abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206539184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ok, dan ga ik even kijken wat een willekeurig social media bedrijf, ik noem geen namen, zelf schrijft:
[..]
Doe eens een gok welk social media dit is? Ik geef één hint: Ze zijn onlangs van eigenaar gewisseld.
Dat is toch wat ik zeg? De meeste Amerikaanse bedrijven nemen met betrekking to de EU gewoon de AVG over,maar dat is geen verplichting, dat is iets wat ze vrijwillig doen, ook niet heel vreemd, omdat het gewoon uitgaat van good conduct in het algemeen, het is alleen een gunst, geen recht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206539198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ok, dan ga ik even kijken wat een willekeurig social media bedrijf, ik noem geen namen, zelf schrijft:
[..]
Doe eens een gok welk social media dit is? Ik geef één hint: Ze zijn onlangs van eigenaar gewisseld.
Dat betekend alleen maar dat er ergens een disclaimer staat wat er met jou gegevens gedaan kan worden, die moet je accepteren, en tadaaa je hebt transparantie.
pi_206539201
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206539226
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:47 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ja lekker simpel weer maar aan zo'n blauw vinkje zit wel wat meer vast dan wat geld neertellen, er moeten privé-gegevens geleverd worden.

Bovendien wordt bij de koffie de maker van de 'content' (de koffie) betaald maar moet bij het blauwe vinkje de maker van de 'content' (de tweets) gaan betalen voor de levering 8)7

[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 03-11-2022 04:43:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 2 november 2022 @ 22:50:48 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206539229
quote:
[ twitter ]
Gisteren was het nog $20.
Genius.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206539231
Ik ga van me leven niet betalen voor dat domme vinkje, ik zou hem gratis moeten krijgen, in 2011 lek gevonden in Twittter, en daarvoor eervolle vermelding gekregen maar geen moneys, vind eigenlijk dat ik met terugwerkende kracht die blauwe vink moet krijgen :(
pi_206539237
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat gaat naar mijn weten over Europese bedrijven die hun shit bijvoorbeeld in de Amerikaanse clouds zetten. Dus stel jij neemt een abbo bij mij af, dan mag ik dat niet zomaar in een Amerikaanse cloud zetten zonder dat ik daar afspraken over heb gemaakt dat de data de zelfde governance regels heeft als in de EU, geloof me ik heb hier heel veel ervaring mee, ik ben bloedlink als het bedrijf waar ik werk even blind shit door kopieert naar een Amerikaanse cloud zonder goede regels. In geval van Twitter zit je met het punt dat je NIET bij een EU organisatie een verbintenis af gaat, en je dus ook niet even kunt beroepen op EU regels.
Bij Schrems II is dat nog aan interpretatie onderhevig. In principe kan dat ook betrekking hebben op bedrijven die in de EU opereren, ongeacht ze fysiek aanwezig zijn in de EU. Nu zie ik - net als bij de GDPR-richtlijnen - het niet zo'n vaart lopen dat het onmogelijk is om zaken in de EU te doen.
  woensdag 2 november 2022 @ 22:52:08 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206539239
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:51 schreef raptorix het volgende:
Ik ga van me leven niet betalen voor dat domme vinkje, ik zou hem gratis moeten krijgen, in 2011 lek gevonden in Twittter, en daarvoor eervolle vermelding gekregen maar geen moneys, vind eigenlijk dat ik met terugwerkende kracht die blauwe vink moet krijgen :(
  woensdag 2 november 2022 @ 22:53:18 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206539251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
[ twitter ]
Het punt is: een blauw vinkje is geen "benefit" voor degene met zo'n vinkje. Het is een voordeel voor Twitter en haar gebruikers wanneer iedereen weet wie echt is wie ze zeggen te zijn en wie niet.
pi_206539256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is toch wat ik zeg? De meeste Amerikaanse bedrijven nemen met betrekking to de EU gewoon de AVG over,maar dat is geen verplichting, dat is iets wat ze vrijwillig doen, ook niet heel vreemd, omdat het gewoon uitgaat van good conduct in het algemeen, het is alleen een gunst, geen recht.
Nee, zodra het gaat om persoonlijke gegevens, en er schijnen paspoortkopietjes nodig te zijn voor blauwe vinkjes, is de GDPR wel degelijk verplicht.

Er is een Privacy Shield EU-VS, en ik denk dat je daardoor in de war bent, want de bedrijven op die lijst voldoen wel aan de GDPR. Twitter staat op die lijst, en dus is er nog geen probleem. Maar op het moment dat Twitter met EU-burgergegevens gaat lopen goochelen worden ze van die lijst gehaald en is het over voor ze. https://www.privacyshield.gov voor meer info.
pi_206539281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, zodra het gaat om persoonlijke gegevens, en er schijnen paspoortkopietjes nodig te zijn voor blauwe vinkjes, is de GDPR wel degelijk verplicht.

Er is een Privacy Shield EU-VS, en ik denk dat je daardoor in de war bent, want de bedrijven op die lijst voldoen wel aan de GDPR. Twitter staat op die lijst, en dus is er nog geen probleem. Maar op het moment dat Twitter met EU-burgergegevens gaat lopen goochelen worden ze van die lijst gehaald en is het over voor ze. https://www.privacyshield.gov voor meer info.
En wat is dan het probleem ? er zijn talloze Amerikaanse aandelen en crypto beurzen die kopieën van ID's vereisen en verkijgen van EU burgers. Waarom zou Twitter dat niet kunnen als ze dat in willen voeren ?
pi_206539296
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik ken die regels, maar volgens mij interpreteer je ze echt verkeerd, als ik als Amerikaans bedrijf netjes wil opereren dan kun je inderdaad aan deze regelgeving voldoen, en dan ben jij uiteraard gewoon volgens de normale EU regels beschermt.
Echter als jij als Europeaan gewoon registreert bij een Amerikaans bedrijf dan kun je niet zeggen: Joh het bedrijf opereert ook in de EU dus gelden ook de EU regels. Kortom volgens mij geld een optin voor US bedrijven op EU, ik ben geen Jurist dus weet niet of dat dit nu voor Twitter specifiek geld, maar het is absoluut geen must maar een vrijwillige beweging van een US bedrijf.
pi_206539302
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
En wat is dan het probleem ? er zijn talloze aandelen en crypto beurzen die kopieën van ID's vereisen en verkijgen van EU burgers. Waarom zou Twitter dat niet kunnen als ze dat in willen voeren ?
Met de Schrems II uitspraak vervalt die Privacy Shield (deels). Het is ook niet alleen de dataverwerking binnen het bedrijf, maar ook de toegankelijkheid van die data voor bijvoorbeeld de overheid van de VS. In dat geval moet je voor EU-gebruikers de data anders gaan verwerken. Uiteindelijk zullen de grote bedrijven toch wel compliant gaan worden met die regelgeving (en zullen er consultants zijn die veel geld gaan verdienen met het implementeren binnen bedrijven).
pi_206539308
quote:

[..]
En wat is dan het probleem ? er zijn talloze aandelen en crypto beurzen die kopieën van ID's vereisen en verkijgen van EU burgers. Waarom zou Twitter dat niet kunnen als ze dat in willen voeren ?
Die Amerikaanse bedrijven krijgen ansich geen ban, die mogen nog gewoon opereren, alleen krijgen ze wel een ban vanuit de financiële toezichthouder. Komt erop neer dat men gewoon betalingen gaat blokkeren waardoor je een vrij nutteloze Exhance word.
pi_206539321
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Met de Schrems II uitspraak vervalt die Privacy Shield (deels). Het is ook niet alleen de dataverwerking binnen het bedrijf, maar ook de toegankelijkheid van die data voor bijvoorbeeld de overheid van de VS. In dat geval moet je voor EU-gebruikers de data anders gaan verwerken. Uiteindelijk zullen de grote bedrijven toch wel compliant gaan worden met die regelgeving (en zullen er consultants zijn die veel geld gaan verdienen met het implementeren binnen bedrijven).
Dus is het helemaal niet verboden voor Twitter om ID gegevens te vragen van EU burgers zoals hier gesteld werd zolang er maar voldaan wordt aan bepaalde voorwaarden m.b.t. tot de opslag en verwerking van die gegevens.
pi_206539323
quote:

[..]
Ze zullen moeten voldoen aan de eisen voor het verwerken van persoonsgegevens. Is je BSN en je pasfoto nodig voor een blauw vinkje? Mij lijkt het van niet, dus het lijkt me dat ze daar niet om mogen vragen. Die gegevens doorgeven aan andere partijen is helemaal uit den boze.

Wat andere bedrijven eisen weet ik niet. Hangt van het bedrijf af.
  woensdag 2 november 2022 @ 23:06:28 #167
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_206539332
quote:
_O-
pi_206539342
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel mee valt, ik ben zo een consultant, voor ons is het meestal vrij simpel, wij kiezen gewoon voor EU datacenters die vallen onder EU wetgeving. En de cloud aanbieders (in ieder geval de grote spelers), die voorzien hier gewoon in, soms moet je beetje opletten omdat sommige diensten zogenaamd onder Global vallen, kortom daar kan je geen specifiek datacenter vinden. Echter dit gaat vrijwel nooit om data. 1 van de eerste rules die ik meestal afdwing waar mensen zaken aan mogen brengen: Alleen EU-West en EU-North, wat neerkom op Nederland en Ierland.
pi_206539420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel mee valt, ik ben zo een consultant, voor ons is het meestal vrij simpel, wij kiezen gewoon voor EU datacenters die vallen onder EU wetgeving. En de cloud aanbieders (in ieder geval de grote spelers), die voorzien hier gewoon in, soms moet je beetje opletten omdat sommige diensten zogenaamd onder Global vallen, kortom daar kan je geen specifiek datacenter vinden. Echter dit gaat vrijwel nooit om data. 1 van de eerste rules die ik meestal afdwing waar mensen zaken aan mogen brengen: Alleen EU-West en EU-North, wat neerkom op Nederland en Ierland.
Ik geloof ook wel dat je uiteindelijk je dienstverlening kunt waarborgen; en dat Twitter dat ook kan doen. Persoonlijk vond ik het hele GDPR-verhaal deels geldklopperij waarbij adviserende bedrijven weer mooi geld verdiend hebben.

Bedrijven waar ik voor werk zijn soms nogal nauw verbonden met Google diensten. In bepaalde landen kunnen Google diensten (voornamelijk analytics) echt niet meer gebruikt worden zoals in het verleden mogelijk was. Zelfs in gevallen waarbij je de data op EU servers host gaar bepaalde data nog steeds naar de VS. Er zijn wat activistische advocaten die zich daarin vastbijten.
  woensdag 2 november 2022 @ 23:23:52 #170
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_206539476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:17 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik geloof ook wel dat je uiteindelijk je dienstverlening kunt waarborgen; en dat Twitter dat ook kan doen. Persoonlijk vond ik het hele GDPR-verhaal deels geldklopperij waarbij adviserende bedrijven weer mooi geld verdiend hebben.

Bedrijven waar ik voor werk zijn soms nogal nauw verbonden met Google diensten. In bepaalde landen kunnen Google diensten (voornamelijk analytics) echt niet meer gebruikt worden zoals in het verleden mogelijk was. Zelfs in gevallen waarbij je de data op EU servers host gaar bepaalde data nog steeds naar de VS. Er zijn wat activistische advocaten die zich daarin vastbijten.
Google Fonts is sinds een tijdje ook een no-go in Duitsland.
  woensdag 2 november 2022 @ 23:30:43 #171
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_206539519
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:51 schreef raptorix het volgende:
Dat kan je wel meenemen bij je sollicitatie bij een van de big 4.

cc: @Wereldgozer @AFCNiels @Nober @Coco @RamboDirk
graag op anoniem
  Vis een optie? donderdag 3 november 2022 @ 00:33:08 #172
70532 loveli
N
pi_206539831
twitter
crap in = crap out
pi_206539838
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 00:33 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]
Heeft die man geen bedrijf te verbeteren?
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 00:52:50 #174
375570 crew  Cyan9
pi_206539881
quote:
[ twitter ]
Het zit hem wel dwars allemaal. :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_206539926
twitter

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 00:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heeft die man geen bedrijf te verbeteren?
twitter

[ Bericht 42% gewijzigd door Kijkertje op 03-11-2022 02:17:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')