En grappig hoe de verantwoording bij ons wordt gelegd. GEEF DEZE DICTATOR WAT HIJ WIL HUIL HUIL ANDERS BESTAAT ER DE KANS DAT HIJ ONS NUKET JANK JANK.quote:
En dat terwijl wij hier geen dictator hebben of staatspropaganda..quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:12 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Hier o.a., maar ook in mijn omgeving. Buren die overal mystieke verbanden zien. Een buurman bijvoorbeeld die een slimme meter wijgerde vanwege afluister praktijken vd overheid. En al die gekkigheid op z'n telefoon als bewijs verzameld.
Maar zeer zeker ook hier.
“Kwam van een Zweed af”quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hou op, dat is nog het mooiste.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dat terwijl wij hier geen dictator hebben of staatspropaganda..
Duidelijk te veel gezopen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef Starhopper het volgende:
Kijk die wallen rond zn ogen![]()
[ twitter ]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal door een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, hè, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Hadden het leven moeten laten"... doodenge conclusie, en maakt die zogenaamde zorgen omtrent onschuldige mensen derhalve volstrekt ongeloofwaardig. Er wordt hier een heel andere agenda gehanteerd.
Ga idd eens met je pollepels en pannendeksels op het Rode Plein staan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou op, dat is nog het mooiste.
Hier werd al gejankt over dictatuur en tirannie door die corona-maatregelen. Er moest een mondkapje op en een QR gescand worden. Poehee, DDR 2.0 en alles.
Is er daadwerkelijk een tiran bezig zijn dictatuur die er in eigen land al was te verspreiden over andere landen, moeten we 'de-escaleren', 'geen olie op het vuur gooien', 'nuanceren'.
De maatregelen waren vooral om de zorg niet te overbelasten en piek van de besmettingen te spreiden. Dat oude mensen een hoger risico lopen om te overlijden is bepaald geen geheim.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal via een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, hè, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Wat voor een BNW-adept hangt in godsnaam Trump aan? Dat is hetzelfde als zeggen dat een BNW-adept Hilary of Rutte zou aanhangen.quote:
Misschien zat er vijl in z'n taart.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hoe weet je precies dat het 'ietwat uitstellen' is? En is dat precies je wetenschappelijke basis om te bepalen wie wel en wie niet langer mag leven? Tikkeltje onvoldoende, me dunkt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal via een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, hè, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Op die gifbelt is Trump nog altijd de echte president. Nog steeds bezig met swamps drainen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat voor een BNW-adept hangt in godsnaam Trump aan? Dat is hetzelfde als zeggen dat een BNW-adept Hilary of Rutte zou aanhangen.
Die horen dan gewoon in POL thuisquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op die gifbelt is Trump nog altijd de echte president. Nog steeds bezig met swamps drainen.
In 180 landen lag het openbare leven stil maar hier deden we maar raar.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uhu, doodeng, iemand die erkent dat oude mensen doodgaan, meestal door een ziekte of virus, en van mening is dat hemel en aarde bewegen om dat ietwat uit te stellen een tikkeltje extremistisch is. Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, hè, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Ik vind dat devalueren van iedere mening die niet welgevallig is tot 'recalcitrantie' dodelijk vermoeiend. Dan ga je ervan uit dat er maar 1 waarheid is die vaststaat (toevallig degene die jij aanhangt), de ander het per definitie bij het verkeerde eind heeft en er alleen maar op uit is om tegendraads te zijn. Zelfs als diegene weet dat het niet klopt wat hij zegt, putten ze er plezier uit om tegen te zijn, dat is hun doel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ligt dan ook aan waar zo'n twijfelaar zelf mee komt, natuurlijk.
En laten we eerlijk zijn, het gros van de twijfelaars (sic) hier manifesteert zich uiteindelijk natuurlijk steevast tot de standaard BNW-adept die per definitie het Westen als het kwade heeft aangenomen - zeker sinds de val van Trump - en zichzelf heeft wijsgemaakt dat derhalve, wanneer het Westen A zegt, B wel de waarheid moet zijn.
Gegarandeerd, als Trump er nog had gezeten, en die retoriek had gebruikt van "Amerikaanse vliegtuigen met Chinese vlaggen" om bommen op Rusland te gooien, waren de meeste 'twijfelaars' waarschijnlijk nog meer anti-Rusland dan wie dan ook. Man met daadkracht en visie! Met ballen! Biden hoeft enkel als adequate president te stellen dat agressie jegens de NAVO zal leiden tot Amerikaanse interventie, en diezelfde lieden die wegdreven bij Trump's spierballentaal noemen Biden nu een oorlogshitser. Het is een dodelijk vermoeiend spelletje van recalcitrant willen zijn om de recalcitrantie.
En toch sta je zo in de discussie, want wij (de grote meerderheid) zien het blijkbaar allemaal verkeerd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind dat devalueren van iedere mening die niet welgevallig is tot 'recalcitrantie' dodelijk vermoeiend. Dan ga je ervan uit dat er maar 1 waarheid is die vaststaat (toevallig degene die jij aanhangt), de ander het per definitie bij het verkeerde eind heeft en er alleen maar op uit is om tegendraads te zijn. Zelfs als diegene weet dat het niet klopt wat hij zegt, putten ze er plezier uit om tegen te zijn, dat is hun doel.
Daarnaast moet er ook een beeld worden neergezet van de slaafse volger met de hang naar de sterke man. Alsof het allemaal, zonder uitzondering, dombo's zijn die totaal niet zelf kunnen nadenken. Want als ze dat wel konden, kan het niet anders dan dat ze het met je eens zijn. Ik vind dat niet zo'n constructief uitgangspunt voor een discussie.
Het mooiste is nog wel dat deze lui veelal zelf ontzettend autoritair zijn en landen als Rusland als voorbeeld zien.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou op, dat is nog het mooiste.
Hier werd al gejankt over dictatuur en tirannie door die corona-maatregelen. Er moest een mondkapje op en een QR gescand worden. Poehee, DDR 2.0 en alles.
Is er daadwerkelijk een tiran bezig zijn dictatuur die er in eigen land al was te verspreiden over andere landen, moeten we 'de-escaleren', 'geen olie op het vuur gooien', 'nuanceren'.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hoe sta ik in de discussie?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch sta je zo in de discussie, want wij (de grote meerderheid) zien het blijkbaar allemaal verkeerd.
Nee, dat vind ik niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals je zelf zei.
Of wil je zeggen dat je vindt dat wij het aan het juiste eind hebben?
[..]
1. "Alsof het allemaal, zonder uitzondering, dombo's zijn die totaal niet zelf kunnen nadenken." Uitermate interessante opwerping, want als we het over de 'twijfelaars' hebben, is dat nu precies waar ze steevast mee komen. Dat ze uberhaupt twijfelen ligt aan hun bewust of onbewuste redenering dat de Oekraïners, zeg maar de mensen waar het echt om gaat, zélf te dom zijn om eigen keuzes te maken en als een soort half debiele subwezens met wat kraaltjes en spiegels lekker zijn gemaakt door het sinistere Westen en diens dubbele agenda. Hoe vaak moeten we wel niet door 'twijfel-epistels' ploeteren om uiteindelijk vooral weer te zien dat de Oekraïner en Oekraïne zelf in de gedachtegang van de meeste 'twijfelaars' niet eens een rol speelt. Welnee: die wilden niet bij de EU, die wilden niet bij NAVO, die zijn al niet minstens sinds 1917 bezig om weg te komen uit de Russische invloedssfeer... dat is allemaal het gevolg van Westerse wortels en worsten, voorgehouden aan een dom publiek dat, als het met rust gelaten was door het Westen, gewoon vredig en tevreden door zou leven als mindere broeder van buur Rusland.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind dat devalueren van iedere mening die niet welgevallig is tot 'recalcitrantie' dodelijk vermoeiend. Dan ga je ervan uit dat er maar 1 waarheid is die vaststaat (toevallig degene die jij aanhangt), de ander het per definitie bij het verkeerde eind heeft en er alleen maar op uit is om tegendraads te zijn. Zelfs als diegene weet dat het niet klopt wat hij zegt, putten ze er plezier uit om tegen te zijn, dat is hun doel.
Daarnaast moet er ook een beeld worden neergezet van de slaafse volger met de hang naar de sterke man. Alsof het allemaal, zonder uitzondering, dombo's zijn die totaal niet zelf kunnen nadenken. Want als ze dat wel konden, kan het niet anders dan dat ze het met je eens zijn. Ik vind dat niet zo'n constructief uitgangspunt voor een discussie.
Eerst moord en brand schreeuwen over de verschrikkelijke dictatuur waarin we leven omdat je een mondkapje op moet in de trein om vervolgens compleet weg te zwijmelen bij de dictatuur van Poetin.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het mooiste is nog wel dat deze lui veelal zelf ontzettend autoritair zijn en landen als Rusland als voorbeeld zien.
Wat voor een 'wetenschappelijke basis' verlang je voor de morele opvatting dat we niet 'alles' hoeven op te offeren voor ouderen, die al met één been in het graf staan?quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe weet je precies dat het 'ietwat uitstellen' is? En is dat precies je wetenschappelijke basis om te bepalen wie wel en wie niet langer mag leven? Tikkeltje onvoldoende, me dunkt.
En ja? Doen we dat al sinds jaar en dag, mensen 'laten' sterven omwille van andere belangen en prioriteiten? Lijkt mij namelijk iets wat enkel voorkomt in extreme situaties, onder druk of uit pure misantropie.
Zucht, omdat het geen gewoon griepje was, wel eens van long covid gehoord? Mijn vrouw heeft dat al 3 maanden en nee we zijn niet bejaard. Dat is heel wat mensen overkomen. Maar goed, blijkbaar ontken je de wetenschap sowieso.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:58 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat voor een 'wetenschappelijke basis' verlang je voor de morele opvatting dat we niet 'alles' hoeven op te offeren voor ouderen, die al met één been in het graf staan?
Natuurlijk doen we dat al sinds jaar en dag, alleen al bij wijze van het niet volledig alloceren van het BNP aan alles wat de mens zo lang mogelijk in leven houdt. Volgens mij kan zelfs vrij nauwkeurig in één bedrag uitgedrukt worden hoeveel we het waard vinden om een mens in leven te houden. Maar je kan ook gewoon naar vandaag de dag kijken, of 2018, toen duizenden door de griep omvielen. Deden we er alles aan om zoveel mogelijk sterfgevallen uit te stellen? Nee, we lieten het gebeuren. Heck, we keken er niet eens naar om. En terecht, maar dat is ook precies waarom het überhaupt in je op kon komen de bovenstaande vraag te stellen.
Interessant; is dat dikgedrukte wederom iets dat je empirisch per individueel geval hebt vastgesteld? Lijkt me wel raadzaam aleer we drion-pillen gaan uitdelen op basis van leeftijd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:58 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat voor een 'wetenschappelijke basis' verlang je voor de morele opvatting dat we niet 'alles' hoeven op te offeren voor ouderen, die al met één been in het graf staan?
Natuurlijk doen we dat al sinds jaar en dag, alleen al bij wijze van het niet volledig alloceren van het BNP aan alles wat de mens zo lang mogelijk in leven houdt. Volgens mij kan zelfs vrij nauwkeurig in één bedrag uitgedrukt worden hoeveel we het waard vinden om een mens in leven te houden. Maar je kan ook gewoon naar vandaag de dag kijken, of 2018, toen duizenden door de griep omvielen. Deden we er alles aan om zoveel mogelijk sterfgevallen uit te stellen? Nee, we lieten het gebeuren. Heck, we keken er niet eens naar om. En terecht, maar dat is ook precies waarom het überhaupt in je op kon komen de bovenstaande vraag te stellen.
Wat maakt de oorzaak uit voor het punt? Mensen gingen dood, en dat viel te voorkomen, mits we maar extreem genoeg in ons handelen waren geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zucht, omdat het geen gewoon griepje was, wel eens van long covid gehoord? Mijn vrouw heeft dat al 3 maanden en nee we zijn niet bejaard. Dat is heel wat mensen overkomen. Maar goed, blijkbaar ontken je de wetenschap sowieso.
Tuurlijk, zo ging dat in het ziekenhuis annex verzorgingshuis: "Oh, die is 80. Laat maar gaan. Sapje halen hoeft ook niet."quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat maakt de oorzaak uit voor het punt? Mensen gingen dood, en dat viel te voorkomen, mits we maar extreem genoeg in ons handelen waren geweest.
We doen en deden in Nederland niet aan triage tenzij er echt maar dan ook echt geen andere mogelijkheid is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:38 schreef Akathisia het volgende:
Je begrijpt hopelijk dat we dat al sinds jaar en dag dag-in-dag-uit doen, hè, mensen laten sterven omwille van andere belangen en prioriteiten?
Ja, avondklok.quote:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo ging dat in het ziekenhuis annex verzorgingshuis: "Oh, die is 80. Laat maar gaan. Sapje halen hoeft ook niet."
Heb jij uberhaupt ooit een zorginstelling van binnen gezien?
Eigenlijk is het Peter-Singer argument hierbij interessant. Du moment jij op de hoogte bent van leed, en in staat bent er iets aan te doen, ben je volgens hem moreel verplicht er iets aan te doen. Jij impliceert eigenlijk dat zijn argument leidend is onze benadering van de zorg en dood, maar dat is natuurlijk absolute kolder. We kiezen er aan de lopende band voor om het verminderen van leed of het voorkomen van dood te niet prioritiseren. Ga maar eens na hoeveel leed we op de koop toenemen om bepaalde dingen te kunnen bereiken. Hoeveel geld we uitgeven aan leuke doch onzinnige dingen, wat ook uitgegeven had kunnen worden aan ziektebestrijding, of weeskinderen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Interessant; is dat dikgedrukte wederom iets dat je empirisch per individueel geval hebt vastgesteld? Lijkt me wel raadzaam aleer we drion-pillen gaan uitdelen op basis van leeftijd.
En als je werkelijk denkt dat zorgpersoneel, ook in 2018, bewust mensen liet doodgaan terwijl er andere opties voor handen waren, zou ik even met wat echt zorgpersoneel gaan praten. De kans dat die van een of andere hoge pief in het ziekenhuis te horen kregen dat ze oudjes met griep maar 'moesten laten gaan' zal buitengewoon klein zijn.
En sowieso: "we keken er niet naar". Wat bedoel je daar precies mee? Dat men een beetje schouderophalend toekeek hoe legio oudjes stierven? Het is hier geen Nazi-Duitsland.
Nee, totaal niet. Niet in dit topic.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is het Peter-Singer argument hierbij interessant. ...
Minder dan nul.quote:
Rusland is geen Noord-Korea. Er zijn wel degelijk interne krachten waar ook Poetin zich toe moet verstaan…quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Minder dan nul.
Poetin gooit net zoveel mensen uit het raam totdat er unanimiteit overblijft.
Wat een flauwekul van die Isa
Allemaal irrelevant zolang jij niet kunt aangeven hoe jij uberhaupt kunt spreken over "iets rekken" en met "1 been in het graf staan" om het massaal aan hun lot overlaten van ouderen te valideren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is het Peter-Singer argument hierbij interessant. Du moment jij op de hoogte bent van leed, en in staat bent er iets aan te doen, ben je volgens hem moreel verplicht er iets aan te doen. Jij impliceert eigenlijk dat zijn argument leidend is onze benadering van de zorg en dood, maar dat is natuurlijk absolute kolder. We kiezen er aan de lopende band voor om het verminderen van leed of het voorkomen van dood te niet prioritiseren. Ga maar eens na hoeveel leed we op de koop toenemen om bepaalde dingen te kunnen bereiken. Hoeveel geld we uitgeven aan leuke doch onzinnige dingen, wat ook uitgegeven had kunnen worden aan ziektebestrijding, of weeskinderen.
Je kan wel gaan lullen over het directe handelen van zorgpersoneel, maar ik heb het hier over de maatschappij die toekeek en toestond hoe jaar in en jaar uit duizenden mensen uiteindelijk met of door de griep stierven. Maar ook in de zorg stellen we niet alles ten alle tijden beschikbaar. We geven in de regel geen tonnen uit voor een operatie bij een 90-jarige. Dan wordt er veelal aangestuurd op acceptatie. Nogal wiedes: die tonnen kunnen ook besteedt worden aan een meisje van 5 met kanker. Volgens mij bestaan er dan ook gewoon kosten/baten-plaatjes, met vrij harde getallen. Welkom in de echte wereld, waarin niet alles mogelijk is, en waarin niet alles opgeofferd wordt om het leven tot in den treure te rekken, maar bovenal; een wereld waarin direct lijden wordt geaccepteerd omwille van een grotere mate van welzijn en geluk onder de streep.
Oh, ja zeker, maar ik koos er voor om, ten koste van mijzelf, zorg te dragen voor mijn eigen oudje, waarbij ik mij ook inzet om hem zo gezond mogelijk te houden. Dat in plaats van dat ik hem in een zorginstelling dump, zoals de Nederlander gewoon is. De Nederlander die, volledig aangepast aan de cultuur van schijt-hebben, liever met griep naar het werk gaat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb jij uberhaupt ooit een zorginstelling van binnen gezien?
Zucht...quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Oh, ja zeker, maar ik koos er voor om, ten koste van mijzelf, zorg te dragen voor mijn eigen oudje, waarbij ik mij ook inzet om hem zo gezond mogelijk te houden. Dat in plaats van dat ik hem in een zorginstelling dump, zoals de Nederlander gewoon is. De Nederlander die, volledig aangepast aan de cultuur van schijt-hebben, liever met griep naar het werk gaat.
Daar heb je gelijk in en ik stel het op prijs dat je nieuws post, maar in dit Twitter account heb ik geen vertrouwen. Vandaar mijn sarcasmequote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rusland is geen Noord-Korea. Er zijn wel degelijk interne krachten waar ook Poetin zich toe moet verstaan…
Interessante uitspraak van iemand die het klaarblijkelijk niet zo'n probleem vindt om het zorgstelsel gigantisch te overbelasten waardoor iedereen die zorg nodig heeft kan verreken zolang hij maar geen last van maatregelen heeft.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:27 schreef Akathisia het volgende:
De Nederlander die, volledig aangepast aan de cultuur van schijt-hebben
Ga er gewoon eens op in plaats van dit soort kolderieke nonsens te spuien. Totale verspilling van energie dit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allemaal irrelevant zolang jij niet kunt aangeven hoe jij uberhaupt kunt spreken over "iets rekken" en met "1 been in het graf staan" om het massaal aan hun lot overlaten van ouderen te valideren.
Verder komt je betoog nogal in de buurt van het sociaal-darwinistisch plaatje van Nazi theoretici die ook graag spraken over 'het collectieve goed' en hoe dat beschermd kon worden door onwaardig leven eruit te snijden. Uiteraard zitten wij in Nederland en de rest van de beschaafde wereld niet meer in die denkwijze.
Dat weet jij natuurlijk maar al te goed.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:25 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja “andersdenkenden”. Over veel onderwerpen vooral nogal grappig. Brexit, Trump, Corona. Tegendraads zonder ooit met een echt feit te komen, verontwaardiging wanneer hun “mening” werd weggelachen, boos over alles, waarschijnlijk vooral als alternatief voor het eigen onvermogen succesvol mee te draaien in onze maatschappij. Rutte, groen links, LGBTQ, antifa, BLM iedereen is schuld dat de borealistische incel niets te neuken vindt, althans niets gratis en dat analfabetische allochtonen hun banen inpikten. Oh ja en hun huis natuurlijk!
En toen kwam Oekraïne. Tja, hier heel soms en in BNW zien we dagelijks waar dergelijke tegendraadsheid toe leidt. Het is soms gewoon neo-NSB gedrag op zijn best. vergoeilijken van de ernstigste oorlogsmisdaden, ontkennen van schuld, verheerlijking zelfs soms, Baudet is zeker niet alleen of uniek.
Wat bazel je nou man? Hij heeft een WLZ-indicatie, zou in een instelling gedumpt kunnen worden, maar wordt in plaats daarvan door mij verzorgd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondanks dat dit geheel off-topic is, tenslotte dit: ouderen kunnen tegenwoordig helemaal niet meer "gedumpt" worden in tehuizen (iets met WNS en participatiewet, al bijna 10 jaar bezig nu) en wanneer dat wel geschiedt, is er sprake van gespecialiseerde zorg. Dat doen we omdat we in het beschaafde deel van Nederland ervoor kiezen om ook die mensen nog een waardig bestaan te gunnen.
Ja, reeds gedaan, o.a. door je up to date te brengen van ons huidig zorgsysteem.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ga er gewoon eens op in plaats van dit soort kolderieke nonsens te spuien. Totale verspilling van energie dit.
Ramen, sigaretten en P-melange chai.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rusland is geen Noord-Korea. Er zijn wel degelijk interne krachten waar ook Poetin zich toe moet verstaan…
...quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat bazel je nou man? Hij heeft een WLZ-indicatie, zou in een instelling gedumpt kunnen worden, maar wordt in plaats daarvan door mij verzorgd.
Ik was juist voor zorgonbelasting. Maar dat is het punt nu net, hè: dat 'schijt aan hebben' is altijd de norm geweest. En het is tot op zekere hoogte ook vrij normaal. Het voornaamste verschil was de mate van confrontatie met het leed waardoor men zich bereid vond extremiteiten te normaliseren. Het is echter bijna komisch om op te merken dat mensen het gewoon totaal niet doorhebben. En een beetje treurig.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Interessante uitspraak van iemand die het klaarblijkelijk niet zo'n probleem vindt om het zorgstelsel gigantisch te overbelasten waardoor iedereen die zorg nodig heeft kan verreken zolang hij maar geen last van maatregelen heeft.
In oekraine ?/quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
...
Dat zeg ik: zonder indicatie kun je ouderen helemaal niet 'dumpen'.
Waarom is dat van een deplorabel niveau wanneer jij het kinderlijke uitgangspunt hanteert dat we er altijd alles aan doen om sterfte te voorkomen? Het is er namelijk de volledige negatie van.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, reeds gedaan, o.a. door je up to date te brengen van ons huidig zorgsysteem.
Verder is je "mensen kopen leuke dingen van hun geld dus geven ze niets om oudjes"-argumentatie van een dergelijk deplorabel niveau dat het me helemaal beter lijkt hier gewoon weer ontopic te gaan.
Had die Isa laatst niet de primeur dat Poetin een kernproef ging uitvoeren bij de grens met Oekraïne?quote:
Dat is in Nederland inderdaad het uitgangspunt. Zoals je al eerder is verteld, is triage een absoluut laatste optie. Zoals jij het verkondigt worden hier aan de lopende band zieken, zwakken en ouderen over de kling gejaagd (c.q. aan hun lot overgelaten) omdat men op de centen aan het letten is. Dat is simpelweg niet het geval. En gelukkig maar. Oh enneh... Eed van Hippocrates... Ook zo'n dingetje. Die is inderdaad wel eens aan de laars gelapt, maar dat betrof SS-artsen in T4 en concentratiekampen. Lijkt me niet iets om na te volgen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is dat van een deplorabele niveau wanneer jij het kinderlijke uitgangspunt hanteert dat we er altijd alles aan doen om sterfte te voorkomen? Het is er namelijk de volledige negatie van.
Gok dat ik wat jonger ben dan jij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
Meneer boomer is ook weer aanwezig
Ja, hij had ook gelijk toen met die mobilisatie een aantal dagen van te voren. Wel benieuwd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Had die Isa laatst niet de primeur dat Poetin een kernproef ging uitvoeren bij de grens met Oekraïne?
quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gok dat ik wat jonger ben dan jij.
Ik ben in ieder geval iets minder panisch voor Putin en z'n rotjes.
Er is ook geen weg meer terug. Denk dat die kernproef hoe dan ook gaat komen. Waar ik heel erg op hoop is of dat initiatief van Erdogan wat gaat brengen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef Rodgrod het volgende:
Dat vind ik eigenlijk niet zo prettig, ik heb Isa best hoog zitten qua berichtgeving...
Komt op mij over als iemand die aan alle kanten informatie binnenhaalt via Twitter en daar dan een educated guess op uitvoert. Daar zal hij af en toe goed mee zitten, maar net zo vaak niet (zoals met die kernproef). Niet echt een betrouwbare bron imoquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, hij had ook gelijk toen met die mobilisatie een aantal dagen van te voren. Wel benieuwd.
*gaap*quote:
Nee, dat is niet het uitgangspunt. Zie het deplorabele argument dat je niet begrijpt. Die 'laatste optie' valt namelijk nog binnen grenzen die de consequenties zijn van een keuze (of naar Singer een heleboel (kleine) keuzes) die eerder is gemaakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is in Nederland inderdaad het uitgangspunt. Zoals je al eerder is verteld, is triage een absoluut laatste optie. Zoals jij het verkondigt worden hier aan de lopende band zieken, zwakken en ouderen over de kling gejaagd (c.q. aan hun lot overgelaten) omdat men op de centen aan het letten is. Dat is simpelweg niet het geval. En gelukkig maar.
Waar komt toch altijd die drang vandaan om alle ''andersdenkenden'' zo te generaliseren? Sommigen kunnen het echt niet hebben als een mening afwijkt; massa moet gevolgd worden, want anders ben je een ''insert willekeurige denigrerende belediging''.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:25 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja “andersdenkenden”. Over veel onderwerpen vooral nogal grappig. Brexit, Trump, Corona. Tegendraads zonder ooit met een echt feit te komen, verontwaardiging wanneer hun “mening” werd weggelachen, boos over alles, waarschijnlijk vooral als alternatief voor het eigen onvermogen succesvol mee te draaien in onze maatschappij. Rutte, groen links, LGBTQ, antifa, BLM iedereen is schuld dat de borealistische incel niets te neuken vindt, althans niets gratis en dat analfabetische allochtonen hun banen inpikten. Oh ja en hun huis natuurlijk!
En toen kwam Oekraïne. Tja, hier heel soms en in BNW zien we dagelijks waar dergelijke tegendraadsheid toe leidt. Het is soms gewoon neo-NSB gedrag op zijn best. vergoeilijken van de ernstigste oorlogsmisdaden, ontkennen van schuld, verheerlijking zelfs soms, Baudet is zeker niet alleen of uniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |