Dan zou anonimiteit een privilege, of een product zijn. Nou net wat niet de bedoeling is.quote:
quote:‘Elon Musk wil helft personeel Twitter ontslaan’
Deze week nog wordt er een grote ontslagronde bij Twitter verwacht. Volgens Bloomberg en de Financial Times treft dit mogelijk de helft van het personeel, zo'n 3700 medewerkers.
De bezuiniging hing al langer in de lucht, de vraag was vooral om hoeveel mensen het zou gaan. The Washington Post sprak eerder over 75 procent van de medewerkers, wat door Elon Musk werd tegengesproken.
Hij is sinds vorig week officieel eigenaar van Twitter en dit is dus een van de eerste maatregelen die hij neemt. Naar verwachting horen medewerkers morgen meer over wie er wordt ontslagen.
De grote reorganisatie volgt nadat Musk op zijn eerste dag als eigenaar al de top had ontslagen. Waar de grootste klappen gaan vallen, is vooralsnog onduidelijk.
Rangschikking van medewerkers
Ervaren medewerkers binnen Twitters productteams kregen volgens Bloomberg de opdracht om zich te richten op een reductie van medewerkers van 50 procent. Musk heeft ook technici en managers van Tesla, één van zijn andere bedrijven, gevraagd om mee te kijken. Medewerkers zouden worden gerangschikt op basis van hun aandeel in Twitters programmacode in de periode dat ze voor het bedrijf werken.
De medewerkers die mogen blijven, worden verplicht om standaard naar kantoor te komen. Er zijn wel uitzonderingen mogelijk, maar voor de werknemers betekent het toch een forse verandering. Ze hebben nu nog de vrijheid om zelf te bepalen waar ze werken: thuis, op het hoofdkantoor van Twitter in het centrum van San Francisco of ergens anders.
Nou ja, een week geleden was het nog 75%, ben benieuwd waar we op uit gaan komen.quote:
Dat zal het werkplezier wel flink verbeteren. Vermoedelijk vertrekken ook veel van de allerbesten.quote:
Lijkt me dat die sowieso al vertrokken zijn aldaar.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zal het werkplezier wel flink verbeteren. Vermoedelijk vertrekken ook veel van de allerbesten.
Dat valt vaak erg tegen.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me dat die sowieso al vertrokken zijn aldaar.
Het gaat wel wat ver om de gemiddelde Twittergebruiker die twittert over supermarktfrustraties, formule 1 en een of andere tv-serie een "contentmaker" te noemen.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja lekker simpel weer maar aan zo'n blauw vinkje zit wel wat meer vast dan wat geld neertellen, er moeten privé-gegevens geleverd worden.
Bovendien wordt bij de koffie de maker van de 'content' (de koffie) betaald maar moet bij het blauwe vinkje de maker van de 'content' (de tweets) gaan betalen voor de levering![]()
Ik snap sowieso niet wat Elon hier nou mee wil zeggen. Een trui kost 58 dollar. En dus is 8 dollar per maand voor een blauw vinkje een koopje? Ofzo? 8 dollar per maand is 96 dollar per jaar. Bijna twee truien, elk jaar weer. En wat krijg je daar dan voor als gebruiker?quote:
Een tweet van Elon backfiredquote:
Reactie van mensen die nu allemaal vertrekken vind ik schromelijk overdrevenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat zou befaamd foktwitteraar @:naatje_1 hiervan vinden?
Waarom zouden de toekomstige inkomsten per se alleen uit de huidige 0,1% blauwe vinkjes moeten komen?quote:Op donderdag 3 november 2022 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso gaat al dat gelul over die blauwe vinkjes nergens over. Twitter heeft ongeveer 400 miljoen gebruikers, waarvan 300k een blauw vinkje hebben. Nog geen 0,1% van de gebruikers dus. En daar wil-ie het dan van hebben? Die moeten gaan betalen om die andere 399 miljoen gebruikers gratis van de site gebruik te laten maken? Goed businessmodel
M'n punt is dat het een te kleine groep gebruikers is om überhaupt interessant te zijn voor het genereren van omzet. Het maakt op het totaal geen bal uit of die paar blauwe vinkjes nou wel of niet betalen, terwijl deze groep gebruikers wel belangrijk is voor de aantrekkingskracht van Twitter.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom zouden de toekomstige inkomsten per se alleen uit de huidige 0,1% blauwe vinkjes moeten komen?
AOC is een beetje de Sylvana Simons van Amerika.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
AOC![]()
Ik heb zelden een onnozeler politica dan zij gezien.
Ze 'denken' hetzelfde in ieder geval.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
AOC is een beetje de Sylvana Simons van Amerika.
Je ziet zelden intelligentere politici. Musk kan beter op zijn eigen niveau blijven, wat aanzienlijk lager is.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
AOC![]()
Ik heb zelden een onnozeler politica dan zij gezien.
Ik zie erg vaak intelligentere politici dan AOC. Vrijwel louter eigenlijk. Ik neem aan dat je met het lagere niveau van Musk niet op intelligentie doelt.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je ziet zelden intelligentere politici. Musk kan beter op zijn eigen niveau blijven, wat aanzienlijk lager is.
Ja, want AOC heeft veel meer bereikt dan Musk natuurlijk. Die houdt het altijd bij een beetje kakelen aan de zijlijn en AOC die... o, wacht even!quote:Op donderdag 3 november 2022 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je ziet zelden intelligentere politici. Musk kan beter op zijn eigen niveau blijven, wat aanzienlijk lager is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |