abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206890612
kapster met 1e hyp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206891400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:03 schreef markmangler het volgende:
Beste investeerder,

Recentelijk heeft u geïnvesteerd in Mark Gerritsma (box3).

Samen met de ondernemer hebben wij geconstateerd dat de funding niet naar verwachting verloopt.
De ondernemer heeft besloten om de leningaanvraag daarom in te trekken en op een andere wijze de financiering te gaan invullen.

De gelden van uw investering zijn zojuist teruggestort op uw rekening courant.
Vertrouwende erop u hierbij naar behoren geïnformeerd te hebben.
welk platform betreft dit?
pi_206891409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]
welk platform betreft dit?
ccf
pi_206891949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ccf
Zo'n slecht project was het toch niet.
Pecunia non olet
pi_206892333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Je mag het niet van iedereen zeggen. Maar een buitenlandse leningnemer is gewoon een groter risico. Mocht het mis gaan is de kans groot dat ze naar het buitenland verdwijnen. Is niet de eerste keer dat dit voorkomt.
Ik hou daar wel rekening mee met de keuze van mijn projecten.
Lucien Richard Franciscus Gerardus Nico Huynen klinkt mij niet echt buitenlands. Ook binnenlanders kunnen met de horizon verdwijnen.
pi_206892397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ook binnenlanders kunnen met de horizon verdwijnen.
In theorie wel maar het zal niet echt meevallen om in dit landje onder de radar te blijven.
Bij mensen die nog familie en bekenden en misschien zelfs vastgoed hebben in land van herkomst lijkt me dit toch een stuk eenvoudiger. Daarom zijn in dit soort gevallen gevestigde 1e hypotheken extra van belang.

Ik vond het trouwens bijzonder knap van HCN dat ze die flaporen uit Israël in Israël hebben teruggevonden en zelfs zover hebben gekregen dat ze weer betalen.
Maar ze zijn niet allemaal zo vasthoudend als HCN. Bij KOM komt het geld niet meer terug in zo'n geval en zo zijn er nog wel een paar platformen.
Pecunia non olet
pi_206892995
Update HCN P561 , wat mij betreft prima pragmatische oplossing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206893258
quote:
12s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:34 schreef peterc het volgende:

SPOILER
We zullen moeten afwachten wat de waarde is mbt de betalingspauze van 21 maanden. Misschien pragmatisch, maar niet gebruikelijk na een verkoop
pi_206893667
quote:
12s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:34 schreef peterc het volgende:

SPOILER
Mij ook, vooral omdat ik ook in het andere Breda project zit. :7

Ik zou me kunnen voorstellen dat er een klein belangenconflict is ten aanzien van investeerders die met het andere project niets van doen hebben. Verder niets dan lof voor deze oplossing.

De te lage verkoopopbrengst zal te maken hebben met de (waarschijnlijk) penibele situatie. Zou de situatie beter zijn geweest dan hadden ze ook niet hoeven te verkopen? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 01-12-2022 15:35:21 ]
Pecunia non olet
pi_206893715
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zit er ook even naar te kijken. De rente is idd aantrekkelijk zeker in in combinatie met diamantkosten.
Beetje FNC type C, maar dan met grotendeels dekkende zekerheid. Blijkbaar hebben zijn echtgenote de psychologe en nog een paar andere bekenden er ook vertrouwen in. Privé tekent hij volledig mee, dat zie je ook nog wel eens anders. Er wordt stevig afgelost met 65% in de reguliere looptijd. De man is ook beslist geen prutser als ik naar zijn staat van dienst kijk. Wat het bedrijf betreft springt hij op een rijdende trein en zijn insteek zal wellicht zijn om het na de beoogde groei, met een stevige winst door te verkopen.

Samenvattend vind ik het totaal wel een basisinleg waard.

Ik begrijp bovenstaande argumenten in de quote, maar zie er niet direct reden in om het project helemaal niet mee te nemen.
Dit project (Hooge Huijs, CCF) stond toch in de voorpublicatie voor 8.5%?
Ik zie dat die nu open staat met 9%.
Heb hem na wat eerdere twijfel ook voor mijn basis inleg meegenomen.
  donderdag 1 december 2022 @ 15:50:50 #286
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206893812
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zit er ook even naar te kijken. De rente is idd aantrekkelijk zeker in in combinatie met diamantkosten.
Beetje FNC type C, maar dan met grotendeels dekkende zekerheid. Blijkbaar hebben zijn echtgenote de psychologe en nog een paar andere bekenden er ook vertrouwen in. Privé tekent hij volledig mee, dat zie je ook nog wel eens anders. Er wordt stevig afgelost met 65% in de reguliere looptijd. De man is ook beslist geen prutser als ik naar zijn staat van dienst kijk. Wat het bedrijf betreft springt hij op een rijdende trein en zijn insteek zal wellicht zijn om het na de beoogde groei, met een stevige winst door te verkopen.

Samenvattend vind ik het totaal wel een basisinleg waard.

Ik begrijp bovenstaande argumenten in de quote, maar zie er niet direct reden in om het project helemaal niet mee te nemen.
Heb deze ook in basis mee gepakt.
Inmiddels 96% gevuld.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206894768
Je kun weer direct in aandelen van het beste cf-platform (volgens Cashcow Awards) zelf investeren.
SPOILER
pi_206894954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:38 schreef zietuwel het volgende:
Je kun weer direct in aandelen van het beste cf-platform (volgens Cashcow Awards) zelf investeren.
SPOILER
"Ons model is ongelimiteerd schaalbaar in één van de grootste markten ter wereld, de vastgoed markt. Nieuwe technologie wordt ontwikkeld om meertalig en schaalbaar opgezet te worden over de wereld."

Dan moet die technologie wel werken :) En kijk eens naar die belachelijke prognoses, in 2026 meer dan 3 miljard onder beheer...
pi_206895083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
We zullen moeten afwachten wat de waarde is mbt de betalingspauze van 21 maanden. Misschien pragmatisch, maar niet gebruikelijk na een verkoop
Dat is inderdaad afwachten, maar je hebt nu in elk geval >80% van je inleg terug. Ik zou ervoor tekenen dat elk probleemproject wordt afgesloten met zo'n percentage.
pi_206895258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:48 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
"Ons model is ongelimiteerd schaalbaar in één van de grootste markten ter wereld, de vastgoed markt. Nieuwe technologie wordt ontwikkeld om meertalig en schaalbaar opgezet te worden over de wereld."

Dan moet die technologie wel werken :) En kijk eens naar die belachelijke prognoses, in 2026 meer dan 3 miljard onder beheer...
Allemaal Corbeloprojecten
pi_206895404
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:38 schreef zietuwel het volgende:
SPOILER
Dank je wel ik neem gelijk alle certificaten nu het nog tegen deze lage prijs kan.👋

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-12-2022 17:30:01 ]
pi_206895454
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dat bedrag halen ze vast wel als er nooit afgelost wordt :)
Pecunia non olet
pi_206896507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mogelijk stopt de instroom van vers geld een keer als er niet afgelost wordt. ;)
pi_206896588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Als het daar bij blijft, want inmiddels heb ik ook een Duits project dat meer dan 9 dagen achterloopt zonder enige communicatie. Ook afgelopen maanden was de betaling al wisselvallig en september is helemala niet afgeboekt maar wel uitbetaald, dus het kan ook heel goed de software zijn die hier weer eens een probleem veroorzaakt ("maar we hebben wel als eerste blokchain technology"). Volgens de website loopt het project gewoon op schema, maar dat deed Corbelo ook toen er vorige week naar werd gevraagd. Wat er vervolgens kwam kennen we allemaal en was wat mij betreft toch wel weer teleurstellend.
pi_206897178
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Gaan we nu de spot drijven met www.maxcrowdfund.nl ???
pi_206897319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:23 schreef tnhb het volgende:

[..]
Als het daar bij blijft, want inmiddels heb ik ook een Duits project dat meer dan 9 dagen achterloopt zonder enige communicatie. Ook afgelopen maanden was de betaling al wisselvallig en september is helemala niet afgeboekt maar wel uitbetaald, dus het kan ook heel goed de software zijn die hier weer eens een probleem veroorzaakt ("maar we hebben wel als eerste blokchain technology"). Volgens de website loopt het project gewoon op schema, maar dat deed Corbelo ook toen er vorige week naar werd gevraagd. Wat er vervolgens kwam kennen we allemaal en was wat mij betreft toch wel weer teleurstellend.
Deze?

Beste,

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening B*d H*nn*f, Germany van KM Liegenschaften GmbH. Op 24 november hadden wij een rentebetaling moeten ontvangen van de ontwikkelaar, echter hebben zij aangegeven dat ze bankproblemen ervaren. Wij hebben contact gehad met de ontwikkelaar en zij hebben gemeld dat de rentebetaling vόόr 7 december naar de Escrow zal worden overgemaakt. Onze excuses voor de vertraging.
pi_206897640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:10 schreef postkoetspoetser het volgende:

[..]
Deze?

Beste,

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening B*d H*nn*f, Germany van KM Liegenschaften GmbH. Op 24 november hadden wij een rentebetaling moeten ontvangen van de ontwikkelaar, echter hebben zij aangegeven dat ze bankproblemen ervaren. Wij hebben contact gehad met de ontwikkelaar en zij hebben gemeld dat de rentebetaling vόόr 7 december naar de Escrow zal worden overgemaakt. Onze excuses voor de vertraging.

Is er nu een probleem bij de bank of bij de ontwikkelaar?
Dit komt niet echt naar voren in deze mail.

Ik kan wel gissen, maar dat zal ik aan andere over laten.
pi_206898007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:10 schreef postkoetspoetser het volgende:

[..]
Deze?

Neen, H*ife*k*mp
pi_206902412
Ik heb nog maar eens een mailtje gestuurd inzake De Slager.

Of het huis nu wel of niet verkocht is....volgens mij heeft de man compleet maling van Collin en je hebt zijn medewerking nodig om het huis onderhands te kunnen verkopen. Want slechts 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_206905334
Dus ik lees vanochtend mijn mail en heb ook een bericht van WVJG inzake het project dat gisteravond open is gegaan: De verwachtingen zijn hoog gespannen, kan ik u zeggen. De reacties via telefoon en mail waren veel. Vol verwachting kijk ik meteen of het ze het al gelukt is de 1.5miljoen binnen te halen. Helaas verre van dat, nog geen 8% gefund, dat wordt zelfs met een paar grotere investeerders lastig...

Tevens zijn er nog 2 maatschappelijke projecten aangekondigd, een kerk in italie. (5%, 60mnd) en een stichting in Sliedrecht met pand en vermoedelijk een eerste hypotheek (5%, 36mnd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')