SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wordt binnenkort op een platte wagen met kaalgeschoren hoofd door Kiev gereden.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:30 schreef ExTec het volgende:
Vrij voorspelbaar. Reken er maar op dat al die verraders spontaan ongelukjes krijgen, of verdwijnen op het moment dat oekraine de regio's terugkrijgt. Waarom, omdat het kremlin niks kan met koninkjes die hun koninkrijk kwijt zijn. Die gaan alleen maar zeuren dat ze hun koninkrijk terug willen. Zit het kremlin niet op te wachten.
[ twitter ]
Hu maar ik dacht dat hEt wEstuH zo graag een derde wereldoorlog wilde dus ik kan dit niet zo goed plaatsen.quote:
Mooi om te zien dat zelfs de reactie van Polen beheerst is.quote:
TT wel aardig achter de feiten aan nie?quote:
Zelfs geen artikel 4quote:
De raket blijkt van Zelensky te zijn, toch?quote:Op woensdag 16 november 2022 12:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hu maar ik dacht dat hEt wEstuH zo graag een derde wereldoorlog wilde dus ik kan dit niet zo goed plaatsen.
A) moet je wat invullenquote:Op woensdag 16 november 2022 12:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
TT wel aardig achter de feiten aan nie?
Omdat die zich verdedigde, wil dat niet zeggen dat dit Rusland vrijwaart.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
De raket blijkt van Zelensky te zijn, toch?
Ik denk niet dat Zelensky zelf raketten bezit.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt het nu wel op, maar die raket was natuurlijk nooit afgevuurd als Rusland niet had besloten om zo dicht bij de grens een ontzettend belangrijk doelwit als een speeltuin, flat of energiecentrale te demilitariseren.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
De invasie kwam van Rusland.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS ze dat even goed duidelijk heeft gemaakt. Normaliter zijn het ook gewoon hawks.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat zelfs de reactie van Polen beheerst is.
Wie is deze oorlog gestart? Rusland en Poetin. Dus ga heen met je domme complotshit.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:32 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ziie link die iets eerder is gepost.
Er vliegt toch al niets boven Oekrainequote:Op woensdag 16 november 2022 13:24 schreef capricia het volgende:
Er komt geen no fly zone boven Oekraïne, zo te lezen.
Lijkt me ook ondoenlijk en heel veel haken en ogen aan zitten.
[ twitter ]
Absolute baggerbron, meer valt er niet over te zeggen.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:37 schreef Alarmonoff het volgende:
Aangaande het plaatje:
Deze link in de vorige reeks
https://www.thegatewaypun(...)ollars-us-democrats/
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Gateway_Punditquote:The Gateway Pundit (TGP) is an American far-right[2] fake news website.[1] The website is known for publishing falsehoods, hoaxes, and conspiracy theories.[33]
wat? tuurlijk zit oekraine daar wel op te wachten. No fly zone is geen rakketen meer.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar zit oekraine niet op te wachten.
No Fly zone is dat een 3de partij zorgt dat beide strijdende partijen niet gebruik kunnen maken van het luchtruim.
Zorg je dat 1 van de strijdende partijen dat niet kan, dan ben je zelf een strijdende partij geworden.
En ook geen Oekraïnse vliegtuigen en helikopters die luchtsteun kunnen geven aan eigen troepen.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
wat? tuurlijk zit oekraine daar wel op te wachten. No fly zone is geen rakketen meer.
Geen rakketen is ook geen HIMARS meer.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
wat? tuurlijk zit oekraine daar wel op te wachten. No fly zone is geen rakketen meer.
Yep. Hoewel het een logische zaak zou zijn om de burgerbevolking te beschermen tegen bombardementen, vereist een no-fly zone de bereidheid om overtreders uit de lucht te schieten dat vervolgens weer niet onbeantwoord zal blijven.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:24 schreef capricia het volgende:
Er komt geen no fly zone boven Oekraïne, zo te lezen.
Lijkt me ook ondoenlijk en heel veel haken en ogen aan zitten.
[ twitter ]
Dan kunnen ze zelf het front niet meer bombarderen, kunnen ze geen troepen transporteren via helikopter.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ivm de link met Oekraine. Afdwalen heet dat.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:55 schreef Vallon het volgende:
Waarom gaat het hier ineens over bitcoins en ftx ?
quote:[..]
Daar zit oekraine niet op te wachten.
No Fly zone is dat een 3de partij zorgt dat beide strijdende partijen niet gebruik kunnen maken van het luchtruim.
Zorg je dat 1 van de strijdende partijen dat niet kan, dan ben je zelf een strijdende partij geworden.
Bovendien kan Oekraïne dan ook geen drones, afweergeschut etc gebruiken.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep. Hoewel het een logische zaak zou zijn om de burgerbevolking te beschermen tegen bombardementen, vereist een no-fly zone de bereidheid om overtreders uit de lucht te schieten dat vervolgens weer niet onbeantwoord zal blijven.
Een no-fly zone kan alleen onder auspiciën van een VN resolutie dat Rusland zal veto'en.
"link"quote:Op woensdag 16 november 2022 14:00 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ivm de link met Oekraine. Afdwalen heet dat.
En geen drones meer.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan kunnen ze zelf het front niet meer bombarderen, kunnen ze geen troepen transporteren via helikopter.
En beide doen ze met enige regelmaat.
Daarbij heb je 0 garantie dat als bv de NAVO No Fly Zone instelt, er dan geen raketten meer doorkomen.
https://www.aa.com.tr/en/(...)ile-incident/2740031quote:Kremlin praises US for measured response after Poland missile incident| Spokesman Dmitry Peskov says US comments on incident in Przewodow 'restrained, professional'
Ja, en zoals Toscadisco opmerkte voor.. dikke vinger: geen HIMARS.quote:
Natuurlijk niet. Ze zitten net zo min te wachten op een escalatie, daar hebben ze de US niet voor nodig om ze rustig te houden.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS ze dat even goed duidelijk heeft gemaakt. Normaliter zijn het ook gewoon hawks.
Gewoon zorgen dat Oekraïne de overhand heeft dus.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en zoals Toscadisco opmerkte voor.. dikke vinger: geen HIMARS.
No Fly handhaven kan alleen als dat eerlijk gebeurt. Maar dan kan je niet rus raketten gaan neerhalen en een oogje toeknijpen als oekraine GMLRS'en afvuurt.
Ja sorry, dat was ik.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:01 schreef ExTec het volgende:
Mod met dikke vingers?
Ik denk dat deze post van mij best had mogen blijven.
[..]
Niet janken en gewoon drinken. Is goed voor je immuunsysteem.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:11 schreef ExTec het volgende:
Random of oorlogsgerelateerd?
[ twitter ]
Gelukkig zijn er sinds eergisteren nieuwe op weg:quote:Op woensdag 16 november 2022 14:16 schreef Slayage het volgende:
Heel veel van dit soort Lancet inslagen op Oekraïnse doelen recentelijk. De Russen beginnen hun zaakjes op orde te krijgen. Daarnaast is de Ceasar ook nog een mobiele systeem net als de Zuzana die recentelijk ook was geraakt. Wat het in principe lastiger maakt om ze te spotten.
[ twitter ]
Nee, daar staat hooguit dat de Russische kruisraketten onbedoeld richting Lviv waren gestuurd, niet naar Polen.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:24 schreef Bensel het volgende:
Er werd aangegeven dat de raketten die in polen zijn geland mogelijk bedoeld waren voor kiev, maar dat ze de coordinaten omgewisseld hebben.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 november 2022 14:33 schreef Slayage het volgende:
Dit soort "ongelukken" kan ik wel waarderen
[ twitter ]
Nee.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
Dat dinsdag in een Poolse plaats bij de grens met Oekraïne een raket neerkwam, is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van een ongeluk met een Oekraïense luchtafweerraket. Daar duiden de eerste onderzoeken op, zegt NAVO-chef Jens Stoltenberg. Toch zijn de explosie en de dood van twee Polen Oekraïne niet aan te rekenen, benadrukt hij.
---
Dit vind ik dan wel weer opvallend. En Zelenski maar roepen dat ze hadden gewaarschuwd dat de Russen andere landen zou aanvallen terwijl Oekraïne hier zelf bij is. Ik vind dat Oekraïne hier ook best hard op aangepakt mag worden.
Want?quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
Dat dinsdag in een Poolse plaats bij de grens met Oekraïne een raket neerkwam, is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van een ongeluk met een Oekraïense luchtafweerraket. Daar duiden de eerste onderzoeken op, zegt NAVO-chef Jens Stoltenberg. Toch zijn de explosie en de dood van twee Polen Oekraïne niet aan te rekenen, benadrukt hij.
---
Dit vind ik dan wel weer opvallend. En Zelenski maar roepen dat ze hadden gewaarschuwd dat de Russen andere landen zou aanvallen terwijl Oekraïne hier zelf bij is. Ik vind dat Oekraïne hier ook best hard op aangepakt mag worden.
Waarom? Helaas kan het gebeuren dat apparatuur niet goed functioneert en/of dat er een menselijke fout wordt gemaakt.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat een aanval is.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Ok.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Is er dan nog wel plaats om 'naar aanleiding van een Russische terreuraanval op civiele infrastructuur in West-Oekraïne' erbij te schrijven?quote:Op woensdag 16 november 2022 14:41 schreef michiel_merk het volgende:
Het wordt tijd dat ze de tekst "Made in Russia" op de raket aanvullen met "Fired by Ukraine"
Als dat er dan nog oppast, waarom ook nietquote:Op woensdag 16 november 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is er dan nog wel plaats om 'naar aanleiding van een Russische terreuraanval op civiele infrastructuur in West-Oekraïne' erbij te schrijven?
Ik denk dat een disclaimer van 10 kantjes nog een beter idee is.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is er dan nog wel plaats om 'naar aanleiding van een Russische terreuraanval op civiele infrastructuur in West-Oekraïne' erbij te schrijven?
En uiteraard een sticker "Have a nice day!" in het Cyrillisch.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat een disclaimer van 10 kantjes nog een beter idee is.
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Omdat ongefundeerd roepen dat de russen het waren de russen nogal boos maakt, russen reageren en daarmee een kans is dat onze veiligheid in geding kan komen. Probleem bij de wortel aanpakken mee eens, maar onnodig extra olie op het vuur gooien is ook gevaarlijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:49 schreef YStec het volgende:
[..]
Inderdaad.
Geen luchtafweer meer naar Oekraïne, kunnen ze ook niet per ongeluk raketten richting Polen sturen wanneer ze zich willen verdedigen tegen Russiche raketten. Probleem opgelost..
Waarom zou je een probleem bij de bron aanpakken als je ook slechts het gevolg ervan kunt aanpakken..
Maar Zelensky is ook slecht!!!!quote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
En dit is maar de score van 1 stadje.
[ twitter ]
Maar als het ook echt de Russen wáren moet je dat vooral niet te hard zeggen want dan gooit Poetin de bom, zeker?quote:Op woensdag 16 november 2022 15:00 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Omdat ongefundeerd roepen dat de russen het waren de russen nogal boos maakt, russen reageren en daarmee een kans is dat onze veiligheid in geding kan komen. Probleem bij de wortel aanpakken mee eens, maar onnodig extra olie op het vuur gooien is ook gevaarlijk.
Dit is alsnog de schuld van Rusland omdat ze zoveel ondeugdelijke raketten in Oekraïne hebben achtergelaten.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
"Many have missing limbs, genitalia, tied hands, broken ribs, and bullet holes."quote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Maar het is de schuld van Rusland. Ook als het uiteindelijk een afweerraket van Oekranie blijkt te zijn. Het ontslaat Oekranie tegelijk ook weer niet van alle verantwoordelijkheid. Of m.a.w. je moet wel een beetje blijven oppassen waar je schiet, ook als je wordt aangevallen. Maar dat lijkt, op dit incident na, dan ook helemaal geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Rusland en Oekraïne zijn broedervolken!!1!quote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Onzin. Als Rusland een barrage van 100en raketten op Oekraïne afvuurd is de gedachte dat dit een Russische raket betrof gewoon logisch. Dat men daarna erop terugkomt omdat het niet zo blijkt te zijn ook.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:00 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Omdat ongefundeerd roepen dat de russen het waren de russen nogal boos maakt, russen reageren en daarmee een kans is dat onze veiligheid in geding kan komen. Probleem bij de wortel aanpakken mee eens, maar onnodig extra olie op het vuur gooien is ook gevaarlijk.
Ik vind het zo raar dat de Russen met hun totalitaire apparaat niet wat subtieler en daarmee geloofwaardiger kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:33 schreef Slayage het volgende:
Dit soort "ongelukken" kan ik wel waarderen
[ twitter ]
Nee joh, als er geen nazi's in Oekraïne zaten dan had Rusland ook niet hoeven schieten natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar het is de schuld van Rusland. Ook als het uiteindelijk een afweerraket van Oekranie blijkt te zijn. Het ontslaat Oekranie tegelijk ook weer niet van alle verantwoordelijkheid. Of m.a.w. je moet wel een beetje blijven oppassen waar je schiet, ook als je wordt aangevallen. Maar dat lijkt, op dit incident na, dan ook helemaal geen probleem te zijn.
Het is ook echt te misselijk voor woorden ja. Welk tbs-geval haalt het uberhaubt in zijn hoofd om dit bij (oa) kinderen te doen.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"Many have missing limbs, genitalia, tied hands, broken ribs, and bullet holes."
Waar heb je het over? Rusland is schuldig zoals een moordenaar schuldig is.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee joh, als er geen nazi's in Oekraïne zaten dan had Rusland ook niet hoeven schieten natuurlijk.
Dan ben je inderdaad alle menselijkheid verloren. Ik zou dit als militair denk ik niet eens kunnen tolereren en zou zo m'n teammaat omleggen als hij dit zou doen. Ok, what if natuurlijk. Maar dit is gewoon walgelijkquote:Op woensdag 16 november 2022 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook echt te misselijk voor woorden ja. Welk tbs-geval haalt het uberhaubt in zijn hoofd om dit bij (oa) kinderen te doen.
En dan hebben we het nog niet eens over de verkrachtingen...
Het gaat in dit geval niet om het arresteren maar om iemand die op straat beschoten wordt, in paniek terug schiet en daarbij iemand raakt.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Rusland is schuldig zoals een moordenaar schuldig is.
Toch zullen weinig mensen het waarderen als bij het arresteren van de moordenaar er meerdere onschuldige omstanders neer worden geschoten.
Het erge is dat het hoogstwaarschijnlijk nog systematisch gebeurd ook. In elke bevrijde plaats weer hetzelfde verhaal. Ook in Kherson zijn de martelcentra alweer gevonden.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan ben je inderdaad alle menselijkheid verloren. Ik zou dit als militair denk ik niet eens kunnen tolereren en zou zo m'n teammaat omleggen als hij dit zou doen. Ok, what if natuurlijk. Maar dit is gewoon walgelijk
Het ging toch om een afweerraket? Die schiet je niet even af als simpele burger in paniek. Het zijn afweersystemen die zich laten bedienen door getrainde militairen. Dat laat zich prima vergelijken met het arresteren van een moordenaar door de politie.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval niet om het arresteren maar om iemand die op straat beschoten wordt, in paniek terug schiet en daarbij iemand raakt.
Toen de eerste berichten uit Bucha naar buiten kwamen kreeg ik al het gevoel dat dit te routineus en georganiseerd was. En vrijwel ieder bericht uit bevrijd gebied bevestigd het. Kweekt Rusland psychopaten of zo? Of is een strafblad met meerdere geweldsmisdrijven een eis om toegelaten te worden?quote:Op woensdag 16 november 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het erge is dat het hoogstwaarschijnlijk nog systematisch gebeurd ook. In elke bevrijde plaats weer hetzelfde verhaal. Ook in Kherson zijn de martelcentra alweer gevonden.
Dat is het niet. Oekraïne had ervoor kunnen kiezen om die afweerraket niet af te vuren, dan was een hele stad in de as gelegd.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging toch om een afweerraket? Die schiet je niet even af als simpele burger in paniek. Het zijn afweersystemen die zich laten bedienen door getrainde militairen. Dat laat zich prima vergelijken met het arresteren van een moordenaar door de politie.
En daarbij gaat wel eens iets mis.
quote:Op woensdag 16 november 2022 15:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging toch om een afweerraket? Die schiet je niet even af als simpele burger in paniek. Het zijn afweersystemen die zich laten bedienen door getrainde militairen. Dat laat zich prima vergelijken met het arresteren van een moordenaar door de politie.
En daarbij gaat wel eens iets mis.
Jullie hebben beide gelijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is het niet. Oekraïne had ervoor kunnen kiezen om die afweerraket niet af te vuren, dan was een hele stad in de as gelegd.
Een moordenaar arresteer je pas na de daad, als een politie op heterdaad probeert om een moordenaar te pakken vóórdat ie zijn moord pleegt, dan zullen ze ook veel agressiever te werk gaan. En dan is het ook, waar gehakt wordt, vallen spaanders. Want de schade die kan ontstaan door niet handelen, zou veel groter zijn.
Nukes!quote:Op woensdag 16 november 2022 15:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar als het ook echt de Russen wáren moet je dat vooral niet te hard zeggen want dan gooit Poetin de bom, zeker?
Volgende keer moet Oekraïne die kruisraket maar gewoon laten gaan, en bukken?
Mooi, dan is het ook niet erg als er een bom op St. Petersburg valt.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar het is de schuld van Rusland. Ook als het uiteindelijk een afweerraket van Oekranie blijkt te zijn. Het ontslaat Oekranie tegelijk ook weer niet van alle verantwoordelijkheid. Of m.a.w. je moet wel een beetje blijven oppassen waar je schiet, ook als je wordt aangevallen. Maar dat lijkt, op dit incident na, dan ook helemaal geen probleem te zijn.
Hoe erg ze van het padje zijn kan je al zien aan hun praatprogramma's op tv waar zonder provocatie zoals een aanval op Rusland ze elke dag roepen om oorlog en nukes op Westerse landen. Ziek land.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toen de eerste berichten uit Bucha naar buiten kwamen kreeg ik al het gevoel dat dit te routineus en georganiseerd was. En vrijwel ieder bericht uit bevrijd gebied bevestigd het. Kweekt Rusland psychopaten of zo? Of is een strafblad met meerdere geweldsmisdrijven een eis om toegelaten te worden?
Daar heb je gewoon propaganda voor, hoor.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toen de eerste berichten uit Bucha naar buiten kwamen kreeg ik al het gevoel dat dit te routineus en georganiseerd was. En vrijwel ieder bericht uit bevrijd gebied bevestigd het. Kweekt Rusland psychopaten of zo? Of is een strafblad met meerdere geweldsmisdrijven een eis om toegelaten te worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat staat er opzich niet, dat ze dat ook bij die kinderen hebben gedaan. Bij kinderen lijkt het me eerder dat die door een raketinslag zijn doodgegaan. Lichamen zonder ledematen lijkt me ook, maar wie weet zijn ze bij hun martelingen inderdaad zo ziek om ledematen eraf te halen. Las ergens dat ze mannen castreerden. Er zijn er ook bij die wel kinderen verkrachten dus eigenlijk zou niks verbazen bij hen.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook echt te misselijk voor woorden ja. Welk tbs-geval haalt het uberhaubt in zijn hoofd om dit bij (oa) kinderen te doen.
11 unspecified genderquote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Typisch weer dat Ukraine een transgender probleem heeft NA de invasie van Rusland.quote:
"Elke oorlog is een drama"quote:
Wat ze ook kunnen doen is geavanceerde luchtafweer installeren op de Poolse/Oekraiense grens. En alles binnen bereik uit de lucht halen. Maar dit gebeurt niet, want stel je voor, dan bescherm je als NAVO een stukje Oekraine en dat is een escalatie! Dan moeten we dit soort ongelukjes ook maar accepteren, helaas.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Is dat zo? Er zijn ondertussen honderden en wellicht nog veel meer plaatsen bevrijd en wij kennen toch pas een paar plaatsen waar deze oorlogsmisdaden gepleegd zijn?quote:Op woensdag 16 november 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het erge is dat het hoogstwaarschijnlijk nog systematisch gebeurd ook. In elke bevrijde plaats weer hetzelfde verhaal. Ook in Kherson zijn de martelcentra alweer gevonden.
Ow, dan is het niet zo erg gelukkig.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat zo? Er zijn ondertussen honderden en wellicht nog veel meer plaatsen bevrijd en wij kennen toch pas een paar plaatsen waar deze oorlogsmisdaden gepleegd zijn?
Ok joh, wat jij wilquote:Op woensdag 16 november 2022 16:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow, dan is het niet zo erg gelukkig.
Ik maar denken dat die Russen über fout waren, maar ze moorden, verkrachten en martelen alleen in de grote steden van het land dat ze niet-geprovoceerd binnen zijn gevallen en uit pure ellende maar platbombarderen.
Het valt op het platteland misschien minder op, omdat daar sowieso weinig mensen meer zijn. Het zou structureel kunnen zijn als alle soldaten vanuit hoger hand meekrijgen om de bevolking zo efficient/brutaal mogelijk te onderdrukken, onder het mom van "gezag"quote:Op woensdag 16 november 2022 16:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat zo? Er zijn ondertussen honderden en wellicht nog veel meer plaatsen bevrijd en wij kennen toch pas een paar plaatsen waar deze oorlogsmisdaden gepleegd zijn?
Nee, echt. Oprecht blij met je voice of reason. Niet dat we met zijn alle denken dat de Russische invasie het pure kwaad is. Het valt best mee als je je er een beetje in verdiept.quote:
Ik schrok altijd van de ontmenselijking in WWII, maar in dit specifieke geval kun je dat volk toch moeilijk meer als je gelijke zien. Het is te hopen dat het Westen na een vredesdeal dit niet weer gaat vergeten. Rusland moet onderworpen worden wil je ze klein houden. Interne veranderingen gaan niet meer gebeuren, ze zijn te ver heen.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou Oekraïne raketten afschieten op Polen?quote:Op woensdag 16 november 2022 14:24 schreef Bensel het volgende:
Er werd aangegeven dat de raketten die in polen zijn geland mogelijk bedoeld waren voor kiev, maar dat ze de coordinaten omgewisseld hebben.
[ afbeelding ]
In elke plaats komen ze dit tegen. Alleen de grotere plaatsen met grote massagraven halen de voorpagina.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat ik het weet of dat jij het allemaal weet. Maar je komt met vrij sterke maar vage beweringen en wanneer je naar uitleg gevraagd wordt kom je met een wedervraag.quote:Op woensdag 16 november 2022 11:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat ik niet de precieze beweegredenen ken, al zijn er genoeg te noemen die een rol gespeeld zullen hebben.
Maar als jij denkt dat je alleen een mening mag hebben als je alles tot in detail weet, dan mag per direct iedereen ophouden met een mening hebben.
De meer verstandige mensen weten tenminste van zichzelf dat ze niet alwetend zijn. Maar als jij het mij wil verwijten, ga je goddelijke gang.
Vraag jezelf wel eens een keer af waarom er buiten de Westerse wereld heel weinig overige landen zijn die Rusland de volledige schuld wensen te geven. En ja, dan hebben we het over een meerderheid.
Hoe kan dat toch als het allemaal zo zwart-wit is?
Dat lijkt mij een behoorlijke meerderheid. Maar wie ben ik.quote:143 van de 193 leden van de Algemene Vergadering eisen dat Rusland de annexatie direct terugdraait.
Nee want die moordenaar zou nog meer mensen kunnen vermoorden. Of m.a.w. die onschuldigen opofferen bij een arrestatie zou je op dezelfe manier goed kunnen praten.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is het niet. Oekraïne had ervoor kunnen kiezen om die afweerraket niet af te vuren, dan was een hele stad in de as gelegd.
Een moordenaar arresteer je pas na de daad, als een politie op heterdaad probeert om een moordenaar te pakken vóórdat ie zijn moord pleegt, dan zullen ze ook veel agressiever te werk gaan. En dan is het ook, waar gehakt wordt, vallen spaanders. Want de schade die kan ontstaan door niet handelen, zou veel groter zijn.
Ordinary Men wel eens gelezen? Ik denk dat heel veel mensen zoiets wel in zich hebben om vreselijke dingen te doen als al het moreel vervalt. Inclusief jij en ik.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk persoonlijk dat bij de meesten het wegkijken het grootste probleem is.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ordinary Men wel eens gelezen? Ik denk dat heel veel mensen zoiets wel in zich hebben om vreselijke dingen te doen als al het moreel vervalt. Inclusief jij en ik.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier niet tot toe in staat benquote:Op woensdag 16 november 2022 17:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ordinary Men wel eens gelezen? Ik denk dat heel veel mensen zoiets wel in zich hebben om vreselijke dingen te doen als al het moreel vervalt. Inclusief jij en ik.
Dat geeft ook niet. Er waren er genoeg die enkel wacht liepen. Of chauffeur waren van een truck. Of het voedsel bereidde voor degene die er wel toe in staat waren.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier niet tot toe in staat ben
Zelfs daar zou ik moeite mee hebben. Vechten in een oorlog is iets anders dan burgers -kinderen!- martelen en executeren. Ik zou daar niet aan mee kunnen werken. Ja, ik ben zo'n snowflake. Dan maar een strafkamp in.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geeft ook niet. Er waren er genoeg die enkel wacht liepen. Of chauffeur waren van een truck. Of het voedsel bereidde voor degene die er wel toe in staat waren.
Of hielpen met het verkopen van goederen waar ze de herkomst niet van vroegen.
Er zit een hele organisatie achter.
Suicide by 5 gunshotsquote:Op woensdag 16 november 2022 17:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zou de reden zijn dat hij is omgelegd?
https://www.dailymail.co.(...)military-school.html
Russian colonel involved in Putin's mobilisation campaign is found shot dead in mysterious circumstances in his office at prestigious military school
Colonel Vadim Boyko was found with 'multiple bullet wounds' inside his office
44-year-old's body found in Makarov Pacific Higher Naval School in Vladivostok
Initial reports said that suicide was suspected but five shots were heard and there was no suicide note
Het gaat heel sneaky.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfs daar zou ik moeite mee hebben. Vechten in een oorlog is iets anders dan burgers -kinderen!- martelen en executeren. Ik zou daar niet aan mee kunnen werken. Ja, ik ben zo'n snowflake. Dan maar een strafkamp in.
Uzi suicide. Gewoon op de volautomaat en kijken hoeveel je er afgevuurd krijgt voor je vinger van de trekker glijdt.quote:
Tuurlijk, Trump, had je liever een Russische kruisraket bovenop Polen gehad dan?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:05 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
****** ******* (Alvast zelf gecensureerd voordat de mod's het doen).
Ja, begrijp ik helemaal. Ik heb ooit eens gelezen dat het percentage zelfmoorden onder kampbewaarders tijdens de holocaust ook echt absurd hoog was, waarschijnlijk hierdoor. Blijft afgrijselijk allemaalquote:Op woensdag 16 november 2022 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat heel sneaky.
Je krijgt dan bijvoorbeeld de taak om de burgers naar een andere locatie te brengen als chauffeur van een truck, niets vreemds aan. Dat doe je als chauffeur wel vaker, en sommige burgers zijn daar blij mee en sommigen wat minder. Of om de komende paar dagen eten voor ze te koken.
Wat er precies met ze gebeurt, dat vertellen ze je niet. En zelf vraag je er niet naar, omdat je al lang blij bent om even een tijdje weg van het front te zijn.
Zo heeft iedereen een taak. Ook als je niet letterlijk strikken bent bij de horrors.
(Ik zeg niet dat jij dat zou doen, maar zo gaan die dingen vaak wel, en uiteindelijk blijkt dat je wel meegeholpen hebt aan een genocide, of aan het scheiden van de mannen en de vrouwen)
Vanuit de Trumphoek kunnen 'we' als het gaat om Oekraïne niet veel goeds verwachten. Als het om de rest gaat overigens ook niet. Moet eerlijk zeggen dat ik Biden in eerste instantie zag als een uitgebluste bejaarde die tot weinig in staat zou zijn, maar ten opzichte van Oekraïne vaart hij tenminste een heel goede koers.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:05 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
****** ******* (Alvast zelf gecensureerd voordat de mod's het doen).
Omdat de mobilisatie heel soepel verloopt denk ikquote:Op woensdag 16 november 2022 17:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zou de reden zijn dat hij is omgelegd?
https://www.dailymail.co.(...)military-school.html
Russian colonel involved in Putin's mobilisation campaign is found shot dead in mysterious circumstances in his office at prestigious military school
Colonel Vadim Boyko was found with 'multiple bullet wounds' inside his office
44-year-old's body found in Makarov Pacific Higher Naval School in Vladivostok
Initial reports said that suicide was suspected but five shots were heard and there was no suicide note
But BAZA media - which has close law enforcement links - said criminal investigators had found five shell casings and four Makarov pistols beside the dead colonel.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Uzi suicide. Gewoon op de volautomaat en kijken hoeveel je er afgevuurd krijgt voor je vinger van de trekker glijdt.
Dan ben je een echte diehard.
Met 4 pistolenquote:Op woensdag 16 november 2022 18:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
But BAZA media - which has close law enforcement links - said criminal investigators had found five shell casings and four Makarov pistols beside the dead colonel.
Zelfmoord met 5 schoten en 4 pistolen.
Lijkt me dat die mensen van dat Security Council dan eerst een Schengen visum moet gaan aanvragen, zoals verder iedereen in de wereld.quote:
Als ze de componenten jatten doe je er weinig tegen. Dit is ook een van de redenen dat ze wasmachines enzo jatten. Daar halen ze de elektronica uit.quote:
Bedankt voor deze kritische post.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lijkt me dat die mensen van dat Security Council dan eerst een Schengen visum moet gaan aanvragen, zoals verder iedereen in de wereld.
Dit is waarom landen ambassadeurs hebben. Waarom schakelen ze niet gewoon hun ambassadeur in?
Het gaat om de leugen van Zelensky dat Rusland die raket had afgeschoten.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee.
Als Rusland gewoon stopt met het schieten van raketten, dan hoeft Oekraine geen luchtafweer te gebruiken.
Niet? Dus die Oekraïense luchtafweerraket schoot op een decoy? Of waren ze S-300's aan het schieten voor vuurwerk, puur voor de lol?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gaat om de leugen van Zelensky dat Rusland die raket had afgeschoten.
Er is maar één leider van een land in deze hele oorlog die iets MOET. En zo lang je dat niet begrijpt kun je wat mij betreft de tering krijgen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk is zo'n leugen begrijpelijk, gezien de situatie in Oekraïne. Maar de leugen was wel gericht aan zijn vrienden. En vrienden liegen niet tegen elkaar en proberen elkaar niet met leugens voor het blok te zetten.
En daar mag Zelensky wel even op gewezen worden. Want zonder ons is hij niks. Dat is de realiteit.
Hij wil bij de beschaafde landen horen? Dan moet hij wel tonen dat hij er bij past. Dus hij moet ophouden met veroordelingen en beschuldigingen voordat hij het naadje van de kous weet, net als onze leiders dat allemaal netjes doen. Hij moet terughoudendheid tonen. Zo simpel is het.
quote:Op woensdag 16 november 2022 18:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk is zo'n leugen begrijpelijk, gezien de situatie in Oekraïne. Maar de leugen was wel gericht aan zijn vrienden. En vrienden liegen niet tegen elkaar en proberen elkaar niet met leugens voor het blok te zetten.
En daar mag Zelensky wel even op gewezen worden. Want zonder ons is hij niks. Dat is de realiteit.
Hij wil bij de beschaafde landen horen? Dan moet hij wel tonen dat hij er bij past. Dus hij moet ophouden met veroordelingen en beschuldigingen voordat hij het naadje van de kous weet, net als onze leiders dat allemaal netjes doen. Hij moet terughoudendheid tonen. Zo simpel is het.
Meteen een staatslot kopen.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)from_death_a_bullet/
A Russian soldier came inches from death - A bullet penetrated his helmet and skimmed his head
Leg nou eens uit waarom mensen zoals jij nog steeds zo pro-Rusland zijn in dit conflict want ik snap er echt niets van.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
quote:
(NOS)quote:President Zelensky is ervan overtuigd dat de raket die is ingeslagen in een Pools dorp niet Oekraïens was, meldt het Oekraïense persbureau Interfax. "Ik twijfel er niet aan dat het niet onze raket was", zegt de Oekraïense president tegen journalisten. Hij zou zich baseren op rapporten van de Oekraïense luchtmacht, die hij "niet anders dan vertrouwen" kan.
Verder vindt hij dat Oekraïne toegelaten moet worden tot de plek van de inslag. Volgens de president kunnen er nog geen "definitieve conclusies" getrokken worden, maar heeft het land recht om mee te doen met het onderzoeksteam.
Nee, zo'n snowflake ben jij niet. Je zit namelijk in een groep. En die groep bestaat uit killers met wapens en een commandant. En als jij niet doet wat jouw commandant wil, dan hoeft je commandant alleen maar te insinueren dat je een slechte teamplayer bent en een gevaar voor de rest bent. En bij die rest zit wel minstens één zo'n gestoord zak. En die is prima bereid om jou voor je flikker te schieten omdat je een gevaar voor de groep bent.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfs daar zou ik moeite mee hebben. Vechten in een oorlog is iets anders dan burgers -kinderen!- martelen en executeren. Ik zou daar niet aan mee kunnen werken. Ja, ik ben zo'n snowflake. Dan maar een strafkamp in.
Wordt moeilijk om die sancties op te schroeven want ze halen dat uit bevriendde landen zoals China, Armenie, Tajikistan.quote:
(NOS)quote:Kiev is voorstander van een gezamenlijk onderzoek naar de raketinslag in Polen, zegt de Oekraïense secretaris van de nationale veiligheidsraad op Twitter. Verder zegt de secretaris dat Oekraïne "onmiddellijke toegang" wil tot de plaats van de explosie.
Westerse landen en de NAVO zeggen dat de raket door Oekraïense luchtverdedigingstroepen is afgevuurd, en dat het gaat om een incident. De secretaris zegt dat Oekraïne wil dat de bondgenoten met bewijs komen voor deze uitspraken. Hij zegt bewijs te hebben van een "Russisch spoor", en dit te willen overhandigen.
Dus jouw commandant geeft je dan opdracht om burgers en kinderen te verkrachten en te martelen?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, zo'n snowflake ben jij niet. Je zit namelijk in een groep. En die groep bestaat uit killers met wapens en een commandant. En als jij niet doet wat jouw commandant wil, dan hoeft je commandant alleen maar te insinueren dat je een slechte teamplayer bent en een gevaar voor de rest bent. En bij die rest zit wel minstens één zo'n gestoord zak. En die is prima bereid om jou voor je flikker te schieten omdat je een gevaar voor de groep bent.
En er gaat helaas geen knop om in zijn hoofd zoals het zou horen:quote:Op woensdag 16 november 2022 18:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus jouw commandant geeft je dan opdracht om burgers en kinderen te verkrachten en te martelen?
Hier ben ik ook benieuwd naar @RetepVquote:Op woensdag 16 november 2022 18:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom mensen zoals jij nog steeds zo pro-Rusland zijn in dit conflict want ik snap er echt niets van.
Je kiest voor een kant dat een ander land binnenvalt, de bevolking terroriseert, verkracht, ontvoert en waar op de propaganda kanalen 24/7 geroepen wordt om escalatie en nukes en "winnen of iedereen dood".
Ik wil het begrijpen dus doe je best.
"Russia is suddenly realizing that they depend completely on Western technologies."quote:
Dat Rusland die raket op Polen heeft afgeschoten, o helder licht van dit forum.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet? Dus die Oekraïense luchtafweerraket schoot op een decoy? Of waren ze S-300's aan het schieten voor vuurwerk, puur voor de lol?
Precies, het gevolg is dat er geen echte helden meer zijn, door dat bewapend moordlustig volk dat niet aan hoor en wederhoor deed of doet.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, zo'n snowflake ben jij niet. Je zit namelijk in een groep. En die groep bestaat uit killers met wapens en een commandant. En als jij niet doet wat jouw commandant wil, dan hoeft je commandant alleen maar te insinueren dat je een slechte teamplayer bent en een gevaar voor de rest bent. En bij die rest zit wel minstens één zo'n gestoord zak. En die is prima bereid om jou voor je flikker te schieten omdat je een gevaar voor de groep bent.
Dus dat strafkamp zou jij voor zoiets nooit in gaan. En je zou dat wel weten. En je zou dus gewoon doen wat je opgedragen wordt, inclusief het vermoorden van kinderen. Want anders zal het je eigen dood zijn.
Vergeet dat nooit.
Zeggen dat het nog niet zo zeker is dat die raket van hen kwam, op basis van o.a. info van (o.a. ?) zijn luchtmacht.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is Zelensky nu aan doen joh?
Nee hij schreeuwt gewoon dat het zeker is dat de raket niet van hun kwam.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:46 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zeggen dat het nog niet zo zeker is dat die raket van hen kwam, op basis van o.a. info van (o.a. ?) zijn luchtmacht.
Die kruisraket was onderweg naar een Oekraïens doel, Einstein, en dat ding is door een S-300 salvo onderschept. De raket de in Polen is geland was onderdeel van dat salvo nadat de kruisraket al was vernietigd.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat Rusland die raket op Polen heeft afgeschoten, o helder licht van dit forum.
Puur theoretisch kan het natuurlijk prima zo zijn dat de Navo en Polen willen deescaleren en daarom niet willen toegeven dat er een Russische raket op Navo terrein is geland.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:45 schreef PS. het volgende:
Ik vertrouw die Zelensky ook steeds minder. Hoe dom kan je zijn om klakkeloos dit te gaan roepen terwijl Polen en de NAVO de boel al enigszins gesust heeft.
Ik geloof overigens niet in een bewussie. Van beide partijen niet.
Als zijn belangrijkste bondgenoot, een bondgenoot waardoor Oekraïne nu nog leeft en absoluut niet zonder kan, al meldt dat ze er zeker van zijn dat het geen Russische aanvalsraket was, dan is het opmerkelijk dat Zelensky daar nu al zo hard tegen ingaat.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:46 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zeggen dat het nog niet zo zeker is dat die raket van hen kwam, op basis van o.a. info van (o.a. ?) zijn luchtmacht.
Volgens de Oekraïense luchtmacht is het geen S-300 van Oekraïne.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die kruisraket was onderweg naar een Oekraïens doel, Einstein, en dat ding is door een S-300 salvo onderschept. De raket de in Polen is geland was onderdeel van dat salvo nadat de kruisraket al was vernietigd.
quote:Op woensdag 16 november 2022 18:47 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee hij schreeuwt gewoon dat het zeker is dat de raket niet van hun kwam.
Hij laat ruimte dat de info van zijn luchtmacht niet juist is haal ik er indirect uit. Hij vertrouwt ze volledig dat de info die ze hem geven klopt. Maar vertrouwen is niet zelf zeker weten.quote:Hij zou zich baseren op rapporten van de Oekraïense luchtmacht, die hij "niet anders dan vertrouwen" kan.
Wanneer deed hij dat?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:47 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee hij schreeuwt gewoon dat het zeker is dat de raket niet van hun kwam.
Ja, en het lijkt mij verstandiger dat Zelensky ook een klein beetje doet aan de-escaleren ipv het vuurtje nog eens opstoken.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Puur theoretisch kan het natuurlijk prima zo zijn dat de Navo en Polen willen deescaleren en daarom niet willen toegeven dat er een Russische raket op Navo terrein is geland.
Ik wil Zelensky wel geloven hoor. Waarom zou hij hierover liegen? Volgens mij heeft de NAVO gewoon geen zin in een artikel 5.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Puur theoretisch kan het natuurlijk prima zo zijn dat de Navo en Polen willen deescaleren en daarom niet willen toegeven dat er een Russische raket op Navo terrein is geland.
Toch typisch hoe dat werkt. Altijd wordt alles wat Amerika en het westen roepen in twijfel getrokken, maar nu is het ineens waarheid omdat het in het anti-Oekraine sentiment van een paar trieste rukkers past.
Ja en daarvoor:quote:Op woensdag 16 november 2022 18:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
Hij laat ruimte dat de info van zijn luchtmacht niet juist is haal ik er indirect uit. Hij vertrouwt ze volledig dat de info die ze hem geven klopt. Maar vertrouwen is niet zelf zeker weten.
Ik denk dat de man een vrij lastige baan heeft. Kan natuurlijk zo zijn dat hij soms ook even niet meer weet wat de verstandigste keuze in communicatie is.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als zijn belangrijkste bondgenoot, een bondgenoot waardoor Oekraïne nu nog leeft en absoluut niet zonder kan, al meldt dat ze er zeker van zijn dat het geen Russische aanvalsraket was, dan is het opmerkelijk dat Zelensky daar nu al zo hard tegen ingaat.
Amerika willen ze echt niet kwijt en de NAVO gaat echt Rusland niet aanvallen.
Ik begrijp bepaald niet dat er mensen kunnen bestaan die werkelijk niet kunnen begrijpen hoe je objectief moet blijven.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom mensen zoals jij nog steeds zo pro-Rusland zijn in dit conflict want ik snap er echt niets van.
Nee.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik begrijp bepaald niet dat er mensen kunnen bestaan die werkelijk niet kunnen begrijpen hoe je objectief moet blijven.
Deze oorlog is een zaak van Oekraïne en Rusland. Als Nederlander hoef ik geen keuze tussen die twee te maken. Het is niet mijn oorlog.
Waarom maak jij als Nederlander dan wel een keuze en ga je jezelf zelfs agressief gedragen tegen Nederlanders die geen keuze maken, in een situatie waar dat helemaal niet hoeft?
Geef eens gewoon antwoord op die vraag, in plaats van hem te omzeilen met lege uitspraken als "maar Rusland is de agressor". Oekraìne is het tweede meest corrupte land van Europa. Rusland het eerste. Laat die twee alsjeblieft hun bullshit zelf onderling uitvechten. Europa zal daar alleen maar beter van worden.
Ja, DAT is zijn rol in dit conflict ja. De-escaleren.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, en het lijkt mij verstandiger dat Zelensky ook een klein beetje doet aan de-escaleren ipv het vuurtje nog eens opstoken.
Ja, en waarom niet? Gebeurde in het Nederlandse leger ook gewoon hoor. Wel eens gehoord van "Bersiap"? Niemand is er immuun voor.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus jouw commandant geeft je dan opdracht om burgers en kinderen te verkrachten en te martelen?
quote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik begrijp bepaald niet dat er mensen kunnen bestaan die werkelijk niet kunnen begrijpen hoe je objectief moet blijven.
Deze oorlog is een zaak van Oekraïne en Rusland. Als Nederlander hoef ik geen keuze tussen die twee te maken. Het is niet mijn oorlog.
Waarom maak jij als Nederlander dan wel een keuze en ga je jezelf zelfs agressief gedragen tegen Nederlanders die geen keuze maken, in een situatie waar dat helemaal niet hoeft?
Geef eens gewoon antwoord op die vraag, in plaats van hem te omzeilen met lege uitspraken als "maar Rusland is de agressor". Oekraìne is het tweede meest corrupte land van Europa. Rusland het eerste. Laat die twee alsjeblieft hun bullshit zelf onderling uitvechten. Europa zal daar alleen maar beter van worden.
Wat hij dan ook gewoon doet.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, en het lijkt mij verstandiger dat Zelensky ook een klein beetje doet aan de-escaleren ipv het vuurtje nog eens opstoken.
Ehh ja, hij is het land dat aangevallen wordt toch? En steun krijgt vanuit NAVO landen. Dan ben je niet echt snugger bezig door haaks op de verklaring van diezelfde NAVO te reageren.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, DAT is zijn rol in dit conflict ja. De-escaleren.
Tering wat ben jij een drol
Ik heb een moreel kompas dat werkt en nooit zo ontvankelijk geweest voor peer pressure. Dan maar een kogel koppen. Ik weiger burgers dood te martelen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus dat strafkamp zou jij voor zoiets nooit in gaan. En je zou dat wel weten. En je zou dus gewoon doen wat je opgedragen wordt, inclusief het vermoorden van kinderen. Want anders zal het je eigen dood zijn.
Vergeet dat nooit.
Lijkt mij logisch ook. Als het een Oekraïense raket geweest is, dan wil je natuurlijk gewoon kunnen onderzoeken wat er fout is gegaan en hoe dit in de toekomst te voorkomen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat hij dan ook gewoon doet.
[ twitter ]
Maar blijf vooral lekker boos joh.
Boos? Ik reageer hier net met 3 posts waarvan geen 1 boos is.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat hij dan ook gewoon doet.
[ twitter ]
Maar blijf vooral lekker boos joh.
Je gelooft toch zeker zelf niet dat jij objectief bent in deze?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Misschien moet hij verder deescaleren en gewoon de grens een paar honderd km naar het noordwesten verschuiven.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Ehh ja, hij is het land dat aangevallen wordt toch? En steun krijgt vanuit NAVO landen. Dan ben je niet echt snugger bezig door haaks op de verklaring van diezelfde NAVO te reageren.
Als het een S-300 is, dan komt hij niet uit Rusland inderdaad. Dan komt hij uit Belarus.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:59 schreef Breekfast het volgende:
Ik vertrouw in deze toch meer op de Amerikanen. En die zeggen dat het niet aannemelijk is dat de raket vanuit Rusland is afgevuurd.
Het scenario dat het een afzwaaier van de Oekraïense luchtafweer is geweest lijkt mij ook het meest aannemelijk.
Ik heb het verder ook niet over de oorlogsvoering in zijn land natuurlijk, ik heb het over dit specifieke geval. Ik vind het gewoon erg dom om dit soort dingen te roepen. Wat schiet je er mee op?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien moet hij verder deescaleren en gewoon de grens een paar honderd km naar het noordwesten verschuiven.
Lekker deescaleren als je land wordt binnengevallen en je bevolking wordt verkracht, vermoord en gedeporteerd.
Lekker wegkijken als leider van het land als je er van overtuigd bent dat de bommen inmiddels ook in je buurland vallen en de NAVO dat probeert te verdoezelen. Ik zeg niet dat het zo is, maar als hij daar over twijfelt dan is het zijn goed recht om dat te benadrukken. Sterker nog, dat is zijn plicht naar zijn volk.
Hij gaat bewust tegen de Amerikanen in, dat heeft een doel. Als het echt rusland was dan snapt hij echt wel dat hij misschien even mee had moeten doen met de leugenquote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat de man een vrij lastige baan heeft. Kan natuurlijk zo zijn dat hij soms ook even niet meer weet wat de verstandigste keuze in communicatie is.
Het is nogal wat waar hij ineens in verzeild is geraakt. Niet dat ik denk dat jij je daar iets bij voor kunt stellen trouwens, want je vermogen om je te verplaatsen in een ander is uiterst beperkt ontwikkeld.
Ik vind dat niet. En al zou het wel dom zijn, dan refereer ik naar mijn eerdere post.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb het verder ook niet over de oorlogsvoering in zijn land natuurlijk, ik heb het over dit specifieke geval. Ik vind het gewoon erg dom om dit soort dingen te roepen. Wat schiet je er mee op?
Laat de NAVO het lekker uitzoeken, en laat die zich er lekker over uitspreken. Is gewoon olie op het vuur gooien, schiet je in je eigen land niks mee op.
Vergelijk hem eens met Churchill. Hoe onhandig was die vent. Toch de enige reden waarom Duitsland niet won.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind dat niet. En al zou het wel dom zijn, dan refereer ik naar mijn eerdere post.
Het is niet bepaald de baan geworden waar deze man voor getekend heeft. Dat ie af en toe wat ongelukkig handelt is hem vergeven.
Jij jouw mening, ik mijn mening.quote:
Omdat Poetin ons ook gewoon op de korrel heeft. Je bent bent het allicht al vergeten, maar Rusland heeft ook voor de oorlog al vijandig jegens Nederland en de rest van de EU gehandeld. Mooi voorbeeld daarvan is het draaien aan de gaskraan wat al in maart 2021 (dus een jaar voor de oorlog) begon. Hoewel de oorlog blijkbaar slechts een zaak tussen Oekraïne en Rusland is anticipeerden de Russen wel op het begin ervan door te proberen de rest van Europa in de kou te zetten.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik zeg: objectief. Begrijp je het verschil niet tussen 'objectief' en 'neutraal'?quote:
Mooi gezegd. Maar je schreef ook dat je woke was. Dus ik denk dat het niet zo is, wat jij hier schrijft.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb een moreel kompas dat werkt en nooit zo ontvankelijk geweest voor peer pressure. Dan maar een kogel koppen. Ik weiger burgers dood te martelen.
Ik vergelijk hem sowieso niet met Churchill. Churchill was als politicus gepokt en gemazeld en wist bovendien waar hij aan begon.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vergelijk hem eens met Churchill. Hoe onhandig was die vent. Toch de enige reden waarom Duitsland niet won.
Standaard Russische trollentechniek. roepen dat je neutraal bent, en daarna het verkrachten, martelen, en vermoorden van Oekrainers goed praten.quote:
Ik verwijs je graag naar mij handtekening.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Weet je ook waarom Oekraïne op die plek staat? Vanwege de Russische invloeden. En ze doen sinds 2013 hun stinkende best daar vanaf te komen en er een beter land van te maken. Maar Rusland steekt daar een stokje voor.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij jouw mening, ik mijn mening.
Laat anderen dat ook zo doen. Ik vind Nederland te belangrijk om het in gevaar te brengen voor zo'n corrupt land als Oekraïne. Het is niet eens een land waar het ooit goed was, maar dat corrupt geraakt is. Het is een land waar corruptie vanaf het begin af aan de norm was, waardoor corruptie in de wet geïnstitutionaliseerd is geraakt.
Oekraïne kan alleen nog maar goed komen wanneer die geïnstitutionaliseerde corruptie uit de wetgeving gehaald wordt. Maar dat zal nooit gebeuren wanneer die corrupte mensen die er verantwoordelijk voor zijn de macht in handen blijven houden.
En zoiets wil ik niet in de EU hebben, omdat het ONS, de EU en daarmee Nederland, in gevaar brengt. Zoals die andere VEEL MINDER corrupte landen zoals Griekenland en Hongarije ONS al in gevaar brengen.
Nederland op plek 8
Griekenland op plek 58
Hongarije op plek 73
Dan een heleboel kleine corrupte landen uit Afrika. En dan een keer:
Oekraïne op plek 122
Rusland op plek 136
Van 180 landen op de lijst.
Ik ben niet pro-Rusland maar anti-Rusland. Maar ik ben ook anti-Oekraïne.
En ik beschouw iedereen die agressief pro-Oekraïne is als iemand die niet begrijpt waar hij mee bezig is. En ja, op dit forum zijn nou eenmaal vele agressief pro-Oekraïeners. Het is dus logisch dat ik meer kritiek op pro-Oekraïeners heb dan op pro-Russen. Want er hier zijn geen agressief pro-Russen.
Wat doe je hier dan?quote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als wij niets doen dan staat putin over 10 jaar in Amsterdam te bombarderen, hij wil de NATO opsplitsen dat is de voorwaarde voor vrede in Oekrainequote:Op woensdag 16 november 2022 18:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hongarije is net zo corrupt en dat is een EU land , door Rusland
Objectief zegt iequote:Op woensdag 16 november 2022 19:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik zeg: objectief. Begrijp je het verschil niet tussen 'objectief' en 'neutraal'?
Ook ben ik pro-EU en pro-Nederland. Is dat slecht dan? Integendeel, zou ik zeggen...
Geloof je dat ECHT? Geloof je WERKELIJK dat hij de NAVO wil gaan aanvallen? Dit is de NAVO hoor... Voortgekomen uit het enige land dat ooit werkelijk atoombommen op burgers heeft gegooid en 2 steden heeft weggevaagd. Denk je werkelijk dat wij dat geen derde of vierde keer zullen doen als we het nodig vinden? Wij, het Westen, hebben bewezen dat we er toe in staat zijn. Wij, het Westen, zijn werkelijk levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
Omdat Poetin ons ook gewoon op de korrel heeft.
Vanaf 1996. En vanaf de jaren 90 is Kgb/fsb/kremlin aan het stoken in Oekraine. in 2004 vergiftigen ze een poteniele president kandidaat.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet je ook waarom Oekraïne op die plek staat? Vanwege de Russische invloeden. En ze doen sinds 2013 hun stinkende best daar vanaf te komen en er een beter land van te maken. Maar Rusland steekt daar een stokje voor.
Hier ben ik het werkelijk helemaal mee eens.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vergelijk hem sowieso niet met Churchill. Churchill was als politicus gepokt en gemazeld en wist bovendien waar hij aan begon.
Zelensky was een komiek die voor de inval door vrijwel niemand, nationaal en internationaal, serieus werd genomen. Hoe die zich staande houdt daar heb ik diep, diep respect voor. En dan mag hij een keer onhandig doen of een domme fotoshoot houden. Er is geen opleiding voor deze shit.
Ik zie een lege regel?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik verwijs je graag naar mij handtekening.
Omdat ie hoopt op betere wapens van ons. Sterker nog, ik denk dattie inmiddels hoopt dat de NAVO Rusland een kopje kleiner maakt.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me wel af waarom Zelensky zo zeker lijkt te weten dat het niet van hen komt terwijl er al lang en breed vergaderd is door de NAVO en de VS sowieso de beste intel heeft in dit hele gebeuren.
Bovenstaande geloof je zelf toch niet?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geloof je dat ECHT? Geloof je WERKELIJK dat hij de NAVO wil gaan aanvallen? Dit is de NAVO hoor... Voortgekomen uit het enige land dat ooit werkelijk atoombommen op burgers heeft gegooid en 2 steden heeft weggevaagd. Denk je werkelijk dat wij dat geen derde of vierde keer zullen doen als we het nodig vinden? Wij, het Westen, hebben bewezen dat we er toe in staat zijn. Wij, het Westen, zijn werkelijk levensgevaarlijk.
Jij bent blijkbaar nog niet zo er bewust van hoe gevaarlijk wij eigenlijk zijn. Gelukkig is Poetin zich daar wel van bewust. Hij weet heel goed dat hij ons nooit zal veroveren.
Tenzij we natuurlijk door onderling geruzie volledig uit elkaar vallen. Dan geven we hem zijn kans.
Maar dan nog vergeet je iets. Namelijk dat je een land alleen veroverd wanneer je er permanent blijft. En dat betekent dat hij een administratie moet opzetten voor heel Europa (of in ieder geval dat deel dat hij veroverd heeft).
Nou, zelfs de EU kan dat niet, hoewel die toch al best heel ver komt.
Het is compleet onrealistisch om te geloven dat Poetin ooit in zijn eentje een NAVO land zal aanvallen. Wees gerust.
Als hij het samen met China gaat doen, dan verandert dat wel één en ander. Maar China verdient te veel aan ons en wil dat nu echt niet kapot maken.
Dat Poetin ons zou willen veroveren is echt een sprookje.
Tuurlijk, Rusland bombardeert Oekraïne dagelijks, maar het is Oekraïne die olie op het vuur gooit?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat ie hoopt op betere wapens van ons. Sterker nog, ik denk dattie inmiddels hoopt dat de NAVO Rusland een kopje kleiner maakt.
Dus lekker olie op het vuur gooien in de hoop dat zegmaar. Daar is die charlatan mee bezig.
Je zult Barbusse dan ook nimmer gaan begrijpen omdat hij een goed ontwikkeld geweten heeft.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Maar je schreef ook dat je woke was. Dus ik denk dat het niet zo is, wat jij hier schrijft.
Standaard goedpraterij van de Oekraïense corruptie. Nou is het mijn beurt om zoiets te zeggen.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet je ook waarom Oekraïne op die plek staat? Vanwege de Russische invloeden. En ze doen sinds 2013 hun stinkende best daar vanaf te komen en er een beter land van te maken. Maar Rusland steekt daar een stokje voor.
Hij probeert zijn land te redden, zijn burgers te beschermen. Dus hij is vrienden aan het zoeken die hem willen helpen. Wat is daar voor kritiek op te geven?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat ie hoopt op betere wapens van ons. Sterker nog, ik denk dattie inmiddels hoopt dat de NAVO Rusland een kopje kleiner maakt.
Dus lekker olie op het vuur gooien in de hoop dat zegmaar. Daar is die charlatan mee bezig.
nee? https://tradingeconomics.com/country-list/gdpquote:Op woensdag 16 november 2022 19:48 schreef RetepV het volgende:
Wij zijn samen met Duitsland de twee rijkste landen van Europa geworden
Ik proef wat zelfhaat.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geloof je dat ECHT? Geloof je WERKELIJK dat hij de NAVO wil gaan aanvallen? Dit is de NAVO hoor... Voortgekomen uit het enige land dat ooit werkelijk atoombommen op burgers heeft gegooid en 2 steden heeft weggevaagd. Denk je werkelijk dat wij dat geen derde of vierde keer zullen doen als we het nodig vinden? Wij, het Westen, hebben bewezen dat we er toe in staat zijn. Wij, het Westen, zijn werkelijk levensgevaarlijk.
Jij bent blijkbaar nog niet zo er bewust van hoe gevaarlijk wij eigenlijk zijn. Gelukkig is Poetin zich daar wel van bewust. Hij weet heel goed dat hij ons nooit zal veroveren.
Tenzij we natuurlijk door onderling geruzie volledig uit elkaar vallen. Dan geven we hem zijn kans.
Maar dan nog vergeet je iets. Namelijk dat je een land alleen veroverd wanneer je er permanent blijft. En dat betekent dat hij een administratie moet opzetten voor heel Europa (of in ieder geval dat deel dat hij veroverd heeft).
Nou, zelfs de EU kan dat niet, hoewel die toch al best heel ver komt.
Het is compleet onrealistisch om te geloven dat Poetin ooit in zijn eentje een NAVO land zal aanvallen. Wees gerust.
Als hij het samen met China gaat doen, dan verandert dat wel één en ander. Maar China verdient te veel aan ons en wil dat nu echt niet kapot maken.
Dat Poetin ons zou willen veroveren is echt een sprookje.
Per capita. Maar laat maar.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
nee? https://tradingeconomics.com/country-list/gdp
https://www.theglobalecon(...)rent_dollars/Europe/quote:
Rusland valt Oekraine binnen en neemt Krim in. En valt nu hele land binnen.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Standaard goedpraterij van de Oekraïense corruptie. Nou is het mijn beurt om zoiets te zeggen.
Kom op zeg, wat een zwakke redenatie. Dit is letterlijk wat de extreem-rechtse fascisten in Oekraïne al sinds 1991 roepen. Die gebruiken Rusland al sinds 1991 als zondebok. Standaard fascisten-taktiek om steun van het volk te winnen.
Wat vind jij bijvoorbeeld? Dat Duitsland geen invloed zou mogen hebben op Nederland? En dat Nederland geen invloed zou mogen hebben op Duitsland? We zijn toch buren? We kunnen niet verhuizen? Dus dan zorgen we er toch voor dat we beleefd tegen elkaar blijven en af en toe eens iets te doen wat de ander van ons wil, en andersom? Daar worden we allebei beter van. Kijk hoe goed dat bij ons heeft uitgepakt. Wij zijn samen met Duitsland de twee rijkste landen van Europa geworden, per capita.
Als Duitsland zich zou bemoeien met onze verkiezingen en een Duits poppetje als minister president neerzet, dan is dat heel erg fout ja.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Standaard goedpraterij van de Oekraïense corruptie. Nou is het mijn beurt om zoiets te zeggen.
Kom op zeg, wat een zwakke redenatie. Dit is letterlijk wat de extreem-rechtse fascisten in Oekraïne al sinds 1991 roepen. Die gebruiken Rusland al sinds 1991 als zondebok. Standaard fascisten-taktiek om steun van het volk te winnen.
Wat vind jij bijvoorbeeld? Dat Duitsland geen invloed zou mogen hebben op Nederland? En dat Nederland geen invloed zou mogen hebben op Duitsland? We zijn toch buren? We kunnen niet verhuizen? Dus dan zorgen we er toch voor dat we beleefd tegen elkaar blijven en af en toe eens iets te doen wat de ander van ons wil, en andersom? Daar worden we allebei beter van. Kijk hoe goed dat bij ons heeft uitgepakt. Wij zijn samen met Duitsland de twee rijkste landen van Europa geworden, per capita.
Omdat hij er natuurlijk bij gebaat is dat iedereen denkt dat het uit Rusland kwam. Meer steun, meer wapens, meer alles.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me wel af waarom Zelensky zo zeker lijkt te weten dat het niet van hen komt terwijl er al lang en breed vergaderd is door de NAVO en de VS sowieso de beste intel heeft in dit hele gebeuren.
Raar vergelijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ondanks dat werken op kantoor niet altijd even spannend is, lijkt me vechten in een tank in Oekraïne me soms weer net iets teveel van het goede. Brrr.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Filmpje met tanks.
Donetsk.
[ twitter ]
Wat is dit nu weer? Persoonlijke aanvallen omdat ik mijn mening geef?quote:Op woensdag 16 november 2022 19:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Maar je schreef ook dat je woke was. Dus ik denk dat het niet zo is, wat jij hier schrijft.
Maar dan ben je gewoon bewust aan het liegen. Dan is het echt verwerpelijk. Laten we gewoon eerlijk blijven en wees een voorbeeld aan het Westen.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat hij er natuurlijk bij gebaat is dat iedereen denkt dat het uit Rusland kwam. Meer steun, meer wapens, meer alles.
Alleen de partij die meer geleverd heeft dan alle vrienden samen, die partij, daarvan doet hij voorkomen dat ze samen met Polen 'liegen'. Dat is een link spelletje, net op de dag dat de grote vriend zegt dat ze extra middelen beschikbaar stellenquote:Op woensdag 16 november 2022 19:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat hij er natuurlijk bij gebaat is dat iedereen denkt dat het uit Rusland kwam. Meer steun, meer wapens, meer alles.
Ik ben er persoonlijk trots op dat wij de sterkste macht in de wereld vormen. Als er ergens stabiliteit in de wereld uit voort zal komen, zal het de NAVO zijn.quote:
Ik kan het nooit zeker weten, maar dit is mijn mening er over. Al die dingen die hij aan zijn volk zegt, doet hij om een verzekeringspotje op te bouwen. Hij geeft zijn volk in feite allemaal voorspellingen. De verzekering bestaat er uit dat als wij zo stom zijn om die voorspellingen voor hem waar te gaan maken, zijn volk klaar zal zijn om tot de dood te gaan vechten, als er geen andere keus meer is.quote:En Poetin heeft ons wel degelijk op de korrel. Wellicht niet de Navo, maar het is wel onze satanische decadente westerse levensstijl waar hij een ideologische oorlog mee voert
Veel Amerikanen zijn wel klaar met Trump. Denk niet dat hij herkozen wordt.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef polderturk het volgende:
Als Trump herkozen wordt, dan wordt het heel moeilijk voor Oekraïne. Daarom moeten we nu NOG MEER hulp sturen naar Oekraïne. Rusland moet voor de verkiezingen verslagen worden.
[ twitter ]
Mja, ik vind het ook niet sympathiek, want je krijgt dan burgers (van andere landen) wel tegen je op een gegeven moment. Ik begrijp hem natuurlijk wel. Die gast moet ook maar roeien met de riemen die hij heeft, dus als hij een kans ziet om meer, betere, sterkere en slimmere riemen binnen te hengelen dan doet hij dat natuurlijk. Zijn taak is nu Oekraïne verdedigen en als hij daar voor moet liegen kan ik best begrijpen dat hij denkt "so be it".quote:Op woensdag 16 november 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dan ben je gewoon bewust aan het liegen. Dan is het echt verwerpelijk. Laten we gewoon eerlijk blijven en wees een voorbeeld aan het Westen.
Hoe het gaat:quote:Op woensdag 16 november 2022 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dan ben je gewoon bewust aan het liegen. Dan is het echt verwerpelijk. Laten we gewoon eerlijk blijven en wees een voorbeeld aan het Westen.
quote:Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef polderturk het volgende:
Als Trump herkozen wordt, dan wordt het heel moeilijk voor Oekraïne. Daarom moeten we nu NOG MEER hulp sturen naar Oekraïne. Rusland moet voor de verkiezingen verslagen worden.
[ twitter ]
Het is helemaal niet relevant of het in elk dorp gebeurt en of iedere Rus het doet. Wat relevant is, is dat inmiddels duidelijk is dat het doel van deze oorlog is veranderd van 'bezetten' naar volledig uithollen van het land.Door civiele doelen aan te vallen en scorched earth toe te passen en door de burgerbevolking aan te pakken.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
Sorry voor het beledigen daarstraks. Om het goed te maken: Ruslands MO is het martelen van oekrainers en ze doen dat in alle dorpen, steden en gebieden, alle Russen doen dat
Ik mis nog wel de aller aller goedkoopste laarzen en rugzakken die ik in andere filmpjes heb gezienquote:Op woensdag 16 november 2022 20:08 schreef Starhopper het volgende:
Tering wat een ouwe rommel![]()
[ twitter ]
Die tankies doen de hele dag niets, en dan is het een kwartiertje spannend. Eigenlijk hetzelfde als je op maandagochtend ontdekt dat er een nieuwe koffieautomaat is geplaatst.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ondanks dat werken op kantoor niet altijd even spannend is, lijkt me vechten in een tank in Oekraïne me soms weer net iets teveel van het goede. Brrr.
Deze hebben het nog goedquote:Op woensdag 16 november 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik mis nog wel de aller aller goedkoopste laarzen en rugzakken die ik in andere filmpjes heb gezien
Ik verbaas me er gewoon over dat we zeggen dat Rusland overal burgers martelt en als ik dan in de msm daar berichten over zoek dan blijft het bij een relatief klein aantal plaatsen. Dat is het enige en toen begon jij direct te schuimbekken. Oorlogsmisdaden worden niet ontkent, we zien het topje van de ijsberg, alleen een beetjekritisch proberen te zijn is teveel. Je doet allerlei aannames en trekt conclusies over mij, ik kan me tegen onzin die jij verzint niet verdedigenquote:Op woensdag 16 november 2022 20:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant of het in elk dorp gebeurt en of iedere Rus het doet. Wat relevant is, is dat inmiddels duidelijk is dat het doel van deze oorlog is veranderd van 'bezetten' naar volledig uithollen van het land.Door civiele doelen aan te vallen en scorched earth toe te passen en door de burgerbevolking aan te pakken.
Er is inmiddels meer dan genoeg bewijs geleverd om de conclusie te trekken dat er gestructureerd gebruik wordt gemaakt van tactieken van marteling, executie, verkrachting en deportatie om de bevolking en daarmee het land volledig naar de kloten te helpen. Generaties kapot maken door moord en bewust traumatiseren. Dat afdoen met 'ja maar het gebeurt niet overal hoor' zoals jij deed, is hetzelfde als de holocaust bagatelliseren door te wijzen op het feit dat niet alle Joden zijn vergast.
Het is goor, het is walgelijk en het toont dat je totaal geen besef hebt van wat er in Oekraïne gaande is. Of erger nog, dat je het wel weet maar het wel prima vindt 'omdat het nou eenmaal bij oorlog hoort enzo en je hebt je troepen niet altijd in de hand hè, woeps hihi'. Het is bagatelliseren van het allersmerigste soort.
Het is ook gewoon flauwekul wat je roept. Er is echt al heel veel naar buiten gekomen over massagraven, straten vol met geëxecuteerde burgers, deportaties uit bezet gebied. Dat het voor jou kennelijk nog niet genoeg is om conclusies te trekken zegt denk ik vooral heel veel over jou.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik verbaas me er gewoon over dat we zeggen dat Rusland overal burgers martelt en als ik dan in de msm daar berichten over zoek dan blijft het bij een relatief klein aantal plaatsen. Dat is het enige en toen begon jij direct te schuimbekken. Oorlogsmisdaden worden niet ontkent, we zien het topje van de ijsberg, alleen een beetjekritisch proberen te zijn is teveel
Wil niemand reageren op je pesterijtjes? Als je de NOS gaat quoten zit het je wel dwars.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:21 schreef Halcon het volgende:
De raket die dinsdag in Polen neerkwam en daarbij twee mensen doodde, was volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky niet uit zijn land afkomstig. "Ik twijfel er niet aan dat die raket niet van ons was", zei hij tegen Oekraïense media. Zelensky wijst Rusland aan als schuldige, op basis van zijn militaire inlichtingen.
Die clown weet het beter dan de VS & co.Heeft 'ie alweer lopen janken om een no fly zone?
Van de PVV had ik het niet verwacht.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:15 schreef speknek het volgende:
De AIVD weet zo gelijk wie ze door moeten lichten op financiering uit Rusland.
[ twitter ]
Oekraïne was in het Soviet-tijdperk DE plek waar de Soviet wapenindustrie geconcentreerd was.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:07 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]![]()
Het was Russische rommel. Had er maar westers spul gestaan, dan was dit vast niet gebeurd
Dit is niet de twice impeached criminal expresident, maar zijn doorgesnoven zoon die inmiddels meer gaten in zijn hersens heeft dan een spons.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ik zeg nergens dat het niet systematisch is. Houdt eens op man, stop eens met al die aannames. Als het al te moeilijk is om te lezen dat ook aan onze kant er geframed wordt dan moet je even een rondje gaan lopen want wellicht kalmeert datquote:Op woensdag 16 november 2022 20:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is ook gewoon flauwekul wat je roept. Er is echt al heel veel naar buiten gekomen over massagraven, straten vol met geëxecuteerde burgers, deportaties uit bezet gebied. Dat het voor jou kennelijk nog niet genoeg is om conclusies te trekken zegt denk ik vooral heel veel over jou.
En dan hebben we het nog niet over onderschepte Russische communicatie over de lange termijnplanning voor massagraven voor Oekrainse burgers. Je moet wel totaal blind (willen) zijn om niet te zien dat het systematisch is.
quote:Op woensdag 16 november 2022 20:21 schreef Halcon het volgende:
De raket die dinsdag in Polen neerkwam en daarbij twee mensen doodde, was volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky niet uit zijn land afkomstig. "Ik twijfel er niet aan dat die raket niet van ons was", zei hij tegen Oekraïense media. Zelensky wijst Rusland aan als schuldige, op basis van zijn militaire inlichtingen.
quote:De plaats waar de astronaut zal inslaan, moet rekenen op gevolgen van rampzalige omvang. De minister van buitenlandse zaken heeft al gezegd dat de plaats van inslag in ieder geval niet in Nederland zal zijn. In welk land deze dan wel zal zijn, daar wil de minister zich nog niet over uitlaten. Nederland heeft namelijk heel veel buitenland. Nederland heeft bijvoorbeeld meer buitenland dan Duitsland. Nederland heeft ook meer buitenland dan Frankrijk. Nederland heeft zelfs veel meer buitenland dan Amerika en Rusland bij elkaar. Tot zover de rubriek 'waarin een klein land groot kan zijn'.
De minister van buitenlandse zaken echter zegt dat de minister van binnenlandse zaken alleen maar beweert dat de plaats van inslag niet in Nederland zal zijn, omdat hij minister van binnenlandse zaken is. En volgens de minister van buitenlandse zaken zal de plaats van inslag in ieder geval niet in het buitenland zijn. In welk land deze dan wel zal zijn, daar wil ook deze minister zich nog niet over uitlaten.
Herman Finkers
Ik verbaas me werkelijk over de vijandigheid van mensen tegen andere mensen van hun eigen volk, vanwege een oorlog die 1562 kilometer verderop is, en waar we alleen in zoverre betrokken bij zijn dat we wapens leveren en voor hen klappen.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:15 schreef speknek het volgende:
De AIVD weet zo gelijk wie ze door moeten lichten op financiering uit Rusland.
Hij reageerd helemaal niet haaks op de verklaring van de NAVO. Zijn info zegt op dit moment dat het een Russische raket was. Waarbij ie zegt ook dat die info incorrect kan zijn en de bewijzen daarvoor afwacht.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Ehh ja, hij is het land dat aangevallen wordt toch? En steun krijgt vanuit NAVO landen. Dan ben je niet echt snugger bezig door haaks op de verklaring van diezelfde NAVO te reageren.
Je bedoeld de vijandigheid tegen de mensen die 193 Nederlanders hebben afgeslacht?quote:Op woensdag 16 november 2022 20:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik verbaas me werkelijk over de vijandigheid van mensen tegen andere mensen van hun eigen volk, vanwege een oorlog die 1562 kilometer verderop is, en waar we alleen in zoverre betrokken bij zijn dat we wapens leveren en voor hen klappen.
Is de hysterie werkelijk zo hoog?
Ziet het nu ook, een FA zal m wel weggehaald hebben. Laten we zeggen dat het niet heel positief was voor pro-ruslanders.quote:
Mensen volgen wat de propaganda hen voorschotelt natuurlijk ... Dat is in Rusland zo, maar evengoed bij ons.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik verbaas me werkelijk over de vijandigheid van mensen tegen andere mensen van hun eigen volk, vanwege een oorlog die 1562 kilometer verderop is, en waar we alleen in zoverre betrokken bij zijn dat we wapens leveren en voor hen klappen.
jE StELt ALLEeN MAaR VrAGeN!!1!!!quote:Op woensdag 16 november 2022 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het niet systematisch is. Houdt eens op man, stop eens met al die aannames. Als het al te moeilijk is om te lezen dat ook aan onze kant er geframed wordt dan moet je even een rondje gaan lopen want wellicht kalmeert dat
Ah de "Het waren er niet zoveel" Net zoals: "Het waren geen 6 miljoen Joden, maar 4 miljoen"quote:Op woensdag 16 november 2022 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik verbaas me er gewoon over dat we zeggen dat Rusland overal burgers martelt en als ik dan in de msm daar berichten over zoek dan blijft het bij een relatief klein aantal plaatsen. Dat is het enige en toen begon jij direct te schuimbekken. Oorlogsmisdaden worden niet ontkent, we zien het topje van de ijsberg, alleen een beetjekritisch proberen te zijn is teveel. Je doet allerlei aannames en trekt conclusies over mij, ik kan me tegen onzin die jij verzint niet verdedigen
Ik wil je iets belangrijks vertellen. Jij hebt moeite met begrijpend lezen.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
Je bedoeld de vijandigheid tegen de mensen die 193 Nederlanders hebben afgeslacht?
Die vandaag de dag zich in Oekraïne schuldig maken aan martelingen, verkrachtingen, en moorden?
Heel veel Joden hebben de holocaust ook overleefd hoor! Je moet ook de andere kant van het verhaal laten horen!!!quote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ah de "Het waren er niet zoveel" Net zoals: "Het waren geen 6 miljoen Joden, maar 4 miljoen"
Wat denk je zelf. Natuurlijk zie je niet dat hij soms in bed ligt te janken. Lijkt me logisch. En door.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:25 schreef RetepV het volgende:
Ik vraag me al vanaf het begin van deze oorlog sterk af hoe groot Zelensky's bewegingsruimte eigenlijk is. Ik denk dat die helemaal niet zo groot is als mensen denken.
Zeker in het begin kende niemand hem (naja, als acteur natuurlijk wel) en kende hijzelf ook bijna niemand. En hij kon er ook niet even rustig in komen. Toen de oorlog uitbrak moet het voor hem ontzettend moeilijk zijn geweest: iedereen wilde iets van hem, als nieuwe president, maar wie kon hij wel vertrouwen en wie niet? En hoe moest hij zelf het vertrouwen van de mensen om hem heen verkrijgen?
Ik heb serieus veel respect voor deze man.
Maar in hoeverre zien we hemzelf, in plaats van het beeld dat de Oekraïense Veiligheidsraad wil dat hij projecteert?
Trump Jr is toch geen kandidaat?quote:Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Net zo verbazingwekkend als de NSB-ers die volkomen onlogisch niet zo geliefd waren bij de rest van de bevolkingquote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wil je iets belangrijks vertellen. Jij hebt moeite met begrijpend lezen.
Ik verbaasde me over de vijandigheid van Nederlanders tegen Nederlanders in dit conflict. Lees het nog eens een keer.
Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik verbaasde me over de vijandigheid van Nederlanders tegen Nederlanders in dit conflict. Lees het nog eens een keer.
De mensen van de PVV en de FVD beschouw ik niet als Nederlanders. Die mogen van mij op een raket naar Moskou.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
miss kan jij meevliegen randebiel?quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De mensen van de PVV en de FVD beschouw ik niet als Nederlanders. Die mogen van mij op een raket naar Moskou.
Bij FVD-ers heb ik zelfs moeite om überhaupt menselijke trekjes te ontdekken.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De mensen van de PVV en de FVD beschouw ik niet als Nederlanders. Die mogen van mij op een raket naar Moskou.
Ik heb niet zoveel met Rusland. Moskou is een mooie stad hoor, maar ik ben van Nederland gaan houden zoals het is, dus blijf graag hier.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:46 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
miss kan jij meevliegen randebiel?
Ik snap de hysterie niet van mensen die zich zo druk maken over de steun aan een land dat wordt kapotgeschoten door een buurland...quote:Op woensdag 16 november 2022 20:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat lieg je gewoon keihard.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:25 schreef RetepV het volgende:
Ik heb serieus veel respect voor deze man.
Zo zou je het kunnen interpreteren ja en het waren 12 miljoen jodenquote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ah de "Het waren er niet zoveel" Net zoals: "Het waren geen 6 miljoen Joden, maar 4 miljoen"
Of je gaat is inhoudelijk in op wat er gezegd wordt, in plaats van dit soort trieste shit te proberen.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het was meer dat hij gekozen was omdat hij alle corruptie in Oekraïne beloofde uit te gaan vagen, of daar in ieder geval hele grote stappen in te maken.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef wpor het volgende:
[..]
Wat denk je zelf. Natuurlijk zie je niet dat hij soms in bed ligt te janken. Lijkt me logisch. En door.
Of bedoel je iets anders met je post? Zo ja, wat precies?
Precies dit. Dat volk is om te kotsen. Mensen die sympathie hebben voor de Russen zouden van mij dezelfde behandeling mogen krijgen als NSB'ers na de oorlog.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
Je bedoeld de vijandigheid tegen de mensen die 193 Nederlanders hebben afgeslacht?
Die vandaag de dag zich in Oekraïne schuldig maken aan martelingen, verkrachtingen, en moorden?
ja, geen idee waarom Nederlanders ze niet mogen.
Ondanks dat ik het inhoudelijk met je eens ben, ben je eigenlijk af als je 'is' gebruikt in plaats van 'eens'quote:Op woensdag 16 november 2022 20:54 schreef Shotty het volgende:
[..]
Of je gaat is inhoudelijk in op wat er gezegd wordt, in plaats van dit soort trieste shit te proberen.
Ik heb een hekel aan mensen die het martelen, verkrachten, en vermoorden van Rusland goed proberen te praten. "Nederlanders" die dat doen, mogen zich ook nog is bedenken dat 193 Nederlanders door de russen zijn afgeslacht.
Antwoord daar nou is op, ipv de de werkelijk belangrijke punten te vermijden.
Het is een in-en-in sneu clubje. En bij de partijtop heb ik ergens nog het idee dat ze gewoon een act zijn. Dat ze dit doen als verdienmodel en om een plekje op het pluche, boekjes verkopen, exposure. Een soort uit de hand gelopen studentengrap. Dat ze 's avonds met een cognacje en een sigaar even lachend de dag doornemen en hoe ze iedereen weer in de zeik hebben genomen en daarna gewoon een normaal mensenleven leiden. Zoals Baudet met de baby in de draagzak door de Ikea voor een nieuwe Billy.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:47 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Bij FVD-ers heb ik zelfs moeite om überhaupt menselijke trekjes te ontdekken.
Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.
op een of andere manier, als ik het uitspreek, klinkt het met een heel Amsterdams accent ;-)quote:Op woensdag 16 november 2022 20:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het inhoudelijk met je eens bent ben je eigenlijk af als je 'is' gebruikt in plaats van 'eens'
quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.
Wel mooi dat je hiermee jezelf dus wel degelijk als pro-Rus neerzet, al je eerdere pogingen om 'objectief' te zijn in één klap ongedaan makend.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.
Volgens dit kenmerk, ben IK hier niet de NSB-er, hoor...
Goed gesproken, als een echte antidemocraat.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goed verhaal Gideon.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Goed gesproken, als een echte antidemocraat.
Waarom je dan zo graag juist de antidemocratische partijen weg wil hebben, is me een raadsel.
Misschien heb je zelf de ambitie om een antidemocratische partij op te zetten, en probeer je de concurrentie te elimineren door ze op een raket naar Moskou te sturen?
Ik vraag het maar hoor...
Da's mooi...quote:Op woensdag 16 november 2022 20:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben er persoonlijk trots op dat wij de sterkste macht in de wereld vormen. Als er ergens stabiliteit in de wereld uit voort zal komen, zal het de NAVO zijn.
Onzin..quote:En dat zijn we ook aan onze stand verplicht. Want als we niet voor die stabiliteit zouden zorgen, zouden we die 275.000 Japanse burgers voor niets gevaporiseerd hebben. En DAN hebben we wel reden tot zelfhaat.
Artikel 5 dwingt niet tot het veroveren van Rusland.quote:[..]
Ik kan het nooit zeker weten, maar dit is mijn mening er over. Al die dingen die hij aan zijn volk zegt, doet hij om een verzekeringspotje op te bouwen. Hij geeft zijn volk in feite allemaal voorspellingen. De verzekering bestaat er uit dat als wij zo stom zijn om die voorspellingen voor hem waar te gaan maken, zijn volk klaar zal zijn om tot de dood te gaan vechten, als er geen andere keus meer is.
Het is geen ideologie, het is naar mijn mening volksmennerij. Bedoeld om ons (de NAVO, het Westen) zo veel mogelijk buiten dit gevecht te houden. Omdat als we per ongeluk te ver gaan en Rusland zouden moeten gaan veroveren (artikel 5)
Niemand wordt gedwongen om miljoenen Russen te vermoorden.quote:, we gedwongen zouden worden om miljoenen mensen te gaan doodmaken. Want overgeven zullen ze zich niet, na al die speeches van Poetin.
New, totaal niet.quote:En dat is niet zo erg goed voor onze PR, om het maar eens zachtjes uit te drukken. Het lijkt misschien dat het nog wel eens wel goed voor onze PR zou kunnen zijn. Maar met zekerheid zouden we China over ons heen krijgen, en dan is het niet zeker of wij daarna nog wel zullen bestaan.
Snap je wat ik bedoel?
Het allerbelangrijkste kenmerk was toch echt dat landverraders waren. En elke Pro Rus(sische) ideologie is 100% een landverrader.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.
Volgens dit kenmerk, ben IK hier niet de NSB-er, hoor...
Je stelt alleen maar vragen inderdaad.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom je dan zo graag juist de antidemocratische partijen weg wil hebben, is me een raadsel.
Misschien heb je zelf de ambitie om een antidemocratische partij op te zetten, en probeer je de concurrentie te elimineren door ze op een raket naar Moskou te sturen?
Ik vraag het maar hoor...
Ik volg je conclusie niet. Er lijkt geen logica in zitten. Ergens zitten een paar aannames van jou die je wel meeneemt in je beoordeling van mij, maar die je niet genoemd hebt.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wel mooi dat je hiermee jezelf dus wel degelijk als pro-Rus neerzet, al je eerdere pogingen om 'objectief' te zijn in één klap ongedaan makend.
De twee quotes spreken voor zich. Denk dat verder iedereen het prima begrijpt.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik volg je conclusie niet. Er lijkt geen logica in zitten. Ergens zitten een paar aannames van jou die je wel meeneemt in je beoordeling van mij, maar die je niet genoemd hebt.
Je mag je gedachtengang nog wel proberen uit te leggen hoor, we leven in een vrij land.
Precies. De NAVO kwam later pas. Het was de VS die dat deden en zichzelf daarmee tot leiders van de Westerse wereld bombardeerden.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onzin..
De NAVO was daarbij niet betrokken en wij ook niet.
Wij hebben geen verplichtingen richting Japan vanwege bombardementen op dat land tijdens WW2.
Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratischquote:Op woensdag 16 november 2022 21:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Och, er wordt steeds meer bijgesleept. Eerst hadden we het over 'pro-Russisch', nu sleur je er al 'pro-Russische ideologie' bij om nog een weerwoord te kunnen geven.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste kenmerk was toch echt dat landverraders waren. En elke Pro Rus(sische) ideologie is 100% een landverrader.
En dit kan best ver gaan en is ook wel gevaarlijk, dat besef ik me wel. Want bij een FvD is het inmiddels erg duidelijk dat ze anti-democratisch zijn, maar bij een PVV ligt dat toch wat anders. De partij ansich natuurlijk wel, maar ik zie ze niet als een gevaar voor onze democratie. Dan vind ik de neigingen vanuit Volt en D66 om het makkelijker te maken om partijen te verbieden eigenlijk gevaarlijker voor onze democratie dan de PVV.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratisch
Is dit geen discussiegroep dan? Is dit niet een forum waar gelijkgestemden met elkaar over vraagstukken kunnen discussiëren?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je stelt alleen maar vragen inderdaad.
Doet me denken aan het dilemma m.b.t. tolerantie. Als je tolerant bent naar mensen die intolerant zijn, zullen de intoleranten uiteindelijk de tolerantie vernietigen. Deze lijn volgend kan je antidemocratische partijen dus maar beter uitroeien.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratisch
Ik mis even waar je heen wilt, misschien moet je wat minder drinken.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Is dit geen discussiegroep dan? Is dit niet een forum waar gelijkgestemden met elkaar over vraagstukken kunnen discussiëren?
Of mogen we alleen maar jouw waarheid uitspreken?
Wie zegt jou dat hij drinkt?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik mis even waar je heen wilt, misschien moet je wat minder drinken.
Maar ga je dan via de democratie bepalen welke partijen anti-democratisch zijn? Wie stelt die richtlijnen op en hoe makkelijk zijn die vervolgens aan te passen wanneer een partij die net niet aan de criteria voldoet aan de macht komt maar toch overwegend anti-democratische motieven blijkt te hebben?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doet me denken aan het dilemma m.b.t. tolerantie. Als je tolerant bent naar mensen die intolerant zijn, zullen de intoleranten uiteindelijk de tolerantie vernietigen. Deze lijn volgend kan je antidemocratische partijen dus maar beter uitroeien.
Nee, je kan het niet pro-democratisch noemen. Want als je pro-democratisch was ging je juist met ze in discussie en liet je ze hun eigen kuil graven waar ze vanzelf wel in zouden vallen. Dat is politiek. Het werkt niet snel, maar er vallen niet massaal doden en er gaan niet massaal dingen kapot, en uiteindelijk is het eindresultaat beter.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of juist meer.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik mis even waar je heen wilt, misschien moet je wat minder drinken.
Je geeft er vooral een eigen draai aan.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. De NAVO kwam later pas. Het was de VS die dat deden en zichzelf daarmee tot leiders van de Westerse wereld bombardeerden.
Ga er nou eens van uit dat ik ook details uit onze geschiedenis weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |