SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
De gebieden die Oekrane nu bevrijdt, zijn vrij recent bezet. Niet sinds 2014.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zo Pro-Russisch zijn de gebieden die Oekrane al bevrijd heeft nochtans niet geworden, dat blijkt wel uit de beelden waarin de Oekraense militairen massaal gedeeld worden. Bovendien zetten de Pro-Russische collaborateurs het meteen op een lopen wanneer Oekrane eraan komt, dat lost dat probleem ook weer meteen op.
Unbreakable brotherhood 2022.quote:
Ik zit te wachten tot de Poetinisten hier komen verkondigen dat het Russische leger geen oefening nodig heeft.quote:
Mwah, Polen, Nederland en andere landen zijn in WW2 ook niet bepaald pro-Duits geworden gedurende de 5-6 jaar bezetting die er heeft plaatsgevonden. Grootste probleem voor Oekrane lijkt mij vooral de herbouw van het land nadat het door de buren compleet in puin geschoten is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De gebieden die Oekrane nu bevrijdt, zijn vrij recent bezet. Niet sinds 2014.
Fijn dat je dit na 8 maanden oorlog eindelijk ziet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijg een beetje de indruk dat de inval van Oekrane door de Russen niet zo goed gaat.
Verder denk ik dat Poetin er in west Europa niet populairder op geworden is.
Is het niet gewoon dubbelspoor?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
En de spoorlijn was volgens rus natuurlijk alweer in gebruik, gisteravond.
[ twitter ]
Zou het?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijg een beetje de indruk dat de inval van Oekrane door de Russen niet zo goed gaat.
Ik denk dat het wel goedkomt met Oekrane. De Staat heeft zich bewezen als een goed doordacht en georganiseerd orgaan. Je ziet duidelijk het verschil tussen een echte overheid en regimes in bananenrepublieken zoals Afghanistan en Irak. Het systeem in Oekrane heeft zich zeer goed staande gehouden, eigenlijk zijn de meeste dingen die je van een overheid verwacht 'gewoon' doorgegaan tijdens de oorlog.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mwah, Polen, Nederland en andere landen zijn in WW2 ook niet bepaald pro-Duits geworden gedurende de 5-6 jaar bezetting die er heeft plaatsgevonden. Grootste probleem voor Oekrane lijkt mij vooral de herbouw van het land nadat het door de buren compleet in puin geschoten is.
Even los van wie het heeft gedaan of waarom, vraag ik me wel af of het bewust hierbij is gebleven. Met een klein beetje meer moeite was de brug onherstelbaar beschadigd (of zo beschadigd dat het langer zou duren om het te repareren).quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
Uiteindelijk is het dus toch best gunstig dat er 1 rijbaan over is op de Kerch brug. 1 van de 4 banen betekent ook dat het eenrichtingverkeer is, ipv 2 banen naar het oosten en 2 naar het westen. Op het filmpje zie je dus ook idd niks Krim inkomen.
Maar de ratten hebben een geitenpaadje om op te rotten.
[ twitter ]
Ja het is gunstig dat mensen massaal de krim verlaten. Minder burgerslachtoffers als Oekraine het straks weer terug gaat innemen (ja, ik twijfel daar ook aan, maar het is een goed begin).quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
Uiteindelijk is het dus toch best gunstig dat er 1 rijbaan over is op de Kerch brug. 1 van de 4 banen betekent ook dat het eenrichtingverkeer is, ipv 2 banen naar het oosten en 2 naar het westen. Op het filmpje zie je dus ook idd niks Krim inkomen.
[ twitter ]
Johquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Mooi toch? Diegene die niet bij Oekrane willen horen zijn onderweg naar Rusland. Diegene die dat wel willen blijven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
jaquote:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja, is die. Maar zoals mensen hier al opgemerkt hebben, schone schijn is belangrijker dat controleren of die brug nog wel genoeg sterkte heeft. En had al ergens gelezen dat het idee was om alleen personenvervoer nog over die brug te laten gaan.quote:
Nederland was geheel bezet. De vergelijking zou beter kloppen als de Duitsers alleen de achterhoek bezet hadden en ervoor gezorgd hadden dat er Duitsers kwamen wonen en Nederlanders vertrokken waren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mwah, Polen, Nederland en andere landen zijn in WW2 ook niet bepaald pro-Duits geworden gedurende de 5-6 jaar bezetting die er heeft plaatsgevonden.
Tja.. ik zit er niet mee als een trein straks het water in kiepert.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, is die. Maar zoals mensen hier al opgemerkt hebben, schone schijn is belangrijker dat controleren of die brug nog wel genoeg sterkte heeft. En had al ergens gelezen dat het idee was om alleen personenvervoer nog over die brug te laten gaan.
Eigenlijk moet oekraine maar gewoon ff double tappen.
En wat daar hilarisch aan is, is dat Oekrainse post dit blijkbaar zo ruim van te voren wist, dat ze genoeg tijd hadden om zo'n poster te kunnen laten maken.quote:
Natuurlijk wisten ze dit. Nogmaals; die waarschuwing van Biden over het gebruik van nucleaire wapens komt in retrospect ook niet uit de lucht vallen. Alsof ze niet een cadeautjes klaar hadden voor Vlad..quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat daar hilarisch aan is, is dat Oekrainse post dit blijkbaar zo ruim van te voren wist, dat ze genoeg tijd hadden om zo'n poster te kunnen laten maken.
Of ze zijn heel rap, dat kan ook. Maar ding stond er gisteren al.
De spoorbrug is onherstelbaar beschadigd. Ik zou over dat stuk wat een nacht in brand heeft gestaan geen zwaarbeladen goederentrein laten rijden. De dempers tussen het dek en de pijlers zullen wel weg zijn. Dan krijg je trillingen door verzwakt gewapend beton. Het hele brugdek daar moet vervangen worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
Even los van wie het heeft gedaan of waarom, vraag ik me wel af of het bewust hierbij is gebleven. Met een klein beetje meer moeite was de brug onherstelbaar beschadigd (of zo beschadigd dat het langer zou duren om het te repareren).
Zou dit de gewenste doel zijn? Het verkeer zo afknijpen dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat er dan wordt gekozen voor 'eruit' dan voor 'erin'. Zorgt er ook voor dat er mog steeds energie wordt gestoken in de brug door Rusland (i.p.v terugrijden via het alternatief, de andere delen van Oekrane). Als dat het geval is, hebben ze dat wel mooi weten te realiseren.
Nou ja, eh, als je goed OPSEC in ogenschouw houd, is het niet voor de hand liggen dat je het f*cking post kantoor op de hoogte stelt van je plannen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Natuurlijk wisten ze dit. Nogmaals; die waarschuwing van Biden over het gebruik van nucleaire wapens komt in retrospect ook niet uit de lucht vallen. Alsof ze niet een cadeautjes klaar hadden voor Vlad..
Nou ja, iedereen kon toch wel bedenken dat de brug op een gegeven moment aangevallen zou worden? Ik denk dat er wel meer ontwerpen klaar liggen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat daar hilarisch aan is, is dat Oekrainse post dit blijkbaar zo ruim van te voren wist, dat ze genoeg tijd hadden om zo'n poster te kunnen laten maken.
Of ze zijn heel rap, dat kan ook. Maar ding stond er gisteren al.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:12 schreef Starhopper het volgende:
Wat? Ligt Kirill op sterven?Dat zou wel heel goed nieuws zijn! Op Twitter meerdere berichten en ook op Russische telegramkanalen. Nog geen bevestiging in de Russische media voor zover ik weet.
[ twitter ]
Dus ze hebben die met een brandend kremlin ook al liggen? Klinkt goedquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen kon toch wel bedenken dat de brug op een gegeven moment aangevallen zou worden? Ik denk dat er wel meer ontwerpen klaar liggen.
De Russen zullen vast een mooie oplossing vinden die binnen het verhaal “niets aan de hand mensen” past.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:32 schreef ExTec het volgende:
Zoals ik voorspelt had (even een Rob de wijkje pullen), is de kans realistisch dat het beton niet meer zijn sterkte heeft.
[ twitter ]
Lege treinen enzo?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De Russen zullen vast een mooie oplossing vinden die binnen het verhaal “niets aan de hand mensen” past.
Precies, en als een tunnel in NL een elektrische glitsch heeft, zit die weer voor een paar dagen dicht. Maar in NL geven we dan ook prio aan veiligheid.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De Russen zullen vast een mooie oplossing vinden die binnen het verhaal “niets aan de hand mensen” past.
Prima oplossing. Mooie lege brandstof wagons. Wegen weinig en ziet er superstrak uit. En omdat je niet hoeft te laden/lossen is regelmatig heen en weer rijden voor het mooie plaatje heel goedkoopquote:
Hij heeft de beste artsen tot z'n beschikking en staat volgens mij niet bekend als een alcoholist zoals de meeste Russische mannen. En z'n Parkinson gaat geen invloed hebben op hoe oud hij wordt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:04 schreef luxerobots het volgende:
Poetin is nu 70 jaar, die gaat het echt geen 10 jaar meer volhouden. Of zijn gezondheid wordt hem fataal, of hij wordt afgezet. Dat zal dan het einde van deze oorlog worden.
Potemkin-railroadquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Prima oplossing. Mooie lege brandstof wagons. Wegen weinig en ziet er superstrak uit. En omdat je niet hoeft te laden/lossen is regelmatig heen en weer rijden voor het mooie plaatje heel goedkoop
Met wat geluk zijn het door de USSR gemaakte DDR-uniformen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Toch 90.000 meer dan de Russen hebben.
levering eind maart 2023quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Toch 90.000 meer dan de Russen hebben.
Probeer je nou een grapje te maken?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kan niet van de Russen verwachten dat ze niet her en der verdedigingslinies hebben liggen om opmarsen te vertragen/stuitenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Laatste dagen valt me de opmars van Ukraine me toch iets tegen als ik heel eerlijk ben..
Ze doen er iig langer over om het terug te pakken dan om het kwijt te raken aan het begin..
Maar misschien ben ik te hoopvol.
Ik vind dit er nt iets te goed uit zien tbhquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb snel weg geklikt. Is dit echt?![]()
![]()
![]()
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd n van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Laatste dagen valt me de opmars van Ukraine me toch iets tegen als ik heel eerlijk ben..
Ze doen er iig langer over om het terug te pakken dan om het kwijt te raken aan het begin..
Dat is gewoon de strategie. Rusland weet daardoor niet waar ze hun linies moeten versterken. Oekrane wacht toch ze troepenbewegingen zien en valt dan op een andere plek aan. In de tussentijd is het net veroverd gebied beveiligen, mijnenvrij maken, troepen bevoorraden, rust, noem maar op.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Wat is je referentie kaderquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Op papier zien ze er goed uit. Praktijk? Niet zo heel erg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd n van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.
Das logischquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Ik ben er niet over uit, of een plaat voor je harses zo groot als jupiter, en de bereidheid om je eigen volk per 100.000en in de gehaktmolen te duwen, echt kwalificeert als zijnde het hebben van een "groot leger".quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd n van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.
Die mogen binnenkort HIMARS etenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe autoritair het land is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:22 schreef ExTec het volgende:
Ik ben er niet over uit, of een plaat voor je harses zo groot als jupiter, en de bereidheid om je eigen volk per 100.000en in de gehaktmolen te duwen, echt kwalificeert als zijnde het hebben van een "groot leger".
Dat kan elk land, namelijk, rekening houdend natuurlijk met bevolkingsaantal.
Welk leger? Die fictieve 1 miljoen? Dat is er nooit geweest in de moderne tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Starhopper op 09-10-2022 16:11:41 ]Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welk leger? Die fictieve 1 miljoen? Dat is er nooit geweest in de moderne tijd.
Corruptie is doodnormaal in het leger daar, je budget daar word gebaseerd op hoeveel troepen je claimt onder je commando te hebben, we weten inmiddels dat er dus een hoop niet klopt.
Sowieso gezien de staat van het leger, Noorwegen heeft overigens hard bewijs van deze claim dat dit zo gaat, (geen link naar dat rapport, is alweer tijd geleden)
Zelfs al gaan we er vanuit dat het klopt, is die 1 miljoen letterlijk iedereen, dus de kok, de techneut, administratief personeel etc.
Het leger, dus de landmacht, bestaat of bestond op papier uit ~268.000 man.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:05 schreef Starhopper het volgende:
Daar is de eerste dan!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[ afbeelding ]Die had je al met naam gepost toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Neequote:Op zondag 9 oktober 2022 16:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die had je al met naam gepost toch?
Dat dus.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:06 schreef luxerobots het volgende:
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.
Malcolm Nance, op 1 maart, zit al 7 maanden in mijn ondertekening:quote:
Zo liegen doet de persoon van de kogel ook en dan mag het niet van je.quote:
En dan zijn er ook nog allerlei functies. Monteurs, medisch personeel, bevoorrading, IT, koks, chauffeurs, ect ect. In hedendaags leger heeft 1 op 10 soldaten een gevechtsfuncties. De rest is ondersteunend.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat dus.
De totale Russische krijgsmacht was iets van tussen in de 900.000-1.100.000 man sterk, verdeelt over alle krijgsmacht onderdelen.
In Rusland ben je al geschikt voor het leger als je een auto rijbewijs hebt. Want dan ben je chauffeur zogenaamd. Je hoeft daar niet eens voor in militaire dienst te zijn geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:19 schreef HSG het volgende:
[..]
En dan zijn er ook nog allerlei functies. Monteurs, medisch personeel, bevoorrading, IT, koks, chauffeurs, ect ect. In hedendaags leger heeft 1 op 10 soldaten een gevechtsfuncties. De rest is ondersteunend.
Ja als je je eigen kapot zuipt dan krijg je niet veel mee.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Nog een van de vele lagen van ellende in Rusland. Misschien wel de grootste laag van ellende onder de bevolking. Compleet verbonden aan de politiek.
Je snapt mij niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.
En vergeleken met andere landen is het Russische leger dus groot. Geen enkel ander Europees land komt in de buurt.
Ja had direct spijtquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zo liegen doet de persoon van de kogel ook en dan mag het niet van je.![]()
![]()
Ik dacht nog aan een toespeling op het maandbedrag voor mijn energy, maar die bijna 1200 had ik nodig voor het maandbedrag voor mijn energie..
Hehe, een maand vrij nemen om mee te vechten kan al bijna uit ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja had direct spijtHeeft er minder dan een minuut op gestaan
![]()
Ja eentje voor de energiecompensatie ofzo zou wel tof zijn
Te laat, heb er net een uit de vriezer gehaaldquote:
![]()
![]()
[ afbeelding ]Glorieus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Duizend bommen en granaten 😱quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hoeveel granaten heb je laten beschrijven ?
Je doet net alsof ik het niet snap. Maar jij maakte deze domme opmerking:quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je snapt mij niet.
Die fictieve 1 miljoen, en het is fictief, is onderverdeeld.
Land/lucht/zee en zo he.
Zoals ieder leger.
Het inzetbare leger ter land ter zee en in de lucht, bestaat uit 268.000 troepen, wat snap je daar niet aan?
Maximaal kwam het op 350.000 neer met huurlingen, “pro separatisten”, overige.
De rest is niet dusdanig inzetbaar (er zijn meer gebieden die nog “beschermd” moeten worden he) en verder alleen met mobilisatie uit te breiden.
Dit laatste is dus recent gebeurd.
Irritant als mensen er niks van snappen.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het leger, dus de landmacht, bestaat of bestond op papier uit ~268.000 man.
![]()
![]()
[ afbeelding ]baas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
"Energiecompensatie voor de NAFO! SLAVA UKRAINI" zoietsquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hehe, een maand vrij nemen om mee te vechten kan al bijna uit ja.
Hoeveel granaten heb je laten beschrijven ?
quote:
quote:
![]()
![]()
[ afbeelding ]Wat en hoe is dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Downpayment on the energy billquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"Energiecompensatie voor de NAFO! SLAVA UKRAINI" zoiets
Ik wacht nog op 1 granaatje. En misschien dat ik er nog eentje laat beschrijven
Goed bezig, ik vond het te duur..quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is een 155mm granaatquote:
Потому что мой счет почти невозможно оплатить. 💥quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Het is duur maar wel een heel tof initiatiefquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Goed bezig, ik vond het te duur..
Zijn die prijzen weer anders, ik dacht dat het duurder was..quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is een 155mm granaatAls je een donatie doet voor het Oekrainse leger kan je een boodschap op een granaat, raket of wat dan ook laten schrijven
https://signmyrocket.com/
Hier kan je zien wat voor moois ze kopen voor het leger: https://www.facebook.com/helparmycherkassty/
Zijn niet veranderd volgens mij? Wel zijn er wat opties afgehaald volgens mij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn die prijzen weer anders, ik dacht dat het duurder was..
Kom nu op 200 voor een 155, was dat al zo?quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zijn niet veranderd volgens mij? Wel zijn er wat opties afgehaald volgens mij.
Geen idee of dit van Danny mag. Anders wil ik er wel eentje bestellenquote:
Op mijn creditcard staat 2x 156,57. Dus dat zal wel kloppen denk ik. Al is de wisselkoers nu wel anders natuurlijkquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kom nu op 200 voor een 155, was dat al zo?
Ja, ongelooflijk. En het drijfzand onder dit alles is eigenlijk het absolutisme en zn wortels in ver vervlogen tijden waarop Rusland nog leunt met hol spierballenvertoon waar het wegstoppen van zwakheden ook deel vanuit maakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:26 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja als je je eigen kapot zuipt dan krijg je niet veel mee.
En in Rusland hebben heel veel mensen HIV en worden er niet voor behandeld. Want aids bestaat zogenaamd niet in Rusland. Het probleem is daar nu overigens veel groter dan in Afrika.
https://gjia.georgetown.e(...)fail-to-address-hiv/
Jammer dat het vrij prijzig is om FOK! even op een Sukhoi te laten schrijvenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn die prijzen weer anders, ik dacht dat het duurder was..
quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
“A fokking Grenade for you!” Verwijst al minder.
Dat was trouwens ook meer een fantasie die al rond 2012 uit elkaar spatte.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:59 schreef Korenfok het volgende:
De BRICS-landen zijn de nieuwe supermacht en is de toekomst, posts zijn ook als sneeuw voor de zon verdwenen.
Het logo I’m artwork kan ookquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat het vrij prijzig is om FOK! even op een Sukhoi te laten schrijven
[ afbeelding ]
Jammer dat ik het geld niet heb. Daar een boodschap op laten kalken lijkt mij uber vet!quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat het vrij prijzig is om FOK! even op een Sukhoi te laten schrijven
[ afbeelding ]
Scherpe analyse.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Zal een rustig topic worden. Het idee is leuk, maar $200 is voor de meeste mensen gewoon veel geld.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:02 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb even een topic in OOR geopend![]()
OOR / Sign My Rocket
quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zal een rustig topic worden. Het idee is leuk, maar $200 is voor de meeste mensen gewoon veel geld.
Er zijn in ieder geval nog 2 FOK!ers die een boodschap in bestelling hebbenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zal een rustig topic worden. Het idee is leuk, maar $200 is voor de meeste mensen gewoon veel geld.
In een venn diagram overlappen de cirkel 'FOK!ers' en cirkel "geeft 200 dollar uit aan een raket in oekraine" denk ik 1 pixelquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In een venn diagram overlappen de cirkel 'FOK!ers' en cirkel "geeft 200 dollar uit aan een raket in oekraine" denk ik 1 pixel
Als er een hel is dan krijgt hij daar een warm welkom.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:12 schreef Starhopper het volgende:
Wat? Ligt Kirill op sterven?Dat zou wel heel goed nieuws zijn! Op Twitter meerdere berichten en ook op Russische telegramkanalen. Nog geen bevestiging in de Russische media voor zover ik weet.
[ twitter ]
Ja, maar voor velen is het de enige manier om iets langwerpigs in een gat te kunnen schuiven. Zelfs al is het alleen maar granaat in een kamer van een houwitser.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In een venn diagram overlappen de cirkel 'FOK!ers' en cirkel "geeft 200 dollar uit aan een raket in oekraine" denk ik 1 pixel
quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, maar voor velen is het de enige manier om iets langwerpigs in een gat te kunnen schuiven. Zelfs al is het alleen maar granaat in een kamer van een houwitser.
Ze kunnen em ook zelf gebruiken natuurlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, maar voor velen is het de enige manier om iets langwerpigs in een gat te kunnen schuiven. Zelfs al is het alleen maar granaat in een kamer van een houwitser.
Alleen onderhandelen over herstelbetalingen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af of Rusland met serieuze dreigementen is gekomen.
Je moet niet een deal sluiten met die smerige Putin. Anders gaat hij dit de volgende keer ergens anders doen. Iedere m2 erbij voor Putin zou resoluut afgewezen moeten worden.
[ twitter ]
Geef het liever uit aan FOK!quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of Putin krijgt het benauwd. "Het spijt me echt heel erg en het loopt totaal uit de hand. We moeten de wereld redden, help!"quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
Je moet niet een deal sluiten met die smerige Putin. Anders gaat hij dit de volgende keer ergens anders doen. Iedere m2 erbij voor Putin zou resoluut afgewezen moeten worden.
[ twitter ]
De teller van die inzameling staat weer op 0 sinds Danny zijn ego, in zijn naam, een Oekraense akker heeft omgeploegd.quote:
De Russen zullen vanaf de huidige lijn harder vechten dunkt me. Nova kakhovka wil je niet binnen arti bereik hebben, zeker niet als er domme teksten op die granaten staan.quote:
Okay man, you got me good!quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je doet net alsof ik het niet snap. Maar jij maakte deze domme opmerking:
[..]
Als de Oekraners die plaats hebben, kunnen ze de watertoevoer naar de Krim afsluiten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De Russen zullen vanaf de huidige lijn harder vechten dunkt me. Nova kakhovka wil je niet binnen arti bereik hebben, zeker niet als er domme teksten op die granaten staan.
Ik geloof niet dat de VS Rusland laat wegkomen met oorlogsmisdaden. Bovendien zijn de woorden van Rusland niks waard dus ik geloof echt niet dat ze genoegen nemen met een sorry en wat vage toezeggingen. daarnaast moeten de Krim en de Donbass gewoon terug naar Oekrane.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat Yusibov het wat hoog in zijn bol krijgt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Misschien proberen ze het.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
En pas onderhandelen met iedereen behalve Putin nadat de laatste lappen geclaimde grond zijn teruggegeven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
En ontvoerde mensen terug A.SA.P.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alleen onderhandelen over herstelbetalingen.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En ontvoerde mensen terug A.SA.P.
Hmm ik kan best vrede hebben met de deal dat Putin - nee hij hoeft niet dood - met pootjes gevend in het Kremlin blijft (zitten),quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Waar moet er precies een oplossing voor komen, vraag ik me af. Oekraine denazificeren? Wat is een Nazi dan?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
-Alle Russische troepen uit Oekranequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Oplossing is heel simpel:
-Alle Russische troepen uit Oekrane
-Terug naar de grenzen zoals overeengekomen in 1991
-Oekrane per direct lid van de NAVO
-Rusland is z’n veto in de VN Veiligheidsraad kwijt
-Oorlogsmisdadigers naar Den Haag
-Concrete afspraken over herstelbetalingen
-Rusland krijgt hulp om stappen ze zetten voor transitie richting een democratische rechtsstaat.
Al het andere is winst voor Rusland en derhalve onacceptabel.
Poetin is goed bezig om zijn land naar de afgrond te brengen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmm ik kan best vrede hebben met de deal dat Putin - nee hij hoeft niet dood - met pootjes gevend in het Kremlin blijft (zitten),
Voor het land en situatie alleen maar goed. Een "sterke" man die doet wat moet om zijn land niet helemaal naar de afgrond te brengen.
Wat een lulverhaal. Putin heeft gegokt en verloren. Het is helemaal geen “sterke man”, het is een oorlogsmisdadiger en dient ook als zodanig behandeld te worden. Net als die mafklapper uit Wit-Rusland, trouwens.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmm ik kan best vrede hebben met de deal dat Putin - nee hij hoeft niet dood - met pootjes gevend in het Kremlin blijft (zitten),
Voor het land en situatie alleen maar goed. Een "sterke" man die doet wat moet om zijn land niet helemaal naar de afgrond te brengen. Dat mag zelf wmb met groot ceremonieel in de Alexanderzaal waar Zelensky in T-shirt dan de vrede tekent met de welwillende Tsaar en de apparatski hun klapoefening houden.
Ik wil zelfs dan doen alsof ik geloof dat Putin het niet zo bedoeld had. Politiek is sws een toneelspel van verbeelding.
Ja, terechte aanvulling.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
-Alle ontvoerde volwassenen en kinderen terug, met smartengeld
-Rusland krijgt hulp om stappen ze zetten voor transitie richting een democratische rechtsstaat.
Met een aanvulling mijnerzijds
Qua binnenlandse politiek de juiste man op de juiste plaats dusquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin is goed bezig om zijn land naar de afgrond te brengen..
En hoe moet deze simpele oplossing voor elkaar gekregen worden?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Je mist het cynisme waarbij ik het belangrijker vind de dat de gewelddadigheden zsm stoppen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal. Putin heeft gegokt en verloren. Het is helemaal geen “sterke man”, het is een oorlogsmisdadiger en dient ook als zodanig behandeld te worden. Net als die mafklapper uit Wit-Rusland, trouwens.
We kunnen hem een uitweg bieden! Een zitplaats in het vliegtuig van Moskou naar Den Haagquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je mist het cynisme waarbij ik het belangrijker vind de dat de gewelddadigheden zsm stoppen.
Het gaat mij ook niet om Putin maar het hele systeem dat dit mogelijk heeft gemaakt en Putin ziet als sterke man.
Als kan worden bereikt door te doen alsof, (be)kijken we later wel hoe de echte afrekening verloopt.
Zo lang Putin dan letterlijk in het Kremlin blijft en dat de prijs is voor "vrede", so be it.
Een dolle hond of stier moet je een uitweg bieden.
Of een kist.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We kunnen hem een uitweg bieden! Een zitplaats in het vliegtuig van Moskou naar Den Haag
We hebben het niet over een generaaltje uit een Oostbloklandje a la Bosni.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We kunnen hem een uitweg bieden! Een zitplaats in het vliegtuig van Moskou naar Den Haag
Hij vindt dat Taiwan een speciale regio van China moet worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Welk ander regime had hij dan gesteund?
Er is vast nog wel een mooi raam voor hem.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef Vallon het volgende:
Een dolle hond of stier moet je een uitweg bieden.
Want Den Haag is er alleen voor generaaltjes uit Bosni?quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben het niet over een generaaltje uit een Oostbloklandje a la Bosni.
Die laat zich echt niet opzadelen met een tribunaaltje in het biased westen.
Dan nog liever de hele wereld plat.
Misschien is het gewoon lipservice zodat de Chinese overheid geen blokkades opwerpt en hun eigen Chinese EV fabrikanten voortrekt. Of zodat hij miljardenleningen krijgt tegen gunstige voorwaarden. Hij heeft zichzelf in een hele diepe kuil/put gegraven met z'n Twitter aankoop en moet nu wat slims doen om eruit te komen. Zoals de EV aankopen in China stimuleren zodat de beurskoers omhoog gaat en hij z'n aandelen gunstig kan verkopen. Misschien scheelt deze lipservice hem miljarden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij vindt dat Taiwan een speciale regio van China moet worden.
Ligt eraan. Als men hem afzet en men wil van sancties af.....quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben het niet over een generaaltje uit een Oostbloklandje a la Bosni.
Die laat zich echt niet opzadelen met een tribunaaltje in het biased westen.
Dan nog liever de hele wereld plat.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij vindt dat Taiwan een speciale regio van China moet worden.
Stevige stelling = stevige bronquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)83/poetins-breekpuntquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Stevige stelling = stevige bron
Kan nergens iets vinden. Wie wel?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig ben jij geen belangrijke partij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor het land en situatie alleen maar goed. Een "sterke" man die doet wat moet om zijn land niet helemaal naar de afgrond te brengen. Dat mag zelf wmb met groot ceremonieel in de Alexanderzaal waar Zelensky in T-shirt dan de vrede tekent met de welwillende Tsaar en de apparatski hun klapoefening houden.
Ik wil zelfs dan doen alsof ik geloof dat Putin het niet zo bedoeld had. Politiek is sws een toneelspel van verbeelding.
GMLRS kunnen ook verder dan 90KM, alleen gaat de nauwkeurigheid dan achteruit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Pure speculatie; maar zou er niet toch wat ATACMS geleverd zijn?
Het lijkt iets realistischer. Al zullen er wel kleine staatjes moeten komen om die democratie werkbaar te maken zonder dat er weer een soort Yeltzin - Putin vervolg komt. Het moet wel beduidend veranderen voor de leefkwaliteit van de Russische bevolking in positieve zin. En wanneer er even een moment in de tijd komt dat het economisch slechter gaat heb ik liever een kleiner land dat dwars ligt met dreiging ipv de "kernmacht" die het nu is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Of is het Hrim-2?quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar dit is wel aanmerkelijk verder 200+ kmquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
GMLRS kunnen ook verder dan 90KM, alleen gaat de nauwkeurigheid dan achteruit.
Ik wacht ook nog steeds op die kernproef. Als hij het al niet verzint, hoort hij waarschijnlijk wat vage geruchten en maakt hij er dan een heel verhaal van, en als hij het goed heeft kan hij er na afloop over opscheppen. Kan me best voorstellen dat iemand van de veiligheidsraad gezegd heeft dat ze een diplomatieke oplossing zoeken, maar dat hoeft helemaal geen omkering van het beleid te zijn. Niemand rapporteert er verder over dus het zal ook wel niet heel boeiend geweest zijn. Ongetwijfeld wil Erdogan vredesstichter spelen in zijn land, maar dat iedereen daarmee akkoord is lijkt me dan weer verzonnen. Maar hij heeft het maar gezegd voor het geval het toch gebeurt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan nergens iets vinden. Wie wel?
Isa vindt zichzelf net iets te tof.
Vind ik dan.
Nee ja ik weet ook nietquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En de verhalen over een explosie?
Dat weet je niet, ook zij kunnen zoveel zeggen, het is daar oorlog, dus er gaat dan van alles mis.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:23 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Nee ja ik weet ook niet. TPYXA is redelijk pro Oekri. Als zij zeggen dat t maar daklozen zijn, dan zal t wel I guess?
Dezelfde mensen die tijdens de coronapandemie door geen masker te dragen schijt hadden aan de gezondheid van andere mensen, hebben nu compleet maling aan het welzijn van onschuldige mensen in Oekrane onder het mom van angst voor een nucleaire oorlogquote:
Ze noemden de anderen bang voor een griepje. En nu loopt het dun ze door de broek als er een dictator macho loopt te doen. Ja, echte mannen wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dezelfde mensen die tijdens de coronapandemie door geen masker te dragen schijt hadden aan de gezondheid van andere mensen, hebben nu compleet maling aan het welzijn van onschuldige mensen in Oekrane onder het mom van angst voor een nucleaire oorlog
Wow, wat is de kans dat een brandende sigaret naar de top van een televisietoren valt??quote:
nonchalant? Volgens mij weten ze in engels sprekende landen niet eens wat dat betekent.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:27 schreef Akathisia het volgende:
The same people who spent the last 2 years telling us we had to wear masks and implement lockdowns, are now completely nonchalant now that we are facing a serious risk of nuclear WW3.
Blijkbaar een citaat van een random Tweet van een Zweedse wappie (gezien z'n eerdere Tweets).quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:35 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
nonchalant? Volgens mij weten ze in engels sprekende landen niet eens wat dat betekent.
Ik dacht al, wat krijgen we nou weer. nonchalant.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Blijkbaar een citaat van een random Tweet van 2 uur geleden.
[ twitter ]
Zou kunnen. Er zijn ook speculaties dat de Krimbrug door een ATACM is geraakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja daarom.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zou kunnen. Er zijn ook speculaties dat de Krimbrug door een ATACM is geraakt.
Jawel, dat zijn het wel. Wat Remkes de culturele voorhoede noemde. Alleen hebben ze in casu volkomen gelijk, je moet je niet laten chanteren door Poetinquote:
Frisse vent.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Blijkbaar een citaat van een random Tweet van een Zweedse wappie (gezien z'n eerdere Tweets).
[ twitter ]
quote:At the time of the selfie, ‘Peter Sweden’ and Katie Hopkins – whose demonisation of migrants is well-known – were both in Sicily to give favourable media coverage to the far-right project known as ‘Defend Europe’, a plan to hamper search and rescue missions in the Mediterranean, something which HOPE not hate has covered and continues to cover extensively.
Hopkins later deleted the selfie without explanation, after critics pointed out that ‘Peter Sweden’ was, until very recently, on record denying the Holocaust, saying “Hitler had some good points” and pushing antisemitic conspiracy theories.
https://hopenothate.org.u(...)l-identity-revealed/
Je vergeet zijn insiders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog steeds op die kernproef. Als hij het al niet verzint, hoort hij waarschijnlijk wat vage geruchten en maakt hij er dan een heel verhaal van, en als hij het goed heeft kan hij er na afloop over opscheppen. Kan me best voorstellen dat iemand van de veiligheidsraad gezegd heeft dat ze een diplomatieke oplossing zoeken, maar dat hoeft helemaal geen omkering van het beleid te zijn. Niemand rapporteert er verder over dus het zal ook wel niet heel boeiend geweest zijn. Ongetwijfeld wil Erdogan vredesstichter spelen in zijn land, maar dat iedereen daarmee akkoord is lijkt me dan weer verzonnen. Maar hij heeft het maar gezegd voor het geval het toch gebeurt.
Iedereen dus eigenlijk.quote:
Daklozen met HIMARSquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:23 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Nee ja ik weet ook niet. TPYXA is redelijk pro Oekri. Als zij zeggen dat t maar daklozen zijn, dan zal t wel I guess?
Kwam van een Zweed af maar:quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:35 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
nonchalant? Volgens mij weten ze in engels sprekende landen niet eens wat dat betekent.
Ze zouden 'ungallant' zeggen, nonchalant wordt in het engels/engels en amerikaans/engels nooit gebruikt.
Is het ook mogelijk dat je gewoon niet zoveel trek hebt in een grootschalige oorlog, zonder dat je er bang voor bent? Bang ervoor zijn heeft niet zoveel zin, omdat je er toch collectief in zit. Er niet reikhalzend naar uitkijken, lijkt me ook weer niet zo vreemd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze noemden de anderen bang voor een griepje. En nu loopt het dun ze door de broek als er een dictator macho loopt te doen. Ja, echte mannen wel.
Dat is zeker een probleem, want aan het begin vd oorlog, waren het precies dezelfde mensen, die in 1 dag van corona wappie, putin wappies werden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is het ook mogelijk dat je gewoon niet zoveel trek hebt in een grootschalige oorlog, zonder dat je er bang voor bent? Bang ervoor zijn heeft niet zoveel zin, omdat je er toch collectief in zit. Er niet reikhalzend naar uitkijken, lijkt me ook weer niet zo vreemd.
Wel knap dat iedereen die hier zijn bedenkingen bij heeft, zonder twijfel ook uit het 'coronawappie'-kamp komt. Eenvoudige manier om elke mening waar je het niet mee eens bent, ongeacht het onderwerp, in de categorie idioten te plaatsen.
Zij die maling hebben aan de mensen in Oekrane zijn de mensen die een kans op NAVO-lidmaatschap belangrijker vonden dan onschuldige Oekraners omdat een propagandistische opvatting van ''soevereiniteit'' belangrijker was dan de levens van onschuldigen, terwijl deze zelfde mensen er geen problemen mee hadden om anderen van hun vrijheid te beroven omdat er gedacht werd was dat normale mensen, die niet onbetaald wilde meedoen aan een medische test en zonder dysfunctioneel natuurverpestend mondkapje probeerde eten te kopen, een halve percentiel grotere kans hadden om iemand te besmetten die op zijn beurt heel misschien een bejaarde papzak had kunnen besmetten, welke vervolgens een plek op de uitgeklede IC-afdeling had gemist en op 77-jarige leeftijd het leven had moeten laten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dezelfde mensen die tijdens de coronapandemie door geen masker te dragen schijt hadden aan de gezondheid van andere mensen, hebben nu compleet maling aan het welzijn van onschuldige mensen in Oekrane onder het mom van angst voor een nucleaire oorlog
Waar? Hier, op twitter, in je omgeving?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:02 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dat is zeker een probleem, want aan het begin vd oorlog, waren het precies dezelfde mensen, die in 1 dag van corona wappie, putin wappies werden.
Thanks for all the fish.quote:
Een groot deel van de coronawappies zitten/zaten in het pro-Trump / pro-Baudet kamp. beiden zijn schoothondjes van Poetin.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:
Wel knap dat iedereen die hier zijn bedenkingen bij heeft, zonder twijfel ook uit het 'coronawappie'-kamp komt. Eenvoudige manier om elke mening waar je het niet mee eens bent, ongeacht het onderwerp, in de categorie idioten te plaatsen.
Hier o.a., maar ook in mijn omgeving. Buren die overal mystieke verbanden zien. Een buurman bijvoorbeeld die een slimme meter wijgerde vanwege afluister praktijken vd overheid. En al die gekkigheid op z'n telefoon als bewijs verzameld.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar? Hier, op twitter, in je omgeving?
Ik moet het die Russen wel nagaven dat ze snel hun onderzoek doen. Hier duurt het allemaal minimaal een jaar, en heb je een voor tientallen miljoenen euros dik rapport.quote:
Die Oekraners wilden en willen zelf bij de NAVO. Al decennia. Niet gek ook, wetende hoe dat volk al eeuwen onder Russische dominantie heeft geleefd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zij die maling hebben aan de mensen in Oekrane zijn de mensen die een kans op NAVO-lidmaatschap belangrijker vonden dan onschuldige Oekraners omdat een propagandistische opvatting van ''soevereiniteit'' belangrijker was dan de levens van onschuldigen, terwijl deze zelfde mensen er geen problemen mee hadden om anderen van hun vrijheid te beroven omdat er een kans was dat normale mensen, die niet onbetaald wilde meedoen aan een medische test en zonder dysfunctioneel natuurverpestend mondkapje probeerde eten te kopen, een halve percentiel grotere kans hadden om iemand te besmetten die op zijn beurt heel misschien een bejaarde papzak zou kunnen besmetten, die vervolgens een plek zou missen op de uitgeklede IC-afdeling en op 77-jarige leeftijd het leven had moeten laten.
Het gelul van Remkes over een zogenaamd culturele voorhoede is net zo nietszeggend (want zie dat maar eens fatsoenlijk te definiren) als de tweet waar het nu over gaat, en al ws het zo dan is het in de verste verte nog geen argument.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel, dat zijn het wel. Wat Remkes de culturele voorhoede noemde. Alleen hebben ze in casu volkomen gelijk, je moet je niet laten chanteren door Poetin
"Een buurman". Vrij anekdotisch bewijs voor de stelling. Hier is al wat beter controleerbaar. Hoeveel 'coronawappies' werden direct 'Putin-wappies'? En wanneer val je onder die laatste noemer?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:12 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Hier o.a., maar ook in mijn omgeving. Buren die overal mystieke verbanden zien. Een buurman bijvoorbeeld die een slimme meter wijgerde vanwege afluister praktijken vd overheid.
Maar zeer zeker ook hier.
Musk zou toch niet meer tweeten als 'ie dronken is?quote:
Dat ligt dan ook aan waar zo'n twijfelaar zelf mee komt, natuurlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Een buurman". Vrij anekdotisch bewijs voor de stelling. Hier is al wat beter controleerbaar. Hoeveel 'coronawappies' werden direct 'Putin-wappies'? En wanneer val je onder die laatste noemer?
Uiteraard snap ik wel dat er een groep figuren is die je als coronawappie kunt bestempelen, altijd overal complotten in zien en overal tegen zijn en bij dit issue vol op het Putin-orgel gaan. Ik schat ook in dat de overgebleven hardcore FvD-adepten veelal onder die profielschets vallen, zo realistisch ben ik wel.
Ik vind het alleen wel jammer dat wanneer je je twijfels hebt of in deze kwestie de juiste weg wordt bewandeld, je vanzelf in dat kamp wordt geschaard, je automatisch een idioot bent en een rationele discussie vrijwel onmogelijk wordt.
Een rationele discussie kan altijd, maar het zijn vaak irrationele discussies.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Een buurman". Vrij anekdotisch bewijs voor de stelling. Hier is al wat beter controleerbaar. Hoeveel 'coronawappies' werden direct 'Putin-wappies'? En wanneer val je onder die laatste noemer?
Uiteraard snap ik wel dat er een groep figuren is die je als coronawappie kunt bestempelen, altijd overal complotten in zien en overal tegen zijn en bij dit issue vol op het Putin-orgel gaan. Ik schat ook in dat de overgebleven hardcore FvD-adepten veelal onder die profielschets vallen, zo realistisch ben ik wel.
Ik vind het alleen wel jammer dat wanneer je je twijfels hebt of in deze kwestie de juiste weg wordt bewandeld, je vanzelf in dat kamp wordt geschaard, je automatisch een idioot bent en een rationele discussie vrijwel onmogelijk wordt.
En grappig hoe de verantwoording bij ons wordt gelegd. GEEF DEZE DICTATOR WAT HIJ WIL HUIL HUIL ANDERS BESTAAT ER DE KANS DAT HIJ ONS NUKET JANK JANK.quote:
En dat terwijl wij hier geen dictator hebben of staatspropaganda..quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:12 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Hier o.a., maar ook in mijn omgeving. Buren die overal mystieke verbanden zien. Een buurman bijvoorbeeld die een slimme meter wijgerde vanwege afluister praktijken vd overheid. En al die gekkigheid op z'n telefoon als bewijs verzameld.
Maar zeer zeker ook hier.
“Kwam van een Zweed af”quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hou op, dat is nog het mooiste.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dat terwijl wij hier geen dictator hebben of staatspropaganda..
Duidelijk te veel gezopen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef Starhopper het volgende:
Kijk die wallen rond zn ogen![]()
[ twitter ]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal door een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, h, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Hadden het leven moeten laten"... doodenge conclusie, en maakt die zogenaamde zorgen omtrent onschuldige mensen derhalve volstrekt ongeloofwaardig. Er wordt hier een heel andere agenda gehanteerd.
Ga idd eens met je pollepels en pannendeksels op het Rode Plein staan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou op, dat is nog het mooiste.
Hier werd al gejankt over dictatuur en tirannie door die corona-maatregelen. Er moest een mondkapje op en een QR gescand worden. Poehee, DDR 2.0 en alles.
Is er daadwerkelijk een tiran bezig zijn dictatuur die er in eigen land al was te verspreiden over andere landen, moeten we 'de-escaleren', 'geen olie op het vuur gooien', 'nuanceren'.
De maatregelen waren vooral om de zorg niet te overbelasten en piek van de besmettingen te spreiden. Dat oude mensen een hoger risico lopen om te overlijden is bepaald geen geheim.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal via een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, h, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Wat voor een BNW-adept hangt in godsnaam Trump aan? Dat is hetzelfde als zeggen dat een BNW-adept Hilary of Rutte zou aanhangen.quote:
Misschien zat er vijl in z'n taart.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hoe weet je precies dat het 'ietwat uitstellen' is? En is dat precies je wetenschappelijke basis om te bepalen wie wel en wie niet langer mag leven? Tikkeltje onvoldoende, me dunkt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal via een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, h, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Op die gifbelt is Trump nog altijd de echte president. Nog steeds bezig met swamps drainen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat voor een BNW-adept hangt in godsnaam Trump aan? Dat is hetzelfde als zeggen dat een BNW-adept Hilary of Rutte zou aanhangen.
Die horen dan gewoon in POL thuisquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op die gifbelt is Trump nog altijd de echte president. Nog steeds bezig met swamps drainen.
In 180 landen lag het openbare leven stil maar hier deden we maar raar.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal door een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, h, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Ik vind dat devalueren van iedere mening die niet welgevallig is tot 'recalcitrantie' dodelijk vermoeiend. Dan ga je ervan uit dat er maar 1 waarheid is die vaststaat (toevallig degene die jij aanhangt), de ander het per definitie bij het verkeerde eind heeft en er alleen maar op uit is om tegendraads te zijn. Zelfs als diegene weet dat het niet klopt wat hij zegt, putten ze er plezier uit om tegen te zijn, dat is hun doel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ligt dan ook aan waar zo'n twijfelaar zelf mee komt, natuurlijk.
En laten we eerlijk zijn, het gros van de twijfelaars (sic) hier manifesteert zich uiteindelijk natuurlijk steevast tot de standaard BNW-adept die per definitie het Westen als het kwade heeft aangenomen - zeker sinds de val van Trump - en zichzelf heeft wijsgemaakt dat derhalve, wanneer het Westen A zegt, B wel de waarheid moet zijn.
Gegarandeerd, als Trump er nog had gezeten, en die retoriek had gebruikt van "Amerikaanse vliegtuigen met Chinese vlaggen" om bommen op Rusland te gooien, waren de meeste 'twijfelaars' waarschijnlijk nog meer anti-Rusland dan wie dan ook. Man met daadkracht en visie! Met ballen! Biden hoeft enkel als adequate president te stellen dat agressie jegens de NAVO zal leiden tot Amerikaanse interventie, en diezelfde lieden die wegdreven bij Trump's spierballentaal noemen Biden nu een oorlogshitser. Het is een dodelijk vermoeiend spelletje van recalcitrant willen zijn om de recalcitrantie.
En toch sta je zo in de discussie, want wij (de grote meerderheid) zien het blijkbaar allemaal verkeerd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind dat devalueren van iedere mening die niet welgevallig is tot 'recalcitrantie' dodelijk vermoeiend. Dan ga je ervan uit dat er maar 1 waarheid is die vaststaat (toevallig degene die jij aanhangt), de ander het per definitie bij het verkeerde eind heeft en er alleen maar op uit is om tegendraads te zijn. Zelfs als diegene weet dat het niet klopt wat hij zegt, putten ze er plezier uit om tegen te zijn, dat is hun doel.
Daarnaast moet er ook een beeld worden neergezet van de slaafse volger met de hang naar de sterke man. Alsof het allemaal, zonder uitzondering, dombo's zijn die totaal niet zelf kunnen nadenken. Want als ze dat wel konden, kan het niet anders dan dat ze het met je eens zijn. Ik vind dat niet zo'n constructief uitgangspunt voor een discussie.
Het mooiste is nog wel dat deze lui veelal zelf ontzettend autoritair zijn en landen als Rusland als voorbeeld zien.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou op, dat is nog het mooiste.
Hier werd al gejankt over dictatuur en tirannie door die corona-maatregelen. Er moest een mondkapje op en een QR gescand worden. Poehee, DDR 2.0 en alles.
Is er daadwerkelijk een tiran bezig zijn dictatuur die er in eigen land al was te verspreiden over andere landen, moeten we 'de-escaleren', 'geen olie op het vuur gooien', 'nuanceren'.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hoe sta ik in de discussie?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch sta je zo in de discussie, want wij (de grote meerderheid) zien het blijkbaar allemaal verkeerd.
Nee, dat vind ik niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals je zelf zei.
Of wil je zeggen dat je vindt dat wij het aan het juiste eind hebben?
[..]
1. "Alsof het allemaal, zonder uitzondering, dombo's zijn die totaal niet zelf kunnen nadenken." Uitermate interessante opwerping, want als we het over de 'twijfelaars' hebben, is dat nu precies waar ze steevast mee komen. Dat ze uberhaupt twijfelen ligt aan hun bewust of onbewuste redenering dat de Oekraners, zeg maar de mensen waar het echt om gaat, zlf te dom zijn om eigen keuzes te maken en als een soort half debiele subwezens met wat kraaltjes en spiegels lekker zijn gemaakt door het sinistere Westen en diens dubbele agenda. Hoe vaak moeten we wel niet door 'twijfel-epistels' ploeteren om uiteindelijk vooral weer te zien dat de Oekraner en Oekrane zelf in de gedachtegang van de meeste 'twijfelaars' niet eens een rol speelt. Welnee: die wilden niet bij de EU, die wilden niet bij NAVO, die zijn al niet minstens sinds 1917 bezig om weg te komen uit de Russische invloedssfeer... dat is allemaal het gevolg van Westerse wortels en worsten, voorgehouden aan een dom publiek dat, als het met rust gelaten was door het Westen, gewoon vredig en tevreden door zou leven als mindere broeder van buur Rusland.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind dat devalueren van iedere mening die niet welgevallig is tot 'recalcitrantie' dodelijk vermoeiend. Dan ga je ervan uit dat er maar 1 waarheid is die vaststaat (toevallig degene die jij aanhangt), de ander het per definitie bij het verkeerde eind heeft en er alleen maar op uit is om tegendraads te zijn. Zelfs als diegene weet dat het niet klopt wat hij zegt, putten ze er plezier uit om tegen te zijn, dat is hun doel.
Daarnaast moet er ook een beeld worden neergezet van de slaafse volger met de hang naar de sterke man. Alsof het allemaal, zonder uitzondering, dombo's zijn die totaal niet zelf kunnen nadenken. Want als ze dat wel konden, kan het niet anders dan dat ze het met je eens zijn. Ik vind dat niet zo'n constructief uitgangspunt voor een discussie.
Eerst moord en brand schreeuwen over de verschrikkelijke dictatuur waarin we leven omdat je een mondkapje op moet in de trein om vervolgens compleet weg te zwijmelen bij de dictatuur van Poetin.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het mooiste is nog wel dat deze lui veelal zelf ontzettend autoritair zijn en landen als Rusland als voorbeeld zien.
Wat voor een 'wetenschappelijke basis' verlang je voor de morele opvatting dat we niet 'alles' hoeven op te offeren voor ouderen, die al met n been in het graf staan?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe weet je precies dat het 'ietwat uitstellen' is? En is dat precies je wetenschappelijke basis om te bepalen wie wel en wie niet langer mag leven? Tikkeltje onvoldoende, me dunkt.
En ja? Doen we dat al sinds jaar en dag, mensen 'laten' sterven omwille van andere belangen en prioriteiten? Lijkt mij namelijk iets wat enkel voorkomt in extreme situaties, onder druk of uit pure misantropie.
Zucht, omdat het geen gewoon griepje was, wel eens van long covid gehoord? Mijn vrouw heeft dat al 3 maanden en nee we zijn niet bejaard. Dat is heel wat mensen overkomen. Maar goed, blijkbaar ontken je de wetenschap sowieso.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:58 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat voor een 'wetenschappelijke basis' verlang je voor de morele opvatting dat we niet 'alles' hoeven op te offeren voor ouderen, die al met n been in het graf staan?
Natuurlijk doen we dat al sinds jaar en dag, alleen al bij wijze van het niet volledig alloceren van het BNP aan alles wat de mens zo lang mogelijk in leven houdt. Volgens mij kan zelfs vrij nauwkeurig in n bedrag uitgedrukt worden hoeveel we het waard vinden om een mens in leven te houden. Maar je kan ook gewoon naar vandaag de dag kijken, of 2018, toen duizenden door de griep omvielen. Deden we er alles aan om zoveel mogelijk sterfgevallen uit te stellen? Nee, we lieten het gebeuren. Heck, we keken er niet eens naar om. En terecht, maar dat is ook precies waarom het berhaupt in je op kon komen de bovenstaande vraag te stellen.
Interessant; is dat dikgedrukte wederom iets dat je empirisch per individueel geval hebt vastgesteld? Lijkt me wel raadzaam aleer we drion-pillen gaan uitdelen op basis van leeftijd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:58 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat voor een 'wetenschappelijke basis' verlang je voor de morele opvatting dat we niet 'alles' hoeven op te offeren voor ouderen, die al met n been in het graf staan?
Natuurlijk doen we dat al sinds jaar en dag, alleen al bij wijze van het niet volledig alloceren van het BNP aan alles wat de mens zo lang mogelijk in leven houdt. Volgens mij kan zelfs vrij nauwkeurig in n bedrag uitgedrukt worden hoeveel we het waard vinden om een mens in leven te houden. Maar je kan ook gewoon naar vandaag de dag kijken, of 2018, toen duizenden door de griep omvielen. Deden we er alles aan om zoveel mogelijk sterfgevallen uit te stellen? Nee, we lieten het gebeuren. Heck, we keken er niet eens naar om. En terecht, maar dat is ook precies waarom het berhaupt in je op kon komen de bovenstaande vraag te stellen.
Wat maakt de oorzaak uit voor het punt? Mensen gingen dood, en dat viel te voorkomen, mits we maar extreem genoeg in ons handelen waren geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zucht, omdat het geen gewoon griepje was, wel eens van long covid gehoord? Mijn vrouw heeft dat al 3 maanden en nee we zijn niet bejaard. Dat is heel wat mensen overkomen. Maar goed, blijkbaar ontken je de wetenschap sowieso.
Tuurlijk, zo ging dat in het ziekenhuis annex verzorgingshuis: "Oh, die is 80. Laat maar gaan. Sapje halen hoeft ook niet."quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat maakt de oorzaak uit voor het punt? Mensen gingen dood, en dat viel te voorkomen, mits we maar extreem genoeg in ons handelen waren geweest.
We doen en deden in Nederland niet aan triage tenzij er echt maar dan ook echt geen andere mogelijkheid is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, h, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Ja, avondklok.quote:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo ging dat in het ziekenhuis annex verzorgingshuis: "Oh, die is 80. Laat maar gaan. Sapje halen hoeft ook niet."
Heb jij uberhaupt ooit een zorginstelling van binnen gezien?
Eigenlijk is het Peter-Singer argument hierbij interessant. Du moment jij op de hoogte bent van leed, en in staat bent er iets aan te doen, ben je volgens hem moreel verplicht er iets aan te doen. Jij impliceert eigenlijk dat zijn argument leidend is onze benadering van de zorg en dood, maar dat is natuurlijk absolute kolder. We kiezen er aan de lopende band voor om het verminderen van leed of het voorkomen van dood te niet prioritiseren. Ga maar eens na hoeveel leed we op de koop toenemen om bepaalde dingen te kunnen bereiken. Hoeveel geld we uitgeven aan leuke doch onzinnige dingen, wat ook uitgegeven had kunnen worden aan ziektebestrijding, of weeskinderen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Interessant; is dat dikgedrukte wederom iets dat je empirisch per individueel geval hebt vastgesteld? Lijkt me wel raadzaam aleer we drion-pillen gaan uitdelen op basis van leeftijd.
En als je werkelijk denkt dat zorgpersoneel, ook in 2018, bewust mensen liet doodgaan terwijl er andere opties voor handen waren, zou ik even met wat echt zorgpersoneel gaan praten. De kans dat die van een of andere hoge pief in het ziekenhuis te horen kregen dat ze oudjes met griep maar 'moesten laten gaan' zal buitengewoon klein zijn.
En sowieso: "we keken er niet naar". Wat bedoel je daar precies mee? Dat men een beetje schouderophalend toekeek hoe legio oudjes stierven? Het is hier geen Nazi-Duitsland.
Nee, totaal niet. Niet in dit topic.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is het Peter-Singer argument hierbij interessant. ...
Minder dan nul.quote:
Rusland is geen Noord-Korea. Er zijn wel degelijk interne krachten waar ook Poetin zich toe moet verstaan…quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Minder dan nul.
Poetin gooit net zoveel mensen uit het raam totdat er unanimiteit overblijft.
Wat een flauwekul van die Isa
Allemaal irrelevant zolang jij niet kunt aangeven hoe jij uberhaupt kunt spreken over "iets rekken" en met "1 been in het graf staan" om het massaal aan hun lot overlaten van ouderen te valideren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is het Peter-Singer argument hierbij interessant. Du moment jij op de hoogte bent van leed, en in staat bent er iets aan te doen, ben je volgens hem moreel verplicht er iets aan te doen. Jij impliceert eigenlijk dat zijn argument leidend is onze benadering van de zorg en dood, maar dat is natuurlijk absolute kolder. We kiezen er aan de lopende band voor om het verminderen van leed of het voorkomen van dood te niet prioritiseren. Ga maar eens na hoeveel leed we op de koop toenemen om bepaalde dingen te kunnen bereiken. Hoeveel geld we uitgeven aan leuke doch onzinnige dingen, wat ook uitgegeven had kunnen worden aan ziektebestrijding, of weeskinderen.
Je kan wel gaan lullen over het directe handelen van zorgpersoneel, maar ik heb het hier over de maatschappij die toekeek en toestond hoe jaar in en jaar uit duizenden mensen uiteindelijk met of door de griep stierven. Maar ook in de zorg stellen we niet alles ten alle tijden beschikbaar. We geven in de regel geen tonnen uit voor een operatie bij een 90-jarige. Dan wordt er veelal aangestuurd op acceptatie. Nogal wiedes: die tonnen kunnen ook besteedt worden aan een meisje van 5 met kanker. Volgens mij bestaan er dan ook gewoon kosten/baten-plaatjes, met vrij harde getallen. Welkom in de echte wereld, waarin niet alles mogelijk is, en waarin niet alles opgeofferd wordt om het leven tot in den treure te rekken, maar bovenal; een wereld waarin direct lijden wordt geaccepteerd omwille van een grotere mate van welzijn en geluk onder de streep.
Oh, ja zeker, maar ik koos er voor om, ten koste van mijzelf, zorg te dragen voor mijn eigen oudje, waarbij ik mij ook inzet om hem zo gezond mogelijk te houden. Dat in plaats van dat ik hem in een zorginstelling dump, zoals de Nederlander gewoon is. De Nederlander die, volledig aangepast aan de cultuur van schijt-hebben, liever met griep naar het werk gaat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb jij uberhaupt ooit een zorginstelling van binnen gezien?
Zucht...quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Oh, ja zeker, maar ik koos er voor om, ten koste van mijzelf, zorg te dragen voor mijn eigen oudje, waarbij ik mij ook inzet om hem zo gezond mogelijk te houden. Dat in plaats van dat ik hem in een zorginstelling dump, zoals de Nederlander gewoon is. De Nederlander die, volledig aangepast aan de cultuur van schijt-hebben, liever met griep naar het werk gaat.
Daar heb je gelijk in en ik stel het op prijs dat je nieuws post, maar in dit Twitter account heb ik geen vertrouwen. Vandaar mijn sarcasmequote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rusland is geen Noord-Korea. Er zijn wel degelijk interne krachten waar ook Poetin zich toe moet verstaan…
Interessante uitspraak van iemand die het klaarblijkelijk niet zo'n probleem vindt om het zorgstelsel gigantisch te overbelasten waardoor iedereen die zorg nodig heeft kan verreken zolang hij maar geen last van maatregelen heeft.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:27 schreef Akathisia het volgende:
De Nederlander die, volledig aangepast aan de cultuur van schijt-hebben
Ga er gewoon eens op in plaats van dit soort kolderieke nonsens te spuien. Totale verspilling van energie dit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allemaal irrelevant zolang jij niet kunt aangeven hoe jij uberhaupt kunt spreken over "iets rekken" en met "1 been in het graf staan" om het massaal aan hun lot overlaten van ouderen te valideren.
Verder komt je betoog nogal in de buurt van het sociaal-darwinistisch plaatje van Nazi theoretici die ook graag spraken over 'het collectieve goed' en hoe dat beschermd kon worden door onwaardig leven eruit te snijden. Uiteraard zitten wij in Nederland en de rest van de beschaafde wereld niet meer in die denkwijze.
Dat weet jij natuurlijk maar al te goed.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:25 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja “andersdenkenden”. Over veel onderwerpen vooral nogal grappig. Brexit, Trump, Corona. Tegendraads zonder ooit met een echt feit te komen, verontwaardiging wanneer hun “mening” werd weggelachen, boos over alles, waarschijnlijk vooral als alternatief voor het eigen onvermogen succesvol mee te draaien in onze maatschappij. Rutte, groen links, LGBTQ, antifa, BLM iedereen is schuld dat de borealistische incel niets te neuken vindt, althans niets gratis en dat analfabetische allochtonen hun banen inpikten. Oh ja en hun huis natuurlijk!
En toen kwam Oekrane. Tja, hier heel soms en in BNW zien we dagelijks waar dergelijke tegendraadsheid toe leidt. Het is soms gewoon neo-NSB gedrag op zijn best. vergoeilijken van de ernstigste oorlogsmisdaden, ontkennen van schuld, verheerlijking zelfs soms, Baudet is zeker niet alleen of uniek.
Wat bazel je nou man? Hij heeft een WLZ-indicatie, zou in een instelling gedumpt kunnen worden, maar wordt in plaats daarvan door mij verzorgd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondanks dat dit geheel off-topic is, tenslotte dit: ouderen kunnen tegenwoordig helemaal niet meer "gedumpt" worden in tehuizen (iets met WNS en participatiewet, al bijna 10 jaar bezig nu) en wanneer dat wel geschiedt, is er sprake van gespecialiseerde zorg. Dat doen we omdat we in het beschaafde deel van Nederland ervoor kiezen om ook die mensen nog een waardig bestaan te gunnen.
Ja, reeds gedaan, o.a. door je up to date te brengen van ons huidig zorgsysteem.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ga er gewoon eens op in plaats van dit soort kolderieke nonsens te spuien. Totale verspilling van energie dit.
Ramen, sigaretten en P-melange chai.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rusland is geen Noord-Korea. Er zijn wel degelijk interne krachten waar ook Poetin zich toe moet verstaan…
...quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat bazel je nou man? Hij heeft een WLZ-indicatie, zou in een instelling gedumpt kunnen worden, maar wordt in plaats daarvan door mij verzorgd.
Ik was juist voor zorgonbelasting. Maar dat is het punt nu net, h: dat 'schijt aan hebben' is altijd de norm geweest. En het is tot op zekere hoogte ook vrij normaal. Het voornaamste verschil was de mate van confrontatie met het leed waardoor men zich bereid vond extremiteiten te normaliseren. Het is echter bijna komisch om op te merken dat mensen het gewoon totaal niet doorhebben. En een beetje treurig.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Interessante uitspraak van iemand die het klaarblijkelijk niet zo'n probleem vindt om het zorgstelsel gigantisch te overbelasten waardoor iedereen die zorg nodig heeft kan verreken zolang hij maar geen last van maatregelen heeft.
In oekraine ?/quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
...
Dat zeg ik: zonder indicatie kun je ouderen helemaal niet 'dumpen'.
Waarom is dat van een deplorabel niveau wanneer jij het kinderlijke uitgangspunt hanteert dat we er altijd alles aan doen om sterfte te voorkomen? Het is er namelijk de volledige negatie van.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, reeds gedaan, o.a. door je up to date te brengen van ons huidig zorgsysteem.
Verder is je "mensen kopen leuke dingen van hun geld dus geven ze niets om oudjes"-argumentatie van een dergelijk deplorabel niveau dat het me helemaal beter lijkt hier gewoon weer ontopic te gaan.
Had die Isa laatst niet de primeur dat Poetin een kernproef ging uitvoeren bij de grens met Oekrane?quote:
Dat is in Nederland inderdaad het uitgangspunt. Zoals je al eerder is verteld, is triage een absoluut laatste optie. Zoals jij het verkondigt worden hier aan de lopende band zieken, zwakken en ouderen over de kling gejaagd (c.q. aan hun lot overgelaten) omdat men op de centen aan het letten is. Dat is simpelweg niet het geval. En gelukkig maar. Oh enneh... Eed van Hippocrates... Ook zo'n dingetje. Die is inderdaad wel eens aan de laars gelapt, maar dat betrof SS-artsen in T4 en concentratiekampen. Lijkt me niet iets om na te volgen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is dat van een deplorabele niveau wanneer jij het kinderlijke uitgangspunt hanteert dat we er altijd alles aan doen om sterfte te voorkomen? Het is er namelijk de volledige negatie van.
Gok dat ik wat jonger ben dan jij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
Meneer boomer is ook weer aanwezig
Ja, hij had ook gelijk toen met die mobilisatie een aantal dagen van te voren. Wel benieuwd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Had die Isa laatst niet de primeur dat Poetin een kernproef ging uitvoeren bij de grens met Oekrane?
quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gok dat ik wat jonger ben dan jij.
Ik ben in ieder geval iets minder panisch voor Putin en z'n rotjes.
Er is ook geen weg meer terug. Denk dat die kernproef hoe dan ook gaat komen. Waar ik heel erg op hoop is of dat initiatief van Erdogan wat gaat brengen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef Rodgrod het volgende:
Dat vind ik eigenlijk niet zo prettig, ik heb Isa best hoog zitten qua berichtgeving...
Komt op mij over als iemand die aan alle kanten informatie binnenhaalt via Twitter en daar dan een educated guess op uitvoert. Daar zal hij af en toe goed mee zitten, maar net zo vaak niet (zoals met die kernproef). Niet echt een betrouwbare bron imoquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, hij had ook gelijk toen met die mobilisatie een aantal dagen van te voren. Wel benieuwd.
*gaap*quote:
Nee, dat is niet het uitgangspunt. Zie het deplorabele argument dat je niet begrijpt. Die 'laatste optie' valt namelijk nog binnen grenzen die de consequenties zijn van een keuze (of naar Singer een heleboel (kleine) keuzes) die eerder is gemaakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is in Nederland inderdaad het uitgangspunt. Zoals je al eerder is verteld, is triage een absoluut laatste optie. Zoals jij het verkondigt worden hier aan de lopende band zieken, zwakken en ouderen over de kling gejaagd (c.q. aan hun lot overgelaten) omdat men op de centen aan het letten is. Dat is simpelweg niet het geval. En gelukkig maar.
Waar komt toch altijd die drang vandaan om alle ''andersdenkenden'' zo te generaliseren? Sommigen kunnen het echt niet hebben als een mening afwijkt; massa moet gevolgd worden, want anders ben je een ''insert willekeurige denigrerende belediging''.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:25 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja “andersdenkenden”. Over veel onderwerpen vooral nogal grappig. Brexit, Trump, Corona. Tegendraads zonder ooit met een echt feit te komen, verontwaardiging wanneer hun “mening” werd weggelachen, boos over alles, waarschijnlijk vooral als alternatief voor het eigen onvermogen succesvol mee te draaien in onze maatschappij. Rutte, groen links, LGBTQ, antifa, BLM iedereen is schuld dat de borealistische incel niets te neuken vindt, althans niets gratis en dat analfabetische allochtonen hun banen inpikten. Oh ja en hun huis natuurlijk!
En toen kwam Oekrane. Tja, hier heel soms en in BNW zien we dagelijks waar dergelijke tegendraadsheid toe leidt. Het is soms gewoon neo-NSB gedrag op zijn best. vergoeilijken van de ernstigste oorlogsmisdaden, ontkennen van schuld, verheerlijking zelfs soms, Baudet is zeker niet alleen of uniek.
Ligt eraan...quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar komt toch altijd die drang vandaan om alle ''andersdenkenden'' zo te generaliseren? Sommigen kunnen het echt niet hebben als een mening afwijkt; massa moet gevolgd worden, want anders ben je een ''insert willekeurige denigrerende belediging''.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |