Als je conclusies wil trekken zul je eerst met een duidelijke definitie moeten komen 'wat' dan die volgens jou genoemde 'coronavaccinatie slachtoffers' zijn en zul je moeten bewijzen dat die bestaan in een mate die groter is dan wat uit huidige onderzoek bekend is.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:03 schreef Viesdik het volgende:
Wat als nu echt blijkt dat er een buiten proportionele toename aan coronavaccinatie slachtoffers zijn,
Spijker, kop.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als je conclusies wil trekken zul je eerst met een duidelijke definitie moeten komen 'wat' dan die volgens jou genoemde 'coronavaccinatie slachtoffers' zijn en zul je moeten bewijzen dat die bestaan in een mate die groter is dan wat uit huidige onderzoek bekend is.
(er bestaan zeker groepen met zware bijwerkingen, en deze worden vastgelegd door LAREB https://www.lareb.nl/bijwerkingen-coronavaccins , maar deze cijfers wijzen helemaal niet op 'buiten proportionele' aantallen, integendeel)
waar wacht je nog op, ben reuze benieuwd je bewijsvoering daarvan te lezen ..
het zou wel erg slap zijn als je jezelf nu gaat 'verschuilen' achter een goedkoop uitvluchtje dat deze hele bewering verder hypothetisch is en je geen idee hebt of het zo kan zijn ...
Het kan prima hier met een 'wat-als' opzetje.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Spijker, kop.
Erg suggestief allemaal. Dit is meer iets voor BNW met zo weinig onderbouwing.
Heb je hier ook een bron bij?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:27 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ja dit kan echt niet, als je ook eens ziet hoe overvol de ziekenhuizen liggen met vaccinatieslachtoffers. Daar is corona niks bij
Nee. Want als er ook maar iets van waarheid in zou zitten hadden wie hier al duizenden bronnen voor gehadquote:
Dus eigenlijk wil je helemaal geen gesprek aan, begrijp ik? Dat is natuurlijk ook prima, maar doe dat dan ook niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:30 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nee. Want als er ook maar iets van waarheid in zou zitten hadden wie hier al duizenden bronnen voor gehad
Dit is meer voer voor BNW.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:27 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ja dit kan echt niet, als je ook eens ziet hoe overvol de ziekenhuizen liggen met vaccinatieslachtoffers. Daar is corona niks bij
Heb je daar bronnen voor?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:35 schreef Vostok het volgende:
Oversterfte komt door ongevaccineerden die corona kregen.
Waarom moeten we iets dat puur hypothetisch is, nul wetenschappelijke consensus heeft en door complotgekkies als valide argumentatie om vooral niet te vaccineren aangedragen wordt hier in een vrij serieus subforum als COR gaan bespreken?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan prima hier met een 'wat-als' opzetje.
We gaan hier niet als feiten bestempelen dat grote groepen mensen gestorven zouden zijn door vaccinatieschade.
Van de oversterfte is helemaal niet bekend waar het door veroorzaakt wordt. Dus kun je daarover gewoon een gesprek voeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom moeten we iets dat puur hypothetisch, nul wetenschappelijke consensus heeft en door complotgekkies als valide argumentatie om vooral niet te vaccineren aangedragen wordt hier in een vrij serieus subforum als COR gaan bespreken?
Vervolgens mocht je anderhalf jaar lang Corona in het algemene topic niet met griep vergelijken want dan verwijderden jullie die posts![]()
Terwijl dat dichter bij de waarheid ligt dan dit onnozele geblaat over zogemaand talrijke vaccinatiedoden. Laat TS zijn hypothetische beweringen eerst maar hard maken met feiten en data.
Door corona duh.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van de oversterfte is helemaal niet bekend waar het door veroorzaakt wordt. Dus kun je daarover gewoon een gesprek voeren.
LAREB registreert echter gewoon vaccin bijwerkingen...quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Het kan prima hier met een 'wat-als' opzetje.
CBS doodsoorzaken onderzoek geeft wel degelijk doodsoorzaken, gebaseerd op de officiele overlijdensverklaring zoals geregistreerd bij de gemeente....quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:42 schreef miss_sly het volgende:
Van de oversterfte is helemaal niet bekend waar het door veroorzaakt wordt. Dus kun je daarover gewoon een gesprek voeren.
Aantonen of iemand door corona is overleden dan wel aan de gevolgen van corona, is mijns inziens net zo speculatief vast te stellen als slachtoffers die door het vaccin komen te overlijden of aan de gevolgen van.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als je conclusies wil trekken zul je eerst met een duidelijke definitie moeten komen 'wat' dan die volgens jou genoemde 'coronavaccinatie slachtoffers' zijn en zul je moeten bewijzen dat die bestaan in een mate die groter is dan wat uit huidige onderzoek bekend is.
(er bestaan zeker groepen met zware bijwerkingen, en deze worden vastgelegd door LAREB https://www.lareb.nl/bijwerkingen-coronavaccins , maar deze cijfers wijzen helemaal niet op 'buiten proportionele' aantallen, integendeel)
waar wacht je nog op, ben reuze benieuwd je bewijsvoering daarvan te lezen ..
het zou wel erg slap zijn als je jezelf nu gaat 'verschuilen' achter een goedkoop uitvluchtje dat deze hele bewering verder hypothetisch is en je geen idee hebt of het zo kan zijn ...
Niks.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:03 schreef Viesdik het volgende:
wat zou dit betekenen voor de samenloop van omstandigheden, de democratie, de vrijheid en rechtsstaat?
verklaar je naderquote:
Waarom zou dat speculatief zijn.....?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:31 schreef Viesdik het volgende:
Aantonen of iemand door corona is overleden dan wel aan de gevolgen van corona, is mijns inziens net zo speculatief vast te stellen als slachtoffers die door het vaccin komen te overlijden of aan de gevolgen van.
Ik ben van mening dat artsen alles kunnen vaststellen op de manier waarop zei geacht worden hun werk te doen ja. Maar de hypothetische vraag is dan of de wetenschap niet ook tegen ons gebruikt kan worden? Indien dat het geval is, dan moet je van goede huizen komen om het narratief met goede argumenten te bestrijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom zou dat speculatief zijn.....?
Ben je van mening dart artsen niks kunnen vaststellen of dat onze stand der Wetenschap kennelijk non-existent zou zijn?
Of _past_ het feitelijke antwoord dat je dan krijgt, niet echt bij de mening die je graag wil verspreiden?
Dat begrijp ik eigenlijk vooral uit je hele 'hypothethische' verhaaltje
jeetje.. als ik wist dat je er boos om zou worden had ik het vast en zeker anders geformuleerdquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:47 schreef RM-rf het volgende:
verstop je niet zo ongekend lafbekkerig de hele tijd achter dat 'hypothetisch'.... wees eens gewoon eerlijk en discussieer gewoon over reele zaken...
over jouw fantasietjes kan ik verder niet zeggen wat jij kunt over alles fantaseren wat je maar bezighoud, en dan is er ook geen enkele grens wat jij allemaal kunt bedenken en bekijken aand e binnenkant van je oogjes.
Mijn houding over bewijzen is heel simpel... ofwel je kunt een these bewijzen of juist een antithese ontkrachten en dan kun je idd stellen dat het zo is, totdat iemand het tegengestelde aan kan tonen.
maar als je iets niet kunt bewijzen en enkel bezig bent met het vinden van laffe uitvluchtjes waarom je iets nooit zou kunnen weten en je geen enkel bewijs hebt, dan is het ook gewoon hooguit een domme hersenscheet die verder geen reeele waarde heeft
Andersom is het voor veel mensen die denken in complotten juist een manier van structuur aanbrengen in een complexe en onvoorspelbare wereld die in werkelijkheid samenhangt door toevalligheden. Ik krijg het idee dat het gegeven dat er voor heel veel dingen die er gebeuren geen (aanwijsbare) reden is, geen plan, voor veel mensen lastig te bevatten is. Dan is geloven in allerlei feitenvrij gespeculeer over complotten juist een veel veiligere gedachte.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:27 schreef Viesdik het volgende:
Het leven is namelijk veel veiliger dan overtuigd zijn van "complot theorieën".
Als je dat gemiep over 'Hypothese'bbuit je hele verhaaltje weghaalt blijft er gewoon niks over... dat weet je toch ook wel?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:55 schreef Viesdik het volgende:
[..]
jeetje.. als ik wist dat je er boos om zou worden had ik het vast en zeker anders geformuleerd
Omt heeft duidelijk aangegeven dat er meer ongevaccineerden op de IC lagen, dus zal raar zijn als het gevaccineerde zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen voor?
Voor zover ik weet, is de oversterfte nog niet voldoende duidelijk in kaart gebracht om met zekerheid te zeggen waar de oversterfte door komt.
Er is best een aantal mogelijkheden te bedenken:
- vaccinatieschade zoals de OP suggereert
- ongevaccineerden die sterven aan corona
- gemiste diagnoses die resulteren in overlijdens
- te lang uitgestelde zorg waardoor mensen overleden
- mensen met een kwetsbare gezondheid die juist door de maatregelen langer relatief gezond bleven
Maar in alle eerlijkheid.. jij kan het ook niet bewijzen, jij krijgt enkel jouw geruststelling door de wetenschap onvoorwaardelijk te vertrouwen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:47 schreef RM-rf het volgende:
verstop je niet zo ongekend lafbekkerig de hele tijd achter dat 'hypothetisch'.... wees eens gewoon eerlijk en discussieer gewoon over reele zaken...
over jouw fantasietjes kan ik verder niet zeggen wat jij kunt over alles fantaseren wat je maar bezighoud, en dan is er ook geen enkele grens wat jij allemaal kunt bedenken en bekijken aand e binnenkant van je oogjes.
Mijn houding over bewijzen is heel simpel... ofwel je kunt een these bewijzen of juist een antithese ontkrachten en dan kun je idd stellen dat het zo is, totdat iemand het tegengestelde aan kan tonen.
maar als je iets niet kunt bewijzen en enkel bezig bent met het vinden van laffe uitvluchtjes waarom je iets nooit zou kunnen weten en je geen enkel bewijs hebt, dan is het ook gewoon hooguit een domme hersenscheet die verder geen reeele waarde heeft
Jij bent hier diegene die iets insinueert. Waar ligt de bewijslast dan, bij hem of bij jou?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:17 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Maar in alle eerlijkheid.. jij kan het ook niet bewijzen, jij krijgt enkel jouw geruststelling door de wetenschap onvoorwaardelijk te vertrouwen.
nee.. ik reageer op zijn teleurstelling met argumenten.. ik hou het bij een hypothesequote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij bent hier diegene die iets insinueert. Waar ligt de bewijslast dan, bij hem of bij jou?
Hey @:viesdik jij kan ook niet bewijzen dat er geen maanmannetjes zijn!
Maar dat hoeft hij dus ook helemaal niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:17 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Maar in alle eerlijkheid.. jij kan het ook niet bewijzen, jij krijgt enkel jouw geruststelling door de wetenschap onvoorwaardelijk te vertrouwen.
Als je niet bereid bent om die hypothese te toetsen dan kunnen we dit topic wel sluiten hè. Als je een hypothese niet wil toetsen, waarom formuleer je er dan één? En als een hypothese niet te toetsen ís, dan is het een slechte hypothese.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
nee.. ik reageer op zijn teleurstelling met argumenten.. ik hou het bij een hypothese
Dat mensen hun hypothese niet willen toetsen?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:46 schreef Bocaj het volgende:
De ex-werknemer van Pfizer waarschuwde er al voor...
Nee, hij waarschuwde dat er meer doden zouden vallen door het vaccin van Pfizer... ook na 1 a 2 jaar nog...quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat mensen hun hypothese niet willen toetsen?
Lijkt me nogal bullcrap statement als er geen relatie is tussen sterfterisico en vaccinatiestatus.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:08 schreef Elan het volgende:
En wat precies is buitenproportioneel?
Natuurlijk heeft de overheid bloed aan de handen. Maar je moet ook zo realistisch zijn om te kijken hoeveel mensen er waren komen te overlijden zonder vaccinaties.
Door of met het vaccin? En hoe meet je dat?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nee, hij waarschuwde dat er meer doden zouden vallen door het vaccin van Pfizer... ook na 1 a 2 jaar nog...
Het zijn twee verschillende dingen in principe. Een correlatie Covid-doden en totale sterfte zullen positief correleren ja.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:52 schreef crystal_meth het volgende:
In België heeft men geprobeerd de covid doden zo goed mogelijk te tellen, niet alleen degenen met bevestigde besmetting, maar ook waarschijnlijke gevallen op basis van symptomen, scans, ziekteverloop of simpelweg het vermoeden van de huisdokter.
Die aantallen komen vrij goed overeen met de oversterfte in 2020 en 2021. Nederland heeft dat niet gedaan, waardoor mensen nu andere verklaringen voor de oversterfte zoeken.
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 17:40 schreef etuiedelapiel het volgende:
Vaccineren is en was een vrije keuze.
Ja liegenbeest Marc Bonten zei dat het 97% was op basis van zijn dikke duim.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:49 schreef Vostok het volgende:
[..]
Omt heeft duidelijk aangegeven dat er meer ongevaccineerden op de IC lagen, dus zal raar zijn als het gevaccineerde zijn.
Ik vraag me af of ze die cijfers ook hebben.
Veel meer gevallen door de meer besmettelijke varianten, minder maatregelen, minder naleving van maatregelen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zijn twee verschillende dingen in principe. Een correlatie Covid-doden en totale sterfte zullen positief correleren ja.
Het is met name bijzonder dat de aantallen na vaccinatiejaar 2021 niet drastisch zijn gedaald.
Dan zou het easy peasy moeten worden om een relatie te zien tussen all cause mortality en vaccinatiestatus.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 22:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Veel meer gevallen door de meer besmettelijke varianten, minder maatregelen, minder naleving van maatregelen.
Ik heb de antwoorden ook niet...quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Door of met het vaccin? En hoe meet je dat?
hypothese is prima te toetsen, of ontken je dat er ook wetenschappers zijn die een correlatie zien tussen de vaccinaties en oversterfte?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je niet bereid bent om die hypothese te toetsen dan kunnen we dit topic wel sluiten hè. Als je een hypothese niet wil toetsen, waarom formuleer je er dan één? En als een hypothese niet te toetsen ís, dan is het een slechte hypothese.
Wat houdt je tegen?quote:
Oh, grappig: ik ben dat wel. En ik begrijp ook dat correlatie geen causatie impliceert.quote:of ontken je dat er ook wetenschappers zijn die een correlatie zien tussen de vaccinaties en oversterfte?
Ik ben geen wetenschapper, maar genoeg wetenschappers die een correlatie zien
Dat zou vooral makkelijk moeten zijn indien de vaccins de doden veroorzaakten. Dan zou de oversterfte zich in de verschillende leeftjdsgroepen moeten voordoen in dezelfde volgorde als waarin ze gevaccineerd werden. Is dat het geval?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 22:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zou het easy peasy moeten worden om een relatie te zien tussen all cause mortality en vaccinatiestatus.
dat is een aanname als je dit niet toetstquote:
Mag niet worden onderzocht in dit land.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zou vooral makkelijk moeten zijn indien de vaccins de doden veroorzaakten. Dan zou de oversterfte zich in de verschillende leeftjdsgroepen moeten voordoen in dezelfde volgorde als waarin ze gevaccineerd werden. Is dat het geval?
Wie belet je om de wekelijkse sterftecijfers voor 0-64, 65-79, en 80+ (https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783 ) te downloaden, en te kijken of er een correlatie is met de periode waarin die leeftijdsgroepen gevaccineerd werden?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 07:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mag niet worden onderzocht in dit land.
Niet scherp genoeg.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 07:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wie belet je om de wekelijkse sterftecijfers voor 0-64, 65-79, en 80+ (https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783 ) te downloaden, en te kijken of er een correlatie is met de periode waarin die leeftijdsgroepen gevaccineerd werden?
Het enige wat tegen narratief in gaat is bij niet main stream media.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 08:26 schreef Taills het volgende:
Het feit dat je begint met wetenschappers bij blackbox laat al zien dat je echt diep in een fuik zit.
Liever in de waarheid geloven dan sprookjesquote:Op donderdag 6 oktober 2022 08:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het enige wat tegen narratief in gaat is bij niet main stream media.
Maar jij denkt dat de wereld zo zwart wit is?
"de waarheid"quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:17 schreef Taills het volgende:
[..]
Liever in de waarheid geloven dan sprookjes
Iets met gewoon de wetenschap volgen en niet een wappie kanaal wat keer op keer geen wetenschappelijke onderbouwing heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
"de waarheid"
Als je zwart-wit denkt over zaken zit je vaak fout omdat de wereld simpelweg niet zwart-wit is.
Het zou alvast een trend kunnen aangeven: ofwel meer, ofwel minder overlijdens na vaccinatie. Voorlopig is het enige argument dat ik in dit topic geezen heb: "de sterftecijfers zijn na de vaccinaties niet sterk gedaald".quote:Op donderdag 6 oktober 2022 07:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet scherp genoeg.
Je vraagt me raak te schieten vanaf 1 km met een shotgun. Daar zit niks.
Je zou kunnen kijken in vaccinatie datum +20 dagen groep tov overig.
Correlatie an sich is niet zo boeiend het zal significant moeten zijn ook nog.
https://www.blckbx.tv/cor(...)deling-na-covid-prikquote:Uit de v-safe-database, die het gezondheidsinstituut CDC onlangs gedwongen openbaar moest maken, blijkt dat 7,7 procent van tien miljoen mensen na de prik een arts moest inschakelen. Dat is één op de dertien.
Fijn hoe je hier voorrekent hoe je dergelijke getallen moet zien en interpreteren. Dank!quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het zou alvast een trend kunnen aangeven: ofwel meer, ofwel minder overlijdens na vaccinatie. Voorlopig is het enige argument dat ik in dit topic geezen heb: "de sterftecijfers zijn na de vaccinaties niet sterk gedaald".
De videos van blackbox vermeld in de OP heb ik niet gekeken, ik ga geen uur besteden aan iets wat ik in 10 minuten zou kunnen lezen. En de artikels op de site wekken weinig vertrouwen. Bvb het eerste dat ik aanklikte:
[..]
https://www.blckbx.tv/cor(...)deling-na-covid-prik
v-safe is een app waarmee mensen eventuele symptomen en bijwerkingen van het vaccin kunnen melden. Wie geen last had had ook geen reden om de app te gebruiken. In totaal meldden 770000 personen dat ze na de vaccinatie een dokter geraadpleegd hebben. Dat is niet 7.7% van 10 miljoen mensen die de prik kregen, maar 7.7% van mensen die de app gebruikten.
In totaal zijn 224 miljoen Amerikanen gevaccineerd, daarvan hebben 10 miljoen of 4.4% de app gebruikt om bijwerkingen te melden, en 770000 of 0.34% hebben gemeld dat ze omwille van klachten een dokter hebben geraadpleegd.
Hup dan! Het is jouw hypothese toch? Niet de mijne.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 02:01 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dat is een aanname als je dit niet toetst
Jij opent een topic met een stelling.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 02:01 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dat is een aanname als je dit niet toetst
Weet niet hoor maar genoeg papers die heel serieus te nemen zijn die andere onderzoeksresultaten hebben dan "het narratief" dat wegzetten als niet waar is onwetenschappelijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:37 schreef Taills het volgende:
[..]
Iets met gewoon de wetenschap volgen en niet een wappie kanaal wat keer op keer geen wetenschappelijke onderbouwing heeft.
Over dat eerste, sure, maar data is niet vrij gegeven, en op macro niveau ga je niks vinden want de impact is simpelweg te klein.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het zou alvast een trend kunnen aangeven: ofwel meer, ofwel minder overlijdens na vaccinatie. Voorlopig is het enige argument dat ik in dit topic geezen heb: "de sterftecijfers zijn na de vaccinaties niet sterk gedaald".
De videos van blackbox vermeld in de OP heb ik niet gekeken, ik ga geen uur besteden aan iets wat ik in 10 minuten zou kunnen lezen. En de artikels op de site wekken weinig vertrouwen. Bvb het eerste dat ik aanklikte:
[..]
https://www.blckbx.tv/cor(...)deling-na-covid-prik
v-safe is een app waarmee mensen eventuele symptomen en bijwerkingen van het vaccin kunnen melden. Wie geen last had had ook geen reden om de app te gebruiken. In totaal meldden 770000 personen dat ze na de vaccinatie een dokter geraadpleegd hebben. Dat is niet 7.7% van 10 miljoen mensen die de prik kregen, maar 7.7% van mensen die de app gebruikten.
In totaal zijn 224 miljoen Amerikanen gevaccineerd, daarvan hebben 10 miljoen of 4.4% de app gebruikt om bijwerkingen te melden, en 770000 of 0.34% hebben gemeld dat ze omwille van klachten een dokter hebben geraadpleegd.
Deel eens.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet niet hoor maar genoeg papers die heel serieus te nemen zijn die andere onderzoeksresultaten hebben dan "het narratief" dat wegzetten als niet waar is onwetenschappelijk.
Nee, ik open een topic met een vraag, en formuleer dat met een hypothese.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij opent een topic met een stelling.
Dat houdt ook in dat je deze toetst en ons daarin meeneemt.
Wat mij nog het meeste stoort is de reactie van het RIVM over het niet vrijgeven van de informatie i.v.m. privacy.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:03 schreef Viesdik het volgende:
Vanuit hypothetisch oogpunt: "Wat als de overheid bloed aan de handen heeft?"
Ik heb de intro van blackbox gekeken waarbij in regelmaat gerenommeerde wetenschappers worden uitgenodigd.
De uitzending van afgelopen maandag is van YouTube verwijderd omdat er een correlatie werd gelegd tussen de corona vaccinaties en de (nog) onverklaarbare oversterfte.
Iets waar onlangs ook de heer Pieter Omzigt vragen over heeft gesteld in de Tweedekamer.
https://www.blckbx.tv/livestreams/blckbx-today-2022-10-03
Wat als nu echt blijkt dat er een buiten proportionele toename aan coronavaccinatie slachtoffers zijn, wat zou dit betekenen voor de samenloop van omstandigheden, de democratie, de vrijheid en rechtsstaat?
Er is per 1 januari 2022 (of 2021) een wet doorgevoerd waarmee nabestaanden niet meer om de doodsoorzaak mogen vragen van hun geliefden (ouders bijvoorbeeld). Dit is enkel nog mogelijk als de persoon die is overleden daar expliciet aan de huisarts toestemming voor heeft gegeven.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat mij nog het meeste stoort is de reactie van het RIVM over het niet vrijgeven van de informatie i.v.m. privacy.
Dat voedt de “Great Reset” theorie en het feit dat de vaccins toch eigenlijk bedoeld waren om 90 procent van de mensheid uit te roeien, om zo de overbevolking op te lossen.
Dit moet zo snel mogelijk uitgezocht worden, anonimiseren data zodat het wel vrijgegeven kan worden, want anders blijft dit boven de 'markt' hangen.
Dat staat dus niet in de link die je erbij zet.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er is per 1 januari 2022 (of 2021) een wet doorgevoerd waarmee nabestaanden niet meer om de doodsoorzaak mogen vragen van hun geliefden (ouders bijvoorbeeld). Dit is enkel nog mogelijk als de persoon die is overleden daar expliciet aan de huisarts toestemming voor heeft gegeven.
En mensen denken dat zo'n wet zomaar tot stand komt. Want zelfs al weet de huisarts de doodsoorzaak (bijvoorbeeld aan de gevolgen van het vaccin), mag ook de huisarts niks zeggen. Doet hij dat wel, mag hij zijn vergunning inleveren en zijn functie niet meer uitoefenen.
Bron: https://www.knmg.nl/advie(...)erapport-inzien-.htm
wat staat niet in de link?quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat staat dus niet in de link die je erbij zet.
Dat de huisarts niets mag zeggen over de doodsoorzaak.quote:
Je kan toch lezen wat er staat?quote:Op zondag 23 oktober 2022 22:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de huisarts niets mag zeggen over de doodsoorzaak.
Hij mag een autopsierapport niet zomaar doorgeven, maar hij mag wel bespreken wat erin stond tenzij de overledene aangegeven heeft dat dat absoluut niet mag of de huisarts in alle redelijkheid kan weten dat de overledene dat niet had gewild.
Kan, hoeft niet.quote:Op zondag 23 oktober 2022 22:21 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je kan toch lezen wat er staat?
U mag nabestaanden in principe geen inzage in of een afschrift van het obductierapport van een overleden patiënt verstrekken. Wel mag u de uitkomsten van de obductie op hoofdlijnen met de nabestaanden bespreken
Huisarts: Uw moeder heeft een hartaanval gehad
Nabestaande: Wat is de oorzaak van de hartaanval?
Huisarts: Helaas mag ik dat niet zeggen, dat valt buiten de hoofdlijnen van het obductierapport.
lees dit document maar eens door:quote:Op zondag 23 oktober 2022 22:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan, hoeft niet.
Ze mogen het rapport niet zelf lezen, maar een huisarts kan zelf bepalen in hoeverre het besproken kan worden. Hij in dus wel degelijk antwoord geven op de vraag j zake de oorzaak als hij het weet en denkt dat de overledene dat goed zou vinden.
Maar veel belangrijker: er wordt heel vaak helemaa geen inductie verricht.
Dat is 39 pagina’s, daar heb ik geen tijd voor. De link in je eerdere post is een samenvatting g hiervan.quote:Op zondag 23 oktober 2022 22:47 schreef Viesdik het volgende:
[..]
lees dit document maar eens door:
https://www.knmg.nl/downl(...)r-nabestaanden-2.htm
De personen die dat soort complot onzin geloven, gaat een goed uitgevoerd onderzoek ook niet geloven. Dan komen ze met onzin zoals Big Pharmacy, follow the money, overheid kan je niet vertrouwen, WEF.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:51 schreef Bocaj het volgende:
Dat voedt de “Great Reset” theorie en het feit dat de vaccins toch eigenlijk bedoeld waren om 90 procent van de mensheid uit te roeien, om zo de overbevolking op te lossen.
Meer onderzoek is altijd nuttig, maar tot op heden is er geen vermoeden dat de oversterfte door Covid-19 vaccins komen.quote:Dit moet zo snel mogelijk uitgezocht worden, anonimiseren data zodat het wel vrijgegeven kan worden, want anders blijft dit boven de 'markt' hangen.
Die kans is maar heel klein.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er is per 1 januari 2022 (of 2021) een wet doorgevoerd waarmee nabestaanden niet meer om de doodsoorzaak mogen vragen van hun geliefden (ouders bijvoorbeeld). Dit is enkel nog mogelijk als de persoon die is overleden daar expliciet aan de huisarts toestemming voor heeft gegeven.
En mensen denken dat zo'n wet zomaar tot stand komt. Want zelfs al weet de huisarts de doodsoorzaak (bijvoorbeeld aan de gevolgen van het vaccin), mag ook de huisarts niks zeggen. Doet hij dat wel, mag hij zijn vergunning inleveren en zijn functie niet meer uitoefenen.
Zolang we niets weten kun je nix uitsluiten...quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:06 schreef Rolfieo het volgende:
tot op heden is er geen vermoeden dat de oversterfte door Covid-19 vaccins komen.
Ben ik met je eens. Alleen haalt TS blckbx aan als bron, een site die onbetrouwbaar is. Mag dat gewoon hier in COR of horen zulke bronnen alleen in BNW thuis?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:38 schreef miss_sly het volgende:
We gaan niet telkens roepen als er iets voorbijkomt dat je niet aanstaat dat het voor BNW is.
Het stoort mij wel dag iedereen die überhaupt de vraag durft te stellen of het wellicht iets te maken kan hebben met de vaccins direct de mond gesnoerd wordt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als dat een feit is, dan kun je daar vast een heleboel betrouwbare, wetenschappelijke linkjes voor geven die dat feit ondersteunen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 01:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het stoort mij wel dag iedereen die überhaupt de vraag durft te stellen of het wellicht iets te maken kan hebben met de vaccins direct de mond gesnoerd wordt.
Feit is dat er overal een flinke toename is met (jonge) mensen met hartklachten.
Komt dat door corona? Komt dat door de vaccins? Komt dat door wat anders? Geen idee, maar de vraag of het door het vaccin zou kunnen komen moet gewoon gesteld en beantwoord worden. En dat doet men niet. Dat stoort mij.
Het wordt onderzoekers/journalisten/Kamerleden ook niet makkelijk gemaakt door het achtergehouden van info door instanties. (Bijvoorbeeld RIVM.)quote:Op vrijdag 25 november 2022 07:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als dat een feit is, dan kun je daar vast een heleboel betrouwbare, wetenschappelijke linkjes voor geven die dat feit ondersteunen.
Ik ben het er helemaal mee eens dat er onderzoeken zouden moeten worden gestart naar een heleboel dingen en dat ons kabinet dat bepaald niet gemakkelijk maakt. Maar dat betekent wat mij betreft nog steeds niet dat zaken die geen feiten zijn, maar hear say/complotten/hartstikke onwaar ineens feiten zijn en zonder degelijke onderbouwing kunnen worden geroepen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 14:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het wordt onderzoekers/journalisten/Kamerleden ook niet makkelijk gemaakt door het achtergehouden van info door instanties. (Bijvoorbeeld RIVM.)
Of zit ik daarmee nu heel erg ernaast?
quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:45 schreef Ixnay het volgende:
Volgens mij is de overheid compleet fout geweest met die vaccins. Het overweldigende bewijs ligt er nog niet, maar de sterke aanwijzingen kunnen niet meer onbekend worden.
Wappies krijgen gelijk.
Welke sterke aanwijzingen?quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:45 schreef Ixnay het volgende:
maar de sterke aanwijzingen kunnen niet meer onbekend worden.
Nu corona voorbij is kunnen we ons zorgen gaan maken over de echte epidemie: domheid. Lijkt nog een stuk besmettelijker te zijn ook.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat 90% van wappies een IQ lager dan 80 heeft.
De MSM bericht er niet over omdat ze bang zijn voor tribunalenquote:Op zaterdag 10 december 2022 19:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu corona voorbij is kunnen we ons zorgen gaan maken over de echte epidemie: domheid. Lijkt nog een stuk besmettelijker te zijn ook.
Ik weet het niet hoor maar zou het kunnen die ziekte vooral ongevaccineerden treft? Ik zeg niet dat het zo is maar ik stel gewoon vragen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De MSM bericht er niet over omdat ze bang zijn voor tribunalen
Je moet kijken naar healthy life years.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:08 schreef Elan het volgende:
En wat precies is buitenproportioneel?
Natuurlijk heeft de overheid bloed aan de handen. Maar je moet ook zo realistisch zijn om te kijken hoeveel mensen er waren komen te overlijden zonder vaccinaties.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:45 schreef Ixnay het volgende:
Volgens mij is de overheid compleet fout geweest met die vaccins. Het overweldigende bewijs ligt er nog niet, maar de sterke aanwijzingen kunnen niet meer onbekend worden.
Wappies krijgen gelijk.
https://twitter.com/elonmusk/status/1607416119496945665quote:Exhibit A: Dr. Martin Kulldorff, an epidemiologist at Harvard Medical School, tweeted views at odds with US public health authorities and the American left, the political affiliation of nearly the entire staff at Twitter.
Er zijn veel leiders van landen omgebracht omdat ze niet het globalistische beleid hebben uitgevoerd.quote:Op zondag 22 januari 2023 15:52 schreef crypt0read het volgende:
Wat is de "overheid"? De overheid bestaat misschien wel uit 20 verschillende groepen, die elkaar helemaal niet leuk vinden. Als het aankomt op moord, dan denk ik dat dat wel meevalt. Maar er zijn machtige groepen die bloed aan hun handen hebben. Er zijn groepen die ervan op de hoogte zijn, en alleen machteloos kunnen toekijken. Er zijn groepen die een kwetsbaar persoon gebruiken, om de ander mee in de val te lokken. Om zo meer grip op de groep te krijgen.
De bovenwereld is meer dan alleen het koningshuis, de politie, het leger, brandweer, de tweede kamer, het ziekenhuis... Doe de ander niet aan wat jij niet wilt dat de ander jou aandoet, is eerder wet dan regel. Dood of verwond je iemand, omdat je machtig bent en je ermee wegkomt; het komt vroeg of laat weer bij je terug. Zoiets doe je nooit ongezien.
Zoals?quote:Op zondag 22 januari 2023 16:50 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er zijn veel leiders van landen omgebracht omdat ze niet het globalistische beleid hebben uitgevoerd.
Er is zeker sprake van chantage. Maar ik zou mijn eigen leven opofferen om dat van mijn volk te redden.
Tenzij ze natuurlijk ook chanteren door het volk iets aan te doen. Dan nog, ik zou tot op zekere hoogte het volk opofferen om de universele normen en waarden te verdedigen. Je kan het goede nooit met slechtheid bereiken.
Er nieuwsgierig naar dit overweldigende bewijs. Je bent het helaas per ongeluk vergeten toe te voegen aan je post. Aangezien je de vorige persoon die je vroeg om een bron voor een van je cliams negeerde verwacht ik nu ook weer geen reactie.quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:45 schreef Ixnay het volgende:
Wappies krijgen gelijk.
Niet-wappies weten ook dat er bijwerkingen zijn. Het eerste medicijn zonder mogelijke bijwerkingen moet nog worden uitgevonden. Het verschil tussen de mening van de wappies en de realiteit is dat de kans op gevaarlijke bijwerkingen zeer zeer zeer zeer klein is.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:18 schreef ludovico het volgende:
Waar gaan wappies gelijk in krijgen?
Dat het vaccin ook side effects heeft en dat het fair zou zijn dat men zelf moet weten of ze willen vaccineren? Maybe, hoewel ik het daar 100% mee eens ben verwacht ik niet zoveel van mijn medemens.
Vertel dat die overleden jonge vrouwen van die zeldzame bijwerking..quote:Op maandag 23 januari 2023 17:28 schreef Intint het volgende:
[..]
Niet-wappies weten ook dat er bijwerkingen zijn. Het eerste medicijn zonder mogelijke bijwerkingen moet nog worden uitgevonden. Het verschil tussen de mening van de wappies en de realiteit is dat de kans op gevaarlijke bijwerkingen zeer zeer zeer zeer klein is.
https://www.parool.nl/ned(...)de-60-jaar~baaab158/quote:In Duitsland is de ernstige complicatie tot dusver 31 keer geconstateerd op een totaal van 2,7 miljoen vaccinaties. Negen mensen overleden.
Uit jouw bron:quote:Op maandag 23 januari 2023 22:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vertel dat die overleden jonge vrouwen van die zeldzame bijwerking..
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)de-60-jaar~baaab158/
Als je wat gezond bent als jong persoon zijn dit helemaal niet zulke gunstige risico's.
En ja in een extreem geval kan een gezond persoon ook aan Covid of Influenza overlijden.
quote:Een verband met het vaccin staat overigens nog niet vast.
quote:De tot dan toe 25 meldingen van ernstige complicaties op bijna 20 miljoen prikken in de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk duiden erop dat het risico van de trombosebijwerking, als die al het gevolg is van het vaccin, procentueel heel klein is.
Wat denk je dat mijn mening is over dit soort tekst? Dat ik daarvan onder de indruk ben?quote:Op maandag 23 januari 2023 22:57 schreef capricia het volgende:
Een verband met het vaccin staat overigens nog niet vast.
1/500k en 1/100k is inderdaad procentueel niet erg veel, maar ik ga geen Russische roulette spelen als de baten 0 zijn en de kans op dood is 1/100-500k.quote:In Duitsland is de ernstige complicatie tot dusver 31 keer geconstateerd op een totaal van 2,7 miljoen vaccinaties. Negen mensen overleden. In het Verenigd Koninkrijk werd de complicatie ook 30 keer gemeld, maar daar zijn liefst 18,1 miljoen mensen al gevaccineerd met AstraZeneca.
Geen idee. Het is jouw bron.quote:Op maandag 23 januari 2023 23:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat denk je dat mijn mening is over dit soort tekst? Dat ik daarvan onder de indruk ben?
https://www.nu.nl/coronav(...)co-haast-gelijk.htmlquote:Het EMA schat dat deze bijwerking voorkomt bij ongeveer 1 op de 100.000 gevaccineerden. Stel dat de volledige stad Delft de AstraZeneca-prik zou krijgen, dan zou dus één inwoner zo ziek worden.
'Groot' is wel betrekkelijk, benadrukt Kullberg. "Een kans van één op de paar honderdduizend is natuurlijk heel klein. Maar jonge vrouwen hebben ook een heel kleine kans om te overlijden aan corona, ook in de orde van één op een half miljoen of één op de miljoen. En dan is die balans ineens heel anders. Dan is het niet wenselijk om dit vaccin aan die mensen te geven."
N = mega laag,quote:
Dus je post een artikel waarin staat:quote:Op maandag 23 januari 2023 23:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
N = mega laag,
Onderzoek niet uitgevoerd
Geschikte dataset niet aanwezig.
Waar heb je het over joh, verband met vaccin niet aangetoond, dat - zeker op moment van die berichtgeving - compleet onmogelijk geweest, de waarde van die woorden zijn dan ook niet zo hoog.
Maar ik vind het ernstig zat hoor, meerdere jonge vrouwen dood vanwege een opgedrongen prik.
En ja het aantal mensen waarvan het leven wat is verlengt door de prik ligt uiteraard fors hoger.
Punt is voornamelijk "one size fits all" is bullshit.
- Terecht dat AstraZeneca vaccin gestopt werd voor de groep onder de +-60.
Ja, wat verwacht je dan van nu.nlquote:Op maandag 23 januari 2023 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je post een artikel waarin staat:
[..]
Die lieten jou dat artikel posten?quote:Op maandag 23 januari 2023 23:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, wat verwacht je dan van nu.nl
Waarom zou ik geen nu.nl kunnen citeren? Hoef het niet me alles in het artikel eens te zijn of het veel waarde vinden hebben?quote:Op maandag 23 januari 2023 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Die lieten jou dat artikel posten?
https://www.lareb.nl/news(...)r%20het%20overlijden.quote:Aantal gemelde overlijdens na coronavaccinatie tot 18 februari 2022
20 t/m 40 jaar
17
Dit is het meest significante stukje tekst want al het overige heeft nogal wat "co-morbiditeit / andere reden" gehalte.quote:Trombose en een laag aantal bloedplaatjes
Drie patiënten overleden vrijwel zeker aan de zeldzame bijwerking van uitgebreide trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes na AstraZeneca vaccinatie. Bij twee andere overledenen was het niet duidelijk, maar wel mogelijk dat het deze bijwerking betrof.
Het citaat kwam uit je bron van het Parool:quote:Op maandag 23 januari 2023 23:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou ik geen nu.nl kunnen citeren? Hoef het niet me alles in het artikel eens te zijn of het veel waarde vinden hebben?
Zelfde verhaal als hierboven joh. Blijf niet bezig.quote:Op maandag 23 januari 2023 23:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Het citaat kwam uit je bron van het Parool:
[..]
Wat heeft nu.nl met het citaat uit het Parool te maken dan?quote:Op maandag 23 januari 2023 23:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als hierboven joh. Blijf niet bezig.
Je ontkracht niet wat ik zeg. Bijwerkingen komen voor maar zijn extreem zeldzaam en vele malen lager dan de risico's van het virus.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vertel dat die overleden jonge vrouwen van die zeldzame bijwerking..
Dus eigenlijk moeten we alleen kijken naar de stukjes van dat artikel die conform jouw bias zijn?quote:Op maandag 23 januari 2023 23:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, wat verwacht je dan van nu.nl
De risico's zijn niet voor iedereen gelijk.quote:Op maandag 23 januari 2023 23:34 schreef Intint het volgende:
[..]
Je ontkracht niet wat ik zeg. Bijwerkingen komen voor maar zijn extreem zeldzaam en vele malen lager dan de risico's van het virus.
Nee, je moet stukken tekst beoordelen op diens merites, en een beetje nadenken hoe we tot bepaalde conclusies zouden kunnen komen en dergelijk, beetje verdiepen.quote:Op maandag 23 januari 2023 23:36 schreef Intint het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we alleen kijken naar de stukjes van dat artikel die conform jouw bias zijn?
Goed lang verhaal hoor, maar ga je nog vertellen waarom de vaccinatiebalans volgens jou negatief uitvalt voor (relatief) jonge en gezonde mensen of blijft het bij een hoop luchtfietserij?quote:Op maandag 23 januari 2023 23:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, je moet stukken tekst beoordelen op diens merites, en een beetje nadenken hoe we tot bepaalde conclusies zouden kunnen komen en dergelijk, beetje verdiepen.
Je moet mij niet vertellen dat ik last heb van confirmation bias als ik kan beargumenteren waarom iets zwak overkomt.
Dat is ook een dooddoener overigens en een tikje anti-wetenschappelijk.
2 punten:
Beetje objectief zijn.
Beetje eerlijk ende integer zijn.
Maar goed men zal mij hier niet objectief vinden al heb ik geen woord gelogen.
Trouwens dat feit is juist één van de punten die bijzonder is, dat mensen een overtuiging hebben die zo sterk is dat er een mismatch is tussen de realiteit - die op die punten gewoon goed gedocumenteerd en te raadplegen is - en de eigen overtuiging.
Één van de redenen dat ik graag stelling neem tegen algehele consensus in - indien ik een andere mening heb -, consensus is comfort, biedt alleen maar een gemakkelijke plek om niet te hoeven nadenken terwijl je je ego kan voeden in eigen gelijk.
MAGUFULI (61), Tansania † 17.03.2021quote:
Nee, maar het feit dat jij ergens stellig in gelooft, niet gehinderd door enige onderbouwing, maakt het niet bepaald een sterker argument, dan wordt het meer religie.quote:Op maandag 23 januari 2023 23:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat denk je dat mijn mening is over dit soort tekst? Dat ik daarvan onder de indruk ben?
Heb je daar linkjes bij?quote:Op maandag 23 januari 2023 23:55 schreef Viesdik het volgende:
[..]
MAGUFULI (61), Tansania † 17.03.2021
BAKAYOKO (56), Elfenbeinküsten † 10.03.2021
DLAMINI (52), Swasiland † 13.12.2020
NKURUNZIZA (55), Burundi † 08.06.2020
"Covid-sterfgevallen" van kritische regeringsleiders in Afrika, de opvolgers voerden de dictatuur wel in
Zal ik vanavond doenquote:
Top.quote:
Dat vind ik wat voorbarig. Geef hem in ieder geval een kans.quote:
Ik ben de eerste twee pagina's nog niet vergeten: hij heeft kansen genoeg gehad in dit topic. Dat lijstje hierboven is gewoon een 1:1 copy/paste uit een Duits wappiekanaal op telegram.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik wat voorbarig. Geef hem in ieder geval een kans.
Myocarditus bij jonge mensen fors omhoog, risico voor gezonde mensen op jonge leeftijd nauwelijks aangetoond, vroegere besmetting niet meenemen maakt het nog matiger.quote:Op maandag 23 januari 2023 23:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed lang verhaal hoor, maar ga je nog vertellen waarom de vaccinatiebalans volgens jou negatief uitvalt voor (relatief) jonge en gezonde mensen of blijft het bij een hoop luchtfietserij?
Waar geloof ik stellig in?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, maar het feit dat jij ergens stellig in gelooft, niet gehinderd door enige onderbouwing, maakt het niet bepaald een sterker argument, dan wordt het meer religie.
Wacht even: van wat is er niet aangetoond dat het werkt?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar geloof ik stellig in?
Als je na 2 jaar nog niet met bewijs kan komen dat iets werkzaam is krijg je inderdaad religie. Gebrek aan wetenschappelijk bewijs zegt óók iets, namelijk dat er geen effect gevonden kan worden.
Het vaccin in het creëren van minder sterfte onder jonge gezonde mensen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wacht even: van wat is er niet aangetoond dat het werkt?
• Op 2 februari weigert tanzania covid-19 vaccinaties een maand later is hij dood.quote:
Je snapt toch we dat dit soort vage toestanden niet hier past? Dus laten we dit verder rusten hier.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:01 schreef Viesdik het volgende:
[..]
• Op 2 februari weigert tanzania covid-19 vaccinaties een maand later is hij dood.
de overige is weinig over te vinden, en dat is ook te verklaren met onbetrouwbare media
maar het is zeer opmerkelijk dat er 4 Afrikaanse presidenten binnen 1jaar overlijden op zeer jonge leeftijd
ook een 5e: Joivenel Moise uit Haïti
https://www.bloomberg.com(...)ere-without-vaccines
wat verwacht je anders van me?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je snapt toch we dat dit soort vage toestanden niet hier past? Dus laten we dit verder rusten hier.
Nee hoor, want die bestaat ook al nietquote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:08 schreef Viesdik het volgende:
[..]
wat verwacht je anders van me schat?
Dat ik God ben?
je had je reactie al in concept voordat ik met mijn uitleg kwamquote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, want die bestaat ook al niet
Maar zulke vage shit waar geen deugdelijke onderbouwing voor is, past niet in COR. Dus óf je onderbouwt het met linkjes en artikelen, óf het wordt hier verder niet besproken. En aangezien het eerste kennelijk niet lukt, wordt het het laatste.
En verder in topic.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:12 schreef Viesdik het volgende:
[..]
je had je reactie al in concept voordat ik met mijn uitleg kwam
en God bestaat wellicht niet voor jou, maar wel voor andere mensen
Ja ja, en hoe het zit met de verhouding tussen myocarditis als gevolg van een corona-infectie en myocarditis veroorzaakt door vaccinatie, en zou het kunnen dat als je bang bent voor myocarditis dat je je juist moet laten vaccineren omdat dat netto het risico daarop verlaagt?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Myocarditus bij jonge mensen fors omhoog, risico voor gezonde mensen op jonge leeftijd nauwelijks aangetoond, vroegere besmetting niet meenemen maakt het nog matiger.
Myo is dus veel meer door vaccinatie. En jawel, dat probleem is pas groot geworden na vaccinatie rondes.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja ja, en hoe het zit met de verhouding tussen myocarditis als gevolg van een corona-infectie en myocarditis veroorzaakt door vaccinatie, en zou het kunnen dat als je bang bent voor myocarditis dat je je juist moet laten vaccineren omdat dat netto het risico daarop verlaagt?
Al met al zie ik in jouw reactie geen argumenten om jouw stelling van gewicht te voorzien die ofwel door feiten gestaafd worden, ofwel die volgen uit logica en ratio.
Cijfers graag. We zitten in COR, alleen maar beweren is hier geen optie.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Myo is dus veel meer door vaccinatie. En jawel, dat probleem is pas groot geworden na vaccinatie rondes.
Jij claimt wat, dus jij komt met cijfers. Niet omgedraaid.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:16 schreef ludovico het volgende:
Maarja daar vallen papers voor te raadplegen maar ik weet al met welk type jij dan komt aanzetten.
Kleine tip je steekproef selectie uit jouw onderzoeken is niet random. Kijk eens naar de totale incidentie voor en na vaccinatie rondes.
Laat maar zien dan. Of moeten we het geloven omdat jij zegt dat het zo is?quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Myo is dus veel meer door vaccinatie. En jawel, dat probleem is pas groot geworden na vaccinatie rondes.
Maar hoe weet je dan of je myocarditis door infectie of door vaccinatie komt?quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:14 schreef ludovico het volgende:
Netto verlaag je het risico er als jonge man zeker niet mee, laat staan als je al besmet bent geweest in het verleden.
Huhquote:Op woensdag 25 januari 2023 08:16 schreef ludovico het volgende:
Maarja daar vallen papers voor te raadplegen maar ik weet al met welk type jij dan komt aanzetten.
Kleine tip voor de selectie van onderzoeken waar jij mee komt: kan je op basis van incidentie voor en na vaccinatierondes een causaal verband aantonen?quote:Kleine tip je steekproef selectie uit jouw onderzoeken is niet random. Kijk eens naar de totale incidentie voor en na vaccinatie rondes.
Als een statistische test laat zien dat het aantal gevallen myocarditus significant hoger ligt - met 95-99+% zekerheid, en we praten over een behoorlijk verschil, waarbij dat voornamelijk na de prikken te observeren valt (causaliteits hint) dit in de periode voor de vaccins - met de oude variant - niet te observeren viel. Kun je wel blijven harken dat het door het virus komt (en de mutatie dus opeens voor verschillen zorgt of iets dergelijks) maar dat ontkracht dan nog niet het significant gevonden verschil na de vaccinatie.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:54 schreef Isdatzo het volgende:
Maar hoe weet je dan of je myocarditis door infectie of door vaccinatie komt?
Causaliteit is altijd een plausibiliteits vraagstuk, ik ben niet zo onder de indruk van zo een opmerking.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:54 schreef Isdatzo het volgende:
Kleine tip voor de selectie van onderzoeken waar jij mee komt: kan je op basis van incidentie voor en na vaccinatierondes een causaal verband aantonen?
Stop maar met gedachte-experimenten en lever cijfers aan. Zo niet, laten we dat hele myocarditis gebeuren voor wat het is.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als een statistische test laat zien dat het aantal gevallen myocarditus significant hoger ligt - met 95-99+% zekerheid, en we praten over een behoorlijk verschil, waarbij dat voornamelijk na de prikken te observeren valt (causaliteits hint) dit in de periode voor de vaccins - met de oude variant - niet te observeren viel. Kun je wel blijven harken dat het door het virus komt (en de mutatie dus opeens voor verschillen zorgt of iets dergelijks) maar dat ontkracht dan nog niet het significant gevonden verschil na de vaccinatie.
En dan blijft er echt staan dat je steekproef niet random is en dat dat een hoog risico laat zien (biased) voor myocarditus voor jonge mannen in deze na een besmetting.
Ongecorrigeerd voor eerdere besmettingen, niet random steekproef.
En tenzij iedereen tegelijkertijd besmet raakt als het vaccin krijgt toegediend kun je bovenstaande dus wel herleiden aan de prik i.p.v. besmetting.
Ander gedachte-experiment:
Als 30% van het land besmet raakt ieder jaar, en het risico volgens je onderzoek op myocarditus na besmetting ligt een factor 10 hoger (bij wijze van).
Dan heb je weging 70% * 1 en 30% * 10 = 370%, een 270% toename op de totale incidentie.
Als je die toename niet kunt lokaliseren in de cijfers weet je dus dat je bias hebt in je cijfers, en ook met hoeveel.
En ja ik begrijp de roep om bronnen wel hoor maar ben niet aan het werk, lijkt mij vanuit theoretisch statistisch-wetenschappelijk oogpunt dat deze comment gewoon van waarde is op dit forum.
[..]
Causaliteit is altijd een plausibiliteits vraagstuk, ik ben niet zo onder de indruk van zo een opmerking.
Zelfs in uiterst gecontroleerde natuurkundige proeven bestaat er zoiets als quantum mechanica(?), waarbij het deeltje zich opeens gaat gedragen als een golf als je er een camera op zet.
Bedoel, natuurkundige proeven heb je 99.99999999999999999999% zekerheid over de plausibiliteit erachter maar zelfs daar kan de wereld gek doen.
Hier staat niks, behalve wollige "wat als"-rookgordijnen met willekeurige cijfertjes. Om mezelf te herhalen:quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als een statistische test laat zien dat het aantal gevallen myocarditus significant hoger ligt - met 95-99+% zekerheid, en we praten over een behoorlijk verschil, waarbij dat voornamelijk na de prikken te observeren valt (causaliteits hint) dit in de periode voor de vaccins - met de oude variant - niet te observeren viel. Kun je wel blijven harken dat het door het virus komt (en de mutatie dus opeens voor verschillen zorgt of iets dergelijks) maar dat ontkracht dan nog niet het significant gevonden verschil na de vaccinatie.
En dan blijft er echt staan dat je steekproef niet random is en dat dat een hoog risico laat zien (biased) voor myocarditus voor jonge mannen in deze na een besmetting.
En tenzij iedereen tegelijkertijd besmet raakt als het vaccin krijgt toegediend kun je bovenstaande dus wel herleiden aan de prik i.p.v. besmetting.
Als 30% van het land besmet raakt ieder jaar, en het risico volgens je onderzoek op myocarditus na besmetting ligt een factor 10 hoger (bij wijze van).
Dan heb je weging 70% * 1 en 30% * 10 = 370%, een 270% toename op de totale incidentie.
Als je die toename niet kunt lokaliseren in de cijfers weet je dus dat je bias hebt in je cijfers, en ook met hoeveel.
(overduidelijk ook dat de IFR cijfers helemaal fout zaten vanwege "does not add up" principes).
En ja ik begrijp de roep om bronnen wel hoor maar ben niet aan het werk, lijkt mij vanuit theoretisch statistisch-wetenschappelijk oogpunt dat deze comment gewoon van waarde is op dit forum.
[..]
Causaliteit is altijd een plausibiliteits vraagstuk, ik ben niet zo onder de indruk van zo een opmerking.
Zelfs in uiterst gecontroleerde natuurkundige proeven bestaat er zoiets als quantum mechanica(?), waarbij het deeltje zich opeens gaat gedragen als een golf als je er een camera op zet.
Bedoel, natuurkundige proeven heb je 99.99999999999999999999% zekerheid over de plausibiliteit erachter maar zelfs daar kan de wereld gek doen.
Je zegt eigenlijk in heel veel woorden dat je geen data hebt maar gedachte experimenten ook wel voldoende acht.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
(overduidelijk ook dat de IFR cijfers helemaal fout zaten vanwege "does not add up" principes).
[..]
Als je in bovenstaande geen ratio leest moet je het bij jezelf zoeken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier staat niks, behalve wollige "wat als"-rookgordijnen met willekeurige cijfertjes. Om mezelf te herhalen:
Al met al zie ik in jouw reactie geen argumenten om jouw stelling van gewicht te voorzien die ofwel door feiten gestaafd worden, ofwel die volgen uit logica en ratio.
Jij claimt iets. De bewijslast ligt bij jou.
Nee. Andere exercitie, de bronnen zijn langsgekomen die een toename Myocarditis laten zien. Prima dat daar naar gevraagd wordt, als er dan gevraagd wordt hoe je dan zeker moet weten dat het door het vaccin komt of door Covid zelf, dat staat hierboven behandeld.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:53 schreef Intint het volgende:
[..]
Je zegt eigenlijk in heel veel woorden dat je geen data hebt maar gedachte experimenten ook wel voldoende acht.
Ik geloof dat je ergens geschreven hebt dat jouw coronavaccin bij jou op je hart sloeg.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee. Andere exercitie, de bronnen zijn langsgekomen die een toename Myocarditis laten zien. Prima dat daar naar gevraagd wordt, als er dan gevraagd wordt hoe je dan zeker moet weten dat het door het vaccin komt of door Covid zelf, dat staat hierboven behandeld.
Ga jij nou maar eerst met argumenten gebaseerd op cijfers en logica je claims ondersteunen voordat je mij gaat vertellen dat ik iets 'bij mezelf' moet zoeken. Ik zal je een paar handvatten geven:quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je in bovenstaande geen ratio leest moet je het bij jezelf zoeken.
Als? Ja, en als mijn tante een lul had dan was ze m'n oom. Welke 'statistische test', en op welke gegevens. Of is dit allemaal gewoon wat hypothetisch gelul.quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als een statistische test laat zien dat het aantal gevallen myocarditus significant hoger ligt - met 95-99+% zekerheid,
Een 'behoorlijk verschil'... kan je dat kwantificeren? 'Voornamelijk', wat bedoel je daarmee? Daarnaast: met een stofkam vind je stof, maar alleen wanneer je ermee kamt en alleen daar waar je kamt. Dat is dan ook de enige causaliteit die je daarmee aantoont.quote:en we praten over een behoorlijk verschil, waarbij dat voornamelijk na de prikken te observeren valt (causaliteits hint) dit in de periode voor de vaccins - met de oude variant - niet te observeren viel.
Welk significant gevonden verschil? Dat significant gevonden verschil dat je net verzonnen hebt, of een ander? Indien het laatste: laat dat dan eens zien.quote:Kun je wel blijven harken dat het door het virus komt (en de mutatie dus opeens voor verschillen zorgt of iets dergelijks) maar dat ontkracht dan nog niet het significant gevonden verschil na de vaccinatie.
Hier kan ik geen chocola van maken: welke steekproef, welk hoog risico, en welke bias?quote:En dan blijft er echt staan dat je steekproef niet random is en dat dat een hoog risico laat zien (biased) voor myocarditus voor jonge mannen in deze na een besmetting.
Wat is het verschil tussen een random steekproef en 'ongecorrigeerd voor eerdere besmettingen'?quote:Ongecorrigeerd voor eerdere besmettingen, niet random steekproef.
Ja, wanneer praktisch iedereen in aanraking gekomen is met het virus voordat jij besluit dat je naar myocarditis wil gaan kijken? Hoe dan.quote:En tenzij iedereen tegelijkertijd besmet raakt als het vaccin krijgt toegediend kun je bovenstaande dus wel herleiden aan de prik i.p.v. besmetting.
Laten we dit even samenvatten: Als. Bij wijze van. Dan. Als.quote:Ander gedachte-experiment:
Nee, lijkt me niet.quote:En ja ik begrijp de roep om bronnen wel hoor maar ben niet aan het werk, lijkt mij vanuit theoretisch statistisch-wetenschappelijk oogpunt dat deze comment gewoon van waarde is op dit forum.
Klok. Klepel. Nog minder relevant dan de rest van je reactie, en de dualiteit van golven en deeltjes heeft niks met plausibiliteit in de context van deze discussie te maken.quote:[..]
Die obsessie was er al voordat hij zich liet vaccineren, dus we kunnen het ook omdraaienquote:Op woensdag 25 januari 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ergens geschreven hebt dat jouw coronavaccin bij jou op je hart sloeg.
Dus ik snap de obsessie wel.
Linksom of rechtsom: ruim voordat er überhaupt sprake was van coronavaccinaties was al bekend dat myocarditis (in jonge en gezonde mensen) een gevolg kan zijn van een corona-infectie.quote:Maar feit blijft dat je niet kunt aantonen in welke verhouding Myocarditis door het vaccin of door het doormaken van een corona besmetting komt.
Ja eens.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die obsessie was er al voordat hij zich liet vaccineren, dus we kunnen het ook omdraaien: met zo'n obsessie is het niet zo gek dat je denkt dat het coronavaccin op je hart slaat.
[..]
Linksom of rechtsom: ruim voordat er überhaupt sprake was van coronavaccinaties was al bekend dat myocarditis (in jonge en gezonde mensen) een gevolg kan zijn van een corona-infectie.
Ja. Ik wil ook niks aan z'n beleving afdoen hoor, maar er is weinig zo nietszeggend als 'de beleving' van mensen, en al helemaal wanneer het aankomt op een onderwerp waar ze al lang en breed een stevige mening over gevormd hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja eens.
Uiteindelijk is dat 'op het hart slaan' ook niet aangetoond bij @:ludovico . Het was echter wel zijn beleving.
Je weet wat er in COR van je verqwacht wordt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Viesdik het volgende:
@:miss_sly
niet alles is met bewijs aan te tonen.. en dat is maar goed ook
als er een moord wordt gepleegd en er staat niks op beeld heb je nog altijd te maken met getuigen
Maar dat was niet een mRNA-vaccin als ik me niet vergis, terwijl dat dan zogenaamd de vaccins zijn die tot al die problemen leiden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ergens geschreven hebt dat jouw coronavaccin bij jou op je hart sloeg.
Maar feit blijft dat je niet kunt aantonen in welke verhouding Myocarditis door het vaccin of door het doormaken van een corona besmetting komt.
Als Covid voor jonge mannen geen significant verschil kan maken in aantallen terwijl het vaccin dat wel doet dan is het toch aardig rond? Alles wordt maar steeds gespinned alsof het dan opeens door de nieuwe variant was, en ja die leek wel venijniger.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar feit blijft dat je niet kunt aantonen in welke verhouding Myocarditis door het vaccin of door het doormaken van een corona besmetting komt.
Bloedklonters (primair) jonge vrouwen was Astrazenica, Myocarditus verhaal zit meer bij Pfizer en Moderna (meer bij Moderna).quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat was niet een mRNA-vaccin als ik me niet vergis, terwijl dat dan zogenaamd de vaccins zijn die tot al die problemen leiden.
Ik kan mezelf nogmaals herhalen maar als jij echt geen logica kunt ontdekken in de argumentatie daar dan moet je dat echt bij jezelf zoeken.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:59 schreef Isdatzo het volgende:
Ga jij nou maar eerst met argumenten gebaseerd op cijfers en logica je claims ondersteunen voordat je mij gaat vertellen dat ik iets 'bij mezelf' moet zoeken. Ik zal je een paar handvatten geven:
Puur doordat iets op papier logisch klinkt wil niet zeggen dat het een feit is.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan mezelf nogmaals herhalen maar als jij echt geen logica kunt ontdekken in de argumentatie daar dan moet je dat echt bij jezelf zoeken.
regels zijn er om gebroken te wordenquote:Op woensdag 25 januari 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet wat er in COR van je verqwacht wordt.
Nee.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:24 schreef Viesdik het volgende:
[..]
regels zijn er om gebroken te worden
Ik vraag je dan ook niet om jezelf te herhalen (alsjeblieft niet) maar om de stellingen die je eerder in dit topic geponeerd hebt te ondersteunen met argumenten die berusten op gegevens in plaats van op even onnavolgbare als hypothetische "als dan"-redeneringen die je uit je duim zuigt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan mezelf nogmaals herhalen maar als jij echt geen logica kunt ontdekken in de argumentatie daar dan moet je dat echt bij jezelf zoeken.
maar ik hou wel van jequote:
Vastquote:
Je geeft geen argumentatie, dus er is geen logica,quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2109730quote:When follow-up was restricted to 7 days after the second vaccine dose, the analysis results for male recipients between the ages of 16 and 19 years were even stronger than the findings within 30 days (rate ratio, 31.90; 95% CI, 15.88 to 64.08).
Ik weet niet wat je nu denkt te hebben aangetoond, maar de oorspronkelijke vraag was: hoe verhoudt dat zich tot myocarditis als gevolg van een corona-infectie.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2109730
Eerste 7 dagen 32x verhoogde kans op Myocarditis, die opgemerkt moet worden ergens dus downward biased.
En nu de myocarditis cijfers van een corona besmetting?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2109730
Eerste 7 dagen 32x verhoogde kans op Myocarditis, die opgemerkt moet worden ergens dus downward biased.
Voldoende onderbouwd hoop ik dat dat wél causaal is, vind je van niet, ook prima, geen discussie waard vind ik.
Mijn zoekskills zijn niet goed genoeg / de papers zijn niet zo makkelijk te vinden / die onderzoeken zijn niet gedaan / de steekproeven zijn niet random.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En nu de myocarditis cijfers van een corona besmetting?
En wat als mensen vaker corona krijgen? Zowel gevaccineerd als ongevaccineerd.
Want daar ging het om.
Ik niet. Want corona ging niet volledig vrij rond onder de bevolking.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn zoekskills zijn niet goed genoeg / de papers zijn niet zo makkelijk te vinden / die onderzoeken zijn niet gedaan / de steekproeven zijn niet random.
Eigenlijk is het tamelijk simpel, gewoon een time series pakken voor age-group X, en dan eens zien wat er te observeren valt.
Als 2020 niet uitschiet en er een duidelijk verschil ontstaat na introductie vaccinaties vind ik dat bijzonder.
450 per miljoen na een infectie.quote:We considered three age cohorts: 12-17 years old to match US myocarditis data following mRNA COVID-19 vaccination, and 12-15 and 16-19 years old to align with common age groupings for vaccination policy and an Israeli report of especially high risk in males age 16-19 following mRNA COVID-19 vaccination
[ ]
To ensure a reasonable diagnosis history and relationship with the HCO, patients were required to have two unrelated outpatient visits: 1 month to 2 years before the index date, and another 6 months to 2 years before that. Patients were excluded for any prior cardiovascular condition, or if they received an mRNA vaccine prior to diagnosis of myocarditis. Anyone with a diagnosis of “other specified viral infection” was excluded if they lacked a positive COVID-19 virus or antibody test. Patients with a lone COVID-19 diagnosis and a proximal (±3 days) negative COVID test but no positive test within 14 days following COVID-19 diagnosis were also excluded.
[ ]
While cases of myocarditis are expected to result in interaction with the health care system, there will be many missed COVID-19 cases that will not be detected in the HCO’s electronic health records. We sought to estimate the proportion of missed COVID-19 cases. For each cohort, we queried the TriNetX Live Research Network to find people with matching demographics using similar engagement with the HCO: outpatient visit in the system in the two years ending March 31, 2021 (our study’s ending date for index COVID-19 diagnosis or positive virus test), as well as another outpatient visit six months to two years before that. Of these people, we queried to find out how many of them had a COVID-19 diagnosis or positive virus test in our study period, April 1, 2020 - March 31, 2021. This proportion was compared to the proportion of the population that had COVID-19 during that period.
[ ]
The missed COVID-19 cases can be broken down into three categories: not tested and no physician contact; tested outside the TriNetX system but no physician contact; and tested and received care outside the TriNetX system. We assumed this last group would have clinical courses similar to those followed up in the TriNetX database. All three groups of missed cases were expected to be substantial in size and in the absence of data to refine the estimate, we assumed all three groups would be of equal size. Based on these assumptions, we adjusted the number of myocarditis cases to reflect the missed cases arising from patients tested and followed up outside of TriNetX.
[ ]
For the 12-17-year-old male cohort, 6,846 patients met the study criteria (Table 2). There were 6 (0.09%) cases of myocarditis overall, corresponding to a rate of 1 case of myocarditis per 1,141 COVID-19 patients, or 876 cases per million patients (Wilson Score interval: 402 - 1,911). After adjusting for missed cases of COVID-19 and myocarditis, the adjusted cases per million was 450 (206 - 982).
Dit houdt niet op joh, die maatregelen deden geen ruk. Dit is een cirkelredenatie heb ik jou daar.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik niet. Want corona ging niet volledig vrij rond onder de bevolking.
Pas in 2022 ging het vrij rond. Dat zag ik ook hier op fok. Toen werd Jan en alleman besmet.
Komt dit overeen met het te observeren aantal myocarditis opnames voor die jonge leeftijdsgroepen? Of zal er een dikke bias in zitten? Maar daar ga jij aan voorbij, en die onderzoekers ook.quote:
Wat is je vraag nou precies?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Komt dit overeen met het te observeren aantal myocarditis opnames voor die jonge leeftijdsgroepen? Of zal er een dikke bias in zitten? Maar daar ga jij aan voorbij, en die onderzoekers ook.
Je stelt dat corona even hard door de bevolking heen ging in 2020 als in 2022.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit houdt niet op joh, die maatregelen deden geen ruk. Dit is een cirkelredenatie heb ik jou daar.
Of je je bevindingen staaft aan de realiteit.quote:
Eerste lock down deed wel wat ja, vooral het virus binnen Brabant en Limburg houden, dat was redelijk zinvol, het gros komt denk ik toch van wat Maurice de Hond de superspread events noemt. Maar dat noem ik geen lock-down. Hoewel het natuurlijk wel een maatregel is. Dus ja de eerste lock-down correleerde zeker wel met effectiviteit.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
De eerste lockdown van 2020 (die we zo ongeveer vrijwillig deden na de beelden van Bergamo) deed geen ruk? Okay.
Ben hier wel een beetje klaar mee.
Je springt van de hak op de tak en geeft geen bronnen en doet allerlei aannames over myocarditis.
Word jij even op je wenken bediend door dit paper: https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of je je bevindingen staaft aan de realiteit.
Aantal myocarditus opnames in ziekenhuizen zouden te meten moeten zijn niet?
Precies, na een test, niet random.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
This compares with an extra 40 (95% CI 38, 41) myocarditis events per 1 million patients in the 28 days following a SARS-CoV-2 positive test. We also observed increased risks of pericarditis and cardiac arrhythmias following a positive SARS-CoV-2 test.
Heb je het paper wel gelezen? Het gaat om ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Precies, na een test, niet random.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je het paper wel gelezen? Het gaat om ziekenhuisopnames.
Dat die test in het ziekenhuis afgenomen wordt maakt het niet beter.quote:following a positive SARS-CoV-2 test.
LEES. HET. PAPER.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Dat die test in het ziekenhuis afgenomen wordt maakt het niet beter.
Pieter Omtzigt vraagt het aan de regering om uit te laten voeren met onze gegevens door onafhankelijke onderzoekers maar dat wordt dus non-stop gefrustreerd, en dan gaat het over oversterfte in een algemenere zin.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, dit was precies wat ik wilde voorkomen. In plaats van dat Ludo zijn beweringen bewijst ben ik ze aan het ontkrachten, en gaat hij met hagel schieten op de gegevens die ik aandraag. Elk 'balletje kritiek' is eenvoudig te fileren, maar door dat te doen raakt het oorspronkelijke discussiepunt wel buiten zicht.
Als wat ik aandraag niet goed is (iets dat gevoeglijk geconcludeerd wordt zonder het paper daadwerkelijk gelezen te hebben), kom dan zelf een keer met iets.
JOUW stelling. JOUW bewijslast. Hup!
JOUW stelling. JOUW bewijslast. JOUW probleem.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt vraagt het aan de regering om uit te laten voeren met onze gegevens door onafhankelijke onderzoekers maar dat wordt dus non-stop gefrustreerd, en dan gaat het over oversterfte in een algemenere zin.
Dat er door de hele EU nog steeds oversterfte is in 2022 is wel opmerkelijk, ik zou het willen onderzoeken allemaal maar ach.
"Jouw bewijslast" ja ehh, geef de data dan.![]()
Mweh, dat kun je niet hooghouden tegen bijvoorbeeld een Ronald Meester die maar al te graag ethisch de data doorneust maar simpelweg de data niet krijgt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:41 schreef Isdatzo het volgende:
JOUW stelling. JOUW bewijslast. JOUW probleem.
Geldt idem dan voor jouw claims die jij wel even denkt te kunnen extrapoleren op de realiteit.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:41 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb genoeg werk voor je gedaan, je zoekt 't maar lekker uit. Tot op heden heb je je stelling niet hard weten te maken dus blijft het nog steeds een gevalletje Hitchens's razor: what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence.
Met andere woorden: totdat jij je stelling bewijst kan jouw stelling de vuilbak in.
Klopt ik heb een time series nodig voor incidentie myocarditus.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
Ik claim niks in dit topic. Geen idee waar je met de doelpalen naartoe denkt te gaan, maar we hebben het hier nog altijd over JOUW stelling die je tot op heden van geen enkel gewicht hebt weten te voorzien.
Mooi. Dan zijn we eruit: stelling in de prullenbak. We horen het wel als je je time series hebt.quote:
we zien welquote:Op woensdag 25 januari 2023 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vast
Maar dan nog gelden de grenzen ook voor jou
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |