En hoe moet deze simpele oplossing voor elkaar gekregen worden?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Oplossing is heel simpel:
-Alle Russische troepen uit Oekrane
-Terug naar de grenzen zoals overeengekomen in 1991
-Oekrane per direct lid van de NAVO
-Rusland is z’n veto in de VN Veiligheidsraad kwijt
-Oorlogsmisdadigers naar Den Haag
-Concrete afspraken over herstelbetalingen
-Rusland krijgt hulp om stappen ze zetten voor transitie richting een democratische rechtsstaat.
Al het andere is winst voor Rusland en derhalve onacceptabel.
Je mist het cynisme waarbij ik het belangrijker vind de dat de gewelddadigheden zsm stoppen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal. Putin heeft gegokt en verloren. Het is helemaal geen “sterke man”, het is een oorlogsmisdadiger en dient ook als zodanig behandeld te worden. Net als die mafklapper uit Wit-Rusland, trouwens.
We kunnen hem een uitweg bieden! Een zitplaats in het vliegtuig van Moskou naar Den Haagquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je mist het cynisme waarbij ik het belangrijker vind de dat de gewelddadigheden zsm stoppen.
Het gaat mij ook niet om Putin maar het hele systeem dat dit mogelijk heeft gemaakt en Putin ziet als sterke man.
Als kan worden bereikt door te doen alsof, (be)kijken we later wel hoe de echte afrekening verloopt.
Zo lang Putin dan letterlijk in het Kremlin blijft en dat de prijs is voor "vrede", so be it.
Een dolle hond of stier moet je een uitweg bieden.
Of een kist.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We kunnen hem een uitweg bieden! Een zitplaats in het vliegtuig van Moskou naar Den Haag
We hebben het niet over een generaaltje uit een Oostbloklandje a la Bosni.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We kunnen hem een uitweg bieden! Een zitplaats in het vliegtuig van Moskou naar Den Haag
Hij vindt dat Taiwan een speciale regio van China moet worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Welk ander regime had hij dan gesteund?
Er is vast nog wel een mooi raam voor hem.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef Vallon het volgende:
Een dolle hond of stier moet je een uitweg bieden.
Want Den Haag is er alleen voor generaaltjes uit Bosni?quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben het niet over een generaaltje uit een Oostbloklandje a la Bosni.
Die laat zich echt niet opzadelen met een tribunaaltje in het biased westen.
Dan nog liever de hele wereld plat.
Misschien is het gewoon lipservice zodat de Chinese overheid geen blokkades opwerpt en hun eigen Chinese EV fabrikanten voortrekt. Of zodat hij miljardenleningen krijgt tegen gunstige voorwaarden. Hij heeft zichzelf in een hele diepe kuil/put gegraven met z'n Twitter aankoop en moet nu wat slims doen om eruit te komen. Zoals de EV aankopen in China stimuleren zodat de beurskoers omhoog gaat en hij z'n aandelen gunstig kan verkopen. Misschien scheelt deze lipservice hem miljarden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij vindt dat Taiwan een speciale regio van China moet worden.
Ligt eraan. Als men hem afzet en men wil van sancties af.....quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben het niet over een generaaltje uit een Oostbloklandje a la Bosni.
Die laat zich echt niet opzadelen met een tribunaaltje in het biased westen.
Dan nog liever de hele wereld plat.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij vindt dat Taiwan een speciale regio van China moet worden.
Stevige stelling = stevige bronquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijg een beetje de indruk dat de inval van Oekrane door de Russen niet zo goed gaat.
Verder denk ik dat Poetin er in west Europa niet populairder op geworden is.
https://www.bnr.nl/podcas(...)83/poetins-breekpuntquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Stevige stelling = stevige bron
Kan nergens iets vinden. Wie wel?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af of Rusland met serieuze dreigementen is gekomen.
Je moet niet een deal sluiten met die smerige Putin. Anders gaat hij dit de volgende keer ergens anders doen. Iedere m2 erbij voor Putin zou resoluut afgewezen moeten worden.
[ twitter ]
Gelukkig ben jij geen belangrijke partij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmm ik kan best vrede hebben met de deal dat Putin - nee hij hoeft niet dood - met pootjes gevend in het Kremlin blijft (zitten),
Voor het land en situatie alleen maar goed. Een "sterke" man die doet wat moet om zijn land niet helemaal naar de afgrond te brengen. Dat mag zelf wmb met groot ceremonieel in de Alexanderzaal waar Zelensky in T-shirt dan de vrede tekent met de welwillende Tsaar en de apparatski hun klapoefening houden.
Ik wil zelfs dan doen alsof ik geloof dat Putin het niet zo bedoeld had. Politiek is sws een toneelspel van verbeelding.
GMLRS kunnen ook verder dan 90KM, alleen gaat de nauwkeurigheid dan achteruit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Pure speculatie; maar zou er niet toch wat ATACMS geleverd zijn?
Het lijkt iets realistischer. Al zullen er wel kleine staatjes moeten komen om die democratie werkbaar te maken zonder dat er weer een soort Yeltzin - Putin vervolg komt. Het moet wel beduidend veranderen voor de leefkwaliteit van de Russische bevolking in positieve zin. En wanneer er even een moment in de tijd komt dat het economisch slechter gaat heb ik liever een kleiner land dat dwars ligt met dreiging ipv de "kernmacht" die het nu is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Oplossing is heel simpel:
-Alle Russische troepen uit Oekrane
-Terug naar de grenzen zoals overeengekomen in 1991
-Oekrane per direct lid van de NAVO
-Rusland is z’n veto in de VN Veiligheidsraad kwijt
-Oorlogsmisdadigers naar Den Haag
-Concrete afspraken over herstelbetalingen
-Rusland krijgt hulp om stappen ze zetten voor transitie richting een democratische rechtsstaat.
Al het andere is winst voor Rusland en derhalve onacceptabel.
Of is het Hrim-2?quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar dit is wel aanmerkelijk verder 200+ kmquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
GMLRS kunnen ook verder dan 90KM, alleen gaat de nauwkeurigheid dan achteruit.
Ik wacht ook nog steeds op die kernproef. Als hij het al niet verzint, hoort hij waarschijnlijk wat vage geruchten en maakt hij er dan een heel verhaal van, en als hij het goed heeft kan hij er na afloop over opscheppen. Kan me best voorstellen dat iemand van de veiligheidsraad gezegd heeft dat ze een diplomatieke oplossing zoeken, maar dat hoeft helemaal geen omkering van het beleid te zijn. Niemand rapporteert er verder over dus het zal ook wel niet heel boeiend geweest zijn. Ongetwijfeld wil Erdogan vredesstichter spelen in zijn land, maar dat iedereen daarmee akkoord is lijkt me dan weer verzonnen. Maar hij heeft het maar gezegd voor het geval het toch gebeurt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan nergens iets vinden. Wie wel?
Isa vindt zichzelf net iets te tof.
Vind ik dan.
Nee ja ik weet ook nietquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En de verhalen over een explosie?
Dat weet je niet, ook zij kunnen zoveel zeggen, het is daar oorlog, dus er gaat dan van alles mis.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:23 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Nee ja ik weet ook niet. TPYXA is redelijk pro Oekri. Als zij zeggen dat t maar daklozen zijn, dan zal t wel I guess?
Dezelfde mensen die tijdens de coronapandemie door geen masker te dragen schijt hadden aan de gezondheid van andere mensen, hebben nu compleet maling aan het welzijn van onschuldige mensen in Oekrane onder het mom van angst voor een nucleaire oorlogquote:
Ze noemden de anderen bang voor een griepje. En nu loopt het dun ze door de broek als er een dictator macho loopt te doen. Ja, echte mannen wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dezelfde mensen die tijdens de coronapandemie door geen masker te dragen schijt hadden aan de gezondheid van andere mensen, hebben nu compleet maling aan het welzijn van onschuldige mensen in Oekrane onder het mom van angst voor een nucleaire oorlog
Wow, wat is de kans dat een brandende sigaret naar de top van een televisietoren valt??quote:
nonchalant? Volgens mij weten ze in engels sprekende landen niet eens wat dat betekent.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:27 schreef Akathisia het volgende:
The same people who spent the last 2 years telling us we had to wear masks and implement lockdowns, are now completely nonchalant now that we are facing a serious risk of nuclear WW3.
Blijkbaar een citaat van een random Tweet van een Zweedse wappie (gezien z'n eerdere Tweets).quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:35 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
nonchalant? Volgens mij weten ze in engels sprekende landen niet eens wat dat betekent.
Ik dacht al, wat krijgen we nou weer. nonchalant.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Blijkbaar een citaat van een random Tweet van 2 uur geleden.
[ twitter ]
Zou kunnen. Er zijn ook speculaties dat de Krimbrug door een ATACM is geraakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja daarom.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zou kunnen. Er zijn ook speculaties dat de Krimbrug door een ATACM is geraakt.
Jawel, dat zijn het wel. Wat Remkes de culturele voorhoede noemde. Alleen hebben ze in casu volkomen gelijk, je moet je niet laten chanteren door Poetinquote:
Frisse vent.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Blijkbaar een citaat van een random Tweet van een Zweedse wappie (gezien z'n eerdere Tweets).
[ twitter ]
quote:At the time of the selfie, ‘Peter Sweden’ and Katie Hopkins – whose demonisation of migrants is well-known – were both in Sicily to give favourable media coverage to the far-right project known as ‘Defend Europe’, a plan to hamper search and rescue missions in the Mediterranean, something which HOPE not hate has covered and continues to cover extensively.
Hopkins later deleted the selfie without explanation, after critics pointed out that ‘Peter Sweden’ was, until very recently, on record denying the Holocaust, saying “Hitler had some good points” and pushing antisemitic conspiracy theories.
https://hopenothate.org.u(...)l-identity-revealed/
Je vergeet zijn insiders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog steeds op die kernproef. Als hij het al niet verzint, hoort hij waarschijnlijk wat vage geruchten en maakt hij er dan een heel verhaal van, en als hij het goed heeft kan hij er na afloop over opscheppen. Kan me best voorstellen dat iemand van de veiligheidsraad gezegd heeft dat ze een diplomatieke oplossing zoeken, maar dat hoeft helemaal geen omkering van het beleid te zijn. Niemand rapporteert er verder over dus het zal ook wel niet heel boeiend geweest zijn. Ongetwijfeld wil Erdogan vredesstichter spelen in zijn land, maar dat iedereen daarmee akkoord is lijkt me dan weer verzonnen. Maar hij heeft het maar gezegd voor het geval het toch gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |