abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:07:20 #51
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206268632
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:46 schreef Bienelientjee het volgende:
O+ Ik kom HEEEEEEEL voorzichtig om het hoekje gluren! O+

Vanochtend had ik een positieve test in handen! O+ Zag het eigenlijk nog niet gebeuren voorlopig vanwege mijn late ovulaties en korte luteale fase! Maar toch echt twee streepjes!

Voorlopig in ieder geval nog weinig symptomen. Gister had ik de hele dag door flinke ongesteldheids krampen die constant toe en afnamen. En was er echt van overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Vanochtend dan getest. Vandaag voel ik wat krampjes zo nu en dan. Heel sporadisch een lichte duizeling als ik te snel op sta. Heel sporadisch een paar seconden licht misselijk.

Voelt ook wel meteen al raar, omdat dit (hopelijk) mijn 2e en vrijwel zeker ons laatste kindje gaat worden. Dus alles is nu ook meteen de aller laatste keer!
Spannend! En natuurlijk welkom O+
Hoe oud is je eerste?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:18:51 #52
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_206268795
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:07 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Spannend! En natuurlijk welkom O+
Hoe oud is je eerste?
J is nu net 20 maanden oud! O+ Volgens eigen berekening zal mijn uitrekenings datum ergens mid Juni 23 gaan vallen denk ik? Nu afwachten of alles goed blijft gaan! O+
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 06:45:38 #53
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206395329
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:18 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
J is nu net 20 maanden oud! O+ Volgens eigen berekening zal mijn uitrekenings datum ergens mid Juni 23 gaan vallen denk ik? Nu afwachten of alles goed blijft gaan! O+
Hoe gaat het nu? O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:48:48 #54
318361 Bienelientjee
pi_206396031
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 06:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu? O+
Gaat volgens mij wel goed, maar heb nog erg weinig symptomen. Maak mij een beetje bezorgd of alles wel goed is van binnen. Maar ik ovuleerde ook laat en innesteling was dan denk ik laat, dus denk dat ik nog wat achterloop.

Wordt afwachten dus!
pi_206396105
Spannend!
Moet je nog lang wachten op de eerste echo?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:38:24 #56
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206396484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:48 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Gaat volgens mij wel goed, maar heb nog erg weinig symptomen. Maak mij een beetje bezorgd of alles wel goed is van binnen. Maar ik ovuleerde ook laat en innesteling was dan denk ik laat, dus denk dat ik nog wat achterloop.

Wordt afwachten dus!
Spannend! Maar klinkt als so far so good. Ik ben benieuwd naar je eerste echo! O+
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:40:59 #57
318361 Bienelientjee
pi_206399109
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:54 schreef Lokasenna het volgende:
Spannend!
Moet je nog lang wachten op de eerste echo?
Heb mij gister aangemeld bij de midwifes hier in Engeland. Dus nu afwachten tot de eerste afspraak gemaakt is! Met J deden we er één prive met 9 weken, maar dat is nu zo duur, die kosten zijn een week aan boodschappen waard. Dus alleen als ik het echt niet meer trek ofzo dan overwegen we het misschien. :D

Edit: man vond een aanbieding die vandaag geplaatst was (wat een toeval!) en heeft een scan ingeboekt voor de 30e. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Bienelientjee op 21-10-2022 15:19:06 ]
pi_206402086
Fijn dat je nu toch wat eerder kan!
Dat het daar zo duur is particulier, volgens mij was bij mijn echocentrum een vroege pretecho nog geen 40 euro.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 21:02:56 #59
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206470814
Okee, drie keer is scheepsrecht dan maar?

Vorige week had ik weer een positieve test *O* Clearblue test gaf aan 1-2 weken zwanger maar de verloskundige gaat uit van de officiele telling wat betekent dat ik vandaag op 5 weken en 4 dagen zit. Volgende week vrijdag is de vitaliteitsecho.

Echter heb ik dit keer veel last van buikpijn wat me de nodige stress bezorgd, want ik heb 2 miskramen gehad. Allebei rond de 6 weken, dus buikpijn en het feit dat ik nu op 5 weken en 4 dagen zit is niet bepaald geruststellend. Nu zie ik wel dat buikpijn juist ook goed kan zijn. Toch ben ik volgende week pas gerustgesteld..
With love :*
  donderdag 27 oktober 2022 @ 21:35:00 #60
318361 Bienelientjee
pi_206471210
@girlnextdoor. Gefeliciteerd! O+ O+ Ik kan begrijpen dat je erg veel stress voelt nu! Ik houd alle vingers en tenen gekruist voor je! O+

Volgens mijn laatste ongesteldheid ben ik nu 7 weken, 3 dagen. Maar ik loop een week achter vanwege mijn late ovulatie verwacht ik. Zal ik zondag te horen krijgen bij de privé scan. Spannend!

Ik begin nu meer vlagen van misselijkheid te krijgen en vandaag ook erg opgeblazen. En laatste week ook flink moe halverwege de dag. Die moeheid had ik toen nog echt niet zo vroeg met J en toen werkte ik gewoon ook!

Bij goed nieuws gaan wij het de schoonouders zondag ook al vertellen. Ze weten zowiezo dat wij aan het proberen zijn en heb geen zin om nog weken moeten doen alsof elke zondag dat we langsgaan. :D
pi_206471759
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:02 schreef girlnextdoor. het volgende:
Okee, drie keer is scheepsrecht dan maar?

Vorige week had ik weer een positieve test *O* Clearblue test gaf aan 1-2 weken zwanger maar de verloskundige gaat uit van de officiele telling wat betekent dat ik vandaag op 5 weken en 4 dagen zit. Volgende week vrijdag is de vitaliteitsecho.

Echter heb ik dit keer veel last van buikpijn wat me de nodige stress bezorgd, want ik heb 2 miskramen gehad. Allebei rond de 6 weken, dus buikpijn en het feit dat ik nu op 5 weken en 4 dagen zit is niet bepaald geruststellend. Nu zie ik wel dat buikpijn juist ook goed kan zijn. Toch ben ik volgende week pas gerustgesteld..
Ohhh wat spannend, gefeliciteerd! En herkenbaar dat je na een miskraam heel onrustig wordt van die buikpijn. Maar het is vaak juist een heel goed teken idd, dus hopelijk voor jou ook. O+
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:28:53 #62
431496 girlnextdoor.
pi_206478612
Thanks @Bienelientjee en @Bami ! De buikpijn komt en gaat al een paar dagen, vooral als ik buk of enigszins minn buikspieren gebruik is het gevoelig en daarna pijnlijk. Dus veel rust houden en mijn inmiddels man aan het werk zetten :) Fingers crossed voor de komende week!
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:02:15 #63
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206478882
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 17:28 schreef girlnextdoor. het volgende:
Thanks @:Bienelientjee en @:Bami ! De buikpijn komt en gaat al een paar dagen, vooral als ik buk of enigszins minn buikspieren gebruik is het gevoelig en daarna pijnlijk. Dus veel rust houden en mijn inmiddels man aan het werk zetten :) Fingers crossed voor de komende week!
Ik ga voor je duimen, naamgenootje! O+
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:12:55 #64
431496 girlnextdoor.
pi_206479807
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik ga voor je duimen, naamgenootje! O+
Dankje O+
  zondag 30 oktober 2022 @ 07:52:46 #65
431496 girlnextdoor.
pi_206495427
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:35 schreef Bienelientjee het volgende:
@:girlnextdoor. Gefeliciteerd! O+ O+ Ik kan begrijpen dat je erg veel stress voelt nu! Ik houd alle vingers en tenen gekruist voor je! O+

Volgens mijn laatste ongesteldheid ben ik nu 7 weken, 3 dagen. Maar ik loop een week achter vanwege mijn late ovulatie verwacht ik. Zal ik zondag te horen krijgen bij de privé scan. Spannend!

Ik begin nu meer vlagen van misselijkheid te krijgen en vandaag ook erg opgeblazen. En laatste week ook flink moe halverwege de dag. Die moeheid had ik toen nog echt niet zo vroeg met J en toen werkte ik gewoon ook!

Bij goed nieuws gaan wij het de schoonouders zondag ook al vertellen. Ze weten zowiezo dat wij aan het proberen zijn en heb geen zin om nog weken moeten doen alsof elke zondag dat we langsgaan. :D
Succes bij je privéscan vandaag!
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:25:00 #66
318361 Bienelientjee
pi_206497836
Alles was goed! Kleine blob is 6w5d! Dus inderdaad een week korter dan ik al dacht! Kloppend hartje en 19 juni hebben ze als uitrekenings datum! :D
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:39:56 #67
431496 girlnextdoor.
pi_206497949
Jaaaa gefeliciteerd :)
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:40:39 #68
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206497954
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Alles was goed! Kleine blob is 6w5d! Dus inderdaad een week korter dan ik al dacht! Kloppend hartje en 19 juni hebben ze als uitrekenings datum! :D
Yay voor kleine blob! *O*
|| justdiggit.org ||
pi_206498286
Wat fijn, gefeliciteerd bienelientje. O+
  dinsdag 1 november 2022 @ 18:36:26 #70
431496 girlnextdoor.
pi_206523369
Kleine update hier. De buikpijn is weer terug en af en toe scherpe steken in mijn buik. Heb de vk gebeld, ze zei gelukkig dat ze niet meteen aan een miskraam dacht. De echo blijft op vrijdag staan omdat nu het risico te groot is dat ze het nog niet goed kunnen zien. De zwangerschapskwaaltjes zijn er nog wel, inclusief emotionele puinhoop. Collega heeft wel de zwangerschap al geraden, volgens haar heb ik een bepaalde glow. Dat doet dan weer goed. Er is trouwens geen bloedverlies.

Is dit herkenbaar voor een van jullie, die buikpijn/steken?
pi_206523585
Ja wel herkenbaar, de eerste paar weken dat ik het wist voelden als een soort menstruatiepijn. En ik had steken aan de rechterkant waar ook de follikels gesprongen waren bij de ovulatie.
  dinsdag 1 november 2022 @ 19:09:40 #72
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206523887
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ja wel herkenbaar, de eerste paar weken dat ik het wist voelden als een soort menstruatiepijn. En ik had steken aan de rechterkant waar ook de follikels gesprongen waren bij de ovulatie.
Ja dit herken ik ook.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 1 november 2022 @ 19:16:14 #73
318361 Bienelientjee
pi_206523985
Ik had in de dagen na implantatie ook wat steekjes deze keer (Met J had ik niets). En op de dag van mijn gemiste ongesteldheid had ik de hele dag echt flinke ongesteldheids krampen!

Is je kramp ver beneden? Kan hopelijk ook nog groeipijntjes zijn van je baarmoeder die groter begint te worden enzo! Het is gelukkig bijna vrijdag! Hopelijk goed nieuws!

Ik ben nu bijna de hele dag door misselijk in vlagen, maar gelukkig nog niet hoeven over te geven. Wel een paar keer kokhalzen en echt op het randje van. Gelukkig kan ik eigenlijk bijna alles nog eten. (Behalve brocoli op dit moment, daar ga ik meteen van kokhalzen :D En uien snijden maken me aan het kokhalzen haha....?!).

Met J was ik met 7 weken al echt van al het eten af. Kan me herinneren dat ik dagen nauwelijks at. Nu kan ik gelukkig nog volledige maaltijden eten!

Wel net veel te veel gegeten. Nieuw pasta recept uitgeprobeerd. Was erg lekker, maar voelde me toen wat ziekerig. Dus lig nu even in bed uit te buiken voordat ik de afwas ga doen! :D
  dinsdag 1 november 2022 @ 21:05:21 #74
431496 girlnextdoor.
pi_206525763
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik had in de dagen na implantatie ook wat steekjes deze keer (Met J had ik niets). En op de dag van mijn gemiste ongesteldheid had ik de hele dag echt flinke ongesteldheids krampen!

Is je kramp ver beneden? Kan hopelijk ook nog groeipijntjes zijn van je baarmoeder die groter begint te worden enzo! Het is gelukkig bijna vrijdag! Hopelijk goed nieuws!

Ik ben nu bijna de hele dag door misselijk in vlagen, maar gelukkig nog niet hoeven over te geven. Wel een paar keer kokhalzen en echt op het randje van. Gelukkig kan ik eigenlijk bijna alles nog eten. (Behalve brocoli op dit moment, daar ga ik meteen van kokhalzen :D En uien snijden maken me aan het kokhalzen haha....?!).

Met J was ik met 7 weken al echt van al het eten af. Kan me herinneren dat ik dagen nauwelijks at. Nu kan ik gelukkig nog volledige maaltijden eten!

Wel net veel te veel gegeten. Nieuw pasta recept uitgeprobeerd. Was erg lekker, maar voelde me toen wat ziekerig. Dus lig nu even in bed uit te buiken voordat ik de afwas ga doen! :D
Het zit onderaan mijn buik, bij mijn schaambot en de echt steken aan mijn linkerkant. Het is nu weer minder maar ik wordt er zo onzeker van. Nog 3 dagen.
pi_206526029
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:36 schreef girlnextdoor. het volgende:
Kleine update hier. De buikpijn is weer terug en af en toe scherpe steken in mijn buik. Heb de vk gebeld, ze zei gelukkig dat ze niet meteen aan een miskraam dacht. De echo blijft op vrijdag staan omdat nu het risico te groot is dat ze het nog niet goed kunnen zien. De zwangerschapskwaaltjes zijn er nog wel, inclusief emotionele puinhoop. Collega heeft wel de zwangerschap al geraden, volgens haar heb ik een bepaalde glow. Dat doet dan weer goed. Er is trouwens geen bloedverlies.

Is dit herkenbaar voor een van jullie, die buikpijn/steken?
Heel herkenbaar! Ik had die bij mijn succesvolle zwangerschap ook veel meer dan tijdens de miskraam-zwangerschap.
Zijn waarschijnlijk groeipijnen van je baarmoeder idd, maar ik herken ook heel erg hoeveel onzekerheid en angst ze opleveren. :*
pi_206529612
@girlnextdoor. Het zegt niets over jouw zwangerschap, maar ik heb die scherpe steken bij beide zwangerschappen gehad: zijn allebei goed gegaan. Hart onder de riem :)
  woensdag 2 november 2022 @ 10:12:43 #77
431496 girlnextdoor.
pi_206529918
Dank iedereen voor de reacties. nu voelt mijn buik weer rustig gelukkig. Nog 2 dagen..
  woensdag 2 november 2022 @ 18:45:51 #78
318361 Bienelientjee
pi_206535545
Pff, ik voel me zo moe! Met J nooit gehad zo vroeg in de zwangerschap! Toen werkte ik makkelijk mijn 6-12 uur diensten. Ik werk nu niet, zorg alleen voor mijn zoon, maar na drie uur wakker zijn ben ik alweer doodop! En ik doe al een dutje wanneer J zijn dutje doet.

Voel me beetje schuldig dat J iets meer tv krijgt laatste paar dagen! :D
  vrijdag 4 november 2022 @ 05:39:41 #79
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206551931
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 21:05 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Het zit onderaan mijn buik, bij mijn schaambot en de echt steken aan mijn linkerkant. Het is nu weer minder maar ik wordt er zo onzeker van. Nog 3 dagen.
Succes vandaag! O+
|| justdiggit.org ||
pi_206552085
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:12 schreef girlnextdoor. het volgende:
Dank iedereen voor de reacties. nu voelt mijn buik weer rustig gelukkig. Nog 2 dagen..
Succes vandaag.

Ik heb ook veel buikpijn gehad aan het begin. Vooral menstruatie achtige krampen. Nu ik in het tweede trimester ben heb ik ook soms scherpe pijn.

Deze week veel te druk geweest en nu last van harde buiken. Mentaal denk ik dat het allemaal nog wel lukt maar mijn lichaam fluit mij keihard terug.
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:31:27 #81
431496 girlnextdoor.
pi_206552814
Thanks @TheGirlNextDoor en @Ed1234 :*

Ik mag nog even wachten, vanmiddag om 15:45 is het zo ver maar ik heb me toch een partij zenuwen nu :D Gelukkig kan ik wel melden dat mijn buikpijn de afgelopen twee dagen zo goed als verdwenen is en de rest van de zwangerschapssymptomer er nog wel zijn (kokhalzen, overgeven, gevoelige borsten en licht misselijk). Ik hoop echt van harte dat er al iets te zien is en dat de clearblue test ongelijk had. Ik zit volgens de officiele telling op 6w5d en als ik van de clearblue test uit ga 5w5d. Was het maar 15:45...
pi_206554087
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:31 schreef girlnextdoor. het volgende:
Thanks @:TheGirlNextDoor en @:Ed1234 :*

Ik mag nog even wachten, vanmiddag om 15:45 is het zo ver maar ik heb me toch een partij zenuwen nu :D Gelukkig kan ik wel melden dat mijn buikpijn de afgelopen twee dagen zo goed als verdwenen is en de rest van de zwangerschapssymptomer er nog wel zijn (kokhalzen, overgeven, gevoelige borsten en licht misselijk). Ik hoop echt van harte dat er al iets te zien is en dat de clearblue test ongelijk had. Ik zit volgens de officiele telling op 6w5d en als ik van de clearblue test uit ga 5w5d. Was het maar 15:45...
Ik duim voor je! Super spannend
pi_206554214
@girlnextdoor die clearblue testen zijn niet zo betrouwbaar als het aankomt op termijn volgens mij. Ze gaan uit van een gemiddelde van de HCG score maar het verschil tussen het minimum en het maximum verschilt enorm van persoon tot persoon.
  vrijdag 4 november 2022 @ 12:55:08 #84
431496 girlnextdoor.
pi_206555003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 11:41 schreef Ed1234 het volgende:
@:girlnextdoor die clearblue testen zijn niet zo betrouwbaar als het aankomt op termijn volgens mij. Ze gaan uit van een gemiddelde van de HCG score maar het verschil tussen het minimum en het maximum verschilt enorm van persoon tot persoon.
Ik hoop het, ben op van de zenuwen nu haha.
  vrijdag 4 november 2022 @ 16:49:22 #85
431496 girlnextdoor.
pi_206557117
We zijn te vroeg dus de tweede echo is 14 november :P

Zit nu op 5.5 week dus mag ik mentaal gezien nog een keer door week 6 heen :') Zwangerschap loopt dus gelijk met wat de clearblue test aangeeft. Dooierzak is aanwezig en dat is een goed teken. Viel me op dat eerdere verloskundigen dit nooit benoemd hebben. Het is jammer dat er nog geen hartslag is maar ik ben erg blij dat het allemaal wel goed lijkt te gaan qua groei. Alleen duurt die anderhalve week gevoelsmatig weer 10 jaar. We hebben trouwens wel al een foto meegekregen :)
  vrijdag 4 november 2022 @ 17:03:10 #86
318361 Bienelientjee
pi_206557229
Vervelend dat je nog langer moet wachten! Toen je vanochtend zei 5,5 dacht ik al dat het net wat te vroeg kon zijn voor het hartje! Maar alles lijkt voor zover goed te gaan! We blijven duimen voor je volgende scan! (Mag ik vragen, is dit je eerste?)

Met mijn prive scan hebben ze zelfs gezegd vanuit welke eierstok mijn eitje kwam! :D (Weer links, net als met J!) Zo cool om het verschil te zien!
  vrijdag 4 november 2022 @ 17:56:43 #87
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206557696
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 16:49 schreef girlnextdoor. het volgende:

Zit nu op 5.5 week dus mag ik mentaal gezien nog een keer door week 6 heen :') Zwangerschap loopt dus gelijk met wat de clearblue test aangeeft. Dooierzak is aanwezig en dat is een goed teken. Viel me op dat eerdere verloskundigen dit nooit benoemd hebben. Het is jammer dat er nog geen hartslag is maar ik ben erg blij dat het allemaal wel goed lijkt te gaan qua groei. Alleen duurt die anderhalve week gevoelsmatig weer 10 jaar. We hebben trouwens wel al een foto meegekregen :)
Ah dat is balen ;( Hopelijk vliegt de tijd voorbij. Vooral veel dingen doen waar je afleiding uit kan halen :Y
|| justdiggit.org ||
pi_206558742
quote:

Wel heel spannend, jammer dat het vandaag nog net te vroeg was. Die weken voor echo's duren zo lang als je er middenin zit.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:04:55 #89
431496 girlnextdoor.
pi_206559051
Thanks iedereen :)

Mijn man zegt heel stellig: dat dat dooierzakje er zit is een goed teken dus maak je maar geen zorgen. Ik heb bij de vorige te vroege echo niets gehoord over een dooierzak en het vruchtzakje is ook nog opgemeten, wat eerder ook niet gedaan werd. Het geeft inderdaad het gevoel dat het goed gaat. Nu dat hartje nog. Zo gek ook dat de weken normaalgesproken voorbij vliegen en 10 dagen ineens zo lang duren.
pi_206588575
Zie hier eigenlijk alleen dames posten, dus daar ga ik eens wat verandering in brengen :Y)

Wij zijn er een ruime 2 weken geleden achter gekomen dat we ouders gaan worden! Het was zeker onze wens, maar het is allemaal wat vroeger dan gepland. We zijn nu 4 jaar samen, maar wonen nog steeds niet samen, sterker nog, zo'n 80 kilometer uit elkaar...
We zijn de laatste maanden wel een beetje bezig geweest met oriënteren op een woning, maar er was nog niets concreets. We willen graag een woning kopen waar we de komende 40 jaar kunnen blijven bij wijze van spreken. Maar het feit dat we aan het kijken waren, gecombineerd met de leeftijd van mijn vriendin (38) hadden we besloten wel met de pil te stoppen, zodat op het moment dat we serieus wilden gaan proberen om kinderen te krijgen die hormonen in ieder geval haar lichaam alvast uit zijn.

We zijn in september op vakantie geweest, blijkbaar was het daar erg ontspannend en gezellig, want de allereerste keer was het gelijk raak. Ruim 2 weken geleden moesten we voor een coronabooster, maar m'n vriendin heeft liever geen vaccinaties in de eerste 12 weken. Ze was op de dag van die booster 2 weken overtijd en had al wekenlang pijnlijke borsten (normaal heeft ze dat ook vlak voordat ze ongesteld moet worden, maar dat is dan maar een paar dagen). Ze heeft in het verleden ook wel eens een cyclus overgeslagen, dus we dachten dat we dat nu ook aan de hand hadden, maar ik zei dat we dan voor de zekerheid toch maar een testje moesten doen. Groot was dan ook de verbazing en eigenlijk vooral de schrik toen dat testje ineens 2 streepjes aangaf.....

Paar dagen later konden we al voor een vitaliteitsecho, daar zagen we een volop kloppend hartje. We zaten volgens de verloskundige op 6 weken en 1 dag op het moment van de echo. Dag na die echo voelde m'n vriendin zich niet lekker, bleek coronapositief te hebben getest en ze had ook tegen de 40 graden koorts. Toen waren we wel even heel bang, maar de koorts zakte na een dag weer, dus ga er vanuit dat het allemaal goed gaat!

Al voelt mijn vriendin zich sowieso al heel schuldig, omdat we dus niet zo serieus bezig waren met zwanger worden, dus in onze vakantie hebben we elke dag cocktails gedronken, we zijn een keer sushi gaan eten, ze heeft filet americain op en al dat soort zaken.....
Ze is zelf verloskundige, ik denk dat ze misschien wel veel te veel weet voor wat goed voor haar is. Ze was ook zo bang door die koorts van de corona dat ze een paar dagen geleden tijdens haar dienst (ze werkt in een zelfstandige praktijk, met slechts 1 iemand anders, er heeft altijd maar 1 iemand tegelijk dienst) een echo van zichzelf gemaakt heeft om te kijken of het hartje nog wel klopte. Ze heeft ook al gezegd dat ze precies die client aan het worden is waar ze normaliter zelf een hekel aan heeft _O-

Zelf heeft ze berekend dat de uitgerekende datum 17 juni zal zijn, maar de "officiële" berekening hebben we nog niet gehad. De vitaliteitsecho was ook off-the-record bij een bevriende praktijk, niet bij haar eigen collega. We waren na die positieve test zo hard geschrokken, dat we eerst zeker wilden weten of er wel hartactie was voordat we verder gingen kijken hoe en wat. Die hartactie was er dus (ook op de echo die ze bij zichzelf gemaakt heeft :P ), dus inmiddels weten onze directe families het ook. De 23e hebben we de 10 weken echo en als die goed is gaan we het verder vertellen.

Het is bij mij inmiddels wel een beetje geland, maar er moet nu ineens heel veel geregeld worden. Zo zijn we op papier helemaal niks van elkaar en we wonen dus niet eens samen. Maar dat zal vast allemaal op z'n pootjes terecht gaan komen!

quote:

Spannend, ik duim voor je!
pi_206592754
Gefeliciteerd 🥳
Leuk dat het gelijk raak was en gewenst is. Met de rest komt het vast goed. Wij woonden ook nog niet officieel samen en waren verder ook nog “niets” van elkaar. Vanaf 13 weken kan je het kind erkennen, dat zou ik wel even regelen. Verder hebben wij vooral wat financiële dingen geregeld. Nu bezig met een verbouwing, en daarna kunnen we aan de babykamer beginnen :)
  maandag 7 november 2022 @ 22:18:51 #92
431496 girlnextdoor.
pi_206596706
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Zie hier eigenlijk alleen dames posten, dus daar ga ik eens wat verandering in brengen :Y)

Wij zijn er een ruime 2 weken geleden achter gekomen dat we ouders gaan worden! Het was zeker onze wens, maar het is allemaal wat vroeger dan gepland. We zijn nu 4 jaar samen, maar wonen nog steeds niet samen, sterker nog, zo'n 80 kilometer uit elkaar...
We zijn de laatste maanden wel een beetje bezig geweest met oriënteren op een woning, maar er was nog niets concreets. We willen graag een woning kopen waar we de komende 40 jaar kunnen blijven bij wijze van spreken. Maar het feit dat we aan het kijken waren, gecombineerd met de leeftijd van mijn vriendin (38) hadden we besloten wel met de pil te stoppen, zodat op het moment dat we serieus wilden gaan proberen om kinderen te krijgen die hormonen in ieder geval haar lichaam alvast uit zijn.

We zijn in september op vakantie geweest, blijkbaar was het daar erg ontspannend en gezellig, want de allereerste keer was het gelijk raak. Ruim 2 weken geleden moesten we voor een coronabooster, maar m'n vriendin heeft liever geen vaccinaties in de eerste 12 weken. Ze was op de dag van die booster 2 weken overtijd en had al wekenlang pijnlijke borsten (normaal heeft ze dat ook vlak voordat ze ongesteld moet worden, maar dat is dan maar een paar dagen). Ze heeft in het verleden ook wel eens een cyclus overgeslagen, dus we dachten dat we dat nu ook aan de hand hadden, maar ik zei dat we dan voor de zekerheid toch maar een testje moesten doen. Groot was dan ook de verbazing en eigenlijk vooral de schrik toen dat testje ineens 2 streepjes aangaf.....

Paar dagen later konden we al voor een vitaliteitsecho, daar zagen we een volop kloppend hartje. We zaten volgens de verloskundige op 6 weken en 1 dag op het moment van de echo. Dag na die echo voelde m'n vriendin zich niet lekker, bleek coronapositief te hebben getest en ze had ook tegen de 40 graden koorts. Toen waren we wel even heel bang, maar de koorts zakte na een dag weer, dus ga er vanuit dat het allemaal goed gaat!

Al voelt mijn vriendin zich sowieso al heel schuldig, omdat we dus niet zo serieus bezig waren met zwanger worden, dus in onze vakantie hebben we elke dag cocktails gedronken, we zijn een keer sushi gaan eten, ze heeft filet americain op en al dat soort zaken.....
Ze is zelf verloskundige, ik denk dat ze misschien wel veel te veel weet voor wat goed voor haar is. Ze was ook zo bang door die koorts van de corona dat ze een paar dagen geleden tijdens haar dienst (ze werkt in een zelfstandige praktijk, met slechts 1 iemand anders, er heeft altijd maar 1 iemand tegelijk dienst) een echo van zichzelf gemaakt heeft om te kijken of het hartje nog wel klopte. Ze heeft ook al gezegd dat ze precies die client aan het worden is waar ze normaliter zelf een hekel aan heeft _O-

Zelf heeft ze berekend dat de uitgerekende datum 17 juni zal zijn, maar de "officiële" berekening hebben we nog niet gehad. De vitaliteitsecho was ook off-the-record bij een bevriende praktijk, niet bij haar eigen collega. We waren na die positieve test zo hard geschrokken, dat we eerst zeker wilden weten of er wel hartactie was voordat we verder gingen kijken hoe en wat. Die hartactie was er dus (ook op de echo die ze bij zichzelf gemaakt heeft :P ), dus inmiddels weten onze directe families het ook. De 23e hebben we de 10 weken echo en als die goed is gaan we het verder vertellen.

Het is bij mij inmiddels wel een beetje geland, maar er moet nu ineens heel veel geregeld worden. Zo zijn we op papier helemaal niks van elkaar en we wonen dus niet eens samen. Maar dat zal vast allemaal op z'n pootjes terecht gaan komen!
[..]
Spannend, ik duim voor je!
Gefeliciteerd en dankje!
pi_206598995
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:15 schreef Ed1234 het volgende:
Gefeliciteerd 🥳
Leuk dat het gelijk raak was en gewenst is. Met de rest komt het vast goed. Wij woonden ook nog niet officieel samen en waren verder ook nog “niets” van elkaar. Vanaf 13 weken kan je het kind erkennen, dat zou ik wel even regelen. Verder hebben wij vooral wat financiële dingen geregeld. Nu bezig met een verbouwing, en daarna kunnen we aan de babykamer beginnen :)
Dank je!
Het is gewoon niet praktisch nu, maar die praktische bezwaren overwinnen we wel. We moeten eerst het een en ander uitzoeken, denk dat we gelijk maar wel "iets" van elkaar gaan worden. Hadden al gevonden dat je anders inderdaad apart naar het gemeentehuis moet voor de erkenning. En daarna inderdaad financiële dingen. Mijn vriendin is zzp'er dus die zal een tijdje geen inkomsten hebben. Ze heeft sinds kort een AOV, maar daarvan mag je pas na een jaar na ingang zwanger raken, dus daar hebben we niks aan..
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 22:18 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Gefeliciteerd en dankje!
Dank je!
pi_206599681
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 09:09 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dank je!
Het is gewoon niet praktisch nu, maar die praktische bezwaren overwinnen we wel. We moeten eerst het een en ander uitzoeken, denk dat we gelijk maar wel "iets" van elkaar gaan worden. Hadden al gevonden dat je anders inderdaad apart naar het gemeentehuis moet voor de erkenning. En daarna inderdaad financiële dingen. Mijn vriendin is zzp'er dus die zal een tijdje geen inkomsten hebben. Ze heeft sinds kort een AOV, maar daarvan mag je pas na een jaar na ingang zwanger raken, dus daar hebben we niks aan..
[..]
Dank je!
Gefeliciteerd! Ze mag als ZZP'er een ZEZ uitkering aanvragen:

https://www.uwv.nl/partic(...)ndige-zez/index.aspx
pi_206599873
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:27 schreef Aure het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Ze mag als ZZP'er een ZEZ uitkering aanvragen:

https://www.uwv.nl/partic(...)ndige-zez/index.aspx
Dank je! Daar gaan we ons eens in verdiepen!

Ze is dus verloskundige en maakt deel uit van een maatschap. Normaliter krijgen ze een vergoeding voor de diensten die ze draaien (bepaald bedrag per 24 uur, de diensten die ze draaien zijn ook altijd 24/48/72 etc uur) en daar bovenop het maatschapsdeel (percentage van de winst van de praktijk). Dat maatschapsdeel blijft doorlopen, de dagvergoedingen niet meer. Maar ze is op het moment nog slechts 10% ingekocht, dus dat maatschapsdeel stelt niet zoveel voor....
Maar goed om eens in te gaan verdiepen dit!
  dinsdag 8 november 2022 @ 18:31:41 #96
318361 Bienelientjee
pi_206604774
Welkom Irritatie en gefeliciteerd!

Bleeeeh, mijn zoons luiers maken mij misselijk. Met mijn zoon werkte ik in een verzorgingstehuis en toen nergens problemen mee met de oudjes nr 1+2. Nu kan ik zijn plas al heel snel ruiken, zelfs al is de luier nog nauwelijks nat en nr 2...yuck! :D (en ja hij drinkt genoeg!)

Laatste dagen twee keer overgeven, kon er niet meer tegen vechten. Een keer zelfs met hoofd in de wc pot en zoon bleef maar aandringen op een autootje waar hij wou dat ik mee moest spelen met hem. En wel meteen. Dus al autootje rijdend met 1 hand en tegelijk kotsen! :D The things you must do! Haha!
pi_206610172
Hoi ik meld mij hier ook. Gisteren de eerste echo gehad en daar was echt een kleine flub van 7 weken.

Ondanks dat wij super blij zijn voel Ik mij vreselijk. Vorige keer had ik last van hg en alles wijst er nu weer op. Vanaf week 5 al overgeven en de afgelopen 4 dagen houd ik niks binnen en lig de hele dag op de bank. Nu toch eigenwijs werken, want ja moet nog zo lang.
  woensdag 9 november 2022 @ 10:57:31 #98
431496 girlnextdoor.
pi_206611831
Gefeliciteerd Mardy_Bum. Vervelend dat je last hebt van HG!
  vrijdag 11 november 2022 @ 09:01:19 #99
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206633552
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:57 schreef girlnextdoor. het volgende:
Gefeliciteerd Mardy_Bum. Vervelend dat je last hebt van HG!
Hoe is het met jou? Nog drie dagen *O*
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:43:05 #100
431496 girlnextdoor.
pi_206636701
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 november 2022 09:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hoe is het met jou? Nog drie dagen *O*
Lief dat je informeert! Tot nu toe gaat het wel goed *klopt af* Wel in het begin van de week weer erge buikpijn gehad en het blijft wat gevoelig, maar geen bloedveries dus het is waarschijnlijk groeipijn. Erg bijzonder te bedenken dat zoiets kleins zoveel pijn kan doen af en toe :p Wel moet ik steeds kokhalzen om niets en eten lukte even niet maar het heeft zich weer hersteld. Vandaag op 6wk4dg. Ik ben al langer zwanger dan de vorige keren *O* Wel wat lichte zenuwen weer. Gelukkig maandag ook vrij van het werk dus dan hoef ik me niet stiekem op te vreten daar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')