abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:28:21 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Of je je bevindingen staaft aan de realiteit.
Aantal myocarditus opnames in ziekenhuizen zouden te meten moeten zijn niet?
Word jij even op je wenken bediend door dit paper: https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0

We found increased risks of myocarditis associated with the first dose of ChAdOx1 and BNT162b2 vaccines and the first and second doses of the mRNA-1273 vaccine over the 1–28 days postvaccination period, and after a SARS-CoV-2 positive test. We estimated an extra two (95% confidence interval (CI) 0, 3), one (95% CI 0, 2) and six (95% CI 2, 8) myocarditis events per 1 million people vaccinated with ChAdOx1, BNT162b2 and mRNA-1273, respectively, in the 28 days following a first dose and an extra ten (95% CI 7, 11) myocarditis events per 1 million vaccinated in the 28 days after a second dose of mRNA-1273. This compares with an extra 40 (95% CI 38, 41) myocarditis events per 1 million patients in the 28 days following a SARS-CoV-2 positive test. We also observed increased risks of pericarditis and cardiac arrhythmias following a positive SARS-CoV-2 test.

Huilen dan.
pi_207715563
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
This compares with an extra 40 (95% CI 38, 41) myocarditis events per 1 million patients in the 28 days following a SARS-CoV-2 positive test. We also observed increased risks of pericarditis and cardiac arrhythmias following a positive SARS-CoV-2 test.
Precies, na een test, niet random.

Daarnaast het punt dat de risico's niet gelijk verdeeld zijn onder de groepen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:33:02 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Precies, na een test, niet random.
Heb je het paper wel gelezen? Het gaat om ziekenhuisopnames.
Huilen dan.
pi_207715607
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heb je het paper wel gelezen? Het gaat om ziekenhuisopnames.
quote:
following a positive SARS-CoV-2 test.
Dat die test in het ziekenhuis afgenomen wordt maakt het niet beter.
Hoe meer random je steekproef hoe beter, dus random mensen op straat gedwongen testen zegmaar, dan weet je zeker dat niemand vanwege andere kenmerken niet meedoet met je test, niet heel ethisch alleen.

Daarom doorrekenen, wat de implicaties zijn van die verhoogde ratio van myocarditus t.o.v. normaal dus en kijken naar hoeveel mensen besmet zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:34:32 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715626
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Dat die test in het ziekenhuis afgenomen wordt maakt het niet beter.
LEES. HET. PAPER.

We examined the associations between ChAdOx1, BNT162b2 or mRNA-1273 vaccines and selected cardiac conditions during the ongoing COVID-19 vaccination programme in England, which commenced on 8 December 2020. Separate analyses were carried out in cases with each cardiac outcome of interest. People were considered eligible for inclusion in each study cohort if they had received at least one vaccine dose, were at least 16 years old and were admitted to hospital with, or died from, the outcome of interest between 1 December 2020 and 24 August 2021 (last data update).
Huilen dan.
pi_207715650
Je zou heel veel moeten zien in time-series. *O*
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:37:50 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715694
Maar goed, dit was precies wat ik wilde voorkomen. In plaats van dat Ludo zijn beweringen bewijst ben ik ze aan het ontkrachten, en gaat hij met hagel schieten op de gegevens die ik aandraag. Elk 'balletje kritiek' is eenvoudig te fileren, maar door dat te doen raakt het oorspronkelijke discussiepunt wel buiten zicht.

Als wat ik aandraag niet goed is (iets dat gevoeglijk geconcludeerd wordt zonder het paper daadwerkelijk gelezen te hebben), kom dan zelf een keer met iets.

JOUW stelling. JOUW bewijslast. Hup!
Huilen dan.
pi_207715722
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, dit was precies wat ik wilde voorkomen. In plaats van dat Ludo zijn beweringen bewijst ben ik ze aan het ontkrachten, en gaat hij met hagel schieten op de gegevens die ik aandraag. Elk 'balletje kritiek' is eenvoudig te fileren, maar door dat te doen raakt het oorspronkelijke discussiepunt wel buiten zicht.

Als wat ik aandraag niet goed is (iets dat gevoeglijk geconcludeerd wordt zonder het paper daadwerkelijk gelezen te hebben), kom dan zelf een keer met iets.

JOUW stelling. JOUW bewijslast. Hup!
Pieter Omtzigt vraagt het aan de regering om uit te laten voeren met onze gegevens door onafhankelijke onderzoekers maar dat wordt dus non-stop gefrustreerd, en dan gaat het over oversterfte in een algemenere zin.

Dat er door de hele EU nog steeds oversterfte is in 2022 is wel opmerkelijk, ik zou het willen onderzoeken allemaal maar ach.

"Jouw bewijslast" ja ehh, geef de data dan. *O*
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:41:50 #209
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pieter Omtzigt vraagt het aan de regering om uit te laten voeren met onze gegevens door onafhankelijke onderzoekers maar dat wordt dus non-stop gefrustreerd, en dan gaat het over oversterfte in een algemenere zin.

Dat er door de hele EU nog steeds oversterfte is in 2022 is wel opmerkelijk, ik zou het willen onderzoeken allemaal maar ach.

"Jouw bewijslast" ja ehh, geef de data dan. *O*
JOUW stelling. JOUW bewijslast. JOUW probleem.

Ik heb genoeg werk voor je gedaan, je zoekt 't maar lekker uit. Tot op heden heb je je stelling niet hard weten te maken dus blijft het nog steeds een gevalletje Hitchens's razor: what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence.

Met andere woorden: totdat jij je stelling bewijst kan jouw stelling de vuilbak in.
Huilen dan.
pi_207716054
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:41 schreef Isdatzo het volgende:
JOUW stelling. JOUW bewijslast. JOUW probleem.
Mweh, dat kun je niet hooghouden tegen bijvoorbeeld een Ronald Meester die maar al te graag ethisch de data doorneust maar simpelweg de data niet krijgt.
pi_207716074
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:41 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb genoeg werk voor je gedaan, je zoekt 't maar lekker uit. Tot op heden heb je je stelling niet hard weten te maken dus blijft het nog steeds een gevalletje Hitchens's razor: what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence.

Met andere woorden: totdat jij je stelling bewijst kan jouw stelling de vuilbak in.
Geldt idem dan voor jouw claims die jij wel even denkt te kunnen extrapoleren op de realiteit. *O* Nergens geverifieerd dat de modellen overeenkomen met de realiteit namelijk.

En ja dat is belangrijk want bias vanwege niet-random zijnde steekproeven.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:02:37 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207716107
Ik claim niks in dit topic. Geen idee waar je met de doelpalen naartoe denkt te gaan, maar we hebben het hier nog altijd over JOUW stelling die je tot op heden van geen enkel gewicht hebt weten te voorzien.
Huilen dan.
pi_207716115
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
Ik claim niks in dit topic. Geen idee waar je met de doelpalen naartoe denkt te gaan, maar we hebben het hier nog altijd over JOUW stelling die je tot op heden van geen enkel gewicht hebt weten te voorzien.
Klopt ik heb een time series nodig voor incidentie myocarditus.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:06:17 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207716154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klopt
Mooi. Dan zijn we eruit: stelling in de prullenbak. We horen het wel als je je time series hebt.
Huilen dan.
pi_207716405
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vast :D

Maar dan nog gelden de grenzen ook voor jou ;)
we zien wel :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')