abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207691460
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Die lieten jou dat artikel posten?
Waarom zou ik geen nu.nl kunnen citeren? Hoef het niet me alles in het artikel eens te zijn of het veel waarde vinden hebben?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207691482
Lastig zat overigens om mogelijke / vermoedelijke / kans op overlijdens n.a.v. Corona prik bij jonge vrouwen te vinden.

quote:
Aantal gemelde overlijdens na coronavaccinatie tot 18 februari 2022

20 t/m 40 jaar

17
https://www.lareb.nl/news(...)r%20het%20overlijden.

quote:
Trombose en een laag aantal bloedplaatjes
Drie patiënten overleden vrijwel zeker aan de zeldzame bijwerking van uitgebreide trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes na AstraZeneca vaccinatie. Bij twee andere overledenen was het niet duidelijk, maar wel mogelijk dat het deze bijwerking betrof.
Dit is het meest significante stukje tekst want al het overige heeft nogal wat "co-morbiditeit / andere reden" gehalte.

Misschien wat menselijk hoor, een enkele dood is tragisch, een miljoen doden is een statistiek... In Oekraïne zijn 200.000 jonge mannen als kanonnenvoer naar de hemel gestuurd en ik maak me druk om 5 (waarschijnlijk) jonge vrouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 23:30:47 #128
236264 crew  capricia
pi_207691586
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom zou ik geen nu.nl kunnen citeren? Hoef het niet me alles in het artikel eens te zijn of het veel waarde vinden hebben?
Het citaat kwam uit je bron van het Parool:
quote:
Een verband met het vaccin staat overigens nog niet vast.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_207691602
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Het citaat kwam uit je bron van het Parool:
[..]

Zelfde verhaal als hierboven joh. Blijf niet bezig.
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 23:34:29 #130
236264 crew  capricia
pi_207691613
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zelfde verhaal als hierboven joh. Blijf niet bezig.
Wat heeft nu.nl met het citaat uit het Parool te maken dan?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_207691615
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vertel dat die overleden jonge vrouwen van die zeldzame bijwerking..
Je ontkracht niet wat ik zeg. Bijwerkingen komen voor maar zijn extreem zeldzaam en vele malen lager dan de risico's van het virus.
pi_207691623
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, wat verwacht je dan van nu.nl
Dus eigenlijk moeten we alleen kijken naar de stukjes van dat artikel die conform jouw bias zijn?
pi_207691647
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:34 schreef Intint het volgende:

[..]
Je ontkracht niet wat ik zeg. Bijwerkingen komen voor maar zijn extreem zeldzaam en vele malen lager dan de risico's van het virus.
De risico's zijn niet voor iedereen gelijk.
Als jij het hebt over de risico's voor gezonde jonge mannen en vrouwen. En dan met name Astrazenica voor de vrouwen en het myocarditus risico voor jonge mannen van de andere vaccins weegt, dan lijkt mij het allemaal wat voorbarig om daar stellig in te zijn.

Spreek je ergens (ver) achter de komma als het gaat om overlijdens, sure.

Overlijden aan Covid/Influenza als gezond jong persoon is óók extreem zeldzaam.
En als je het al eens natuurlijk gehad hebt (besmet bent geweest) en antistoffen hebt gehad wordt die waag nog veel schever getrokken.
pi_207691674
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:36 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus eigenlijk moeten we alleen kijken naar de stukjes van dat artikel die conform jouw bias zijn?
Nee, je moet stukken tekst beoordelen op diens merites, en een beetje nadenken hoe we tot bepaalde conclusies zouden kunnen komen en dergelijk, beetje verdiepen.

Je moet mij niet vertellen dat ik last heb van confirmation bias als ik kan beargumenteren waarom iets zwak overkomt.

Dat is ook een dooddoener overigens en een tikje anti-wetenschappelijk.
2 punten:

Beetje objectief zijn.
Beetje eerlijk ende integer zijn.

Maar goed men zal mij hier niet objectief vinden al heb ik geen woord gelogen.

Trouwens dat feit is juist één van de punten die bijzonder is, dat mensen een overtuiging hebben die zo sterk is dat er een mismatch is tussen de realiteit - die op die punten gewoon goed gedocumenteerd en te raadplegen is - en de eigen overtuiging.

Één van de redenen dat ik graag stelling neem tegen algehele consensus in - indien ik een andere mening heb -, consensus is comfort, biedt alleen maar een gemakkelijke plek om niet te hoeven nadenken terwijl je je ego kan voeden in eigen gelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 23-01-2023 23:48:21 ]
  maandag 23 januari 2023 @ 23:49:11 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207691717
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, je moet stukken tekst beoordelen op diens merites, en een beetje nadenken hoe we tot bepaalde conclusies zouden kunnen komen en dergelijk, beetje verdiepen.

Je moet mij niet vertellen dat ik last heb van confirmation bias als ik kan beargumenteren waarom iets zwak overkomt.

Dat is ook een dooddoener overigens en een tikje anti-wetenschappelijk.
2 punten:

Beetje objectief zijn.
Beetje eerlijk ende integer zijn.

Maar goed men zal mij hier niet objectief vinden al heb ik geen woord gelogen.

Trouwens dat feit is juist één van de punten die bijzonder is, dat mensen een overtuiging hebben die zo sterk is dat er een mismatch is tussen de realiteit - die op die punten gewoon goed gedocumenteerd en te raadplegen is - en de eigen overtuiging.

Één van de redenen dat ik graag stelling neem tegen algehele consensus in - indien ik een andere mening heb -, consensus is comfort, biedt alleen maar een gemakkelijke plek om niet te hoeven nadenken terwijl je je ego kan voeden in eigen gelijk.
Goed lang verhaal hoor, maar ga je nog vertellen waarom de vaccinatiebalans volgens jou negatief uitvalt voor (relatief) jonge en gezonde mensen of blijft het bij een hoop luchtfietserij?
Huilen dan.
pi_207691745
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:06 schreef Intint het volgende:

[..]
Zoals?
MAGUFULI (61), Tansania † 17.03.2021

BAKAYOKO (56), Elfenbeinküsten † 10.03.2021

DLAMINI (52), Swasiland † 13.12.2020

NKURUNZIZA (55), Burundi † 08.06.2020

"Covid-sterfgevallen" van kritische regeringsleiders in Afrika, de opvolgers voerden de dictatuur wel in
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_207691758
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat denk je dat mijn mening is over dit soort tekst? Dat ik daarvan onder de indruk ben?
Nee, maar het feit dat jij ergens stellig in gelooft, niet gehinderd door enige onderbouwing, maakt het niet bepaald een sterker argument, dan wordt het meer religie.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 07:09:18 #138
5428 crew  miss_sly
pi_207692260
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:55 schreef Viesdik het volgende:

[..]
MAGUFULI (61), Tansania † 17.03.2021

BAKAYOKO (56), Elfenbeinküsten † 10.03.2021

DLAMINI (52), Swasiland † 13.12.2020

NKURUNZIZA (55), Burundi † 08.06.2020

"Covid-sterfgevallen" van kritische regeringsleiders in Afrika, de opvolgers voerden de dictatuur wel in
Heb je daar linkjes bij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207692818
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 07:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb je daar linkjes bij?
Zal ik vanavond doen
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 09:02:55 #140
5428 crew  miss_sly
pi_207692848
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 08:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Zal ik vanavond doen
Top.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 09:45:48 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207693122
Inb4 niks meer van horen.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 09:55:14 #142
5428 crew  miss_sly
pi_207693206
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
Inb4 niks meer van horen.
Dat vind ik wat voorbarig. Geef hem in ieder geval een kans.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 10:05:39 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207693287
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik wat voorbarig. Geef hem in ieder geval een kans.
Ik ben de eerste twee pagina's nog niet vergeten: hij heeft kansen genoeg gehad in dit topic. Dat lijstje hierboven is gewoon een 1:1 copy/paste uit een Duits wappiekanaal op telegram.

De suggestie dat ze vermoord zijn omdat ze weigerden één of andere globalistische agenda te dienen is te bizar voor woorden. Dat het überhaupt mag blijven staan...
Huilen dan.
pi_207695136
-niet doen, lever maar bronnen-

[ Bericht 95% gewijzigd door miss_sly op 24-01-2023 13:02:16 ]
pi_207698999
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Goed lang verhaal hoor, maar ga je nog vertellen waarom de vaccinatiebalans volgens jou negatief uitvalt voor (relatief) jonge en gezonde mensen of blijft het bij een hoop luchtfietserij?
Myocarditus bij jonge mensen fors omhoog, risico voor gezonde mensen op jonge leeftijd nauwelijks aangetoond, vroegere besmetting niet meenemen maakt het nog matiger.
pi_207699003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Nee, maar het feit dat jij ergens stellig in gelooft, niet gehinderd door enige onderbouwing, maakt het niet bepaald een sterker argument, dan wordt het meer religie.
Waar geloof ik stellig in?
Als je na 2 jaar nog niet met bewijs kan komen dat iets werkzaam is krijg je inderdaad religie. Gebrek aan wetenschappelijk bewijs zegt óók iets, namelijk dat er geen effect gevonden kan worden.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 19:03:42 #147
5428 crew  miss_sly
pi_207699023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar geloof ik stellig in?
Als je na 2 jaar nog niet met bewijs kan komen dat iets werkzaam is krijg je inderdaad religie. Gebrek aan wetenschappelijk bewijs zegt óók iets, namelijk dat er geen effect gevonden kan worden.
Wacht even: van wat is er niet aangetoond dat het werkt?
pi_207699046
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wacht even: van wat is er niet aangetoond dat het werkt?
Het vaccin in het creëren van minder sterfte onder jonge gezonde mensen.
Ongezoomd op Covid sterfte wie weet, maar minimaal risico.

Ingezoomd op bijwerkingen voor jonge mannen met myocarditus verhaal zou ik niet zomaar wegwuiven, iets wat nauwelijks zinvol is heeft weinig nodig om netto negatief uit te vallen.

Als het virus zelf al geen significant meer sterfte kan veroorzaken bij een groep, hoezo moet er dan gepropageerd worden dat het zo zinvol is.
pi_207702193
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:55 schreef Viesdik het volgende:
MAGUFULI
Op 2 februari weigert tanzania covid-19 vaccinaties een maand later is hij dood.

de overige is weinig over te vinden, en dat is ook te verklaren met onbetrouwbare media

maar het is zeer opmerkelijk dat er 4 Afrikaanse presidenten binnen 1jaar overlijden op zeer jonge leeftijd

ook een 5e: Joivenel Moise uit Haïti
https://www.bloomberg.com(...)ere-without-vaccines

in dit filmpje geeft Prime Minister Ambrose Dlamini's op 16:22 aan dat ze vertrouwen hebben in de capaciteit van hun ziekenhuizen

[ Bericht 7% gewijzigd door Viesdik op 24-01-2023 22:07:41 ]
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 22:07:13 #150
5428 crew  miss_sly
pi_207702302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:01 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Op 2 februari weigert tanzania covid-19 vaccinaties een maand later is hij dood.

de overige is weinig over te vinden, en dat is ook te verklaren met onbetrouwbare media

maar het is zeer opmerkelijk dat er 4 Afrikaanse presidenten binnen 1jaar overlijden op zeer jonge leeftijd

ook een 5e: Joivenel Moise uit Haïti
https://www.bloomberg.com(...)ere-without-vaccines
Je snapt toch we dat dit soort vage toestanden niet hier past? Dus laten we dit verder rusten hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')