abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206701617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.
Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.

Volgens dit kenmerk, ben IK hier niet de NSB-er, hoor...
pi_206701627
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ondanks dat ik het inhoudelijk met je eens bent ben je eigenlijk af als je 'is' gebruikt in plaats van 'eens' :R
op een of andere manier, als ik het uitspreek, klinkt het met een heel Amsterdams accent ;-)
pi_206701650
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:58 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een belangrijk kenmerk van die NSBers was dat ze mensen die hen in de weg stonden als landverrader wegzetten, zonder proces, zonder bewijs, voornamelijk door antipathie voor deze personen op te wekken onder de bevolking, met halve waarheden en leugens.

Wel mooi dat je hiermee jezelf dus wel degelijk als pro-Rus neerzet, al je eerdere pogingen om 'objectief' te zijn in één klap ongedaan makend.

Niet dat iemand verrast is hoor. Maar fijn dat je zelf ook doorhebt dat de schoen past.
pi_206701674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

De mensen van de PVV en de FVD beschouw ik niet als Nederlanders. Die mogen van mij op een raket naar Moskou.
Goed gesproken, als een echte antidemocraat.

Waarom je dan zo graag juist de antidemocratische partijen weg wil hebben, is me een raadsel.

Misschien heb je zelf de ambitie om een antidemocratische partij op te zetten, en probeer je de concurrentie te elimineren door ze op een raket naar Moskou te sturen?

Ik vraag het maar hoor...
pi_206701684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waarom je dan zo graag juist de antidemocratische partijen weg wil hebben, is me een raadsel.

Misschien heb je zelf de ambitie om een antidemocratische partij op te zetten, en probeer je de concurrentie te elimineren door ze op een raket naar Moskou te sturen?

Goed verhaal Gideon.
pi_206701695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:04 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben er persoonlijk trots op dat wij de sterkste macht in de wereld vormen. Als er ergens stabiliteit in de wereld uit voort zal komen, zal het de NAVO zijn.
Da's mooi...

quote:
En dat zijn we ook aan onze stand verplicht. Want als we niet voor die stabiliteit zouden zorgen, zouden we die 275.000 Japanse burgers voor niets gevaporiseerd hebben. En DAN hebben we wel reden tot zelfhaat.
Onzin..
De NAVO was daarbij niet betrokken en wij ook niet.
Wij hebben geen verplichtingen richting Japan vanwege bombardementen op dat land tijdens WW2.

quote:
[..]
Ik kan het nooit zeker weten, maar dit is mijn mening er over. Al die dingen die hij aan zijn volk zegt, doet hij om een verzekeringspotje op te bouwen. Hij geeft zijn volk in feite allemaal voorspellingen. De verzekering bestaat er uit dat als wij zo stom zijn om die voorspellingen voor hem waar te gaan maken, zijn volk klaar zal zijn om tot de dood te gaan vechten, als er geen andere keus meer is.

Het is geen ideologie, het is naar mijn mening volksmennerij. Bedoeld om ons (de NAVO, het Westen) zo veel mogelijk buiten dit gevecht te houden. Omdat als we per ongeluk te ver gaan en Rusland zouden moeten gaan veroveren (artikel 5)
Artikel 5 dwingt niet tot het veroveren van Rusland.
Artikel 5 wordt vaak schromelijk overdreven.

quote:
, we gedwongen zouden worden om miljoenen mensen te gaan doodmaken. Want overgeven zullen ze zich niet, na al die speeches van Poetin.
Niemand wordt gedwongen om miljoenen Russen te vermoorden.

quote:
En dat is niet zo erg goed voor onze PR, om het maar eens zachtjes uit te drukken. Het lijkt misschien dat het nog wel eens wel goed voor onze PR zou kunnen zijn. Maar met zekerheid zouden we China over ons heen krijgen, en dan is het niet zeker of wij daarna nog wel zullen bestaan.

Snap je wat ik bedoel?
New, totaal niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 16 november 2022 @ 21:03:41 #282
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206701717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:58 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste kenmerk was toch echt dat landverraders waren. En elke Pro Rus(sische) ideologie is 100% een landverrader.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206701725
quote:

[..]

Je stelt alleen maar vragen inderdaad.

Ik ben al onderdeel van een democratische partij en dat bevalt me prima. Wat mij betreft mogen alle anti-democratische partijen die pro-Rusland zijn inderdaad een enkeltje Rusland krijgen. Als je het elders beter vindt dan in Nederland wil ik de trip graag faciliteren.
pi_206701731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wel mooi dat je hiermee jezelf dus wel degelijk als pro-Rus neerzet, al je eerdere pogingen om 'objectief' te zijn in één klap ongedaan makend.
Ik volg je conclusie niet. Er lijkt geen logica in zitten. Ergens zitten een paar aannames van jou die je wel meeneemt in je beoordeling van mij, maar die je niet genoemd hebt.

Je mag je gedachtengang nog wel proberen uit te leggen hoor, we leven in een vrij land.
pi_206701783
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:04 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik volg je conclusie niet. Er lijkt geen logica in zitten. Ergens zitten een paar aannames van jou die je wel meeneemt in je beoordeling van mij, maar die je niet genoemd hebt.

Je mag je gedachtengang nog wel proberen uit te leggen hoor, we leven in een vrij land.
De twee quotes spreken voor zich. Denk dat verder iedereen het prima begrijpt.

Smerige gore pro-Rus.
pi_206701785
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Onzin..
De NAVO was daarbij niet betrokken en wij ook niet.
Wij hebben geen verplichtingen richting Japan vanwege bombardementen op dat land tijdens WW2.
Precies. De NAVO kwam later pas. Het was de VS die dat deden en zichzelf daarmee tot leiders van de Westerse wereld bombardeerden.

Ga er nou eens van uit dat ik ook details uit onze geschiedenis weet.
pi_206701796
quote:

[..]

Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratisch
pi_206701823
Zou als Zelensky iets diplomatieker reageren voor maximale steun.
Vakman pur sang
pi_206701831
twitter
pi_206701837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste kenmerk was toch echt dat landverraders waren. En elke Pro Rus(sische) ideologie is 100% een landverrader.
Och, er wordt steeds meer bijgesleept. Eerst hadden we het over 'pro-Russisch', nu sleur je er al 'pro-Russische ideologie' bij om nog een weerwoord te kunnen geven.

Geef het toch gewoon op. Je forceert het te veel. Het valt op. En het is zonde van ieder's tijd.
pi_206701844
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben voor democratie en partijen die er alles aan doen om anderen in hun vrijheid te beperken of omdat ze corrupt zijn de democratie omver willen werpen, die mensen of partijen mogen van mij optyfen. Dat zou je antidemocratisch kunnen noemen, maar ook pro-democratisch
En dit kan best ver gaan en is ook wel gevaarlijk, dat besef ik me wel. Want bij een FvD is het inmiddels erg duidelijk dat ze anti-democratisch zijn, maar bij een PVV ligt dat toch wat anders. De partij ansich natuurlijk wel, maar ik zie ze niet als een gevaar voor onze democratie. Dan vind ik de neigingen vanuit Volt en D66 om het makkelijker te maken om partijen te verbieden eigenlijk gevaarlijker voor onze democratie dan de PVV.

Maar ook dat met enige nuance, uiteraard.
pi_206701870
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Je stelt alleen maar vragen inderdaad.
Is dit geen discussiegroep dan? Is dit niet een forum waar gelijkgestemden met elkaar over vraagstukken kunnen discussiëren?

Of mogen we alleen maar jouw waarheid uitspreken?
pi_206701878
twitter
pi_206701881
quote:

[..]
Doet me denken aan het dilemma m.b.t. tolerantie. Als je tolerant bent naar mensen die intolerant zijn, zullen de intoleranten uiteindelijk de tolerantie vernietigen. Deze lijn volgend kan je antidemocratische partijen dus maar beter uitroeien.
pi_206701886
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Is dit geen discussiegroep dan? Is dit niet een forum waar gelijkgestemden met elkaar over vraagstukken kunnen discussiëren?

Of mogen we alleen maar jouw waarheid uitspreken?
Ik mis even waar je heen wilt, misschien moet je wat minder drinken.
pi_206701916
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wie zegt jou dat hij drinkt?
Vakman pur sang
pi_206701917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Doet me denken aan het dilemma m.b.t. tolerantie. Als je tolerant bent naar mensen die intolerant zijn, zullen de intoleranten uiteindelijk de tolerantie vernietigen. Deze lijn volgend kan je antidemocratische partijen dus maar beter uitroeien.
Maar ga je dan via de democratie bepalen welke partijen anti-democratisch zijn? Wie stelt die richtlijnen op en hoe makkelijk zijn die vervolgens aan te passen wanneer een partij die net niet aan de criteria voldoet aan de macht komt maar toch overwegend anti-democratische motieven blijkt te hebben?

De stap naar het uitroeien van je politieke concurrenten is niet zo groot en die wordt dan veel eenvoudiger gemaakt.
pi_206701930
quote:

[..]
Nee, je kan het niet pro-democratisch noemen. Want als je pro-democratisch was ging je juist met ze in discussie en liet je ze hun eigen kuil graven waar ze vanzelf wel in zouden vallen. Dat is politiek. Het werkt niet snel, maar er vallen niet massaal doden en er gaan niet massaal dingen kapot, en uiteindelijk is het eindresultaat beter.
pi_206701936
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wie zegt jou dat hij drinkt?
Het is meer een soort van hoop tegen beter weten in dat het daar door komt.
pi_206701946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Of juist meer.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')