
pi_206937908
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:26 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dat was 1 van de bezwaren die het artikel ook aangeeft. Om het gemiddeld rendement op dat niveau te krijgen investeer ik ook in platforms als MAX (en P2P), min of meer noodgedwongen dus. Ik kijk dan ook uit naar de werkelijke rendements-grondslag maar dat zal wel op zijn vroegst 2026 worden.
Overigens denk ik dat niet alleen vermogenden hun voordeel kunnen doen, kijk maar naar de voorbeelden in het artikel. Kern lijkt mij dat je kunt spelen met investeren met geleend geld in relatie tot de VHR
Het artikel besteedt geen aandacht aan de rente op het geleende geld. Als je een ton leent en op de spaar zet wordt het inkomen uit vermogen verhoogt met 100k X 0% = 0.
Van het inkomen uit vermogen wordt afgetrokken 100k x 2,5% = ¤2.500,-.

Dit is dus enkel interessant als:
- je leent voor een hele korte periode, bijv van week 51 tot week 2 (arbitrage).
- of je langdurig leent en vanaf 2 januari van sparen naar aandelen gaat of cf.

Let op dat voor degene van wie je leent het een vordering is in box 3. Die zal (mits geen BV) minimaal 31% van 6,17% willen ontvangen om quitte te spelen.
pi_206938281
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:35 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Mee eens. Zelfde argument geldt trouwens voor alle veilige investeringen.
Investeer je in defensieve beleggingsfondsen, obligaties, etc. Dan is 6.17% rendement veel te hoog gegrepen.
De overheid geeft hier dus een perverse prikkel om meer risico te gaan nemen.
Dat lijkt mij niet wenselijk.
Dit systeem zal in de toekomst ook weer voor de nodige rechtszaken gaan zorgen. Spaarders hebben hun zin gekregen en de rekening ligt nu bij mensen die wel iets zinnigs met hun geld doen.

Standaard tegen iedere definitieve aanslag maken? Dit om te voorkomen dat je er naast grijpt als in de verre toekomst een rechtszaak wordt gewonnen tegen dit ondoordachte en onnauwkeurige systeem.

Wat je ook heel sterk ziet is dat het onaantrekkelijk is geworden om de investeringen o.a. in panden met (bijna) volledig vreemd vermogen te doen. Dat is misschien een klein pluspuntje. Investeren met hefbomen kan veel opleveren maar is ook heel risicovol in een dalende markt.
Pecunia non olet
pi_206938335
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:42 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Het artikel besteedt geen aandacht aan de rente op het geleende geld. Als je een ton leent en op de spaar zet wordt het inkomen uit vermogen verhoogt met 100k X 0% = 0.
Van het inkomen uit vermogen wordt afgetrokken 100k x 2,5% = ¤2.500,-.

Dit is dus enkel interessant als:
- je leent voor een hele korte periode, bijv van week 51 tot week 2 (arbitrage).
- of je langdurig leent en vanaf 2 januari van sparen naar aandelen gaat of cf.

Let op dat voor degene van wie je leent het een vordering is in box 3. Die zal (mits geen BV) minimaal 31% van 6,17% willen ontvangen om quitte te spelen.
Ik heb een hypotheek genomen begin 22 (20 jr). Dit heb ik voornamelijk geinvesteerd in crowfunding. Mijn plaatje is dat crowfunding terminste netto 5% moet opleveren om quit te spelen in vergelijking met een deposito met 2,5/2,75% ........ ( 1 a 2 jaar zijn ze er al).
Het spaargeld (2,75%) is onbelast en mijn hypotheek (1,5%) mag ik aftrekken voor 2,5%.

.
pi_206938365
Wat helemaal bizar is, dat het forfaitair rendement op overig vermogen vooraf vastgesteld wordt, terwijl het rendement op spaargeld voor 2023 achteraf bepaald wordt in 2024. Dat lijkt me op de grens van het rechtszekerheidsbeginsel want daar kun je geen investeringsbeslissingen op nemen.
pi_206938392
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:17 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb een hypotheek genomen begin 22 (20 jr). Dit heb ik voornamelijk geinvesteerd in crowfunding. Mijn plaatje is dat crowfunding terminste netto 5% moet opleveren om quit te spelen in vergelijking met een deposito met 2,5/2,75% ........ ( 1 a 2 jaar zijn ze er al).
Het spaargeld (2,75%) is onbelast en mijn hypotheek (1,5%) mag ik aftrekken voor 2,5%.

.
Volgens het artikel worden ook de schulden op basis van verrekening achteraf bepaald. Dat gaat dus op basis van de huidige hypotheektarieven al veel meer dan 2,5% worden.

Maar dat is voor box 3 schulden, weet alleen niet of jouw hypotheek box 1 of box3 is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Faraday01 op 04-12-2022 13:29:29 ]
pi_206938539
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 13:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Volgens het artikel worden ook de schulden op basis van verrekening achteraf bepaald. Dat gaat dus op basis van de huidige hypotheektarieven al veel meer dan 2,5% worden.

Maar dat is voor box 3 schulden, weet alleen niet of jouw hypotheek box 1 of box3 is.
Jazeker (box 3), ik volg het artikel nu even. Ik verwacht overigens geen spectaculaire stijging van die 2,5%....alhoewel het percentage van mijn hypotheek thans 3x zo hoog is op 4,65%. Dat zou aangenaam zijn.
pi_206938647
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Jazeker (box 3), ik volg het artikel nu even. Ik verwacht overigens geen spectaculaire stijging van die 2,5%....alhoewel het percentage van mijn hypotheek thans 3x zo hoog is op 4,65%. Dat zou aangenaam zijn.
forfaitaire rendementen worden over een aantal jaren berekend dus een eventuele uitschieter wordt flink gedempt. Gevolg is dat er inderdaad geen spectaculaire veranderingen te verwachten zijn daarom kan de fiscus ook de rendementen van spaargeld en schulden achteraf vaststellen (de huidige tarieven bieden immers houvast)
pi_206938731
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:43 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
forfaitaire rendementen worden over een aantal jaren berekend dus een eventuele uitschieter wordt flink gedempt. Gevolg is dat er inderdaad geen spectaculaire veranderingen te verwachten zijn daarom kan de fiscus ook de rendementen van spaargeld en schulden achteraf vaststellen (de huidige tarieven bieden immers houvast)
Toch blijft het vreemd dat de tarieven op overig vermogen dan wel vooraf vastgesteld worden. Wat daarvoor wordt een gelijkaardige methode gebruikt.

Maar terug naar crowdfunding: Om 6,17% netto rendement te halen moet je na kosten en defaults toch minimaal richting een gemiddeld bruto rendement van ca. 7,5-8 % gaan denken voor niet al te risicovolle projecten. En met stijgende rente en dalende huizenprijzen neemt het risicoprofiel van de meeste hypothecair gedekte financieringen sowieso al toe.
pi_206939021
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Toch blijft het vreemd dat de tarieven op overig vermogen dan wel vooraf vastgesteld worden. Wat daarvoor wordt een gelijkaardige methode gebruikt.

Maar terug naar crowdfunding: Om 6,17% netto rendement te halen moet je na kosten en defaults toch minimaal richting een gemiddeld bruto rendement van ca. 7,5-8 % gaan denken voor niet al te risicovolle projecten. En met stijgende rente en dalende huizenprijzen neemt het risicoprofiel van de meeste hypothecair gedekte financieringen sowieso al toe.
klopt en daar wringt het nu tussen forfaitair rendement op meerjarige basis en actuele investeringsbeslissing. Wat mij nog het meest opvalt is dat de belastingheffing nog steeds een (belangrijk) forfaitair element bevat terwijl de HR juist daartegen bezwaren heeft geuit.
pi_206939678
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 13:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Volgens het artikel worden ook de schulden op basis van verrekening achteraf bepaald. Dat gaat dus op basis van de huidige hypotheektarieven al veel meer dan 2,5% worden.

Maar dat is voor box 3 schulden, weet alleen niet of jouw hypotheek box 1 of box3 is.
Tegen deze voorgestelde berekening van een forfaitaire rendement voor de schulden (2.47%) is zo wie zo veel in te brengen. Zo wordt als basis van de berekening het hypotheektarief genomen voor iemand die zelf in deze woning gaat wonen.

Juist in box 3 zitten echter vaak andere schulden. Verhuurhypotheken, kortdurende leningen, persoonlijk krediet, credit card, etc. Allemaal met een veel hogere rente dan de veilige hypotheekrente. Soms wel tot 18%.

De overheid rekent hier dus een veel te laag bedrag. Dus ook hier verwacht ik nog veel discussie / rechtszaken over.

Maar goed, dit is allemaal echt niet per ongeluk. De overheid wil er van af dat mensen met geleend geld huizen kopen en probeert duidelijk de grenzen op te zoeken hoe ver ze kunnen gaan. Dit wordt nog een aantal rumoerige jaren, waarbij je waarschijnlijk tegen de overheid moet strijden om je recht te houden.
pi_206940886
Sowieso is er een precedent geschapen om tegen elke aanslag of overheidsbeslissing bezwaar te maken. Iets wat ik nu ook steevast zal doen.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_206947644
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 01:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Woning staat in de actieve verkoop, maar niet op tijd kunnen verkopen. Inmiddels in prijs gezakt Kan een kortdurend project worden met boeterente. Kan ook zijn dat ze van strategie veranderd zijn.

Huis in Schiedam gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)lus-potterstraat-40/
Apart verhaal dan. Ze verkopen het nu vast niet met winst als de vraagprijs 25k hoger is dan in maart (mogelijk hebben zij meer betaald dan de vraagprijs). Dus wat het doel was met deze investering is mij niet duidelijk.
pi_206948713
nu open op CCF

MRK Medical B.V.

https://www.collincrowdfund.nl/mrk-medical-b-v/
pi_206948804
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:03 schreef zeeland6 het volgende:
nu open op CCF

MRK Medical B.V.

https://www.collincrowdfund.nl/mrk-medical-b-v/

Ruim meegenomen. Enig bouwrisico , maar deze man heeft genoeg vermogen en inkomsten om alles probleemloos terug te betalen.

Is nog wat ruimte nu.
Pecunia non olet
pi_206950054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:15 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
We zullen het zien, voorlopig nog geen mail van HCN ontvangen.
En daar is een mail van HCN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206950745
HCN bericht 121 Colins Breda laatste term betaald, complimenten aan Colin Rigter *O*

De unit van onze Collin oogdokter
https://www.fundainbusine(...)4479-industrieweg-1/

[ Bericht 22% gewijzigd door peterc op 05-12-2022 16:00:58 ]
pi_206956247
Aanpassing succesfee gve
quote:
Succesfee Bij elke succesvol afgeronde investering (d.w.z. het project komt tot stand) brengt Geldvoorelkaar.nl een maandelijkse succesfee van 0,05% in rekening, te berekenen over het investeringsbedrag. De succesfee wordt gedurende de gehele looptijd gespreid ingehouden op de uitbetaling van alle maandbedragen.
Van 0,425% naar 0,600% per jaar
pi_206956829
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 18:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Aanpassing succesfee gve
[..]
Van 0,425% naar 0,600% per jaar
dank voor posten :W nu investeer ik zeker niet meer bij GvE :N
mail GvE zojuist ook ontvangen

[ Bericht 1% gewijzigd door Slingervinger op 05-12-2022 19:43:21 ]
pi_206957283
quote:
12s.gif Op maandag 5 december 2022 13:20 schreef peterc het volgende:
HCN bericht 121 Colins Breda laatste term betaald, complimenten aan Colin Rigter *O*
Idem voor Bregje Oisterwijk, mede dankzij ondersteuning tijdens de lockdowns, helemaal afgelost. ~:)
Pecunia non olet
pi_206957320
Ik vind het wel slim van Max om aandelen (certificaten?) uit te gaan geven. Daarmee bind je de investeerders verder aan je en krijgen wij een incentive om onze mond te houden over de rare dingen die we tegenkomen...
pi_206957477
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:30 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dank voor posten :W nu investeer ik zeker niet meer bij GvE :N
mail GvE zojuist ook ontvangen
maar wel bij CCF voor 1,20% kosten ?
pi_206957703
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:00 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
maar wel bij CCF voor 1,20% kosten ?
Bij ccf over openstaand bedrag, bij gve over geïnvesteerd bedrag
pi_206959930
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:00 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
maar wel bij CCF voor 1,20% kosten ?
Dat is niet het enige bezwaar van GvE, daar zijn diverse posts van meerdere forumleden over (bv lange periode tussen investering en eerste uitbetaling), verhoogde succesfee komt er nu nog eens bovenop
pi_206960686
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij ccf over openstaand bedrag, bij gve over geïnvesteerd bedrag
Behalve als het een vastgoed lening betreft waarop gedeeltelijk vervroegd afgelost gaat worden. “Uw succesfee wordt berekend over de nog uitstaande schuld, waardoor uw rendement onveranderd blijft.” Pfff, wat een gepuzzel weer.

Slecht dat de kosten niet berekend worden over het nog openstaande bedrag.
pi_206961124
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij ccf over openstaand bedrag, bij gve over geïnvesteerd bedrag
Ik keek zojuist even hoe de totale kosten voor de volledige looptijd uitpakken voor een volledig lineair project, EUR 1000 investeren, looptijd 60mnd:
GvE t/m 2022: EUR 21.25
GvE vanaf 2023: EUR 30.00
CcF-Rookie: EUR 32.49
CcF-brons: EUR 29.24
CcF-zilver: EUR 25.99
CcF-goud: EUR 22.74
CcF-diamant: EUR 19.49

Zoals @Horsemen hierboven ook zegt: ze hadden gewoon even door moeten pakken, en de hele structuur o.b.v. openstaand bedrag moeten doen. Dat had de hele aanpassing waarschijnlijk ook wat beter te verteren gemaakt.
En wat mij betreft ook een staffel inbouwen a la Collin.

En nu ik toch aan het cijferen ben: in 2020 en 2021 heb ik nog aardig wat GvE projecten meegepakt: 50% van het huidige openstaande bedrag betreft projecten uit 2020, 40% betreft projecten uit 2021.
Investeringen via GvE in 2022: 0!! (en dat kwam niet omdat ik niet op tijd aan de knoppen zat).

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik dit jaar nog geen defaults heb bij GvE, en dat ik nog maar 2 termijntjes van een project zonder hypotheek open heb staan (de steiger / bh beugel man).

[ Bericht 18% gewijzigd door ETphonehome op 06-12-2022 00:41:44 ]
pi_206961363
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Idem voor Bregje Oisterwijk, mede dankzij ondersteuning tijdens de lockdowns, helemaal afgelost. ~:)
Ik heb vandaag een aantal reguliere betalingen gehad van HCN, maar van deze twee juist niet. Wel een mailtje dat de laatste betaling is overgemaakt. Zou dat met de bank te maken kunnen hebben (in mijn geval Rabo?). Komt vast goed hoor, viel me gewoon op.
pi_206961487
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:42 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dat is niet het enige bezwaar van GvE, daar zijn diverse posts van meerdere forumleden over (bv lange periode tussen investering en eerste uitbetaling), verhoogde succesfee komt er nu nog eens bovenop
Dat is bekend. GvE kondigt juist aan in het bericht dat dit tot het verleden zal behoren. Zoals eerder ook beloofd.
Eerst zien dan geloven uiteraard.

Het is m.i. wel logisch dat ze een stukje inflatie willen meepakken. De rentes worden immers ook hoger.
Diverse platforms zullen volgen.
pi_206961547
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 00:04 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Het is m.i. wel logisch dat ze een stukje inflatie willen meepakken. De rentes worden immers ook hoger.
Diverse platforms zullen volgen.
Maar er komt ook weer een tijd dat de rente naar beneden gaat. En dan zal er geen platform zijn die dan met lagere kosten zal komen.

Die hogere rentes zijn er niet voor niets. Met minder rente komen de projecten moeilijk vol.
En er is in deze tijd toch ook wel meer risico om te investeren.
Als er dan ook nog eens extra kosten komen en de spaarrente gaat nog wat omhoog zullen er meer investeerders afhaken verwacht ik.
pi_206961569
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Behalve als het een vastgoed lening betreft waarop gedeeltelijk vervroegd afgelost gaat worden. “Uw succesfee wordt berekend over de nog uitstaande schuld, waardoor uw rendement onveranderd blijft.” Pfff, wat een gepuzzel weer.

Slecht dat de kosten niet berekend worden over het nog openstaande bedrag.
Het tariefblad is hierin niet geheel duidelijk. Op pagina 1 staat dat er 0,05% wordt per maand wordt ingehouden over het geïnvesteerde bedrag. Bij vervroegde aflossing wordt er dan wel gekeken naar restschuld. Hoe pakt dit dan uit? Zal dit de bedoeling zijn van gve om toch met 2 systemen te werken?
pi_206961585
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 00:19 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Maar er komt ook weer een tijd dat de rente naar beneden gaat. En dan zal er geen platform zijn die dan met lagere kosten zal komen.

Die hogere rentes zijn er niet voor niets. Met minder rente komen de projecten moeilijk vol.
En er is in deze tijd toch ook wel meer risico om te investeren.
Als er dan ook nog eens extra kosten komen en de spaarrente gaat nog wat omhoog zullen er meer investeerders afhaken verwacht ik.
Kostenverhoging zal ook gedeeltelijk gaan naar de externe betaaldienstverlener die verplicht wordt opgelegd door de Europese je wetgeving. Uitbesteding zal waarschijnlijk duurder zijn dan interne dienstverlening.
pi_206962567
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 00:04 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat is bekend. GvE kondigt juist aan in het bericht dat dit tot het verleden zal behoren. Zoals eerder ook beloofd.
Eerst zien dan geloven uiteraard.

Het is m.i. wel logisch dat ze een stukje inflatie willen meepakken. De rentes worden immers ook hoger.
Diverse platforms zullen volgen.
Verhoogde kosten door inflatie zouden normaal gesproken niet tot een percentuele verhoging van de fee mogen leiden maar zou gecompenseerd moeten worden doordat de leningsbedragen ( en dus de te ontvangen fee)hoger worden mijn inziens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zonnigetoekomst62 op 06-12-2022 09:00:14 ]
pi_206962717
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 08:27 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Verhoogde kosten door inflatie zouden normaal gesproken niet tot een verhoging van de fee mogen lijden leiden, maar zou gecompenseerd moeten worden doordat de leningsbedragen hoger worden mijn inziens.
Typisch voorbeeld van "of of denken". De lener heeft hogere kosten dus leningen worden hoger en het platform heeft hogere kosten, die leiden tot hogere fees. Het is én én.
pi_206962738
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:03 schreef ETphonehome het volgende:
GvE t/m 2022: EUR 21.25
GvE vanaf 2023: EUR 30.00
Dat zou uitkomen op ruim 41% hogere kosten, ik kan je garanderen dat als ik dat bij mijn klanten zou doen, ze me keihard zouden uitlachen en ergens anders hun zaakjes zouden regelen. Ik ben wel benieuwd of diezelfde verhoging ook aan de geldnemerskant te zien is. Een snelle blik leert dat die ook wel aardig gewijzigd zijn, het lijkt dat ze de kosten meer naar voren hebben gehaald (is bij vervroegde aflossingen wel gunstig voor platvorm).

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 06-12-2022 10:18:54 ]
pi_206963047
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 00:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kostenverhoging zal ook gedeeltelijk gaan naar de externe betaaldienstverlener die verplicht wordt opgelegd door de Europese je wetgeving. Uitbesteding zal waarschijnlijk duurder zijn dan interne dienstverlening.
Mee eens en ook de overige platforms zullen wel een beperkte kosten verhoging doorvoeren is mijn verwachting.

GvE was tot op heden relatief goedkoop. Aan de andere kant is de beslissing om de kosten jaarlijks over het oorspronkelijke leningbedrag te nemen niet verstandig. We zullen zien hoe lang dit stand gaat houden aangezien ik verwacht dat dit erg negatief gaat uitpakken en bij iedere investeringsmogelijkheid weer een discussie punt gaat worden.

Dit was inderdaad ook een mooi moment geweest om eventueel een staffel korting in te voeren. Bij Collin zie je de gemotiveerdheid van veel investeerders om steeds weer een schaal hoger te komen.
pi_206963750
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:54 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik vind het wel slim van Max om aandelen (certificaten?) uit te gaan geven. Daarmee bind je de investeerders verder aan je en krijgen wij een incentive om onze mond te houden over de rare dingen die we tegenkomen...
mogelijk maar het lijkt mij een andere doelgroep. Ik investeer wel in hun projecten maar niet in hun struktuur. Moet er wel bijzeggen dat de reden daarvoor vooral twijfels aan de verhandelbaarheid is. Ze zeggen het geld voor een belangrijk deel nodig te hebben voor een Europese vergunning om verder te kunnen uitrollen.
Verder kijk ik met spanning uit naar de deadline van 8 december. Veel verwacht ik er niet van want de beloofde info van de C*rb*l*cowboy is er ook nog steeds niet
pi_206964147
Welke platformen maken inmiddels actief gebruik van het Online Payments Foundation (OPP)?

Ik krijg vandaag een bedragje binnen van hen 'monthly withdraw' maar kan het niet direct thuisbrengen...
Pecunia non olet
pi_206965061
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:42 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dat is niet het enige bezwaar van GvE, daar zijn diverse posts van meerdere forumleden over (bv lange periode tussen investering en eerste uitbetaling), verhoogde succesfee komt er nu nog eens bovenop
Deze langere periode zal straks niet meer voorkomen staat in de mail, vanwege de betaalprovider. De nieuwe vergunning lijkt nogal wat kosten met zich mee te brengen. Ergens zullen deze kosten toch gedekt moeten worden.

Iemand schreef ook nog dat de kosten nu meer aan de voorkant komen. Maar dat is juist niet zo, de kosten waren eerst aan de voorkant en worden nu verspreid over de looptijd.
pi_206965250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:46 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Deze langere periode zal straks niet meer voorkomen staat in de mail, vanwege de betaalprovider. De nieuwe vergunning lijkt nogal wat kosten met zich mee te brengen. Ergens zullen deze kosten toch gedekt moeten worden.

Iemand schreef ook nog dat de kosten nu meer aan de voorkant komen. Maar dat is juist niet zo, de kosten waren eerst aan de voorkant en worden nu verspreid over de looptijd.
Een groot deel van de vertraging wordt veroorzaakt doordat men bij GvE niet direct langs de kassa hoeft. En vervolgens hebben ze het druk om degenen die niet kunnen/willen/ betalen te benaderen....Nieuwe leningsovk etc. Dat los je niet op met een nieuwe betaalprovider.
Pecunia non olet
pi_206965283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:46 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Deze langere periode zal straks niet meer voorkomen staat in de mail, vanwege de betaalprovider. De nieuwe vergunning lijkt nogal wat kosten met zich mee te brengen. Ergens zullen deze kosten toch gedekt moeten worden.

Iemand schreef ook nog dat de kosten nu meer aan de voorkant komen. Maar dat is juist niet zo, de kosten waren eerst aan de voorkant en worden nu verspreid over de looptijd.
Die langere periode heeft volgens mij gewoon te maken met hun eigen processen en zal zonder daar iets aan aan te passen echt niet veranderen tenzij ze net als bijv. ccf vooraf laten betalen (maar als een project dan niet snel volloopt duurt het alsnog lang). Dat er meer kosten naar de voorkant kwamen was de indruk die ik had mbt de kosten vor de geldNEMER. Dus niet voor de geldgever waar op dat punt volgens mij niet zoveel is gewijzigd behalve bij aflossingsvrije leningen waar de kosten door de geldgever vooraf moesten worden betaald, iets wat ik nooit goed heb begrepen.
pi_206965821
Woonboerderij outdooractiviteiten
https://www.collincrowdfu(...)f66f4f2ae81c99a7ca09
2e hypotheek achter Rabo met nog een leuke overwaarde

[ Bericht 18% gewijzigd door KrekelJapie op 07-12-2022 05:57:42 ]
pi_206966016
Horecapand
https://investeren.sameni(...)stad-theaterkwartier
Vanaf 8% rente, 100% komt in bouwdepot
pi_206966120
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef obligataire het volgende:
Welke platformen maken inmiddels actief gebruik van het Online Payments Foundation (OPP)?

Ik krijg vandaag een bedragje binnen van hen 'monthly withdraw' maar kan het niet direct thuisbrengen...
Eveneens ontvangen.
Heb opp gesproken (eigenlijk online payment service).
Ticket aangemaakt.
Laat weten als ik reactie heb.
pi_206966228
Aflossing Schiedamseweg lijkt te gaan gebeuren ,(een paar maanden te laat)
quote:
Beste investeerder,

Van de notaris die betrokken is bij de aflossing van dit project hebben wij op 1 december 2022 vernomen dat het om verschillende redenen geen doorgang kon vinden. Vanuit de notaris is er de verwachting dat de aflossing nog deze week kan plaats vinden.

Team,
SamenInGeld
pi_206966381
Geborgde lening via HCN, staat nu open
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206966481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:35 schreef djtiesto8 het volgende:
Geborgde lening via HCN, staat nu open
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit al vol
pi_206966514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zit al vol
Iets te lang getwijfeld. Had er al een paar maar vind het rente % in de huidige tijd wat aan de lage kant.
Het is 100% geborgd maar krijg wel de indruk dat het telkens dezelfde borgsteller is (V*H*C Jo.) Die is dusdanig groot dat dit leninkje voor hen niet veel voorstelt , maar toch.
Pecunia non olet
pi_206966646
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Iets te lang getwijfeld. Had er al een paar maar vind het rente % in de huidige tijd wat aan de lage kant.
Het is 100% geborgd maar krijg wel de indruk dat het telkens dezelfde borgsteller is (V*H*C Jo.) Die is dusdanig groot dat dit leninkje voor hen niet veel voorstelt , maar toch.
Klopt, het is telkens dezelfde borgsteller. Alleen voor projecten in de noordelijke provincies heb ik een andere borgsteller gezien, al behoort die wel tot dezelfde groep.
pi_206967792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:54 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Klopt, het is telkens dezelfde borgsteller. Alleen voor projecten in de noordelijke provincies heb ik een andere borgsteller gezien, al behoort die wel tot dezelfde groep.
En dat maakt dat ik een beetje het gevoel heb intussen, heel veel geld aan dezelfde partij te lenen.
Op zich niet juist natuurlijk, je leent aan een ondernemer, en borgsteller is de 'verzekeringspolis', maar toch. Ik spreid liever wat meer, zeker met deze bedragen en het zuinige rente %.
Pecunia non olet
pi_206968249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef obligataire het volgende:
Welke platformen maken inmiddels actief gebruik van het Online Payments Foundation (OPP)?

Ik krijg vandaag een bedragje binnen van hen 'monthly withdraw' maar kan het niet direct thuisbrengen...
Het bedrag van mij is van Crowdpartners, althans komt overeen met het transactie bedrag.
Het is het netto bedrag( rente plus aflossing minus kosten)
pi_206968268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
En dat maakt dat ik een beetje het gevoel heb intussen, heel veel geld aan dezelfde partij te lenen.
Op zich niet juist natuurlijk, je leent aan een ondernemer, en borgsteller is de 'verzekeringspolis', maar toch. Ik spreid liever wat meer, zeker met deze bedragen en het zuinige rente %.
Dat is ook één van de redenen dat ik nu geen nieuwe geborgde leningen aanga, al is de lagere rente de belangrijkste reden, zeker nu rentes elders de afgelopen tijd hoger zijn geworden. Het verschil wordt te groot. Bij de eerste paar geborgde leningen die ik meenam waren er op dat moment bij Collin best vaak projecten met een rente van 6% of lager, tot 4,9% aan toe en dan ook nog Direct projecten. Dan kon je eigenlijk net zo goed met de zekerheid van de borg zo'n HCN project project met 5% meenemen.

Een paar van dit soort geborgde leningen vind ik prima, toch meer zekerheid, maar meer haalt mijn gemiddelde rendement wel omlaag. Eén van de geborgde leningen die ik heb ik een kortlopende (12 maanden + 3 maanden aflossingsvrij) en de laatste betaling daarvan is in februari. Misschien dat ik dan weer eens een nieuwe geborgde lening in overweging neem.

Ik overweeg wel donderdag in de gewone nieuwe Teds te investeren, als die niet gelijk vol zit tenminste, heb mijn automatisch investeren momenteel niet aanstaan.
pi_206969139
Voor wie van een gokje houdt, 9% + 5% exitbonus, minimale investering 2500.
Ik deel deze link in strikt vertrouwen met de rest van het forum, hij mag niet met derden gedeeld worden. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206969631
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Voor wie van een gokje houdt, 9% + 5% exitbonus, minimale investering 2500.
Ik deel deze link in strikt vertrouwen met de rest van het forum, hij mag niet met derden gedeeld worden. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
top dat je dergelijke zaken wilt delen ^O^
pi_206970668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
top dat je dergelijke zaken wilt delen ^O^
Geen probleem. De vraag is of Collin nu nog weer eens wat met mij wil delen. :)
pi_206971791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Voor wie van een gokje houdt, 9% + 5% exitbonus, minimale investering 2500.
Ik deel deze link in strikt vertrouwen met de rest van het forum, hij mag niet met derden gedeeld worden. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar ben ik ook in het bezit van een gevarieerde Collin investering portefeuille. Ik kreeg de link ook, en heb het project globaal doorgenomen.
Leuke rente + bonus, maar groot risico lijkt me een understatement in dit geval. Er werd veel geld verbrand, op het moment gaat het verbranden van geld een beetje langzamer.
Voor mij te weinig concreet zicht op positieve cashflow om hier in te willen stappen.
pi_206972492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:47 schreef ML45 het volgende:

[..]
Het bedrag van mij is van Crowdpartners, althans komt overeen met het transactie bedrag.
Het is het netto bedrag( rente plus aflossing minus kosten)
Klopt, ze hebben hierover een mail gestuurd:

Beste Crowdpartners rekeninghouder,

Een aantal aanpassingen in de "Mijn omgeving" en de koppeling met Online Payment Platform als onze payment service provider voor de onboarding van Crowdpartners rekeningen en het afwikkelen van betalingsverkeer is succesvol verlopen.
Pecunia non olet
pi_206973649
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Horecapand
https://investeren.sameni(...)stad-theaterkwartier
Vanaf 8% rente, 100% komt in bouwdepot
Fantastische rente. Dit project is met dit percentage zo vol lijkt me. Of mis ik wat waardoor deze rente passend is?
pi_206974170
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:28 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Fantastische rente. Dit project is met dit percentage zo vol lijkt me. Of mis ik wat waardoor deze rente passend is?
Een hokje van 48 m2 een "pand" noemen, daar haak ik al op af.
Daarnaast, Lelijkstad barst al van de take away restaurantjes. En wat bedoelt-ie met een wachtlijst voor huurders is me al evenmin duidelijk: een ondernemer gaat toch geen drie jaar wachten totdat hij aan de beurt is.

En het onderpand is nog niet af, dus de ltv bij aanvang ligt veel hoger.
pi_206974268
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:36 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag een aantal reguliere betalingen gehad van HCN, maar van deze twee juist niet. Wel een mailtje dat de laatste betaling is overgemaakt. Zou dat met de bank te maken kunnen hebben (in mijn geval Rabo?). Komt vast goed hoor, viel me gewoon op.
Nou, ze staan er nog steeds niet bij.....
Pecunia non olet
pi_206978040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Woonboerderij outdooractiviteiten
https://www.collincrowdfund.nl/wetlands-outdoor/
2e hypotheek achter Rabo met nog een leuke overwaarde
Linkje
https://www.collincrowdfu(...)f66f4f2ae81c99a7ca09

Funda: https://www.funda.nl/koop(...)97645-lemsterweg-25/
pi_206978646
quote:
Die eigen inbreng, wordt niet nader toegelicht, maar je zou vermoeden uit de verkoop van de vorige eigen woning. En of die nu wel of niet reeds verkocht is?
Pecunia non olet
pi_206979260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:54 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die eigen inbreng, wordt niet nader toegelicht, maar je zou vermoeden uit de verkoop van de vorige eigen woning. En of die nu wel of niet reeds verkocht is?
Dit optrekje is zijn huidige adres van het bedrijf.https://www.google.com/ma(...).8386591!4d5.8758071 Kan niet zien dat het huis te koop staat of net verkocht is.
pi_206979761
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:38 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Geen probleem. De vraag is of Collin nu nog weer eens wat met mij wil delen. :)
Tja dan moeten ze andere investeerders zoeken, en gezien 'ons' marktaandeel komen ze hoogstwaarschijnlijk vanzelf uit bij iemand die het hier ook wel wil delen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206979856
Ik zie bij KOM nu staan in mijn overzicht dat per 5 januari 23 de aflossing is gepland van Scheepvaartbedrijf Ody*se*. (5 resterende termijnen).
  woensdag 7 december 2022 @ 11:20:36 #116
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206979946
CRE herfinanciering Landsmeer. 1% hogere rente dan oorspronkelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog even over nadenken..
pi_206979962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:13 schreef zeeland6 het volgende:
Ik zie bij KOM nu staan in mijn overzicht dat per 5 januari 23 de aflossing is gepland van Scheepvaartbedrijf Ody*se*. (5 resterende termijnen).
Op 3 oktober was dit al aangekondigd bij de Updates, het heeft uiteindelijk iets langer geduurd dan toen gezegd werd.
pi_206980340
Het is een tijdje stil geweest rond Ilyas maar daar is tie weer bij SIG

https://investeren.sameni(...)rdam-hoekersingel-65

gekocht op een veiling (in verhuurde staat?)
https://www.funda.nl/koop(...)920-hoekersingel-65/

[ Bericht 16% gewijzigd door zeeland6 op 07-12-2022 12:05:19 ]
pi_206981829
Mavi Vstg IV (via desktop te investeren)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_206981967
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef obligataire het volgende:
Mavi Vstg IV (via desktop te investeren)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
woz waarde 132.000. nee dank u.
pi_206981971
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef obligataire het volgende:
Mavi Vstg IV (via desktop te investeren)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aankoopbedrag is een ton hoger dan taxatie. Iets klopt er niet lijkt me
quote:
Financieringsbehoefte
Aankoopsom ¤ 293.500
quote:
Het appartement kent een marktwaarde van ¤ 192.500,- op basis van een recent taxatierapport met waardepeildatum 1 november 2022.
pi_206982007
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het aankoopbedrag is een ton hoger dan taxatie. Iets klopt er niet lijkt me
[..]
[..]

??

Aankoopsom ¤ 193.500
Kosten ¤ 20.000
Totaal ¤ 213.500
Eigen inbreng ¤ 39.000
Collin Direct ¤ 174.500
pi_206982083
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het aankoopbedrag is een ton hoger dan taxatie. Iets klopt er niet lijkt me
[..]
[..]

Typefoutje.
Pecunia non olet
pi_206982758
Recent heeft u geïnvesteerd in project 26766 – Aankoop studiocomplex Tilburg. Ondanks dat meerdere investeerders zich hebben ingeschreven voor het project, is het doelbedrag niet gehaald. Daarop is besloten door de ondernemers het project terug te trekken. Binnenkort zullen zij u een vernieuwde en aantrekkelijkere propositie voorleggen.
pi_206983007
Mijn eerste project bij NLI: Resort de Steppe, is afbetaald.
Tot nu toe lopen al mijn projecten bij NLI volgens schema.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206983399
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
woz waarde 132.000. nee dank u.
Zit wel een heel solide bedrijf achter. O/g in eigen gebruik dus geen riskante transformaties. Ik heb deze meegenomen.
Pecunia non olet
pi_206983400
1e hyp bij collin

Transformatie

linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206983510
Ik heb het hier nog niet eerder gelezen, maar iemand van jullie toevallig al benaderd door Rabobank voor een KYC (know your customer) onderzoek? Verbaasde mij een beetje dat ze de bankrekening van Derdengelden Feet e.d. (eerder gebruikt door o.a. SIG) niet herkende/konden koppelen aan eerder geïnvesteerd geld. Waren erg geïnteresseerd waarom ik voor crowdfunding heb gekozen, kreeg er best wat vragen over.

Ik kreeg ook nog andere vragen die losstaan van crowdfunding, ze hebben mijn transacties in ieder geval flink liggen doorspitten. Gesprek duurde 25 minuten. Alleen jammer dat ze de echte criminelen hiermee niet pakken en alleen de gewone man weer tot last zijn.
pi_206983575
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:11 schreef Jaco078 het volgende:
1e hyp bij collin

Transformatie

linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag 1: Wordt er nu boeterente betaald na deelaflossing verkoop appartement in de eerste 9 maanden?
Opmerking 1: Na 9 maanden mag de boel zonder boete afgelost worden

Verder lijkt het me een solide ondernemer om in te investeren
pi_206983595
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:18 schreef markmangler het volgende:
Ik heb het hier nog niet eerder gelezen, maar iemand van jullie toevallig al benaderd door Rabobank voor een KYC (know your customer) onderzoek? Verbaasde mij een beetje dat ze de bankrekening van Derdengelden Feet e.d. (eerder gebruikt door o.a. SIG) niet herkende/konden koppelen aan eerder geïnvesteerd geld. Waren erg geïnteresseerd waarom ik voor crowdfunding heb gekozen, kreeg er best wat vragen over.

Ik kreeg ook nog andere vragen die losstaan van crowdfunding, ze hebben mijn transacties in ieder geval flink liggen doorspitten. Gesprek duurde 25 minuten. Alleen jammer dat ze de echte criminelen hiermee niet pakken en alleen de gewone man weer tot last zijn.
Ik heb een hele vragenlijst van ING gehad over oa dit soort transacties....
Ze sloten de vragenlijst heel vriendelijk en klantgericht af: antwoord je niet tijdig en/of naar onze zin sluiten we de bankrekening
pi_206983701
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:25 schreef impact9 het volgende:

[..]
Ik heb een hele vragenlijst van ING gehad over oa dit soort transacties....
Ze sloten de vragenlijst heel vriendelijk en klantgericht af: antwoord je niet tijdig en/of naar onze zin sluiten we de bankrekening
Nou zeg, heb geen dreigement gehad, maar ik denk dat als ik ze had genegeerd het wat dreigender was geworden. Ik hoop alleen niet dat dit iets is wat regelmatig gaat terugkomen, al ben ik daar bang voor aangezien ze 5000 man erop hebben zitten, alleen al bij de Rabobank. En er moesten nog 1000 tot 1500 man bijkomen. Het is jammer dat je geen vergoeding voor je tijd krijgt.
pi_206983715
Aanpassing rente na aflossingsstop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhoging is indirect het gevolg van de JLM stemming lijkt me.
pi_206983825
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:25 schreef impact9 het volgende:

[..]
Ik heb een hele vragenlijst van ING gehad over oa dit soort transacties....
Ze sloten de vragenlijst heel vriendelijk en klantgericht af: antwoord je niet tijdig en/of naar onze zin sluiten we de bankrekening
Ik bankier ook bij de ING, en ben hiervoor (nog) niet benaderd. In het verleden wel een paar keer zulk soort akkefietjes gehad, o.a. bij ABNAmro. Waar ik dus gewoon buitengezet ben "omdat ik niet in hun doelgroep viel".

Vooral om deze reden houdt ik bij de ING ook een significant deel van mijn aandelen(fonds) beleggingen aan. Ik heb al vaker de indruk gehad dat zodra je een rekening vooral gebruikt als doorgeefluik: salaris/vrijgevallen investeringen > investeringen bij derden (al dan niet CF) je eerder geoormerkt wordt als potentiële risico klant.
pi_206983827
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zit wel een heel solide bedrijf achter. O/g in eigen gebruik dus geen riskante transformaties. Ik heb deze meegenomen.
schijfje 1A bij sig levert meer/evenveel op.
pi_206984505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vraag 1: Wordt er nu boeterente betaald na deelaflossing verkoop appartement in de eerste 9 maanden?
Opmerking 1: Na 9 maanden mag de boel zonder boete afgelost worden

Verder lijkt het me een solide ondernemer om in te investeren
Was een nog mooier project geweest, als dit van start was gegaan in januari. Dan had je de peildatum van 1 januari mooi gemist. Ga er vanuit dat het project na 9 maanden al wordt afgelost.
pi_206984862
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef obligataire het volgende:
Welke platformen maken inmiddels actief gebruik van het Online Payments Foundation (OPP)?

Ik krijg vandaag een bedragje binnen van hen 'monthly withdraw' maar kan het niet direct thuisbrengen...
Ik kon het ook niet thuisbrengen.
Na een aantal platformen langs gelopen van wie ik weet dat ze met OPP werken niets gevonden.
Uiteindelijk bij Crowdpartners het juiste bedrag gevonden. Blijkbaar werken zij nu ook met OPP.

Zeer irritant dat er in de beschrijving niet staat van welk platform een betaling komt. Zeker nu de halve CF wereld met OPP gaat werken.

Ik heb CP gevraagd om hun beschrijving aan te passen.

Ik vind het trouwens zeer risicovol dat er met OPP gewerkt wordt. Want ook zij kunnen besluiten om ineens de transacties te bevriezen. Bijvoorbeeld omdat ze meer onderzoek willen doen naar de herkomst van je gelden of er is iets niet precies in orde met de naam op je zakelijke rekening.

Gebeurd trouwens ook regelmatig met Marktplaats transacties, die ook gebruik maken van OPP. Dan krijg je het geld pas nadat je door 3 hoepels van OPP bent gesprongen.

Als de halve CF wereld met OPP werkt kan het dus ineens betekenen dat je geen enkele betaling meer binnen krijgt.

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 07-12-2022 18:28:13 ]
pi_206984890
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:13 schreef zeeland6 het volgende:
Ik zie bij KOM nu staan in mijn overzicht dat per 5 januari 23 de aflossing is gepland van Scheepvaartbedrijf Ody*se*. (5 resterende termijnen).
Mooi. dat is weer 1 project minder bij KOM.
Heb er nu nog 3 lopen, waarvan 2 in de problemen zitten. Daar is helaas niet snel actie op te verwachten.
pi_206984989
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:18 schreef markmangler het volgende:
Ik heb het hier nog niet eerder gelezen, maar iemand van jullie toevallig al benaderd door Rabobank voor een KYC (know your customer) onderzoek? Verbaasde mij een beetje dat ze de bankrekening van Derdengelden Feet e.d. (eerder gebruikt door o.a. SIG) niet herkende/konden koppelen aan eerder geïnvesteerd geld. Waren erg geïnteresseerd waarom ik voor crowdfunding heb gekozen, kreeg er best wat vragen over.

Ik kreeg ook nog andere vragen die losstaan van crowdfunding, ze hebben mijn transacties in ieder geval flink liggen doorspitten. Gesprek duurde 25 minuten. Alleen jammer dat ze de echte criminelen hiermee niet pakken en alleen de gewone man weer tot last zijn.
Goed dat je dit deelt.
Ik heb met KYC te maken gehad bij de ING. Was een zeer onprettige ervaring. Nooit iemand kunnen spreken, alles ging per e-mail. Allemaal zeer dwingend en klantonvriendelijk.
Timing was ook leuk. Of ik midden in de zomervakantie binnen 6 dagen alle informatie kon aanleveren of ze zouden mijn account sluiten.
Uiteindelijk ook nooit gehoord of het nu met alle aangeleverde informatie zo goed is. Op een gegeven moment stopten ze met vragen om meer informatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:25 schreef impact9 het volgende:

[..]
Ik heb een hele vragenlijst van ING gehad over oa dit soort transacties....
Ze sloten de vragenlijst heel vriendelijk en klantgericht af: antwoord je niet tijdig en/of naar onze zin sluiten we de bankrekening
Inderdaad did dus. Lekker dreigen naar je klanten :(
pi_206985703
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Nou, ze staan er nog steeds niet bij.....
Vandaag wel.
Daarmee weer 2 HCN projecten die keurig netjes volgens planning zijn afgelost. (Corona-uitstel tel ik niet mee)
pi_206986958
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:18 schreef markmangler het volgende:
Ik heb het hier nog niet eerder gelezen, maar iemand van jullie toevallig al benaderd door Rabobank voor een KYC (know your customer) onderzoek? Verbaasde mij een beetje dat ze de bankrekening van Derdengelden Feet e.d. (eerder gebruikt door o.a. SIG) niet herkende/konden koppelen aan eerder geïnvesteerd geld. Waren erg geïnteresseerd waarom ik voor crowdfunding heb gekozen, kreeg er best wat vragen over.

Ik kreeg ook nog andere vragen die losstaan van crowdfunding, ze hebben mijn transacties in ieder geval flink liggen doorspitten. Gesprek duurde 25 minuten. Alleen jammer dat ze de echte criminelen hiermee niet pakken en alleen de gewone man weer tot last zijn.
Zakelijke- of prive relatie? Zakelijk heb ik namelijk al een aantal jaren geleden afscheid van ze genomen toen ze maar bleven doorvragen naar (marketing!) info waar ze niets mee te maken hadden. Ik heb ze toen gevraag op basis van welke wet ze die info moesten hebben. Uiteindelijk na veel heen en weer gebeld gaven ze met enige tegenzin toe dat het eigenlijk min of meer een verkapte interne marketing aktie/onderzoek was. Toen heb ik aangegeven geen zaken te doen met leugenaars en per direct de zakelijk relatie verbroken. Tot de regiodirecteur aan toe hebben ze meerdere pogingen gedaan me op andere gedachten te brengen. Bij andere banken zal het vast niet veel beter zijn, maar dit was net iets te duidelijk en zichtbaar voor me.
pi_206987156
Heeft iemand iets gehoord van ccf betreffende de terugstorting van project Van D**d*w**rd ? (of heb ik iets gemist?)
Op 21/11 is de rente aangepast en blijkbaar is het project nu alsnog geannuleerd, ik zie namelijk dat de investering terug is gestort op de rekening courant. Ik kan verder nergens info vinden (en project staat niet meer online). Twee weken gelden was er nog maar slechts 10k nodig (op 750k), ik neem aan dat die dus uiteindelijk wel vol is gekomen.
pi_206987212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:24 schreef tnhb het volgende:
Heeft iemand iets gehoord van ccf betreffende de terugstorting van project Van D**d*w**rd ? (of heb ik iets gemist?)
Op 21/11 is de rente aangepast en blijkbaar is het project nu alsnog geannuleerd, ik zie namelijk dat de investering terug is gestort op de rekening courant. Ik kan verder nergens info vinden (en project staat niet meer online). Twee weken gelden was er nog maar slechts 10k nodig (op 750k), ik neem aan dat die dus uiteindelijk wel vol is gekomen.
Die zal wel een beter bod gehad hebben. En de mededeling zal nog wel volgen. Ik was ook verbaasd dit geld weer terug te zien.
Pecunia non olet
pi_206987382
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:20 schreef InVestEerder het volgende:
CRE herfinanciering Landsmeer. 1% hogere rente dan oorspronkelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog even over nadenken..
Volgens eerste projectbeschrijving had omgevingsvergunning er het eerste kwartaal 2021 moeten zijn, nu wordt deze eind 2023 verwacht. Zoals ik het nu zie laat ik deze aan me voorbij gaan, bouw-/vergunningsrisico voelt me te groot aan.
pi_206988198
Aankoop van veilingkarren en platen
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Houtman_Bedrijvengroep
9% rente per jaar 60 maanden
pi_206988210
Aankoop bedrijfspand
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Gruba_AutobandenBV
8% rente per jaar 33 maanden
Eerste hypotheek
pi_206988211
Vliegtuig onderdelen bij APOC.

Dit nieuwe project: APOC project AA II - 26598 wordt aan u aangeboden om in te investeren. De link naar het project treft u hierbij aan: https://www.geldvoorelkaa(...)=26598&code=AP26598i

Vanaf vrijdag 9 december a.s. om 15.00 uur kunt u in het project investeren. Het project is als eerste onder de aandacht gebracht van investeerders in project APOC project AA 23027 en voor 75% gefund. Bij openstelling van het project voor investeringen ziet u het actuele funding percentage.
pi_206990527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:13 schreef zeeland6 het volgende:
Ik zie bij KOM nu staan in mijn overzicht dat per 5 januari 23 de aflossing is gepland van Scheepvaartbedrijf Ody*se*. (5 resterende termijnen).
Die zou toch al in oktober afgelost worden volgens de eigenaar?
  donderdag 8 december 2022 @ 07:46:03 #149
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_206990782
Inmiddels is bij MCF de termijn afgelopen van de kopende partij om de koop van 14 woningen van Corbelo te bevestigen. Ik ben benieuwd of we deze week nog iets van MCF gaan horen hierover...
pi_206990906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:46 schreef eXistence het volgende:
Inmiddels is bij MCF de termijn afgelopen van de kopende partij om de koop van 14 woningen van Corbelo te bevestigen. Ik ben benieuwd of we deze week nog iets van MCF gaan horen hierover...
Ik heb daarover eerder deze week al gemaild met Max, ze gaven aan dat we vandaag een mail krijgen met verdere informatie.
pi_206990967
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:25 schreef iprhba0 het volgende:

[..]
Ik heb daarover eerder deze week al gemaild met Max, ze gaven aan dat we vandaag een mail krijgen met verdere informatie.
Geloof je het zelf?

En als het zo is, zal het echt geen kerstcadeau zijn.
pi_206991725
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:18 schreef markmangler het volgende:
Ik heb het hier nog niet eerder gelezen, maar iemand van jullie toevallig al benaderd door Rabobank voor een KYC (know your customer) onderzoek? Verbaasde mij een beetje dat ze de bankrekening van Derdengelden Feet e.d. (eerder gebruikt door o.a. SIG) niet herkende/konden koppelen aan eerder geïnvesteerd geld. Waren erg geïnteresseerd waarom ik voor crowdfunding heb gekozen, kreeg er best wat vragen over.

Ik kreeg ook nog andere vragen die losstaan van crowdfunding, ze hebben mijn transacties in ieder geval flink liggen doorspitten. Gesprek duurde 25 minuten. Alleen jammer dat ze de echte criminelen hiermee niet pakken en alleen de gewone man weer tot last zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:25 schreef impact9 het volgende:

[..]
Ik heb een hele vragenlijst van ING gehad over oa dit soort transacties....
Ze sloten de vragenlijst heel vriendelijk en klantgericht af: antwoord je niet tijdig en/of naar onze zin sluiten we de bankrekening
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:21 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Goed dat je dit deelt.
Ik heb met KYC te maken gehad bij de ING. Was een zeer onprettige ervaring. Nooit iemand kunnen spreken, alles ging per e-mail. Allemaal zeer dwingend en klantonvriendelijk.
Timing was ook leuk. Of ik midden in de zomervakantie binnen 6 dagen alle informatie kon aanleveren of ze zouden mijn account sluiten.
Uiteindelijk ook nooit gehoord of het nu met alle aangeleverde informatie zo goed is. Op een gegeven moment stopten ze met vragen om meer informatie.
[..]
Inderdaad did dus. Lekker dreigen naar je klanten :(
Mijn hoofdbankrekening loopt ook bij de ING maar ik heb nog geen vragen gehad maar dat zal dan vast eerdaags wel gaan komen.

Mag ik jullie vragen over welke periode ze dan vragen hadden m.b.t. de transacties?
Als het gaat over bijvoorbeeld het afgelopen jaar kan ik het nog wel makkelijk herleiden maar als het over jaren terug gaat is het bij aan aantal platforms nog moeilijk terug zoeken. Ik controleer de betalingen altijd vrij snel en daarna is het klaar zeg maar.
pi_206991733
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:25 schreef iprhba0 het volgende:

[..]
Ik heb daarover eerder deze week al gemaild met Max, ze gaven aan dat we vandaag een mail krijgen met verdere informatie.
Op mijn (concrete) vragen over Corbelo nav de vorige (vertraagde) mailing antwoorden ze gewoon simpelweg niet meer, dus ik hoop dat ze wat info geven al verwacht ik eigenlijk iets nietszeggends. De laatste reactie op concrete vragen over een niet-betaler uit duitsland (H*if*sk*mp) deden ze samengevat af met "heeft onze aandacht" maar de concrete vragen werden niet beantwoord. Bij het overzicht "aankomende betalingen" staat gewoon de volgende termijn benoemd, in de details staan dan wel de gemiste betalingen, zijn dat geen aankomende betalingen meer en kunnen die gewoon overgeslagen worden en ondanks dat daar ook een datum van september tussen staat zijn er geen achterstanden.

Zoals al eerder aangegeven, naar mijn mening groeit het ze inmiddels flink boven hun hoofd en lijken ze de controle kwijt te raken. Wat ik uit eerdere uitlatingen begrepen heb zitten ze zelf (zowel zakelijk als prive) ook flink in de leningen dus die zorgen zullen ook wel aan het toenemen zijn.

Maar de concrete vraag op wat er met het bij Corbelo binnenkoment geld wordt gedaan (er is in de laatste communicatie aangegeven dat er extra huurinkomsten zijn) en de suggestie om op een of ander manier hier beslag op te leggen komt geen enkele reactie, ook op de vraag waar die substantiele aanbetaling is gebleven (en wat is substantieel, als je geen bedrag wilt noemen, noem dan percentage) en de suggestie dat die neem ik aan ergens op een derdengelden rekening staat omdat het een aanbetaling is voor de aankoop van vastgoed waar hypotheekrechten op van toepassing zijn komt ook geen enkele reactie.
pi_206991832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef obligataire het volgende:
Mavi Vstg IV (via desktop te investeren)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stond deze eerder niet op 7% rente?
pi_206991853
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
stond deze eerder niet op 7% rente?
Ja dat klopt , ze hebben vast de posting van #Zeeland gelezen ;) of de eerste bijdragen vielen tegen ...
Pecunia non olet
pi_206991956
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:21 schreef tnhb het volgende:

[..]
Op mijn (concrete) vragen over Corbelo nav de vorige (vertraagde) mailing antwoorden ze gewoon simpelweg niet meer, dus ik hoop dat ze wat info geven al verwacht ik eigenlijk iets nietszeggends. De laatste reactie op concrete vragen over een niet-betaler uit duitsland (H*if*sk*mp) deden ze samengevat af met "heeft onze aandacht" maar de concrete vragen werden niet beantwoord. Bij het overzicht "aankomende betalingen" staat gewoon de volgende termijn benoemd, in de details staan dan wel de gemiste betalingen, zijn dat geen aankomende betalingen meer en kunnen die gewoon overgeslagen worden en ondanks dat daar ook een datum van september tussen staat zijn er geen achterstanden.

Zoals al eerder aangegeven, naar mijn mening groeit het ze inmiddels flink boven hun hoofd en lijken ze de controle kwijt te raken. Wat ik uit eerdere uitlatingen begrepen heb zitten ze zelf (zowel zakelijk als prive) ook flink in de leningen dus die zorgen zullen ook wel aan het toenemen zijn.

Maar de concrete vraag op wat er met het bij Corbelo binnenkoment geld wordt gedaan (er is in de laatste communicatie aangegeven dat er extra huurinkomsten zijn) en de suggestie om op een of ander manier hier beslag op te leggen komt geen enkele reactie, ook op de vraag waar die substantiele aanbetaling is gebleven (en wat is substantieel, als je geen bedrag wilt noemen, noem dan percentage) en de suggestie dat die neem ik aan ergens op een derdengelden rekening staat omdat het een aanbetaling is voor de aankoop van vastgoed waar hypotheekrechten op van toepassing zijn komt ook geen enkele reactie.
Misschien is het zaak om eens met de AFM in contact te treden en te vragen om een afspraak om de problemen met deze financiële dienst verlener te bespreken.
In 2016 ben ik samen met @Horsemen bij de AFM op bezoek geweest om bepaalde problemen die toen aan de orde waren in de CF markt te bespreken. Op dat moment krijg je geen toezeggingen maar er is wel een luisterend oor en we hebben gemerkt, dat mede door ons gesprek met hen, de AFM op de achtergrond druk heeft uitgeoefend bepaalde zaken te verbeteren.
Ik heb geen belangen bij projecten van MAX crowdfund maar als ik wel substantiële gelden had uitstaan bij deze club had ik me zeker tot de AFM gewend om een boekje open te doen over de gang van zaken bij deze club. Is er al eens iemand langs geweest bij AFM om over MAX te praten?
Klagen hier op het forum helpt klaarblijkelijk niet om de problemen daar in de bedrijfsvoering op te lossen.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2022 10:59:36 ]
pi_206991978
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
Mijn hoofdbankrekening loopt ook bij de ING maar ik heb nog geen vragen gehad maar dat zal dan vast eerdaags wel gaan komen.

Mag ik jullie vragen over welke periode ze dan vragen hadden m.b.t. de transacties?
Als het gaat over bijvoorbeeld het afgelopen jaar kan ik het nog wel makkelijk herleiden maar als het over jaren terug gaat is het bij aan aantal platforms nog moeilijk terug zoeken. Ik controleer de betalingen altijd vrij snel en daarna is het klaar zeg maar.
Ik kreeg zeer recent (okt-nov '22) vragen van ING over transacties van 2019 t/m heden. Welke prestaties ik hiervoor geleverd had, overeenkomsten enz enz
Recent ook een zeer onprettige ervaring gehad met een KYC onderzoek waarin mijn saldo ruim een maand bevroren was (dit was geen bank maar een online wallet). Ik raad iedereen te spreiden over bankrekeningen en toch ook wat cash aan te houden. Die WWFT / KYC loopt echt de spuigaten uit. (beetje offtopic, maar heeft raakvlak met CF investeringen. Ik moest als ondernemer loonstroken aanleveren, dit kon ik niet, dan gaat alles op rood met blokkade tot gevolg..)
pi_206992229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:13 schreef tnhb het volgende:

[..]
Zakelijke- of prive relatie? Zakelijk heb ik namelijk al een aantal jaren geleden afscheid van ze genomen toen ze maar bleven doorvragen naar (marketing!) info waar ze niets mee te maken hadden. Ik heb ze toen gevraag op basis van welke wet ze die info moesten hebben. Uiteindelijk na veel heen en weer gebeld gaven ze met enige tegenzin toe dat het eigenlijk min of meer een verkapte interne marketing aktie/onderzoek was. Toen heb ik aangegeven geen zaken te doen met leugenaars en per direct de zakelijk relatie verbroken. Tot de regiodirecteur aan toe hebben ze meerdere pogingen gedaan me op andere gedachten te brengen. Bij andere banken zal het vast niet veel beter zijn, maar dit was net iets te duidelijk en zichtbaar voor me.
Betreft prive/particulier account. Wel schandalig als ik dit lees zeg, ik had nu ook het idee dat ze veel meer vroegen dan nodig, wat voor rendement ik maak en waarom ik het ben gaan doen etc.
pi_206992248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:21 schreef tnhb het volgende:

[..]

Maar de concrete vraag op wat er met het bij Corbelo binnenkoment geld wordt gedaan (er is in de laatste communicatie aangegeven dat er extra huurinkomsten zijn) en de suggestie om op een of ander manier hier beslag op te leggen komt geen enkele reactie,..
Ik heb me tijdens mijn rechtenstudie in de vorige eeuw vrij intensief bezig gehouden met het Engelse insolventierecht. Wat ik me herinner is, dat er bij een déconfiture van een debiteur veel aandacht is voor reorganisatie, zodat die debiteur er weer bovenop kan komen. Onderdeel daarbij is een moratorium van (ik meen) een jaar maximaal waarin geen beslag e.d. gelegd kan worden. De docent maakte destijds een grapje dat dat moratorium van de debiteur vaak leidt tot een mortuarium voor de crediteuren.
Verder is (of was?) er in Engeland een veel sterkere voorrang voor de fiscus voor achterstallige vorderingen. Die voorrang wordt daar the crown preference genoemd, dus ook dat kan tot vertragingen leiden.

Let wel: ik heb het hier over het recht van meer dan 40 jaar geleden, hoe de Union Jack er nu bij hangt kan ik niets zinnigs over zeggen.

Wat ik wil aangeven is dat er verschillen zijn in het insolventierecht van Engeland en Nederland. Mogelijk dat de hypotheekrentes in de UK daardoor hoger zijn dan in Nederland, waarmee dan tevens verklaard is waarom MAX zich laat voeden door de Nederlandse crowd en niet door de Engelsen zelf. Dit laatste vond ik van meet af aan vreemd, waardoor ik geen zaken heb gedaan met MAX.
pi_206992420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
als ik wel substantiële gelden had uitstaan bij deze club
Als ik substantiele investering daar had uitstaan zou ik zeker ook die route bewandelen (en ook adviseren). Ik heb bij mcf een paar investeringen gedaan als pilot, er zijn individuele projecten bij andere platvormen waar ik meer heb afgeschreven dan m'n hele mcf portefuille momenteel groot is. Ik probeer hier mijn ervaringen te delen, meer verwacht ik niet meer.
pi_206992511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:23 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik heb me tijdens mijn rechtenstudie in de vorige eeuw vrij intensief bezig gehouden met het Engelse insolventierecht. Wat ik me herinner is, dat er bij een déconfiture van een debiteur veel aandacht is voor reorganisatie, zodat die debiteur er weer bovenop kan komen. Onderdeel daarbij is een moratorium van (ik meen) een jaar maximaal waarin geen beslag e.d. gelegd kan worden. De docent maakte destijds een grapje dat dat moratorium van de debiteur vaak leidt tot een mortuarium voor de crediteuren.
Verder is (of was?) er in Engeland een veel sterkere voorrang voor de fiscus voor achterstallige vorderingen. Die voorrang wordt daar the crown preference genoemd, dus ook dat kan tot vertragingen leiden.

Let wel: ik heb het hier over het recht van meer dan 40 jaar geleden, hoe de Union Jack er nu bij hangt kan ik niets zinnigs over zeggen.

Wat ik wil aangeven is dat er verschillen zijn in het insolventierecht van Engeland en Nederland. Mogelijk dat de hypotheekrentes in de UK daardoor hoger zijn dan in Nederland, waarmee dan tevens verklaard is waarom MAX zich laat voeden door de Nederlandse crowd en niet door de Engelsen zelf. Dit laatste vond ik van meet af aan vreemd, waardoor ik geen zaken heb gedaan met MAX.
Bedankt voor de toelichting, dit soort informatie zou ik juist vanuit een platform verwachten en willen krijgen zodat duidelijk is waar we aan toe zijn. Maar tijdens de info sessie is steeds weer herhaald (mijn samenvatting:) "dat er een hypotheekrecht is en er dus niet zoveel aan de hand is". Met de nederlandse wetgeving in gedachten is dat wel de basis, maar we hebben hier inderdaad met andere wetgeving te maken waar een recht soms wat minder sterk is en die basis dus wat minder solide zou kunnen zijn.
pi_206992647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:23 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik heb me tijdens mijn rechtenstudie in de vorige eeuw vrij intensief bezig gehouden met het Engelse insolventierecht. Wat ik me herinner is, dat er bij een déconfiture van een debiteur veel aandacht is voor reorganisatie, zodat die debiteur er weer bovenop kan komen. Onderdeel daarbij is een moratorium van (ik meen) een jaar maximaal waarin geen beslag e.d. gelegd kan worden. De docent maakte destijds een grapje dat dat moratorium van de debiteur vaak leidt tot een mortuarium voor de crediteuren.
Verder is (of was?) er in Engeland een veel sterkere voorrang voor de fiscus voor achterstallige vorderingen. Die voorrang wordt daar the crown preference genoemd, dus ook dat kan tot vertragingen leiden.

Let wel: ik heb het hier over het recht van meer dan 40 jaar geleden, hoe de Union Jack er nu bij hangt kan ik niets zinnigs over zeggen.

Wat ik wil aangeven is dat er verschillen zijn in het insolventierecht van Engeland en Nederland. Mogelijk dat de hypotheekrentes in de UK daardoor hoger zijn dan in Nederland, waarmee dan tevens verklaard is waarom MAX zich laat voeden door de Nederlandse crowd en niet door de Engelsen zelf. Dit laatste vond ik van meet af aan vreemd, waardoor ik geen zaken heb gedaan met MAX.
dank voor heldere uiteenzetting. Ik heb altijd het idee gehad dat ze een handigheidje gevonden hadden om te profiteren van het verschil in de systematiek hier en in het VK. Maar nu lijkt het erop dat ze iets over het hoofd gezien hebben. Een geluk bij een ongeluk is dat ze zelf ook in de projecten zitten en dat moederbedrijf MAX property een behoorlijk grote club is.
pi_206993993
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het aankoopbedrag is een ton hoger dan taxatie. Iets klopt er niet lijkt me
[..]
[..]

https://www.funda.nl/koop(...)4295-akkersplein-76/

update SIG horecapandje /winkeltje van Anand gaat speedy

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 08-12-2022 14:17:00 ]
pi_206994146
Theaterkwartier SiG in 1 minuut vol
pi_206994173
Ik zit er in in 1a :-) ,maar bij opening zat er al gelijk 20k in zag ik.

[ Bericht 53% gewijzigd door Fons92 op 08-12-2022 14:26:12 (Meer info) ]
pi_206994522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Misschien is het zaak om eens met de AFM in contact te treden en te vragen om een afspraak om de problemen met deze financiële dienst verlener te bespreken.
In 2016 ben ik samen met @:horsemen bij de AFM op bezoek geweest om bepaalde problemen die toen aan de orde waren in de CF markt te bespreken. Op dat moment krijg je geen toezeggingen maar er is wel een luisterend oor en we hebben gemerkt, dat mede door ons gesprek met hen, de AFM op de achtergrond druk heeft uitgeoefend bepaalde zaken te verbeteren.
Ik heb geen belangen bij projecten van MAX crowdfund maar als ik wel substantiële gelden had uitstaan bij deze club had ik me zeker tot de AFM gewend om een boekje open te doen over de gang van zaken bij deze club. Is er al eens iemand langs geweest bij AFM om over MAX te praten?
Klagen hier op het forum helpt klaarblijkelijk niet om de problemen daar in de bedrijfsvoering op te lossen.
heden vooralsnog alleen het zoveelste verzoek tot verlenging ontvangen. Naar AFM stappen lijkt zo langzamerhand inderdaad te overwegen
pi_206994643
De naam van deze boot nemen de ondernemers hopelijk niet te letterlijk
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26236
2e hypotheek
pi_206994745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:37 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
heden vooralsnog alleen het zoveelste verzoek tot verlenging ontvangen. Naar AFM stappen lijkt zo langzamerhand inderdaad te overwegen
Ja, je wordt er moedeloos van. Aflossen ho maar.

Uit protest heb ik TEGEN GESTEMD!
pi_206994905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:59 schreef quepos het volgende:

[..]
Ja, je wordt er moedeloos van. Aflossen ho maar.

Uit protest heb ik TEGEN GESTEMD!
heb ik overwogen maar uiteindelijk deze keer nog maar niet gedaan omdat het om een Bl*t*ch project ging dus tegenstemmen kan een kettingreaktie veroorzaken
pi_206995082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:59 schreef quepos het volgende:

[..]
Ja, je wordt er moedeloos van. Aflossen ho maar.

Uit protest heb ik TEGEN GESTEMD!
Deze heeft eind november nog een ander project normaal afgelost en van andere projecten wordt steeds stipt rentebetalingen voldaan. Ik heb bij deze geen probleem met verlenging en ook nog tegen een hogere rente.
pi_206995111
Van MAX eindelijk mail met stavaza C*rb*l* projecten ontvangen. Bevestigt ongeveer wat ik al vermoedde: die vastgoedcowboy houdt het voor gezien en verkoopt zijn portefeuille. Dat zal uiteindelijk wel lukken maar geduld lijkt hier een schone zaak en op enig rendement hoef je niet te rekenen
pi_206995224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:39 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Deze heeft eind november nog een ander project normaal afgelost en van andere projecten wordt steeds stipt rentebetalingen voldaan. Ik heb bij deze geen probleem met verlenging en ook nog tegen een hogere rente.
deze club dreigde een paar maanden geleden een 2e C*rb*l* te worden maar lijken hun leven gebeterd te hebben daarom kwam dit verlengingsverzoek een beetje als een koude douche
pi_206995309
Ik heb ook voor verlenging gestemd. Het alternatief gaat immers niet meer centjes opleveren.

Wat mij tegenstaat aan Max is dat ik constant kleine aflossingen op mijn bankrekening krijg en ik niet echt een goed overzicht op de website heb van de betalingen per project. Had dat vanaf het begin bij moeten houden in excel.
pi_206995344
Staar je niet blind op de contractuele einddatum van UK projecten. De verkoop van renovatieprojecten daar loopt maanden langer door. De UK vastgoed markt ligt volgens mij volledig op zn gat in vergelijking met NL.
pi_206995460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:06 schreef Crowdmeister het volgende:
Staar je niet blind op de contractuele einddatum van UK projecten. De verkoop van renovatieprojecten daar loopt maanden langer door. De UK vastgoed markt ligt volgens mij volledig op zn gat in vergelijking met NL.
eens. Het gaat sowieso economisch veel slechter in het VK, er wordt niet voor niets gesproken over bregret
pi_206995739
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:
De naam van deze boot nemen de ondernemers hopelijk niet te letterlijk
Erg leuk Jaap _O-
pi_206996572
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef impact9 het volgende:

[..]
Recent ook een zeer onprettige ervaring gehad met een KYC onderzoek waarin mijn saldo ruim een maand bevroren was (dit was geen bank maar een online wallet). Ik raad iedereen te spreiden over bankrekeningen en toch ook wat cash aan te houden. Die WWFT / KYC loopt echt de spuigaten uit. (beetje offtopic, maar heeft raakvlak met CF investeringen. Ik moest als ondernemer loonstroken aanleveren, dit kon ik niet, dan gaat alles op rood met blokkade tot gevolg..)
Yup. dit is precies wat ik bedoel met het risico dat alle CF platformen via 1 dezelfde betalingsprovider hun betalingen laten lopen. Vertrouwt OPP het niet, dan stoppen dus al je betalingen.
pi_207000802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef impact9 het volgende:

[..]
Ik kreeg zeer recent (okt-nov '22) vragen van ING over transacties van 2019 t/m heden. Welke prestaties ik hiervoor geleverd had, overeenkomsten enz enz
Recent ook een zeer onprettige ervaring gehad met een KYC onderzoek waarin mijn saldo ruim een maand bevroren was (dit was geen bank maar een online wallet). Ik raad iedereen te spreiden over bankrekeningen en toch ook wat cash aan te houden. Die WWFT / KYC loopt echt de spuigaten uit. (beetje offtopic, maar heeft raakvlak met CF investeringen. Ik moest als ondernemer loonstroken aanleveren, dit kon ik niet, dan gaat alles op rood met blokkade tot gevolg..)
Toppunt dat ik had was een ingebonden formulier van 24 kantjes dat ik met de hand in moest vullen. KYC en geldstromen.

Op p.5 vroegen ze wat mijn verwachte omzet per jaar zou zijn.

Op p. 17 vroegen ze wat mijn verwachte maximale maandelijkse inkomsten in cash, giraal en waardepapieren zou zijn.

Paar weken nadat ik het formulier had afgeleverd werd ik overhoord. Pen, papier en rekenmachine werd erbij gepakt. De maximale maandelijkse inkomsten van p. 17 werden bij elkaar opgeteld, en met twaalf vermenigvuldigd. Vervolgens sloegen ze triomfantelijk p. 5 open en vergeleken het daar genoemde bedrag met de uitkomst van 12 x totale maximale maandelijkse inkomsten. En dat kwam niet overeen. Dus het hele formulier moest opnieuw worden ingevuld.

Bank of Nova Scotia (Scotiabank). Stelletje malloten.
pi_207003261
Weer 2 nieuwe leningen op Collin. Het valt mij op dat de laatste leningen vaker een duur van slechts 36 maanden hebben. Iemand een verklaring hiervoor? Verwachting dalende rente in dat termijn?
pi_207003732
Volgens mij geen mail van ontvangen van CRE en hier niet voorbij zien komen, maar:

Update aflossing
07-12-2022
Drie appartementsgebouwen II
Het volledige bedrag ter aflossing staat inmiddels op de derdenrekening van de notaris. Na controle van de notaris worden alle investeerders op zeer korte termijn afgelost.
pi_207003741
Ondertussen is de rente van B*dHonn*f van 24 november op MCF nog steeds niet bijgeschreven. Gaat hier wel om een project van 1.3 mio.
pi_207003947
Beste investeerder,
U heeft eerder in de investeringskans van VB2 B.V. geïnvesteerd. Opnieuw hebben de ondernemers een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans van VB2 B.V.
Het betreft een financiering van VB2 B.V. 2 ter grootte van ¤ 300.000,-, welke naar verwachting woensdag (14-12) live zal gaan. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 7,0% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 48 maanden, volledig aflossingsvrij met derhalve een slottermijn van ¤ 300.000;
✓ De debiteuren zijn VB2 Vastgoed B.V., VB2 B.V. en VB2 Projecten B.V.;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 300.000,- op het woonhuis met als adres ’t Vaartje 27, 5165 NA te Waspik, kadastraal bekend als sectie O nummer 1142 te Waspik verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 450.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeil datum 23 maart 2022;
✓ De heer C.A.M. van Beers geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 50.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde.
✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het woonhuis met als adres ’t Vaartje 27, 5165 NA te Waspik, kadastraal bekend als sectie O nummer 1142 te Waspik worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
✓ De Dun & Bradstreet score is Laag risico.
✓ De overall Collin Credit Score is Goed.

https://www.collincrowdfu(...)67cbee875617ce17b7fa
pi_207004115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 09:45 schreef Crowdmeister het volgende:
Ondertussen is de rente van B*dHonn*f van 24 november op MCF nog steeds niet bijgeschreven. Gaat hier wel om een project van 1.3 mio.
Van het ene probleemproject naar het andere!
pi_207004232
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 09:45 schreef Crowdmeister het volgende:
Ondertussen is de rente van B*dHonn*f van 24 november op MCF nog steeds niet bijgeschreven. Gaat hier wel om een project van 1.3 mio.
Voor degene die nog in sprookjes gelooft, reactie van MCF op 8-dec "Over 884887, reminder is verstuurd en we verwachten de betaling ieder moment." oO/
  vrijdag 9 december 2022 @ 10:45:11 #185
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207004299
Update CRE betreffende Nieuwbouw Halen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi dat dit nog net voor 1 januari gaat gebeuren.
pi_207004593
linkje CCF box3 vastgoed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207004729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 09:44 schreef Bieselke het volgende:
Volgens mij geen mail van ontvangen van CRE en hier niet voorbij zien komen, maar:

Update aflossing
07-12-2022
Drie appartementsgebouwen II
Het volledige bedrag ter aflossing staat inmiddels op de derdenrekening van de notaris. Na controle van de notaris worden alle investeerders op zeer korte termijn afgelost.
Is zover ik weet geen mail over verstuurd. De nieuwe opmerking die bij het project staat is ondanks dat ik heb aangevinkt "Projectupdates van uw investeringen" te willen ontvangen, niet verstuurd. Ik heb recent naar het blijkbaar niet functioneren van die instelling ene vraag gesteld, maar slechts een ontwijkend antwoord gekregen, jammer.
pi_207004832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 09:44 schreef Bieselke het volgende:
Volgens mij geen mail van ontvangen van CRE en hier niet voorbij zien komen, maar:

Update aflossing
07-12-2022
Drie appartementsgebouwen II
Het volledige bedrag ter aflossing staat inmiddels op de derdenrekening van de notaris. Na controle van de notaris worden alle investeerders op zeer korte termijn afgelost.
Dank voor het delen. Krijg daar inderdaad ook geen email van van CRE. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Eerdere betalingen die aan de notaris waren overgemaakt hebben ze nog steeds niet uitbetaald.
pi_207004972
De Europese Crowdfunding Verordening: Know Your Customer
Financiële ondernemingen, zoals Geldvoorelkaar.nl, hebben de verplichting een goed ‘Ken Uw Klant’ beleid te voeren. Op Geldvoorelkaar.nl rust namelijk de verplichting te voorkomen dat het platform wordt gebruikt voor witwassen, fraude of terrorismefinanciering. In Nederland is deze verplichting vastgelegd in de Wet Financieel Toezicht (Wft) en uitgewerkt in de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme (Wwft).

Door dit ‘Ken Uw Klant’ beleid, ook wel bekend onder ‘Know Your Customer’ of ‘KYC’ kan Geldvoorelkaar.nl haar klanten leren kennen, deze klanten identificeren, controleren en bijbehorende risico’s inschatten. Het doel van dit proces is om de herkomst en locatie van geld inzichtelijk te krijgen ter voorkoming van het onbewust en onbedoeld faciliteren van het platform bij bijvoorbeeld witwaspraktijken, terrorismefinanciering en (belasting)fraude. Met behulp van het KYC-proces kunnen criminele activiteiten snel en tijdig worden opgespoord.

Wat betekent dit voor u?
Zowel voor bestaande als nieuwe investeerders geldt dat we op korte termijn iedere investeerder (opnieuw) screenen. Door de veranderingen als gevolg van de Europese Crowdfundingverordening, betekent dit voor bestaande investeerders ook dat een nieuwe investeringsovereenkomst wordt aangegaan. Uiteraard nemen we u mee in de exacte veranderingen en richten we het screeningsproces zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor u in.

Wat houdt het KYC-proces in?
Tijdens het proces doorloopt u verschillende stappen, waarbij u onder meer wordt gevraagd uw persoonlijke gegevens in te vullen en een geldig identiteitsbewijs te overleggen (een rijbewijs geldt niet). Verder wordt u gevraagd een toelatingskennistest en een simulatie van de capaciteit tot het dragen van financieel verlies in te vullen. Dat laatste wordt gevraagd om vast te stellen of u een ‘onervaren belegger’ of ‘ervaren belegger’ bent (hierover vertellen we meer in de volgende themanieuwsbrief). Dit proces vindt digitaal plaats in uw ‘Mijn Geldvoorelkaar.nl’-omgeving. Wij maken dit proces zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor u, zodat u zich kunt richten op wat voor u belangrijk is: Impact maken op het MKB en een aantrekkelijk rendement behalen.

Heeft u vragen over bovenstaand proces? Wij beantwoorden deze graag. U kunt contact opnemen met de afdeling Klantenservice via: info@geldvoorelkaar.nl en via: 085-2733465.
pi_207005073
U heeft zich recent ingeschreven op de investeringskans van Wetlands Outdoor. In overleg met de klant en overige partijen is er besloten om voorgaande livegang de volgende wijzigingen door te voeren:

De slottermijn wordt verhoogd van ¤ 80.000,- naar ¤ 90.000,-;
Er zal de eerste zes maanden sprake zijn van een aflossingsvrije periode;
Aangezien het woonhuis nog niet is verkocht zal er een overbruggingsfinanciering worden gesloten met de Rabobank. Als gevolg hiervan heeft de Rabobank een eerste hypothecaire inschrijving op het woonhuis ter hoogte van ¤620.000,-;
De nieuwe voorwaarden zullen ook op uw investering van toepassing zijn.
De investeringskans zal naar verwachting maandag openbaar gesteld worden voor alle investeerders. U heeft nog de mogelijkheid om uw investering te wijzigen.

Hierbij de link naar de pitch: Wetlands Outdoor
pi_207005386
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:44 schreef KrekelJapie het volgende:
De Europese Crowdfunding Verordening: Know Your Customer
Financiële ondernemingen, zoals Geldvoorelkaar.nl, hebben de verplichting een goed ‘Ken Uw Klant’ beleid te voeren. Op Geldvoorelkaar.nl rust namelijk de verplichting te voorkomen dat het platform wordt gebruikt voor witwassen, fraude of terrorismefinanciering. In Nederland is deze verplichting vastgelegd in de Wet Financieel Toezicht (Wft) en uitgewerkt in de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme (Wwft).

Door dit ‘Ken Uw Klant’ beleid, ook wel bekend onder ‘Know Your Customer’ of ‘KYC’ kan Geldvoorelkaar.nl haar klanten leren kennen, deze klanten identificeren, controleren en bijbehorende risico’s inschatten. Het doel van dit proces is om de herkomst en locatie van geld inzichtelijk te krijgen ter voorkoming van het onbewust en onbedoeld faciliteren van het platform bij bijvoorbeeld witwaspraktijken, terrorismefinanciering en (belasting)fraude. Met behulp van het KYC-proces kunnen criminele activiteiten snel en tijdig worden opgespoord.

Wat betekent dit voor u?
Zowel voor bestaande als nieuwe investeerders geldt dat we op korte termijn iedere investeerder (opnieuw) screenen. Door de veranderingen als gevolg van de Europese Crowdfundingverordening, betekent dit voor bestaande investeerders ook dat een nieuwe investeringsovereenkomst wordt aangegaan. Uiteraard nemen we u mee in de exacte veranderingen en richten we het screeningsproces zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor u in.

Wat houdt het KYC-proces in?
Tijdens het proces doorloopt u verschillende stappen, waarbij u onder meer wordt gevraagd uw persoonlijke gegevens in te vullen en een geldig identiteitsbewijs te overleggen (een rijbewijs geldt niet). Verder wordt u gevraagd een toelatingskennistest en een simulatie van de capaciteit tot het dragen van financieel verlies in te vullen. Dat laatste wordt gevraagd om vast te stellen of u een ‘onervaren belegger’ of ‘ervaren belegger’ bent (hierover vertellen we meer in de volgende themanieuwsbrief). Dit proces vindt digitaal plaats in uw ‘Mijn Geldvoorelkaar.nl’-omgeving. Wij maken dit proces zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor u, zodat u zich kunt richten op wat voor u belangrijk is: Impact maken op het MKB en een aantrekkelijk rendement behalen.

Heeft u vragen over bovenstaand proces? Wij beantwoorden deze graag. U kunt contact opnemen met de afdeling Klantenservice via: info@geldvoorelkaar.nl en via: 085-2733465.
Dit proces gaan we vanaf de start vergunning overal zien. Ben het wel al gewend tegenwoordig. Bij veel crypto platformen, beleggingsplatformen en alle online gokbedrijven is het al een tijd een verplichting.
pi_207006632
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Beste investeerder,
U heeft eerder in de investeringskans van VB2 B.V. geïnvesteerd. Opnieuw hebben de ondernemers een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans van VB2 B.V.
Het betreft een financiering van VB2 B.V. 2 ter grootte van ¤ 300.000,-, welke naar verwachting woensdag (14-12) live zal gaan. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 7,0% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 48 maanden, volledig aflossingsvrij met derhalve een slottermijn van ¤ 300.000;
✓ De debiteuren zijn VB2 Vastgoed B.V., VB2 B.V. en VB2 Projecten B.V.;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 300.000,- op het woonhuis met als adres ’t Vaartje 27, 5165 NA te Waspik, kadastraal bekend als sectie O nummer 1142 te Waspik verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 450.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeil datum 23 maart 2022;
✓ De heer C.A.M. van Beers geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 50.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde.
✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het woonhuis met als adres ’t Vaartje 27, 5165 NA te Waspik, kadastraal bekend als sectie O nummer 1142 te Waspik worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
✓ De Dun & Bradstreet score is Laag risico.
✓ De overall Collin Credit Score is Goed.

https://www.collincrowdfu(...)67cbee875617ce17b7fa
de vorige lening is na 2 maanden vervroegd afgelost.
pi_207006646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:49 schreef KrekelJapie het volgende:
U heeft zich recent ingeschreven op de investeringskans van Wetlands Outdoor. In overleg met de klant en overige partijen is er besloten om voorgaande livegang de volgende wijzigingen door te voeren:

De slottermijn wordt verhoogd van ¤ 80.000,- naar ¤ 90.000,-;
Er zal de eerste zes maanden sprake zijn van een aflossingsvrije periode;
Aangezien het woonhuis nog niet is verkocht zal er een overbruggingsfinanciering worden gesloten met de Rabobank. Als gevolg hiervan heeft de Rabobank een eerste hypothecaire inschrijving op het woonhuis ter hoogte van ¤620.000,-;
De nieuwe voorwaarden zullen ook op uw investering van toepassing zijn.
De investeringskans zal naar verwachting maandag openbaar gesteld worden voor alle investeerders. U heeft nog de mogelijkheid om uw investering te wijzigen.

Hierbij de link naar de pitch: Wetlands Outdoor
Dus meer risico bij gelijke rente.
pi_207006676
VRH project SiG
https://investeren.sameningeld.nl/project/lelystad-bastion-171
quote:
Let op: Indien het project voor 2 januari 2023 volledig gefund is zullen wij niet eerder dan 2 januari 2023 de gelden opvragen. Ook zal de passage pas vanaf midden januari 2023 ingepland worden
pi_207006738
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 11:13 schreef fok321 het volgende:
linkje CCF box3 vastgoed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dank voor het delen. Ik heb hem o.b.v. de google reviews van het bedrijf toch laten lopen. Vrij hoge LTV nog wel en in verbouw zijnde onroerend goed is ook niet echt makkelijk te verkopen. Als het januari was geweest had ik hem misschien nog wel gepakt.
pi_207006962
quote:
Is dit project al eerder gepubliceerd geweest? Deze tekst komt me zo bekend voor: "Begin 2021 hebben wij een appartement aangekocht om er in te wonen, echter hebben wij tijdens een flinke verbouwing de mogelijkheid gekregen een bouwkavel te kopen waardoor wij veel groter kunnen wonen en een droom uitkomt. Met deze kans komt ons huidige appartement vrij en is de stap om alle opgedane kennis als makelaar nu zelf in de praktijk te brengen door de dit appartement te gaan verhuren."

Edit: vorige maand dus, staat bij de updates.

[ Bericht 2% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 09-12-2022 14:41:51 ]
pi_207007024
Wie belangstelling heeft voor een snack van GvE.
FEBO Groningen ¤ 240.000 tegen 8%, 5 jaar annuïteit een beperkte borg vanuit FEBO Beheer.
https://www.geldvoorelkaa(...)=26830&code=MA26830i
pi_207007032
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Is dit project al eerder gepubliceerd geweest? Deze tekst komt me zo bekend voor: "Begin 2021 hebben wij een appartement aangekocht om er in te wonen, echter hebben wij tijdens een flinke verbouwing de mogelijkheid gekregen een bouwkavel te kopen waardoor wij veel groter kunnen wonen en een droom uitkomt. Met deze kans komt ons huidige appartement vrij en is de stap om alle opgedane kennis als makelaar nu zelf in de praktijk te brengen door de dit appartement te gaan verhuren."
Klopt deze is eerder terug getrokken
https://investeren.sameni(...)lelystad-bastion-171
pi_207007041
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Let op: Indien het project voor 2 januari 2023 volledig gefund is zullen wij niet eerder dan 2 januari 2023 de gelden opvragen. Ook zal de passage pas vanaf midden januari 2023 ingepland worden
Top dat ze dat er bij zetten.
Kan misschien een groep investeerder over de streep helpen die nu hun investeringen pauzeren vanwege de nieuwe fiscale box-3 regels.
  vrijdag 9 december 2022 @ 15:02:41 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207007240
APOC in 1 minuut vol _O-

Ik zit er wel in :)
pi_207007313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:41 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Klopt deze is eerder terug getrokken
https://investeren.sameni(...)lelystad-bastion-171
Wat was toen de reden dat hij teruggetrokken is?
Kwam hij alleen niet vol of speelden er andere dingen?
  vrijdag 9 december 2022 @ 15:40:43 #202
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207007510
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:02 schreef leolinedance het volgende:
APOC in 1 minuut vol _O-

Ik zit er wel in :)
Toch weer nodig om de wekker te zetten. Is een tijdje geleden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207007629
Aangaande: Wwft, KYC, onderzoeksplicht

Het probleem met de banken en andere financiële partijen, die je vragen om allerlei uitgebreide uiteenlopende vragen over je financiële situatie, is dat ze een onderzoeksplicht hebben maar niet door wetgeving gespecificeerd wordt hoe ze moeten onderzoeken.

Hierdoor ben je met elkaar telkens opnieuw het wiel aan het uitvinden, een flinke verspilling van elkaars tijd. Maar als je er eenmaal vaker mee te maken krijgt kun je wat beter beslagen ten ijs komen en kan je zelf een voorstel doen van informatievoorziening die je redelijk genoeg acht. Zonder gelijk akkoord te gaan met je hele hebben en houwen op straat te gooien bij al deze partijen.

quote:
Hoe de instelling het cliëntenonderzoek wil uitvoeren, bepaalt zij voor een groot deel zelf. Dit is afhankelijk van de cliënt en de risico’s die de instelling ziet.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)zoek-volgens-de-wwft
pi_207007742
KoM heeft zijn vergunning
quote:
Met trots kunnen wij melden dat Kapitaal op Maat als één van de eerste crowdfundingdienstverleners de Europese Vergunning (ECSPR) van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft verkregen.

De afgelopen maanden is een intensief traject doorlopen met de toezichthouder en is door het hele team van Kapitaal op Maat hard gewerkt om aan alle eisen en randvoorwaarden te voldoen die de Europese regelgeving stelt. De vergunning is een beloning voor al het harde werk en een kwaliteitskeurmerk dat beleggers en MKB-ondernemers het vertrouwen geeft om via het platform van Kapitaal op Maat te beleggen en/of financiering te verkrijgen.

Een van de belangrijkste toevoegingen aan het platform is de integratie van betaaldienstverlener GoCredible. Onder de vergunning verloopt al het betalingsverkeer via de derdengelden rekening van GoCredible. Onder de Europese regelgeving zal Kapitaal op Maat bijdragen aan een transparante kapitaalmarkt, die voor zoveel mogelijk geldgevers en geldvragers beschikbaar blijft.

Met vriendelijke groet,
Team Kapitaal op Maat
pi_207008328
Nou, we gaan het zien hoe MAX incommunicado wanbetalers aanpakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207008790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 16:35 schreef Gustaf86 het volgende:
Nou, we gaan het zien hoe MAX incommunicado wanbetalers aanpakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ze dat met Corbelo ook maar doen. Die gast is in mijn ogen niet te vertrouwen.

Vanaf mei niks meer ontvangen,
Eerste aflossingen zouden begin september komen,
Toen in november,
En nu inmiddels nog niks.

Max moet hier nu op doorpakken, en die jongen niet op zijn blaauwe ogen met gladde praatjes geloven. Hij heeft iedere keer weer een andere smoes, het lijkt inmiddels wel of hij familiebanden met Valtentino Meerzorg heeft.
pi_207009066
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 17:01 schreef quepos het volgende:

[..]
Dat ze dat met Corbelo ook maar doen. Die gast is in mijn ogen niet te vertrouwen.

Vanaf mei niks meer ontvangen,
Eerste aflossingen zouden begin september komen,
Toen in november,
En nu inmiddels nog niks.

Max moet hier nu op doorpakken, en die jongen niet op zijn blaauwe ogen met gladde praatjes geloven. Hij heeft iedere keer weer een andere smoes, het lijkt inmiddels wel of hij familiebanden met Valtentino Meerzorg heeft.
Laat die Corbelo gast die aanbetaling die zij ontvingen naar aflossen op de leningen. Dat geld zal nu wel ‘verdwijnen’ .
pi_207009645
Leningnemer heeft wéér verzaakt om te betalen aan GvE, klaar mee en nu dus met namen en rugnummers:

quote:
Voor het project 26333 | Comfort Projectontwikkeling IV hebben wij u in november geïnformeerd over het uitblijven van de rentebetaling op het project.

Voor de termijnen 1 en 2 is inmiddels het depot gebruikt. Het depot is hiermee volledig op gebruikt.

Deze financiering is aangegaan voor het project in Nunspeet.
De benodigde vergunningen zijn voor dit project inmiddels verleend. Voor dit project hebben zich mogelijke geïnteresseerden gemeld. Dit traject neemt meer tijd in beslag dan wenselijk is. De verwachting is dat er over deze verkoop in week 50 meer bekend wordt.

Zodra er meer bekend is over dit dossier, informeren wij u daarover.

pi_207009649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 17:19 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Laat die Corbelo gast die aanbetaling die zij ontvingen naar aflossen op de leningen. Dat geld zal nu wel ‘verdwijnen’ .
we weten helemaal niet om welk bedrag het gaat, wat is gebruikelijk in zo,n situatie
pi_207011983
9,5% voor een schutting bouwer
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v-2/
1e hypotheek bedrijfswoning, 2e rang
100% lineaire aflossing
pi_207019192
Pecunia non olet
pi_207037133
Nog een investeringslink (via desktop), vd Thillart

https://www.collincrowdfu(...)5634966fa022cf06b6bd
Pecunia non olet
pi_207038808
Ik verwacht dit jaar nog 7 reguliere aflossingen van SiG waarvan de meeste in de laatste paar dagen van het jaar. De kans dat de aflossingen voor 1-1-23 allemaal op mijn bankrekening of wallet staan lijkt me klein. Hoe zouden deze op de jaaropgave van SiG terecht komen voor VRH?
pi_207038970
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 07:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik verwacht dit jaar nog 7 reguliere aflossingen van SiG waarvan de meeste in de laatste paar dagen van het jaar. De kans dat de aflossingen voor 1-1-23 allemaal op mijn bankrekening of wallet staan lijkt me klein. Hoe zouden deze op de jaaropgave van SiG terecht komen voor VRH?
Daar heb ik toevallig over gebeld. Maar daar hebben zij geen inspraak op. Dat ligt aan de notaris. Tevens zouden, zullen er ook nog een aantal projecten vroegtijdig afgelost worden is mij verteld.
pi_207040036
quote:
Ik zat ook in VB2 deel 1. Die was destijds met 2 maanden alweer vertrokken met 3 maandjes extra rente.
Leuk als je het omrekent naar een jaarrendement maar zonde van mijn tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 11-12-2022 11:34:35 ]
Pecunia non olet
pi_207040312
als in 2025 het werkelijke rendemend wordt belast , wordt dan de fee van gve en collin aftrekbaar van je rendemend????
pi_207040385
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zat ook in VB2 deel 1. Die was destijds met 2 maanden alweer vertrokken met 3 maandjes extra rente.
Leuk als je het omrekent naar een jaarrendement maar zonde van mijn tijd.
daarom neem ik deze niet mee.

VD Tillart ziet er goed uit. Liep de 1e lening (die geherfinancierd wordt) ook via collin ?
  zondag 11 december 2022 @ 12:06:05 #218
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207040408
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:57 schreef samlood het volgende:
als in 2025 het werkelijke rendemend wordt belast , wordt dan de fee van gve en collin aftrekbaar van je rendemend????
Werkelijk rendement is toch met aftrek van de kosten. :! :!
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207040426
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:
9,5% voor een schutting bouwer
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v-2/
1e hypotheek bedrijfswoning, 2e rang
100% lineaire aflossing
1e lening (6,5%) is zeer moeizaam vol gekomen. Nu 9,5%. Dit is vragen om moeilijkheden volgens mij.
pi_207040561
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 12:08 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
1e lening (6,5%) is zeer moeizaam vol gekomen. Nu 9,5%. Dit is vragen om moeilijkheden volgens mij.
Recensies geven mij ook niet echt vertrouwen.
  zondag 11 december 2022 @ 12:21:10 #221
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207040572
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 12:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Recensies geven mij ook niet echt vertrouwen.
De praatjes zijn even glad als het kapsel van Dennis.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207040739
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 12:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
daarom neem ik deze niet mee.

VD Tillart ziet er goed uit. Liep de 1e lening (die geherfinancierd wordt) ook via collin ?
Volgens mij niet, dat wordt normaal altijd wel door Collin vermeld als dat zo is.

Vind overigens wel dat die knaap veel schuld op zijn porto heeft. Die overwaarde is zo weg als het een beetje tegenzit. Voor ons (deel)project maakt dat niet zoveel uit nu daar een vrij lage LTV op zit.
Pecunia non olet
pi_207041668
HCN: Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Publicatie: Maandag 12 december 12:00 uur
pi_207041877
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 12:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Volgens mij niet, dat wordt normaal altijd wel door Collin vermeld als dat zo is.

Vind overigens wel dat die knaap veel schuld op zijn porto heeft. Die overwaarde is zo weg als het een beetje tegenzit. Voor ons (deel)project maakt dat niet zoveel uit nu daar een vrij lage LTV op zit.
Dat denk ik ook. Ik vermoed overigens dat deze transactie is ingegeven om over 2023 onder de heffingsvrije grens box 3 te blijven. Dankzij de hoge financiering lukt dat waarschijnlijk net, anders wordt de heffing volgens de overgangsregeling redelijk fors.

Beetje zoals voorbeeld 3 in dit verhaal:

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:43 schreef zeeland6 het volgende:
Ter lering (en geen vermaak).

Hoe bizar box 3 kan uitpakken.

https://www.taxlive.nl/nl(...)-box-3-kan-uitpakken
Heb hem voor mijn standaardinleg meegenomen, als hij toch problemen krijgt met de fiscus wil ik er niet te fors inzitten.

[ Bericht 25% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 11-12-2022 14:31:14 ]
pi_207042094
quote:
Staat inmiddels open.
Meegenomen.
pi_207045287
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 14:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat inmiddels open.
Meegenomen.
Zo te zien aan de foto's hebben ze eerst opgeknapt. En daarna nogmaals bij SIG. in de etalage gezet.
Volgens mij zagen de eerdere foto's er niet bepaald uit, van een maandje geleden.

vergelijkbaar: staat te koop voor 250k https://www.funda.nl/koop(...)8305467-bastion-347/

[ Bericht 8% gewijzigd door zeeland6 op 11-12-2022 19:54:20 ]
pi_207045551
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 14:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Ik vermoed overigens dat deze transactie is ingegeven om over 2023 onder de heffingsvrije grens box 3 te blijven. Dankzij de hoge financiering lukt dat waarschijnlijk net, anders wordt de heffing volgens de overgangsregeling redelijk fors.

Beetje zoals voorbeeld 3 in dit verhaal:
[..]
Heb hem voor mijn standaardinleg meegenomen, als hij toch problemen krijgt met de fiscus wil ik er niet te fors inzitten.
Ik ben maar een leek, maar als je leent met je BV is het toch box 2 en geen box 3? En geld lenen zorgt voor extra schuld, maar ook voor extra liquide middelen, dus dat heeft toch geen invloed op de heffingsvrije grens? Hoogstens helpt het voor een lager percentage waar tegen het vermogen boven die heffingsvrije voet wordt belast.
pi_207045865
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:47 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik ben maar een leek, maar als je leent met je BV is het toch box 2 en geen box 3? En geld lenen zorgt voor extra schuld, maar ook voor extra liquide middelen, dus dat heeft toch geen invloed op de heffingsvrije grens? Hoogstens helpt het voor een lager percentage waar tegen het vermogen boven die heffingsvrije voet wordt belast.
Ik ben ook geen expert, maar kan me voorstellen dat een zakelijke hypothecaire lening met je eigen bv toch box 3 kan zijn. En de nieuwe lening levert prive geen liquide middelen op, want hij betaalt er de panden mee. Wanneer de fiscale waarde van de gekochte panden lager is dan de betaalde koopsom kan zijn fiscaal vermogen toch afnemen door deze transactie.
pi_207049106
in principe is een lening van de eigen BV box 3 en soms box 1 (eigen woning of voor je onderneming of als dus je vastgoedportefeuille in box 1 valt als het als onderneming wordt gekwalificeerd). Een lening aan je BV is doorgaans box 2 via de terbeschikkingstelling regeling.
pi_207049865
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 02:01 schreef Bobby100 het volgende:
in principe is een lening van de eigen BV box 3 en soms box 1 (eigen woning of voor je onderneming of als dus je vastgoedportefeuille in box 1 valt als het als onderneming wordt gekwalificeerd). Een lening aan je BV is doorgaans box 2 via de terbeschikkingstelling regeling.
Lenen aan je eigen BV is doorgaans volgens mij juist box1 maar speelt weer wel een 12% vrijstelling op het rendement (zie o.a. https://www.navigator.nl/thema/1018/de-terbeschikkingstellingsregelingen en https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/ter_beschikking_stellen_van_bezittingen/). Bij lenen van je eigen bv kan zowel box1 als box3 van toepassing zijn en is het afhankelijk van het doel (bijv. eigen woning).
pi_207050544
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zat ook in VB2 deel 1. Die was destijds met 2 maanden alweer vertrokken met 3 maandjes extra rente.
Leuk als je het omrekent naar een jaarrendement maar zonde van mijn tijd.
Verhoogd van 7% naar 8%
pi_207052865
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:17 schreef delcielo het volgende:

[..]
Verhoogd van 7% naar 8%
Ze zagen waarschijnlijk dat Thilla*rt veel sneller vol liep en er werd meteen ingegrepen :)
Je zult er geen geld aan verliezen denk ik maar ik sla hem over want ik ga meer voor stabiele projecten van enkele jaren. Ik heb er niet zo'n behoefte aan om mijn geld plus x maal een tientje over 2 maanden al weer terug te hebben.
Pecunia non olet
pi_207053119
Renovatieproject tegen 9% rente
https://www.collincrowdfu(...)p-c-van-hooft-box-3/
1e hypotheek
pi_207053180
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:
9,5% voor een schutting bouwer
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v-2/
1e hypotheek bedrijfswoning, 2e rang
100% lineaire aflossing
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207053338
Linkje ABA huis aankoop pand dat momenteel door hen gehuurd wordt. Eerste hypotheekrecht, 8% rente: https://www.collincrowdfu(...)e617b769741d04739f7f
pi_207053656
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Renovatieproject tegen 9% rente
https://www.collincrowdfu(...)p-c-van-hooft-box-3/
1e hypotheek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teveel gedoe wat mij betreft rondom deze ondernemers
pi_207057383
Flinke verbouwing kapper
https://www.collincrowdfund.nl/cosmo-hairstyling-hilversum/
Geen harde zekerheden, maar wel een borgstelling van een bv met een ev van 33 miljoen
pi_207057386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:57 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
mogelijk maar het lijkt mij een andere doelgroep. Ik investeer wel in hun projecten maar niet in hun struktuur. Moet er wel bijzeggen dat de reden daarvoor vooral twijfels aan de verhandelbaarheid is. Ze zeggen het geld voor een belangrijk deel nodig te hebben voor een Europese vergunning om verder te kunnen uitrollen.
Verder kijk ik met spanning uit naar de deadline van 8 december. Veel verwacht ik er niet van want de beloofde info van de C*rb*l*cowboy is er ook nog steeds niet
Die verhandelbaarheid lijkt mij ook een issue inderdaad. Dividend is voor mij de enige reden om in niet beurs-genoteerde clubs te handelen. Daar zeggen ze, mogelijk wijselijk, helemaal niets over.

edit: er staat wel "Beursnotering is al in voorbereiding om deze in komende 4 jaar te realiseren"

[ Bericht 4% gewijzigd door Gustaf86 op 12-12-2022 19:49:12 ]
pi_207057435
B*d Honn*f bij MCF ter grootte van 1.3 mio nog steeds geen rente betaald. Ik vrees voor de volgende executie, op het totaal geleende bedrag dat bij MCF uitstaat, is dit een hele grote.
In de tijd van inschrijving heb ik volgens mij een bedrag van 300k voorbij zien komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Crowdmeister op 12-12-2022 18:21:17 (Aanvulling ) ]
pi_207058162
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:14 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Die verhandelbaarheid lijkt mij ook een issue inderdaad. Dividend is voor mij de enige reden om in niet beurs-genoteerde clubs te handelen. Daar zeggen ze, mogelijk wijselijk, helemaal niets over.
Inmiddels ook een mail van MAX ontvangen over de aandelenuitgifte. Ze hebben eerst degenen die al eerder investeerden benaderd, naar eigen zeggen thans 50% gefund daarmee (van de ¤ 750.000,-)
  maandag 12 december 2022 @ 22:14:39 #241
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_207060571
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 18:20 schreef Crowdmeister het volgende:
B*d Honn*f bij MCF ter grootte van 1.3 mio nog steeds geen rente betaald. Ik vrees voor de volgende executie, op het totaal geleende bedrag dat bij MCF uitstaat, is dit een hele grote.
In de tijd van inschrijving heb ik volgens mij een bedrag van 300k voorbij zien komen.
Dat had je vrijdag ook al gemeld. Laten we de communicatie van MCF afwachten voor we hier paniekerig gaan doen. Volgens de laatste mail van MCF waren er bankproblemen waardoor de betaling later is. Geen indicaties dat er cashflowproblemen zijn. En de volgende executie? Die zijn er (nog) niet geweest bij MCF.
pi_207060804
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:14 schreef eXistence het volgende:

[..]
Dat had je vrijdag ook al gemeld. Laten we de communicatie van MCF afwachten voor we hier paniekerig gaan doen. Volgens de laatste mail van MCF waren er bankproblemen waardoor de betaling later is. Geen indicaties dat er cashflowproblemen zijn. En de volgende executie? Die zijn er (nog) niet geweest bij MCF.
Vrijdag werd er al melding gedaan van een andere geldnemer, en niet Corbelo. Maar we gaan het allemaal zien de komende weken.
pi_207063596
Geheel mee eens. Door zo een prijs aan deze club te geven maak je deze club geloofwaardiger voor de niet ervaren belegger. De koude douche of de gouden gevaren driehoek zou beter op zijn plaats zijn.

https://twitter.com/peter(...)-qtn86z_k3XCY7nMPAcw
pi_207063854
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:31 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Vrijdag werd er al melding gedaan van een andere geldnemer, en niet Corbelo. Maar we gaan het allemaal zien de komende weken.
Hier een recent voorbeeld hoe Estateguru omging met een vertraagd project, leek mij een aardige illustratie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207064239
Quizvraag

Tellen de investeringen bij CCF e.a. waarvoor je nu inschrijft en je geld moet overmaken en pas tot stand komen in januari 23 mee als belegging of als spaargeld (peildatum 1-1-23). ?
pi_207064279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:36 schreef zeeland6 het volgende:
Quizvraag

Tellen de investeringen bij CCF e.a. waarvoor je nu inschrijft en je geld moet overmaken en pas tot stand komen in januari 23 mee als belegging of als spaargeld (peildatum 1-1-23). ?
Volgens mij is dat gewoon spaargeld.
pi_207064303
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:38 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat gewoon spaargeld.
+1
pi_207064328
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:38 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat gewoon spaargeld.
Nee want Collin is geen bank, vordering dus 'belegging'.
Pecunia non olet
pi_207064388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Nee want Collin is geen bank, vordering dus 'belegging'.
Lijkt mij ook, wachten wat Collin als antwoord geeft op de quizvraag.
pi_207064469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Nee want Collin is geen bank, vordering dus 'belegging'.
Is ook weer zo. Dan dus ook geen significante bedragen in de wallets laten staan op 31 dec!
pi_207064483
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:53 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Is ook weer zo. Dan dus ook geen significante bedragen in de wallets laten staan op 31 dec!
Eerste (m.i. foute) antwoord van Collin, dat ik wel verwacht had:

"Bedankt voor uw bericht.

Deze gelden behoren tot spaargeld.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,"


More to come
pi_207064485
--

[ Bericht 100% gewijzigd door zeeland6 op 13-12-2022 11:56:00 ]
pi_207064685
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:36 schreef zeeland6 het volgende:
Quizvraag

Tellen de investeringen bij CCF e.a. waarvoor je nu inschrijft en je geld moet overmaken en pas tot stand komen in januari 23 mee als belegging of als spaargeld (peildatum 1-1-23). ?
ik weet niet hoe CCF het doet maar vorig jaar had ik een jaaropgaaf van Seedrs waarin ze zelf een onderscheid maakten tussen overgemaakte gelden die daadwerkelijk waren geïnvesteerd en die nog niet doorgestort waren (omdat de campagne nog liep). De laatste werden als cash betiteld en heb ik ook alszodanig bij de fiscus opgegeven.
pi_207064717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:13 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik weet niet hoe CCF het doet maar vorig jaar had ik een jaaropgaaf van Seedrs waarin ze zelf een onderscheid maakten tussen overgemaakte gelden die daadwerkelijk waren geïnvesteerd en die nog niet doorgestort waren (omdat de campagne nog liep). De laatste werden als cash betiteld en heb ik ook alszodanig bij de fiscus opgegeven.
Ik had een tegenovergestelde vraag. Projecten met hypothecaire dekking die bij de notaris zijn afgelost op 28-12, maar pas op 3-1 worden bijgeschreven op het wallet/bankrekening. Deze zouden volgens SIG meetellen als vermogen, terwijl er geen lopende investering is op 1-1.
pi_207064798
De liquide middelen bij Binck (nu Saxo) worden ook apart vermeld en die komen ook als zodanig terug bij de vooringevulde gegevens bij de aangifte. Maar Binck is een bank en Collin en andere platformen hebben wel vergunningen maar niet zijnde bank. Dus ze kunnen het wel apart vermelden bij liquide middelen maar of het dat ook echt 'spaargeld' maakt is nog maar zeer de vraag.

Overigens denk ik dat iets sowieso een belegging is als men er een beleggingsrisico over loopt. Dus na storting van het geld. Op zich is er natuurlijk nog een kleine kans dat het project gecancelled wordt maar dan wordt het uiteraard teruggestort.
Pecunia non olet
pi_207064824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik had een tegenovergestelde vraag. Projecten met hypothecaire dekking die bij de notaris zijn afgelost op 28-12, maar pas op 3-1 worden bijgeschreven op het wallet/bankrekening. Deze zouden volgens SIG meetellen als vermogen, terwijl er geen lopende investering is op 1-1.
maar het is ook geen banktegoed op een eigen bankrekening. Ik ken de wettekst niet, maar kan me voorstellen dat alles dat geen cash of banktegoed op een eigen bankrekening als belegging wordt gezien en dat je een wallet of vordering op een crowdfundingplatform / derdenrekening niet als banktegoed mag rekenen.

(kunnen en mogen is natuurlijk een verschil, maar ik geloof niet dat je op dit forum mag aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid)
pi_207064829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik had een tegenovergestelde vraag. Projecten met hypothecaire dekking die bij de notaris zijn afgelost op 28-12, maar pas op 3-1 worden bijgeschreven op het wallet/bankrekening. Deze zouden volgens SIG meetellen als vermogen, terwijl er geen lopende investering is op 1-1.
zijn dat geen 2 verschillende zaken? Als aflossing op 28-12 plaatsvindt is hij weg uit de portefeuille dus ook niet in de jaaropgave 2023. Wanneer SiG de vrijkomende gelden overmaakt staat daar los van, daar kan je pech mee hebben en in jouw voorbeeld misschien geluk want op 1 januari is het bedrag "onderweg" tenzij het in je wallet staat en dan ben je bij het oorspronkelijke probleem (spaargeld of niet)
pi_207065273
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:24 schreef obligataire het volgende:
De liquide middelen bij Binck (nu Saxo) worden ook apart vermeld en die komen ook als zodanig terug bij de vooringevulde gegevens bij de aangifte. Maar Binck is een bank en Collin en andere platformen hebben wel vergunningen maar niet zijnde bank. Dus ze kunnen het wel apart vermelden bij liquide middelen maar of het dat ook echt 'spaargeld' maakt is nog maar zeer de vraag.

Overigens denk ik dat iets sowieso een belegging is als men er een beleggingsrisico over loopt. Dus na storting van het geld. Op zich is er natuurlijk nog een kleine kans dat het project gecancelled wordt maar dan wordt het uiteraard teruggestort.
Cash geld (boven de vrijstelling) is ook Overig/belegging op 1-1-2023..........raar maar waar.
pi_207065461
Voor nieuwe investeringen een prima oplossing door SIG: Let op: Indien het project voor 2 januari 2023 volledig gefund is zullen wij niet eerder dan 2 januari 2023 de gelden opvragen. Ook zal de passage pas vanaf midden januari 2023 ingepland worden.

Dus je geld staat op 1-1-2023 als spaargeld op je eigen bankrekening.
Inmiddels de eerste investeringstoezegging voor 2023 gedaan.
pi_207065933
Lano Klussenbedrijf staat ook open voor wie wil.

Ik moet zeggen dat de profielfoto's (pitch 1 en 2) - afgezien van 's mans postuur - niet erg op elkaar lijken.
Pecunia non olet
pi_207067188
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Geheel mee eens. Door zo een prijs aan deze club te geven maak je deze club geloofwaardiger voor de niet ervaren belegger. De koude douche of de gouden gevaren driehoek zou beter op zijn plaats zijn.

https://twitter.com/peter(...)-qtn86z_k3XCY7nMPAcw
Die Peter heeft aardig vaak gelijk.
pi_207067984
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:46 schreef Zlatan51 het volgende:

[..]
Die Peter heeft aardig vaak gelijk.
Ik vind het raar dat de website met actieve leningen ook helemaal niet is bijgewerkt. Zo maar steekproef bij de 3 oudste actieve leningen:

Magdalenenstrassse Gelsenkirchen 06/21 15 maanden, Zutendaal 07/21 9 maanden, Myers Road Liverpool 08/21, 12 maanden.
Zouden allemaal wel actieve afgelost moeten zijn. Ik zit er niet in maar kan iemand hier de aflossing bevestigen? Is gewoon de website niet up to date? Het roept alleen maar vragen op.
pi_207068174
Update over rentebetaling periode 6 van lening #884887 | Update on outstanding interest payment period 6 from loan #884887

Beste X,

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #884887 Severinstraße 87, 50678, Köln, Germany van KM Liegenschaften.

Op 24/11 had je rentebetaling periode 6 van lening #884887 moeten onvangen, maar wij hebben de betaling helaas nog niet van de projectontwikkelaar ontvangen. De projectontwikkelaar heeft aangegeven problemen te hebben met de bank en dat hij de betaling hierdoor nog niet heeft kunnen overmaken. Deze problemen hebben te maken met de betaling overmaken van de Duitse bank naar onze rekening, hij heeft zover wij weten dus geen cashflowproblemen.

Omdat de betaling al meer dan 15 dagen achterloopt hebben wij de boeteprocedure gestart.

Wij verwachten dat deze betaling ieder moment binnen kan komen. Onze excuses voor het ongemak.
pi_207068395
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:46 schreef Zlatan51 het volgende:

[..]
Die Peter heeft aardig vaak gelijk.
Als "ervaren bankier" zoals hij vaak roept zit hij bovengemiddeld in de problemen.
pi_207068751
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:47 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Als "ervaren bankier" zoals hij vaak roept zit hij bovengemiddeld in de problemen.
De meeste ervaring doe je nu eenmaal op door dingen die niet goed gingen.
Idealiter trek je daar dan wel lering uit, om het in het vervolg beter te doen.
pi_207068785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:08 schreef obligataire het volgende:
Lano Klussenbedrijf staat ook open voor wie wil.

Ik moet zeggen dat de profielfoto's (pitch 1 en 2) - afgezien van 's mans postuur - niet erg op elkaar lijken.
In de foto van pitch 2 lijkt die een beetje op een van die karakters uit de cartoon hotel transsylvania.
pi_207069358
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Cash geld (boven de vrijstelling) is ook Overig/belegging op 1-1-2023..........raar maar waar.
Als cash-contant dan volgens deze (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/box-3/content/box-3-inkomen-op-voorlopige-aanslag-2023) info van de belastingdienst niet, dan valt contant geld in dezelfde categorie als bank- en spaartegoeden. Het is wel de vraag waar tegoeden in wallets onder vallen, praktisch gezien zijn di direct opvraagbaar en toegankelijk. Ik voorspel nog de nodige bezwaarprocedures voor 2023 en verder, want het gehele is niet altijd even helder. Neem groenbeleggeningen bij een bank, zijn (technisch gezien) banktegoeden maar stonden tot 2022 onder het kopje beleggingen in de vooringevulde aangifte. Maar het is adviseerbaar de wallets uiterlijk eind van het jaar leeg te boeken naar een spaar relening, dan is er geen discussie. Zonder iemand nu op het verkeerde pad te sturen, zover ik weet wordt de info van crowfundingplatformen niet met de belastingdienst gedeeld, dus ik zou het invullen zoals het volgens mij verdedigbaar is en bij een correctie bezwaar maken en je keuzes uitleggen en onderbouwen.
pi_207069931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:55 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Eerste (m.i. foute) antwoord van Collin, dat ik wel verwacht had:

"Bedankt voor uw bericht.

Deze gelden behoren tot spaargeld.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,"

More to come
Ik zou geen fiscaal advies vragen aan Crowdfundplatformen.
pi_207070157
Ik wou even kijken bij gve of er nog updates stonden. Blijkt dat er heel wat staan die allemaal gelijk:

Mogelijk heeft u de uitbetaling van dit project dubbel ontvangen. Indien dit het geval is wordt u hier nader over geïnformeerd

Hebt niet bij de bank ingelogd om te kijken....
pi_207070362
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:05 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik vind het raar dat de website met actieve leningen ook helemaal niet is bijgewerkt. Zo maar steekproef bij de 3 oudste actieve leningen:

Magdalenenstrassse Gelsenkirchen 06/21 15 maanden, Zutendaal 07/21 9 maanden, Myers Road Liverpool 08/21, 12 maanden.
Zouden allemaal wel actieve afgelost moeten zijn. Ik zit er niet in maar kan iemand hier de aflossing bevestigen? Is gewoon de website niet up to date? Het roept alleen maar vragen op.
De site lijkt niet goed bijgewerkt en ook de weergave van je portefeuille klopt mogelijk niet helemaal. Ik heb één afgeloste lening en die staat zowel op de site als in m'n portefeuille nog als actief. Of er ook daadwerkelijk achterstanden te melden zijn zoals Peter aangeeft weet ik niet, alle C*rb*lo leningen zijn namelijk op niet-aflossen gezet en rente achteraf te betalen bij aflossing en dat zonder einddatum zover ik heb begrepen. Tsja, zo heb je formeel dus ook geen achterstanden. De andere achterstanden gaan pas tellen als er meer dan 45 dagen achterstand is en verlengingen tellen ook niet mee. Tot die tijd zijn er dus geen formeel te melden achterstanden. Ik heb naast C*rb*lo nog een lening die inmiddels acher loopt eb regelamtig te laat betaalt, maar die achterstand is formeel nog geen 45 dagen dus telt niet als achterstand in de berekeningen van mcf, en zo zullen er best meer zijn.
pi_207070431
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:42 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Ik zou geen fiscaal advies vragen aan Crowdfundplatformen.
Als je het zeker wilt weten: vooroverleg aanvragen met belastinginspecteur (en ook niet vertrouwen op belastingtelefoon)
pi_207070652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:19 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
In de foto van pitch 2 lijkt die een beetje op een van die karakters uit de cartoon hotel transsylvania.
De foto van pitch 1 doet dan weer aan een blank broertje van Shrek denken :)
Pecunia non olet
pi_207071114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:04 schreef tnhb het volgende:

[..]
Als cash-contant dan volgens deze (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/box-3/content/box-3-inkomen-op-voorlopige-aanslag-2023) info van de belastingdienst niet, dan valt contant geld in dezelfde categorie als bank- en spaartegoeden. Het is wel de vraag waar tegoeden in wallets onder vallen, praktisch gezien zijn di direct opvraagbaar en toegankelijk. Ik voorspel nog de nodige bezwaarprocedures voor 2023 en verder, want het gehele is niet altijd even helder. Neem groenbeleggeningen bij een bank, zijn (technisch gezien) banktegoeden maar stonden tot 2022 onder het kopje beleggingen in de vooringevulde aangifte. Maar het is adviseerbaar de wallets uiterlijk eind van het jaar leeg te boeken naar een spaar relening, dan is er geen discussie. Zonder iemand nu op het verkeerde pad te sturen, zover ik weet wordt de info van crowfundingplatformen niet met de belastingdienst gedeeld, dus ik zou het invullen zoals het volgens mij verdedigbaar is en bij een correctie bezwaar maken en je keuzes uitleggen en onderbouwen.
Excuus. Cash geld valt tot en met 2022 onder categorie "belegging'. Vanaf 1-1-2023 inderdaad onder spaargeld.
(https://www.taxlive.nl/nl(...)rbruggingswetgeving/)
pi_207072555
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:55 schreef Tjalala het volgende:
Ik wou even kijken bij gve of er nog updates stonden. Blijkt dat er heel wat staan die allemaal gelijk:

Mogelijk heeft u de uitbetaling van dit project dubbel ontvangen. Indien dit het geval is wordt u hier nader over geïnformeerd

Hebt niet bij de bank ingelogd om te kijken....
Ik wel 🤣. De betaling van vandaag is inderdaad dubbel ontvangen op de bank.
Later vandaag een e-mailtje met uitleg en excuses. Vooral niet terugstorten, ze verrekenen het met de eerst aankomende termijnen (voor de projecten die dit betreft)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207072563
Afgelopen weekend hebben we Veera in Eindhoven bezocht, in het kader van de incentive die deze maand voor het laatst gebruikt kon worden. Het heeft even geduurd, de verbouwing, maar het resultaat is er naar, bijzonder sfeervol en mooi ingericht. We werden vriendelijk ontvangen en het eten was heerlijk. Parkeren kon vlak voor de deur, ook handig :) De eigenaar zelf hebben we gemist maar dat komt misschien nog wel een keer bij een toekomstig te openen restaurant :) Ik zag veel medegasten waarvan ik vermoedde dat ze zelf uit India komen, dat is op die locatie in en rondom Eindhoven niet heel vreemd natuurlijk met al die high tech bedrijven daar.
Pecunia non olet
pi_207073563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:44 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik wel 🤣. De betaling van vandaag is inderdaad dubbel ontvangen op de bank.
Later vandaag een e-mailtje met uitleg en excuses. Vooral niet terugstorten, ze verrekenen het met de eerst aankomende termijnen (voor de projecten die dit betreft)
Ik heb geen dubbele betaling ontvangen.
Wel mooi zo'n dubbele betaling half December, en om dit met de aankomende termijn te verrekenen: laat ze het dashboard maar updaten, toch weer iets minder belegd vermogen per 1-1-2023
  woensdag 14 december 2022 @ 10:02:17 #277
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207075596
Zelfde leningnummer maar andere omschrijving. Waarschijnlijk om het overzichtelijk te houden :N :N

Op 30-11 mail van MCF

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #884887 – Bad Honnef, Germany van KM Liegenschaften GmbH. Op 24 november hadden wij een rentebetaling moeten ontvangen van de ontwikkelaar, echter hebben zij aangegeven dat ze bankproblemen ervaren. Wij hebben contact gehad met de ontwikkelaar en zij hebben gemeld dat de rentebetaling vόόr 7 december naar de Escrow zal worden overgemaakt. Onze excuses voor de vertraging

Op 13-12 mail van MCF

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #884887 Severinstraße 87, 50678, Köln, Germany van KM Liegenschaften.

Op 24/11 had je rentebetaling periode 6 van lening #884887 moeten onvangen, maar wij hebben de betaling helaas nog niet van de projectontwikkelaar ontvangen. De projectontwikkelaar heeft aangegeven problemen te hebben met de bank en dat hij de betaling hierdoor nog niet heeft kunnen overmaken. Deze problemen hebben te maken met de betaling overmaken van de Duitse bank naar onze rekening, hij heeft zover wij weten dus geen cashflowproblemen.

Het geld klotst bij ons tegen de plinten omhoog, maar helaas werkt de bank niet mee om onze betaalopdrachten uit te voeren.... _O-
Geld overmaken vanuit Duitsland naar Nederland; héél complex idd tegenwoordig met IBAN systeem :N o|O
Dit zelfde smoesje hebben we ook al een paar keer te horen gekregen vanuit UK.
pi_207075797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:55 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Eerste (m.i. foute) antwoord van Collin, dat ik wel verwacht had:

"Bedankt voor uw bericht.

Deze gelden behoren tot spaargeld.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,"


More to come
Ccf heeft er een nachtje over geslapen.
"
Excuus voor mijn onjuiste antwoord van eerder.


De gelden behoren dan tot de ‘overige vorderingen’.

Dit zal dan in dezelfde categorie als beleggingen.


Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Jeroen Schenk
pi_207075982
Heeft net 6 van de beoogde 12 maanden gelopen. Tja wat zal ik zeggen....... :? Toch maar blij dat er nu in december afgelost wordt en niet net na 1 januari.

Vervroegde aflossing 13-12-2022 W. van Gremberghen en J.P. van Maaren (box 3) 42086
Van: Collin Crowdfund Beheer
14-12-2022 10:42
Beste investeerder,

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van W. van Gremberghen en J.P. van Maaren (box 3) met leningnummer 42086.

Dit betekent dat u de reguliere rente en de volledige aflossing van uw openstaande bedrag ontvangt conform de onderstaande voorwaarden:

‘Men heeft de mogelijkheid om in de laatste zes maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente.’

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

Wij danken u mede namens de ondernemer voor het vertrouwen.

Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
pi_207076003
2e renteverhoging:
U heeft recent geïnvesteerd in project 26923 - Aankoop bedrijfspand Nieuwegein. De ondernemers danken u voor het vertrouwen. De ondernemers verhogen de rente naar 8%, om deze aanvraag nog aantrekkelijker voor u te maken.

Wilt u naar aanleiding van dit bericht uw investeringsbedrag ophogen? Login op uw account en ga naar ‘Mijn projecten’. Selecteer project 26923 en klik op ‘Nu investeren’. Vul het gewenste bedrag in, hiermee wordt uw huidige investering overschreven. Klik hier voor het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende url in uw browser: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26923

quote:
Update 14 december 2022: Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, wordt de rente verhoogd naar 8%. Deze aanpassing is bij het tabblad Financieel doorgerekend. De wijziging heeft geen invloed op de risicoclassificatie.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit project betreft een herpublicatie van project 26619. Het project is voor u aantrekkelijker gemaakt door de rente te verhogen naar 7% en de looptijd te verkorten van 60 naar 24 maanden.
pi_207076095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:57 schreef KrekelJapie het volgende:
2e renteverhoging:
U heeft recent geïnvesteerd in project 26923 - Aankoop bedrijfspand Nieuwegein. De ondernemers danken u voor het vertrouwen. De ondernemers verhogen de rente naar 8%, om deze aanvraag nog aantrekkelijker voor u te maken.

Wilt u naar aanleiding van dit bericht uw investeringsbedrag ophogen? Login op uw account en ga naar ‘Mijn projecten’. Selecteer project 26923 en klik op ‘Nu investeren’. Vul het gewenste bedrag in, hiermee wordt uw huidige investering overschreven. Klik hier voor het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende url in uw browser: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26923
[..]

Wat ik niet begrijp is dat men niet gelijk aangeeft dat project pas in januari afgeschreven wordt en en tot stand komt. Bovendien zou de looptijd terug gebracht moeten worden tot 23 maanden. Men maakt dan optimaal gebruik van de belasting peildagen. Kost niets maar haalt misschien wel x aantal investeerders over de streep. Levert Box 3 investeerder nl een paar procent extra op.
pi_207077008
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:45 schreef obligataire het volgende:
Afgelopen weekend hebben we Veera in Eindhoven bezocht, in het kader van de incentive die deze maand voor het laatst gebruikt kon worden. Het heeft even geduurd, de verbouwing, maar het resultaat is er naar, bijzonder sfeervol en mooi ingericht. We werden vriendelijk ontvangen en het eten was heerlijk. Parkeren kon vlak voor de deur, ook handig :) De eigenaar zelf hebben we gemist maar dat komt misschien nog wel een keer bij een toekomstig te openen restaurant :) Ik zag veel medegasten waarvan ik vermoedde dat ze zelf uit India komen, dat is op die locatie in en rondom Eindhoven niet heel vreemd natuurlijk met al die high tech bedrijven daar.
Hoe ben jij aan die incentive gekomen?
Ik zie het in de project omschrijving wel staan maar heb nooit een mail gehad, zie m ook niet onder mijn HCN-account staan terwijl ik het vinkje wel op “aan” heb staan en ik heb ook nergens gezien dat de incentive voor een bepaalde termijn gebruikt moest worden…
pi_207077179
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:23 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Hoe ben jij aan die incentive gekomen?
Ik zie het in de project omschrijving wel staan maar heb nooit een mail gehad, zie m ook niet onder mijn HCN-account staan terwijl ik het vinkje wel op “aan” heb staan en ik heb ook nergens gezien dat de incentive voor een bepaalde termijn gebruikt moest worden…
Gewoon via de mail. De incentive was in eerste instantie t/m augustus geldig maar is later verlengd vanwege de vertraging bij de bouw.
Pecunia non olet
pi_207077254
Mag je geen vragen stellen hier als een crowdfundlener zelfmoord pleegt. Zit kim jong un hier aan de knoppen :?
pi_207077305
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:02 schreef InVestEerder het volgende:
Zelfde leningnummer maar andere omschrijving. Waarschijnlijk om het overzichtelijk te houden :N :N

Op 30-11 mail van MCF

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #884887 – Bad Honnef, Germany van KM Liegenschaften GmbH. Op 24 november hadden wij een rentebetaling moeten ontvangen van de ontwikkelaar, echter hebben zij aangegeven dat ze bankproblemen ervaren. Wij hebben contact gehad met de ontwikkelaar en zij hebben gemeld dat de rentebetaling vόόr 7 december naar de Escrow zal worden overgemaakt. Onze excuses voor de vertraging

Op 13-12 mail van MCF

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #884887 Severinstraße 87, 50678, Köln, Germany van KM Liegenschaften.

Op 24/11 had je rentebetaling periode 6 van lening #884887 moeten onvangen, maar wij hebben de betaling helaas nog niet van de projectontwikkelaar ontvangen. De projectontwikkelaar heeft aangegeven problemen te hebben met de bank en dat hij de betaling hierdoor nog niet heeft kunnen overmaken. Deze problemen hebben te maken met de betaling overmaken van de Duitse bank naar onze rekening, hij heeft zover wij weten dus geen cashflowproblemen.

Het geld klotst bij ons tegen de plinten omhoog, maar helaas werkt de bank niet mee om onze betaalopdrachten uit te voeren.... _O-
Geld overmaken vanuit Duitsland naar Nederland; héél complex idd tegenwoordig met IBAN systeem :N o|O
Dit zelfde smoesje hebben we ook al een paar keer te horen gekregen vanuit UK.
Wat bij betaling 1 t/m 5 wel lukte, kan ineens niet meer bij termijn 6? Wat een kulverhaal.
pi_207077954
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:52 schreef SOG het volgende:
Mag je geen vragen stellen hier als een crowdfundlener zelfmoord pleegt. Zit kim jong un hier aan de knoppen :?
Heeft misschien met respect te maken naar de nabestaanden toe!
pi_207078064
Nieuwe HCN Kwalitaria:

https://horecacrowdfundin(...)-zoetermeer-zlggwwlx

150k -48mnd - 8% -2mnd aflossingsvrij

Linkje mag altijd
pi_207078171
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:52 schreef SOG het volgende:
Mag je geen vragen stellen hier als een crowdfundlener zelfmoord pleegt. Zit kim jong un hier aan de knoppen :?
Waarom zou dat niet mogen?

Wsl al besproken. Facilibricks is al uitgeschreven uit het Handelsregister. Paar maanden na de lening. :')
Betalingen lopen nog wel ok.

Voor de rest alles netjes bij in mijn portefeuille.
pi_207078178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:57 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Wat bij betaling 1 t/m 5 wel lukte, kan ineens niet meer bij termijn 6? Wat een kulverhaal.
Dat zo'n platform die onzin maar als zoete koek slikt :N
pi_207078532
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:52 schreef SOG het volgende:
Mag je geen vragen stellen hier als een crowdfundlener zelfmoord pleegt. Zit kim jong un hier aan de knoppen :?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:55 schreef quepos het volgende:

[..]
Heeft misschien met respect te maken naar de nabestaanden toe!
Uiteraard mag je hier altijd vragen stellen maar het is de toon die de muziek maakt. In dit geval is m.i. een beetje respect wel gewenst. Het is voor de nabestaanden al triest genoeg.
Zelf heb ik ook geen idee wie de berichten verwijderd heeft maar het is in dit geval zeker terecht.
pi_207079294
U heeft eerder in de investeringskans van H. Sediqi geïnvesteerd. Opnieuw heeft de onderneemster een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans van H. Sediqi.

Het betreft een financiering van H. Sediqi (box 3) 2 ter grootte van ¤ 195.000,-, welke naar verwachting vrijdag (16-12) live zal gaan. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 8,5% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 36 maanden met een maandelijkse lineaire aflossing en een slottermijn ter hoogte van ¤ 170.000,-;
✓ De debiteur is mevrouw H. Sediqi. Vanwege de gekozen rechtsvorm is de ondernemer hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. De waarde van de hoofdelijke aansprakelijkheid is materieel van aard en bestaat uit de overwaarde in de vastgoedportefeuille en haar inkomsten als tandarts;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 195.000,- op het te herfinancieren woonhuis aan de Voltalaan 11, 8451 CJ te Oudeschoot, kadastraal bekend als sectie B nummer 5056 te Knijpe verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 21 november 2022 heeft het onderpand een marktwaarde in verhuurde staat van ¤ 195.000,-. De waarde in verhuurde staat na verbouwing is ¤ 207.500,- op basis van ditzelfde taxatierapport;
✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het woonhuis met als adres: Voltalaan 11, 8451 CJ te Oudeschoot, kadastraal bekend als sectie B nummer 5056 te Knijpe worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 200.000,- op het woonhuis met als adres: Ganimedesstraat 34, 1562 ZM te Krommenie, kadastraal bekend als sectie B nummer 7376 te Krommenie, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 258.000,- en een openstaande schuld van ¤ 180.000,- (na aftrek van de kapitaalverzekering ter hoogte van ¤ 78.000,-). De investeerders van deze financiering komen als tweede in rang achter de investeerders van de eerste financiering. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 462.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 21 juli 2022;
✓ De overall Collin Credit Score is Goed.

Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: https://url42.collincrowd(...)FBGpwCGQ8gFnBA-3D-3D
  woensdag 14 december 2022 @ 16:45:23 #292
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207079478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zo'n platform die onzin maar als zoete koek slikt :N
Dat is standaard bij MaxCF. Zojuist weer een mailtje ontvangen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W :W :W
pi_207079506
En nog een collin investerings linkje. https://www.collincrowdfu(...)eb90016a970cbd72d0d1
pi_207080188
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 16:24 schreef KrekelJapie het volgende:
U heeft eerder in de investeringskans van H. Sediqi geïnvesteerd. Opnieuw heeft de onderneemster een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans van H. Sediqi.

Het betreft een financiering van H. Sediqi (box 3) 2 ter grootte van ¤ 195.000,-, welke naar verwachting vrijdag (16-12) live zal gaan. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 8,5% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 36 maanden met een maandelijkse lineaire aflossing en een slottermijn ter hoogte van ¤ 170.000,-;
✓ De debiteur is mevrouw H. Sediqi. Vanwege de gekozen rechtsvorm is de ondernemer hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. De waarde van de hoofdelijke aansprakelijkheid is materieel van aard en bestaat uit de overwaarde in de vastgoedportefeuille en haar inkomsten als tandarts;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 195.000,- op het te herfinancieren woonhuis aan de Voltalaan 11, 8451 CJ te Oudeschoot, kadastraal bekend als sectie B nummer 5056 te Knijpe verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 21 november 2022 heeft het onderpand een marktwaarde in verhuurde staat van ¤ 195.000,-. De waarde in verhuurde staat na verbouwing is ¤ 207.500,- op basis van ditzelfde taxatierapport;
✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het woonhuis met als adres: Voltalaan 11, 8451 CJ te Oudeschoot, kadastraal bekend als sectie B nummer 5056 te Knijpe worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 200.000,- op het woonhuis met als adres: Ganimedesstraat 34, 1562 ZM te Krommenie, kadastraal bekend als sectie B nummer 7376 te Krommenie, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 258.000,- en een openstaande schuld van ¤ 180.000,- (na aftrek van de kapitaalverzekering ter hoogte van ¤ 78.000,-). De investeerders van deze financiering komen als tweede in rang achter de investeerders van de eerste financiering. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 462.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 21 juli 2022;
✓ De overall Collin Credit Score is Goed.

Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: https://url42.collincrowd(...)FBGpwCGQ8gFnBA-3D-3D
Ik heb mijn twijfels. Zit vrij comfortabel in het eerste project door die 2e hypotheek. Kan niet veel redenen bedenken om aan de tweede mee te doen. Best zwaar gefinancierd met niet al te veel overwaarde.
Wel aardige rente maar denk dat er betere projecten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 14-12-2022 17:56:02 ]
Pecunia non olet
pi_207080341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 16:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
En nog een collin investerings linkje. https://www.collincrowdfu(...)eb90016a970cbd72d0d1
https://www.google.com/se(...)enschutte&aqs=chrome..69i57j0i30l5j0i5i30j69i60.319j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x47c78ab05186ff07:0xba19ab1dc23b73ac,1,,,

4,9/5 over 15 reviews
pi_207080823
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 16:24 schreef KrekelJapie het volgende:
U heeft eerder in de investeringskans van H. Sediqi geïnvesteerd. Opnieuw heeft de onderneemster een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans van H. Sediqi.

Het betreft een financiering van H. Sediqi (box 3) 2 ter grootte van ¤ 195.000,-, welke naar verwachting vrijdag (16-12) live zal gaan. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 8,5% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 36 maanden met een maandelijkse lineaire aflossing en een slottermijn ter hoogte van ¤ 170.000,-;
✓ De debiteur is mevrouw H. Sediqi. Vanwege de gekozen rechtsvorm is de ondernemer hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. De waarde van de hoofdelijke aansprakelijkheid is materieel van aard en bestaat uit de overwaarde in de vastgoedportefeuille en haar inkomsten als tandarts;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 195.000,- op het te herfinancieren woonhuis aan de Voltalaan 11, 8451 CJ te Oudeschoot, kadastraal bekend als sectie B nummer 5056 te Knijpe verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 21 november 2022 heeft het onderpand een marktwaarde in verhuurde staat van ¤ 195.000,-. De waarde in verhuurde staat na verbouwing is ¤ 207.500,- op basis van ditzelfde taxatierapport;
✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het woonhuis met als adres: Voltalaan 11, 8451 CJ te Oudeschoot, kadastraal bekend als sectie B nummer 5056 te Knijpe worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 200.000,- op het woonhuis met als adres: Ganimedesstraat 34, 1562 ZM te Krommenie, kadastraal bekend als sectie B nummer 7376 te Krommenie, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 258.000,- en een openstaande schuld van ¤ 180.000,- (na aftrek van de kapitaalverzekering ter hoogte van ¤ 78.000,-). De investeerders van deze financiering komen als tweede in rang achter de investeerders van de eerste financiering. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 462.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 21 juli 2022;
✓ De overall Collin Credit Score is Goed.

Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: https://url42.collincrowd(...)FBGpwCGQ8gFnBA-3D-3D
De tandarts koop/herfinanciert pandjes alsof het schoenen in de uitverkoop zijn. Sediqi-3, in #2 aangekondigd als "later dit jaar" staat ook al bij de aankomende projecten:
https://www.collincrowdfund.nl/h-sediqi-box-3-3/
Ik zie meer comfort tegen vergelijkbare zekerheden en rente in het project van de hekken man.
pi_207080853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zo'n platform die onzin maar als zoete koek slikt :N
Deze kreeg ik vanmiddag:
quote:
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #627576 Heifeskamp 2-4 Mülheim an der Ruhr 45475 Germany van Acici Immobilien GmbH.

Op 22/11 zou rentebetaling periode 12 van lening #627576 uitbetaald worden, maar de projectontwikkelaar heeft te weinig geld overgemaakt waardoor wij de rentebetaling nog niet kunnen uitbetalen. Ons debiteurenbeheer staat in contact met de projectontwikkelaar, en wij verwachten dat deze betaling ieder moment binnen kan komen.

Onze excuses voor het ongemak.

Omdat de betaling al meer dan 15 dagen achterloopt hebben wij de boeteprocedure gestart.

Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948
.
Slikt het platform ze als zoete koek of doen wij als investeerders dat? 3 berichten op dezelfde dag van 3 verschillende leningnemers vind ik wel verdacht toevallig.
pi_207081257
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:57 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Deze kreeg ik vanmiddag:
[..]
.
Slikt het platform ze als zoete koek of doen wij als investeerders dat? 3 berichten op dezelfde dag van 3 verschillende leningnemers vind ik wel verdacht toevallig.
Tja en dan allerlei prijzen winnen, ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen. Volgensmij iedereen die er klant is stemt niet op Maxcrowdfund.

Nu van de 17 projecten,

1 afgelost,
7 betalen sinds mei al geen rente meer,
6 betalen wel rente, maar flink door verlengd,
1 project(Omni) betaald ook sinds oktober geen rente meer,
1 project uit Duitsland betaald sinds november niks meer,

1 project uit Duitsland betaald nog wel rente.

Dus het beste crowdplatform met de meeste problemen, waar op dit moment dus meer dan 88% van mijn projecten niks meer betaald, of zwaar achterloopt.

Wordt tijd dat de AFM hier iets mee gaat doen, voordat er nog meer geld opgehaald wordt bij onwetende nieuwe crowdfunders, en wat dan ook weer in een bodemloze pot verdwijnt.
pi_207081422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:54 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
De tandarts koop/herfinanciert pandjes alsof het schoenen in de uitverkoop zijn. Sediqi-3, in #2 aangekondigd als "later dit jaar" staat ook al bij de aankomende projecten:
https://www.collincrowdfund.nl/h-sediqi-box-3-3/
Ik zie meer comfort tegen vergelijkbare zekerheden en rente in het project van de hekken man.
herfinan vd SIGjes / denk nog ff na over een evt inleg maar deze zal kleiner zijn dan bij haar SIGjes)
https://investeren.sameningeld.nl/project/oudeschoot-voltalaan-11
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmen-vleerackers-23

Als je de fin analyse (huur/rente/onh/adm) van SIG naast de lasten van de CCF zet kan het bijna niet uit voor deze panden.

en de Collin Cosmo kapper uit Hilversum zit in dit pand,
https://www.fundainbusine(...)650-kerkbrink-21-23/

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 14-12-2022 23:09:28 ]
pi_207082847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 19:26 schreef quepos het volgende:

[..]
Tja en dan allerlei prijzen winnen, ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen. Volgensmij iedereen die er klant is stemt niet op Maxcrowdfund.

Nu van de 17 projecten,

1 afgelost,
7 betalen sinds mei al geen rente meer,
6 betalen wel rente, maar flink door verlengd,
1 project(Omni) betaald ook sinds oktober geen rente meer,
1 project uit Duitsland betaald sinds november niks meer,

1 project uit Duitsland betaald nog wel rente.

Dus het beste crowdplatform met de meeste problemen, waar op dit moment dus meer dan 88% van mijn projecten niks meer betaald, of zwaar achterloopt.

Wordt tijd dat de AFM hier iets mee gaat doen, voordat er nog meer geld opgehaald wordt bij onwetende nieuwe crowdfunders, en wat dan ook weer in een bodemloze pot verdwijnt.
Het lijkt ook wel alsof MCF de stap niet durft te nemen om hard in te grijpen bij meerdere geldnemers. Kost 'ons' geld, maar het zou een goed signaal zijn. Ik krijg steeds meer het idee dat MCF, maar dus ook de investeerders, flink aan het lijntje worden gehouden. Te late rentebetalingen zijn usance op dit platform.
pi_207088318
Het betreft een financiering van H. Sediqi (box 3) 3 ter grootte van ¤ 165.000,-, welke naar verwachting vrijdag (16-12) live zal gaan. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 8,5% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 36 maanden met een maandelijkse lineaire aflossing en een slottermijn ter hoogte van ¤ 150.000,-;
✓ De debiteur is mevrouw H. Sediqi. Vanwege de gekozen rechtsvorm is de ondernemer hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. De waarde van de hoofdelijke aansprakelijkheid is materieel van aard en bestaat uit de overwaarde in de vastgoedportefeuille en haar inkomsten als tandarts;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 165.000,- op het te herfinancieren woonhuis aan de Vleerackers 23, 7824 NL te Emmen, kadastraal bekend als sectie F nummers 15664 en 17343 te Emmen, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 6 december 2022 heeft het onderpand een marktwaarde in verhuurde staat van ¤ 165.000,-. De waarde in verhuurde staat na verbouwing is ¤ 190.000,- op basis van ditzelfde taxatierapport;
✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het woonhuis met als adres: Vleerackers 23, 7824 NL te Emmen, kadastraal bekend als sectie F nummers 15664 en 17343 te Emmen, worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund;
✓ Er wordt tevens gebruik gemaakt van de bestaande tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 200.000,- op het woonhuis met als adres: Ganimedesstraat 34, 1562 ZM te Krommenie, kadastraal bekend als sectie B nummer 7376 te Krommenie, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 258.000,-, en een openstaande schuld van ¤ 180.000,- (na aftrek van de kapitaalverzekering ter hoogte van ¤ 78.000,-). De investeerders van deze financiering komen als derde in rang achter de investeerders van de eerste financiering en de tweede financiering. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 462.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 21 juli 2022;
✓ De overall Collin Credit Score is Ruim voldoende.

Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: https://url42.collincrowd(...)UzBhSaIQHMJSMg-3D-3D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')