abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207707310
Joh LBF, ik wist niet dat je al zo ver was. :o Gaat het goed met alle drukte thuis ook?

Goede zwangerschap gewenst voor de nieuwe zwangeren/vaders to be en spannend, 20 weken-echo's!
  donderdag 26 januari 2023 @ 10:26:48 #277
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207718426
Is het al half 6? Duurt lang!
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:30:43 #278
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207723055
Bambi krijgt een zusje O+
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:05:36 #279
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207730834
Vanaf 2 uur wakker gelegen, mede door het volgende wat ik dus echt even kwijt moet. Even in spoiler want taboe enzo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:15:28 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_207730862
Da's hier echt geen taboe hoor, ik hoor dit echt ontzettend vaak! En het is echt helemaal oké, je moet toch afscheid nemen van een plaatje in je hoofd, dat maakt je niet verwend of ondankbaar, alleen maar menselijk.
En je zult van dit kindje echt minstens zo veel houden als van je eerste. Dat doet daar helemaal niets aan af ;) :*
disclaimer
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:12:52 #281
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207731107
Precies daarom wil ik graag weten wat ons kindje voor geslacht heeft, omdat ik best wel een beetje een voorkeur heb. Helemaal niet raar toch dat je een beetje moet wennen?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207731142
Hai. Lurker zonder kinderen gaat er iets over zeggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm off again. :W
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:22:22 #283
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207731147
Ik had het precies andersom, ik had graag een dochter gewild maar heb 2 zoons. Ik wilde het juist niet weten vantevoren, wou mijn baby gewoon ontvangen zoals ie was. En ik kan die theoretische wens van vroeger echt los zien van de fantastische kinderen die ik nu heb en de ongekende liefde die ik voel voor ze.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:25:41 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_207731159
Ik kreeg mijn derde en ik wist van te voren het geslacht niet. Alles was welkom want ik had immers al een jongen en een meisje.

En tóch was er heel even die teleurstelling toen er een piemel aan zat. En echt, het maakt me helemaal niks uit nu want het is een heerlijk jong en ik ben op al mijn kinderen erg dol. Maar kennelijk was er toen tóch iets heel diep van binnen wat nog een meisje ook wel een heel leuk idee vond ;) En dat ging dus nooit meer gebeuren.
Niks mis mee!
disclaimer
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:46:28 #285
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207731297
Jullie hebben gelijk, zijn inderdaad twee aparte dingen. Thanks voor jullie lieve reacties, dat doet me goed O+
|| justdiggit.org ||
pi_207731340
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:15 schreef SQ het volgende:
Da's hier echt geen taboe hoor, ik hoor dit echt ontzettend vaak! En het is echt helemaal oké, je moet toch afscheid nemen van een plaatje in je hoofd, dat maakt je niet verwend of ondankbaar, alleen maar menselijk.
En je zult van dit kindje echt minstens zo veel houden als van je eerste. Dat doet daar helemaal niets aan af ;) :*
Ja precies dit! Met twee zoons moest ik ook wel even slikken dat ik dus nooit meer een meisje zou krijgen. Op één of andere manier had ik sterk het gevoel dat de tweede een meisje zou zijn, dat maakte dat ik echt even moest schakelen.

In mijn familie zijn juist heel veel meisjes, en mijn moeder had al eens opgemerkt dat ik vast alleen maar jongens zou krijgen. Mijn moeder had soms wel van die vreemde voorspellende uitspraken, dus eigenlijk had ik het kunnen weten _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207731645
Oh ik vind dit helemaal geen taboe! Wilde ook juist het geslacht weten omdat ik altijd een dochter voor me heb gezien en tijd wilde hebben om te wennen aan het idee van een zoon.
Andersom lijkt het me bij een eventuele tweede heel gaaf om een zoon te krijgen, en hoopt man daar ook wel echt op (hier ook max 2 kinderen).
Doet idd niks af aan hoe welkom dit meisje is, maar logisch dat je het even moeilijk hebt met het loslaten van een droombeeld. :*
pi_207731673
Helemaal niet raar! Ik heb ook een traantje gelaten toen we hoorden dat onze baby die op de echo daarvoor nog een zoontje leek toch echt een meisje was, gewoon omdat je een beeld in je hoofd had van je toekomstige leven waarvan je dan afscheid moet nemen. Mijn man had ook echt wel een paar weken tijd nodig om aan het idee te wennen. Sluit me erbij aan dat dat helemaal niet betekent dat je dochter minder welkom of geliefd is!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 10:34:06 #289
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207732313
Ugh, ik voel mij vreselijk. Heb of een buik griepje (maar niemand anders is ziek) of gereageerd op avond eten (startte 40 minuten na avondeten, maar niemand anders is ziek!)

Van beide kanten tegelijk kwam het tegelijk eruit! :'( :r Schoonouders hebben J meegenomen voor wandeling en lunch, want ik heb er echt de energie nu niet voor. Net mijn 6 slokjes water alweer eruit gegooid. -O-

En mij maar zorgen maken om baby natuurlijk. Al was ze vannacht flink aan het friemelen terwijl ik wakker lag.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 10:56:37 #290
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207732546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:34 schreef Bienelientjee het volgende:
Ugh, ik voel mij vreselijk. Heb of een buik griepje (maar niemand anders is ziek) of gereageerd op avond eten (startte 40 minuten na avondeten, maar niemand anders is ziek!)

Van beide kanten tegelijk kwam het tegelijk eruit! :'( :r Schoonouders hebben J meegenomen voor wandeling en lunch, want ik heb er echt de energie nu niet voor. Net mijn 6 slokjes water alweer eruit gegooid. -O-

En mij maar zorgen maken om baby natuurlijk. Al was ze vannacht flink aan het friemelen terwijl ik wakker lag.
Lijkt me echt heel naar, ik duim voor je dat het snel beter gaat!

Hier heeft de eerste serieuze kwaal zich ook aangediend.. Ik heb behoorlijk pijnlijke bekken en moet nu oefeningen via een app gaan doen of naar een fysio als het niet beter wordt. Nog 5 maanden.. ik hoop echt dat dit niet de volle 5 maanden aanhoudt want ik kan geen lange afstanden lopen, niet echt wat doen op deze manier tenzij het zittend is. Balen!
With love :*
  vrijdag 27 januari 2023 @ 11:00:00 #291
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207732580
Geef mij liever nog maar drie extra weken ochtend misselijkheid! Ik voel me echt kut! Was gister avond 2,5 uur lang in de badkamer aan het.... Bleggh!

Lig nu lekker in bed, in alle rust, wat water en crackers naast mij, en een emmer. Baby is gelukkig aan het schoppen, dus dat kalmeert mijn zorgen wat!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 13:12:43 #292
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207733963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Geef mij liever nog maar drie extra weken ochtend misselijkheid! Ik voel me echt kut! Was gister avond 2,5 uur lang in de badkamer aan het.... Bleggh!

Lig nu lekker in bed, in alle rust, wat water en crackers naast mij, en een emmer. Baby is gelukkig aan het schoppen, dus dat kalmeert mijn zorgen wat!
Ah dat is echt heel naar ;( Ik heb altijd begrepen dat de baby wel pakt wat 'ie nodig heeft, dus daar hoef je je niet zo snel zorgen over te maken. Maar ik snap wel dat je dat toch doet, zou ik ook doen :P

Hopelijk snel weer beter :*
|| justdiggit.org ||
pi_207774794
Vandaag gaat voor mij de laatste week in voordat ik met verlof ga! Best onwerkelijk!

We hebben eigenlijk al heel veel voorbereid, dus het is niet zo dat zodra ik dan niet meer werk we opeens een hele hoop moeten gaan doen en organiseren. Wel hoop ik nog heel veel dingen te kunnen uitmesten thuis .

Ook ben ik al aan het nadenken over wat ik qua kleding zal dragen na de bevalling. Als het lukt met borstvoeding geven, dan lijken me vooral hemdjes of jurkjes met knoopjes handig.

Hebben jullie misschien tips wat voor kleding handig is om in huis te hebben tijdens het borstvoeden ?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_207774992
Ik heb wel een hele verzameling voedingsshirtjes in huis, allemaal gekregen. Ik zou ze zelf denk ik niet aangeschaft hebben. Ik voed net zo makkelijk met een gewoon shirt wat ik omhoog trek, ik draag onder mijn kleding altijd een rekbaar hemdje wat ik tot onder mijn borsten kan trekken. Maar in het allereerste begin wilde ik toch zo min mogelijk kleding om mijn lijf bij het voeden, want aanleggen is al ingewikkeld genoeg zonder strijd met kledingstukken :+

Ik heb een paar voedingsbh's gekocht zonder beugels en vrij rekbaar. Die zijn handig met stuwing en ik kan er ook mee slapen, als de boel dan een beetje genormaliseerd is en ik weet welke maat ik heb, dan koop ik wel mooie en goed passende bh's.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207775492
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij krijgen een meisje! :D
Gefeliciteerd *O*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207775657
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Vandaag gaat voor mij de laatste week in voordat ik met verlof ga! Best onwerkelijk!

We hebben eigenlijk al heel veel voorbereid, dus het is niet zo dat zodra ik dan niet meer werk we opeens een hele hoop moeten gaan doen en organiseren. Wel hoop ik nog heel veel dingen te kunnen uitmesten thuis .

Ook ben ik al aan het nadenken over wat ik qua kleding zal dragen na de bevalling. Als het lukt met borstvoeding geven, dan lijken me vooral hemdjes of jurkjes met knoopjes handig.

Hebben jullie misschien tips wat voor kleding handig is om in huis te hebben tijdens het borstvoeden ?
Een fijne voedingsbh. Verder draag ik een gewoon hemdje onder mijn shirt/trui. Trui omhoog, hemdje aan 1 kant naar beneden en klaar :s) . Alleen bij jurkjes is het iets meer opletten met borstvoeding/kolf-proof.
pi_207775681
Jaa, shirtjes zijn misschien niet stom om al in huis te hebben!

Wat voedingsbh‘s betreft, heb ik inderdaad gelezen dat je daar het beste mee kunt wachten tot na je bevalling. Maar kan me ook voorstellen dat ik de eerste weken na de bevalling zo niet fit ben, dat ik mezelf er niet toe kan/wil zetten om me met kleding/ondergoed shoppen bezig te houden… :p

Het is zo raar om je ergens totaal geen voorstelling van te kunnen maken..!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_207777150
Dat ondervang je dus door wat comfortabele, vergevingsgezinde voedingstops aan te schaffen. Afhankelijk van je maat kan je die prima bij H&M vinden bijvoorbeeld. Voor grotere maten moet je naar een speciaalzaak. Ik kocht onder andere deze bijvoorbeeld: https://www.bellyfashion.(...)sh-black-cup-f-t-m-i
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207779584
Hier nu ook de 20 weken echo gehad, we krijgen een meisje. Ik heb al een jongetje en zie mezelf meer als jongensmama, dus ik herken het beeld van even moeten schakelen en me een beetje verdrietig voelen dat er geen jongetje meer komt helemaal. Wel blij dat alles goed lijkt zijn met de kleine meid, alleen een beetje korte beentjes maar dat is geen verrassing als ik in de spiegel en naast me op de bank kijk ;) :')
  maandag 30 januari 2023 @ 19:32:22 #300
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207782721
Gaat het al wat beter @Bienelientjee?
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')