quote:Op woensdag 16 november 2022 14:33 schreef Slayage het volgende:
Dit soort "ongelukken" kan ik wel waarderen
[ twitter ]
Nee.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
Dat dinsdag in een Poolse plaats bij de grens met Oekrane een raket neerkwam, is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van een ongeluk met een Oekraense luchtafweerraket. Daar duiden de eerste onderzoeken op, zegt NAVO-chef Jens Stoltenberg. Toch zijn de explosie en de dood van twee Polen Oekrane niet aan te rekenen, benadrukt hij.
---
Dit vind ik dan wel weer opvallend. En Zelenski maar roepen dat ze hadden gewaarschuwd dat de Russen andere landen zou aanvallen terwijl Oekrane hier zelf bij is. Ik vind dat Oekrane hier ook best hard op aangepakt mag worden.
Want?quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
Dat dinsdag in een Poolse plaats bij de grens met Oekrane een raket neerkwam, is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van een ongeluk met een Oekraense luchtafweerraket. Daar duiden de eerste onderzoeken op, zegt NAVO-chef Jens Stoltenberg. Toch zijn de explosie en de dood van twee Polen Oekrane niet aan te rekenen, benadrukt hij.
---
Dit vind ik dan wel weer opvallend. En Zelenski maar roepen dat ze hadden gewaarschuwd dat de Russen andere landen zou aanvallen terwijl Oekrane hier zelf bij is. Ik vind dat Oekrane hier ook best hard op aangepakt mag worden.
Waarom? Helaas kan het gebeuren dat apparatuur niet goed functioneert en/of dat er een menselijke fout wordt gemaakt.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat een aanval is.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Ok.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Is er dan nog wel plaats om 'naar aanleiding van een Russische terreuraanval op civiele infrastructuur in West-Oekrane' erbij te schrijven?quote:Op woensdag 16 november 2022 14:41 schreef michiel_merk het volgende:
Het wordt tijd dat ze de tekst "Made in Russia" op de raket aanvullen met "Fired by Ukraine"
Als dat er dan nog oppast, waarom ook nietquote:Op woensdag 16 november 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is er dan nog wel plaats om 'naar aanleiding van een Russische terreuraanval op civiele infrastructuur in West-Oekrane' erbij te schrijven?
Ik denk dat een disclaimer van 10 kantjes nog een beter idee is.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is er dan nog wel plaats om 'naar aanleiding van een Russische terreuraanval op civiele infrastructuur in West-Oekrane' erbij te schrijven?
En uiteraard een sticker "Have a nice day!" in het Cyrillisch.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat een disclaimer van 10 kantjes nog een beter idee is.
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Omdat ongefundeerd roepen dat de russen het waren de russen nogal boos maakt, russen reageren en daarmee een kans is dat onze veiligheid in geding kan komen. Probleem bij de wortel aanpakken mee eens, maar onnodig extra olie op het vuur gooien is ook gevaarlijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:49 schreef YStec het volgende:
[..]
Inderdaad.
Geen luchtafweer meer naar Oekrane, kunnen ze ook niet per ongeluk raketten richting Polen sturen wanneer ze zich willen verdedigen tegen Russiche raketten. Probleem opgelost..
Waarom zou je een probleem bij de bron aanpakken als je ook slechts het gevolg ervan kunt aanpakken..
Maar Zelensky is ook slecht!!!!quote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
En dit is maar de score van 1 stadje.
[ twitter ]
Maar als het ook echt de Russen wren moet je dat vooral niet te hard zeggen want dan gooit Poetin de bom, zeker?quote:Op woensdag 16 november 2022 15:00 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Omdat ongefundeerd roepen dat de russen het waren de russen nogal boos maakt, russen reageren en daarmee een kans is dat onze veiligheid in geding kan komen. Probleem bij de wortel aanpakken mee eens, maar onnodig extra olie op het vuur gooien is ook gevaarlijk.
Dit is alsnog de schuld van Rusland omdat ze zoveel ondeugdelijke raketten in Oekrane hebben achtergelaten.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
"Many have missing limbs, genitalia, tied hands, broken ribs, and bullet holes."quote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Maar het is de schuld van Rusland. Ook als het uiteindelijk een afweerraket van Oekranie blijkt te zijn. Het ontslaat Oekranie tegelijk ook weer niet van alle verantwoordelijkheid. Of m.a.w. je moet wel een beetje blijven oppassen waar je schiet, ook als je wordt aangevallen. Maar dat lijkt, op dit incident na, dan ook helemaal geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron nu.nl
---
Rusland en Oekrane zijn broedervolken!!1!quote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Onzin. Als Rusland een barrage van 100en raketten op Oekrane afvuurd is de gedachte dat dit een Russische raket betrof gewoon logisch. Dat men daarna erop terugkomt omdat het niet zo blijkt te zijn ook.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:00 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Omdat ongefundeerd roepen dat de russen het waren de russen nogal boos maakt, russen reageren en daarmee een kans is dat onze veiligheid in geding kan komen. Probleem bij de wortel aanpakken mee eens, maar onnodig extra olie op het vuur gooien is ook gevaarlijk.
Ik vind het zo raar dat de Russen met hun totalitaire apparaat niet wat subtieler en daarmee geloofwaardiger kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:33 schreef Slayage het volgende:
Dit soort "ongelukken" kan ik wel waarderen
[ twitter ]
Nee joh, als er geen nazi's in Oekrane zaten dan had Rusland ook niet hoeven schieten natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar het is de schuld van Rusland. Ook als het uiteindelijk een afweerraket van Oekranie blijkt te zijn. Het ontslaat Oekranie tegelijk ook weer niet van alle verantwoordelijkheid. Of m.a.w. je moet wel een beetje blijven oppassen waar je schiet, ook als je wordt aangevallen. Maar dat lijkt, op dit incident na, dan ook helemaal geen probleem te zijn.
Het is ook echt te misselijk voor woorden ja. Welk tbs-geval haalt het uberhaubt in zijn hoofd om dit bij (oa) kinderen te doen.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"Many have missing limbs, genitalia, tied hands, broken ribs, and bullet holes."
Waar heb je het over? Rusland is schuldig zoals een moordenaar schuldig is.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee joh, als er geen nazi's in Oekrane zaten dan had Rusland ook niet hoeven schieten natuurlijk.
Dan ben je inderdaad alle menselijkheid verloren. Ik zou dit als militair denk ik niet eens kunnen tolereren en zou zo m'n teammaat omleggen als hij dit zou doen. Ok, what if natuurlijk. Maar dit is gewoon walgelijkquote:Op woensdag 16 november 2022 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook echt te misselijk voor woorden ja. Welk tbs-geval haalt het uberhaubt in zijn hoofd om dit bij (oa) kinderen te doen.
En dan hebben we het nog niet eens over de verkrachtingen...
Het gaat in dit geval niet om het arresteren maar om iemand die op straat beschoten wordt, in paniek terug schiet en daarbij iemand raakt.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Rusland is schuldig zoals een moordenaar schuldig is.
Toch zullen weinig mensen het waarderen als bij het arresteren van de moordenaar er meerdere onschuldige omstanders neer worden geschoten.
Het erge is dat het hoogstwaarschijnlijk nog systematisch gebeurd ook. In elke bevrijde plaats weer hetzelfde verhaal. Ook in Kherson zijn de martelcentra alweer gevonden.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan ben je inderdaad alle menselijkheid verloren. Ik zou dit als militair denk ik niet eens kunnen tolereren en zou zo m'n teammaat omleggen als hij dit zou doen. Ok, what if natuurlijk. Maar dit is gewoon walgelijk
Het ging toch om een afweerraket? Die schiet je niet even af als simpele burger in paniek. Het zijn afweersystemen die zich laten bedienen door getrainde militairen. Dat laat zich prima vergelijken met het arresteren van een moordenaar door de politie.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval niet om het arresteren maar om iemand die op straat beschoten wordt, in paniek terug schiet en daarbij iemand raakt.
Toen de eerste berichten uit Bucha naar buiten kwamen kreeg ik al het gevoel dat dit te routineus en georganiseerd was. En vrijwel ieder bericht uit bevrijd gebied bevestigd het. Kweekt Rusland psychopaten of zo? Of is een strafblad met meerdere geweldsmisdrijven een eis om toegelaten te worden?quote:Op woensdag 16 november 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het erge is dat het hoogstwaarschijnlijk nog systematisch gebeurd ook. In elke bevrijde plaats weer hetzelfde verhaal. Ook in Kherson zijn de martelcentra alweer gevonden.
Dat is het niet. Oekrane had ervoor kunnen kiezen om die afweerraket niet af te vuren, dan was een hele stad in de as gelegd.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging toch om een afweerraket? Die schiet je niet even af als simpele burger in paniek. Het zijn afweersystemen die zich laten bedienen door getrainde militairen. Dat laat zich prima vergelijken met het arresteren van een moordenaar door de politie.
En daarbij gaat wel eens iets mis.
quote:Op woensdag 16 november 2022 15:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging toch om een afweerraket? Die schiet je niet even af als simpele burger in paniek. Het zijn afweersystemen die zich laten bedienen door getrainde militairen. Dat laat zich prima vergelijken met het arresteren van een moordenaar door de politie.
En daarbij gaat wel eens iets mis.
Jullie hebben beide gelijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is het niet. Oekrane had ervoor kunnen kiezen om die afweerraket niet af te vuren, dan was een hele stad in de as gelegd.
Een moordenaar arresteer je pas na de daad, als een politie op heterdaad probeert om een moordenaar te pakken vrdat ie zijn moord pleegt, dan zullen ze ook veel agressiever te werk gaan. En dan is het ook, waar gehakt wordt, vallen spaanders. Want de schade die kan ontstaan door niet handelen, zou veel groter zijn.
Nukes!quote:Op woensdag 16 november 2022 15:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar als het ook echt de Russen wren moet je dat vooral niet te hard zeggen want dan gooit Poetin de bom, zeker?
Volgende keer moet Oekrane die kruisraket maar gewoon laten gaan, en bukken?
Mooi, dan is het ook niet erg als er een bom op St. Petersburg valt.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar het is de schuld van Rusland. Ook als het uiteindelijk een afweerraket van Oekranie blijkt te zijn. Het ontslaat Oekranie tegelijk ook weer niet van alle verantwoordelijkheid. Of m.a.w. je moet wel een beetje blijven oppassen waar je schiet, ook als je wordt aangevallen. Maar dat lijkt, op dit incident na, dan ook helemaal geen probleem te zijn.
Hoe erg ze van het padje zijn kan je al zien aan hun praatprogramma's op tv waar zonder provocatie zoals een aanval op Rusland ze elke dag roepen om oorlog en nukes op Westerse landen. Ziek land.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toen de eerste berichten uit Bucha naar buiten kwamen kreeg ik al het gevoel dat dit te routineus en georganiseerd was. En vrijwel ieder bericht uit bevrijd gebied bevestigd het. Kweekt Rusland psychopaten of zo? Of is een strafblad met meerdere geweldsmisdrijven een eis om toegelaten te worden?
Daar heb je gewoon propaganda voor, hoor.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toen de eerste berichten uit Bucha naar buiten kwamen kreeg ik al het gevoel dat dit te routineus en georganiseerd was. En vrijwel ieder bericht uit bevrijd gebied bevestigd het. Kweekt Rusland psychopaten of zo? Of is een strafblad met meerdere geweldsmisdrijven een eis om toegelaten te worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat staat er opzich niet, dat ze dat ook bij die kinderen hebben gedaan. Bij kinderen lijkt het me eerder dat die door een raketinslag zijn doodgegaan. Lichamen zonder ledematen lijkt me ook, maar wie weet zijn ze bij hun martelingen inderdaad zo ziek om ledematen eraf te halen. Las ergens dat ze mannen castreerden. Er zijn er ook bij die wel kinderen verkrachten dus eigenlijk zou niks verbazen bij hen.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook echt te misselijk voor woorden ja. Welk tbs-geval haalt het uberhaubt in zijn hoofd om dit bij (oa) kinderen te doen.
En dan hebben we het nog niet eens over de verkrachtingen...
11 unspecified genderquote:Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Typisch weer dat Ukraine een transgender probleem heeft NA de invasie van Rusland.quote:
"Elke oorlog is een drama"quote:
Wat ze ook kunnen doen is geavanceerde luchtafweer installeren op de Poolse/Oekraiense grens. En alles binnen bereik uit de lucht halen. Maar dit gebeurt niet, want stel je voor, dan bescherm je als NAVO een stukje Oekraine en dat is een escalatie! Dan moeten we dit soort ongelukjes ook maar accepteren, helaas.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Is dat zo? Er zijn ondertussen honderden en wellicht nog veel meer plaatsen bevrijd en wij kennen toch pas een paar plaatsen waar deze oorlogsmisdaden gepleegd zijn?quote:Op woensdag 16 november 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het erge is dat het hoogstwaarschijnlijk nog systematisch gebeurd ook. In elke bevrijde plaats weer hetzelfde verhaal. Ook in Kherson zijn de martelcentra alweer gevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |