Zo te zien aan de foto's hebben ze eerst opgeknapt. En daarna nogmaals bij SIG. in de etalage gezet.quote:Op zondag 11 december 2022 14:43 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Staat inmiddels open.
Meegenomen.
Ik ben maar een leek, maar als je leent met je BV is het toch box 2 en geen box 3? En geld lenen zorgt voor extra schuld, maar ook voor extra liquide middelen, dus dat heeft toch geen invloed op de heffingsvrije grens? Hoogstens helpt het voor een lager percentage waar tegen het vermogen boven die heffingsvrije voet wordt belast.quote:Op zondag 11 december 2022 14:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik vermoed overigens dat deze transactie is ingegeven om over 2023 onder de heffingsvrije grens box 3 te blijven. Dankzij de hoge financiering lukt dat waarschijnlijk net, anders wordt de heffing volgens de overgangsregeling redelijk fors.
Beetje zoals voorbeeld 3 in dit verhaal:
[..]
Heb hem voor mijn standaardinleg meegenomen, als hij toch problemen krijgt met de fiscus wil ik er niet te fors inzitten.
Ik ben ook geen expert, maar kan me voorstellen dat een zakelijke hypothecaire lening met je eigen bv toch box 3 kan zijn. En de nieuwe lening levert prive geen liquide middelen op, want hij betaalt er de panden mee. Wanneer de fiscale waarde van de gekochte panden lager is dan de betaalde koopsom kan zijn fiscaal vermogen toch afnemen door deze transactie.quote:Op zondag 11 december 2022 19:47 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ik ben maar een leek, maar als je leent met je BV is het toch box 2 en geen box 3? En geld lenen zorgt voor extra schuld, maar ook voor extra liquide middelen, dus dat heeft toch geen invloed op de heffingsvrije grens? Hoogstens helpt het voor een lager percentage waar tegen het vermogen boven die heffingsvrije voet wordt belast.
Lenen aan je eigen BV is doorgaans volgens mij juist box1 maar speelt weer wel een 12% vrijstelling op het rendement (zie o.a. https://www.navigator.nl/thema/1018/de-terbeschikkingstellingsregelingen en https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/ter_beschikking_stellen_van_bezittingen/). Bij lenen van je eigen bv kan zowel box1 als box3 van toepassing zijn en is het afhankelijk van het doel (bijv. eigen woning).quote:Op maandag 12 december 2022 02:01 schreef Bobby100 het volgende:
in principe is een lening van de eigen BV box 3 en soms box 1 (eigen woning of voor je onderneming of als dus je vastgoedportefeuille in box 1 valt als het als onderneming wordt gekwalificeerd). Een lening aan je BV is doorgaans box 2 via de terbeschikkingstelling regeling.
Verhoogd van 7% naar 8%quote:Op zondag 11 december 2022 11:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zat ook in VB2 deel 1. Die was destijds met 2 maanden alweer vertrokken met 3 maandjes extra rente.
Leuk als je het omrekent naar een jaarrendement maar zonde van mijn tijd.
Ze zagen waarschijnlijk dat Thilla*rt veel sneller vol liep en er werd meteen ingegrepenquote:
Linkje:quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:34 schreef KrekelJapie het volgende:
9,5% voor een schutting bouwer
https://www.collincrowdfund.nl/lano-klussenbedrijf-b-v-2/
1e hypotheek bedrijfswoning, 2e rang
100% lineaire aflossing
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 december 2022 13:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Renovatieproject tegen 9% rente
https://www.collincrowdfu(...)p-c-van-hooft-box-3/
1e hypotheek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Teveel gedoe wat mij betreft rondom deze ondernemers
Die verhandelbaarheid lijkt mij ook een issue inderdaad. Dividend is voor mij de enige reden om in niet beurs-genoteerde clubs te handelen. Daar zeggen ze, mogelijk wijselijk, helemaal niets over.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:57 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
mogelijk maar het lijkt mij een andere doelgroep. Ik investeer wel in hun projecten maar niet in hun struktuur. Moet er wel bijzeggen dat de reden daarvoor vooral twijfels aan de verhandelbaarheid is. Ze zeggen het geld voor een belangrijk deel nodig te hebben voor een Europese vergunning om verder te kunnen uitrollen.
Verder kijk ik met spanning uit naar de deadline van 8 december. Veel verwacht ik er niet van want de beloofde info van de C*rb*l*cowboy is er ook nog steeds niet
Inmiddels ook een mail van MAX ontvangen over de aandelenuitgifte. Ze hebben eerst degenen die al eerder investeerden benaderd, naar eigen zeggen thans 50% gefund daarmee (van de ¤ 750.000,-)quote:Op maandag 12 december 2022 18:14 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Die verhandelbaarheid lijkt mij ook een issue inderdaad. Dividend is voor mij de enige reden om in niet beurs-genoteerde clubs te handelen. Daar zeggen ze, mogelijk wijselijk, helemaal niets over.
Dat had je vrijdag ook al gemeld. Laten we de communicatie van MCF afwachten voor we hier paniekerig gaan doen. Volgens de laatste mail van MCF waren er bankproblemen waardoor de betaling later is. Geen indicaties dat er cashflowproblemen zijn. En de volgende executie? Die zijn er (nog) niet geweest bij MCF.quote:Op maandag 12 december 2022 18:20 schreef Crowdmeister het volgende:
B*d Honn*f bij MCF ter grootte van 1.3 mio nog steeds geen rente betaald. Ik vrees voor de volgende executie, op het totaal geleende bedrag dat bij MCF uitstaat, is dit een hele grote.
In de tijd van inschrijving heb ik volgens mij een bedrag van 300k voorbij zien komen.
Vrijdag werd er al melding gedaan van een andere geldnemer, en niet Corbelo. Maar we gaan het allemaal zien de komende weken.quote:Op maandag 12 december 2022 22:14 schreef eXistence het volgende:
[..]
Dat had je vrijdag ook al gemeld. Laten we de communicatie van MCF afwachten voor we hier paniekerig gaan doen. Volgens de laatste mail van MCF waren er bankproblemen waardoor de betaling later is. Geen indicaties dat er cashflowproblemen zijn. En de volgende executie? Die zijn er (nog) niet geweest bij MCF.
Hier een recent voorbeeld hoe Estateguru omging met een vertraagd project, leek mij een aardige illustratiequote:Op maandag 12 december 2022 22:31 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Vrijdag werd er al melding gedaan van een andere geldnemer, en niet Corbelo. Maar we gaan het allemaal zien de komende weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is dat gewoon spaargeld.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:36 schreef zeeland6 het volgende:
Quizvraag
Tellen de investeringen bij CCF e.a. waarvoor je nu inschrijft en je geld moet overmaken en pas tot stand komen in januari 23 mee als belegging of als spaargeld (peildatum 1-1-23). ?
+1quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:38 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon spaargeld.
Nee want Collin is geen bank, vordering dus 'belegging'.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:38 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon spaargeld.
Lijkt mij ook, wachten wat Collin als antwoord geeft op de quizvraag.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nee want Collin is geen bank, vordering dus 'belegging'.
Is ook weer zo. Dan dus ook geen significante bedragen in de wallets laten staan op 31 dec!quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nee want Collin is geen bank, vordering dus 'belegging'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |