abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206698143
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Is dat zo? Er zijn ondertussen honderden en wellicht nog veel meer plaatsen bevrijd en wij kennen toch pas een paar plaatsen waar deze oorlogsmisdaden gepleegd zijn?
Ow, dan is het niet zo erg gelukkig.

Ik maar denken dat die Russen über fout waren, maar ze moorden, verkrachten en martelen alleen in de grote steden van het land dat ze niet-geprovoceerd binnen zijn gevallen en uit pure ellende maar platbombarderen.
pi_206698167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ow, dan is het niet zo erg gelukkig.

Ik maar denken dat die Russen über fout waren, maar ze moorden, verkrachten en martelen alleen in de grote steden van het land dat ze niet-geprovoceerd binnen zijn gevallen en uit pure ellende maar platbombarderen.
Ok joh, wat jij wil
pi_206698198
quote:

[..]
Is dat zo? Er zijn ondertussen honderden en wellicht nog veel meer plaatsen bevrijd en wij kennen toch pas een paar plaatsen waar deze oorlogsmisdaden gepleegd zijn?
Het valt op het platteland misschien minder op, omdat daar sowieso weinig mensen meer zijn. Het zou structureel kunnen zijn als alle soldaten vanuit hoger hand meekrijgen om de bevolking zo efficient/brutaal mogelijk te onderdrukken, onder het mom van "gezag"

De geschiedenisboeken laten zien dat de Oekraïner het sowieso moet ontgelden onder de Rus, dus de misdaden kunnen ook een genocidale oorzaak hebben.
pi_206698208
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok joh, wat jij wil
Nee, echt. Oprecht blij met je voice of reason. Niet dat we met zijn alle denken dat de Russische invasie het pure kwaad is. Het valt best mee als je je er een beetje in verdiept.

Het was toch al een corrupt land en die flatgebouwen die worden platgegooid waren toch al abominabel lelijk. En zo'n speelkuil is veel leuker dan een speeltuin!
pi_206698242
quote:
15s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
En dit is maar de score van 1 stadje.
[ twitter ]
Ik schrok altijd van de ontmenselijking in WWII, maar in dit specifieke geval kun je dat volk toch moeilijk meer als je gelijke zien. Het is te hopen dat het Westen na een vredesdeal dit niet weer gaat vergeten. Rusland moet onderworpen worden wil je ze klein houden. Interne veranderingen gaan niet meer gebeuren, ze zijn te ver heen.
pi_206698300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:24 schreef Bensel het volgende:
Er werd aangegeven dat de raketten die in polen zijn geland mogelijk bedoeld waren voor kiev, maar dat ze de coordinaten omgewisseld hebben.
[ afbeelding ]
Waarom zou Oekraïne raketten afschieten op Polen?
  woensdag 16 november 2022 @ 16:43:11 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206698312
quote:

[..]
In elke plaats komen ze dit tegen. Alleen de grotere plaatsen met grote massagraven halen de voorpagina.
  woensdag 16 november 2022 @ 16:44:25 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206698348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat staat er niet. Er staat dat ik niet de precieze beweegredenen ken, al zijn er genoeg te noemen die een rol gespeeld zullen hebben.

Maar als jij denkt dat je alleen een mening mag hebben als je alles tot in detail weet, dan mag per direct iedereen ophouden met een mening hebben.

De meer verstandige mensen weten tenminste van zichzelf dat ze niet alwetend zijn. Maar als jij het mij wil verwijten, ga je goddelijke gang.

Vraag jezelf wel eens een keer af waarom er buiten de Westerse wereld heel weinig overige landen zijn die Rusland de volledige schuld wensen te geven. En ja, dan hebben we het over een meerderheid.

Hoe kan dat toch als het allemaal zo zwart-wit is?
Ik zeg helemaal niet dat ik het weet of dat jij het allemaal weet. Maar je komt met vrij sterke maar vage beweringen en wanneer je naar uitleg gevraagd wordt kom je met een wedervraag.

Ook dit epistel weer beantwoord precies niets behalve dat je het niet weet en dus uit je duim zuigt.

Een reden die ik kan geven is omdat het ze geen reet interesseert of afhankelijk zijn van datzelfde Rusland en het ze niet raakt. Andersom geldt dat trouwens ook.

Overigens met je onzin:
https://www.volkskrant.nl(...)%2058%20onthoudingen.

quote:
143 van de 193 leden van de Algemene Vergadering eisen dat Rusland de annexatie direct terugdraait.
Dat lijkt mij een behoorlijke meerderheid. Maar wie ben ik.

Daarbuiten is het Westerse systeem met dito levenstandaarden veruit superieur aan wat de rest van de wereld heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 16-11-2022 17:02:22 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206698361
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 15:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is het niet. Oekraïne had ervoor kunnen kiezen om die afweerraket niet af te vuren, dan was een hele stad in de as gelegd.

Een moordenaar arresteer je pas na de daad, als een politie op heterdaad probeert om een moordenaar te pakken vóórdat ie zijn moord pleegt, dan zullen ze ook veel agressiever te werk gaan. En dan is het ook, waar gehakt wordt, vallen spaanders. Want de schade die kan ontstaan door niet handelen, zou veel groter zijn.
Nee want die moordenaar zou nog meer mensen kunnen vermoorden. Of m.a.w. die onschuldigen opofferen bij een arrestatie zou je op dezelfe manier goed kunnen praten.

'Maar je weet niet of ie nog meer gaat moorden!'

Klopt. Net zoals je niet weet of die raket daadwerkelijk 'een hele stad' in de as had gelegd. Die afweerraket vuur je (tot op zekere hoogte) net zo goed af voor de 'heterdaad'. Anders ben je simpelweg te laat.

Maar nog steeds, shit happens. Klinkt wat lullig voor Polen maar die lijken het wel te begrijpen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206698560
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2022 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
Het is ook echt te misselijk voor woorden ja. Welk tbs-geval haalt het uberhaubt in zijn hoofd om dit bij (oa) kinderen te doen.
En dan hebben we het nog niet eens over de verkrachtingen...
Ordinary Men wel eens gelezen? Ik denk dat heel veel mensen zoiets wel in zich hebben om vreselijke dingen te doen als al het moreel vervalt. Inclusief jij en ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206698603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ordinary Men wel eens gelezen? Ik denk dat heel veel mensen zoiets wel in zich hebben om vreselijke dingen te doen als al het moreel vervalt. Inclusief jij en ik.
Ik denk persoonlijk dat bij de meesten het wegkijken het grootste probleem is.
Er lopen smeerlappen tussen en dit zullen er ook niet weinig zijn, maar het moet ze natuurlijk wel toegelaten worden door hun leiding en hun makkers.
pi_206698706
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier niet tot toe in staat ben :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206698738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier niet tot toe in staat ben :@
Dat geeft ook niet. Er waren er genoeg die enkel wacht liepen. Of chauffeur waren van een truck. Of het voedsel bereidde voor degene die er wel toe in staat waren.
Of hielpen met het verkopen van goederen waar ze de herkomst niet van vroegen.

Er zit een hele organisatie achter.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 16 november 2022 @ 17:41:00 #115
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 16 november 2022 @ 17:44:54 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 16 november 2022 @ 17:48:59 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206698823
Wat zou de reden zijn dat hij is omgelegd?

https://www.dailymail.co.(...)military-school.html
Russian colonel involved in Putin's mobilisation campaign is found shot dead in mysterious circumstances in his office at prestigious military school
Colonel Vadim Boyko was found with 'multiple bullet wounds' inside his office
44-year-old's body found in Makarov Pacific Higher Naval School in Vladivostok
Initial reports said that suicide was suspected but five shots were heard and there was no suicide note
pi_206698829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat geeft ook niet. Er waren er genoeg die enkel wacht liepen. Of chauffeur waren van een truck. Of het voedsel bereidde voor degene die er wel toe in staat waren.
Of hielpen met het verkopen van goederen waar ze de herkomst niet van vroegen.

Er zit een hele organisatie achter.
Zelfs daar zou ik moeite mee hebben. Vechten in een oorlog is iets anders dan burgers -kinderen!- martelen en executeren. Ik zou daar niet aan mee kunnen werken. Ja, ik ben zo'n snowflake. Dan maar een strafkamp in.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206698840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zou de reden zijn dat hij is omgelegd?

https://www.dailymail.co.(...)military-school.html
Russian colonel involved in Putin's mobilisation campaign is found shot dead in mysterious circumstances in his office at prestigious military school
Colonel Vadim Boyko was found with 'multiple bullet wounds' inside his office
44-year-old's body found in Makarov Pacific Higher Naval School in Vladivostok
Initial reports said that suicide was suspected but five shots were heard and there was no suicide note
Suicide by 5 gunshots _O-
pi_206698868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zelfs daar zou ik moeite mee hebben. Vechten in een oorlog is iets anders dan burgers -kinderen!- martelen en executeren. Ik zou daar niet aan mee kunnen werken. Ja, ik ben zo'n snowflake. Dan maar een strafkamp in.
Het gaat heel sneaky.
Je krijgt dan bijvoorbeeld de taak om de burgers naar een andere locatie te brengen als chauffeur van een truck, niets vreemds aan. Dat doe je als chauffeur wel vaker, en sommige burgers zijn daar blij mee en sommigen wat minder. Of om de komende paar dagen eten voor ze te koken.

Wat er precies met ze gebeurt, dat vertellen ze je niet. En zelf vraag je er niet naar, omdat je al lang blij bent om even een tijdje weg van het front te zijn.

Zo heeft iedereen een taak. Ook als je niet letterlijk betrokken bent bij de horrors.

(Ik zeg niet dat jij dat zou doen, maar zo gaan die dingen vaak wel, en uiteindelijk blijkt dat je wel meegeholpen hebt aan een genocide, of aan het scheiden van de mannen en de vrouwen)

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 16-11-2022 18:35:35 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206698903
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206698931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Suicide by 5 gunshots _O-
Uzi suicide. Gewoon op de volautomaat en kijken hoeveel je er afgevuurd krijgt voor je vinger van de trekker glijdt.

Dan ben je een echte diehard.
pi_206698953
twitter

****** ******* (Alvast zelf gecensureerd voordat de mod's het doen).
pi_206698966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 18:05 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
****** ******* (Alvast zelf gecensureerd voordat de mod's het doen).
Tuurlijk, Trump, had je liever een Russische kruisraket bovenop Polen gehad dan? |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_206698974
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat heel sneaky.
Je krijgt dan bijvoorbeeld de taak om de burgers naar een andere locatie te brengen als chauffeur van een truck, niets vreemds aan. Dat doe je als chauffeur wel vaker, en sommige burgers zijn daar blij mee en sommigen wat minder. Of om de komende paar dagen eten voor ze te koken.

Wat er precies met ze gebeurt, dat vertellen ze je niet. En zelf vraag je er niet naar, omdat je al lang blij bent om even een tijdje weg van het front te zijn.

Zo heeft iedereen een taak. Ook als je niet letterlijk strikken bent bij de horrors.

(Ik zeg niet dat jij dat zou doen, maar zo gaan die dingen vaak wel, en uiteindelijk blijkt dat je wel meegeholpen hebt aan een genocide, of aan het scheiden van de mannen en de vrouwen)
Ja, begrijp ik helemaal. Ik heb ooit eens gelezen dat het percentage zelfmoorden onder kampbewaarders tijdens de holocaust ook echt absurd hoog was, waarschijnlijk hierdoor. Blijft afgrijselijk allemaal :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')