SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
De gebieden die Oekrane nu bevrijdt, zijn vrij recent bezet. Niet sinds 2014.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zo Pro-Russisch zijn de gebieden die Oekrane al bevrijd heeft nochtans niet geworden, dat blijkt wel uit de beelden waarin de Oekraense militairen massaal gedeeld worden. Bovendien zetten de Pro-Russische collaborateurs het meteen op een lopen wanneer Oekrane eraan komt, dat lost dat probleem ook weer meteen op.
Unbreakable brotherhood 2022.quote:
Ik zit te wachten tot de Poetinisten hier komen verkondigen dat het Russische leger geen oefening nodig heeft.quote:
Mwah, Polen, Nederland en andere landen zijn in WW2 ook niet bepaald pro-Duits geworden gedurende de 5-6 jaar bezetting die er heeft plaatsgevonden. Grootste probleem voor Oekrane lijkt mij vooral de herbouw van het land nadat het door de buren compleet in puin geschoten is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De gebieden die Oekrane nu bevrijdt, zijn vrij recent bezet. Niet sinds 2014.
Fijn dat je dit na 8 maanden oorlog eindelijk ziet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijg een beetje de indruk dat de inval van Oekrane door de Russen niet zo goed gaat.
Verder denk ik dat Poetin er in west Europa niet populairder op geworden is.
Is het niet gewoon dubbelspoor?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
En de spoorlijn was volgens rus natuurlijk alweer in gebruik, gisteravond.
[ twitter ]
Zou het?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijg een beetje de indruk dat de inval van Oekrane door de Russen niet zo goed gaat.
Ik denk dat het wel goedkomt met Oekrane. De Staat heeft zich bewezen als een goed doordacht en georganiseerd orgaan. Je ziet duidelijk het verschil tussen een echte overheid en regimes in bananenrepublieken zoals Afghanistan en Irak. Het systeem in Oekrane heeft zich zeer goed staande gehouden, eigenlijk zijn de meeste dingen die je van een overheid verwacht 'gewoon' doorgegaan tijdens de oorlog.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mwah, Polen, Nederland en andere landen zijn in WW2 ook niet bepaald pro-Duits geworden gedurende de 5-6 jaar bezetting die er heeft plaatsgevonden. Grootste probleem voor Oekrane lijkt mij vooral de herbouw van het land nadat het door de buren compleet in puin geschoten is.
Even los van wie het heeft gedaan of waarom, vraag ik me wel af of het bewust hierbij is gebleven. Met een klein beetje meer moeite was de brug onherstelbaar beschadigd (of zo beschadigd dat het langer zou duren om het te repareren).quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
Uiteindelijk is het dus toch best gunstig dat er 1 rijbaan over is op de Kerch brug. 1 van de 4 banen betekent ook dat het eenrichtingverkeer is, ipv 2 banen naar het oosten en 2 naar het westen. Op het filmpje zie je dus ook idd niks Krim inkomen.
Maar de ratten hebben een geitenpaadje om op te rotten.
[ twitter ]
Ja het is gunstig dat mensen massaal de krim verlaten. Minder burgerslachtoffers als Oekraine het straks weer terug gaat innemen (ja, ik twijfel daar ook aan, maar het is een goed begin).quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
Uiteindelijk is het dus toch best gunstig dat er 1 rijbaan over is op de Kerch brug. 1 van de 4 banen betekent ook dat het eenrichtingverkeer is, ipv 2 banen naar het oosten en 2 naar het westen. Op het filmpje zie je dus ook idd niks Krim inkomen.
[ twitter ]
Johquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Mooi toch? Diegene die niet bij Oekrane willen horen zijn onderweg naar Rusland. Diegene die dat wel willen blijven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
jaquote:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja, is die. Maar zoals mensen hier al opgemerkt hebben, schone schijn is belangrijker dat controleren of die brug nog wel genoeg sterkte heeft. En had al ergens gelezen dat het idee was om alleen personenvervoer nog over die brug te laten gaan.quote:
Nederland was geheel bezet. De vergelijking zou beter kloppen als de Duitsers alleen de achterhoek bezet hadden en ervoor gezorgd hadden dat er Duitsers kwamen wonen en Nederlanders vertrokken waren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mwah, Polen, Nederland en andere landen zijn in WW2 ook niet bepaald pro-Duits geworden gedurende de 5-6 jaar bezetting die er heeft plaatsgevonden.
Tja.. ik zit er niet mee als een trein straks het water in kiepert.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, is die. Maar zoals mensen hier al opgemerkt hebben, schone schijn is belangrijker dat controleren of die brug nog wel genoeg sterkte heeft. En had al ergens gelezen dat het idee was om alleen personenvervoer nog over die brug te laten gaan.
Eigenlijk moet oekraine maar gewoon ff double tappen.
En wat daar hilarisch aan is, is dat Oekrainse post dit blijkbaar zo ruim van te voren wist, dat ze genoeg tijd hadden om zo'n poster te kunnen laten maken.quote:
Natuurlijk wisten ze dit. Nogmaals; die waarschuwing van Biden over het gebruik van nucleaire wapens komt in retrospect ook niet uit de lucht vallen. Alsof ze niet een cadeautjes klaar hadden voor Vlad..quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat daar hilarisch aan is, is dat Oekrainse post dit blijkbaar zo ruim van te voren wist, dat ze genoeg tijd hadden om zo'n poster te kunnen laten maken.
Of ze zijn heel rap, dat kan ook. Maar ding stond er gisteren al.
De spoorbrug is onherstelbaar beschadigd. Ik zou over dat stuk wat een nacht in brand heeft gestaan geen zwaarbeladen goederentrein laten rijden. De dempers tussen het dek en de pijlers zullen wel weg zijn. Dan krijg je trillingen door verzwakt gewapend beton. Het hele brugdek daar moet vervangen worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
Even los van wie het heeft gedaan of waarom, vraag ik me wel af of het bewust hierbij is gebleven. Met een klein beetje meer moeite was de brug onherstelbaar beschadigd (of zo beschadigd dat het langer zou duren om het te repareren).
Zou dit de gewenste doel zijn? Het verkeer zo afknijpen dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat er dan wordt gekozen voor 'eruit' dan voor 'erin'. Zorgt er ook voor dat er mog steeds energie wordt gestoken in de brug door Rusland (i.p.v terugrijden via het alternatief, de andere delen van Oekrane). Als dat het geval is, hebben ze dat wel mooi weten te realiseren.
Nou ja, eh, als je goed OPSEC in ogenschouw houd, is het niet voor de hand liggen dat je het f*cking post kantoor op de hoogte stelt van je plannen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Natuurlijk wisten ze dit. Nogmaals; die waarschuwing van Biden over het gebruik van nucleaire wapens komt in retrospect ook niet uit de lucht vallen. Alsof ze niet een cadeautjes klaar hadden voor Vlad..
Nou ja, iedereen kon toch wel bedenken dat de brug op een gegeven moment aangevallen zou worden? Ik denk dat er wel meer ontwerpen klaar liggen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat daar hilarisch aan is, is dat Oekrainse post dit blijkbaar zo ruim van te voren wist, dat ze genoeg tijd hadden om zo'n poster te kunnen laten maken.
Of ze zijn heel rap, dat kan ook. Maar ding stond er gisteren al.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:12 schreef Starhopper het volgende:
Wat? Ligt Kirill op sterven?Dat zou wel heel goed nieuws zijn! Op Twitter meerdere berichten en ook op Russische telegramkanalen. Nog geen bevestiging in de Russische media voor zover ik weet.
[ twitter ]
Dus ze hebben die met een brandend kremlin ook al liggen? Klinkt goedquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen kon toch wel bedenken dat de brug op een gegeven moment aangevallen zou worden? Ik denk dat er wel meer ontwerpen klaar liggen.
De Russen zullen vast een mooie oplossing vinden die binnen het verhaal “niets aan de hand mensen” past.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:32 schreef ExTec het volgende:
Zoals ik voorspelt had (even een Rob de wijkje pullen), is de kans realistisch dat het beton niet meer zijn sterkte heeft.
[ twitter ]
Lege treinen enzo?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De Russen zullen vast een mooie oplossing vinden die binnen het verhaal “niets aan de hand mensen” past.
Precies, en als een tunnel in NL een elektrische glitsch heeft, zit die weer voor een paar dagen dicht. Maar in NL geven we dan ook prio aan veiligheid.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De Russen zullen vast een mooie oplossing vinden die binnen het verhaal “niets aan de hand mensen” past.
Prima oplossing. Mooie lege brandstof wagons. Wegen weinig en ziet er superstrak uit. En omdat je niet hoeft te laden/lossen is regelmatig heen en weer rijden voor het mooie plaatje heel goedkoopquote:
Hij heeft de beste artsen tot z'n beschikking en staat volgens mij niet bekend als een alcoholist zoals de meeste Russische mannen. En z'n Parkinson gaat geen invloed hebben op hoe oud hij wordt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:04 schreef luxerobots het volgende:
Poetin is nu 70 jaar, die gaat het echt geen 10 jaar meer volhouden. Of zijn gezondheid wordt hem fataal, of hij wordt afgezet. Dat zal dan het einde van deze oorlog worden.
Potemkin-railroadquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Prima oplossing. Mooie lege brandstof wagons. Wegen weinig en ziet er superstrak uit. En omdat je niet hoeft te laden/lossen is regelmatig heen en weer rijden voor het mooie plaatje heel goedkoop
Met wat geluk zijn het door de USSR gemaakte DDR-uniformen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Toch 90.000 meer dan de Russen hebben.
levering eind maart 2023quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Toch 90.000 meer dan de Russen hebben.
Probeer je nou een grapje te maken?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kan niet van de Russen verwachten dat ze niet her en der verdedigingslinies hebben liggen om opmarsen te vertragen/stuitenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Laatste dagen valt me de opmars van Ukraine me toch iets tegen als ik heel eerlijk ben..
Ze doen er iig langer over om het terug te pakken dan om het kwijt te raken aan het begin..
Maar misschien ben ik te hoopvol.
Ik vind dit er nt iets te goed uit zien tbhquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb snel weg geklikt. Is dit echt?![]()
![]()
![]()
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd n van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Laatste dagen valt me de opmars van Ukraine me toch iets tegen als ik heel eerlijk ben..
Ze doen er iig langer over om het terug te pakken dan om het kwijt te raken aan het begin..
Dat is gewoon de strategie. Rusland weet daardoor niet waar ze hun linies moeten versterken. Oekrane wacht toch ze troepenbewegingen zien en valt dan op een andere plek aan. In de tussentijd is het net veroverd gebied beveiligen, mijnenvrij maken, troepen bevoorraden, rust, noem maar op.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Wat is je referentie kaderquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Op papier zien ze er goed uit. Praktijk? Niet zo heel erg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd n van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.
Das logischquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Ik ben er niet over uit, of een plaat voor je harses zo groot als jupiter, en de bereidheid om je eigen volk per 100.000en in de gehaktmolen te duwen, echt kwalificeert als zijnde het hebben van een "groot leger".quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd n van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.
Die mogen binnenkort HIMARS etenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe autoritair het land is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:22 schreef ExTec het volgende:
Ik ben er niet over uit, of een plaat voor je harses zo groot als jupiter, en de bereidheid om je eigen volk per 100.000en in de gehaktmolen te duwen, echt kwalificeert als zijnde het hebben van een "groot leger".
Dat kan elk land, namelijk, rekening houdend natuurlijk met bevolkingsaantal.
Welk leger? Die fictieve 1 miljoen? Dat is er nooit geweest in de moderne tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Starhopper op 09-10-2022 16:11:41 ]Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welk leger? Die fictieve 1 miljoen? Dat is er nooit geweest in de moderne tijd.
Corruptie is doodnormaal in het leger daar, je budget daar word gebaseerd op hoeveel troepen je claimt onder je commando te hebben, we weten inmiddels dat er dus een hoop niet klopt.
Sowieso gezien de staat van het leger, Noorwegen heeft overigens hard bewijs van deze claim dat dit zo gaat, (geen link naar dat rapport, is alweer tijd geleden)
Zelfs al gaan we er vanuit dat het klopt, is die 1 miljoen letterlijk iedereen, dus de kok, de techneut, administratief personeel etc.
Het leger, dus de landmacht, bestaat of bestond op papier uit ~268.000 man.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:05 schreef Starhopper het volgende:
Daar is de eerste dan!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:05 schreef Starhopper het volgende:
Daar is de eerste dan!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]Die had je al met naam gepost toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Neequote:Op zondag 9 oktober 2022 16:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die had je al met naam gepost toch?
Dat dus.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:06 schreef luxerobots het volgende:
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.
Malcolm Nance, op 1 maart, zit al 7 maanden in mijn ondertekening:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |