abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206791113
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:25 schreef Ed1234 het volgende:
Vandaag een pretecho gehad, leuk om de kleine weer even te zien. De baby was erg beweeglijk en schopte druk met zijn beentjes vol tegen mijn blaas :D
Sinds kort voel ik hem/haar ook. Over een week hebben we de 20-weken echo, dat is toch wel weer even een spannend moment.
Wat leuk! Wij hebben ook volgende week woensdag de 20-weken echo! Ben benieuwd of we er dan ook eindelijk achter komen wat het geslacht is - bij de vorige echo lag de baby nog verkeerd. Maar belangrijker is natuurlijk dat ‘t gezond is!

Weet jij trouwens al of het een jongetje of meisje wordt?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_206793468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:43 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Wat leuk! Wij hebben ook volgende week woensdag de 20-weken echo! Ben benieuwd of we er dan ook eindelijk achter komen wat het geslacht is - bij de vorige echo lag de baby nog verkeerd. Maar belangrijker is natuurlijk dat ‘t gezond is!

Weet jij trouwens al of het een jongetje of meisje wordt?
Nee nog niet. Hij/zij is eigenwijs en ging er niet goed voor liggen. Uiteindelijk hebben ze wel wat kunnen zien maar het was onduidelijk of het een jongetje of een meisje was. Misschien dat we het volgende week zien.

Leuk dat jij ook de echo hebt volgende week! Dan lopen we aardig gelijk.
pi_206826482
Bedankt voor de sterktewensen allemaal, doet me goed!

Weet ook niet of dit het juiste topic is hoor maar ik moet het ook even van me af schrijven. Er is zoveel gezeur met het werk van m'n vriendin nu. Heb het hiervoor al ergens gezet, maar ze is zelf verloskundige, in een maatschap met 2 anderen. Die wisten nog niks verder, we hadden om werk en privé gescheiden te houden bewust voor een andere praktijk gekozen voor de echo's en wilden het de andere maten vertellen na de 10 wekenecho.

De miskraam hebben we natuurlijk moeten vertellen, die hebben we ook gehad tijdens de dienst van m'n vriendin, dus die kon natuurlijk niet verder werken. Dat is helemaal verkeerd gevallen bij de andere 2. Ze moest bijkans direct op gesprek komen, er werd gezegd dat ze op de hoogte gehouden hadden willen worden van het proces en dat we bij de positieve test direct hadden moeten bellen. Het voelde als een dolk in de rug dat we naar een andere praktijk waren gegaan omdat daaruit zou blijken dat we geen vertrouwen zouden hebben in hun werk. Termen als "oncollegiaal", "we zitten in een huwelijk en zo is het een slecht huwelijk" en "het vertrouwen in een goede verdere samenwerking is tot een nulpunt gedaald" kwamen voorbij. Kortom, ze zijn erg boos. Er werden zelfs verwijten gemaakt dat een van de maten nu haar weekendje met vriendinnen moest afzeggen op het laatste moment om de dienst over te nemen. Er is helemaal geen enkele keer gevraagd hoe het eigenlijk gaat met ons, het is alleen maar zakelijk. Ze hebben ook al achter de rug van m'n vriendin om waarneming geregeld voor de komende 3 maanden, waardoor ze ook ineens zonder inkomen zit.

De baby moet er nog uitkomen, maar als dat achter de rug zou zijn had ze snel weer willen gaan werken als afleiding maar dat wordt nu allemaal door de neus geboord en er wordt niks gevraagd over wat ze zelf zou willen. Dit voegt echt zoveel onnodige stress toe en zuigt veel te veel energie op die we eigenlijk aan andere dingen hadden willen besteden. Ik heb ook helemaal geen ruimte meer in m'n hoofd om verdrietig te zijn want ik ben allemaal maar ontzettend kwaad over hoe ze met ons omgaan.
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:14:22 #179
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206826630
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:52 schreef Irritatie100 het volgende:

Weet ook niet of dit het juiste topic is hoor maar ik moet het ook even van me af schrijven. Er is zoveel gezeur met het werk van m'n vriendin nu. Heb het hiervoor al ergens gezet, maar ze is zelf verloskundige, in een maatschap met 2 anderen. Die wisten nog niks verder, we hadden om werk en privé gescheiden te houden bewust voor een andere praktijk gekozen voor de echo's en wilden het de andere maten vertellen na de 10 wekenecho.

De miskraam hebben we natuurlijk moeten vertellen, die hebben we ook gehad tijdens de dienst van m'n vriendin, dus die kon natuurlijk niet verder werken. Dat is helemaal verkeerd gevallen bij de andere 2. Ze moest bijkans direct op gesprek komen, er werd gezegd dat ze op de hoogte gehouden hadden willen worden van het proces en dat we bij de positieve test direct hadden moeten bellen. Het voelde als een dolk in de rug dat we naar een andere praktijk waren gegaan omdat daaruit zou blijken dat we geen vertrouwen zouden hebben in hun werk. Termen als "oncollegiaal", "we zitten in een huwelijk en zo is het een slecht huwelijk" en "het vertrouwen in een goede verdere samenwerking is tot een nulpunt gedaald" kwamen voorbij. Kortom, ze zijn erg boos. Er werden zelfs verwijten gemaakt dat een van de maten nu haar weekendje met vriendinnen moest afzeggen op het laatste moment om de dienst over te nemen. Er is helemaal geen enkele keer gevraagd hoe het eigenlijk gaat met ons, het is alleen maar zakelijk. Ze hebben ook al achter de rug van m'n vriendin om waarneming geregeld voor de komende 3 maanden, waardoor ze ook ineens zonder inkomen zit.

De baby moet er nog uitkomen, maar als dat achter de rug zou zijn had ze snel weer willen gaan werken als afleiding maar dat wordt nu allemaal door de neus geboord en er wordt niks gevraagd over wat ze zelf zou willen. Dit voegt echt zoveel onnodige stress toe en zuigt veel te veel energie op die we eigenlijk aan andere dingen hadden willen besteden. Ik heb ook helemaal geen ruimte meer in m'n hoofd om verdrietig te zijn want ik ben allemaal maar ontzettend kwaad over hoe ze met ons omgaan.
Wat een rare mensen, juist in een verloskundigenpraktijk lijkt het me dat ze menselijk zouden reageren op een miskraam? Vervelend dat ze jou en je vriendin zo naar laten voelen. Jullie zijn net jullie kind verloren..
With love :*
pi_206826937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:52 schreef Irritatie100 het volgende:

Nou als ze dit een huwelijk noemen dan zou ik snel gaan scheiden. De redenen die ze noemen slaan ook nergens op. Als ze wel van de zwangerschap hadden geweten en dit was gebeurd dan had ze net zo goed moeten vervangen ipv een weekend weg. Of als je vriendin ziek geworden was, of, of..

Heel veel sterkte gewenst in ieder geval en wat naar dat jullie deze stress er nu ook nog bij hebben
pi_206828067
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:14 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Wat een rare mensen, juist in een verloskundigenpraktijk lijkt het me dat ze menselijk zouden reageren op een miskraam? Vervelend dat ze jou en je vriendin zo naar laten voelen. Jullie zijn net jullie kind verloren..
Ik zou ook wel wat anders verwachten van mensen in deze functie ja...
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:43 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nou als ze dit een huwelijk noemen dan zou ik snel gaan scheiden. De redenen die ze noemen slaan ook nergens op. Als ze wel van de zwangerschap hadden geweten en dit was gebeurd dan had ze net zo goed moeten vervangen ipv een weekend weg. Of als je vriendin ziek geworden was, of, of..

Heel veel sterkte gewenst in ieder geval en wat naar dat jullie deze stress er nu ook nog bij hebben
Dank je wel, we gaan inderdaad eens overdenken hoe nu verder. Probleem is alleen dat het lastig is om uit zo'n maatschapconstructie te stappen. Er zit behoorlijk wat kapitaal in wat er niet zomaar uitgehaald kan worden..

Degene die waarschijnlijk de grootste aanstichter hiervan is gaat gelukkig in februari met pensioen en de ander is nogal een meeloper waarbij m'n vriendin wel een opening zag, dus het is gewoon lastig hoe nu verder. Maar we hebben gewoon nu de energie nog niet om hier nuchter naar te kijken en alles op een rijtje te zetten.
pi_206829185
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik zou ook wel wat anders verwachten van mensen in deze functie ja...
[..]
Dank je wel, we gaan inderdaad eens overdenken hoe nu verder. Probleem is alleen dat het lastig is om uit zo'n maatschapconstructie te stappen. Er zit behoorlijk wat kapitaal in wat er niet zomaar uitgehaald kan worden..

Degene die waarschijnlijk de grootste aanstichter hiervan is gaat gelukkig in februari met pensioen en de ander is nogal een meeloper waarbij m'n vriendin wel een opening zag, dus het is gewoon lastig hoe nu verder. Maar we hebben gewoon nu de energie nog niet om hier nuchter naar te kijken en alles op een rijtje te zetten.
Nee snap ik, zijn ook geen beslissingen die over 1 nacht ijs gaan. Even zelf weer bij komen van de hele situatie, is al heftig zat. En als je de puf weer hebt er samen over nadenken of hoe of wat jullie (of zij) willen. En het gesprek aan gaan met de andere twee
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:58:16 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206833666
Maar dan zeggen ze die waarneemster toch weer af? Je partner is zelf een van de drie maten zo te lezen, dan kan ze toch niet zonder inkomsten worden gesteld door de andere twee? Ik geloof daar geen zak van.

Los daarvan is het wel heel rot van de miskraam natuurlijk.

En ook van dat je zo weinig begrip krijgt van iedereen, @girlnextdoor. Sterkte daarmee.

edit: ik lees nu terug dat ze zzp'er is met ook 10% maatschapsaandeel :? merkwaardige constructie. Dan nog lijkt he me sterk dat je zonder overleg 3 maanden uit het rooster geschrapt kan worden maar goed, waar bemoei ik me ook mee.

[ Bericht 26% gewijzigd door Lemijn op 26-11-2022 21:08:30 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206833837
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:58 schreef Lemijn het volgende:
Maar dan zeggen ze die waarneemster toch weer af? Je partner is zelf een van de drie maten zo te lezen, dan kan ze toch niet zonder inkomsten worden gesteld door de andere twee? Ik geloof daar geen zak van.

Los daarvan is het wel heel rot van de miskraam natuurlijk.

En ook van dat je zo weinig begrip krijgt van iedereen, @:girlnextdoor. Sterkte daarmee.
Klopt, ze is een van de maten. De opzet is dat ze de diensten onderling verdelen en iedereen krijgt een dagvergoeding voor de diensten die ze draaien. Daarnaast aan het einde van de maand hun maatschapsdeel, dat zal door blijven lopen, maar op dit moment zit ze er nog maar voor 10% in dus dat stelt nog niks voor. Die dagvergoedingen is waar ze van moet hebben.
  maandag 28 november 2022 @ 15:35:49 #185
431496 girlnextdoor.
pi_206855873
Na een wat minder weekend qua klachten (buikpijn keerde terug en had wat last van bruine afscheiding) hebben we deze middag voor de zekerheid nog een keer gekeken of alles nog goed was. Dat was het, ik ben nu 9w1d en er is al een mini mensje zichtbaar, zo bijzonder :D De kleine was ook erg bewegelijk. Ik voelde me erg trots :)
  maandag 28 november 2022 @ 15:41:55 #186
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206855959
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 15:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
Na een wat minder weekend qua klachten (buikpijn keerde terug en had wat last van bruine afscheiding) hebben we deze middag voor de zekerheid nog een keer gekeken of alles nog goed was. Dat was het, ik ben nu 9w1d en er is al een mini mensje zichtbaar, zo bijzonder :D De kleine was ook erg bewegelijk. Ik voelde me erg trots :)
Zo fijn! O+ Snap het trotse helemaal!

Ik ben echt zooo ongelooflijk moe. Val echt bijna in slaap op mijn werk :O Nog 4 nachtjes slapen, dan ga ik ook eindelijk zien of alles goed is O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 28 november 2022 @ 15:54:01 #187
431496 girlnextdoor.
pi_206856073
quote:
17s.gif Op maandag 28 november 2022 15:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Zo fijn! O+ Snap het trotse helemaal!

Ik ben echt zooo ongelooflijk moe. Val echt bijna in slaap op mijn werk :O Nog 4 nachtjes slapen, dan ga ik ook eindelijk zien of alles goed is O+
Ohhh duimen dat alles goed is!!

Dat moe zijn is erg herkenbaar. In dat opzicht wellicht fijn dat ik nu even zonder werk zit haha. Waarschijnlijk blijft dat tot januari nog wel zo en dat is een dikke prima wat mij betreft. Lichaam is ook hard aan het werk natuurlijk, dus allemaal verklaarbaar. Las ergens dat alle energie die je in het eerstte trimester binnenkrijgt naar de baby gaat.
  maandag 28 november 2022 @ 16:50:09 #188
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_206856668
Jaaaa, hier ook! Kan mij echt niet herinneren dat ik zo moe was met J. Toen werkte ik zelfs full-time en was altijd op mijn voeten! Als ik nu niet ff een uurtje rust als J een dutje doet, dan kan je me om 20.00 uur opvegen! :D

Volgende week mogen wij naar de eerste officiele scan! Hopelijk gaat alles helemaal ok van binnen!
  maandag 28 november 2022 @ 18:10:05 #189
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206857517
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 16:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Jaaaa, hier ook! Kan mij echt niet herinneren dat ik zo moe was met J. Toen werkte ik zelfs full-time en was altijd op mijn voeten! Als ik nu niet ff een uurtje rust als J een dutje doet, dan kan je me om 20.00 uur opvegen! :D

Volgende week mogen wij naar de eerste officiele scan! Hopelijk gaat alles helemaal ok van binnen!
Nou inderdaad, ik kan mij van de eerste ook niet herinneren dat ik zó moe was. Wel dat ik moe was maar dit is wel echt een gradatie erger. En inderdaad, ik werkte toen ook fulltime, nu 32 uur. Nu lig ik echt rond 20:30 in bed omdat ik helemaal kapot ben, bij de eerste ging ik altijd nog 'gewoon' om 22:00 naar bed :')
|| justdiggit.org ||
  maandag 28 november 2022 @ 18:37:30 #190
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206857999
Hier ook herkenbaar! Was echt veeeeel meer moe. Zo bizar.

Vandaag weer middagje ziekenhuis gehad ivm hoge bloeddruk en hoofdpijn. Gelukkig was alles goed en mocht ik naar huis :)

Aftellen is begonnen. Ben nu 35weken en er komt ‘actie’ bij 38weken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206858799
Ik ben morgen 10 weken. Hier ook vreselijk moe. En dat terwijl ik al 4 weken plat lig ivm overgeven. Heb wel nog een peuter rondlopen, maar de familie helpt echt super. Gelukkig pas 1 keer in het ziekenhuis geweest voor uitdroging. Hoop het nog wat te rekken, maar hou helaas de hele dag al geen eten binnen. Vorige keer was het met 18 weken weg. Daar houd ik mij toch wat aan vast. Weet dat het elke zwangerschap anders kan zijn, maar tot nu toe loopt het heel gelijk op.
  maandag 28 november 2022 @ 19:53:53 #192
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206859223
En net even een emo momentje :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| justdiggit.org ||
  maandag 28 november 2022 @ 19:57:23 #193
431496 girlnextdoor.
pi_206859281
quote:
17s.gif Op maandag 28 november 2022 19:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
En net even een emo momentje :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo herkenbaar..
  maandag 28 november 2022 @ 20:09:23 #194
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206859488
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 19:57 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Zo herkenbaar..
Heb het me nog niet eerder zo beseft als nu. Janken als een kind, pff :') Ja hoi hormonen. Ik ga wel naar bed :')
|| justdiggit.org ||
pi_206859541
Herkenbaar, TGND en GND!
Mijn oudste is nu 4 en inmiddels heb ik wat contacten met mede-ouders met kinderen in dezelfde leeftijd, waarvan ik er eentje inmiddels wel echt een vriendin durf te noemen.
:*
pi_206883379
Ik heb vanmiddag de 20-weken echo gehad en gelukkig is alles in orde! Ook weten we nu eindelijk het geslacht, wat we super leuk vinden!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  woensdag 30 november 2022 @ 23:22:34 #197
431496 girlnextdoor.
pi_206888484
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb vanmiddag de 20-weken echo gehad en gelukkig is alles in orde! Ook weten we nu eindelijk het geslacht, wat we super leuk vinden!
Wat een fijn nieuws :)
pi_206904701
Ik post niet veel mee, maar had volgens mij ergens neergezet dat ik in mei mijn tweede kindje zou krijgen.

Helaas zitten we al weken in spanning vanwege de slechte uitkomst van de nipt test.

Het bleek vorige week bij onze mooie dochter weg te komen,

Hierop ben ik gaan zoeken naar informatie van het 18q deletie ( er mist een stuk van chromosoom 18 ) 1 op 55000 kinderen krijgt het en het komt vooral bij meisjes voor.

Het komt uit onverwachte hoek maar de filmpjes van TikTok hebben mij geholpen om meer vrede te geven met het moeilijke besluit om de zwangerschap af te breken.

Vandaag word ik ingeleid, ben al vanaf 2.00 wakker en ben bang voor wat gaat komen, onze mooie lieve dochter wat zo gewenst is 18 weken lang draag ik je met veel liefde en nu vandaag laten we je los uit liefde, hopelijk vergeef je mij.
pi_206904824
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 05:02 schreef Aloria het volgende:
Ik post niet veel mee, maar had volgens mij ergens neergezet dat ik in mei mijn tweede kindje zou krijgen.

Helaas zitten we al weken in spanning vanwege de slechte uitkomst van de nipt test.

Het bleek vorige week bij onze mooie dochter weg te komen,

Hierop ben ik gaan zoeken naar informatie van het 18q deletie ( er mist een stuk van chromosoom 18 ) 1 op 55000 kinderen krijgt het en het komt vooral bij meisjes voor.

Het komt uit onverwachte hoek maar de filmpjes van TikTok hebben mij geholpen om meer vrede te geven met het moeilijke besluit om de zwangerschap af te breken.

Vandaag word ik ingeleid, ben al vanaf 2.00 wakker en ben bang voor wat gaat komen, onze mooie lieve dochter wat zo gewenst is 18 weken lang draag ik je met veel liefde en nu vandaag laten we je los uit liefde, hopelijk vergeef je mij.
Och Aloria, wat ontzettend verdrietig. Je kindje laten gaan uit liefde omdat je het iets beters gunt dan de kaarten die het is gegeven is heel erg heftig weet ik uit ervaring. Ik wens jou en ook je partner ontzettend veel sterkte! Ik weet niet of je stichting Still kent, zij maken kosteloos foto's van kindjes die het vanaf de 12e week van de zwangerschap niet redden. Wij hebben hier zelf geen gebruik van kunnen maken maar ik heb wel veel gehad aan de foto's die ik heb van ons zoontje. Je wordt samen namelijk wel ouders en dat ging bij ons toch ook wel samen met een stukje trots en (h)erkenning. Ons zoontje had echt mijn handjes en de voeten van zijn vader, dat klinkt misschien gek maar was erg mooi om te zien. Wellicht is dit iets wat bij jullie past.Nogmaals heel veel sterkte samen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Michelangela op 02-12-2022 06:29:27 ]
  vrijdag 2 december 2022 @ 07:15:38 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206904973
Wat een moeilijk besluit Aloria, maar goed te lezen dat je een manier hebt gevonden er meer vrede mee te hebben.

Heel veel sterkte vandaag en natuurlijk de komende periode *;
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')