levering eind maart 2023quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Toch 90.000 meer dan de Russen hebben.
Probeer je nou een grapje te maken?quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijg een beetje de indruk dat de inval van Oekraïne door de Russen niet zo goed gaat.
Verder denk ik dat Poetin er in west Europa niet populairder op geworden is.
Je kan niet van de Russen verwachten dat ze niet her en der verdedigingslinies hebben liggen om opmarsen te vertragen/stuitenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Laatste dagen valt me de opmars van Ukraine me toch iets tegen als ik heel eerlijk ben..
Ze doen er iig langer over om het terug te pakken dan om het kwijt te raken aan het begin..
Maar misschien ben ik te hoopvol.
Ik vind dit er nét iets te goed uit zien tbhquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb snel weg geklikt. Is dit echt?![]()
![]()
![]()
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd één van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Laatste dagen valt me de opmars van Ukraine me toch iets tegen als ik heel eerlijk ben..
Ze doen er iig langer over om het terug te pakken dan om het kwijt te raken aan het begin..
Dat is gewoon de strategie. Rusland weet daardoor niet waar ze hun linies moeten versterken. Oekraïne wacht toch ze troepenbewegingen zien en valt dan op een andere plek aan. In de tussentijd is het net veroverd gebied beveiligen, mijnenvrij maken, troepen bevoorraden, rust, noem maar op.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Wat is je referentie kaderquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Op papier zien ze er goed uit. Praktijk? Niet zo heel erg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd één van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.
Das logischquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:04 schreef Usert het volgende:
Ik ben er niet over uit, of een plaat voor je harses zo groot als jupiter, en de bereidheid om je eigen volk per 100.000en in de gehaktmolen te duwen, echt kwalificeert als zijnde het hebben van een "groot leger".quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen lachen over de Russische onkunde en het Russische amateurisme. Maar Rusland heeft nog altijd één van de grootste legers ter wereld. En op sommige plekken hebben ze ook echt wel hun goede eenheden ingezet/ingegraven.
Die mogen binnenkort HIMARS etenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe autoritair het land is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:22 schreef ExTec het volgende:
Ik ben er niet over uit, of een plaat voor je harses zo groot als jupiter, en de bereidheid om je eigen volk per 100.000en in de gehaktmolen te duwen, echt kwalificeert als zijnde het hebben van een "groot leger".
Dat kan elk land, namelijk, rekening houdend natuurlijk met bevolkingsaantal.
Welk leger? Die fictieve 1 miljoen? Dat is er nooit geweest in de moderne tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Starhopper op 09-10-2022 16:11:41 ]
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welk leger? Die fictieve 1 miljoen? Dat is er nooit geweest in de moderne tijd.
Corruptie is doodnormaal in het leger daar, je budget daar word gebaseerd op hoeveel troepen je claimt onder je commando te hebben, we weten inmiddels dat er dus een hoop niet klopt.
Sowieso gezien de staat van het leger, Noorwegen heeft overigens hard bewijs van deze claim dat dit zo gaat, (geen link naar dat rapport, is alweer tijd geleden)
Zelfs al gaan we er vanuit dat het klopt, is die 1 miljoen letterlijk iedereen, dus de kok, de techneut, administratief personeel etc.
Het leger, dus de landmacht, bestaat of bestond op papier uit ~268.000 man.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:05 schreef Starhopper het volgende:
Daar is de eerste dan!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[ afbeelding ]Die had je al met naam gepost toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Neequote:Op zondag 9 oktober 2022 16:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die had je al met naam gepost toch?
Dat dus.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:06 schreef luxerobots het volgende:
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.
Malcolm Nance, op 1 maart, zit al 7 maanden in mijn ondertekening:quote:
Zo liegen doet de persoon van de kogel ook en dan mag het niet van je.quote:
En dan zijn er ook nog allerlei functies. Monteurs, medisch personeel, bevoorrading, IT, koks, chauffeurs, ect ect. In hedendaags leger heeft 1 op 10 soldaten een gevechtsfuncties. De rest is ondersteunend.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat dus.
De totale Russische krijgsmacht was iets van tussen in de 900.000-1.100.000 man sterk, verdeelt over alle krijgsmacht onderdelen.
In Rusland ben je al geschikt voor het leger als je een auto rijbewijs hebt. Want dan ben je chauffeur zogenaamd. Je hoeft daar niet eens voor in militaire dienst te zijn geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:19 schreef HSG het volgende:
[..]
En dan zijn er ook nog allerlei functies. Monteurs, medisch personeel, bevoorrading, IT, koks, chauffeurs, ect ect. In hedendaags leger heeft 1 op 10 soldaten een gevechtsfuncties. De rest is ondersteunend.
Ja als je je eigen kapot zuipt dan krijg je niet veel mee.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Nog een van de vele lagen van ellende in Rusland. Misschien wel de grootste laag van ellende onder de bevolking. Compleet verbonden aan de politiek.
Je snapt mij niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is stupide om te denken dat het leger 'dus de landmacht' is.
En vergeleken met andere landen is het Russische leger dus groot. Geen enkel ander Europees land komt in de buurt.
Ja had direct spijtquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zo liegen doet de persoon van de kogel ook en dan mag het niet van je.![]()
![]()
Ik dacht nog aan een toespeling op het maandbedrag voor mijn energy, maar die bijna 1200 had ik nodig voor het maandbedrag voor mijn energie..
Hehe, een maand vrij nemen om mee te vechten kan al bijna uit ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja had direct spijtHeeft er minder dan een minuut op gestaan
![]()
Ja eentje voor de energiecompensatie ofzo zou wel tof zijn
Te laat, heb er net een uit de vriezer gehaaldquote:
![]()
![]()
[ afbeelding ]Glorieus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Duizend bommen en granaten 😱quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hoeveel granaten heb je laten beschrijven ?
Je doet net alsof ik het niet snap. Maar jij maakte deze domme opmerking:quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je snapt mij niet.
Die fictieve 1 miljoen, en het is fictief, is onderverdeeld.
Land/lucht/zee en zo he.
Zoals ieder leger.
Het inzetbare leger ter land ter zee en in de lucht, bestaat uit 268.000 troepen, wat snap je daar niet aan?
Maximaal kwam het op 350.000 neer met huurlingen, “pro separatisten”, overige.
De rest is niet dusdanig inzetbaar (er zijn meer gebieden die nog “beschermd” moeten worden he) en verder alleen met mobilisatie uit te breiden.
Dit laatste is dus recent gebeurd.
Irritant als mensen er niks van snappen.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het leger, dus de landmacht, bestaat of bestond op papier uit ~268.000 man.
![]()
![]()
[ afbeelding ]baas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
"Energiecompensatie voor de NAFO! SLAVA UKRAINI" zoietsquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hehe, een maand vrij nemen om mee te vechten kan al bijna uit ja.
Hoeveel granaten heb je laten beschrijven ?
![]()
![]()
[ afbeelding ]Wat en hoe is dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Downpayment on the energy billquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"Energiecompensatie voor de NAFO! SLAVA UKRAINI" zoiets
Ik wacht nog op 1 granaatje. En misschien dat ik er nog eentje laat beschrijven
Goed bezig, ik vond het te duur..quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is een 155mm granaatquote:
Потому что мой счет почти невозможно оплатить. 💥quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat zie ik hier precies?quote:
Ja! Het is duur maar wel een heel tof initiatiefquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Goed bezig, ik vond het te duur..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |