abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:45:19 #101
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206636745
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:43 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Lief dat je informeert! Tot nu toe gaat het wel goed *klopt af* Wel in het begin van de week weer erge buikpijn gehad en het blijft wat gevoelig, maar geen bloedveries dus het is waarschijnlijk groeipijn. Erg bijzonder te bedenken dat zoiets kleins zoveel pijn kan doen af en toe :p Wel moet ik steeds kokhalzen om niets en eten lukte even niet maar het heeft zich weer hersteld. Vandaag op 6wk4dg. Ik ben al langer zwanger dan de vorige keren *O* Wel wat lichte zenuwen weer. Gelukkig maandag ook vrij van het werk dus dan hoef ik me niet stiekem op te vreten daar :P
Fijn dat het goed gaat! Ja, die pijntjes horen erbij, over het algemeen :Y
Heb je een beetje vroeg op de dag die echo, of moet je weer de hele dag wachten?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 11 november 2022 @ 13:18:48 #102
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206637254
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Fijn dat het goed gaat! Ja, die pijntjes horen erbij, over het algemeen :Y
Heb je een beetje vroeg op de dag die echo, of moet je weer de hele dag wachten?
Dit keer een halve dag, echo is om 13:30 :)
With love :*
pi_206637557
Net twee weken tussen hoop en vrees geleefd na een niet volledig duidelijke 20 weken echo. Bij de echo werden we doorverwezen naar het LUMC om een beter beeld te krijgen. Vorige week maandag bleek dat de hersenbalk ontbrak en er een stukje long 'verdwaald' was.

De ontbrekende hersenbalk hoeft op zich niet heel problematisch te zijn maar in combi met het stukje long werd er direct gedacht aan een mogelijk syndroom. Dan zit je opeens van routine onderzoek in een mallemolen waarbij ook de uiterste stap besproken wordt.

Genetisch onderzoek plus MRI duurt dan even voordat het uitgevoerd wordt. De laatste 2 weken waren dus best zwaar omdat je totaal niet weet waar je aan toe bent.

Vanochtend naar het ziekenhuis voor een nieuwe echo (met neuroloog er bij) plus bespreken MRI. Gelukkig gaf de MRI geen nieuwe bevindingen en de echo gaf een positief beeld over het stukje long.

Toevallig werden we tijdens het gesprek in het ziekenhuis gebeld over de uitslag van het genetisch onderzoek. Er was geen syndroom gevonden en ook geen andere genetische afwijkingen. Een pak van ons hart dus. Zeker omdat in 70% van de gevallen wel sprake is van een (ernstig) syndroom.

We weten dat de ontbrekende hersenbalk wel van invloed kan zijn op de ontwikkeling maar dat is voor ons de beste uitslag t.o.v. de mogelijke uitslagen waarbij je te maken kan krijgen met een niet levensvatbaar kind of een kind met een lage kwaliteit van leven.

We kunnen gelukkig nu weer vooruit kijken met daarbij goede begeleiding vanuit het ziekenhuis.
pi_206637849
Afgelopen woensdag de 8 weken echo gehad. Alles was goed, het kindje was 19 millimeter en gewoon al herkenbaar als mensje O+
2 weken eerder op de vitaliteitsecho was het 4 millimeter en zag het eruit als een koffieboon, bizar hoe snel dat allemaal groeit!
Volgens alle berekeningen zitten we goed op schema, bij de vitaliteitsecho kwamen we uit op 6wk1dg, afgelopen woensdag op 8wk3dg dus alles zit keurig op schema. Uitgerekende datum 18 juni!

We hebben het nieuws nu alleen met zeer directe familie gedeeld, als de 10 weken echo goed is gaan we het aan "iedereen" vertellen om het zo maar even te noemen. Wel op werk iemand van HR in vertrouwen genomen en gisteren een lang gesprek met haar gehad waarin ze me heeft voorgelicht waar ik als vader allemaal recht op heb. Wel fijn om dat allemaal zo inzichtelijk te hebben, nu eens bedenken hoe ik dat wil opnemen allemaal.

In ieder geval ook besloten dat we maar zo snel mogelijk een geregistreerd partnerschap gaan regelen, denk dat dat al veel zorgen wegneemt aangezien we nu dus officieel "niets" van elkaar zijn. Het is misschien niet heel romantisch, maar dat ben ik toch al niet :P

Dit weekend hebben we voor het eerst sinds de positieve test weer eens tijd met z'n tweetjes, dus daar gaan we even van genieten en proberen wat dingen op papier te zetten van wat we willen. Ook wat betreft NIPT, 13 weken echo en dat soort dingen. M'n vriendin heeft daar uiteraard al een sterke mening over vanuit haar werk, maar ze wil dat de verloskundige waar we nu onder behandeling zijn het zo neutraal mogelijk aan me uitlegt wat het allemaal is zodat ik een weloverwogen mening kan vormen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 13:44 schreef Ericr het volgende:
Net twee weken tussen hoop en vrees geleefd na een niet volledig duidelijke 20 weken echo. Bij de echo werden we doorverwezen naar het LUMC om een beter beeld te krijgen. Vorige week maandag bleek dat de hersenbalk ontbrak en er een stukje long 'verdwaald' was.

De ontbrekende hersenbalk hoeft op zich niet heel problematisch te zijn maar in combi met het stukje long werd er direct gedacht aan een mogelijk syndroom. Dan zit je opeens van routine onderzoek in een mallemolen waarbij ook de uiterste stap besproken wordt.

Genetisch onderzoek plus MRI duurt dan even voordat het uitgevoerd wordt. De laatste 2 weken waren dus best zwaar omdat je totaal niet weet waar je aan toe bent.

Vanochtend naar het ziekenhuis voor een nieuwe echo (met neuroloog er bij) plus bespreken MRI. Gelukkig gaf de MRI geen nieuwe bevindingen en de echo gaf een positief beeld over het stukje long.

Toevallig werden we tijdens het gesprek in het ziekenhuis gebeld over de uitslag van het genetisch onderzoek. Er was geen syndroom gevonden en ook geen andere genetische afwijkingen. Een pak van ons hart dus. Zeker omdat in 70% van de gevallen wel sprake is van een (ernstig) syndroom.

We weten dat de ontbrekende hersenbalk wel van invloed kan zijn op de ontwikkeling maar dat is voor ons de beste uitslag t.o.v. de mogelijke uitslagen waarbij je te maken kan krijgen met een niet levensvatbaar kind of een kind met een lage kwaliteit van leven.

We kunnen gelukkig nu weer vooruit kijken met daarbij goede begeleiding vanuit het ziekenhuis.
Heftig zeg, gelukkig dat de uitslagen toch nog relatief gunstig zijn uitgevallen. In ieder geval heel veel sterkte!
  zaterdag 12 november 2022 @ 19:45:20 #105
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_206652684
Al paar dagen kan ik slecht avond eten. Nu had ik toch zo'n zin in sushi! :D

Zo'n zelf maak set gehaald, want heb hier geen sushi plaats in de buurt (Engeland) en de sushi bali in de supermarkt vertrouw ik niet qua hygiene, haha!

Komkommer en avocado
Katsu kip met spicy mayonaise en avocado

Craving! Hahaha!
  zondag 13 november 2022 @ 19:01:25 #106
431496 girlnextdoor.
pi_206663600
Wat een verhaal en gelukkig opluchting, @Ericr ! En wat fijndat jullie goede begleiding krijgen :)

@Irritatie100 Fijn om te horen dat alles op schema zit :)

Morgen is onze grote dag.. wel erg last van buikpijn gehad weer en bij bewegen, al is het alleen lopen, blijft het wat gevoelig maar wederom gelukkig geen bloedverlies dus ik ga me focussen op een positief bericht morgen :) We gaan vrijdag eten bij mijn schoonmoeder en bij positief bericht gaan we het we al delen onder het mom sinterklaascadeau *O* Ik voel ook wel de behoefte dat te doen omdat mijn zwager al een paar keer tegen mijn man zei dat ik er slecht uitzag en er zelfs een paar collega's naar hem toe waren gegaan of het wel goed ging tussen mij en mijn man omdat ik er zo slecht uitzag (ik was dus licht misselijk en had last van buikpijn) en hij schijnbaar chagarijnig keek haha. We werken allemaal bij hetzelfde bedrijf dus vandaar. Ik moest afgelopen week ook een keer overgeven terwijl mijn zwager en man elkaar aan de telefoon hadden en toen had ie ook al gevraagd of het wel goed ging. Handig..
  maandag 14 november 2022 @ 14:37:45 #107
431496 girlnextdoor.
pi_206673140
We hebben een kloppend hartje!! Wat een mooi moment was het, ik moest huilen wat natuurlijk begrijpelijk was :) Het ziet er goed uit en uitgerekende datum zal rond 2 juli liggen *O*
pi_206673470
quote:
17s.gif Op maandag 14 november 2022 14:37 schreef girlnextdoor. het volgende:
We hebben een kloppend hartje!! Wat een mooi moment was het, ik moest huilen wat natuurlijk begrijpelijk was :) Het ziet er goed uit en uitgerekende datum zal rond 2 juli liggen *O*
Fijn zeg! *O*
  maandag 14 november 2022 @ 16:09:22 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206674280
quote:
Fijn!! Gefeliciteerd!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206674959
quote:
Wat een mooi nieuws O+
Gefeliciteerd!
  maandag 14 november 2022 @ 17:14:51 #111
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206674966
quote:
Jaaa, wat fijn *O*
|| justdiggit.org ||
  maandag 14 november 2022 @ 17:28:09 #112
431496 girlnextdoor.
pi_206675091
Dank jullie wel allemaal :)
pi_206677629
quote:
Yes wat mega fijn!! Gefeliciteerd. O+
  dinsdag 15 november 2022 @ 08:44:48 #114
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206681740
Ik kom mij hier ook weer melden. Het besef is er nog niet omdat ik nog geen enkel kwaaltje heb, maar twee weken geleden had ik een positieve test. Ben nu als het goed is 6 weken zwanger. 2 december eerste echo *O*
|| justdiggit.org ||
pi_206681835
Wat leuk, gefeliciteerd :D
pi_206681850
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kom mij hier ook weer melden. Het besef is er nog niet omdat ik nog geen enkel kwaaltje heb, maar twee weken geleden had ik een positieve test. Ben nu als het goed is 6 weken zwanger. 2 december eerste echo *O*
:o
Ik kan mij nog een heel recente post herinneren dat je vriend nog niet overtuigd was van op korte termijn een tweede.
Wat tof, gefeliciteerd!! O+
  dinsdag 15 november 2022 @ 09:16:00 #117
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206681918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 09:04 schreef Bami het volgende:

[..]
:o
Ik kan mij nog een heel recente post herinneren dat je vriend nog niet overtuigd was van op korte termijn een tweede.
Wat tof, gefeliciteerd!! O+
Haha, klopt :+

Thanks O+

[ Bericht 7% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 15-11-2022 20:41:47 ]
|| justdiggit.org ||
pi_206696388
Wij zijn als een razende bezig met huizen nu, volgende week donderdag 3 bezichtigingen. Hopelijk zit er wat leuks tussen! We wilden in principe een huis waar we de komende 35 jaar zouden kunnen blijven wonen, maar we zijn iets minder kieskeurig geworden nu en vinden iets tijdelijks ook wel prima.

Kan ook niet wachten totdat het volgende week woensdag is geweest, dan hebben we de 10 weken echo. We hebben besloten het als die goed is pas wereldkundig te maken aan mensen die wat verderaf staan, maar ik kijk daar wel naar uit!

quote:
Leuk, van harte!
  woensdag 16 november 2022 @ 20:35:02 #119
431496 girlnextdoor.
pi_206701183
quote:
Jaaa allebei de girls next door weer zwanger *O* gefeliciteerd!
  donderdag 17 november 2022 @ 07:19:22 #120
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206704474
Dankjullie!

Vind het wel weer spannend. Amper kwaaltjes, dat maakt me wel wat onzeker. Dan duurt die ruim 2 weken wachten tot de echo wel weer heel lang.

Maargoed. Ondertussen heb ik een dreumes (die nu ziek is) rondwandelen, dus ik hoef me niet te vervelen :')
|| justdiggit.org ||
pi_206713355
Hallo iedereen! Ook ik meld me weer!

Allereerst van harte gefeliciteerd TheGirlNextDoor, Irritatie100 & Mardy_Bum! Leuk ook om te zien dat dit topic weer actiever wordt!

Ik ben inmiddels 19 weken zwanger, maar heb vooral de periode tussen 12 en 15 weken als redelijk stressig ervaren, omdat dit de periode was dat ik het niet alleen mensen in mijn omgeving, maar ook mijn werkgever wilde laten weten dat ik zwanger ben. (En als ik gestresst ben dan kan ik me er vaak niet toe zetten om hier te posten.. :/ ) Ik werk daar pas sinds april en ben in september ook nog eens van afdeling gewisseld, dus vond het best moeilijk om met vreemde mensen te moeten delen dat ik zwanger was! Maar eigenlijk waren/zijn de collega‘s heel aardig, hoewel ze het wel jammer vinden dat ik vanaf februari negen maanden op verlof ga.

Maar inmiddels voel ik me eigenlijk weer heel goed en stressvrij. Mijn buik begint
een stukje zichtbaarder te worden en eigenlijk heb ik helemaal geen last meer van kwaaltjes.

Ik zal beginnen weer regelmatiger wat te posten, want vind het toch ook wel heel leuk dat hier de mogelijkheid is om ervaringen uit te wisselen.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  donderdag 17 november 2022 @ 21:09:37 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_206713618
9 maanden verlof! Is dat gangbaar in Oostenrijk??

Wij krijgen 16 weken :')
disclaimer
pi_206714975
Momenteel aan het inlezen in de boekjes over de 13-weken echo, 20-weken echo en de NIPT. Het duizelt me allemaal een beetje nu, vind het wel erg lastig om daar een mening over te vormen. Van te voren dacht ik "dat doen we allemaal niet", maar nu begin ik wel een beetje te twijfelen..
pi_206716111
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 21:09 schreef SQ het volgende:

Kom er net achter dat ik niet 9 maanden, maar 11 maanden niet werk! En dit is inderdaad gangbaar in Oostenrijk - ik ben voor een vrouw zelfs relatief kort met verlof! :p

Je hebt hier als eerst de zogenaamde 4 maanden betaald ‘mutterschutz’, waarbij zwangere vrouwen ter bescherming twee maanden voor de geboorte en twee maanden na de geboorte volgens de wet niet mogen werken. Ik ben voor midden april uitgerekend en ga dan vanaf midden februari tot midden juni in Mutterschutz.

Daarna kun je nog kiezen voor ‘karrenz’, of wel betaald verlof, voor een periode van maximaal twee jaar (er zijn verschillende modellen waar je uit kunt kiezen, maar in het algemeen is het zo dat hoe langer je met verlof gaat, hoe minder geld je krijgt). De werkgever moet deze keuze accepteren.

De meeste vrouwen in Oostenrijk nemen tussen de een en twee jaar verlof. Ik heb gekozen voor het model waarbij mijn partner en ik elk zeven maanden maanden met verlof gaan. Eerst ik tot midden januari 2024 en dan mijn partner tot Augustus 2024!

[ Bericht 1% gewijzigd door margaretha_01 op 18-11-2022 07:50:11 ]
pi_206716219
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 21:09 schreef SQ het volgende:

25 inmiddels feitelijk ;) (verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 18 november 2022 @ 07:55:01 #126
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206716230
Wow. Wat een verschillen hè.
Ik ben sinds gisteren met verlof en kom half mei 2023 weer terug. Moet zeggen dat ik dat ook wel lang genoeg vind. Ik vond het bij de eerste ook heerlijk om weer te gaan werken en even "geen" moeder te zijn. Ga nu 9 weken extra dus ben benieuwd hoe dat bevalt!
  vrijdag 18 november 2022 @ 08:15:23 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_206716332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
25 inmiddels feitelijk ;) (verlof in andere landen is namelijk ook niet altijd de volledige periode 100% betaald).
Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2 :P
disclaimer
  vrijdag 18 november 2022 @ 08:19:14 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206716354
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:15 schreef SQ het volgende:

[..]
Is dat zo recent nog gewijzigd dan? Mijn jongste is net 2 :P
Ja, 9 weken extra tegen 70% van je loon.
Is vanaf 1/8/2022 volgens mij.
  vrijdag 18 november 2022 @ 08:22:29 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_206716379
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Nice!! We gaan de goede kant op :)
disclaimer
pi_206716542
Voor beide ouders ook nog ^O^
pi_206717204
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:43 schreef Clubsoda het volgende:
Voor beide ouders ook nog ^O^
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op heb :D Die wisten mij zelfs te vertellen dat er een regeling bestaat dat ik 10 verlofdagen inlever en dan kan ik die 9 weken zelfs tegen 100% salaris krijgen.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:02:19 #132
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206717253
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 09:57 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Yep, ik heb net een gesprek gehad met mijn HR waar ik als vader weer allemaal recht op heb :D Die wisten mij zelfs te vertellen dat er een regeling bestaat dat ik 10 verlofdagen inlever en dan kan ik die 9 weken zelfs tegen 100% salaris krijgen.
Dat klinkt als een supergoede deal :o

Ik ga dit ook even met mijn HR bespreken t.z.t |:)
|| justdiggit.org ||
pi_206717577
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.
pi_206717615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 08:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !
pi_206717823
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:44 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Oh, wat goed dat die optie er nu ook is! Sinds ik in Oostenrijk ben, lijken die 12 weken zwangerschapsverlof in NL zo kort !
Precies net zo langs als jouw Mutterschutz ;) Blijkbaar is dat een gedeelde visie, die periode.
pi_206719893
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Precies net zo langs als jouw Mutterschutz ;) Blijkbaar is dat een gedeelde visie, die periode.
Ja, inderdaad! :) Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.

Mutterschutz is dan ook eerder voor de moeder bedoeld, en karenz voor de zorg van het kind.
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:12:56 #137
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206719942
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Ja, inderdaad! :) Ik kan me ook goed voorstellen dat een lichaam twee maanden nodig heeft om compleet te herstellen na een bevalling. Maar misschien schat ik dat verkeerd in natuurlijk.
Twee maanden _O- Compleet herstellen _O- Na een bevalling _O-

Ik had minstens een jaar nodig. En nu ben ik weer zwanger _O-
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:20:52 #138
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_206720040
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Sommige vrouwen kunnen vrij snel volledig hersteld zijn. Maar voor een hoop duurt het veel langer. Schat dat niet verkeerd in. Mijn zwangerschap eindigde onverwachts in een spoed keizersnede dan heb je veel langer nodig gehad om te herstellen (en mijn herstel liep voorspoedig, soms kan dat ook veel langer duren). En heb nog echt maandenlang last gehad van mijn knieen en gewrichten (goede 8-10 maanden toch wel!).

En nog altijd kan ik niet meer buik slapen. Na paar uurtjes word ik wakker en doet mijn onderrug zo'n zeer! :D En nu ik ook weer zwanger! :D
  vrijdag 18 november 2022 @ 15:03:44 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_206720475
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:40 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Klopt. Met het karenz model waar mijn vriend en ik voor gekozen hebben, krijgen we die 14 maanden ‘maar’ 80% uitbetaald.
Da's alsnog stukken voordeliger dan 100% betaald en kinderdagverblijf moeten lappen :P
disclaimer
  vrijdag 18 november 2022 @ 15:09:37 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_206720539
Oh en je lijf verandert sowieso onomkeerbaar, maar er zijn wel vrouwen die zich na twee maanden weer prima voelen. Er zijn ook vrouwen die zich na 2 weken weer prima voelen, maar ook vrouwen die zich na 2 jaar nog steeds niet prima voelen. En je kunt dat heel moeilijk voorspellen.
disclaimer
pi_206720545
Ik had fysiek niet 2 maanden nodig om te herstellen. Nou had ik geen topconditie hoor maar ik kan volgens mij wel weer wat ik voor de zwangerschap kon, en geen klachten of pijntjes aan overgehouden.
Mentaal daarentegen. Er komt zoveel op je af de eerste tijd met kind, een ander leven, andere prioriteiten, je hebt die tijd ook nodig om je nieuwe zelf te leren kennen.
pi_206720859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had fysiek niet 2 maanden nodig om te herstellen. Nou had ik geen topconditie hoor maar ik kan volgens mij wel weer wat ik voor de zwangerschap kon, en geen klachten of pijntjes aan overgehouden.
Mentaal daarentegen. Er komt zoveel op je af de eerste tijd met kind, een ander leven, andere prioriteiten, je hebt die tijd ook nodig om je nieuwe zelf te leren kennen.
Ondanks dat ik het fysieke allemaal niet hoef te ondergaan ben ik hier als aankomend vader ook wel bang voor bij mezelf een beetje :@
Ondanks dat ik "al" 33 ben en een goede baan heb, heb ik eigenlijk nog steeds een vrij studentikoos leven en voel ik me mentaal meestal eerder 18 dan 33. In mijn vriendengroep ben ik de enige met een relatie zelfs, dus mijn weekenden (zeker als mijn vriendin moet werken en dus niet naar mij komt) zijn altijd vrijheid-blijheid met terrasjes, uit eten, bier drinken in de kroeg tot 5:00 's ochtends en slap ouwehoeren :@

Wordt dus een hele switch naar vader zijn en samenwonen, ben er soms een beetje bang voor, maar gaat uiteraard helemaal goed komen uiteindelijk *O*
Mijn vriendin is bijna 38 dus iets ouder dan ik, hopelijk kan die wat volwassenheid overbrengen op mij, maar ik blijf wel een man he :+ En zij zegt zelf ook regelmatig dat ze zich absoluut nog geen eind 30 voelt mentaal gezien _O-
  vrijdag 18 november 2022 @ 15:50:14 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_206720903
Oh maar maak je geen zorgen, daar heb je straks toch allemaal geen energie meer voor >:)

Sinds ik kinderen heb denk ik rond 21:30 meestal toch wel "het is al laat, ik ga maar eens naar bed".
En dan ook binnen 5 minuten als een baksteen slapen. _O-
disclaimer
pi_206720937
^^ Wij zijn ook al lang tevreden als we 21.30 uur halen :+

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je 'herstel' precies definieert. Ik heb in het jaar na mijn bevalling best wel kwaaltjes en pijntjes enzo gehad, maar de vraag is of dat nou kwam van de bevalling of van het feit dat je ontzettend veel meer tilt en bukt dan ooit eerder in je leven :+
pi_206721056
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Nou, kijk, dan ben ik toch blij dat ik me negen maanden na de geboorte met het kind en mijn eigen herstel kan bezig houden! :p

Maar nee, ik weet dat veel vrouwen het moeilijk kunnen voorstellen zolang thuis te moeten zitten… maar ik ben eigenlijk heel blij dat ik hier nu in het buitenland die mogelijk voor heb.

[ Bericht 8% gewijzigd door margaretha_01 op 18-11-2022 16:15:43 ]
pi_206721396
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Hoooo ik heb iets gemist :o gefeliciteerd!!! :D O+
  vrijdag 18 november 2022 @ 18:11:53 #147
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206722369
quote: