Als hij er een paywall voor gooit is twitter dood.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de bedoeling is, daar heeft Musk al naar gehint, dat iedereen zo'n blauw vinkje gaat krijgen of ze dat nu leuk vinden of niet en voor dat privilege gaat betalen.
Allemaal leuk en aardig, maar de kans dat de gemiddelde Twittergebruiker bereid is te betalen is natuurlijk 0,0%.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de bedoeling is, daar heeft Musk al naar gehint, dat iedereen zo'n blauw vinkje gaat krijgen of ze dat nu leuk vinden of niet en voor dat privilege gaat betalen.
Het wordt een superapp zoals WeChatquote:Op woensdag 2 november 2022 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als hij er een paywall voor gooit is twitter dood.
Ik begreep er meer uit dat celebrities en iedereen die vinkjes nu zouden kunnen kopen.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat gaat hij allemaal invoeren nadat hij 75% van het personeel heeft ontslagen?quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het wordt een superapp zoals WeChat
• Je kan er nieuws mee lezen (het huidige Twitter)
• Vine/TikTok kloon
• OnlyFans kloon
• Amazon/Ebay/Marktplaats kloon
• Paypal kloon: betalingen met Dogecoin
• Vliegtickets boeken
Kijk naar wat WeChat kan en dan weet je wat eraan staat te komen
https://en.wikipedia.org/wiki/WeChat
WeChat provides text messaging, hold-to-talk voice messaging, broadcast (one-to-many) messaging, video conferencing, video games, sharing of photographs and videos and location sharing.
Jepquote:Op woensdag 2 november 2022 15:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat gaat hij allemaal invoeren nadat hij 75% van het personeel heeft ontslagen?
Waarom zo stellig? Er zijn ook mensen die betalen voor Fok!, jij ook, zo te zien. Dat snap ik ook niet, zeker niet als ik de prijzen bekijk of wat je ervoor krijgt.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar de kans dat de gemiddelde Twittergebruiker bereid is te betalen is natuurlijk 0,0%.
Dat is waar. Er zijn vast wel wat mensen te vinden die er wat voor willen betalen. Maar de waarde van zo'n platform als Twitter is dat jan en alleman erop zit. Lijkt me dat je dat alleen kan bereiken en behouden wanneer het gratis is.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom zo stellig? Er zijn ook mensen die betalen voor Fok!, jij ook, zo te zien. Dat snap ik ook niet, zeker niet als ik de prijzen bekijk of wat je ervoor krijgt.
Dat heeft ook te maken met de gun-factor.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom zo stellig? Er zijn ook mensen die betalen voor Fok!, jij ook, zo te zien. Dat snap ik ook niet, zeker niet als ik de prijzen bekijk of wat je ervoor krijgt.
Volgens mij moeten ecosystemen een soort van natuurlijk groeien om bekendheid te genereren.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
• Vine/TikTok kloon
• OnlyFans kloon
• Vliegtickets boeken
WeChat provides text messaging, hold-to-talk voice messaging, broadcast (one-to-many) messaging, video conferencing, video games, sharing of photographs and videos and location sharing.
Is er nu sprake van dat het alleen toegankelijk wordt tegen betaling? Dat heb ik dan gemist. Niet per se een voorstander van, mocht dat zo zijn. Maar dan nog blijft het een commercieel bedrijf en geen tool voor bijvoorbeeld overheden of andere groeperingen. Of m.a.w. gratis toegang is geen voorwaarde.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Er zijn vast wel wat mensen te vinden die er wat voor willen betalen. Maar de waarde van zo'n platform als Twitter is dat jan en alleman erop zit. Lijkt me dat je dat alleen kan bereiken en behouden wanneer het gratis is.
Klopt, kleine ondernemingen zullen eerder een gunfactor hebben. Toch zou je hier (bij Twitter) in eerste instantie dezelfde trend kunnen zien.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de gun-factor.
Ik heb zelf geen problemen met het delen van data met de overheid, juist bij bedrijven ben ik er wel voorzichtiger mee.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Is er nu sprake van dat het alleen toegankelijk wordt tegen betaling? Dat heb ik dan gemist. Niet per se een voorstander van, mocht dat zo zijn. Maar dan nog blijft het een commercieel bedrijf en geen tool voor bijvoorbeeld overheden of andere groeperingen. Of m.a.w. gratis toegang is geen voorwaarde.
[..]
Klopt, kleine ondernemingen zullen eerder een gunfactor hebben. Toch zou je hier (bij Twitter) in eerste instantie dezelfde trend kunnen zien.
Ja, 100%. Ik zou niet eens weten wat je krijgt voor een abo. Interesseert me ook niks.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met de gun-factor.
Nergens zeg ik dan ook zelf te gaan betalen voor Twitter of dat van plan te zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen problemen met het delen van data met de overheid, juist bij bedrijven ben ik er wel voorzichtiger mee.
Als je dan selectief wilt zijn vind ik het wel opmerkelijk dat je je data liever met Musk dan met een overheid deelt
Ging over delen van data, zowel betaald als onbetaald.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dan ook zelf te gaan betalen voor Twitter of dat van plan te zijn.
Dat mag ook helemaal niet, of Twitter moet van de EU markt verdwijnen, maar de GDPR is gewoon geldig voor Musk en co als hij zich richt op gebruikers in die markt. En afhankelijk van de opzet van de business kan de bovenliggende holding of hoe men het ook heeft geregeld de boete van dochterondernemingen voor de kiezen krijgen. En een boete van maximaal 10% van de wereldwijde omzet kan dan heel erg hoog gaan uitvallen. En de EU gaat net zolang door met boetes uitdelen tot Twitter/Musk zich gaat gedragen zoals het hoort.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:41 schreef capricia het volgende:
Ik wil sws niet dat mijn paspoort-gegevens (en andere persoonlijke data) buiten de EU verkocht worden. En al helemaal niet naar regimes als de Saudi's, die vuistdiep in Twitter zitten.
Je geeft daar bij Twitter zelf toestemming voor:quote:Op woensdag 2 november 2022 16:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat mag ook helemaal niet, of Twitter moet van de EU markt verdwijnen, maar de GDPR is gewoon geldig voor Musk en co als hij zich richt op gebruikers in die markt. En afhankelijk van de opzet van de business kan de bovenliggende holding of hoe men het ook heeft geregeld de boete van dochterondernemingen voor de kiezen krijgen. En een boete van maximaal 10% van de wereldwijde omzet kan dan heel erg hoog gaan uitvallen. En de EU gaat net zolang door met boetes uitdelen tot Twitter/Musk zich gaat gedragen zoals het hoort.
https://help.twitter.com/(...)ns-and-data-transferquote:Jouw gegevens, die wij ontvangen als je gebruikmaakt van onze services, kunnen worden overgebracht naar en opgeslagen in de Verenigde Staten, Ierland en andere landen waar wij actief zijn, ook via onze kantoren, partners en serviceaanbieders.
Dat is de EU een rotzorg. Twitter heeft zich gewoon aan de wet te houden.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Je geeft daar bij Twitter zelf toestemming voor:
Welke wet?quote:Op woensdag 2 november 2022 17:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is de EU een rotzorg. Twitter heeft zich gewoon aan de wet te houden.
Alleen heeft het Westen al Amazon, Paypal, Ebay, TikTok et al en de user base van Twitter is veel te klein om daar kans mee te maken, je zal dan een moordende concurrentie strijd moeten aangaan met die bedrijven die enorm diepe zakken hebben en geen miljarden verlies draaien per jaar., WeChat kan die zaken doen omdat WeChat een monopolie in China heeft.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
• Vine/TikTok kloon
• OnlyFans kloon
• Vliegtickets boeken
quote:Musk meets with critics, says Twitter won’t restore banned users before election
Twitter won't restore banned accounts until after next week's midterm election, Elon Musk wrote in a tweet early on Wednesday. That means former President Donald Trump and others banned by the pre-Musk Twitter won't be allowed back just yet.
"Twitter will not allow anyone who was de-platformed for violating Twitter rules back on platform until we have a clear process for doing so, which will take at least a few more weeks," Musk wrote. "Twitter's content moderation council will include representatives with widely divergent views, which will certainly include the civil rights community and groups who face hate-fueled violence."
https://arstechnica.com/t(...)ers-before-election/
GDPR. Je mag alleen het minimale vragen en dan zitten er nog allerlei regels aan vast.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |