SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie
Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?
quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:34 schreef Leandra het volgende:
Het begon allemaal hiermee
Wat een manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie
[ twitter ]
Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:
[ twitter ]
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?Ik moest wel lachen:
Zou hilarisch zijn als Musk hun nu allemaal gaat aanklagen met alle informatie/bewijzen die hij nu tot z'n beschikking heeft. Maar kunnen ze persoonlijk aansprakelijk worden gesteld? Want anders heeft ie niets want hij kan natuurlijk niet Twitter aanklagen aangezien hij nu de eigenaar is.quote:On Sunday, Musk posted apparent internal messages from Roth about Twitter metrics, arguing they show Twitter’s board and lawyers “deliberately hid … evidence from the court.” The tweet showed Musk using his newly gained access to internal information to potentially settle scores.
Wat zegt dan wel iets over het waarheidsgehalte van een tweet van een paar woorden?quote:Op dinsdag 1 november 2022 02:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat aannemen? Dat hij moet bewijzen dat ze terecht 'for cause' zijn ontslagen?
Dat lijkt me vrij logisch. Zou een beetje raar zijn als het niet zo was![]()
Bovendien zegt het aantal volgers helemaal niets over het waarheidsgehalte van de tweet![]()
Direct met de CEO onderhandelenquote:
Mischien kan hij Twitter zelf-rijdend maken? Fucking idioot. Alsof de jaarcijfers van Twitter hem totaal niet bekend waren.quote:
Betekend dat dat we naar een niet anoniem twitter toegaan? Accounts zonder vinkje worden dan waarschijnlijk uiteindelijk als bot / minderwaardig beschouwd.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:02 schreef Nober het volgende:
Blauwe vinkje? Maar wacht er is meer.
[ twitter ]
Sommige accounts konden eerder ook al langere video's plaatsen dan de standaard 2:20, weet niet of dat met het blauwe vinkje te maken had.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:14 schreef zoost het volgende:
[..]
Betekend dat dat we naar een niet anoniem twitter toegaan? Accounts zonder vinkje worden dan waarschijnlijk uiteindelijk als bot / minderwaardig beschouwd.
Maar wel freedom of speech!quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:14 schreef zoost het volgende:
[..]
Betekend dat dat we naar een niet anoniem twitter toegaan? Accounts zonder vinkje worden dan waarschijnlijk uiteindelijk als bot / minderwaardig beschouwd.
De helft vd reclame? Je betaalt gvd meer dan wat Netflix kost en dan krijg je ook nog reclamequote:Op dinsdag 1 november 2022 19:02 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Oeps.quote:
Dit is gewoon Twitter Blue + vinkje?quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:02 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Niet alleen dat, dit gaat hoogstens enkele tientallen miljoenen opleveren. Ondertussen heeft hij Twitter met 13 miljard extra leningen opgescheept, wat 900 miljoen aan rente gaat kosten per jaar...quote:Op dinsdag 1 november 2022 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kan hij Twitter zelf-rijdend maken? Fucking idioot. Alsof de jaarcijfers van Twitter hem totaal niet bekend waren.
Nee juist niet als je betaald ben je geverifieerd en kan je je juist niet als een ander voor doen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 20:29 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dit is gewoon Twitter Blue + vinkje?
Dus voor 8 dollar per maand heb ik een vinkje en kan mijzelf als een celeb voor doen? Dat is een steal.
Musk niet, hij heeft net de prijs verlaagd voor blauwe vinkjes.quote:
En iedereen kan er straks een kopen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk niet, hij heeft net de prijs verlaagd voor blauwe vinkjes.
[ twitter ]
Waarom zou J Random User een blauw vinkje willen hebben? Ik kan me het van bedrijven en bekenden wel voorstellen, maar buiten een enkeling of een zooi fanboys van Musk die hem graag geld geven want daarmee trol je de MSM of zo zie ik het nou niet echt een succes worden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En iedereen kan er straks een kopen.
Denk dat er genoeg interesse is in een blauw vinkje bij niet je eigen achternaam. Waarbij in de naam een I in plaats van een l staat, of een 0 ipv een O.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou J Random User een blauw vinkje willen hebben? Ik kan me het van bedrijven en bekenden wel voorstellen, maar buiten een enkeling of een zooi fanboys van Musk die hem graag geld geven want daarmee trol je de MSM of zo zie ik het nou niet echt een succes worden.
Ik krijg ook sterk het gevoel dat Musk vooral zelf in charge wil zijn van die 'free speech'quote:
Musk de marktkoopmanquote:Op dinsdag 1 november 2022 22:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat een zooitje is het nu al.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk de marktkoopman
special price.. for you
Dat vind ik wel een leuke van iemand die eerder vandaag roept "HIj moet Nederland kopen!"quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hij heeft het 4 dagen geleden over genomen?!
Ik lees net dat je tweets dan prioriteit krijgen in zoekopdrachten en zo. Met andere woorden: De rijke elite zal hun berichten hoger krijgen en de hardwerkende burger zal zijn berichten waarin het gezonde verstand van de onopgeleide zien verdwijnen in een digitaal moeras.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat er genoeg interesse is in een blauw vinkje bij niet je eigen achternaam. Waarbij in de naam een I in plaats van een l staat, of een 0 ipv een O.
EL0N MUSK 'met een blauw vinkje' bijvoorbeeld. Zelfs zonder blauw vinkje trappen er al genoeg mensen in (zag ik hier).
Of een @:realdonaldtrump!, Waarbij je het uitroepteken net niet ziet in je scherm, maar wel het blauwe vinkje.
Overigens kun je je naam gewoon aanpassen. En daarachter staat het vinkje. En daarachter je twitter-naam(handle).
Dus genoeg te misleiden.![]()
Ja. Free speech. Maar alleen als je bereid bent te betalen, spreek je niet in het luchtledige.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik lees net dat je tweets dan prioriteit krijgen in zoekopdrachten en zo. Met andere woorden: De rijke elite zal hun berichten hoger krijgen en de hardwerkende burger zal zijn berichten waarin het gezonde verstand van de onopgeleide zien verdwijnen in een digitaal moeras.
Het zal dan wel snel een saaie corporate bullshitplek worden. Ik verwacht dat er verschillende tarieven komen om hoger in de lijsten te verschijnen en als strafbankje voor Musk-onwelgevallige berichten demotie naar de tweede of derde tier van Twitter.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Free speech. Maar alleen als je bereid bent te betalen, spreek je niet in het luchtledige.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik lees net dat je tweets dan prioriteit krijgen in zoekopdrachten en zo. Met andere woorden: De rijke elite zal hun berichten hoger krijgen en de hardwerkende burger zal zijn berichten waarin het gezonde verstand van de onopgeleide zien verdwijnen in een digitaal moeras.
Nee, blauw vinkje verdwijnt als je je naam aanpast. Althans dat was tot op heden zo.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Overigens kun je je naam gewoon aanpassen. En daarachter staat het vinkje. En daarachter je twitter-naam(handle).
Dus genoeg te misleiden.![]()
Je moet wel gek zijn om voor zo’n megalomane narcist te willen werken. Maar goed het is ook wel weer heel Amerikaans allemaal.quote:
Het is heel Amerikaans, maar gelukkig is Elon Musk Zuid-Afrikaans waardoor hij geen kandidaat kan worden voor de VS presidentschap. Anders had hij dat zeker gedaan.quote:Op woensdag 2 november 2022 00:21 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je moet wel gek zijn om voor zo’n megalomane narcist te willen werken. Maar goed het is ook wel weer heel Amerikaans allemaal.
Mijn blauwe vinkje is gratisquote:Op dinsdag 1 november 2022 22:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ twitter ]
Natuurlijk, die kopen gewoon een heel netwerk voor iets meer dan 8$ en verzuipen twitter in hun berichten.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]ja want alleen de rijke elite kan die $8 betalen natuurlijk.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
In een van Musk's tweets.quote:
Maak je je druk joh, wacht gewoon af wat het gaat worden. Wordt het niks, lekker boeiend dan. Wordt het beter dan het is, alleen maar mooi toch. Iedereen loopt zich eigen op te vreten hier terwijl er nog vrijwel niks bekend is van wat er gaat veranderen.quote:Op woensdag 2 november 2022 00:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk, die kopen gewoon een heel netwerk voor iets meer dan 8$ en verzuipen twitter in hun berichten.
Musk loopt er zelf over te tweeten en aangezien hij de enige is die bepaalt wat er met Twitter gaat gebeuren.....quote:Op woensdag 2 november 2022 00:57 schreef Sjemmert het volgende:
terwijl er nog vrijwel niks bekend is van wat er gaat veranderen.
Hij knalt wat proefballonnetjes op Twitter, dat doe hij zo vaak.quote:Op woensdag 2 november 2022 01:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk loopt er zelf over te tweeten en aangezien hij de enige is die bepaalt wat er met Twitter gaat gebeuren.....
Dat is knap stom van hem.quote:Op woensdag 2 november 2022 01:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij knalt wat proefballonnetjes op Twitter, dat doe hij zo vaak.
Juist niet vind ik, als je tenminste je tijdlijn chronologisch zet, dus gewoon in volgorde van nieuwste tweets. Dan heb je weinig last van algoritmes.quote:Op woensdag 2 november 2022 01:22 schreef Pokkehandtas het volgende:
Twitter is zo onoverzichtelijk en onbegrijpelijk. Mensen
Omdat er geld is geleend bij banken en die zien door dat soort proefballonnetjes dat er geen visie of businessplan is. Als die banken nat gaan met de lening zullen bij een volgend project van Musk de voorwaarden minder gunstig zijn. Adverteerders zullen het ook niet waarderen.quote:
Twitter is marginaal in China en de mensen in China op Twitter zijn de mensen die echt wel door hebben hoe China rolt. Ik denk dat China het veel leuker vind als Elon informatie over deze users doorgeeft aan ze.quote:Op woensdag 2 november 2022 02:25 schreef Ulx het volgende:
China gaat denk ik wel vragen of ze de "state-affiliated media" tag bij hun propaganda accounts kan worden weggehaald. En daarbij zeggen dat dat niet doen niet goed is voor Tesla.
Boeiend ?quote:Op woensdag 2 november 2022 02:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat er geld is geleend bij banken en die zien door dat soort proefballonnetjes dat er geen visie of businessplan is. Als die banken nat gaan met de lening zullen bij een volgend project van Musk de voorwaarden minder gunstig zijn. Adverteerders zullen het ook niet waarderen.
Wel nee, de banken zijn leners, geen investeerders, waarschijnlijk heeft hij gewoon aandelen Tesla/SpaceX als onderpand gegegeven. Daarnaast investeren banken niet in dit soort risicovolle zaken, daar zijn andere bedrijven voor.quote:Op woensdag 2 november 2022 02:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat er geld is geleend bij banken en die zien door dat soort proefballonnetjes dat er geen visie of businessplan is. Als die banken nat gaan met de lening zullen bij een volgend project van Musk de voorwaarden minder gunstig zijn. Adverteerders zullen het ook niet waarderen.
Beide:quote:Op woensdag 2 november 2022 02:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel nee, de banken zijn leners, geen investeerders, waarschijnlijk heeft hij gewoon aandelen Tesla/SpaceX als onderpand gegegeven. Daarnaast investeren banken niet in dit soort risicovolle zaken, daar zijn andere bedrijven voor.
quote:Large foreign investors would have access to confidential information about Twitter's finances -- and potentially its users -- under the terms of Elon Musk's deal to acquire the social media site, people familiar with the matter told The Washington Post.
That revelation comes as Treasury Department officials begin looking into whether they have the legal authority to start an investigation into the purchase because of Musk's ties to foreign governments and investors, people familiar with those discussions said.
It was not immediately clear whether Treasury officials were aware of the terms granting information rights to large investors. The exploration of whether a review was warranted is fairly routine, and such preliminary examinations often do not end in a full investigation.
White House officials also previously discussed the possibility of a national security review of the acquisition, according to another person. Additionally, officials at the FBI looked into the potential counterintelligence risks posed by the deal this past spring, according to two people familiar with the inquiry -- though it is not clear whether the matter has been studied by senior officials at the bureau or if those discussions are still active. All the people spoke on the condition of anonymity to discuss matters they were not authorized to disclose publicly.
A Saudi prince's holding company and a subsidiary of the Qatari sovereign wealth fund are among the investors backing Musk's Twitter purchase, as is Binance, a cryptocurrency exchange that was founded in China but has since moved its operations elsewhere. Tesla, where Musk serves as chief executive, has extensive ties to China, as well.
Musk and his attorney, Alex Spiro, did not immediately respond to a request for comment.
The U.S. government's preliminary attempts to scrutinize the Twitter deal comes as the billionaire introduces new changes to the structure of one the world's most powerful communication platforms.
[..]
Dat zou inderdaad goed nieuws zijn voor Musk. Kan ie alsnog onder de deal uit..quote:Op woensdag 2 november 2022 03:05 schreef Kijkertje het volgende:
Wat mss ook nog wel een dingetje wordt voor Musk:
[ twitter ]
[..]
Haha wut?quote:Op woensdag 2 november 2022 07:18 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad goed nieuws zijn voor Musk. Kan ie alsnog onder de deal uit..
Dat betwijfel ik aangezien hij ook sterk hint op crypto als betaaloptie.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee juist niet als je betaald ben je geverifieerd en kan je je juist niet als een ander voor doen.
Zodra je betalingen overmaakt is je identiteit bekend bij Twitter.
Benieuwd hoe ze dat authenticatie proces gaan doen. Het wordt of heel omslachtig en een administratieve rompslomp met paspoorten of nietszeggend want ze kunnen niet iemand echt authentiseren. Hoe dan ook gaat het niet opleveren wat ze hopen (meer omzet).quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
EL0N MUSK 'met een blauw vinkje' bijvoorbeeld.
Niet. Kennelijk kun je, mits eens geregistreerd, iedere naam gebruiken (naast je twitterhandle die wel uniek is).quote:Op woensdag 2 november 2022 08:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dat authenticatie proces gaan doen. Het wordt of heel omslachtig en een administratieve rompslomp met paspoorten of nietszeggend want ze kunnen niet iemand echt authentiseren. Hoe dan ook gaat het niet opleveren wat ze hopen (meer omzet).
Dan ontgaat mij de logica om dit te willen gebruiken (behalve dan dat het een beetje omzet genereert)quote:Op woensdag 2 november 2022 09:03 schreef capricia het volgende:
Niet. Kennelijk kun je, mits eens geregistreerd, iedere naam gebruiken (naast je twitterhandle die wel unieke is).
Hier eentje met blauw vinkje:
Ja, ben er ook sceptisch over.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Dan ontgaat mij de logica om dit te willen gebruiken (behalve dan dat het een beetje omzet genereert)
Dat administratieve proces is wel een stuk beter geworden hoor. Bij crypto-brokers moet je je tegenwoordig ook identificeren en dat werkt meestal prima door een foto van je paspoort te maken. Al je persoonsgegevens kunnen ze uit het document halen en gezichtsherkenningssoftware checkt of jij het echt bent. Paar minuten en je bent klaar.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dat authenticatie proces gaan doen. Het wordt of heel omslachtig en een administratieve rompslomp met paspoorten of nietszeggend want ze kunnen niet iemand echt authentiseren. Hoe dan ook gaat het niet opleveren wat ze hopen (meer omzet).
De logica is dat het geld opbrengt, vermoed ik.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Dan ontgaat mij de logica om dit te willen gebruiken (behalve dan dat het een beetje omzet genereert)
En dat zou jij vrijwillig delen met Twitter? Ik niet.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat administratieve proces is wel een stuk beter geworden hoor. Bij crypto-brokers moet je je tegenwoordig ook identificeren en dat werkt meestal prima door een foto van je paspoort te maken. Al je persoonsgegevens kunnen ze uit het document halen en gezichtsherkenningssoftware checkt of jij het echt bent. Paar minuten en je bent klaar.
En ook niet met allerlei obscure brokers. Je paspoort fotograferen en opsturen..quote:Op woensdag 2 november 2022 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat zou jij vrijwillig delen met Twitter? Ik niet.
quote:Op woensdag 2 november 2022 09:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Echt superweinig omzet trouwens. Er zijn ongeveer 300.000 accounts met een blauw vinkje. Stel dat 10% daarvan onnozel genoeg is om ervoor te gaan betalen. Dan heb je het over 30k x $8 x 12 = 2,88 miljoen dollar per jaar.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De logica is dat het geld opbrengt, vermoed ik.
De Willem Engelsen, Alex Jonesen en Elon Musks snappen dat businessmodel goed.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:21 schreef capricia het volgende:
Het is eigenlijk gewoon lachwekkend.
Die freespeech-leuze valt precies goed bij de Trump aanhang. Maar gaat ze 8 dollar per maand kosten.
quote:Op woensdag 2 november 2022 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat zou jij vrijwillig delen met Twitter? Ik niet.
Technisch zijn de mogelijkheden er gewoon om snel vast te stellen of de user Mark Zuckerberg ook echt de persoon Mark Zuckerberg is. Zou niet weten hoe je dat anders kan doen eigenlijk dan met een paspoort.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook niet met allerlei obscure brokers. Je paspoort fotograferen en opsturen..
ID info die de slagers van Riyad graag zouden willen hebben.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[..]
Technisch zijn de mogelijkheden er gewoon om snel vast te stellen of de user Mark Zuckerberg ook echt de persoon Mark Zuckerberg is. Zou niet weten hoe je dat anders kan doen eigenlijk dan met een paspoort.
Ik heb hier een topic lang gelezen hoe gevaarlijk het is als iemand een blauw vinkje heeft terwijl het niet die persoon is. Dat los je alleen op met ID-verificatie.
Ja blauwe vinkjes gaan uiteraard niet samen met anonieme accounts. Maar die kunnen nog best twitteren natuurlijk.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
ID info die de slagers van Riyad graag zouden willen hebben.
En verdwijnen dan doordat ze lagere prioriteit krijgen.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:14 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja blauwe vinkjes gaan uiteraard niet samen met anonieme accounts. Maar die kunnen nog best twitteren natuurlijk.
Hangt er natuurlijk ook vanaf wie je volgt.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
En verdwijnen dan doordat ze lagere prioriteit krijgen.
Maar het effect zal zijn dat regime-onwelgevallige berichten van Abdul El-Willekeurigegebruiker tijdens een protest minder snel zal worden opgepikt.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk ook vanaf wie je volgt.
Slim verdienmodel, zo zijn er nog wel tig dingen te bedenken waarbij Twitter het platform is, ipv een plek om gratis je links te dumpen.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:37 schreef Ulx het volgende:
Goede reden om Twitter op het werk te blokkeren.
[ twitter ]
dat staat er al jaren op.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:42 schreef Tijn het volgende:
Tuurlijk, porno. Dat kon er ook nog wel bij
Zo is VHS ook groot geworden.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:42 schreef Tijn het volgende:
Gaat gewoon een Chinese alles-in-1 app worden.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:42 schreef Tijn het volgende:
En dan nog, na verificatie kun je gewoon je naam wijzigen (niet je handle).quote:Op woensdag 2 november 2022 12:14 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja blauwe vinkjes gaan uiteraard niet samen met anonieme accounts. Maar die kunnen nog best twitteren natuurlijk.
Dus naast Vine(TikTok) en WeChat gaat het ook een OnlyFans worden? Damn hij heeft plannen!quote:Op woensdag 2 november 2022 12:37 schreef Ulx het volgende:
Goede reden om Twitter op het werk te blokkeren.
[ twitter ]
Maar het zou wel verraad zijn aan de conservatieve evangelicals. Die wilden gewoon nikker en kamelenneuker kunnen posten en zeggen dat de joden dood moeten zonder dat dat een ban oplevert. Nu moeten ze hun kinderen weer beschermen tegen dit soort vuiligheid.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus naast Vine(TikTok) en WeChat gaat het ook een OnlyFans worden? Damn hij heeft plannen!
https://www.theguardian.c(...)n-platform-last-year
OnlyFans profits boom as users spent $4.8bn on platform last year
Vorig jaar heeft OF dus 4.8 miljard omzet gedraaid, daar zit potentie in voor Twitter
Aan het begin van deze eeuw was de angst voor id gegevensdeling met overheden en mogelijke fraude een dingetje in conspiracykringen.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:23 schreef Marsenal het volgende:
Wauw, je paspoort fotograferen en delen met een bedrijf dat iedere dag hele voetbalvelden met servers vult om cookies op te slaan, sommige mensen wíllen gewoon dat hun identiteit wordt gestolen.
quote:
Is nu gratis te kijken op twitterquote:Op woensdag 2 november 2022 12:42 schreef Tijn het volgende:
Ik vermoed dat de bedoeling is, daar heeft Musk al naar gehint, dat iedereen zo'n blauw vinkje gaat krijgen of ze dat nu leuk vinden of niet en voor dat privilege gaat betalen.quote:Op woensdag 2 november 2022 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Echt superweinig omzet trouwens. Er zijn ongeveer 300.000 accounts met een blauw vinkje. Stel dat 10% daarvan onnozel genoeg is om ervoor te gaan betalen. Dan heb je het over 30k x $8 x 12 = 2,88 miljoen dollar per jaar.
Op een jaaromzet van 5 miljard
En dal die data.... die hij dan kan gebruiken, persoonsgegevens zijn in de VS een stuk minder goed beschermd dan hier.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de bedoeling is, daar heeft Musk al naar gehint, dat iedereen zo'n blauw vinkje gaat krijgen of ze dat nu leuk vinden of niet en voor dat privilege gaat betalen.
Ja, de data zelf kan ook een verdienmodel zijn hoewel Twitter natuurlijk niet zoveel relevante informatie binnenhaalt als een Google of Facebook.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dal die data.... die hij dan kan gebruiken, persoonsgegevens zijn in de VS een stuk minder goed beschermd dan hier.
Als hij er een paywall voor gooit is twitter dood.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de bedoeling is, daar heeft Musk al naar gehint, dat iedereen zo'n blauw vinkje gaat krijgen of ze dat nu leuk vinden of niet en voor dat privilege gaat betalen.
Allemaal leuk en aardig, maar de kans dat de gemiddelde Twittergebruiker bereid is te betalen is natuurlijk 0,0%.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het wordt een superapp zoals WeChatquote:Op woensdag 2 november 2022 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als hij er een paywall voor gooit is twitter dood.
Ik begreep er meer uit dat celebrities en iedereen die vinkjes nu zouden kunnen kopen.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat gaat hij allemaal invoeren nadat hij 75% van het personeel heeft ontslagen?quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het wordt een superapp zoals WeChat
• Je kan er nieuws mee lezen (het huidige Twitter)
• Vine/TikTok kloon
• OnlyFans kloon
• Amazon/Ebay/Marktplaats kloon
• Paypal kloon: betalingen met Dogecoin
• Vliegtickets boeken
Kijk naar wat WeChat kan en dan weet je wat eraan staat te komen
https://en.wikipedia.org/wiki/WeChat
WeChat provides text messaging, hold-to-talk voice messaging, broadcast (one-to-many) messaging, video conferencing, video games, sharing of photographs and videos and location sharing.
Jepquote:Op woensdag 2 november 2022 15:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat gaat hij allemaal invoeren nadat hij 75% van het personeel heeft ontslagen?
Waarom zo stellig? Er zijn ook mensen die betalen voor Fok!, jij ook, zo te zien. Dat snap ik ook niet, zeker niet als ik de prijzen bekijk of wat je ervoor krijgt.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar de kans dat de gemiddelde Twittergebruiker bereid is te betalen is natuurlijk 0,0%.
Dat is waar. Er zijn vast wel wat mensen te vinden die er wat voor willen betalen. Maar de waarde van zo'n platform als Twitter is dat jan en alleman erop zit. Lijkt me dat je dat alleen kan bereiken en behouden wanneer het gratis is.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom zo stellig? Er zijn ook mensen die betalen voor Fok!, jij ook, zo te zien. Dat snap ik ook niet, zeker niet als ik de prijzen bekijk of wat je ervoor krijgt.
Dat heeft ook te maken met de gun-factor.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom zo stellig? Er zijn ook mensen die betalen voor Fok!, jij ook, zo te zien. Dat snap ik ook niet, zeker niet als ik de prijzen bekijk of wat je ervoor krijgt.
Volgens mij moeten ecosystemen een soort van natuurlijk groeien om bekendheid te genereren.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
• Vine/TikTok kloon
• OnlyFans kloon
• Vliegtickets boeken
WeChat provides text messaging, hold-to-talk voice messaging, broadcast (one-to-many) messaging, video conferencing, video games, sharing of photographs and videos and location sharing.
Is er nu sprake van dat het alleen toegankelijk wordt tegen betaling? Dat heb ik dan gemist. Niet per se een voorstander van, mocht dat zo zijn. Maar dan nog blijft het een commercieel bedrijf en geen tool voor bijvoorbeeld overheden of andere groeperingen. Of m.a.w. gratis toegang is geen voorwaarde.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Er zijn vast wel wat mensen te vinden die er wat voor willen betalen. Maar de waarde van zo'n platform als Twitter is dat jan en alleman erop zit. Lijkt me dat je dat alleen kan bereiken en behouden wanneer het gratis is.
Klopt, kleine ondernemingen zullen eerder een gunfactor hebben. Toch zou je hier (bij Twitter) in eerste instantie dezelfde trend kunnen zien.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de gun-factor.
Ik heb zelf geen problemen met het delen van data met de overheid, juist bij bedrijven ben ik er wel voorzichtiger mee.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Is er nu sprake van dat het alleen toegankelijk wordt tegen betaling? Dat heb ik dan gemist. Niet per se een voorstander van, mocht dat zo zijn. Maar dan nog blijft het een commercieel bedrijf en geen tool voor bijvoorbeeld overheden of andere groeperingen. Of m.a.w. gratis toegang is geen voorwaarde.
[..]
Klopt, kleine ondernemingen zullen eerder een gunfactor hebben. Toch zou je hier (bij Twitter) in eerste instantie dezelfde trend kunnen zien.
Ja, 100%. Ik zou niet eens weten wat je krijgt voor een abo. Interesseert me ook niks.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de gun-factor.
Nergens zeg ik dan ook zelf te gaan betalen voor Twitter of dat van plan te zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen problemen met het delen van data met de overheid, juist bij bedrijven ben ik er wel voorzichtiger mee.
Als je dan selectief wilt zijn vind ik het wel opmerkelijk dat je je data liever met Musk dan met een overheid deelt
Ging over delen van data, zowel betaald als onbetaald.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dan ook zelf te gaan betalen voor Twitter of dat van plan te zijn.
Dat mag ook helemaal niet, of Twitter moet van de EU markt verdwijnen, maar de GDPR is gewoon geldig voor Musk en co als hij zich richt op gebruikers in die markt. En afhankelijk van de opzet van de business kan de bovenliggende holding of hoe men het ook heeft geregeld de boete van dochterondernemingen voor de kiezen krijgen. En een boete van maximaal 10% van de wereldwijde omzet kan dan heel erg hoog gaan uitvallen. En de EU gaat net zolang door met boetes uitdelen tot Twitter/Musk zich gaat gedragen zoals het hoort.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:41 schreef capricia het volgende:
Ik wil sws niet dat mijn paspoort-gegevens (en andere persoonlijke data) buiten de EU verkocht worden. En al helemaal niet naar regimes als de Saudi's, die vuistdiep in Twitter zitten.
Je geeft daar bij Twitter zelf toestemming voor:quote:Op woensdag 2 november 2022 16:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat mag ook helemaal niet, of Twitter moet van de EU markt verdwijnen, maar de GDPR is gewoon geldig voor Musk en co als hij zich richt op gebruikers in die markt. En afhankelijk van de opzet van de business kan de bovenliggende holding of hoe men het ook heeft geregeld de boete van dochterondernemingen voor de kiezen krijgen. En een boete van maximaal 10% van de wereldwijde omzet kan dan heel erg hoog gaan uitvallen. En de EU gaat net zolang door met boetes uitdelen tot Twitter/Musk zich gaat gedragen zoals het hoort.
https://help.twitter.com/(...)ns-and-data-transferquote:Jouw gegevens, die wij ontvangen als je gebruikmaakt van onze services, kunnen worden overgebracht naar en opgeslagen in de Verenigde Staten, Ierland en andere landen waar wij actief zijn, ook via onze kantoren, partners en serviceaanbieders.
Dat is de EU een rotzorg. Twitter heeft zich gewoon aan de wet te houden.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Je geeft daar bij Twitter zelf toestemming voor:
Welke wet?quote:Op woensdag 2 november 2022 17:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is de EU een rotzorg. Twitter heeft zich gewoon aan de wet te houden.
Alleen heeft het Westen al Amazon, Paypal, Ebay, TikTok et al en de user base van Twitter is veel te klein om daar kans mee te maken, je zal dan een moordende concurrentie strijd moeten aangaan met die bedrijven die enorm diepe zakken hebben en geen miljarden verlies draaien per jaar., WeChat kan die zaken doen omdat WeChat een monopolie in China heeft.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
• Vine/TikTok kloon
• OnlyFans kloon
• Vliegtickets boeken
quote:Musk meets with critics, says Twitter won’t restore banned users before election
Twitter won't restore banned accounts until after next week's midterm election, Elon Musk wrote in a tweet early on Wednesday. That means former President Donald Trump and others banned by the pre-Musk Twitter won't be allowed back just yet.
"Twitter will not allow anyone who was de-platformed for violating Twitter rules back on platform until we have a clear process for doing so, which will take at least a few more weeks," Musk wrote. "Twitter's content moderation council will include representatives with widely divergent views, which will certainly include the civil rights community and groups who face hate-fueled violence."
https://arstechnica.com/t(...)ers-before-election/
GDPR. Je mag alleen het minimale vragen en dan zitten er nog allerlei regels aan vast.quote:
Oh, hij gaat me van Twitter trappen? Want ik ben niet van plan te betalen.quote:
Punt is dat het om een Amerikaanse dienst gaat.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
GDPR. Je mag alleen het minimale vragen en dan zitten er nog allerlei regels aan vast.
En over een tijdje de Online Protection Act. (Ik geloof dat die zo gaat heten)
Mwah, juist Google is wel van véél en snel op de markt brengen en zien wat er blijft plakken. En ook weer even makkelijk de stekker eruit als het maar niet wilt aanslaan. De lijst met flops van Google is gigantisch, en daar is niks mis mee overigens.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:20 schreef Beathoven het volgende:
Google is nooit begonnen met 'we gooien even snel een zoekmachine, mail, dit , dat etc' op de markt. Ieder product was aftasten, verbeteren en gebruikers tevreden houden. Juist de leercurve is belangrijk. Apple idem; dat is allemaal milimeterwerk geweest.
Punt is dat ze in de EU zaken doen. Doe je hier zaken dan hou jij je aan de EU regels. We hebben deze discussie al eens gehad, dacht ik. En Twitter kan het zich bepaald niet veroorloven om een van de grootste markten voor advertenties kwijt te raken.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Punt is dat het om een Amerikaanse dienst gaat.
Zal een miljard per jaar oid zijn (wordt niet gespecificeerd), maar belangrijker is dat Twitter wel de kritieke massa moet houden en daar is de EU markt wel belangrijk voor gezien hoe alles verbonden is met elkaar.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Punt is dat ze in de EU zaken doen. Doe je hier zaken dan hou jij je aan de EU regels. We hebben deze discussie al eens gehad, dacht ik. En Twitter kan het zich bepaald niet veroorloven om een van de grootste markten voor advertenties kwijt te raken.
Naast dat vrijheid van meningsuiting gaat over de verhouding tussen overheid en burger, waar Musk en Twitter niet zoveel mee te maken hebben an sich, is de term die je zoekt hier "vals dilemma".quote:Op woensdag 2 november 2022 21:49 schreef Nober het volgende:
Politieke correctheid zie alle reclames van tegenwoordig.
[ twitter ]
Ik had wel verwacht dat hij de woke Mute en Block functies zou uitschakelen. Zeg nu zelf, iedereen heeft toch recht op mijn mening?quote:Op woensdag 2 november 2022 21:49 schreef Nober het volgende:
Politieke correctheid zie alle reclames van tegenwoordig.
[ twitter ]
Je hebt geen idee waar je over hebt, ik heb dagelijks met dit soort zaken te maken, als je een dienst in Amerika afneemt neem je het volgens Amerikaans recht af, of dacht je dat als Amerikanen een dienst in Europa afname ze in 1 keer iets afnemen volgens Amerikaans recht?quote:Op woensdag 2 november 2022 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Punt is dat ze in de EU zaken doen. Doe je hier zaken dan hou jij je aan de EU regels. We hebben deze discussie al eens gehad, dacht ik. En Twitter kan het zich bepaald niet veroorloven om een van de grootste markten voor advertenties kwijt te raken.
Dat is niet geheel waar. Het heeft gewoon twee betekenissen. Het betekent wetgeving tussen overheid en burger (in de VS de First Amendment) en het filosofische begrip, waar die wetgeving vandaan komt. De eerste heeft Musk niets mee te maken maar de tweede wel. Hij gebruikt de twee betekenissen regelmatig door elkaar trouwens dus hij helpt zelf ook niet.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Naast dat vrijheid van meningsuiting gaat over de verhouding tussen overheid en burger,
Trouwens welke zaken doen ze precies? Als jij een abbo afneemt dan neem je een abbo in de VS af, ga je een advertentie aan, dan doe je dat in de VS. Je haalt allerlei dingen door elkaar op het gebied van zaken doen, bijvoorbeeld de app stores, alleen daar gaat het om verkoop op de Europese markt en heb je het over een heel ander gebied.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, jij hebt ongelijk. Het is niet toegestaan tenzij de in dat derde land de regels vergelijkbaar zijn met die gelden in de EU.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je over hebt, ik heb dagelijks met dit soort zaken te maken, als je een dienst in Amerika afneemt neem je het volgens Amerikaans recht af, of dacht je dat als Amerikanen een dienst in Europa afname ze in 1 keer iets afnemen volgens Amerikaans recht?
De reden dat de grote techreuzen diensten via Europese Entiteiten afnemen is er niet voor niets, als ik een Europese Microsoft/Azure cloud afneem doe ik dat bewust via een Europese overeenkomst, maar bij Twitter gaat dat niet op.
quote:Codes of conduct: An approved code of conduct pursuant to Article 40 of the GDPR together with binding and enforceable commitments from the controller or processor in the third country to apply the appropriate safeguards, including safeguards in relation to data subjects’ rights.
Certification mechanism: An approved certification mechanism pursuant to Article 42 of the GDPR together with binding and enforceable commitments from the controller or processor in the third country to apply the appropriate safeguards, including safeguards in relation to data subjects’ rights.
Richten zij zich op EU landen? Bestaat Twitter in het Nederlands of andere EU-talen? Zijn er adverteerders uit de EU?quote:Op woensdag 2 november 2022 22:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Trouwens welke zaken doen ze precies? Als jij een abbo afneemt dan neem je een abbo in de VS af, ga je een advertentie aan, dan doe je dat in de VS. Je haalt allerlei dingen door elkaar op het gebied van zaken doen, bijvoorbeeld de app stores, alleen daar gaat het om verkoop op de Europese markt en heb je het over een heel ander gebied.
Ja je vergeet alleen een belangrijk ding, dit zijn regels die ze zich vrijwillig hebben opgelegd, net zoals veel Amerikaanse bedrijven, mar dat is iets anders dat ze daar wettelijk toe verplicht zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, jij hebt ongelijk. Het is niet toegestaan tenzij de in dat derde land de regels vergelijkbaar zijn met die gelden in de EU.
[..]
Nee hoor daar gaat Musk over onderhandelen:quote:Op woensdag 2 november 2022 22:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Trouwens welke zaken doen ze precies? Als jij een abbo afneemt dan neem je een abbo in de VS af, ga je een advertentie aan, dan doe je dat in de VS. Je haalt allerlei dingen door elkaar op het gebied van zaken doen, bijvoorbeeld de app stores, alleen daar gaat het om verkoop op de Europese markt en heb je het over een heel ander gebied.
quote:Elon Musk, the new owner of Twitter, has reached out to European Union Internal Market Commissioner Thierry Breton to address content-moderation concerns, an EU official told POLITICO, confirming an earlier Reuters report.
Breton had reminded Musk on Friday that Twitter has to abide by the EU's new content-moderation rulebook, the Digital Services Act, which aims to crack down on illegal content. The rules became official last Thursday, and will gradually roll out over the next year.
"In Europe, the bird will fly by our European rules," Breton tweeted, adding the hashtag #DSA, replying to Musk's tweet "the bird is freed" after his takeover of Twitter.
Musk has now reportedly reassured the Commission that Twitter will comply with the new rules, and agreed to meet with Breton in the coming weeks. Breton already met with Musk in early May, shortly after Musk's plan to buy Twitter emerged. Musk then said the EU's plans were "exactly aligned with my thinking."
Eens maar dat zijn regels van buiten naar binnen toe, net zoals je dat zag met wetgeving op gebied van gokken, als je idd richt op Nederlandse spelers dan dien je aan de EU regels te houden, wanneer je op EU terrein begeeft.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Richten zij zich op EU landen? Bestaat Twitter in het Nederlands of andere EU-talen? Zijn er adverteerders uit de EU?
Lijkt me niet dat de Duitstalige versie van Twitter met advertenties voor Phantasialand gericht is op de gebruikers in Nieuw-Mexico, of denk je van wel?
Dan geef je me toch precies gelijk wat ik zegquote:Op woensdag 2 november 2022 22:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor daar gaat Musk over onderhandelen:
[ twitter ]
Het is Musk die verplicht is zich aan te passen aan de Europese wetten wil hij die markt behouden en daar ging de vraag toch over?quote:Op woensdag 2 november 2022 22:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan geef je me toch precies gelijk wat ik zeg![]()
![]()
Ben je echt zo naieef? Het is heel simpel Twitter is een Amerikaans bedrijf, wil je daar in mee doen, dan doe je dus mee volgens de Amerikaanse wetten. Echt wat is dat voor een stomme arrogantie om te denken dat Amerikaanse bedrijven volgens Europese wetten moeten handelen? Dat is alleen als je producten gaat verkopen in Europa, maar dat is echt een totaal ander verhaal. En veel Amerikaanse bedrijven zijn er ook wel klaar mee, krijg je gewoon een GEO block: Doei geen zin in jou.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is Musk die verplicht is zich aan te passen aan de Europese wetten wil hij die markt behouden en daar ging de vraag toch over?
Zo vrijwillig is dat niet (meer). Zeker met recente uitsprake zoals Schrems II kun je niet zomaar data vanuit de EU in de VS verwerken.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja je vergeet alleen een belangrijk ding, dit zijn regels die ze zich vrijwillig hebben opgelegd, net zoals veel Amerikaanse bedrijven, mar dat is iets anders dat ze daar wettelijk toe verplicht zijn.
quote:Op woensdag 2 november 2022 19:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, hij gaat me van Twitter trappen? Want ik ben niet van plan te betalen.
Alsof Musk daarop zit te wachten. Vind je dat zelf niet erg naief?quote:Op woensdag 2 november 2022 22:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben je echt zo naieef? Het is heel simpel Twitter is een Amerikaans bedrijf, wil je daar in mee doen, dan doe je dus mee volgens de Amerikaanse wetten. Echt wat is dat voor een stomme arrogantie om te denken dat Amerikaanse bedrijven volgens Europese wetten moeten handelen? Dat is alleen als je producten gaat verkopen in Europa, maar dat is echt een totaal ander verhaal. En veel Amerikaanse bedrijven zijn er ook wel klaar mee, krijg je gewoon een GEO block: Doei geen zin in jou.
Dat gaat naar mijn weten over Europese bedrijven die hun shit bijvoorbeeld in de Amerikaanse clouds zetten. Dus stel jij neemt een abbo bij mij af, dan mag ik dat niet zomaar in een Amerikaanse cloud zetten zonder dat ik daar afspraken over heb gemaakt dat de data de zelfde governance regels heeft als in de EU, geloof me ik heb hier heel veel ervaring mee, ik ben bloedlink als het bedrijf waar ik werk even blind shit door kopieert naar een Amerikaanse cloud zonder goede regels. In geval van Twitter zit je met het punt dat je NIET bij een EU organisatie een verbintenis af gaat, en je dus ook niet even kunt beroepen op EU regels.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zo vrijwillig is dat niet (meer). Zeker met recente uitsprake zoals Schrems II kun je niet zomaar data vanuit de EU in de VS verwerken.
Ok, dan ga ik even kijken wat een willekeurig social media bedrijf, ik noem geen namen, zelf schrijft:quote:Op woensdag 2 november 2022 22:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens maar dat zijn regels van buiten naar binnen toe, net zoals je dat zag met wetgeving op gebied van gokken, als je idd richt op Nederlandse spelers dan dien je aan de EU regels te houden, wanneer je op EU terrein begeeft.
Maar dat geld niet vice versa, als een Amerikaans gokbedrijf Nederlandse spelers werft, dan is dat gewoon legaal, alleen dat is vrij kansloos dat de betalingen gewoon worden afgesneden.
Doe eens een gok welk social media dit is? Ik geef één hint: Ze zijn onlangs van eigenaar gewisseld.quote:Belangrijkste aandachtsgebieden:
Product:
Voor EU-gebruikers wordt ons product bijgewerkt, zodat dit voldoet aan de vereisten van de AVG. We gaan een ervaring op maat creëren die meer transparantie biedt over wat we met jouw gegevens doen en hoe deze door Twitter worden opgeslagen.
Beleid:
Ons privacybeleid wordt in overeenstemming met de AVG bijgewerkt met wijzigingen omtrent gegevensportabiliteit, de overkoepelende toegangsvoorwaarden voor EU-gebruikers en de vereisten voor gegevensanonimiteit. Wij blijven zorgen dat jouw privacy beschermd blijft.
Transparantie:
In overeenstemming met ons voortdurende streven naar transparantie willen we dat dit proces duidelijk is voor onze gebruikers. Daarom blijven we je op de hoogte houden, bijvoorbeeld via meldingen in producten en bijgewerkte blogcontent. Daarnaast zorgen we ervoor dat onze publieksgerichte materialen toegankelijk en doelgericht zijn.
Twitter with benefits, or friends with benefits. That's the incel's question.quote:
Dat is toch wat ik zeg? De meeste Amerikaanse bedrijven nemen met betrekking to de EU gewoon de AVG over,maar dat is geen verplichting, dat is iets wat ze vrijwillig doen, ook niet heel vreemd, omdat het gewoon uitgaat van good conduct in het algemeen, het is alleen een gunst, geen recht.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik even kijken wat een willekeurig social media bedrijf, ik noem geen namen, zelf schrijft:
[..]
Doe eens een gok welk social media dit is? Ik geef één hint: Ze zijn onlangs van eigenaar gewisseld.
Dat betekend alleen maar dat er ergens een disclaimer staat wat er met jou gegevens gedaan kan worden, die moet je accepteren, en tadaaa je hebt transparantie.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik even kijken wat een willekeurig social media bedrijf, ik noem geen namen, zelf schrijft:
[..]
Doe eens een gok welk social media dit is? Ik geef één hint: Ze zijn onlangs van eigenaar gewisseld.
Ja lekker simpel weer maar aan zo'n blauw vinkje zit wel wat meer vast dan wat geld neertellen, er moeten privé-gegevens geleverd worden.quote:
Gisteren was het nog $20.quote:
Bij Schrems II is dat nog aan interpretatie onderhevig. In principe kan dat ook betrekking hebben op bedrijven die in de EU opereren, ongeacht ze fysiek aanwezig zijn in de EU. Nu zie ik - net als bij de GDPR-richtlijnen - het niet zo'n vaart lopen dat het onmogelijk is om zaken in de EU te doen.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat gaat naar mijn weten over Europese bedrijven die hun shit bijvoorbeeld in de Amerikaanse clouds zetten. Dus stel jij neemt een abbo bij mij af, dan mag ik dat niet zomaar in een Amerikaanse cloud zetten zonder dat ik daar afspraken over heb gemaakt dat de data de zelfde governance regels heeft als in de EU, geloof me ik heb hier heel veel ervaring mee, ik ben bloedlink als het bedrijf waar ik werk even blind shit door kopieert naar een Amerikaanse cloud zonder goede regels. In geval van Twitter zit je met het punt dat je NIET bij een EU organisatie een verbintenis af gaat, en je dus ook niet even kunt beroepen op EU regels.
quote:Op woensdag 2 november 2022 22:51 schreef raptorix het volgende:
Ik ga van me leven niet betalen voor dat domme vinkje, ik zou hem gratis moeten krijgen, in 2011 lek gevonden in Twittter, en daarvoor eervolle vermelding gekregen maar geen moneys, vind eigenlijk dat ik met terugwerkende kracht die blauwe vink moet krijgen
Het punt is: een blauw vinkje is geen "benefit" voor degene met zo'n vinkje. Het is een voordeel voor Twitter en haar gebruikers wanneer iedereen weet wie echt is wie ze zeggen te zijn en wie niet.quote:
Nee, zodra het gaat om persoonlijke gegevens, en er schijnen paspoortkopietjes nodig te zijn voor blauwe vinkjes, is de GDPR wel degelijk verplicht.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? De meeste Amerikaanse bedrijven nemen met betrekking to de EU gewoon de AVG over,maar dat is geen verplichting, dat is iets wat ze vrijwillig doen, ook niet heel vreemd, omdat het gewoon uitgaat van good conduct in het algemeen, het is alleen een gunst, geen recht.
En wat is dan het probleem ? er zijn talloze Amerikaanse aandelen en crypto beurzen die kopieën van ID's vereisen en verkijgen van EU burgers. Waarom zou Twitter dat niet kunnen als ze dat in willen voeren ?quote:Op woensdag 2 november 2022 22:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, zodra het gaat om persoonlijke gegevens, en er schijnen paspoortkopietjes nodig te zijn voor blauwe vinkjes, is de GDPR wel degelijk verplicht.
Er is een Privacy Shield EU-VS, en ik denk dat je daardoor in de war bent, want de bedrijven op die lijst voldoen wel aan de GDPR. Twitter staat op die lijst, en dus is er nog geen probleem. Maar op het moment dat Twitter met EU-burgergegevens gaat lopen goochelen worden ze van die lijst gehaald en is het over voor ze. https://www.privacyshield.gov voor meer info.
Ik ken die regels, maar volgens mij interpreteer je ze echt verkeerd, als ik als Amerikaans bedrijf netjes wil opereren dan kun je inderdaad aan deze regelgeving voldoen, en dan ben jij uiteraard gewoon volgens de normale EU regels beschermt.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, zodra het gaat om persoonlijke gegevens, en er schijnen paspoortkopietjes nodig te zijn voor blauwe vinkjes, is de GDPR wel degelijk verplicht.
Er is een Privacy Shield EU-VS, en ik denk dat je daardoor in de war bent, want de bedrijven op die lijst voldoen wel aan de GDPR. Twitter staat op die lijst, en dus is er nog geen probleem. Maar op het moment dat Twitter met EU-burgergegevens gaat lopen goochelen worden ze van die lijst gehaald en is het over voor ze. https://www.privacyshield.gov voor meer info.
Met de Schrems II uitspraak vervalt die Privacy Shield (deels). Het is ook niet alleen de dataverwerking binnen het bedrijf, maar ook de toegankelijkheid van die data voor bijvoorbeeld de overheid van de VS. In dat geval moet je voor EU-gebruikers de data anders gaan verwerken. Uiteindelijk zullen de grote bedrijven toch wel compliant gaan worden met die regelgeving (en zullen er consultants zijn die veel geld gaan verdienen met het implementeren binnen bedrijven).quote:Op woensdag 2 november 2022 22:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem ? er zijn talloze aandelen en crypto beurzen die kopieën van ID's vereisen en verkijgen van EU burgers. Waarom zou Twitter dat niet kunnen als ze dat in willen voeren ?
Die Amerikaanse bedrijven krijgen ansich geen ban, die mogen nog gewoon opereren, alleen krijgen ze wel een ban vanuit de financiële toezichthouder. Komt erop neer dat men gewoon betalingen gaat blokkeren waardoor je een vrij nutteloze Exhance word.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem ? er zijn talloze aandelen en crypto beurzen die kopieën van ID's vereisen en verkijgen van EU burgers. Waarom zou Twitter dat niet kunnen als ze dat in willen voeren ?
Dus is het helemaal niet verboden voor Twitter om ID gegevens te vragen van EU burgers zoals hier gesteld werd zolang er maar voldaan wordt aan bepaalde voorwaarden m.b.t. tot de opslag en verwerking van die gegevens.quote:Op woensdag 2 november 2022 23:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Met de Schrems II uitspraak vervalt die Privacy Shield (deels). Het is ook niet alleen de dataverwerking binnen het bedrijf, maar ook de toegankelijkheid van die data voor bijvoorbeeld de overheid van de VS. In dat geval moet je voor EU-gebruikers de data anders gaan verwerken. Uiteindelijk zullen de grote bedrijven toch wel compliant gaan worden met die regelgeving (en zullen er consultants zijn die veel geld gaan verdienen met het implementeren binnen bedrijven).
Ze zullen moeten voldoen aan de eisen voor het verwerken van persoonsgegevens. Is je BSN en je pasfoto nodig voor een blauw vinkje? Mij lijkt het van niet, dus het lijkt me dat ze daar niet om mogen vragen. Die gegevens doorgeven aan andere partijen is helemaal uit den boze.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee valt, ik ben zo een consultant, voor ons is het meestal vrij simpel, wij kiezen gewoon voor EU datacenters die vallen onder EU wetgeving. En de cloud aanbieders (in ieder geval de grote spelers), die voorzien hier gewoon in, soms moet je beetje opletten omdat sommige diensten zogenaamd onder Global vallen, kortom daar kan je geen specifiek datacenter vinden. Echter dit gaat vrijwel nooit om data. 1 van de eerste rules die ik meestal afdwing waar mensen zaken aan mogen brengen: Alleen EU-West en EU-North, wat neerkom op Nederland en Ierland.quote:Op woensdag 2 november 2022 23:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Met de Schrems II uitspraak vervalt die Privacy Shield (deels). Het is ook niet alleen de dataverwerking binnen het bedrijf, maar ook de toegankelijkheid van die data voor bijvoorbeeld de overheid van de VS. In dat geval moet je voor EU-gebruikers de data anders gaan verwerken. Uiteindelijk zullen de grote bedrijven toch wel compliant gaan worden met die regelgeving (en zullen er consultants zijn die veel geld gaan verdienen met het implementeren binnen bedrijven).
Ik geloof ook wel dat je uiteindelijk je dienstverlening kunt waarborgen; en dat Twitter dat ook kan doen. Persoonlijk vond ik het hele GDPR-verhaal deels geldklopperij waarbij adviserende bedrijven weer mooi geld verdiend hebben.quote:Op woensdag 2 november 2022 23:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee valt, ik ben zo een consultant, voor ons is het meestal vrij simpel, wij kiezen gewoon voor EU datacenters die vallen onder EU wetgeving. En de cloud aanbieders (in ieder geval de grote spelers), die voorzien hier gewoon in, soms moet je beetje opletten omdat sommige diensten zogenaamd onder Global vallen, kortom daar kan je geen specifiek datacenter vinden. Echter dit gaat vrijwel nooit om data. 1 van de eerste rules die ik meestal afdwing waar mensen zaken aan mogen brengen: Alleen EU-West en EU-North, wat neerkom op Nederland en Ierland.
Google Fonts is sinds een tijdje ook een no-go in Duitsland.quote:Op woensdag 2 november 2022 23:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat je uiteindelijk je dienstverlening kunt waarborgen; en dat Twitter dat ook kan doen. Persoonlijk vond ik het hele GDPR-verhaal deels geldklopperij waarbij adviserende bedrijven weer mooi geld verdiend hebben.
Bedrijven waar ik voor werk zijn soms nogal nauw verbonden met Google diensten. In bepaalde landen kunnen Google diensten (voornamelijk analytics) echt niet meer gebruikt worden zoals in het verleden mogelijk was. Zelfs in gevallen waarbij je de data op EU servers host gaar bepaalde data nog steeds naar de VS. Er zijn wat activistische advocaten die zich daarin vastbijten.
Dat kan je wel meenemen bij je sollicitatie bij een van de big 4.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:51 schreef raptorix het volgende:
Ik ga van me leven niet betalen voor dat domme vinkje, ik zou hem gratis moeten krijgen, in 2011 lek gevonden in Twittter, en daarvoor eervolle vermelding gekregen maar geen moneys, vind eigenlijk dat ik met terugwerkende kracht die blauwe vink moet krijgen
Heeft die man geen bedrijf te verbeteren?quote:
quote:Op donderdag 3 november 2022 00:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heeft die man geen bedrijf te verbeteren?
Dan zou anonimiteit een privilege, of een product zijn. Nou net wat niet de bedoeling is.quote:
quote:‘Elon Musk wil helft personeel Twitter ontslaan’
Deze week nog wordt er een grote ontslagronde bij Twitter verwacht. Volgens Bloomberg en de Financial Times treft dit mogelijk de helft van het personeel, zo'n 3700 medewerkers.
De bezuiniging hing al langer in de lucht, de vraag was vooral om hoeveel mensen het zou gaan. The Washington Post sprak eerder over 75 procent van de medewerkers, wat door Elon Musk werd tegengesproken.
Hij is sinds vorig week officieel eigenaar van Twitter en dit is dus een van de eerste maatregelen die hij neemt. Naar verwachting horen medewerkers morgen meer over wie er wordt ontslagen.
De grote reorganisatie volgt nadat Musk op zijn eerste dag als eigenaar al de top had ontslagen. Waar de grootste klappen gaan vallen, is vooralsnog onduidelijk.
Rangschikking van medewerkers
Ervaren medewerkers binnen Twitters productteams kregen volgens Bloomberg de opdracht om zich te richten op een reductie van medewerkers van 50 procent. Musk heeft ook technici en managers van Tesla, één van zijn andere bedrijven, gevraagd om mee te kijken. Medewerkers zouden worden gerangschikt op basis van hun aandeel in Twitters programmacode in de periode dat ze voor het bedrijf werken.
De medewerkers die mogen blijven, worden verplicht om standaard naar kantoor te komen. Er zijn wel uitzonderingen mogelijk, maar voor de werknemers betekent het toch een forse verandering. Ze hebben nu nog de vrijheid om zelf te bepalen waar ze werken: thuis, op het hoofdkantoor van Twitter in het centrum van San Francisco of ergens anders.
Nou ja, een week geleden was het nog 75%, ben benieuwd waar we op uit gaan komen.quote:
Dat zal het werkplezier wel flink verbeteren. Vermoedelijk vertrekken ook veel van de allerbesten.quote:
Lijkt me dat die sowieso al vertrokken zijn aldaar.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zal het werkplezier wel flink verbeteren. Vermoedelijk vertrekken ook veel van de allerbesten.
Dat valt vaak erg tegen.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me dat die sowieso al vertrokken zijn aldaar.
Het gaat wel wat ver om de gemiddelde Twittergebruiker die twittert over supermarktfrustraties, formule 1 en een of andere tv-serie een "contentmaker" te noemen.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja lekker simpel weer maar aan zo'n blauw vinkje zit wel wat meer vast dan wat geld neertellen, er moeten privé-gegevens geleverd worden.
Bovendien wordt bij de koffie de maker van de 'content' (de koffie) betaald maar moet bij het blauwe vinkje de maker van de 'content' (de tweets) gaan betalen voor de levering![]()
Ik snap sowieso niet wat Elon hier nou mee wil zeggen. Een trui kost 58 dollar. En dus is 8 dollar per maand voor een blauw vinkje een koopje? Ofzo? 8 dollar per maand is 96 dollar per jaar. Bijna twee truien, elk jaar weer. En wat krijg je daar dan voor als gebruiker?quote:
Een tweet van Elon backfiredquote:
Reactie van mensen die nu allemaal vertrekken vind ik schromelijk overdrevenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat zou befaamd foktwitteraar @:naatje_1 hiervan vinden?
Waarom zouden de toekomstige inkomsten per se alleen uit de huidige 0,1% blauwe vinkjes moeten komen?quote:Op donderdag 3 november 2022 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso gaat al dat gelul over die blauwe vinkjes nergens over. Twitter heeft ongeveer 400 miljoen gebruikers, waarvan 300k een blauw vinkje hebben. Nog geen 0,1% van de gebruikers dus. En daar wil-ie het dan van hebben? Die moeten gaan betalen om die andere 399 miljoen gebruikers gratis van de site gebruik te laten maken? Goed businessmodel
M'n punt is dat het een te kleine groep gebruikers is om überhaupt interessant te zijn voor het genereren van omzet. Het maakt op het totaal geen bal uit of die paar blauwe vinkjes nou wel of niet betalen, terwijl deze groep gebruikers wel belangrijk is voor de aantrekkingskracht van Twitter.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom zouden de toekomstige inkomsten per se alleen uit de huidige 0,1% blauwe vinkjes moeten komen?
AOC is een beetje de Sylvana Simons van Amerika.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
AOC![]()
Ik heb zelden een onnozeler politica dan zij gezien.
Ze 'denken' hetzelfde in ieder geval.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
AOC is een beetje de Sylvana Simons van Amerika.
Je ziet zelden intelligentere politici. Musk kan beter op zijn eigen niveau blijven, wat aanzienlijk lager is.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
AOC![]()
Ik heb zelden een onnozeler politica dan zij gezien.
Ik zie erg vaak intelligentere politici dan AOC. Vrijwel louter eigenlijk. Ik neem aan dat je met het lagere niveau van Musk niet op intelligentie doelt.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je ziet zelden intelligentere politici. Musk kan beter op zijn eigen niveau blijven, wat aanzienlijk lager is.
Ja, want AOC heeft veel meer bereikt dan Musk natuurlijk. Die houdt het altijd bij een beetje kakelen aan de zijlijn en AOC die... o, wacht even!quote:Op donderdag 3 november 2022 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je ziet zelden intelligentere politici. Musk kan beter op zijn eigen niveau blijven, wat aanzienlijk lager is.
Haha, een politicus die stelt dat het belangrijker is om moreel juist te zitten dan feitelijk, in 2019 nog zei dat de wereld over twaalf jaar vergaat door klimaatverandering, stelde dat mensen die niet willen werken geld moet krijgen van de overheid en ook nog eens socialisme omarmd. Je weet wel, die economische en politieke filosofie die nog letterlijk nergens tot iets goed heeft weten te leiden behalve dan daadwerkelijke onderdrukking van een hele bevolkingen en miljoenen doden.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je al niet uit mijn post kan halen dat ik denk dat hij veel minder intelligent is vrees ik dat je erg slecht bent in het beoordelen ervan. Als je Musks argumentaties ziet zoals je hier ziet in dit draadje kan je enkel concluderen dat hij qua logica echt een bedroevend niveau heeft.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zie erg vaak intelligentere politici dan AOC. Vrijwel louter eigenlijk. Ik neem aan dat je met het lagere niveau van Musk niet op intelligentie doelt.
Ah ik snap het al jullie denken dat hoeveel geld je hebt iets met intelligentie te maken heeft. AOC heeft voorlopig nog geen blunder gemaakt ala Musk 44 Miljard door de plee gespoeld om je ego te strelen nadat je wat te hard in memes mee bent gegaan. Nou goed de 44 Miljard zijn nog niet volledig weg maar ik denk niet dat er mensen te vinden zijn die Twitter nu hoger waarderen dan wat Musk ervoor neergelegd heeft.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, want AOC heeft veel meer bereikt dan Musk natuurlijk. Die houdt het altijd bij een beetje kakelen aan de zijlijn en AOC die... o, wacht even!
Haha, dat is een goede.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Musk, een van de rijkste of misschien wel de rijkste man ter wereld. Een man die elektrisch rijden op grote schaal heeft geïntroduceerd. Een man die de eerste commerciële ruimtevaartbedrijf ter wereld heeft opgericht en raketten de lucht in schiet stukken goedkoper dan de overheden rond de wereld.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Haar vader had geen smaragdmijn. Ze is meer self-made dan Musk die begon als miljonairszoontje.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, want AOC heeft veel meer bereikt dan Musk natuurlijk.
Neemt niet weg dat het nog steeds een domme doos is.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Haar vader had geen smaragdmijn. Ze is meer self-made dan Musk die begon als miljonairszoontje.
Als politicus klopt dat uiteraard. Het is een rare tegenstelling want het een sluit het ander helemaal niet uit. Maar een politicus die zijn best doet om de kiezers zo goed mogelijk te vertegenwoordigen maar soms een feitje fout heeft is uiteraard te prefereren boven een politicus die enkel voor eigenverreiking gaat maar die nooit een feitje verkeerd heeft.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, een politicus die stelt dat het belangrijker is om moreel juist te zitten dan feitelijk,
Is geen handige uitspraak.quote:in 2019 nog zei dat de wereld over twaalf jaar vergaat door klimaatverandering,
Ah ja een mening maakt je dom. Socialisme is nooit ergens geprobeert dus de uitwerking ervan is ook niet duidelijk. Dat kapitalisme mensen in de verdrukking duwt is ook wel duidelijk zie maar hoe mensen nu in het nauw zitten met stijgende kosten en ver achterblijvende lonen.quote:stelde dat mensen die niet willen werken geld moet krijgen van de overheid en ook nog eens socialisme omarmd. Je weet wel, die economische en politieke filosofie die nog letterlijk nergens tot iets goed heeft weten te leiden behalve dan daadwerkelijke onderdrukking van een hele bevolkingen en miljoenen doden.
Naieve bizarre hersenspinsels doen het overal goed. Zie mensen die in een Elon Musk met debiele ideeen als twitter kopen een halve Messiah zien. Achja all hail onze corporote overlords zullen we maar zeggen. Blijkbaar is dat een utopie voor de rechtsmens. Lekker hopen dat egoisten als Musk voor een betere wereld zorgen. Heerlijk naief dit soort lui denkt alleen aan het eigen ego/bankrekening.quote:Nee, AOC zit heeft nog niet 1/10e van de intelligentie van Musk. Maar zoals we weten doen haar bizarre en naïeve hersenspinsels het wel goed in radicaal links en progressieve kringen. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen.
Het is je goed recht te vinden dat de elite superieur is aan mensen die wel hard hebben gewerkt om ergens te komen.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het nog steeds een domme doos is.
You want to date her!quote:Op donderdag 3 november 2022 17:19 schreef Scorpie het volgende:
AOC is een lachwekkende vertoning, een volslagen debiel in vrouwelijke verpakking. Als je daar hoog van opgeeft dan moet je jezelf echt meerdere malen achter je oren krabben hoor.
Moet je nagaan wat dat over iemand zegt die door haar zo simpel op zijn plek gezet wordt bij een discussie die hij zelf opzocht.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het nog steeds een domme doos is.
Ik word altijd geil als ik mijn aantal regels code tot een minimum weet te reduceren, maar in het rechtse Utopia produceer je om het produceren. Productie maakt vrij.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, een week geleden was het nog 75%, ben benieuwd waar we op uit gaan komen.
Overigens is productiviteit meten naar het aantal regels code nogal lachwekkend maar goed, whatever.
Vanaf die uitspraak bij Anderson Cooper was ze nauwelijks meer serieus te nemen. Toen ze daarna die nieuwe Amazon-campus in New York dwarsboomde vanwege de belastingvoordelen voor het bedrijf, is het serieus nemen volledig gestopt. Ze dacht daadwerkelijk dat doordat het bedrijf zich daar niet zou vestigen, dat er 3,5 miljard dollar over was dat nu in andere projecten zoals scholing of huisvesting kon worden gestoken.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, een politicus die stelt dat het belangrijker is om moreel juist te zitten dan feitelijk, in 2019 nog zei dat de wereld over twaalf jaar vergaat door klimaatverandering, stelde dat mensen die niet willen werken geld moet krijgen van de overheid en ook nog eens socialisme omarmd. Je weet wel, die economische en politieke filosofie die nog letterlijk nergens tot iets goed heeft weten te leiden behalve dan daadwerkelijke onderdrukking van een hele bevolkingen en miljoenen doden.
Nee, AOC zit heeft nog niet 1/10e van de intelligentie van Musk. Maar zoals we weten doen haar bizarre en naïeve hersenspinsels het wel goed in radicaal links en progressieve kringen. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen.
Zijn doel was dan ook niet om slechts in discussie te gaan. Maar Twitter als bedrijf overnemen en hervormen op verscheidene vlakken. Het is bijzonder om te zien dat mensen in links en progressieve kringen daar zo salty van worden.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:33 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Musk had niet per sé 44 Miljard hoeven te lappen om met iedereen in discussie te gaan. Het kon ook gratis.
Ik vroeg het voor de zekerheid, want ik kon me simpelweg niet voorstellen dat iemand oprecht denkt dat AOC intelligenter is dan Musk. Blijkbaar wel dus.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je al niet uit mijn post kan halen dat ik denk dat hij veel minder intelligent is vrees ik dat je erg slecht bent in het beoordelen ervan. Als je Musks argumentaties ziet zoals je hier ziet in dit draadje kan je enkel concluderen dat hij qua logica echt een bedroevend niveau heeft.
Ik heb daar nog niks van gezien. Wat geroeptoeter, maar tien minuten later komt hij weer met wat anders aan.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn doel was dan ook niet om slechts in discussie te gaan. Maar Twitter als bedrijf overnemen en hervormen op verscheidene vlakken. Het is bijzonder om te zien dat mensen in links en progressieve kringen daar zo salty van worden.
Je vergeet het veiliger maken van de straten in de VS door de politie af te schaffen.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, een politicus die stelt dat het belangrijker is om moreel juist te zitten dan feitelijk, in 2019 nog zei dat de wereld over twaalf jaar vergaat door klimaatverandering, stelde dat mensen die niet willen werken geld moet krijgen van de overheid en ook nog eens socialisme omarmd. Je weet wel, die economische en politieke filosofie die nog letterlijk nergens tot iets goed heeft weten te leiden behalve dan daadwerkelijke onderdrukking van een hele bevolkingen en miljoenen doden.
Nee, AOC zit heeft nog niet 1/10e van de intelligentie van Musk. Maar zoals we weten doen haar bizarre en naïeve hersenspinsels het wel goed in radicaal links en progressieve kringen. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen.
Jeff Bezos zal ook wel meer bereikt hebben dan Jan Marijnissen. Maar als het Jan Marijnissen lukt om via de politiek Jeff Bezos op de knieen te krijgen om een fatsoenlijk loon te betalen dan zou ik voor het personeel op de vloer absoluut voor Marijnissen stemmen en niet op Bezos.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, want AOC heeft veel meer bereikt dan Musk natuurlijk. Die houdt het altijd bij een beetje kakelen aan de zijlijn en AOC die... o, wacht even!
Beetje voorbarige conclusie. Men wist ook dat Tesla en SpaceX gedoemd was om te mislukken ooit.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah ik snap het al jullie denken dat hoeveel geld je hebt iets met intelligentie te maken heeft. AOC heeft voorlopig nog geen blunder gemaakt ala Musk 44 Miljard door de plee gespoeld om je ego te strelen nadat je wat te hard in memes mee bent gegaan. Nou goed de 44 Miljard zijn nog niet volledig weg maar ik denk niet dat er mensen te vinden zijn die Twitter nu hoger waarderen dan wat Musk ervoor neergelegd heeft.
Lol, je weet niet eens waar het over gaat. Het ging totaal niet over "een feitje verkeerd hebben", maar over utopische plannen presenteren met 'berekeningen' erachter die helemaal nergens op slaan. Wanneer ze er dan op gewezen wordt dat die onderbouwing niet klopt en het allemaal aantoonbare onbetaalbare en onmogelijke luchtfietserij is, is haar antwoord dat mensen meer met feiten bezig zijn dan moreel juist zijn.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als politicus klopt dat uiteraard. Het is een rare tegenstelling want het een sluit het ander helemaal niet uit. Maar een politicus die zijn best doet om de kiezers zo goed mogelijk te vertegenwoordigen maar soms een feitje fout heeft is uiteraard te prefereren boven een politicus die enkel voor eigenverreiking gaat maar die nooit een feitje verkeerd heeft.
In een opwelling vierendertig miljard meer betalen dan Twitter waard is zonder due diligence te doen en dan niet meer onder de koop uit kunnen komen is nou ook niet het toppunt van slimheid.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vroeg het voor de zekerheid, want ik kon me simpelweg niet voorstellen dat iemand oprecht denkt dat AOC intelligenter is dan Musk. Blijkbaar wel dus.![]()
Ik vind het geheel voorspelbaar, het zijn vaak de gevaarlijke ideologen die een broertje dood hebben aan vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn doel was dan ook niet om slechts in discussie te gaan. Maar Twitter als bedrijf overnemen en hervormen op verscheidene vlakken. Het is bijzonder om te zien dat mensen in links en progressieve kringen daar zo salty van worden.
Musk heeft dingen bereikt die anderen die met een rijkere achtergrond niet bereikt hebben. Hij is geen Trump. Dat is gewoon echt een volstrekt onzinnige gedacht.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Haar vader had geen smaragdmijn. Ze is meer self-made dan Musk die begon als miljonairszoontje.
Elon Musk werkt niet hard???!!!quote:Op donderdag 3 november 2022 17:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is je goed recht te vinden dat de elite superieur is aan mensen die wel hard hebben gewerkt om ergens te komen.
Marijnissen heeft inderdaad ook niets bereikt en zich beperkt tot vertellen wat er allemaal in zijn ogen fout is gegaan.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jeff Bezos zal ook wel meer bereikt hebben dan Jan Marijnissen. Maar als het Jan Marijnissen lukt om via de politiek Jeff Bezos op de knieen te krijgen om een fatsoenlijk loon te betalen dan zou ik voor het personeel op de vloer absoluut voor Marijnissen stemmen en niet op Bezos.
If that makes any sense
Kortom, wat boeit het dat Musk een succesvoller ondernemer is dan AOC
mooiquote:Op donderdag 3 november 2022 17:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Marijnissen heeft inderdaad ook niets bereikt en zich beperkt tot vertellen wat er allemaal in zijn ogen fout is gegaan.
En toch zal ik hem niet betichten van een laag niveau.
Ik zie hem vooral de hele dag een beetje twitteren.quote:
quote:Op donderdag 3 november 2022 17:35 schreef -XOR- het volgende:
AOC is een intelligente vrouw die verstrikt in ideologie vaak komt met niet heel erg snuggere plannen.
Waar is je Elon Musk usericon? is hij niet meer the Current Thing? ik mis hem!quote:
En Musk's enige businessplan voor het bedrijf waar hij 44 Miljard voor betaalde is iedereen om 8 dollar te vragen.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:35 schreef -XOR- het volgende:
AOC is een intelligente vrouw die verstrikt in ideologie vaak komt met niet heel erg snuggere plannen.
Dat kan hij doen omdat hij eerst heel hard gewerkt heeft. Je denkt toch niet dat succes komt aanwaaien?quote:Op donderdag 3 november 2022 17:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie hem vooral de hele dag een beetje twitteren.
Hij heeft al veel meer verteld over wat hij met Twitter wil. Dat jij het nieuws niet bijhoudt zegt iets meer over jou dan over hem. Sowieso, denken dat jij beter weet hoe je een techbedrijf moet leiden… lachwekkend.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Musk's enige businessplan voor het bedrijf waar hij 44 Miljard voor betaalde is iedereen om 8 dollar te vragen.
Dan haal ik ook gewoon mijn schouders op.
Ja, goede programmeurs schrijven zo min mogelijk regels code.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word altijd geil als ik mijn aantal regels code tot een minimum weet te reduceren, maar in het rechtse Utopia produceer je om het produceren. Productie maakt vrij.
Ik vind iemand die mensen uitscheld voor pedo omdat hun rare ideeen over duikbootjes afgeschoten worden niet echt een toonbeeld van intelligentie. Of 44 miljard voor Twitter betalen for that matter.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vroeg het voor de zekerheid, want ik kon me simpelweg niet voorstellen dat iemand oprecht denkt dat AOC intelligenter is dan Musk. Blijkbaar wel dus.![]()
Misschien moet je qua blunders het Amazon-verhaal er nog eens op nalezen.
Musk roept inderdaad van alles. Maar dat is natuurlijk wel iets anders dan een doordacht plan hebben.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft al veel meer verteld over wat hij met Twitter wil. Dat jij het nieuws niet bijhoudt zegt iets meer over jou dan over hem. Sowieso, denken dat jij beter weet hoe je een techbedrijf moet leiden… lachwekkend.
Onzinnige uitspraak, natuurlijk. Mark Zuckerberg is stinkend rijk geworden door een gelukstreffer met Facebook. Hoe hard hij wel of niet gewerkt heeft of nog steeds werkt is daarvoor helemaal niet relevant.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan hij doen omdat hij eerst heel hard gewerkt heeft. Je denkt toch niet dat succes komt aanwaaien?
Mag je vinden. Wanneer iemand op een bepaald issue onbeschaafd reageert, lijkt me dat geen indicator van iemands intelligentie. Of 44 miljard voor Twitter betalen een domme zet is geweest, zal de tijd leren. Dat kan het prima zijn, maar het lijkt mij dat iemand als Musk daarnaast wel een track record heeft dat voor zijn intelligentie pleit.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind iemand die mensen uitscheld voor pedo omdat hun rare ideeen over duikbootjes afgeschoten worden niet echt een toonbeeld van intelligentie. Of 44 miljard voor Twitter betalen for that matter.
En ik heb geen enkel argument gezien waarom Musk intelligenter zou zijn. Als dat zulke vaststaande feiten zijn dan zal er toch wel meer bewijs voor zijn dan meningen van uit een bepaalde politieke hoek? Maar dat blijkt niet zo te zijn. Tja.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mag je vinden. Wanneer iemand op een bepaald issue onbeschaafd reageert, lijkt me dat geen indicator van iemands intelligentie. Of 44 miljard voor Twitter betalen een domme zet is geweest, zal de tijd leren. Dat kan het prima zijn, maar het lijkt mij dat iemand als Musk daarnaast wel een track record heeft dat voor zijn intelligentie pleit.
Het gaat er overigens niet om waarom Musk wel/niet intelligent zou zijn, maar waarom iemand als AOC intelligenter dan hij zou zijn. Daar heb ik tot nu toe echt geen enkel argument voor gezien.
Hij probeerde zelf de koop ongedaan te maken. Was dat dan dom van hem?quote:Op donderdag 3 november 2022 18:30 schreef Repentless het volgende:
Of 44 miljard voor Twitter betalen een domme zet is geweest, zal de tijd leren.
Overduidelijk projectie dit lolquote:Op donderdag 3 november 2022 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien dat sommigen een beetje verblind zijn door geld of door, wat zij zien, als succes. Het is in ieder geval allemaal nogal triest schoolpleintjes gehuil door alt rechtse figuren die zo nodig iemand anders als dom willen afschilderen, blijkbaar hebben de jongetjes kleine piemels die zo moeten compenseren.
Nee omdat ze nu andere meningen gaan tegenkomen op twitter.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:13 schreef theunderdog het volgende:
Waarom is iedereen nou boos op Musk? om die 8 euro?
Omdat muh Twitter afgepakt wordtquote:Op donderdag 3 november 2022 19:13 schreef theunderdog het volgende:
He wat? Een mening zo gek nog niet of hij is op Twitter verkondigd. Je zou eens moeten buurten in BNW.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee omdat ze nu andere meningen gaan tegenkomen op twitter.
Ik denk dat verreweg de meeste mensen die stoppen met Twitter gewoon inactief worden, maar verder niet hun account ofzo opzeggen.quote:
Haar politieke ideeën.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En ik heb geen enkel argument gezien waarom Musk intelligenter zou zijn.
Niet boos op hem, maar het kritiekloze gedweep staat me gewoon tegen.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:13 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk niet dat iemand boos is. Het is meer dat Musk aan het baggeren is.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:13 schreef theunderdog het volgende:
Vertel?quote:Op donderdag 3 november 2022 20:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand boos is. Het is meer dat Musk aan het baggeren is.
Iemand gespot die nooit op Twitter komt.quote:Op donderdag 3 november 2022 20:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
"Reeeee, mijn radicaal linkse echokamer verdwijnt!"
Nou ja, nationaal-socialisten zijn links, nietwaar? Zit immers in de naam. /squote:Op donderdag 3 november 2022 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
Ik begrijp dus dat al die FvDerts,MAGAisten en Wappies die op twitter al jaren alles bij elkaar schreeuwen "links" zijn?
Radicaal links?quote:Op donderdag 3 november 2022 20:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
"Reeeee, mijn radicaal linkse echokamer verdwijnt!"
Eens zien: op je tiende jezelf leren op je Commodore te programmeren. Op je twaalfde al je eerste zelfgeprogrammeerde game verkopen. Na twee bachelors toegelaten worden tot een PhD-programma aan Stanford. Dat afbreken om een zakencarrière na te streven. Meerdere producten hebben ontworpen en ontwikkeld die uiteindelijk voor miljarden zijn verkocht. Vanaf scratch een commercieel ruimtevaartbedrijf zijn gestart dat binnen 20 jaar compleet nieuwe functionele raketten heeft ontwikkeld en gebouwd die nu voor de Amerikaanse overheid astronauten naar het ISS vervoeren. Door veel mensen (van allerlei politieke pluimage/voorkeuren) als absolute visionair en genie worden beschouwd op het gebied van vervoer, schone energie en ruimtevaart en ook al veel mijlpalen op dat gebied daadwerkelijk heeft gerealiseerd.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En ik heb geen enkel argument gezien waarom Musk intelligenter zou zijn. Als dat zulke vaststaande feiten zijn dan zal er toch wel meer bewijs voor zijn dan meningen van uit een bepaalde politieke hoek? Maar dat blijkt niet zo te zijn. Tja.
Ah, het "misogynie"-verhaaltje inclusief wat platvloerse beledigingen en denigrerende taal. Sterk weer. Man man man.quote:Mischien dat sommigen een beetje verblind zijn door geld of door, wat zij zien, als succes. Het is in ieder geval allemaal nogal triest schoolpleintjes gehuil door alt rechtse figuren die zo nodig iemand anders als dom willen afschilderen, blijkbaar hebben de jongetjes kleine piemels die zo moeten compenseren.
Da's nou vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 3 november 2022 21:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, het "misogynie"-verhaaltje inclusief wat platvloerse beledigingen en denigrerende taal.
Klopt.quote:Op donderdag 3 november 2022 21:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's nou vrijheid van meningsuiting.
quote:Op donderdag 3 november 2022 21:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's nou vrijheid van meningsuiting.
Het is vooral gewoon meningsuiting.quote:
Waar doel je hiermee op?quote:Op donderdag 3 november 2022 23:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Het is vooral gewoon meningsuiting.
Zelfs Iran, China of Noord Korea (of Facebook, het Twitter van vorige week of YouTube,) zou deze mening geen reet interesseren.
Dat meningsuiting en vrijheid van meningsuiting verward worden. Doet Musk ook geregeld, die verwart zelfs het pushen van meningen gecombineerd met een plaatje van een blauw vinkje met vrijheid van meningsuiting.quote:
? Vrijheid van meningsuiting betekent dat je mening niet verboden is, niet dat bedrijven verplicht zijn je mening te publiceren.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat meningsuiting en vrijheid van meningsuiting verward worden. Doet Musk ook geregeld, die verwart zelfs het pushen van meningen gecombineerd met een plaatje van een blauw vinkje met vrijheid van meningsuiting.
Daar wil hij dan kennelijk $8 voor rekenen, want het pushen van meningen op zijn platform zou zogenaamd vrijheid van meningsuiting zijn, ofzo.
Dat ben ik met je eens. Zie bijvoorbeeld hier: SnertMetChoco in NWS / Elon Musk koopt Twitter #8 Er is er hier maar 1 de baas Al dat gelul van Musk over vrijheid van meningsuiting slaat dus nergens op... of naja, gebruikt de verkeerde term.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
? Vrijheid van meningsuiting betekent dat je mening niet verboden is, niet dat bedrijven verplicht zijn je mening te publiceren.
MoreDakka in NWS / Elon Musk koopt Twitter #8 Er is er hier maar 1 de baasquote:Op donderdag 3 november 2022 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zie bijvoorbeeld hier: SnertMetChoco in NWS / Elon Musk koopt Twitter #8 Er is er hier maar 1 de baas Al dat gelul van Musk over vrijheid van meningsuiting slaat dus nergens op... of naja, gebruikt de verkeerde term.
En gerelateerd op wat jij en Ulx zeiden, staat dat los van vrijheid van meningsuiting, aangezien de staat niet echt bepaald een relevante partij daar in is ... slechts in verre afstand. Kortom, het was gewoon meningsuiting ... dat de staat niet ingreep zou zelfs in Noord Korea normaal zijn, dus het was niet bepaald een voorbeeld van vrijheid van meningsuiting.
Musk geeft aan dat hij alle meningen de ruimte wil geven, ook als die niet stroken met zijn eigen denkbeelden.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zie bijvoorbeeld hier: SnertMetChoco in NWS / Elon Musk koopt Twitter #8 Er is er hier maar 1 de baas Al dat gelul van Musk over vrijheid van meningsuiting slaat dus nergens op... of naja, gebruikt de verkeerde term.
En gerelateerd op wat jij en Ulx zeiden, staat dat los van vrijheid van meningsuiting, aangezien de staat niet echt bepaald een relevante partij daar in is ... slechts in verre afstand. Kortom, het was gewoon meningsuiting ... dat de staat niet ingreep zou zelfs in Noord Korea normaal zijn, dus het was niet bepaald een voorbeeld van vrijheid van meningsuiting.
Ja, ik had je reactie gelezen, maar ik had gister geen zin in om erop te reageren. Twitter bezit niet bepaald een monopolie en Musk bedoelt vrijheid van meningsuiting gewoon als "ik wil dat mensen meer kunnen zeggen dan voorheen op Twitter"... zonder dat daar een doordachte filosofie achter schuil gaat. Het is gewoon het gevoel, zoals zoveel MAGA's hebben dat ze gecensureerd werden terwijl de policy eenzijdig toegepast zou worden. Het eeuwige slachtoffer gevoel van MAGA's.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
MoreDakka in NWS / Elon Musk koopt Twitter #8 Er is er hier maar 1 de baas
Dat was voor zijn aankoop ook al de situatie, dus dat is een hoge prijs om niet zoveel te doen dan. En nee, het zijn niet alle meningen, het zei ook dat hij zich aan de wet wil houden (logisch) en dat hij racisme niet wil toestaan, om wat dingen te noemen, wat dan weer verder gaan dat wetgeving in de VS.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Musk geeft aan dat hij alle meningen de ruimte wil geven, ook als die niet stroken met zijn eigen denkbeelden.
Je zei dat dat inderdaad vrijheid van meningsuiting was. Het leek me een voorbeeld van gewoon iemand die zijn mening gaf. Niks moedigs aan ofzo om autoriteiten te treiteren om zo de grenzen van die vrijheid op te zoeken, dus geen voorbeeld van "vrijheid van meningsuiting", laat staan om daarover een discussie te beginnen.quote:Ik reageerde op een post met wat goedkope aantijgingen zonder inhoudelijke argumenten. Daar werd slechts op gereageerd met "da's nou vrijheid van meningsuiting". Een 'leuke' kwinkslag naar de opvattingen van Musk m.b.t. Twitter. Ik reageerde daarop met dat dat klopt, want het is wat mij betreft prima dat iemand dat soort dingen zegt. Ik geef alleen aan waarom ik het treurige retoriek vind, niet dat iemand dat niet zou mogen zeggen.
Tsja uiteindelijk gaat ook niemand echt weg. Ja misschien nu, maar die komen wel terug. Zulke social media platformen zijn erg sterk gegroeid de afgelopen jaren. en dan noem ik een facebook die nu veel gebruikers naar Instagram ziet gaan. Elke social media platform heeft een bepaalde groep users waarbij zij zich op richten. Facebook werd gebruikt omdat andere vrienden elkaar op een nieuwe manier interactie met elkaar konden zoeken(delen van fotos en videos was extra), gebruiksvriendelijk in die tijd enzovoorts in vergelijking met bijvoorbeeld MSN (online chat), maar het meest belangrijke omdat iedereen het gebruikte ook al hield je niet ervan.quote:
Het grootste verschil is dat Instagram en FB advertentieplatformen zijn, Twitter is dat niet of nauwelijks.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:44 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Tsja uiteindelijk gaat ook niemand echt weg. Ja misschien nu, maar die komen wel terug. Zulke social media platformen zijn erg sterk gegroeid de afgelopen jaren. en dan noem ik een facebook die nu veel gebruikers naar Instagram ziet gaan. Elke social media platform heeft een bepaalde groep users waarbij zij zich op richten. Facebook werd gebruikt omdat andere vrienden elkaar op een nieuwe manier interactie met elkaar konden zoeken(delen van fotos en videos was extra), gebruiksvriendelijk in die tijd enzovoorts in vergelijking met bijvoorbeeld MSN (online chat), maar het meest belangrijke omdat iedereen het gebruikte ook al hield je niet ervan.
Instagram was meer gericht op het delen van foto's en visuele content, zonder tekst(kon ook, maar geen focus), maar dat is naar de loop van jaren uitgegroeid. Die hebben het slimmer aangepakt en zodoende doorgegroeid en dat zag Facebook.
Twitter is meer voor media en politiek. Ik zie niet echt een ander platform die dat kan vervangen eerlijk gezegd, want iedereen in die groepen gebruikt Twitter.
Lekker hypocriet om die discussie nu pas te gaan voeren natuurlijk. Linkse huilbabies huilen twittertranen omdat hun echokamer onder druk staat.quote:
Wat doen überhaupt 7500 werknemers, bij een berichtenservice?quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:49 schreef Beathoven het volgende:
Geinig, als de grote gemene deler het schip verlaat bestaat twitter over een aantal jaren alleen nog maar uit Musk, de complotdenkers en verzuurde ontslagen ex-twitterwerknemers
Precies dit. Echt helemaal nergens voor nodig idd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat doen überhaupt 7500 werknemers, bij een berichtenservice?
Zie dat sommigen nu al niet meer kunnen inloggen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:55 schreef Leandra het volgende:
Degenen die ontslagen worden krijgen dat bericht dus niet op hun Twitter e-mail omdat ze daar geen toegang meer toe hebben.
Man, man, man...
Gelukkig krijgen ze nog twee maanden doorbetaald en/of gaat Twitter tot 60 * 500 dollar boete per ontslagen medewerker betalen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:55 schreef Leandra het volgende:
Degenen die ontslagen worden krijgen dat bericht dus niet op hun Twitter e-mail omdat ze daar geen toegang meer toe hebben.
Man, man, man...
Neemt niet weg dat dit gewoon een bizarre manier van doen is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:12 schreef kipknots het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen ze nog twee maanden doorbetaald en/of gaat Twitter tot 60 * 500 dollar boete per ontslagen medewerker betalen.
Volgens de wet in Californië moet je namelijk dit soort ontslagrondes minimaal 60 dagen van tevoren aankondigen en is dat de sanctie.
https://leginfo.legislatu(...)&part=4.&lawCode=LAB
Tja, Elon is niet rijk geworden door fatsoenlijk met zijn personeel om te gaan...quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dit gewoon een bizarre manier van doen is.
Het betekent ook automatisch dat heel veel mensen ontslagen zijn, anders kun je ze wel in een persoonlijk gesprek vertellen dat het einde verhaal is.
Tenzij je te laf bent natuurlijk.
Tja wat is fatsoenlijk? In zijn bedrijven werkt iedereen hard en wordt ook goed betaald.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:21 schreef kipknots het volgende:
[..]
Tja, Elon is niet rijk geworden door fatsoenlijk met zijn personeel om te gaan...
quote:Op vrijdag 4 november 2022 04:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het grootste verschil is dat Instagram en FB advertentieplatformen zijn, Twitter is dat niet of nauwelijks.
[ afbeelding ]
Nou nee, anders zou er niet zo'n verbazing over zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:24 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee hoor, wel typisch Amerikaans.
Die verbazing zie ik alleen maar bij een bepaald slag volk anders.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:27 schreef Leandra het volgende:
Nou nee, anders zou er niet zo'n verbazing over zijn.
Ja?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja wat is fatsoenlijk? In zijn bedrijven werkt iedereen hard en wordt ook goed betaald.
Wil je niet hard werken kun je naar de concurrent.
quote:Some were paid less than $20/hour to work 12-hour shifts at least six days a week
De tering, wat een hoop aids op je PC.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is Fok! voor een platform?![]()
Ontwikkeling, database/netwerk beheer, moderatie, wetgeving (voor alle internationale markten), sales (adverteerders werven), medewerkers trainen, ....quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat doen überhaupt 7500 werknemers, bij een berichtenservice?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |