Fijn dat het goed gaat! Ja, die pijntjes horen erbij, over het algemeenquote:Op vrijdag 11 november 2022 12:43 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Lief dat je informeert! Tot nu toe gaat het wel goed *klopt af* Wel in het begin van de week weer erge buikpijn gehad en het blijft wat gevoelig, maar geen bloedveries dus het is waarschijnlijk groeipijn. Erg bijzonder te bedenken dat zoiets kleins zoveel pijn kan doen af en toe :p Wel moet ik steeds kokhalzen om niets en eten lukte even niet maar het heeft zich weer hersteld. Vandaag op 6wk4dg. Ik ben al langer zwanger dan de vorige kerenWel wat lichte zenuwen weer. Gelukkig maandag ook vrij van het werk dus dan hoef ik me niet stiekem op te vreten daar
Dit keer een halve dag, echo is om 13:30quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gaat! Ja, die pijntjes horen erbij, over het algemeen![]()
Heb je een beetje vroeg op de dag die echo, of moet je weer de hele dag wachten?
Heftig zeg, gelukkig dat de uitslagen toch nog relatief gunstig zijn uitgevallen. In ieder geval heel veel sterkte!quote:Op vrijdag 11 november 2022 13:44 schreef Ericr het volgende:
Net twee weken tussen hoop en vrees geleefd na een niet volledig duidelijke 20 weken echo. Bij de echo werden we doorverwezen naar het LUMC om een beter beeld te krijgen. Vorige week maandag bleek dat de hersenbalk ontbrak en er een stukje long 'verdwaald' was.
De ontbrekende hersenbalk hoeft op zich niet heel problematisch te zijn maar in combi met het stukje long werd er direct gedacht aan een mogelijk syndroom. Dan zit je opeens van routine onderzoek in een mallemolen waarbij ook de uiterste stap besproken wordt.
Genetisch onderzoek plus MRI duurt dan even voordat het uitgevoerd wordt. De laatste 2 weken waren dus best zwaar omdat je totaal niet weet waar je aan toe bent.
Vanochtend naar het ziekenhuis voor een nieuwe echo (met neuroloog er bij) plus bespreken MRI. Gelukkig gaf de MRI geen nieuwe bevindingen en de echo gaf een positief beeld over het stukje long.
Toevallig werden we tijdens het gesprek in het ziekenhuis gebeld over de uitslag van het genetisch onderzoek. Er was geen syndroom gevonden en ook geen andere genetische afwijkingen. Een pak van ons hart dus. Zeker omdat in 70% van de gevallen wel sprake is van een (ernstig) syndroom.
We weten dat de ontbrekende hersenbalk wel van invloed kan zijn op de ontwikkeling maar dat is voor ons de beste uitslag t.o.v. de mogelijke uitslagen waarbij je te maken kan krijgen met een niet levensvatbaar kind of een kind met een lage kwaliteit van leven.
We kunnen gelukkig nu weer vooruit kijken met daarbij goede begeleiding vanuit het ziekenhuis.
Fijn zeg!quote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
We hebben een kloppend hartje!! Wat een mooi moment was het, ik moest huilen wat natuurlijk begrijpelijk wasHet ziet er goed uit en uitgerekende datum zal rond 2 juli liggen
Fijn!! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
We hebben een kloppend hartje!! Wat een mooi moment was het, ik moest huilen wat natuurlijk begrijpelijk wasHet ziet er goed uit en uitgerekende datum zal rond 2 juli liggen
Wat een mooi nieuwsquote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Jaaa, wat fijnquote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
Yes wat mega fijn!! Gefeliciteerd.quote:Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kom mij hier ook weer melden. Het besef is er nog niet omdat ik nog geen enkel kwaaltje heb, maar twee weken geleden had ik een positieve test. Ben nu als het goed is 6 weken zwanger. 2 december eerste echo
Haha, kloptquote:Op dinsdag 15 november 2022 09:04 schreef Bami het volgende:
[..]![]()
Ik kan mij nog een heel recente post herinneren dat je vriend nog niet overtuigd was van op korte termijn een tweede.
Wat tof, gefeliciteerd!!
Leuk, van harte!quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kom mij hier ook weer melden. Het besef is er nog niet omdat ik nog geen enkel kwaaltje heb, maar twee weken geleden had ik een positieve test. Ben nu als het goed is 6 weken zwanger. 2 december eerste echo
Jaaa allebei de girls next door weer zwangerquote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Kom er net achter dat ik niet 9 maanden, maar 11 maanden niet werk! En dit is inderdaad gangbaar in Oostenrijk - ik ben voor een vrouw zelfs relatief kort met verlof! :pquote:Op donderdag 17 november 2022 21:09 schreef SQ het volgende:
9 maanden verlof! Is dat gangbaar in Oostenrijk??
Wij krijgen 16 weken
25 inmiddels feitelijkquote:Op donderdag 17 november 2022 21:09 schreef SQ het volgende:
9 maanden verlof! Is dat gangbaar in Oostenrijk??
Wij krijgen 16 weken
Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
25 inmiddels feitelijk(verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2
Nice!! We gaan de goede kant opquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.
Is vanaf 1/8/2022 volgens mij.
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op hebquote:
Dat klinkt als een supergoede dealquote:Op vrijdag 18 november 2022 09:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op hebDie wisten mij zelfs te vertellen dat er een regeling bestaat dat ik 10 verlofdagen inlever en dan kan ik die 9 weken zelfs tegen 100% salaris krijgen.
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
25 inmiddels feitelijk(verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.
Is vanaf 1/8/2022 volgens mij.
Precies net zo langs als jouw Mutterschutzquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:44 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !
Ja, inderdaad!quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies net zo langs als jouw MutterschutzBlijkbaar is dat een gedeelde visie, die periode.
Twee maandenquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad!Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.
Sommige vrouwen kunnen vrij snel volledig hersteld zijn. Maar voor een hoop duurt het veel langer. Schat dat niet verkeerd in. Mijn zwangerschap eindigde onverwachts in een spoed keizersnede dan heb je veel langer nodig gehad om te herstellen (en mijn herstel liep voorspoedig, soms kan dat ook veel langer duren). En heb nog echt maandenlang last gehad van mijn knieen en gewrichten (goede 8-10 maanden toch wel!).quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad!Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.
Da's alsnog stukken voordeliger dan 100% betaald en kinderdagverblijf moeten lappenquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:40 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.
Ondanks dat ik het fysieke allemaal niet hoef te ondergaan ben ik hier als aankomend vader ook wel bang voor bij mezelf een beetjequote:Op vrijdag 18 november 2022 15:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had fysiek niet 2 maanden nodig om te herstellen. Nou had ik geen topconditie hoor maar ik kan volgens mij wel weer wat ik voor de zwangerschap kon, en geen klachten of pijntjes aan overgehouden.
Mentaal daarentegen. Er komt zoveel op je af de eerste tijd met kind, een ander leven, andere prioriteiten, je hebt die tijd ook nodig om je nieuwe zelf te leren kennen.
Nou, kijk, dan ben ik toch blij dat ik me negen maanden na de geboorte met het kind en mijn eigen herstel kan bezig houden! :pquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Twee maandenCompleet herstellen
Na een bevalling
![]()
Ik had minstens een jaar nodig. En nu ben ik weer zwanger
Hoooo ik heb iets gemistquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Twee maandenCompleet herstellen
Na een bevalling
![]()
Ik had minstens een jaar nodig. En nu ben ik weer zwanger
Dankjequote:Op vrijdag 18 november 2022 16:37 schreef Aure het volgende:
[..]
Hoooo ik heb iets gemistgefeliciteerd!!!
![]()
Ik heb dit ook gemist! Gefeliciteerd!! Superleukquote:Op vrijdag 18 november 2022 16:37 schreef Aure het volgende:
[..]
Hoooo ik heb iets gemistgefeliciteerd!!!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |