abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207702318
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je snapt toch we dat dit soort vage toestanden niet hier past? Dus laten we dit verder rusten hier.
wat verwacht je anders van me?
Dat ik God ben?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 22:10:16 #152
5428 crew  miss_sly
pi_207702353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:08 schreef Viesdik het volgende:

[..]
wat verwacht je anders van me schat?
Dat ik God ben?
Nee hoor, want die bestaat ook al niet :P

Maar zulke vage shit waar geen deugdelijke onderbouwing voor is, past niet in COR. Dus óf je onderbouwt het met linkjes en artikelen, óf het wordt hier verder niet besproken. En aangezien het eerste kennelijk niet lukt, wordt het het laatste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207702381
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee hoor, want die bestaat ook al niet :P

Maar zulke vage shit waar geen deugdelijke onderbouwing voor is, past niet in COR. Dus óf je onderbouwt het met linkjes en artikelen, óf het wordt hier verder niet besproken. En aangezien het eerste kennelijk niet lukt, wordt het het laatste.
je had je reactie al in concept voordat ik met mijn uitleg kwam :)
en God bestaat wellicht niet voor jou, maar wel voor andere mensen
pi_207702409
Ja natuurlijk heeft de overheid bloed aan haar onbetrouwbare rijksratterige handen.

Of is het allemaal zoveel erger dan Zweden en Mexico <3

Dit was allemaal politiek (ja er was ook een virus wat risicovoller was voor ouderen). De QR-code en digitale ID liggen ook al veel langer op de plank, apart hoe dat gebombardeerd is tot een complottheorie terwijl het uitgebreid werd en wordt beschreven in diverse EU-roadmaps.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 22:16:20 #155
5428 crew  miss_sly
pi_207702454
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:12 schreef Viesdik het volgende:

[..]
je had je reactie al in concept voordat ik met mijn uitleg kwam :)
en God bestaat wellicht niet voor jou, maar wel voor andere mensen
En verder in topic.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 23:59:58 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207703640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Myocarditus bij jonge mensen fors omhoog, risico voor gezonde mensen op jonge leeftijd nauwelijks aangetoond, vroegere besmetting niet meenemen maakt het nog matiger.
Ja ja, en hoe het zit met de verhouding tussen myocarditis als gevolg van een corona-infectie en myocarditis veroorzaakt door vaccinatie, en zou het kunnen dat als je bang bent voor myocarditis dat je je juist moet laten vaccineren omdat dat netto het risico daarop verlaagt?

Al met al zie ik in jouw reactie geen argumenten om jouw stelling van gewicht te voorzien die ofwel door feiten gestaafd worden, ofwel die volgen uit logica en ratio.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isdatzo op 25-01-2023 00:07:04 ]
Huilen dan.
pi_207704480
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja ja, en hoe het zit met de verhouding tussen myocarditis als gevolg van een corona-infectie en myocarditis veroorzaakt door vaccinatie, en zou het kunnen dat als je bang bent voor myocarditis dat je je juist moet laten vaccineren omdat dat netto het risico daarop verlaagt?

Al met al zie ik in jouw reactie geen argumenten om jouw stelling van gewicht te voorzien die ofwel door feiten gestaafd worden, ofwel die volgen uit logica en ratio.
Myo is dus veel meer door vaccinatie. En jawel, dat probleem is pas groot geworden na vaccinatie rondes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207704491
Netto verlaag je het risico er als jonge man zeker niet mee, laat staan als je al besmet bent geweest in het verleden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207704510
Maarja daar vallen papers voor te raadplegen maar ik weet al met welk type jij dan komt aanzetten.
Kleine tip je steekproef selectie uit jouw onderzoeken is niet random. Kijk eens naar de totale incidentie voor en na vaccinatie rondes.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 08:36:27 #160
5428 crew  miss_sly
pi_207704670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Myo is dus veel meer door vaccinatie. En jawel, dat probleem is pas groot geworden na vaccinatie rondes.
Cijfers graag. We zitten in COR, alleen maar beweren is hier geen optie.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 08:37:04 #161
5428 crew  miss_sly
pi_207704677
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:16 schreef ludovico het volgende:
Maarja daar vallen papers voor te raadplegen maar ik weet al met welk type jij dan komt aanzetten.
Kleine tip je steekproef selectie uit jouw onderzoeken is niet random. Kijk eens naar de totale incidentie voor en na vaccinatie rondes.
Jij claimt wat, dus jij komt met cijfers. Niet omgedraaid.
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:54:35 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207704841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Laat maar zien dan. Of moeten we het geloven omdat jij zegt dat het zo is?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:14 schreef ludovico het volgende:
Netto verlaag je het risico er als jonge man zeker niet mee, laat staan als je al besmet bent geweest in het verleden.
Maar hoe weet je dan of je myocarditis door infectie of door vaccinatie komt?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:16 schreef ludovico het volgende:
Huh :? . Jij stelt van alles, en nu moet ik met papers komen om jouw ongelijk te bewijzen? Dat is niet hoe het werkt vriend. Je bent bekend met Hitchens's razor?
quote:
Kleine tip voor de selectie van onderzoeken waar jij mee komt: kan je op basis van incidentie voor en na vaccinatierondes een causaal verband aantonen?
Huilen dan.
pi_207705656
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:54 schreef Isdatzo het volgende:
Maar hoe weet je dan of je myocarditis door infectie of door vaccinatie komt?
Als een statistische test laat zien dat het aantal gevallen myocarditus significant hoger ligt - met 95-99+% zekerheid, en we praten over een behoorlijk verschil, waarbij dat voornamelijk na de prikken te observeren valt (causaliteits hint) dit in de periode voor de vaccins - met de oude variant - niet te observeren viel. Kun je wel blijven harken dat het door het virus komt (en de mutatie dus opeens voor verschillen zorgt of iets dergelijks) maar dat ontkracht dan nog niet het significant gevonden verschil na de vaccinatie.

En dan blijft er echt staan dat je steekproef niet random is en dat dat een hoog risico laat zien (biased) voor myocarditus voor jonge mannen in deze na een besmetting.

Ongecorrigeerd voor eerdere besmettingen, niet random steekproef.

En tenzij iedereen tegelijkertijd besmet raakt als het vaccin krijgt toegediend kun je bovenstaande dus wel herleiden aan de prik i.p.v. besmetting.

Ander gedachte-experiment:
Als 30% van het land besmet raakt ieder jaar, en het risico volgens je onderzoek op myocarditus na besmetting ligt een factor 10 hoger (bij wijze van).

Dan heb je weging 70% * 1 en 30% * 10 = 370%, een 270% toename op de totale incidentie.
Als je die toename niet kunt lokaliseren in de cijfers weet je dus dat je bias hebt in je cijfers, en ook met hoeveel.
(overduidelijk ook dat de IFR cijfers helemaal fout zaten vanwege "does not add up" principes).

En ja ik begrijp de roep om bronnen wel hoor maar ben niet aan het werk, lijkt mij vanuit theoretisch statistisch-wetenschappelijk oogpunt dat deze comment gewoon van waarde is op dit forum.

quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:54 schreef Isdatzo het volgende:
Kleine tip voor de selectie van onderzoeken waar jij mee komt: kan je op basis van incidentie voor en na vaccinatierondes een causaal verband aantonen?
Causaliteit is altijd een plausibiliteits vraagstuk, ik ben niet zo onder de indruk van zo een opmerking.

Zelfs in uiterst gecontroleerde natuurkundige proeven bestaat er zoiets als quantum mechanica(?), waarbij het deeltje zich opeens gaat gedragen als een golf als je er een camera op zet.

Bedoel, natuurkundige proeven heb je 99.99999999999999999999% zekerheid over de plausibiliteit erachter maar zelfs daar kan de wereld gek doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door ludovico op 25-01-2023 10:24:46 ]
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 10:24:30 #164
5428 crew  miss_sly
pi_207705709
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als een statistische test laat zien dat het aantal gevallen myocarditus significant hoger ligt - met 95-99+% zekerheid, en we praten over een behoorlijk verschil, waarbij dat voornamelijk na de prikken te observeren valt (causaliteits hint) dit in de periode voor de vaccins - met de oude variant - niet te observeren viel. Kun je wel blijven harken dat het door het virus komt (en de mutatie dus opeens voor verschillen zorgt of iets dergelijks) maar dat ontkracht dan nog niet het significant gevonden verschil na de vaccinatie.

En dan blijft er echt staan dat je steekproef niet random is en dat dat een hoog risico laat zien (biased) voor myocarditus voor jonge mannen in deze na een besmetting.

En tenzij iedereen tegelijkertijd besmet raakt als het vaccin krijgt toegediend kun je bovenstaande dus wel herleiden aan de prik i.p.v. besmetting.

Als 30% van het land besmet raakt ieder jaar, en het risico volgens je onderzoek op myocarditus na besmetting ligt een factor 10 hoger (bij wijze van).

Dan heb je weging 70% * 1 en 30% * 10 = 370%, een 270% toename op de totale incidentie.
Als je die toename niet kunt lokaliseren in de cijfers weet je dus dat je bias hebt in je cijfers, en ook met hoeveel.

En ja ik begrijp de roep om bronnen wel hoor maar ben niet aan het werk, lijkt mij vanuit theoretisch statistisch-wetenschappelijk oogpunt dat deze comment gewoon van waarde is op dit forum.
[..]
Causaliteit is altijd een plausibiliteits vraagstuk, ik ben niet zo onder de indruk van zo een opmerking.

Zelfs in uiterst gecontroleerde natuurkundige proeven bestaat er zoiets als quantum mechanica(?), waarbij het deeltje zich opeens gaat gedragen als een golf als je er een camera op zet.

Bedoel, natuurkundige proeven heb je 99.99999999999999999999% zekerheid over de plausibiliteit erachter maar zelfs daar kan de wereld gek doen.
Stop maar met gedachte-experimenten en lever cijfers aan. Zo niet, laten we dat hele myocarditis gebeuren voor wat het is.
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:28:47 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207705758
quote:

[..]

(overduidelijk ook dat de IFR cijfers helemaal fout zaten vanwege "does not add up" principes).

[..]

Hier staat niks, behalve wollige "wat als"-rookgordijnen met willekeurige cijfertjes. Om mezelf te herhalen:

Jij claimt iets. De bewijslast ligt bij jou.
Huilen dan.
pi_207705955
quote:

[..]

[..]

Je zegt eigenlijk in heel veel woorden dat je geen data hebt maar gedachte experimenten ook wel voldoende acht.
pi_207707037
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hier staat niks, behalve wollige "wat als"-rookgordijnen met willekeurige cijfertjes. Om mezelf te herhalen:

Jij claimt iets. De bewijslast ligt bij jou.
Als je in bovenstaande geen ratio leest moet je het bij jezelf zoeken.
pi_207707063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:53 schreef Intint het volgende:

[..]
Je zegt eigenlijk in heel veel woorden dat je geen data hebt maar gedachte experimenten ook wel voldoende acht.
Nee. Andere exercitie, de bronnen zijn langsgekomen die een toename Myocarditis laten zien. Prima dat daar naar gevraagd wordt, als er dan gevraagd wordt hoe je dan zeker moet weten dat het door het vaccin komt of door Covid zelf, dat staat hierboven behandeld.
pi_207707446
@miss_sly

niet alles is met bewijs aan te tonen.. en dat is maar goed ook
als er een moord wordt gepleegd en er staat niks op beeld heb je nog altijd te maken met getuigen
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 13:58:19 #170
236264 crew  capricia
pi_207708185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Andere exercitie, de bronnen zijn langsgekomen die een toename Myocarditis laten zien. Prima dat daar naar gevraagd wordt, als er dan gevraagd wordt hoe je dan zeker moet weten dat het door het vaccin komt of door Covid zelf, dat staat hierboven behandeld.
Ik geloof dat je ergens geschreven hebt dat jouw coronavaccin bij jou op je hart sloeg.
Dus ik snap de obsessie wel.

Maar feit blijft dat je niet kunt aantonen in welke verhouding Myocarditis door het vaccin of door het doormaken van een corona besmetting komt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:59:05 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207708190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je in bovenstaande geen ratio leest moet je het bij jezelf zoeken.
Ga jij nou maar eerst met argumenten gebaseerd op cijfers en logica je claims ondersteunen voordat je mij gaat vertellen dat ik iets 'bij mezelf' moet zoeken. Ik zal je een paar handvatten geven:

quote:

[..]
Als een statistische test laat zien dat het aantal gevallen myocarditus significant hoger ligt - met 95-99+% zekerheid,
Als? Ja, en als mijn tante een lul had dan was ze m'n oom. Welke 'statistische test', en op welke gegevens. Of is dit allemaal gewoon wat hypothetisch gelul.

quote:
en we praten over een behoorlijk verschil, waarbij dat voornamelijk na de prikken te observeren valt (causaliteits hint) dit in de periode voor de vaccins - met de oude variant - niet te observeren viel.
Een 'behoorlijk verschil'... kan je dat kwantificeren? 'Voornamelijk', wat bedoel je daarmee? Daarnaast: met een stofkam vind je stof, maar alleen wanneer je ermee kamt en alleen daar waar je kamt. Dat is dan ook de enige causaliteit die je daarmee aantoont.

quote:
Kun je wel blijven harken dat het door het virus komt (en de mutatie dus opeens voor verschillen zorgt of iets dergelijks) maar dat ontkracht dan nog niet het significant gevonden verschil na de vaccinatie.
Welk significant gevonden verschil? Dat significant gevonden verschil dat je net verzonnen hebt, of een ander? Indien het laatste: laat dat dan eens zien.

quote:
Hier kan ik geen chocola van maken: welke steekproef, welk hoog risico, en welke bias?
quote:
Wat is het verschil tussen een random steekproef en 'ongecorrigeerd voor eerdere besmettingen'?
quote:
Ja, wanneer praktisch iedereen in aanraking gekomen is met het virus voordat jij besluit dat je naar myocarditis wil gaan kijken? Hoe dan.
quote:

Laten we dit even samenvatten: Als. Bij wijze van. Dan. Als.
quote:
Nee, lijkt me niet.
quote:
[..]

Klok. Klepel. Nog minder relevant dan de rest van je reactie, en de dualiteit van golven en deeltjes heeft niks met plausibiliteit in de context van deze discussie te maken.
Huilen dan.
  woensdag 25 januari 2023 @ 14:10:45 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207708324
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geloof dat je ergens geschreven hebt dat jouw coronavaccin bij jou op je hart sloeg.
Dus ik snap de obsessie wel.
Die obsessie was er al voordat hij zich liet vaccineren, dus we kunnen het ook omdraaien :+ : met zo'n obsessie is het niet zo gek dat je denkt dat het coronavaccin op je hart slaat.
quote:
Maar feit blijft dat je niet kunt aantonen in welke verhouding Myocarditis door het vaccin of door het doormaken van een corona besmetting komt.
Linksom of rechtsom: ruim voordat er überhaupt sprake was van coronavaccinaties was al bekend dat myocarditis (in jonge en gezonde mensen) een gevolg kan zijn van een corona-infectie.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 14:14:49 #173
236264 crew  capricia
pi_207708368
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die obsessie was er al voordat hij zich liet vaccineren, dus we kunnen het ook omdraaien :+ : met zo'n obsessie is het niet zo gek dat je denkt dat het coronavaccin op je hart slaat.
[..]
Linksom of rechtsom: ruim voordat er überhaupt sprake was van coronavaccinaties was al bekend dat myocarditis (in jonge en gezonde mensen) een gevolg kan zijn van een corona-infectie.
Ja eens.
Uiteindelijk is dat 'op het hart slaan' ook niet aangetoond bij @ludovico . Het was echter wel zijn beleving.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 januari 2023 @ 14:17:51 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207708392
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja eens.
Uiteindelijk is dat 'op het hart slaan' ook niet aangetoond bij @:ludovico . Het was echter wel zijn beleving.
Ja. Ik wil ook niks aan z'n beleving afdoen hoor, maar er is weinig zo nietszeggend als 'de beleving' van mensen, en al helemaal wanneer het aankomt op een onderwerp waar ze al lang en breed een stevige mening over gevormd hebben.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 14:47:18 #175
5428 crew  miss_sly
pi_207708674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:56 schreef Viesdik het volgende:
@:miss_sly

niet alles is met bewijs aan te tonen.. en dat is maar goed ook
als er een moord wordt gepleegd en er staat niks op beeld heb je nog altijd te maken met getuigen
Je weet wat er in COR van je verqwacht wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')