abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206701261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik verbaas me werkelijk over de vijandigheid van mensen tegen andere mensen van hun eigen volk, vanwege een oorlog die 1562 kilometer verderop is, en waar we alleen in zoverre betrokken bij zijn dat we wapens leveren en voor hen klappen.

Is de hysterie werkelijk zo hoog?
Je bedoeld de vijandigheid tegen de mensen die 193 Nederlanders hebben afgeslacht?
Die vandaag de dag zich in Oekraïne schuldig maken aan martelingen, verkrachtingen, en moorden?

ja, geen idee waarom Nederlanders ze niet mogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2022 20:40:45 ]
pi_206701288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 19:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zie een lege regel?
Ziet het nu ook, een FA zal m wel weggehaald hebben. Laten we zeggen dat het niet heel positief was voor pro-ruslanders.
  woensdag 16 november 2022 @ 20:42:09 #253
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_206701304
quote:

[..]
Ik verbaas me werkelijk over de vijandigheid van mensen tegen andere mensen van hun eigen volk, vanwege een oorlog die 1562 kilometer verderop is, en waar we alleen in zoverre betrokken bij zijn dat we wapens leveren en voor hen klappen.

Mensen volgen wat de propaganda hen voorschotelt natuurlijk ... Dat is in Rusland zo, maar evengoed bij ons.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_206701331
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het niet systematisch is. Houdt eens op man, stop eens met al die aannames. Als het al te moeilijk is om te lezen dat ook aan onze kant er geframed wordt dan moet je even een rondje gaan lopen want wellicht kalmeert dat
jE StELt ALLEeN MAaR VrAGeN!!1!!!

Natuurlijk wordt er aan twee kanten geframed. Het verschil is alleen dat aan de ene kant geframed wordt door een land dat zonder provocatie een ander land binnen valt en daar alles vernietigt en op grote schaal moord, verkracht en deporteert. En dat aan de andere kant geframed wordt in de hoop dat de wereld niet vergeet wat er gaande is omdat er een land letterlijk vecht op leven en dood, van de bevolking en van het land.

Dat gaan benadrukken in een poging om objectief of neutraal over te komen is gewoon, nou ja, ranzig.
  woensdag 16 november 2022 @ 20:43:41 #255
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206701332
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik verbaas me er gewoon over dat we zeggen dat Rusland overal burgers martelt en als ik dan in de msm daar berichten over zoek dan blijft het bij een relatief klein aantal plaatsen. Dat is het enige en toen begon jij direct te schuimbekken. Oorlogsmisdaden worden niet ontkent, we zien het topje van de ijsberg, alleen een beetjekritisch proberen te zijn is teveel. Je doet allerlei aannames en trekt conclusies over mij, ik kan me tegen onzin die jij verzint niet verdedigen
Ah de "Het waren er niet zoveel" Net zoals: "Het waren geen 6 miljoen Joden, maar 4 miljoen"
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206701338
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:40 schreef Shotty het volgende:

[..]
Je bedoeld de vijandigheid tegen de mensen die 193 Nederlanders hebben afgeslacht?
Die vandaag de dag zich in Oekraïne schuldig maken aan martelingen, verkrachtingen, en moorden?
Ik wil je iets belangrijks vertellen. Jij hebt moeite met begrijpend lezen.

Ik verbaasde me over de vijandigheid van Nederlanders tegen Nederlanders in dit conflict. Lees het nog eens een keer.
pi_206701366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ah de "Het waren er niet zoveel" Net zoals: "Het waren geen 6 miljoen Joden, maar 4 miljoen"
Heel veel Joden hebben de holocaust ook overleefd hoor! Je moet ook de andere kant van het verhaal laten horen!!!
pi_206701368
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:25 schreef RetepV het volgende:
Ik vraag me al vanaf het begin van deze oorlog sterk af hoe groot Zelensky's bewegingsruimte eigenlijk is. Ik denk dat die helemaal niet zo groot is als mensen denken.

Zeker in het begin kende niemand hem (naja, als acteur natuurlijk wel) en kende hijzelf ook bijna niemand. En hij kon er ook niet even rustig in komen. Toen de oorlog uitbrak moet het voor hem ontzettend moeilijk zijn geweest: iedereen wilde iets van hem, als nieuwe president, maar wie kon hij wel vertrouwen en wie niet? En hoe moest hij zelf het vertrouwen van de mensen om hem heen verkrijgen?

Ik heb serieus veel respect voor deze man.

Maar in hoeverre zien we hemzelf, in plaats van het beeld dat de Oekraïense Veiligheidsraad wil dat hij projecteert?
Wat denk je zelf. Natuurlijk zie je niet dat hij soms in bed ligt te janken. Lijkt me logisch. En door.

Of bedoel je iets anders met je post? Zo ja, wat precies?
pi_206701370
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:02 schreef polderturk het volgende:
Als Trump herkozen wordt, dan wordt het heel moeilijk voor Oekraïne. Daarom moeten we nu NOG MEER hulp sturen naar Oekraïne. Rusland moet voor de verkiezingen verslagen worden.

[ twitter ]
Trump Jr is toch geen kandidaat?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206701376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik verbaasde me over de vijandigheid van Nederlanders tegen Nederlanders in dit conflict. Lees het nog eens een keer.
Net zo verbazingwekkend als de NSB-ers die volkomen onlogisch niet zo geliefd waren bij de rest van de bevolking :')
  woensdag 16 november 2022 @ 20:45:46 #261
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206701387
quote:

[..]

Omdat die pro Russen simpelweg de NSB'ers van nu zijn.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206701391
quote:

[..]

De mensen van de PVV en de FVD beschouw ik niet als Nederlanders. Die mogen van mij op een raket naar Moskou.
pi_206701407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De mensen van de PVV en de FVD beschouw ik niet als Nederlanders. Die mogen van mij op een raket naar Moskou.
miss kan jij meevliegen randebiel?
  woensdag 16 november 2022 @ 20:47:19 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206701421

Dit is wel een interessante video, een Russische YouTuber die ik al volgde voor de oorlog. Toen ging het vooral over kleren, eten en het leven in Rusland. Is meteen begin maart weggegaan uit Rusland en spreekt zich meer en meer uit tegen de oorlog.
pi_206701428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Bij FVD-ers heb ik zelfs moeite om überhaupt menselijke trekjes te ontdekken.
pi_206701430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:46 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
miss kan jij meevliegen randebiel?
Ik heb niet zoveel met Rusland. Moskou is een mooie stad hoor, maar ik ben van Nederland gaan houden zoals het is, dus blijf graag hier.
pi_206701434
quote:

[..]

Ik snap de hysterie niet van mensen die zich zo druk maken over de steun aan een land dat wordt kapotgeschoten door een buurland...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206701464
Hond helpt bij granaten vinden.

twitter
  woensdag 16 november 2022 @ 20:49:57 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206701472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:25 schreef RetepV het volgende:
Ik heb serieus veel respect voor deze man.
Dat lieg je gewoon keihard.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206701540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zo zou je het kunnen interpreteren ja en het waren 12 miljoen joden ;)
pi_206701546
quote:

[..]

Of je gaat is inhoudelijk in op wat er gezegd wordt, in plaats van dit soort trieste shit te proberen.

Ik heb een hekel aan mensen die het martelen, verkrachten, en vermoorden van Rusland goed proberen te praten. "Nederlanders" die dat doen, mogen zich ook nog is bedenken dat 193 Nederlanders door de russen zijn afgeslacht.

Antwoord daar nou is op, ipv de de werkelijk belangrijke punten te vermijden.
pi_206701565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:45 schreef wpor het volgende:

[..]
Wat denk je zelf. Natuurlijk zie je niet dat hij soms in bed ligt te janken. Lijkt me logisch. En door.

Of bedoel je iets anders met je post? Zo ja, wat precies?
Het was meer dat hij gekozen was omdat hij alle corruptie in Oekraïne beloofde uit te gaan vagen, of daar in ieder geval hele grote stappen in te maken.

Maar dat was toen nog geen politicus ooit met hem had samengewerkt. Dus veel van die politici moeten dingen gedacht hebben van: "Jaja, lul maar raak, je hebt hier geen vrienden en als je te lastig wordt maken we je werk wel onmogelijk". Dwz. hij werd niet gezien als een politiek zwaargewicht en was dus weinig tot geen bedreiging voor de good old boys in de politiek.

Al snel werd het oorlog, en heeft hij alle politieke ambities opzij moeten schuiven. Het is nu zaak voor hem om een Held te zijn, dus moet hij zich als een held projecteren. En zijn veiligheidsraad zorgt er wel voor dat hem dat lukt. Natuurlijk is hij ook zelf een goede acteur, EN een intelligente man, dus komt het wel goed.

Maar wat als de oorlog over is? Wat zal hij dan kunnen doen met de beloftes die hij heeft gedaan? Kan hij ook een sterke politicus worden?

Want in een democratie heb je er niks aan om een Held te zijn. Alleen als je alleenheerser wordt, zal het je helpen. In een democratie zul je politieke schaakspellen moeten gaan spelen.

Dus mijn open vraag: in hoeverre zou hij politicus kunnen zijn? En misschien nog belangrijker: zal hij dat na deze oorlog nog wel kunnen zijn?
pi_206701575
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:40 schreef Shotty het volgende:

[..]

ja, geen idee waarom Nederlanders ze niet mogen.
Precies dit. Dat volk is om te kotsen. Mensen die sympathie hebben voor de Russen zouden van mij dezelfde behandeling mogen krijgen als NSB'ers na de oorlog.
pi_206701588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:54 schreef Shotty het volgende:

[..]
Of je gaat is inhoudelijk in op wat er gezegd wordt, in plaats van dit soort trieste shit te proberen.

Ik heb een hekel aan mensen die het martelen, verkrachten, en vermoorden van Rusland goed proberen te praten. "Nederlanders" die dat doen, mogen zich ook nog is bedenken dat 193 Nederlanders door de russen zijn afgeslacht.

Antwoord daar nou is op, ipv de de werkelijk belangrijke punten te vermijden.
Ondanks dat ik het inhoudelijk met je eens ben, ben je eigenlijk af als je 'is' gebruikt in plaats van 'eens' :R

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2022 20:58:40 ]
pi_206701600
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:47 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Bij FVD-ers heb ik zelfs moeite om überhaupt menselijke trekjes te ontdekken.
Het is een in-en-in sneu clubje. En bij de partijtop heb ik ergens nog het idee dat ze gewoon een act zijn. Dat ze dit doen als verdienmodel en om een plekje op het pluche, boekjes verkopen, exposure. Een soort uit de hand gelopen studentengrap. Dat ze 's avonds met een cognacje en een sigaar even lachend de dag doornemen en hoe ze iedereen weer in de zeik hebben genomen en daarna gewoon een normaal mensenleven leiden. Zoals Baudet met de baby in de draagzak door de Ikea voor een nieuwe Billy.

Maar als je dus serieus op die lui stemt en ze verdedigt, dan is er echt iets heel erg mis in je bovenkamer. Dan is er heel veel fout gegaan met je gedurende je leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')