abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 14:47:55 #176
5428 crew  miss_sly
pi_207708677
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geloof dat je ergens geschreven hebt dat jouw coronavaccin bij jou op je hart sloeg.
Dus ik snap de obsessie wel.

Maar feit blijft dat je niet kunt aantonen in welke verhouding Myocarditis door het vaccin of door het doormaken van een corona besmetting komt.
Maar dat was niet een mRNA-vaccin als ik me niet vergis, terwijl dat dan zogenaamd de vaccins zijn die tot al die problemen leiden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207708871
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geloof dat je ergens geschreven hebt dat jouw coronavaccin bij jou op je hart sloeg.
Dus ik snap de obsessie wel.

Maar feit blijft dat je niet kunt aantonen in welke verhouding Myocarditis door het vaccin of door het doormaken van een corona besmetting komt.
Als Covid voor jonge mannen geen significant verschil kan maken in aantallen terwijl het vaccin dat wel doet dan is het toch aardig rond? Alles wordt maar steeds gespinned alsof het dan opeens door de nieuwe variant was, en ja die leek wel venijniger.

Het zint mij überhaupt niet dat er zoveel druk wordt uitgeoefend op het nemen van een vaccin, maar als het virus zélf nauwelijks ziekmakend is maakt het alle neveneffecten des te erger.

Over dat aantonen, terecht om daar bronvermelding voor te vragen hoor. Wat dat betreft had ik alles geordend moeten opslaan op de PC.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207708897
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat was niet een mRNA-vaccin als ik me niet vergis, terwijl dat dan zogenaamd de vaccins zijn die tot al die problemen leiden.
Bloedklonters (primair) jonge vrouwen was Astrazenica, Myocarditus verhaal zit meer bij Pfizer en Moderna (meer bij Moderna).

In dit land zijn we gestopt met 60- te vaccineren met Astrazenica, en Moderna in veel landen onder de 30 jaar.
Vraagje aan de stelligen in dit topic, denken jullie dat er een aanleiding was voor die beslissingen of was dit gebeurt na het opgooien van een dobbelsteen?

[ Bericht 9% gewijzigd door ludovico op 25-01-2023 15:13:43 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207708913
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:59 schreef Isdatzo het volgende:
Ga jij nou maar eerst met argumenten gebaseerd op cijfers en logica je claims ondersteunen voordat je mij gaat vertellen dat ik iets 'bij mezelf' moet zoeken. Ik zal je een paar handvatten geven:
Ik kan mezelf nogmaals herhalen maar als jij echt geen logica kunt ontdekken in de argumentatie daar dan moet je dat echt bij jezelf zoeken.
pi_207708934
Nvm.
pi_207709040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik kan mezelf nogmaals herhalen maar als jij echt geen logica kunt ontdekken in de argumentatie daar dan moet je dat echt bij jezelf zoeken.
Puur doordat iets op papier logisch klinkt wil niet zeggen dat het een feit is.
pi_207709049
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je weet wat er in COR van je verqwacht wordt.
regels zijn er om gebroken te worden ;)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 15:29:24 #183
5428 crew  miss_sly
pi_207709089
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]
regels zijn er om gebroken te worden ;)
Nee.

Einde.
  woensdag 25 januari 2023 @ 15:30:18 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207709099
quote:

[..]
Ik vraag je dan ook niet om jezelf te herhalen (alsjeblieft niet) maar om de stellingen die je eerder in dit topic geponeerd hebt te ondersteunen met argumenten die berusten op gegevens in plaats van op even onnavolgbare als hypothetische "als dan"-redeneringen die je uit je duim zuigt.
Huilen dan.
pi_207709250
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee.

Einde.
maar ik hou wel van je :*
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_207709252
-geen neerbuigend gedoe als je zelf niet over de brug komt. ook einde voor dit verhaal nu-

[ Bericht 95% gewijzigd door miss_sly op 25-01-2023 15:44:04 ]
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 15:43:07 #187
5428 crew  miss_sly
pi_207709259
quote:
12s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
maar ik hou wel van je :*
Vast :D

Maar dan nog gelden de grenzen ook voor jou ;)
pi_207711428
quote:

[..]
Je geeft geen argumentatie, dus er is geen logica,
Als je toch argumenten hebt, hoor ik ze graag.
pi_207715095
quote:
When follow-up was restricted to 7 days after the second vaccine dose, the analysis results for male recipients between the ages of 16 and 19 years were even stronger than the findings within 30 days (rate ratio, 31.90; 95% CI, 15.88 to 64.08).
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2109730

Eerste 7 dagen 32x verhoogde kans op Myocarditis, die opgemerkt moet worden ergens dus downward biased. *O*
Voldoende onderbouwd hoop ik dat dat wél causaal is, vind je van niet, ook prima, geen discussie waard vind ik.
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:11:43 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715171
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eerste 7 dagen 32x verhoogde kans op Myocarditis, die opgemerkt moet worden ergens dus downward biased. *O*
Ik weet niet wat je nu denkt te hebben aangetoond, maar de oorspronkelijke vraag was: hoe verhoudt dat zich tot myocarditis als gevolg van een corona-infectie.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 22:14:10 #191
236264 crew  capricia
pi_207715236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voldoende onderbouwd hoop ik dat dat wél causaal is, vind je van niet, ook prima, geen discussie waard vind ik.
En nu de myocarditis cijfers van een corona besmetting?
En wat als mensen vaker corona krijgen? Zowel gevaccineerd als ongevaccineerd.

Want daar ging het om.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_207715303
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]
En nu de myocarditis cijfers van een corona besmetting?
En wat als mensen vaker corona krijgen? Zowel gevaccineerd als ongevaccineerd.

Want daar ging het om.
Mijn zoekskills zijn niet goed genoeg / de papers zijn niet zo makkelijk te vinden / die onderzoeken zijn niet gedaan / de steekproeven zijn niet random.

Eigenlijk is het tamelijk simpel, gewoon een time series pakken voor age-group X, en dan eens zien wat er te observeren valt.

Als 2020 niet uitschiet en er een duidelijk verschil ontstaat na introductie vaccinaties vind ik dat bijzonder.
Causale relatie is ook zo goed als aangetoond, dus als we dan correlatie gaan zien word de kans wel erg groot dat dat oorzakelijk is. :s)
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 22:20:28 #193
236264 crew  capricia
pi_207715341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mijn zoekskills zijn niet goed genoeg / de papers zijn niet zo makkelijk te vinden / die onderzoeken zijn niet gedaan / de steekproeven zijn niet random.

Eigenlijk is het tamelijk simpel, gewoon een time series pakken voor age-group X, en dan eens zien wat er te observeren valt.

Als 2020 niet uitschiet en er een duidelijk verschil ontstaat na introductie vaccinaties vind ik dat bijzonder.
Ik niet. Want corona ging niet volledig vrij rond onder de bevolking.
Pas in 2022 ging het vrij rond. Dat zag ik ook hier op fok. Toen werd Jan en alleman besmet. :)

Maar goed, je kunt dus niet aantonen dat het vaccin een groter risico op myocarditis oplevert dan een coronabesmetting? Dat was eigenlijk de vraag..
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:20:48 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715348
Zal ik Ludo een handje helpen met het beantwoorden van mijn vraag?

https://www.medrxiv.org/c(...)7.23.21260998v1.full

quote:
We considered three age cohorts: 12-17 years old to match US myocarditis data following mRNA COVID-19 vaccination, and 12-15 and 16-19 years old to align with common age groupings for vaccination policy and an Israeli report of especially high risk in males age 16-19 following mRNA COVID-19 vaccination

[ ]

To ensure a reasonable diagnosis history and relationship with the HCO, patients were required to have two unrelated outpatient visits: 1 month to 2 years before the index date, and another 6 months to 2 years before that. Patients were excluded for any prior cardiovascular condition, or if they received an mRNA vaccine prior to diagnosis of myocarditis. Anyone with a diagnosis of “other specified viral infection” was excluded if they lacked a positive COVID-19 virus or antibody test. Patients with a lone COVID-19 diagnosis and a proximal (±3 days) negative COVID test but no positive test within 14 days following COVID-19 diagnosis were also excluded.

[ ]

While cases of myocarditis are expected to result in interaction with the health care system, there will be many missed COVID-19 cases that will not be detected in the HCO’s electronic health records. We sought to estimate the proportion of missed COVID-19 cases. For each cohort, we queried the TriNetX Live Research Network to find people with matching demographics using similar engagement with the HCO: outpatient visit in the system in the two years ending March 31, 2021 (our study’s ending date for index COVID-19 diagnosis or positive virus test), as well as another outpatient visit six months to two years before that. Of these people, we queried to find out how many of them had a COVID-19 diagnosis or positive virus test in our study period, April 1, 2020 - March 31, 2021. This proportion was compared to the proportion of the population that had COVID-19 during that period.

[ ]

The missed COVID-19 cases can be broken down into three categories: not tested and no physician contact; tested outside the TriNetX system but no physician contact; and tested and received care outside the TriNetX system. We assumed this last group would have clinical courses similar to those followed up in the TriNetX database. All three groups of missed cases were expected to be substantial in size and in the absence of data to refine the estimate, we assumed all three groups would be of equal size. Based on these assumptions, we adjusted the number of myocarditis cases to reflect the missed cases arising from patients tested and followed up outside of TriNetX.

[ ]

For the 12-17-year-old male cohort, 6,846 patients met the study criteria (Table 2). There were 6 (0.09%) cases of myocarditis overall, corresponding to a rate of 1 case of myocarditis per 1,141 COVID-19 patients, or 876 cases per million patients (Wilson Score interval: 402 - 1,911). After adjusting for missed cases of COVID-19 and myocarditis, the adjusted cases per million was 450 (206 - 982).
450 per miljoen na een infectie.
77 per miljoen na vaccinatie (2 doses).

Je zou dus kunnen stellen dat het aantal gevallen door vaccinatie nog een stuk lager ligt omdat vaccinatie niet alle gevallen door infectie voorkomt.
Huilen dan.
pi_207715371
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik niet. Want corona ging niet volledig vrij rond onder de bevolking.
Pas in 2022 ging het vrij rond. Dat zag ik ook hier op fok. Toen werd Jan en alleman besmet. :)
Dit houdt niet op joh, die maatregelen deden geen ruk. Dit is een cirkelredenatie heb ik jou daar.
pi_207715420
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:20 schreef Isdatzo het volgende:
450 per miljoen na een infectie.
Komt dit overeen met het te observeren aantal myocarditis opnames voor die jonge leeftijdsgroepen? Of zal er een dikke bias in zitten? Maar daar ga jij aan voorbij, en die onderzoekers ook.
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:24:56 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207715443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Komt dit overeen met het te observeren aantal myocarditis opnames voor die jonge leeftijdsgroepen? Of zal er een dikke bias in zitten? Maar daar ga jij aan voorbij, en die onderzoekers ook.
Wat is je vraag nou precies?
Huilen dan.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 22:25:03 #198
236264 crew  capricia
pi_207715447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit houdt niet op joh, die maatregelen deden geen ruk. Dit is een cirkelredenatie heb ik jou daar.
Je stelt dat corona even hard door de bevolking heen ging in 2020 als in 2022.
En de eerste lockdown van 2020 (die we zo ongeveer vrijwillig deden na de beelden van Bergamo) deed geen ruk? Okay.
Ben hier wel een beetje klaar mee.
Je springt van de hak op de tak en geeft geen bronnen en doet allerlei aannames over myocarditis.
- Goethe, “Faust”
pi_207715477
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is je vraag nou precies?
Of je je bevindingen staaft aan de realiteit.
Aantal myocarditus opnames in ziekenhuizen zouden te meten moeten zijn niet?
pi_207715517
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]
De eerste lockdown van 2020 (die we zo ongeveer vrijwillig deden na de beelden van Bergamo) deed geen ruk? Okay.
Ben hier wel een beetje klaar mee.
Je springt van de hak op de tak en geeft geen bronnen en doet allerlei aannames over myocarditis.

Eerste lock down deed wel wat ja, vooral het virus binnen Brabant en Limburg houden, dat was redelijk zinvol, het gros komt denk ik toch van wat Maurice de Hond de superspread events noemt. Maar dat noem ik geen lock-down. Hoewel het natuurlijk wel een maatregel is. Dus ja de eerste lock-down correleerde zeker wel met effectiviteit.

Mondkapjes, 1.5 meter... Avondklok, geen alcohol na 20:00.... Dat geneuzel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')