Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
25 inmiddels feitelijk(verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2
Nice!! We gaan de goede kant opquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.
Is vanaf 1/8/2022 volgens mij.
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op hebquote:
Dat klinkt als een supergoede dealquote:Op vrijdag 18 november 2022 09:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op hebDie wisten mij zelfs te vertellen dat er een regeling bestaat dat ik 10 verlofdagen inlever en dan kan ik die 9 weken zelfs tegen 100% salaris krijgen.
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
25 inmiddels feitelijk(verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.
Is vanaf 1/8/2022 volgens mij.
Precies net zo langs als jouw Mutterschutzquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:44 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !
Ja, inderdaad!quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies net zo langs als jouw MutterschutzBlijkbaar is dat een gedeelde visie, die periode.
Twee maandenquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad!Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.
Sommige vrouwen kunnen vrij snel volledig hersteld zijn. Maar voor een hoop duurt het veel langer. Schat dat niet verkeerd in. Mijn zwangerschap eindigde onverwachts in een spoed keizersnede dan heb je veel langer nodig gehad om te herstellen (en mijn herstel liep voorspoedig, soms kan dat ook veel langer duren). En heb nog echt maandenlang last gehad van mijn knieen en gewrichten (goede 8-10 maanden toch wel!).quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad!Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.
Da's alsnog stukken voordeliger dan 100% betaald en kinderdagverblijf moeten lappenquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:40 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.
Ondanks dat ik het fysieke allemaal niet hoef te ondergaan ben ik hier als aankomend vader ook wel bang voor bij mezelf een beetjequote:Op vrijdag 18 november 2022 15:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had fysiek niet 2 maanden nodig om te herstellen. Nou had ik geen topconditie hoor maar ik kan volgens mij wel weer wat ik voor de zwangerschap kon, en geen klachten of pijntjes aan overgehouden.
Mentaal daarentegen. Er komt zoveel op je af de eerste tijd met kind, een ander leven, andere prioriteiten, je hebt die tijd ook nodig om je nieuwe zelf te leren kennen.
Nou, kijk, dan ben ik toch blij dat ik me negen maanden na de geboorte met het kind en mijn eigen herstel kan bezig houden! :pquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Twee maandenCompleet herstellen
Na een bevalling
![]()
Ik had minstens een jaar nodig. En nu ben ik weer zwanger
Hoooo ik heb iets gemistquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Twee maandenCompleet herstellen
Na een bevalling
![]()
Ik had minstens een jaar nodig. En nu ben ik weer zwanger
Dankjequote:Op vrijdag 18 november 2022 16:37 schreef Aure het volgende:
[..]
Hoooo ik heb iets gemistgefeliciteerd!!!
![]()
Ik heb dit ook gemist! Gefeliciteerd!! Superleukquote:Op vrijdag 18 november 2022 16:37 schreef Aure het volgende:
[..]
Hoooo ik heb iets gemistgefeliciteerd!!!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |