Nou! Ik voel mijzelf een beetje eenzaam straks, haha. Bij mij mag er meisje achter overigensquote:Op vrijdag 23 september 2022 12:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wel een heel kort lijstje dat er overblijftAls er nog aanvullingen in de OP moeten, let me know!
Haha, snap ikquote:Op vrijdag 23 september 2022 12:27 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nou! Ik voel mijzelf een beetje eenzaam straks, haha. Bij mij mag er meisje achter overigens
Ik mis jouw kledingfoto's!quote:Op vrijdag 23 september 2022 12:32 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben trouwens voor midden April uitgerekend!!
Staat erin!quote:Op vrijdag 23 september 2022 12:32 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben trouwens voor midden April uitgerekend!!
Wij zijn hard aan het proberen om weer aan te sluiten!quote:Op vrijdag 23 september 2022 12:27 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nou! Ik voel mijzelf een beetje eenzaam straks, haha. Bij mij mag er meisje achter overigens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles is super voorspoedig verlopen, ik hoefde niet gehecht te worden en we liggen nu lekker samen bij te komen.![]()
quote:Op zaterdag 24 september 2022 11:52 schreef Bami het volgende:
Meld met baby op buik ipv erin!
Vanochtend is bij ons thuis in bad onze dochter geboren.Yes wat goed, gefeliciteerd! Ze heeft netjes gewacht tot je weer water had dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles is super voorspoedig verlopen, ik hoefde niet gehecht te worden en we liggen nu lekker samen bij te komen.
disclaimer
Vanochtend is bij ons thuis in bad onze dochter geboren.Gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles is super voorspoedig verlopen, ik hoefde niet gehecht te worden en we liggen nu lekker samen bij te komen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Helemaal netjes volgens het boekjequote:Op zaterdag 24 september 2022 12:00 schreef Bami het volgende:
Haha zeker! Gisteravond begonnen de weëen, maar ik dacht dat het voorwerk was. Dus heb pas rond kwart voor 5 de verloskundige gebeld en man wakker gemaakt om het bad op te zetten. Half zes weer gebeld omdat er toen nog maar 2,5 minuut tussen de weëen in zat. 8:21 was ze er.
Vanochtend is bij ons thuis in bad onze dochter geboren.Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles is super voorspoedig verlopen, ik hoefde niet gehecht te worden en we liggen nu lekker samen bij te komen.
Mooi dat alles goed is verlopen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
Vanochtend is bij ons thuis in bad onze dochter geboren.Wat heerlijk dat het zo gegaan is, gefeliciteerd met jullie kleintje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles is super voorspoedig verlopen, ik hoefde niet gehecht te worden en we liggen nu lekker samen bij te komen.![]()
Jij ook nog gefeliciteerd, papa Kaneelquote:
Vanochtend is bij ons thuis in bad onze dochter geboren.Geweldig, heel veel geluk gewenst met jullie dochter!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles is super voorspoedig verlopen, ik hoefde niet gehecht te worden en we liggen nu lekker samen bij te komen.in de haak.
Ik wil ook wel meeschrijven en ben uitgerekend eind april als het goed is. Volgende week de 11-weken echo dus dan weet ik het zeker.quote:Op vrijdag 23 september 2022 12:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wel een heel kort lijstje dat er overblijftAls er nog aanvullingen in de OP moeten, let me know!
Ik kan het niet meer aanpassen, maar @MaJo wel!quote:Op maandag 26 september 2022 13:47 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel meeschrijven en ben uitgerekend eind april als het goed is. Volgende week de 11-weken echo dus dan weet ik het zeker.
Dat kan ik zekerquote:Op maandag 26 september 2022 14:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer aanpassen, maar @:MaJo wel!
Leuk, nog iemand erbij!
Dankjewel en Loka en Bami gefeliciteerd, erg leuke namen ook.quote:Op maandag 26 september 2022 15:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat kan ik zekerIk zet je erin @:Ed1234!
En Loka en Bami ook nog gefeliciteerd, 2 turbobevallingen
Welkom!quote:Op maandag 26 september 2022 13:47 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel meeschrijven en ben uitgerekend eind april als het goed is. Volgende week de 11-weken echo dus dan weet ik het zeker.
We hopen jullie snel te zien!quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij zijn hard aan het proberen om weer aan te sluiten!![]()
Heey wat leuk, welkom! Ik ben voor midden april uitgerekend en vandaag precies 12 weken !quote:Op maandag 26 september 2022 13:47 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Wat fijn dat de uitslag zo goed was! Ik ben zondag precies 11 weken als het goed is, dus loop ongeveer een weekje op je achter. Hoe voel je je verder?quote:Op donderdag 29 september 2022 12:56 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Heey wat leuk, welkom! Ik ben voor midden april uitgerekend en vandaag precies 12 weken !
Gister heb ik de combinatietest laten uitvoeren (die bestaat niet meer in Nederland).
Wat betreft de nekplooimeting hadden we de beste uitslag die je daarvoor kunt krijgen, maar nu nog wachten op de uitslag van de bloedtest. De NIPT doen we nu alleen als de bloedtest van gister slecht zou uitvallen.
Vond het zelf ook moeilijk om een beslissing te nemen of en indien ja welke tests we wilden doen. Maar vooral omdat je je zo bezig begint te houden met de daaropvolgende stap als de uitslag niet goed uitvalt…
Jeej, van harte!quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik kom HEEEEEEEL voorzichtig om het hoekje gluren!
![]()
Vanochtend had ik een positieve test in handen!Zag het eigenlijk nog niet gebeuren voorlopig vanwege mijn late ovulaties en korte luteale fase! Maar toch echt twee streepjes!
Voorlopig in ieder geval nog weinig symptomen. Gister had ik de hele dag door flinke ongesteldheids krampen die constant toe en afnamen. En was er echt van overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Vanochtend dan getest. Vandaag voel ik wat krampjes zo nu en dan. Heel sporadisch een lichte duizeling als ik te snel op sta. Heel sporadisch een paar seconden licht misselijk.
Voelt ook wel meteen al raar, omdat dit (hopelijk) mijn 2e en vrijwel zeker ons laatste kindje gaat worden. Dus alles is nu ook meteen de aller laatste keer!
Spannend! En natuurlijk welkomquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik kom HEEEEEEEL voorzichtig om het hoekje gluren!
![]()
Vanochtend had ik een positieve test in handen!Zag het eigenlijk nog niet gebeuren voorlopig vanwege mijn late ovulaties en korte luteale fase! Maar toch echt twee streepjes!
Voorlopig in ieder geval nog weinig symptomen. Gister had ik de hele dag door flinke ongesteldheids krampen die constant toe en afnamen. En was er echt van overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Vanochtend dan getest. Vandaag voel ik wat krampjes zo nu en dan. Heel sporadisch een lichte duizeling als ik te snel op sta. Heel sporadisch een paar seconden licht misselijk.
Voelt ook wel meteen al raar, omdat dit (hopelijk) mijn 2e en vrijwel zeker ons laatste kindje gaat worden. Dus alles is nu ook meteen de aller laatste keer!
J is nu net 20 maanden oud!quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Spannend! En natuurlijk welkom
Hoe oud is je eerste?
Hoe gaat het nu?quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:18 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
J is nu net 20 maanden oud!Volgens eigen berekening zal mijn uitrekenings datum ergens mid Juni 23 gaan vallen denk ik? Nu afwachten of alles goed blijft gaan!
Gaat volgens mij wel goed, maar heb nog erg weinig symptomen. Maak mij een beetje bezorgd of alles wel goed is van binnen. Maar ik ovuleerde ook laat en innesteling was dan denk ik laat, dus denk dat ik nog wat achterloop.quote:
Spannend! Maar klinkt als so far so good. Ik ben benieuwd naar je eerste echo!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 08:48 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Gaat volgens mij wel goed, maar heb nog erg weinig symptomen. Maak mij een beetje bezorgd of alles wel goed is van binnen. Maar ik ovuleerde ook laat en innesteling was dan denk ik laat, dus denk dat ik nog wat achterloop.
Wordt afwachten dus!
Heb mij gister aangemeld bij de midwifes hier in Engeland. Dus nu afwachten tot de eerste afspraak gemaakt is! Met J deden we er één prive met 9 weken, maar dat is nu zo duur, die kosten zijn een week aan boodschappen waard. Dus alleen als ik het echt niet meer trek ofzo dan overwegen we het misschien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 08:54 schreef Lokasenna het volgende:
Spannend!
Moet je nog lang wachten op de eerste echo?
Ohhh wat spannend, gefeliciteerd! En herkenbaar dat je na een miskraam heel onrustig wordt van die buikpijn. Maar het is vaak juist een heel goed teken idd, dus hopelijk voor jou ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:02 schreef girlnextdoor. het volgende:
Okee, drie keer is scheepsrecht dan maar?
Vorige week had ik weer een positieve testClearblue test gaf aan 1-2 weken zwanger maar de verloskundige gaat uit van de officiele telling wat betekent dat ik vandaag op 5 weken en 4 dagen zit. Volgende week vrijdag is de vitaliteitsecho.
Echter heb ik dit keer veel last van buikpijn wat me de nodige stress bezorgd, want ik heb 2 miskramen gehad. Allebei rond de 6 weken, dus buikpijn en het feit dat ik nu op 5 weken en 4 dagen zit is niet bepaald geruststellend. Nu zie ik wel dat buikpijn juist ook goed kan zijn. Toch ben ik volgende week pas gerustgesteld..
Ik ga voor je duimen, naamgenootje!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:28 schreef girlnextdoor. het volgende:
Thanks @:Bienelientjee en @:Bami ! De buikpijn komt en gaat al een paar dagen, vooral als ik buk of enigszins minn buikspieren gebruik is het gevoelig en daarna pijnlijk. Dus veel rust houden en mijn inmiddels man aan het werk zettenFingers crossed voor de komende week!
Dankjequote:Op vrijdag 28 oktober 2022 18:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ga voor je duimen, naamgenootje!
Succes bij je privéscan vandaag!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:35 schreef Bienelientjee het volgende:
@:girlnextdoor. Gefeliciteerd!![]()
Ik kan begrijpen dat je erg veel stress voelt nu! Ik houd alle vingers en tenen gekruist voor je!
![]()
Volgens mijn laatste ongesteldheid ben ik nu 7 weken, 3 dagen. Maar ik loop een week achter vanwege mijn late ovulatie verwacht ik. Zal ik zondag te horen krijgen bij de privé scan. Spannend!
Ik begin nu meer vlagen van misselijkheid te krijgen en vandaag ook erg opgeblazen. En laatste week ook flink moe halverwege de dag. Die moeheid had ik toen nog echt niet zo vroeg met J en toen werkte ik gewoon ook!
Bij goed nieuws gaan wij het de schoonouders zondag ook al vertellen. Ze weten zowiezo dat wij aan het proberen zijn en heb geen zin om nog weken moeten doen alsof elke zondag dat we langsgaan.
Yay voor kleine blob!quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Alles was goed! Kleine blob is 6w5d! Dus inderdaad een week korter dan ik al dacht! Kloppend hartje en 19 juni hebben ze als uitrekenings datum!
Ja dit herken ik ook.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ja wel herkenbaar, de eerste paar weken dat ik het wist voelden als een soort menstruatiepijn. En ik had steken aan de rechterkant waar ook de follikels gesprongen waren bij de ovulatie.
Het zit onderaan mijn buik, bij mijn schaambot en de echt steken aan mijn linkerkant. Het is nu weer minder maar ik wordt er zo onzeker van. Nog 3 dagen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik had in de dagen na implantatie ook wat steekjes deze keer (Met J had ik niets). En op de dag van mijn gemiste ongesteldheid had ik de hele dag echt flinke ongesteldheids krampen!
Is je kramp ver beneden? Kan hopelijk ook nog groeipijntjes zijn van je baarmoeder die groter begint te worden enzo! Het is gelukkig bijna vrijdag! Hopelijk goed nieuws!
Ik ben nu bijna de hele dag door misselijk in vlagen, maar gelukkig nog niet hoeven over te geven. Wel een paar keer kokhalzen en echt op het randje van. Gelukkig kan ik eigenlijk bijna alles nog eten. (Behalve brocoli op dit moment, daar ga ik meteen van kokhalzenEn uien snijden maken me aan het kokhalzen haha....?!).
Met J was ik met 7 weken al echt van al het eten af. Kan me herinneren dat ik dagen nauwelijks at. Nu kan ik gelukkig nog volledige maaltijden eten!
Wel net veel te veel gegeten. Nieuw pasta recept uitgeprobeerd. Was erg lekker, maar voelde me toen wat ziekerig. Dus lig nu even in bed uit te buiken voordat ik de afwas ga doen!
Heel herkenbaar! Ik had die bij mijn succesvolle zwangerschap ook veel meer dan tijdens de miskraam-zwangerschap.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:36 schreef girlnextdoor. het volgende:
Kleine update hier. De buikpijn is weer terug en af en toe scherpe steken in mijn buik. Heb de vk gebeld, ze zei gelukkig dat ze niet meteen aan een miskraam dacht. De echo blijft op vrijdag staan omdat nu het risico te groot is dat ze het nog niet goed kunnen zien. De zwangerschapskwaaltjes zijn er nog wel, inclusief emotionele puinhoop. Collega heeft wel de zwangerschap al geraden, volgens haar heb ik een bepaalde glow. Dat doet dan weer goed. Er is trouwens geen bloedverlies.
Is dit herkenbaar voor een van jullie, die buikpijn/steken?
Succes vandaag!quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:05 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Het zit onderaan mijn buik, bij mijn schaambot en de echt steken aan mijn linkerkant. Het is nu weer minder maar ik wordt er zo onzeker van. Nog 3 dagen.
Succes vandaag.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:12 schreef girlnextdoor. het volgende:
Dank iedereen voor de reacties. nu voelt mijn buik weer rustig gelukkig. Nog 2 dagen..
Ik duim voor je! Super spannendquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:31 schreef girlnextdoor. het volgende:
Thanks @:TheGirlNextDoor en @:Ed1234
Ik mag nog even wachten, vanmiddag om 15:45 is het zo ver maar ik heb me toch een partij zenuwen nuGelukkig kan ik wel melden dat mijn buikpijn de afgelopen twee dagen zo goed als verdwenen is en de rest van de zwangerschapssymptomer er nog wel zijn (kokhalzen, overgeven, gevoelige borsten en licht misselijk). Ik hoop echt van harte dat er al iets te zien is en dat de clearblue test ongelijk had. Ik zit volgens de officiele telling op 6w5d en als ik van de clearblue test uit ga 5w5d. Was het maar 15:45...
Ik hoop het, ben op van de zenuwen nu haha.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:41 schreef Ed1234 het volgende:
@:girlnextdoor die clearblue testen zijn niet zo betrouwbaar als het aankomt op termijn volgens mij. Ze gaan uit van een gemiddelde van de HCG score maar het verschil tussen het minimum en het maximum verschilt enorm van persoon tot persoon.
Ah dat is balenquote:Op vrijdag 4 november 2022 16:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
We zijn te vroeg dus de tweede echo is 14 november
Zit nu op 5.5 week dus mag ik mentaal gezien nog een keer door week 6 heenZwangerschap loopt dus gelijk met wat de clearblue test aangeeft. Dooierzak is aanwezig en dat is een goed teken. Viel me op dat eerdere verloskundigen dit nooit benoemd hebben. Het is jammer dat er nog geen hartslag is maar ik ben erg blij dat het allemaal wel goed lijkt te gaan qua groei. Alleen duurt die anderhalve week gevoelsmatig weer 10 jaar. We hebben trouwens wel al een foto meegekregen
Wel heel spannend, jammer dat het vandaag nog net te vroeg was. Die weken voor echo's duren zo lang als je er middenin zit.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zit nu op 5.5 week dus mag ik mentaal gezien nog een keer door week 6 heenZwangerschap loopt dus gelijk met wat de clearblue test aangeeft. Dooierzak is aanwezig en dat is een goed teken. Viel me op dat eerdere verloskundigen dit nooit benoemd hebben. Het is jammer dat er nog geen hartslag is maar ik ben erg blij dat het allemaal wel goed lijkt te gaan qua groei. Alleen duurt die anderhalve week gevoelsmatig weer 10 jaar. We hebben trouwens wel al een foto meegekregen
Spannend, ik duim voor je!quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Gefeliciteerd en dankje!quote:Op maandag 7 november 2022 11:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Zie hier eigenlijk alleen dames posten, dus daar ga ik eens wat verandering in brengen
Wij zijn er een ruime 2 weken geleden achter gekomen dat we ouders gaan worden! Het was zeker onze wens, maar het is allemaal wat vroeger dan gepland. We zijn nu 4 jaar samen, maar wonen nog steeds niet samen, sterker nog, zo'n 80 kilometer uit elkaar...
We zijn de laatste maanden wel een beetje bezig geweest met oriënteren op een woning, maar er was nog niets concreets. We willen graag een woning kopen waar we de komende 40 jaar kunnen blijven bij wijze van spreken. Maar het feit dat we aan het kijken waren, gecombineerd met de leeftijd van mijn vriendin (38) hadden we besloten wel met de pil te stoppen, zodat op het moment dat we serieus wilden gaan proberen om kinderen te krijgen die hormonen in ieder geval haar lichaam alvast uit zijn.
We zijn in september op vakantie geweest, blijkbaar was het daar erg ontspannend en gezellig, want de allereerste keer was het gelijk raak. Ruim 2 weken geleden moesten we voor een coronabooster, maar m'n vriendin heeft liever geen vaccinaties in de eerste 12 weken. Ze was op de dag van die booster 2 weken overtijd en had al wekenlang pijnlijke borsten (normaal heeft ze dat ook vlak voordat ze ongesteld moet worden, maar dat is dan maar een paar dagen). Ze heeft in het verleden ook wel eens een cyclus overgeslagen, dus we dachten dat we dat nu ook aan de hand hadden, maar ik zei dat we dan voor de zekerheid toch maar een testje moesten doen. Groot was dan ook de verbazing en eigenlijk vooral de schrik toen dat testje ineens 2 streepjes aangaf.....
Paar dagen later konden we al voor een vitaliteitsecho, daar zagen we een volop kloppend hartje. We zaten volgens de verloskundige op 6 weken en 1 dag op het moment van de echo. Dag na die echo voelde m'n vriendin zich niet lekker, bleek coronapositief te hebben getest en ze had ook tegen de 40 graden koorts. Toen waren we wel even heel bang, maar de koorts zakte na een dag weer, dus ga er vanuit dat het allemaal goed gaat!
Al voelt mijn vriendin zich sowieso al heel schuldig, omdat we dus niet zo serieus bezig waren met zwanger worden, dus in onze vakantie hebben we elke dag cocktails gedronken, we zijn een keer sushi gaan eten, ze heeft filet americain op en al dat soort zaken.....
Ze is zelf verloskundige, ik denk dat ze misschien wel veel te veel weet voor wat goed voor haar is. Ze was ook zo bang door die koorts van de corona dat ze een paar dagen geleden tijdens haar dienst (ze werkt in een zelfstandige praktijk, met slechts 1 iemand anders, er heeft altijd maar 1 iemand tegelijk dienst) een echo van zichzelf gemaakt heeft om te kijken of het hartje nog wel klopte. Ze heeft ook al gezegd dat ze precies die client aan het worden is waar ze normaliter zelf een hekel aan heeft
Zelf heeft ze berekend dat de uitgerekende datum 17 juni zal zijn, maar de "officiële" berekening hebben we nog niet gehad. De vitaliteitsecho was ook off-the-record bij een bevriende praktijk, niet bij haar eigen collega. We waren na die positieve test zo hard geschrokken, dat we eerst zeker wilden weten of er wel hartactie was voordat we verder gingen kijken hoe en wat. Die hartactie was er dus (ook op de echo die ze bij zichzelf gemaakt heeft), dus inmiddels weten onze directe families het ook. De 23e hebben we de 10 weken echo en als die goed is gaan we het verder vertellen.
Het is bij mij inmiddels wel een beetje geland, maar er moet nu ineens heel veel geregeld worden. Zo zijn we op papier helemaal niks van elkaar en we wonen dus niet eens samen. Maar dat zal vast allemaal op z'n pootjes terecht gaan komen!
[..]
Spannend, ik duim voor je!
Dank je!quote:Op maandag 7 november 2022 18:15 schreef Ed1234 het volgende:
Gefeliciteerd 🥳
Leuk dat het gelijk raak was en gewenst is. Met de rest komt het vast goed. Wij woonden ook nog niet officieel samen en waren verder ook nog “niets” van elkaar. Vanaf 13 weken kan je het kind erkennen, dat zou ik wel even regelen. Verder hebben wij vooral wat financiële dingen geregeld. Nu bezig met een verbouwing, en daarna kunnen we aan de babykamer beginnen
Dank je!quote:
Gefeliciteerd! Ze mag als ZZP'er een ZEZ uitkering aanvragen:quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:09 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dank je!
Het is gewoon niet praktisch nu, maar die praktische bezwaren overwinnen we wel. We moeten eerst het een en ander uitzoeken, denk dat we gelijk maar wel "iets" van elkaar gaan worden. Hadden al gevonden dat je anders inderdaad apart naar het gemeentehuis moet voor de erkenning. En daarna inderdaad financiële dingen. Mijn vriendin is zzp'er dus die zal een tijdje geen inkomsten hebben. Ze heeft sinds kort een AOV, maar daarvan mag je pas na een jaar na ingang zwanger raken, dus daar hebben we niks aan..
[..]
Dank je!
Dank je! Daar gaan we ons eens in verdiepen!quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:27 schreef Aure het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ze mag als ZZP'er een ZEZ uitkering aanvragen:
https://www.uwv.nl/partic(...)ndige-zez/index.aspx
Hoe is het met jou? Nog drie dagenquote:Op woensdag 9 november 2022 10:57 schreef girlnextdoor. het volgende:
Gefeliciteerd Mardy_Bum. Vervelend dat je last hebt van HG!
Lief dat je informeert! Tot nu toe gaat het wel goed *klopt af* Wel in het begin van de week weer erge buikpijn gehad en het blijft wat gevoelig, maar geen bloedveries dus het is waarschijnlijk groeipijn. Erg bijzonder te bedenken dat zoiets kleins zoveel pijn kan doen af en toe :p Wel moet ik steeds kokhalzen om niets en eten lukte even niet maar het heeft zich weer hersteld. Vandaag op 6wk4dg. Ik ben al langer zwanger dan de vorige kerenquote:Op vrijdag 11 november 2022 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoe is het met jou? Nog drie dagen
Fijn dat het goed gaat! Ja, die pijntjes horen erbij, over het algemeenquote:Op vrijdag 11 november 2022 12:43 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Lief dat je informeert! Tot nu toe gaat het wel goed *klopt af* Wel in het begin van de week weer erge buikpijn gehad en het blijft wat gevoelig, maar geen bloedveries dus het is waarschijnlijk groeipijn. Erg bijzonder te bedenken dat zoiets kleins zoveel pijn kan doen af en toe :p Wel moet ik steeds kokhalzen om niets en eten lukte even niet maar het heeft zich weer hersteld. Vandaag op 6wk4dg. Ik ben al langer zwanger dan de vorige kerenWel wat lichte zenuwen weer. Gelukkig maandag ook vrij van het werk dus dan hoef ik me niet stiekem op te vreten daar
Dit keer een halve dag, echo is om 13:30quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gaat! Ja, die pijntjes horen erbij, over het algemeen![]()
Heb je een beetje vroeg op de dag die echo, of moet je weer de hele dag wachten?
Heftig zeg, gelukkig dat de uitslagen toch nog relatief gunstig zijn uitgevallen. In ieder geval heel veel sterkte!quote:Op vrijdag 11 november 2022 13:44 schreef Ericr het volgende:
Net twee weken tussen hoop en vrees geleefd na een niet volledig duidelijke 20 weken echo. Bij de echo werden we doorverwezen naar het LUMC om een beter beeld te krijgen. Vorige week maandag bleek dat de hersenbalk ontbrak en er een stukje long 'verdwaald' was.
De ontbrekende hersenbalk hoeft op zich niet heel problematisch te zijn maar in combi met het stukje long werd er direct gedacht aan een mogelijk syndroom. Dan zit je opeens van routine onderzoek in een mallemolen waarbij ook de uiterste stap besproken wordt.
Genetisch onderzoek plus MRI duurt dan even voordat het uitgevoerd wordt. De laatste 2 weken waren dus best zwaar omdat je totaal niet weet waar je aan toe bent.
Vanochtend naar het ziekenhuis voor een nieuwe echo (met neuroloog er bij) plus bespreken MRI. Gelukkig gaf de MRI geen nieuwe bevindingen en de echo gaf een positief beeld over het stukje long.
Toevallig werden we tijdens het gesprek in het ziekenhuis gebeld over de uitslag van het genetisch onderzoek. Er was geen syndroom gevonden en ook geen andere genetische afwijkingen. Een pak van ons hart dus. Zeker omdat in 70% van de gevallen wel sprake is van een (ernstig) syndroom.
We weten dat de ontbrekende hersenbalk wel van invloed kan zijn op de ontwikkeling maar dat is voor ons de beste uitslag t.o.v. de mogelijke uitslagen waarbij je te maken kan krijgen met een niet levensvatbaar kind of een kind met een lage kwaliteit van leven.
We kunnen gelukkig nu weer vooruit kijken met daarbij goede begeleiding vanuit het ziekenhuis.
Fijn zeg!quote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
We hebben een kloppend hartje!! Wat een mooi moment was het, ik moest huilen wat natuurlijk begrijpelijk wasHet ziet er goed uit en uitgerekende datum zal rond 2 juli liggen
Fijn!! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
We hebben een kloppend hartje!! Wat een mooi moment was het, ik moest huilen wat natuurlijk begrijpelijk wasHet ziet er goed uit en uitgerekende datum zal rond 2 juli liggen
Wat een mooi nieuwsquote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Jaaa, wat fijnquote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Yes wat mega fijn!! Gefeliciteerd.quote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kom mij hier ook weer melden. Het besef is er nog niet omdat ik nog geen enkel kwaaltje heb, maar twee weken geleden had ik een positieve test. Ben nu als het goed is 6 weken zwanger. 2 december eerste echo
Haha, kloptquote:Op dinsdag 15 november 2022 09:04 schreef Bami het volgende:
[..]![]()
Ik kan mij nog een heel recente post herinneren dat je vriend nog niet overtuigd was van op korte termijn een tweede.
Wat tof, gefeliciteerd!!
Leuk, van harte!quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kom mij hier ook weer melden. Het besef is er nog niet omdat ik nog geen enkel kwaaltje heb, maar twee weken geleden had ik een positieve test. Ben nu als het goed is 6 weken zwanger. 2 december eerste echo
Jaaa allebei de girls next door weer zwangerquote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Kom er net achter dat ik niet 9 maanden, maar 11 maanden niet werk! En dit is inderdaad gangbaar in Oostenrijk - ik ben voor een vrouw zelfs relatief kort met verlof! :pquote:Op donderdag 17 november 2022 21:09 schreef SQ het volgende:
9 maanden verlof! Is dat gangbaar in Oostenrijk??
Wij krijgen 16 weken
25 inmiddels feitelijkquote:Op donderdag 17 november 2022 21:09 schreef SQ het volgende:
9 maanden verlof! Is dat gangbaar in Oostenrijk??
Wij krijgen 16 weken
Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
25 inmiddels feitelijk(verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2
Nice!! We gaan de goede kant opquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.
Is vanaf 1/8/2022 volgens mij.
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op hebquote:
Dat klinkt als een supergoede dealquote:Op vrijdag 18 november 2022 09:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op hebDie wisten mij zelfs te vertellen dat er een regeling bestaat dat ik 10 verlofdagen inlever en dan kan ik die 9 weken zelfs tegen 100% salaris krijgen.
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
25 inmiddels feitelijk(verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.
Is vanaf 1/8/2022 volgens mij.
Precies net zo langs als jouw Mutterschutzquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:44 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !
Ja, inderdaad!quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies net zo langs als jouw MutterschutzBlijkbaar is dat een gedeelde visie, die periode.
Twee maandenquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad!Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.
Sommige vrouwen kunnen vrij snel volledig hersteld zijn. Maar voor een hoop duurt het veel langer. Schat dat niet verkeerd in. Mijn zwangerschap eindigde onverwachts in een spoed keizersnede dan heb je veel langer nodig gehad om te herstellen (en mijn herstel liep voorspoedig, soms kan dat ook veel langer duren). En heb nog echt maandenlang last gehad van mijn knieen en gewrichten (goede 8-10 maanden toch wel!).quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad!Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.
Da's alsnog stukken voordeliger dan 100% betaald en kinderdagverblijf moeten lappenquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:40 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.
Ondanks dat ik het fysieke allemaal niet hoef te ondergaan ben ik hier als aankomend vader ook wel bang voor bij mezelf een beetjequote:Op vrijdag 18 november 2022 15:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had fysiek niet 2 maanden nodig om te herstellen. Nou had ik geen topconditie hoor maar ik kan volgens mij wel weer wat ik voor de zwangerschap kon, en geen klachten of pijntjes aan overgehouden.
Mentaal daarentegen. Er komt zoveel op je af de eerste tijd met kind, een ander leven, andere prioriteiten, je hebt die tijd ook nodig om je nieuwe zelf te leren kennen.
Nou, kijk, dan ben ik toch blij dat ik me negen maanden na de geboorte met het kind en mijn eigen herstel kan bezig houden! :pquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Twee maandenCompleet herstellen
Na een bevalling
![]()
Ik had minstens een jaar nodig. En nu ben ik weer zwanger
Hoooo ik heb iets gemistquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Twee maandenCompleet herstellen
Na een bevalling
![]()
Ik had minstens een jaar nodig. En nu ben ik weer zwanger
Dankjequote:Op vrijdag 18 november 2022 16:37 schreef Aure het volgende:
[..]
Hoooo ik heb iets gemistgefeliciteerd!!!
![]()
Ik heb dit ook gemist! Gefeliciteerd!! Superleukquote:Op vrijdag 18 november 2022 16:37 schreef Aure het volgende:
[..]
Hoooo ik heb iets gemistgefeliciteerd!!!
![]()
Ik deed na 3 dagen alweer boodschappen en huishouden. De kraamverzorgster was het er niet mee eens. Maar het duurde denk ik 3 maanden ofzo voor ik fysiek en mentaal in staat was om echt fulltime te werken. Maar leuk vond ik het niet dus van mij mag het zwangerschapsverlof een jaar duren.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:07 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Nou, kijk, dan ben ik toch blij dat ik me negen maanden na de geboorte met het kind en mijn eigen herstel kan bezig houden! :p
Maar nee, ik weet dat veel vrouwen het moeilijk kunnen voorstellen zolang thuis te moeten zitten… maar ik ben eigenlijk heel blij dat ik hier nu in het buitenland die mogelijk voor heb.
En daarbij... je lichaam herstelt niet alleen van een bevalling. Dat is nogal een wijd verspreide misvatting. Je lijf herstelt vooral van 9 maanden zwangerschap. En de bijbehorende hormonen die van alles met je lichaam en geest doen. En dat duurt echt langer dan een paar weken.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:54 schreef Clubsoda het volgende:
^^ Wij zijn ook al lang tevreden als we 21.30 uur halen![]()
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je 'herstel' precies definieert. Ik heb in het jaar na mijn bevalling best wel kwaaltjes en pijntjes enzo gehad, maar de vraag is of dat nou kwam van de bevalling of van het feit dat je ontzettend veel meer tilt en bukt dan ooit eerder in je leven
Thanks!quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:17 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb dit ook gemist! Gefeliciteerd!! Superleuk
Noh, dat is echt niet oke van je leidinggevendequote:Op zaterdag 19 november 2022 12:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Gisteren hebben we het aan mijn schoonmoeder verteld en mijn zwager was daar ook. Wat blijkt: heeft mijn zwager al van de leidinggevende op het werk gehoord dat ik zwanger ben. Ging 'ie boos doen. Ik heb al niet echt vrienden en ik hoopte op een feestelijke stemming, nu voelt het alsof het door dit incident verpest is. Er is altijd wat waardoor er even een smetje over een aankondiging of festiviteit komt te hangen.. #frustratie
Ahquote:Op zaterdag 19 november 2022 13:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Mijn schoonmoeder was wel blij maar ik miste uitbundigheid ofzo. Misschien ligt dat aan mijn verwachtingspatroon en heb ik me teveel laten beïnvloeden door social media maar jullie reageerden enthousiaster. Tel daarbij op dat ik ook nog een beetje emotioneel ben door wat recente ontdekkingen in mijn familie, en daardoor over mijn verleden en het resultaat is dat ik gewoon al de ochtend huilend in bed lig. En als ik er wat van zou zeggen slaat de vlam in de pan want dan moet ik leren loslaten en niet zo heftig reageren. Echt, wat voor wereld zit ik in..
Het is zo raar wat mensen zich permitterenquote:Op zaterdag 19 november 2022 13:25 schreef Bienelientjee het volgende:
En deze keer was ze wel blijer, maar kreeg ik alsnog te horen dat ik dan gejokt zou hebben over mijn problemen daar beneden. En ik zei terug dat ik wel degelijk problemen had, maar je hebt er nooit meer naar gevraagd sinds ik dit met je deelde!
Haha, dat denk ik ook wel inderdaadquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:50 schreef SQ het volgende:
Oh maar maak je geen zorgen, daar heb je straks toch allemaal geen energie meer voor
Sinds ik kinderen heb denk ik rond 21:30 meestal toch wel "het is al laat, ik ga maar eens naar bed".
En dan ook binnen 5 minuten als een baksteen slapen.
Da's echt niet ok zeg....... Sterkte met de hele situatie!quote:Op zaterdag 19 november 2022 12:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Gisteren hebben we het aan mijn schoonmoeder verteld en mijn zwager was daar ook. Wat blijkt: heeft mijn zwager al van de leidinggevende op het werk gehoord dat ik zwanger ben. Ging 'ie boos doen. Ik heb al niet echt vrienden en ik hoopte op een feestelijke stemming, nu voelt het alsof het door dit incident verpest is. Er is altijd wat waardoor er even een smetje over een aankondiging of festiviteit komt te hangen.. #frustratie
Wat een klote nieuws zegquote:Op dinsdag 22 november 2022 23:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, dat loopt even heel anders... Rond kwart voor 6 appte m'n vriendin dat ze bloedverlies had, maar dat ze ook haar spreekuur in moest en dat zo kort van te voren niet meer af kon zeggen. Ze heeft eerst nog geprobeerd een echo van zichzelf te maken, maar dat lukte allemaal niet zo goed in de haast, dus uiteindelijk toch de verloskundige gebeld. Na het spreekuur van m'n vriendin zijn we erheen gegaan. Die heeft een echo gemaakt en uiteindelijk blijkt dat het hartje anderhalve week geleden (bij 8 weken 6 dagen) al gestopt is met kloppen...
Het kindje was er heel plotseling en nu is het ook heel plotseling weer weg. Na de goede 8-weken echo hadden we hier helemaal geen rekening meer mee gehouden, al weet je natuurlijk dat het altijd kan. Had liever gehad dat we direct bij de vitaliteitsecho geen hartactie gezien hadden. Nu hebben we toen en ook bij en 8 weken-echo een hartje gezien en dat alles echt heel goed ging, dus het was gewoon ons kindje al. Het kwam echt een stuk harder hij me aan dan ik ooit had verwacht...
Al moet ik ook zeggen dat het nog enorm onwerkelijk is en dat ik niet zo goed weet wat ik nou allemaal precies voel verder. M'n gedachten gaan alle kanten op.
Ik had toevallig m'n leidinggevende van de week op de hoogte gesteld, die heb ik direct geappt en hij appte terug dat ik de tijd moet nemen, dus deze week werk ik niet meer. En na het weekend kijken we nog wel even.
Wat klote voor jullie. Sterktequote:Op dinsdag 22 november 2022 23:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, dat loopt even heel anders... Rond kwart voor 6 appte m'n vriendin dat ze bloedverlies had, maar dat ze ook haar spreekuur in moest en dat zo kort van te voren niet meer af kon zeggen. Ze heeft eerst nog geprobeerd een echo van zichzelf te maken, maar dat lukte allemaal niet zo goed in de haast, dus uiteindelijk toch de verloskundige gebeld. Na het spreekuur van m'n vriendin zijn we erheen gegaan. Die heeft een echo gemaakt en uiteindelijk blijkt dat het hartje anderhalve week geleden (bij 8 weken 6 dagen) al gestopt is met kloppen...
Het kindje was er heel plotseling en nu is het ook heel plotseling weer weg. Na de goede 8-weken echo hadden we hier helemaal geen rekening meer mee gehouden, al weet je natuurlijk dat het altijd kan. Had liever gehad dat we direct bij de vitaliteitsecho geen hartactie gezien hadden. Nu hebben we toen en ook bij en 8 weken-echo een hartje gezien en dat alles echt heel goed ging, dus het was gewoon ons kindje al. Het kwam echt een stuk harder hij me aan dan ik ooit had verwacht...
Al moet ik ook zeggen dat het nog enorm onwerkelijk is en dat ik niet zo goed weet wat ik nou allemaal precies voel verder. M'n gedachten gaan alle kanten op.
Ik had toevallig m'n leidinggevende van de week op de hoogte gesteld, die heb ik direct geappt en hij appte terug dat ik de tijd moet nemen, dus deze week werk ik niet meer. En na het weekend kijken we nog wel even.
Wat leuk! Wij hebben ook volgende week woensdag de 20-weken echo! Ben benieuwd of we er dan ook eindelijk achter komen wat het geslacht is - bij de vorige echo lag de baby nog verkeerd. Maar belangrijker is natuurlijk dat ‘t gezond is!quote:Op woensdag 23 november 2022 13:25 schreef Ed1234 het volgende:
Vandaag een pretecho gehad, leuk om de kleine weer even te zien. De baby was erg beweeglijk en schopte druk met zijn beentjes vol tegen mijn blaas
Sinds kort voel ik hem/haar ook. Over een week hebben we de 20-weken echo, dat is toch wel weer even een spannend moment.
Nee nog niet. Hij/zij is eigenwijs en ging er niet goed voor liggen. Uiteindelijk hebben ze wel wat kunnen zien maar het was onduidelijk of het een jongetje of een meisje was. Misschien dat we het volgende week zien.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:43 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Wat leuk! Wij hebben ook volgende week woensdag de 20-weken echo! Ben benieuwd of we er dan ook eindelijk achter komen wat het geslacht is - bij de vorige echo lag de baby nog verkeerd. Maar belangrijker is natuurlijk dat ‘t gezond is!
Weet jij trouwens al of het een jongetje of meisje wordt?
Wat een rare mensen, juist in een verloskundigenpraktijk lijkt het me dat ze menselijk zouden reageren op een miskraam? Vervelend dat ze jou en je vriendin zo naar laten voelen. Jullie zijn net jullie kind verloren..quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Bedankt voor de sterktewensen allemaal, doet me goed!
Weet ook niet of dit het juiste topic is hoor maar ik moet het ook even van me af schrijven. Er is zoveel gezeur met het werk van m'n vriendin nu. Heb het hiervoor al ergens gezet, maar ze is zelf verloskundige, in een maatschap met 2 anderen. Die wisten nog niks verder, we hadden om werk en privé gescheiden te houden bewust voor een andere praktijk gekozen voor de echo's en wilden het de andere maten vertellen na de 10 wekenecho.
De miskraam hebben we natuurlijk moeten vertellen, die hebben we ook gehad tijdens de dienst van m'n vriendin, dus die kon natuurlijk niet verder werken. Dat is helemaal verkeerd gevallen bij de andere 2. Ze moest bijkans direct op gesprek komen, er werd gezegd dat ze op de hoogte gehouden hadden willen worden van het proces en dat we bij de positieve test direct hadden moeten bellen. Het voelde als een dolk in de rug dat we naar een andere praktijk waren gegaan omdat daaruit zou blijken dat we geen vertrouwen zouden hebben in hun werk. Termen als "oncollegiaal", "we zitten in een huwelijk en zo is het een slecht huwelijk" en "het vertrouwen in een goede verdere samenwerking is tot een nulpunt gedaald" kwamen voorbij. Kortom, ze zijn erg boos. Er werden zelfs verwijten gemaakt dat een van de maten nu haar weekendje met vriendinnen moest afzeggen op het laatste moment om de dienst over te nemen. Er is helemaal geen enkele keer gevraagd hoe het eigenlijk gaat met ons, het is alleen maar zakelijk. Ze hebben ook al achter de rug van m'n vriendin om waarneming geregeld voor de komende 3 maanden, waardoor ze ook ineens zonder inkomen zit.
De baby moet er nog uitkomen, maar als dat achter de rug zou zijn had ze snel weer willen gaan werken als afleiding maar dat wordt nu allemaal door de neus geboord en er wordt niks gevraagd over wat ze zelf zou willen. Dit voegt echt zoveel onnodige stress toe en zuigt veel te veel energie op die we eigenlijk aan andere dingen hadden willen besteden. Ik heb ook helemaal geen ruimte meer in m'n hoofd om verdrietig te zijn want ik ben allemaal maar ontzettend kwaad over hoe ze met ons omgaan.
Nou als ze dit een huwelijk noemen dan zou ik snel gaan scheiden. De redenen die ze noemen slaan ook nergens op. Als ze wel van de zwangerschap hadden geweten en dit was gebeurd dan had ze net zo goed moeten vervangen ipv een weekend weg. Of als je vriendin ziek geworden was, of, of..quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Bedankt voor de sterktewensen allemaal, doet me goed!
Weet ook niet of dit het juiste topic is hoor maar ik moet het ook even van me af schrijven. Er is zoveel gezeur met het werk van m'n vriendin nu. Heb het hiervoor al ergens gezet, maar ze is zelf verloskundige, in een maatschap met 2 anderen. Die wisten nog niks verder, we hadden om werk en privé gescheiden te houden bewust voor een andere praktijk gekozen voor de echo's en wilden het de andere maten vertellen na de 10 wekenecho.
De miskraam hebben we natuurlijk moeten vertellen, die hebben we ook gehad tijdens de dienst van m'n vriendin, dus die kon natuurlijk niet verder werken. Dat is helemaal verkeerd gevallen bij de andere 2. Ze moest bijkans direct op gesprek komen, er werd gezegd dat ze op de hoogte gehouden hadden willen worden van het proces en dat we bij de positieve test direct hadden moeten bellen. Het voelde als een dolk in de rug dat we naar een andere praktijk waren gegaan omdat daaruit zou blijken dat we geen vertrouwen zouden hebben in hun werk. Termen als "oncollegiaal", "we zitten in een huwelijk en zo is het een slecht huwelijk" en "het vertrouwen in een goede verdere samenwerking is tot een nulpunt gedaald" kwamen voorbij. Kortom, ze zijn erg boos. Er werden zelfs verwijten gemaakt dat een van de maten nu haar weekendje met vriendinnen moest afzeggen op het laatste moment om de dienst over te nemen. Er is helemaal geen enkele keer gevraagd hoe het eigenlijk gaat met ons, het is alleen maar zakelijk. Ze hebben ook al achter de rug van m'n vriendin om waarneming geregeld voor de komende 3 maanden, waardoor ze ook ineens zonder inkomen zit.
De baby moet er nog uitkomen, maar als dat achter de rug zou zijn had ze snel weer willen gaan werken als afleiding maar dat wordt nu allemaal door de neus geboord en er wordt niks gevraagd over wat ze zelf zou willen. Dit voegt echt zoveel onnodige stress toe en zuigt veel te veel energie op die we eigenlijk aan andere dingen hadden willen besteden. Ik heb ook helemaal geen ruimte meer in m'n hoofd om verdrietig te zijn want ik ben allemaal maar ontzettend kwaad over hoe ze met ons omgaan.
Ik zou ook wel wat anders verwachten van mensen in deze functie ja...quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Wat een rare mensen, juist in een verloskundigenpraktijk lijkt het me dat ze menselijk zouden reageren op een miskraam? Vervelend dat ze jou en je vriendin zo naar laten voelen. Jullie zijn net jullie kind verloren..
Dank je wel, we gaan inderdaad eens overdenken hoe nu verder. Probleem is alleen dat het lastig is om uit zo'n maatschapconstructie te stappen. Er zit behoorlijk wat kapitaal in wat er niet zomaar uitgehaald kan worden..quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:43 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nou als ze dit een huwelijk noemen dan zou ik snel gaan scheiden. De redenen die ze noemen slaan ook nergens op. Als ze wel van de zwangerschap hadden geweten en dit was gebeurd dan had ze net zo goed moeten vervangen ipv een weekend weg. Of als je vriendin ziek geworden was, of, of..
Heel veel sterkte gewenst in ieder geval en wat naar dat jullie deze stress er nu ook nog bij hebben
Nee snap ik, zijn ook geen beslissingen die over 1 nacht ijs gaan. Even zelf weer bij komen van de hele situatie, is al heftig zat. En als je de puf weer hebt er samen over nadenken of hoe of wat jullie (of zij) willen. En het gesprek aan gaan met de andere tweequote:Op zaterdag 26 november 2022 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik zou ook wel wat anders verwachten van mensen in deze functie ja...
[..]
Dank je wel, we gaan inderdaad eens overdenken hoe nu verder. Probleem is alleen dat het lastig is om uit zo'n maatschapconstructie te stappen. Er zit behoorlijk wat kapitaal in wat er niet zomaar uitgehaald kan worden..
Degene die waarschijnlijk de grootste aanstichter hiervan is gaat gelukkig in februari met pensioen en de ander is nogal een meeloper waarbij m'n vriendin wel een opening zag, dus het is gewoon lastig hoe nu verder. Maar we hebben gewoon nu de energie nog niet om hier nuchter naar te kijken en alles op een rijtje te zetten.
Klopt, ze is een van de maten. De opzet is dat ze de diensten onderling verdelen en iedereen krijgt een dagvergoeding voor de diensten die ze draaien. Daarnaast aan het einde van de maand hun maatschapsdeel, dat zal door blijven lopen, maar op dit moment zit ze er nog maar voor 10% in dus dat stelt nog niks voor. Die dagvergoedingen is waar ze van moet hebben.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:58 schreef Lemijn het volgende:
Maar dan zeggen ze die waarneemster toch weer af? Je partner is zelf een van de drie maten zo te lezen, dan kan ze toch niet zonder inkomsten worden gesteld door de andere twee? Ik geloof daar geen zak van.
Los daarvan is het wel heel rot van de miskraam natuurlijk.
En ook van dat je zo weinig begrip krijgt van iedereen, @:girlnextdoor. Sterkte daarmee.
Zo fijn!quote:Op maandag 28 november 2022 15:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Na een wat minder weekend qua klachten (buikpijn keerde terug en had wat last van bruine afscheiding) hebben we deze middag voor de zekerheid nog een keer gekeken of alles nog goed was. Dat was het, ik ben nu 9w1d en er is al een mini mensje zichtbaar, zo bijzonderDe kleine was ook erg bewegelijk. Ik voelde me erg trots
Ohhh duimen dat alles goed is!!quote:Op maandag 28 november 2022 15:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zo fijn!Snap het trotse helemaal!
Ik ben echt zooo ongelooflijk moe. Val echt bijna in slaap op mijn werkNog 4 nachtjes slapen, dan ga ik ook eindelijk zien of alles goed is
Nou inderdaad, ik kan mij van de eerste ook niet herinneren dat ik zó moe was. Wel dat ik moe was maar dit is wel echt een gradatie erger. En inderdaad, ik werkte toen ook fulltime, nu 32 uur. Nu lig ik echt rond 20:30 in bed omdat ik helemaal kapot ben, bij de eerste ging ik altijd nog 'gewoon' om 22:00 naar bedquote:Op maandag 28 november 2022 16:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Jaaaa, hier ook! Kan mij echt niet herinneren dat ik zo moe was met J. Toen werkte ik zelfs full-time en was altijd op mijn voeten! Als ik nu niet ff een uurtje rust als J een dutje doet, dan kan je me om 20.00 uur opvegen!
Volgende week mogen wij naar de eerste officiele scan! Hopelijk gaat alles helemaal ok van binnen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
quote:Op maandag 28 november 2022 19:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
En net even een emo momentje
Zo herkenbaar..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.With love :*
Heb het me nog niet eerder zo beseft als nu. Janken als een kind, pffquote:
Wat een fijn nieuwsquote:Op woensdag 30 november 2022 17:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb vanmiddag de 20-weken echo gehad en gelukkig is alles in orde! Ook weten we nu eindelijk het geslacht, wat we super leuk vinden!
Och Aloria, wat ontzettend verdrietig. Je kindje laten gaan uit liefde omdat je het iets beters gunt dan de kaarten die het is gegeven is heel erg heftig weet ik uit ervaring. Ik wens jou en ook je partner ontzettend veel sterkte! Ik weet niet of je stichting Still kent, zij maken kosteloos foto's van kindjes die het vanaf de 12e week van de zwangerschap niet redden. Wij hebben hier zelf geen gebruik van kunnen maken maar ik heb wel veel gehad aan de foto's die ik heb van ons zoontje. Je wordt samen namelijk wel ouders en dat ging bij ons toch ook wel samen met een stukje trots en (h)erkenning. Ons zoontje had echt mijn handjes en de voeten van zijn vader, dat klinkt misschien gek maar was erg mooi om te zien. Wellicht is dit iets wat bij jullie past.Nogmaals heel veel sterkte samen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 05:02 schreef Aloria het volgende:
Ik post niet veel mee, maar had volgens mij ergens neergezet dat ik in mei mijn tweede kindje zou krijgen.
Helaas zitten we al weken in spanning vanwege de slechte uitkomst van de nipt test.
Het bleek vorige week bij onze mooie dochter weg te komen,
Hierop ben ik gaan zoeken naar informatie van het 18q deletie ( er mist een stuk van chromosoom 18 ) 1 op 55000 kinderen krijgt het en het komt vooral bij meisjes voor.
Het komt uit onverwachte hoek maar de filmpjes van TikTok hebben mij geholpen om meer vrede te geven met het moeilijke besluit om de zwangerschap af te breken.
Vandaag word ik ingeleid, ben al vanaf 2.00 wakker en ben bang voor wat gaat komen, onze mooie lieve dochter wat zo gewenst is 18 weken lang draag ik je met veel liefde en nu vandaag laten we je los uit liefde, hopelijk vergeef je mij.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 00:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Vandaag de 10-weken echo gehad, het ziet er allemaal goed uitBaby was erg bewegelijk, het is er nu al echt een van zijn vader
Verder is de uitgerekende datum ietsje naar voren geplaatst naar 30 juni
Gefeliciteerd meis! En super leuke naam! <3quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:52 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn afgelopen dinsdag bevallen van een dochter, genaamd Pixel!![]()
![]()
Onee… Even het woord omdraaien en de P weg halen
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:52 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn afgelopen dinsdag bevallen van een dochter, genaamd Pixel!![]()
![]()
Onee… Even het woord omdraaien en de P weg halen
Jeetje, pittige voorgeschiedenisquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:28 schreef Debsterr het volgende:
Ik kom hier ook maar voorzichtig binnenschuifelen. Voor wie mijn historie niet kent - 2021 een missed abortion, mei 2022 met 14+2 ons meisje verloren door een onverklaarbare infectie. Nu 23 december weer positief getest... 9 januari gelukkig al de eerste echo!
Hoelaat mag je? Ik ga heel hard voor je duimenquote:
16:45. Thanks!quote:Op maandag 9 januari 2023 11:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoelaat mag je? Ik ga heel hard voor je duimen
Yesss!quote:Op maandag 9 januari 2023 18:36 schreef Debsterr het volgende:
Goede echo, goede hart actiemeting van 6+2 (op de echo staat 6+3) maar dat klopt wel met mijn gevoel van latere eisprong.
Wat ontzettend fijn! Gefeliciteerd! Het zal nog steeds spannend zijn, en dat waarschijnlijk ook blijven. Dit is je zo gegund!quote:Op maandag 9 januari 2023 18:36 schreef Debsterr het volgende:
Goede echo, goede hart actiemeting van 6+2 (op de echo staat 6+3) maar dat klopt wel met mijn gevoel van latere eisprong.
Zo blij voor jullie! Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 januari 2023 18:36 schreef Debsterr het volgende:
Jaaaa wat fijn!quote:Op maandag 9 januari 2023 18:36 schreef Debsterr het volgende:
Wat fijn debster! Ik ben opgeluchtquote:Op maandag 9 januari 2023 18:36 schreef Debsterr het volgende:
Kan niet wachten tot ik zover benquote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Weer een goede check bij de verloskundige gehad, altijd leuk om het hartje te horen. Ik voel af en toe wat bewegen daar en ze zei dat dat heel goed het geval kan zijn. Het leukste van de zwangerschap begint weer
Ja, is echtquote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot ik zover ben. Lijkt me heel fijn.
Vandaag 7 weken inderdaadquote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, is echtJij bent nu ongeveer 7 weken toch? Nog even geduld dus
Wat fijn dat je zo vaak kan kijkenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:29 schreef Debsterr het volgende:
Gisteren weer even gespiekt. Onze VK heeft elke maandag een vrije inloop dus dat is super voor onzekere zwangeren zoals ik. Precies een week groei en alweer zoveel meer vorm.
De Nipt kan de gehele zwangerschap nog worden gedaan dus als het prikken de drempel was zou je kunnen overwegen om de NIPT alsnog te doen bij het bloedprikken deze week. In dat geval wel opletten dat je dan naar een priklocatie gaat waar de NIPT wordt gedaanquote:Op dinsdag 17 januari 2023 07:13 schreef girlnextdoor. het volgende:
Vergeten te updaten de afgelopen maand. 13 weken echo zag er goed uit, die kleine groeit als koolWe hebben zaterdag gender reveal voor de familie maar wij weten het stiekem al.. het is een jongen!
NIPT test uiteindelijk niet gedaan, ik raakte opeens in paniek bij het bloed prikken. Moet ik deze week alsnog bloed prikken want ze hebben info nodig over mijn bloedgroep enzo
Geen idee waarom ik bloedprikken ineens eng vind. Vorig jaar was er nog niets aan de hand. Voel me wel een beetje schuldig nu over die misgelopen NIPT, maar zolang er niets afwijkends te zien is op de 13- en 20-weken echo ben ik wel gerust.
Huh, hier zeggen ze dat dat tot 14 weken kan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:26 schreef Elleska het volgende:
[..]
De Nipt kan de gehele zwangerschap nog worden gedaan dus als het prikken de drempel was zou je kunnen overwegen om de NIPT alsnog te doen bij het bloedprikken deze week. In dat geval wel opletten dat je dan naar een priklocatie gaat waar de NIPT wordt gedaan
(Als er andere drempels waren dan het prikken negeer deze info dan vooral )
vanaf 11 weken is de enige eis, er staat nergens een eindgrens. Als dat 14 weken was geweest dan had dat heel duidelijk vermeld moeten staan in de folder en op de infosites zoals pns.nl of meerovernipt.nlquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:50 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Huh, hier zeggen ze dat dat tot 14 weken kan?
Lekker!quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik had echt zin in een pannenkoek. Dus heb net een paar pannenkoeken staan bakken!![]()
Hier ookquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik had echt zin in een pannenkoek. Dus heb net een paar pannenkoeken staan bakken!![]()
quote:Op zondag 22 januari 2023 16:10 schreef Anne het volgende:
Ik mag hier ook mee kletsen.
Verkapte TVP dus.
Ja, jeetje! Where to begin!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk!! Gefeliciteerd en welkomquote:Op zondag 22 januari 2023 16:10 schreef Anne het volgende:
Verkapte TVP dus.
Dat is idd vies. Had dat eens met avocado: ik heb nooit geen avocado gegeten hierna. Dat is zó vies als dat retour komt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:41 schreef Debsterr het volgende:
Ik zat gisteravond zo lekker te eten, zakte prima, alles wel. Toen moest ik hoesten. En dan moeten kotsengodverdorie wat is dat toch goor.
Ik ook!quote:Op zondag 22 januari 2023 16:10 schreef Anne het volgende:
Verkapte TVP dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm off again.
Sterkheidsbaas van alles.
Ja precies dit! Met twee zoons moest ik ook wel even slikken dat ik dus nooit meer een meisje zou krijgen. Op één of andere manier had ik sterk het gevoel dat de tweede een meisje zou zijn, dat maakte dat ik echt even moest schakelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef SQ het volgende:
Da's hier echt geen taboe hoor, ik hoor dit echt ontzettend vaak! En het is echt helemaal oké, je moet toch afscheid nemen van een plaatje in je hoofd, dat maakt je niet verwend of ondankbaar, alleen maar menselijk.
En je zult van dit kindje echt minstens zo veel houden als van je eerste. Dat doet daar helemaal niets aan af![]()
Lijkt me echt heel naar, ik duim voor je dat het snel beter gaat!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 10:34 schreef Bienelientjee het volgende:
Ugh, ik voel mij vreselijk. Heb of een buik griepje (maar niemand anders is ziek) of gereageerd op avond eten (startte 40 minuten na avondeten, maar niemand anders is ziek!)
Van beide kanten tegelijk kwam het tegelijk eruit!![]()
Schoonouders hebben J meegenomen voor wandeling en lunch, want ik heb er echt de energie nu niet voor. Net mijn 6 slokjes water alweer eruit gegooid.
![]()
En mij maar zorgen maken om baby natuurlijk. Al was ze vannacht flink aan het friemelen terwijl ik wakker lag.
Ah dat is echt heel naarquote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Geef mij liever nog maar drie extra weken ochtend misselijkheid! Ik voel me echt kut! Was gister avond 2,5 uur lang in de badkamer aan het.... Bleggh!
Lig nu lekker in bed, in alle rust, wat water en crackers naast mij, en een emmer. Baby is gelukkig aan het schoppen, dus dat kalmeert mijn zorgen wat!
Een fijne voedingsbh. Verder draag ik een gewoon hemdje onder mijn shirt/trui. Trui omhoog, hemdje aan 1 kant naar beneden en klaarquote:Op maandag 30 januari 2023 10:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Vandaag gaat voor mij de laatste week in voordat ik met verlof ga! Best onwerkelijk!
We hebben eigenlijk al heel veel voorbereid, dus het is niet zo dat zodra ik dan niet meer werk we opeens een hele hoop moeten gaan doen en organiseren. Wel hoop ik nog heel veel dingen te kunnen uitmesten thuis .
Ook ben ik al aan het nadenken over wat ik qua kleding zal dragen na de bevalling. Als het lukt met borstvoeding geven, dan lijken me vooral hemdjes of jurkjes met knoopjes handig.
Hebben jullie misschien tips wat voor kleding handig is om in huis te hebben tijdens het borstvoeden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |