Erg leuk Jaapquote:Op donderdag 8 december 2022 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:
De naam van deze boot nemen de ondernemers hopelijk niet te letterlijk
Yup. dit is precies wat ik bedoel met het risico dat alle CF platformen via 1 dezelfde betalingsprovider hun betalingen laten lopen. Vertrouwt OPP het niet, dan stoppen dus al je betalingen.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef impact9 het volgende:
[..]
Recent ook een zeer onprettige ervaring gehad met een KYC onderzoek waarin mijn saldo ruim een maand bevroren was (dit was geen bank maar een online wallet). Ik raad iedereen te spreiden over bankrekeningen en toch ook wat cash aan te houden. Die WWFT / KYC loopt echt de spuigaten uit. (beetje offtopic, maar heeft raakvlak met CF investeringen. Ik moest als ondernemer loonstroken aanleveren, dit kon ik niet, dan gaat alles op rood met blokkade tot gevolg..)
Toppunt dat ik had was een ingebonden formulier van 24 kantjes dat ik met de hand in moest vullen. KYC en geldstromen.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef impact9 het volgende:
[..]
Ik kreeg zeer recent (okt-nov '22) vragen van ING over transacties van 2019 t/m heden. Welke prestaties ik hiervoor geleverd had, overeenkomsten enz enz
Recent ook een zeer onprettige ervaring gehad met een KYC onderzoek waarin mijn saldo ruim een maand bevroren was (dit was geen bank maar een online wallet). Ik raad iedereen te spreiden over bankrekeningen en toch ook wat cash aan te houden. Die WWFT / KYC loopt echt de spuigaten uit. (beetje offtopic, maar heeft raakvlak met CF investeringen. Ik moest als ondernemer loonstroken aanleveren, dit kon ik niet, dan gaat alles op rood met blokkade tot gevolg..)
Van het ene probleemproject naar het andere!quote:Op vrijdag 9 december 2022 09:45 schreef Crowdmeister het volgende:
Ondertussen is de rente van B*dHonn*f van 24 november op MCF nog steeds niet bijgeschreven. Gaat hier wel om een project van 1.3 mio.
Voor degene die nog in sprookjes gelooft, reactie van MCF op 8-dec "Over 884887, reminder is verstuurd en we verwachten de betaling ieder moment."quote:Op vrijdag 9 december 2022 09:45 schreef Crowdmeister het volgende:
Ondertussen is de rente van B*dHonn*f van 24 november op MCF nog steeds niet bijgeschreven. Gaat hier wel om een project van 1.3 mio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi dat dit nog net voor 1 januari gaat gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is zover ik weet geen mail over verstuurd. De nieuwe opmerking die bij het project staat is ondanks dat ik heb aangevinkt "Projectupdates van uw investeringen" te willen ontvangen, niet verstuurd. Ik heb recent naar het blijkbaar niet functioneren van die instelling ene vraag gesteld, maar slechts een ontwijkend antwoord gekregen, jammer.quote:Op vrijdag 9 december 2022 09:44 schreef Bieselke het volgende:
Volgens mij geen mail van ontvangen van CRE en hier niet voorbij zien komen, maar:
Update aflossing
07-12-2022
Drie appartementsgebouwen II
Het volledige bedrag ter aflossing staat inmiddels op de derdenrekening van de notaris. Na controle van de notaris worden alle investeerders op zeer korte termijn afgelost.
Dank voor het delen. Krijg daar inderdaad ook geen email van van CRE. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Eerdere betalingen die aan de notaris waren overgemaakt hebben ze nog steeds niet uitbetaald.quote:Op vrijdag 9 december 2022 09:44 schreef Bieselke het volgende:
Volgens mij geen mail van ontvangen van CRE en hier niet voorbij zien komen, maar:
Update aflossing
07-12-2022
Drie appartementsgebouwen II
Het volledige bedrag ter aflossing staat inmiddels op de derdenrekening van de notaris. Na controle van de notaris worden alle investeerders op zeer korte termijn afgelost.
Dit proces gaan we vanaf de start vergunning overal zien. Ben het wel al gewend tegenwoordig. Bij veel crypto platformen, beleggingsplatformen en alle online gokbedrijven is het al een tijd een verplichting.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:44 schreef KrekelJapie het volgende:
De Europese Crowdfunding Verordening: Know Your Customer
Financiële ondernemingen, zoals Geldvoorelkaar.nl, hebben de verplichting een goed ‘Ken Uw Klant’ beleid te voeren. Op Geldvoorelkaar.nl rust namelijk de verplichting te voorkomen dat het platform wordt gebruikt voor witwassen, fraude of terrorismefinanciering. In Nederland is deze verplichting vastgelegd in de Wet Financieel Toezicht (Wft) en uitgewerkt in de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme (Wwft).
Door dit ‘Ken Uw Klant’ beleid, ook wel bekend onder ‘Know Your Customer’ of ‘KYC’ kan Geldvoorelkaar.nl haar klanten leren kennen, deze klanten identificeren, controleren en bijbehorende risico’s inschatten. Het doel van dit proces is om de herkomst en locatie van geld inzichtelijk te krijgen ter voorkoming van het onbewust en onbedoeld faciliteren van het platform bij bijvoorbeeld witwaspraktijken, terrorismefinanciering en (belasting)fraude. Met behulp van het KYC-proces kunnen criminele activiteiten snel en tijdig worden opgespoord.
Wat betekent dit voor u?
Zowel voor bestaande als nieuwe investeerders geldt dat we op korte termijn iedere investeerder (opnieuw) screenen. Door de veranderingen als gevolg van de Europese Crowdfundingverordening, betekent dit voor bestaande investeerders ook dat een nieuwe investeringsovereenkomst wordt aangegaan. Uiteraard nemen we u mee in de exacte veranderingen en richten we het screeningsproces zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor u in.
Wat houdt het KYC-proces in?
Tijdens het proces doorloopt u verschillende stappen, waarbij u onder meer wordt gevraagd uw persoonlijke gegevens in te vullen en een geldig identiteitsbewijs te overleggen (een rijbewijs geldt niet). Verder wordt u gevraagd een toelatingskennistest en een simulatie van de capaciteit tot het dragen van financieel verlies in te vullen. Dat laatste wordt gevraagd om vast te stellen of u een ‘onervaren belegger’ of ‘ervaren belegger’ bent (hierover vertellen we meer in de volgende themanieuwsbrief). Dit proces vindt digitaal plaats in uw ‘Mijn Geldvoorelkaar.nl’-omgeving. Wij maken dit proces zo gebruiksvriendelijk mogelijk voor u, zodat u zich kunt richten op wat voor u belangrijk is: Impact maken op het MKB en een aantrekkelijk rendement behalen.
Heeft u vragen over bovenstaand proces? Wij beantwoorden deze graag. U kunt contact opnemen met de afdeling Klantenservice via: info@geldvoorelkaar.nl en via: 085-2733465.
de vorige lening is na 2 maanden vervroegd afgelost.quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Beste investeerder,
U heeft eerder in de investeringskans van VB2 B.V. geīnvesteerd. Opnieuw hebben de ondernemers een investeringskans. Vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans van VB2 B.V.
Het betreft een financiering van VB2 B.V. 2 ter grootte van ¤ 300.000,-, welke naar verwachting woensdag (14-12) live zal gaan. De investeringskans heeft de volgende kenmerken:
✓ 7,0% rente over de hele looptijd;
✓ De looptijd is 48 maanden, volledig aflossingsvrij met derhalve een slottermijn van ¤ 300.000;
✓ De debiteuren zijn VB2 Vastgoed B.V., VB2 B.V. en VB2 Projecten B.V.;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 300.000,- op het woonhuis met als adres ’t Vaartje 27, 5165 NA te Waspik, kadastraal bekend als sectie O nummer 1142 te Waspik verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 450.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeil datum 23 maart 2022;
✓ De heer C.A.M. van Beers geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 50.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde.
✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het woonhuis met als adres ’t Vaartje 27, 5165 NA te Waspik, kadastraal bekend als sectie O nummer 1142 te Waspik worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
✓ De Dun & Bradstreet score is Laag risico.
✓ De overall Collin Credit Score is Goed.
https://www.collincrowdfu(...)67cbee875617ce17b7fa
Dus meer risico bij gelijke rente.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:49 schreef KrekelJapie het volgende:
U heeft zich recent ingeschreven op de investeringskans van Wetlands Outdoor. In overleg met de klant en overige partijen is er besloten om voorgaande livegang de volgende wijzigingen door te voeren:
De slottermijn wordt verhoogd van ¤ 80.000,- naar ¤ 90.000,-;
Er zal de eerste zes maanden sprake zijn van een aflossingsvrije periode;
Aangezien het woonhuis nog niet is verkocht zal er een overbruggingsfinanciering worden gesloten met de Rabobank. Als gevolg hiervan heeft de Rabobank een eerste hypothecaire inschrijving op het woonhuis ter hoogte van ¤620.000,-;
De nieuwe voorwaarden zullen ook op uw investering van toepassing zijn.
De investeringskans zal naar verwachting maandag openbaar gesteld worden voor alle investeerders. U heeft nog de mogelijkheid om uw investering te wijzigen.
Hierbij de link naar de pitch: Wetlands Outdoor
quote:Let op: Indien het project voor 2 januari 2023 volledig gefund is zullen wij niet eerder dan 2 januari 2023 de gelden opvragen. Ook zal de passage pas vanaf midden januari 2023 ingepland worden
quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:13 schreef fok321 het volgende:
linkje CCF box3 vastgoeddank voor het delen. Ik heb hem o.b.v. de google reviews van het bedrijf toch laten lopen. Vrij hoge LTV nog wel en in verbouw zijnde onroerend goed is ook niet echt makkelijk te verkopen. Als het januari was geweest had ik hem misschien nog wel gepakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit project al eerder gepubliceerd geweest? Deze tekst komt me zo bekend voor: "Begin 2021 hebben wij een appartement aangekocht om er in te wonen, echter hebben wij tijdens een flinke verbouwing de mogelijkheid gekregen een bouwkavel te kopen waardoor wij veel groter kunnen wonen en een droom uitkomt. Met deze kans komt ons huidige appartement vrij en is de stap om alle opgedane kennis als makelaar nu zelf in de praktijk te brengen door de dit appartement te gaan verhuren."quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
VRH project SiG
https://investeren.sameningeld.nl/project/lelystad-bastion-171
[..]
Klopt deze is eerder terug getrokkenquote:Op vrijdag 9 december 2022 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Is dit project al eerder gepubliceerd geweest? Deze tekst komt me zo bekend voor: "Begin 2021 hebben wij een appartement aangekocht om er in te wonen, echter hebben wij tijdens een flinke verbouwing de mogelijkheid gekregen een bouwkavel te kopen waardoor wij veel groter kunnen wonen en een droom uitkomt. Met deze kans komt ons huidige appartement vrij en is de stap om alle opgedane kennis als makelaar nu zelf in de praktijk te brengen door de dit appartement te gaan verhuren."
Top dat ze dat er bij zetten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Let op: Indien het project voor 2 januari 2023 volledig gefund is zullen wij niet eerder dan 2 januari 2023 de gelden opvragen. Ook zal de passage pas vanaf midden januari 2023 ingepland worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |