Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.
op een of andere manier, als ik het uitspreek, klinkt het met een heel Amsterdams accent ;-)quote:Op woensdag 16 november 2022 20:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het inhoudelijk met je eens bent ben je eigenlijk af als je 'is' gebruikt in plaats van 'eens'
quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.
Wel mooi dat je hiermee jezelf dus wel degelijk als pro-Rus neerzet, al je eerdere pogingen om 'objectief' te zijn in één klap ongedaan makend.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.
Volgens dit kenmerk, ben IK hier niet de NSB-er, hoor...
Goed gesproken, als een echte antidemocraat.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De mensen van de PVV en de FVD beschouw ik niet als Nederlanders. Die mogen van mij op een raket naar Moskou.
Goed verhaal Gideon.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Goed gesproken, als een echte antidemocraat.
Waarom je dan zo graag juist de antidemocratische partijen weg wil hebben, is me een raadsel.
Misschien heb je zelf de ambitie om een antidemocratische partij op te zetten, en probeer je de concurrentie te elimineren door ze op een raket naar Moskou te sturen?
Ik vraag het maar hoor...
Da's mooi...quote:Op woensdag 16 november 2022 20:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben er persoonlijk trots op dat wij de sterkste macht in de wereld vormen. Als er ergens stabiliteit in de wereld uit voort zal komen, zal het de NAVO zijn.
Onzin..quote:En dat zijn we ook aan onze stand verplicht. Want als we niet voor die stabiliteit zouden zorgen, zouden we die 275.000 Japanse burgers voor niets gevaporiseerd hebben. En DAN hebben we wel reden tot zelfhaat.
Artikel 5 dwingt niet tot het veroveren van Rusland.quote:[..]
Ik kan het nooit zeker weten, maar dit is mijn mening er over. Al die dingen die hij aan zijn volk zegt, doet hij om een verzekeringspotje op te bouwen. Hij geeft zijn volk in feite allemaal voorspellingen. De verzekering bestaat er uit dat als wij zo stom zijn om die voorspellingen voor hem waar te gaan maken, zijn volk klaar zal zijn om tot de dood te gaan vechten, als er geen andere keus meer is.
Het is geen ideologie, het is naar mijn mening volksmennerij. Bedoeld om ons (de NAVO, het Westen) zo veel mogelijk buiten dit gevecht te houden. Omdat als we per ongeluk te ver gaan en Rusland zouden moeten gaan veroveren (artikel 5)
Niemand wordt gedwongen om miljoenen Russen te vermoorden.quote:, we gedwongen zouden worden om miljoenen mensen te gaan doodmaken. Want overgeven zullen ze zich niet, na al die speeches van Poetin.
New, totaal niet.quote:En dat is niet zo erg goed voor onze PR, om het maar eens zachtjes uit te drukken. Het lijkt misschien dat het nog wel eens wel goed voor onze PR zou kunnen zijn. Maar met zekerheid zouden we China over ons heen krijgen, en dan is het niet zeker of wij daarna nog wel zullen bestaan.
Snap je wat ik bedoel?
Het allerbelangrijkste kenmerk was toch echt dat landverraders waren. En elke Pro Rus(sische) ideologie is 100% een landverrader.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.
Volgens dit kenmerk, ben IK hier niet de NSB-er, hoor...
Je stelt alleen maar vragen inderdaad.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom je dan zo graag juist de antidemocratische partijen weg wil hebben, is me een raadsel.
Misschien heb je zelf de ambitie om een antidemocratische partij op te zetten, en probeer je de concurrentie te elimineren door ze op een raket naar Moskou te sturen?
Ik vraag het maar hoor...
Ik volg je conclusie niet. Er lijkt geen logica in zitten. Ergens zitten een paar aannames van jou die je wel meeneemt in je beoordeling van mij, maar die je niet genoemd hebt.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wel mooi dat je hiermee jezelf dus wel degelijk als pro-Rus neerzet, al je eerdere pogingen om 'objectief' te zijn in één klap ongedaan makend.
De twee quotes spreken voor zich. Denk dat verder iedereen het prima begrijpt.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik volg je conclusie niet. Er lijkt geen logica in zitten. Ergens zitten een paar aannames van jou die je wel meeneemt in je beoordeling van mij, maar die je niet genoemd hebt.
Je mag je gedachtengang nog wel proberen uit te leggen hoor, we leven in een vrij land.
Precies. De NAVO kwam later pas. Het was de VS die dat deden en zichzelf daarmee tot leiders van de Westerse wereld bombardeerden.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onzin..
De NAVO was daarbij niet betrokken en wij ook niet.
Wij hebben geen verplichtingen richting Japan vanwege bombardementen op dat land tijdens WW2.
Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratischquote:Op woensdag 16 november 2022 21:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Och, er wordt steeds meer bijgesleept. Eerst hadden we het over 'pro-Russisch', nu sleur je er al 'pro-Russische ideologie' bij om nog een weerwoord te kunnen geven.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste kenmerk was toch echt dat landverraders waren. En elke Pro Rus(sische) ideologie is 100% een landverrader.
En dit kan best ver gaan en is ook wel gevaarlijk, dat besef ik me wel. Want bij een FvD is het inmiddels erg duidelijk dat ze anti-democratisch zijn, maar bij een PVV ligt dat toch wat anders. De partij ansich natuurlijk wel, maar ik zie ze niet als een gevaar voor onze democratie. Dan vind ik de neigingen vanuit Volt en D66 om het makkelijker te maken om partijen te verbieden eigenlijk gevaarlijker voor onze democratie dan de PVV.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratisch
Is dit geen discussiegroep dan? Is dit niet een forum waar gelijkgestemden met elkaar over vraagstukken kunnen discussiëren?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je stelt alleen maar vragen inderdaad.
Doet me denken aan het dilemma m.b.t. tolerantie. Als je tolerant bent naar mensen die intolerant zijn, zullen de intoleranten uiteindelijk de tolerantie vernietigen. Deze lijn volgend kan je antidemocratische partijen dus maar beter uitroeien.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratisch
Ik mis even waar je heen wilt, misschien moet je wat minder drinken.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Is dit geen discussiegroep dan? Is dit niet een forum waar gelijkgestemden met elkaar over vraagstukken kunnen discussiëren?
Of mogen we alleen maar jouw waarheid uitspreken?
Wie zegt jou dat hij drinkt?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik mis even waar je heen wilt, misschien moet je wat minder drinken.
Maar ga je dan via de democratie bepalen welke partijen anti-democratisch zijn? Wie stelt die richtlijnen op en hoe makkelijk zijn die vervolgens aan te passen wanneer een partij die net niet aan de criteria voldoet aan de macht komt maar toch overwegend anti-democratische motieven blijkt te hebben?quote:Op woensdag 16 november 2022 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doet me denken aan het dilemma m.b.t. tolerantie. Als je tolerant bent naar mensen die intolerant zijn, zullen de intoleranten uiteindelijk de tolerantie vernietigen. Deze lijn volgend kan je antidemocratische partijen dus maar beter uitroeien.
Nee, je kan het niet pro-democratisch noemen. Want als je pro-democratisch was ging je juist met ze in discussie en liet je ze hun eigen kuil graven waar ze vanzelf wel in zouden vallen. Dat is politiek. Het werkt niet snel, maar er vallen niet massaal doden en er gaan niet massaal dingen kapot, en uiteindelijk is het eindresultaat beter.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of juist meer.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik mis even waar je heen wilt, misschien moet je wat minder drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |