Ik deed na 3 dagen alweer boodschappen en huishouden. De kraamverzorgster was het er niet mee eens. Maar het duurde denk ik 3 maanden ofzo voor ik fysiek en mentaal in staat was om echt fulltime te werken. Maar leuk vond ik het niet dus van mij mag het zwangerschapsverlof een jaar duren.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:07 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Nou, kijk, dan ben ik toch blij dat ik me negen maanden na de geboorte met het kind en mijn eigen herstel kan bezig houden! :p
Maar nee, ik weet dat veel vrouwen het moeilijk kunnen voorstellen zolang thuis te moeten zitten… maar ik ben eigenlijk heel blij dat ik hier nu in het buitenland die mogelijk voor heb.
En daarbij... je lichaam herstelt niet alleen van een bevalling. Dat is nogal een wijd verspreide misvatting. Je lijf herstelt vooral van 9 maanden zwangerschap. En de bijbehorende hormonen die van alles met je lichaam en geest doen. En dat duurt echt langer dan een paar weken.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:54 schreef Clubsoda het volgende:
^^ Wij zijn ook al lang tevreden als we 21.30 uur halen![]()
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je 'herstel' precies definieert. Ik heb in het jaar na mijn bevalling best wel kwaaltjes en pijntjes enzo gehad, maar de vraag is of dat nou kwam van de bevalling of van het feit dat je ontzettend veel meer tilt en bukt dan ooit eerder in je leven
Thanks!quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:17 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb dit ook gemist! Gefeliciteerd!! Superleuk
Noh, dat is echt niet oke van je leidinggevendequote:Op zaterdag 19 november 2022 12:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Gisteren hebben we het aan mijn schoonmoeder verteld en mijn zwager was daar ook. Wat blijkt: heeft mijn zwager al van de leidinggevende op het werk gehoord dat ik zwanger ben. Ging 'ie boos doen. Ik heb al niet echt vrienden en ik hoopte op een feestelijke stemming, nu voelt het alsof het door dit incident verpest is. Er is altijd wat waardoor er even een smetje over een aankondiging of festiviteit komt te hangen.. #frustratie
Ahquote:Op zaterdag 19 november 2022 13:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Mijn schoonmoeder was wel blij maar ik miste uitbundigheid ofzo. Misschien ligt dat aan mijn verwachtingspatroon en heb ik me teveel laten beïnvloeden door social media maar jullie reageerden enthousiaster. Tel daarbij op dat ik ook nog een beetje emotioneel ben door wat recente ontdekkingen in mijn familie, en daardoor over mijn verleden en het resultaat is dat ik gewoon al de ochtend huilend in bed lig. En als ik er wat van zou zeggen slaat de vlam in de pan want dan moet ik leren loslaten en niet zo heftig reageren. Echt, wat voor wereld zit ik in..
Het is zo raar wat mensen zich permitterenquote:Op zaterdag 19 november 2022 13:25 schreef Bienelientjee het volgende:
En deze keer was ze wel blijer, maar kreeg ik alsnog te horen dat ik dan gejokt zou hebben over mijn problemen daar beneden. En ik zei terug dat ik wel degelijk problemen had, maar je hebt er nooit meer naar gevraagd sinds ik dit met je deelde!
Haha, dat denk ik ook wel inderdaadquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:50 schreef SQ het volgende:
Oh maar maak je geen zorgen, daar heb je straks toch allemaal geen energie meer voor
Sinds ik kinderen heb denk ik rond 21:30 meestal toch wel "het is al laat, ik ga maar eens naar bed".
En dan ook binnen 5 minuten als een baksteen slapen.
Da's echt niet ok zeg....... Sterkte met de hele situatie!quote:Op zaterdag 19 november 2022 12:09 schreef girlnextdoor. het volgende:
Gisteren hebben we het aan mijn schoonmoeder verteld en mijn zwager was daar ook. Wat blijkt: heeft mijn zwager al van de leidinggevende op het werk gehoord dat ik zwanger ben. Ging 'ie boos doen. Ik heb al niet echt vrienden en ik hoopte op een feestelijke stemming, nu voelt het alsof het door dit incident verpest is. Er is altijd wat waardoor er even een smetje over een aankondiging of festiviteit komt te hangen.. #frustratie
Wat een klote nieuws zegquote:Op dinsdag 22 november 2022 23:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, dat loopt even heel anders... Rond kwart voor 6 appte m'n vriendin dat ze bloedverlies had, maar dat ze ook haar spreekuur in moest en dat zo kort van te voren niet meer af kon zeggen. Ze heeft eerst nog geprobeerd een echo van zichzelf te maken, maar dat lukte allemaal niet zo goed in de haast, dus uiteindelijk toch de verloskundige gebeld. Na het spreekuur van m'n vriendin zijn we erheen gegaan. Die heeft een echo gemaakt en uiteindelijk blijkt dat het hartje anderhalve week geleden (bij 8 weken 6 dagen) al gestopt is met kloppen...
Het kindje was er heel plotseling en nu is het ook heel plotseling weer weg. Na de goede 8-weken echo hadden we hier helemaal geen rekening meer mee gehouden, al weet je natuurlijk dat het altijd kan. Had liever gehad dat we direct bij de vitaliteitsecho geen hartactie gezien hadden. Nu hebben we toen en ook bij en 8 weken-echo een hartje gezien en dat alles echt heel goed ging, dus het was gewoon ons kindje al. Het kwam echt een stuk harder hij me aan dan ik ooit had verwacht...
Al moet ik ook zeggen dat het nog enorm onwerkelijk is en dat ik niet zo goed weet wat ik nou allemaal precies voel verder. M'n gedachten gaan alle kanten op.
Ik had toevallig m'n leidinggevende van de week op de hoogte gesteld, die heb ik direct geappt en hij appte terug dat ik de tijd moet nemen, dus deze week werk ik niet meer. En na het weekend kijken we nog wel even.
Wat klote voor jullie. Sterktequote:Op dinsdag 22 november 2022 23:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, dat loopt even heel anders... Rond kwart voor 6 appte m'n vriendin dat ze bloedverlies had, maar dat ze ook haar spreekuur in moest en dat zo kort van te voren niet meer af kon zeggen. Ze heeft eerst nog geprobeerd een echo van zichzelf te maken, maar dat lukte allemaal niet zo goed in de haast, dus uiteindelijk toch de verloskundige gebeld. Na het spreekuur van m'n vriendin zijn we erheen gegaan. Die heeft een echo gemaakt en uiteindelijk blijkt dat het hartje anderhalve week geleden (bij 8 weken 6 dagen) al gestopt is met kloppen...
Het kindje was er heel plotseling en nu is het ook heel plotseling weer weg. Na de goede 8-weken echo hadden we hier helemaal geen rekening meer mee gehouden, al weet je natuurlijk dat het altijd kan. Had liever gehad dat we direct bij de vitaliteitsecho geen hartactie gezien hadden. Nu hebben we toen en ook bij en 8 weken-echo een hartje gezien en dat alles echt heel goed ging, dus het was gewoon ons kindje al. Het kwam echt een stuk harder hij me aan dan ik ooit had verwacht...
Al moet ik ook zeggen dat het nog enorm onwerkelijk is en dat ik niet zo goed weet wat ik nou allemaal precies voel verder. M'n gedachten gaan alle kanten op.
Ik had toevallig m'n leidinggevende van de week op de hoogte gesteld, die heb ik direct geappt en hij appte terug dat ik de tijd moet nemen, dus deze week werk ik niet meer. En na het weekend kijken we nog wel even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |