abonnement Unibet Coolblue
pi_205656639
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205656654
Oh ja, ik sta een beetje stil, maar die achterlijk hete dagen zijn hopelijk bijna achter de rug en dan gaat mijn lijf weer een beetje normaal doen
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:39:48 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205657781
Hier ook maar weinig beweging. En ik kan niet goed inschatten of het nou door de plakhitte komt of niet.

Net wel voor het eerst sinds juli weer eens met mijn loopclubje gepowerwalked en dat viel me toch niet eens tegen. *O*
Vanmorgen heeft de fysio mijn rechterbil onder handen genomen en ook dat voelde vanavond nog steeds goed. :Y Nu zelf weer in het loopritme komen ook. Ik vind dat ik toch minstens 3x per week (maar eigenlijk elke dag) moet gaan. *O*
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:06:02 #4
269689 crew  Viv
pi_205658171
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:54 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Herkenbare situatie, achtergelaten jurk hebben we in een zak voor de kringloop gepropt
Is dat dan zo gangbaar, of hebben jullie toevallig het huis van de broer van @Isabeau gekocht? :o
pi_205658477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:06 schreef Viv het volgende:

[..]
Is dat dan zo gangbaar, of hebben jullie toevallig het huis van de broer van @:isabeau gekocht? :o
Nee, ik heb geholpen een huis met inbouwkasten leeg te maken voor de overdracht en daar hing er dus ook eentje die achtergelaten was.

Zo, klaar met al dagen te veel chocola eten, morgen ga ik weer in het gareel
pi_205659549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:06 schreef Viv het volgende:

Is dat dan zo gangbaar, of hebben jullie toevallig het huis van de broer van @:isabeau gekocht? :o
Blijkbaar een gangbare situatie _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205662206
Zelfde gewicht. Nog steeds #ballon met buikpijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205662256
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh yes.

Ik zal binnenkort mijn trouwjurk nog eens een keertje aantrekken, hij zal inmiddels wel weer passen. En dan maar eens verkopen ofzo, ik wil ‘m eigenlijk niet meeverhuizen.
Ik ga voor een feestelijk, doch vaker draagbare jurk, een full blown trouwjurk lijkt me ergens fantastisch, maar het "hier heb je een enorme zak geld voor iets wat ik één keer draag" staat me echt teveel tegen. :D En we maken er ook geen hele dag van ofzo, het is meer dat we er een boel ineens mee geregeld hebben en het klinkt leuker dan geregistreerd partnerschap. :P

Maar dan wil ik wel graag weer wat meer richting de maat waarin de meeste van m'n toffe kleren zijn, zeg maar. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205662273
Ik ben 2,5 kg zwaarder dan gisteren. Hoe dan. 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205662419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben 2,5 kg zwaarder dan gisteren. Hoe dan. 8)7
Heb je een pot zout naar binnen gegooid ofzo? :P
pi_205662473
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben 2,5 kg zwaarder dan gisteren. Hoe dan. 8)7
Hallonballon?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205662902
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben 2,5 kg zwaarder dan gisteren. Hoe dan. 8)7
Neeee
pi_205663075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben 2,5 kg zwaarder dan gisteren. Hoe dan. 8)7
Ik 1,5. Huilen.
Heb er al een liter water inzitten vanochtend.
Met een meidenkwartet
pi_205663269
Ik zweet wat ik drink net zo hard weer uit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205663971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:00 schreef Pinuts het volgende:

Heb je een pot zout naar binnen gegooid ofzo? :P
Ik heb wel soep gehad gisteravond. Dat zou die pot zout kunnen zijn :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205663974
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb wel soep gehad gisteravond. Dat zou die pot zout kunnen zijn :'(
Ah, ja, daar heb je 'm. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 17 augustus 2022 @ 11:37:14 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205663989
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb wel soep gehad gisteravond. Dat zou die pot zout kunnen zijn :'(
Soep staat hier ook altijd wel garant voor een enorme piek omhoog.
***
pi_205664309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:37 schreef BE het volgende:

[..]
Soep staat hier ook altijd wel garant voor een enorme piek omhoog.
Same. Dan weeg ik zeker 2 dagen 1 a 2 kg meer.
pi_205664741
Oh als dat zo is ben ik morgen lichter. Ik had ook soep. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205667821
Mag ik mee praten? Na vele dieeten en jojo-en ben ik klaar met de dieetcultuur en wil ik permanent beter voor mijzelf gaan zorgen en ook liever zijn voor mijzelf. Als kind het slechte voorbeeld gekregen van mijn moeder die altijd geobsedeerd was met haar en mijn gewicht. Vervolgens had ik tantes die mij bij elke verjaardag vertelden dat ik wel moest oppassen. Ik ben nooit een ongezonde eter geweest als kind maar tijdens mijn groeispurt was ik slank en dat wilde ik vasthouden. Dus de oplossing was dichtbij mijzelf uithongeren. Ik durfde niet meer in het openbaar te eten omdat ik altijd kritiek kreeg. Al met al heb ik dit 4 jaar volgehouden maar toen ging het niet meer vanwege intensieve baan en psychische problemen.

Voor corona ben ik veel afgevallen en voelde ik mij fantastisch. Met veel heb ik het niet over 10 kilo maar over 40 kilo. Toen volgden corona en meerdere dipjes en een depressie incl pleinvrees en bam terug bij af.

Ik had last van emotie eten en dat begin ik steeds beter onder controle te krijgen (al een jaar mee bezig met behulp van een dieetiste). Verder doe ik mijn best om mijzelf te accepteren zoals ik ben en ook daar vorder ik langzaam in. Ik zocht wat meer kennis en inspiratie voor voeding en besloot de lazyfitgirl methode te volgen. Ik ben geen keukenprinses en ook geen fanatieke sporter. Ik heb een baan waar ik mij vol in kwijt kan en buiten werk om ben ik druk met mijn honden.

Zou het fijn vinden om met jullie te sparren
pi_205668350
Welkom Senn!

Vandaag in het kader van portie controle weer eens die kleine kinder chocoladereepjes gekocht. Die vind ik oprecht heerlijk en met 70 kcal per reepje moet er toch prima 1 per dag in mijn eetpatroon kunnen.
O: kwark
T: blauwe bessen
L: boterham met ei, pistolet met kaas
D: aardappeltjes, worteltjes en beenham
T: kinder reepje
pi_205668375
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:38 schreef Pinuts het volgende:
Welkom Senn!

Vandaag in het kader van portie controle weer eens die kleine kinder chocoladereepjes gekocht. Die vind ik oprecht heerlijk en met 70 kcal per reepje moet er toch prima 1 per dag in mijn eetpatroon kunnen.
O: kwark
T: blauwe bessen
L: boterham met ei, pistolet met kaas
D: aardappeltjes, worteltjes en beenham
T: kinder reepje
Oh die vind ik vooral niksig en te zoet (en toch zou ik de hele verpakking op 1 dag leegeten als het hier in de kast zou liggen)
pi_205668859
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:41 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh die vind ik vooral niksig en te zoet (en toch zou ik de hele verpakking op 1 dag leegeten als het hier in de kast zou liggen)
Zolang iets in portie verpakkingen zit heb ik er geen moeite mee. Ik kan bijv prima 1 koekje waar een aparte wikkel omheen zit of zo'n klein zakje chips eten. Maar zodra ik precies dezelfde hoeveelheid chips van een grote zak in een kommetje moet doen heb ik wel snel de neiging om er nog wat extra bij te doen of om een tweede kommetje te pakken.
Op de een of andere manier verwerkt mijn hoofd het dan niet meer als '1 portie' ofzo :')
pi_205669054
Even weer wat motivatie nodig. Weegschaal zegt dik
Ik voel me dik
Dus even schouders eronder en niet opgeven
En ook niet even snel eetstoornissen... Die verleiding is zo groot
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205669790
Oke motivatie is terug
Heb een lijst gemaakt met waar de eetstoornis me heeft gebracht (hier dus)
En dat wil ik niet meer. Slank is niet het doel. Gezond. De reden van schommelen is rommelen nu. Vanaf morgen weer netjes de lijst en volhouden. Iedereen valt wel eens van de wagen, nu ik en ik klim er weer op
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205669918
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:38 schreef Pinuts het volgende:
Welkom Senn!

Vandaag in het kader van portie controle weer eens die kleine kinder chocoladereepjes gekocht. Die vind ik oprecht heerlijk en met 70 kcal per reepje moet er toch prima 1 per dag in mijn eetpatroon kunnen.
O: kwark
T: blauwe bessen
L: boterham met ei, pistolet met kaas
D: aardappeltjes, worteltjes en beenham
T: kinder reepje
Bedankt! Volg je een specifiek dieet en heb je een bepaald doel voor ogen?
pi_205670534
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:31 schreef Senn88 het volgende:

[..]
Bedankt! Volg je een specifiek dieet en heb je een bepaald doel voor ogen?
Nee ik volg geen specifiek dieet, maar probeer gewoon gezond te eten en lekker te bewegen. Eerste doel is onder de 70 kg wegen (ben 172 cm) en uiteindelijk zou ik ergens rond de 65 uit willen komen als blijvend gewicht. Maar ik heb een jaar of 2 geleden ook rond de 70 gezeten en daarop voel ik me al een heel stuk beter en fitter. Dus vandaar dat dat het eerste doel is. Momenteel 73.1, so nearly there.
pi_205671094
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:03 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nee ik volg geen specifiek dieet, maar probeer gewoon gezond te eten en lekker te bewegen. Eerste doel is onder de 70 kg wegen (ben 172 cm) en uiteindelijk zou ik ergens rond de 65 uit willen komen als blijvend gewicht. Maar ik heb een jaar of 2 geleden ook rond de 70 gezeten en daarop voel ik me al een heel stuk beter en fitter. Dus vandaar dat dat het eerste doel is. Momenteel 73.1, so nearly there.
Goed van je! Zo fijn als je lekker in je vel zit, wil ik ook graag weer
pi_205675357
L. 3boterhammen kruidenkaas
D. Groenteschotel met veel kaas en iets als aardappel erbij
T. 2 appels

De hele ochtend in bed gelegen. Ben niet lekker. Morgen weer meer en normaal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205683254
Kleine overwinning: ik mag 4 á 5 boterhammen eten. Natuurlijk at ik er altijd 4, want minimum. Alleen ik ga vandaag voor vijf, want ik had net honger (was er misselijk van); dus ik heb die extra boterham genomen en ik ga als avond eten gewoon twee eten. Dus vijf in totaal *O*

(ik eet vaak tussen de middag warm)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205684663
L: banaan, 2x boterham met kipfilet, koffie met suiker
T: ik denk taart op terras
A: gnoccischotel met courgette
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205684693
Al het vocht van de afgelopen tijd lijkt weg want vanmorgen -0.4 *O*
Vanavond lekker uit eten, bij een steakhouse. Alhoewel uit eten natuurlijk altijd minder goed is dan thuis, kan je bij een steakhouse tenminste wel redelijk verantwoordelijk keuzes maken.

O: kwark
L: ei tosti
T: aardbeien
D: steakhouse (waarschijnlijk ossenhaas ofzo)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 19-08-2022 12:53:58 ]
pi_205684818
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:21 schreef Pinuts het volgende:
Al het vocht van de afgelopen tijd lijkt weg
Same here, -1,2 vergeleken met vorige week donderdag. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205692554
Oke. Mijn lichaam/afvallen is raar. Ben gisteren uit eten geweest maar zaterdag is altijd mijn 'officiele' weegdag dus ik braaf op de weegschaal staan maar mentaal al voorbereid dat het meer zou zijn dan 'normaal' ivm zout etc.
Zegt ie ineens -0.6 tov gisteren en in totaal dus -1.0 kg toch vorige week. Hoe dan ? :')
Ja ik heb gisteren braaf een ossenhaas steak gegeten, maar ook gewoon frietjes, voorgerechtje etc.
pi_205692723
Ik ging gister ook onverwacht uit eten. Met bier en ijs. Vandaag even balansen. :)


L: focaccia. :9
A: alsnog de gnoccischotel, of het verspakket, afhankelijk van hoe de dag loopt.
B: moestuinen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205695341
Bij mij blijft het gewicht een beetje hangen, maar ben ineens veel meer gaan sporten (hardlopen en wielrennen) dus hopelijk is het wat spieropbouw. Ik heb namelijk wel het idee dat mijn buik niet meer zo’n blob is maar iets meer “getailleerd”. En eet wel gezond verder …

Vandaag:
O: -
B: ruim 47 km wielrennen (de planning was 35-40 km, maar had de verkeerde afslag genomen…)
T: water met duursport poeder
L: 3 boterhammen (boter, kaas) en 2 eieren
T: appel
D: iets simpels, denk kwark en granola of zoiets, geen zin om te koken. Als ik echt honger krijg dan stazak linzen schotel met rijst

Morgen:
O: -
B: magic mile hardlopen via Garmin coach (is 20 minuten totaal denk ik … maar schema volgen!)
L: uitgebreid uit lunchen met mijn oma
T: fruit (of bitterballen als we langer blijven zitten :D )
D: AVG
pi_205695402
Ik heb vannacht gehoord dat mijn opa is opgenomen omdat hij gevallen is uit bed en nu een slagaderlijke bloeding heeft aan zijn hoofd. Daardoor kwam net pas het besef dat ik
Nog niets gegeten heb vandaag. Heb net bakje kwark genomen. Vanavond eet ik mee met mijn ouders voor die tijd eet ik denk ik nog wat fruit. En moet ook nog drinken want dat had ik ook nog niet gedaan.
pi_205695578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:12 schreef Senn88 het volgende:
Ik heb vannacht gehoord dat mijn opa is opgenomen omdat hij gevallen is uit bed en nu een slagaderlijke bloeding heeft aan zijn hoofd. Daardoor kwam net pas het besef dat ik
Nog niets gegeten heb vandaag. Heb net bakje kwark genomen. Vanavond eet ik mee met mijn ouders voor die tijd eet ik denk ik nog wat fruit. En moet ook nog drinken want dat had ik ook nog niet gedaan.
Sterkte!
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:06:13 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205703052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:12 schreef Senn88 het volgende:
Ik heb vannacht gehoord dat mijn opa is opgenomen omdat hij gevallen is uit bed en nu een slagaderlijke bloeding heeft aan zijn hoofd. Daardoor kwam net pas het besef dat ik
Nog niets gegeten heb vandaag. Heb net bakje kwark genomen. Vanavond eet ik mee met mijn ouders voor die tijd eet ik denk ik nog wat fruit. En moet ook nog drinken want dat had ik ook nog niet gedaan.
Hoe is het nu met je opa? Wat een schrik zeg!

Ik probeer hier heel hard het loopritme weer te vinden, ondanks een blessure in mijn kont. Die voel ik voornamelijk tijdens het autorijden :? maar met lopen speelt het toch ook weer wat op.
Maar toch, gisteren toen man en kinderen aan het duiken waren ben ik even een half uurtje op en neer gelopen langs het water en vanmorgen lag ik niet meer lekker in bed en ben ik er maar uit gegaan voor een uurtje lopen. Daarna in de tuin gewerkt en nog wat dingen gedaan, dus ik ga zo maar eens ontbijten. :6

S: 1 uur poweralken en daarna in de tuin werken
L: 3 KH arme boterhammen met avocado en ei
T: geen idee
D: Eten bij Loetje (geen idee wat nog, maar ik ga die plons jus wel vermijden denk ik).
***
pi_205703145
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:06 schreef BE het volgende:

[..]
Hoe is het nu met je opa? Wat een schrik zeg!

Ik probeer hier heel hard het loopritme weer te vinden, ondanks een blessure in mijn kont. Die voel ik voornamelijk tijdens het autorijden :? maar met lopen speelt het toch ook weer wat op.
Maar toch, gisteren toen man en kinderen aan het duiken waren ben ik even een half uurtje op en neer gelopen langs het water en vanmorgen lag ik niet meer lekker in bed en ben ik er maar uit gegaan voor een uurtje lopen. Daarna in de tuin gewerkt en nog wat dingen gedaan, dus ik ga zo maar eens ontbijten. :6

S: 1 uur poweralken en daarna in de tuin werken
L: 3 KH arme boterhammen met avocado en ei
T: geen idee
D: Eten bij Loetje (geen idee wat nog, maar ik ga die plons jus wel vermijden denk ik).
Wat lief dat je er na vraagt. Hij mag vandaag nog niet naar huis hebben vanochtend weer scan van zijn hoofd gemaakt waarop nog een kleine bloeding te zien is. Hij slikt al lange tijd bloedverdunners en omdat hij voor een 95 jarige nog wel goed is willen ze hem nog even houden. Helaas vanochtend ook een overlijdensbericht verwerken gekregen van iemand waar ik vandaag naartoe zou gaan. Zulke info zet je toch even weer op je plek. Besloten dat ik mijn best ga doen om het te accepteren als iets dat bij het leven hoort en het niet iets ga maken om op emo eten terug te vallen. Wandel vanavond wel een extra ronde om het een plekje te geven.

Wat knap dat je zo actief bent, ben je dat altijd al geweest? Wat die jus betreft ik zou vanavond gewoon genieten die jus op je bord kan je ook deels laten liggen toch?
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:35:06 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205703262
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:17 schreef Senn88 het volgende:

[..]
Wat lief dat je er na vraagt. Hij mag vandaag nog niet naar huis hebben vanochtend weer scan van zijn hoofd gemaakt waarop nog een kleine bloeding te zien is. Hij slikt al lange tijd bloedverdunners en omdat hij voor een 95 jarige nog wel goed is willen ze hem nog even houden. Helaas vanochtend ook een overlijdensbericht verwerken gekregen van iemand waar ik vandaag naartoe zou gaan. Zulke info zet je toch even weer op je plek. Besloten dat ik mijn best ga doen om het te accepteren als iets dat bij het leven hoort en het niet iets ga maken om op emo eten terug te vallen. Wandel vanavond wel een extra ronde om het een plekje te geven.
Ook dat er nog overheen... :{

Ik kreeg donderdag een soortgelijk bericht van mijn moeder. Ze kon toen ze wakker werd totaal niet meer praten... :{
Dus mijn vader met haar naar het ziekenhuis (ze heeft sinds dec vorig jaar longkanker en zit nog middenin behandelingen.) Ze bleek weer een CVA gehad te hebben (4jr terug ook al eens) en hebben toen ook meteen haar bloedverdunners verhoogd en ze moest 48u blijven. Gelukkig trok het grootste gedeelte van de verschijnselen weg, hoewel ze nog steeds af en toe enorm moet zoeken naar woorden. en ze ook iets trager reageerde op sommige vragen. Gisterenmiddag mocht ze naar huis met een verwijzing voor logopedie. Nu ook even afwachten wat dit gaat doen voor de chemo die over anderhalve week nog zou moeten...

quote:
Wat knap dat je zo actief bent, ben je dat altijd al geweest? Wat die jus betreft ik zou vanavond gewoon genieten die jus op je bord kan je ook deels laten liggen toch?
Ik ben begin van dit jaar begonnen met Powerwalken en dat bevalt me enorm goed. 1x per week met een groep en verder probeer ik zelf zo vaak mogelijk 's ochtends vroeg te gaan.
Door mijn werk schiet het er nog redelijk vaak bij in als ik echt druk ben (ik heb een uitvaartonderneming) en dan vind ik het toch wel lastig om dan terug in het ritme te komen, helemaal nu na de vakantie.
Maar ik vind het echt heel fijn om te doen. Podcast op en gaan. En soms zet ik hem uit omdat mijn hoofd maar blijft doormalen en ik eigenlijk niks hoor. :D Maar het is zo fijn dat je het gewoon altijd en overal kan doen. Liefst een uur of meer,. maar als het korter is, dan is het iig iets...
***
pi_205703354
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:35 schreef BE het volgende:

[..]
Ook dat er nog overheen... :{

Ik kreeg donderdag een soortgelijk bericht van mijn moeder. Ze kon toen ze wakker werd totaal niet meer praten... :{
Dus mijn vader met haar naar het ziekenhuis (ze heeft sinds dec vorig jaar longkanker en zit nog middenin behandelingen.) Ze bleek weer een CVA gehad te hebben (4jr terug ook al eens) en hebben toen ook meteen haar bloedverdunners verhoogd en ze moest 48u blijven. Gelukkig trok het grootste gedeelte van de verschijnselen weg, hoewel ze nog steeds af en toe enorm moet zoeken naar woorden. en ze ook iets trager reageerde op sommige vragen. Gisterenmiddag mocht ze naar huis met een verwijzing voor logopedie. Nu ook even afwachten wat dit gaat doen voor de chemo die over anderhalve week nog zou moeten...
[..]
Ik ben begin van dit jaar begonnen met Powerwalken en dat bevalt me enorm goed. 1x per week met een groep en verder probeer ik zelf zo vaak mogelijk 's ochtends vroeg te gaan.
Door mijn werk schiet het er nog redelijk vaak bij in als ik echt druk ben (ik heb een uitvaartonderneming) en dan vind ik het toch wel lastig om dan terug in het ritme te komen, helemaal nu na de vakantie.
Maar ik vind het echt heel fijn om te doen. Podcast op en gaan. En soms zet ik hem uit omdat mijn hoofd maar blijft doormalen en ik eigenlijk niks hoor. :D Maar het is zo fijn dat je het gewoon altijd en overal kan doen. Liefst een uur of meer,. maar als het korter is, dan is het iig iets...
Wat heftig voor jouw moeder, die chemo zal ook wel pittig zijn. Hoe oud is ze?

Dat van dat malen herken ik, ik doe dat ook erg. Mijn conditie is zo ruk dat ik maar ben begonnen met tussen de 5000 en 10000 stappen per dag te maken en dat verder uit te breiden in ettappes. Ik neem dan de honden ook mee dan hebben die ook meteen lekker gewandeld.

Een uitvaartonderneming runnen, pittig! Lijkt me mooi en dankbaar maar ook erg zwaar. Denk dat ik het niet zou kunnen. Er valt nooit op te anticiperen een hittegolf of een corona uitbraak en je werkt je een slag in de rondte. Heb je dat altijd al willen doen of heb je vroeger iets anders gedaan?
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:01:22 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205703415
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:50 schreef Senn88 het volgende:

[..]
Wat heftig voor jouw moeder, die chemo zal ook wel pittig zijn. Hoe oud is ze?
Bijna 74. En ja, die chemo's beginnen nu te wegen. Sws gaat ze niet meer beter worden, dus het is ter verlenging maar het slaat allemaal heel goed aan, dus dat is echt heel gunstig. Maar dan nu dit er overheen is wel even shit. Geen idee wat het voor consequenties heeft.

quote:
Dat van dat malen herken ik, ik doe dat ook erg. Mijn conditie is zo ruk dat ik maar ben begonnen met tussen de 5000 en 10000 stappen per dag te maken en dat verder uit te breiden in ettappes. Ik neem dan de honden ook mee dan hebben die ook meteen lekker gewandeld.
Dat is een prima begin dan toch! Ik werd geīnspireerd door een van de vele fb filmpjes van mensen die tig kilo kwijt geraakt zijn, maar dit was iemand die elke dag 10km loopt. Nu red ik dat niet, want dat kost toch wel dik 1,5-2u elke keer en daar heb ik niet altijd tijd voor.
Maar je moet gewoon ergens beginnen! ^O^

quote:
Een uitvaartonderneming runnen, pittig! Lijkt me mooi en dankbaar maar ook erg zwaar. Denk dat ik het niet zou kunnen. Er valt nooit op te anticiperen een hittegolf of een corona uitbraak en je werkt je een slag in de rondte. Heb je dat altijd al willen doen of heb je vroeger iets anders gedaan?
Hiervoor organiseerde ik een internationaal congress, dus deels heel iets anders, maar deels ook hetzelfde: namelijk een mini-event organiseren met een locatie, catering, geluid, muziek etc. etc.
Alleen dan nu gaat het ook daadwerkelijk over iets heel erg belangrijks. Soms is het zwaar en even slikken, maar tegelijkertijd is het niet mijn verdriet dus ik kan het relatief snel loslaten.
Alleen die 24/7 beschikbaarheid is soms even zoeken. Ik doe het nu 3,5 jaar en het loopt echt heel goed dus ik heb 3 freelancers waar ik een beroep op kan doen en dus kan ik ook af en toe de telefoon doorschakelen en een paar uur uit staan.
Maar het is echt het mooiste vak dat er is en je kunt er zo veel in stoppen en ook uit halen. O+ Zo bijzonder ook dat families je even heel dichtbij laten komen op vaak de kwetsbaarste momenten. O+

Maar goed, nu weer over niet/minder eten. ;)
Tijd om te gaan douchen, na het lopen en de tuin kan ik dat wel gebruiken. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-08-2022 14:49:42 ]
***
pi_205703798
Ik wil even iedereen een dikke knuffel geven... Wat een heftigheid :N knuffel en liefs
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205713284
Nieuwe week, nieuwe kansen, vandaag beginnen mijn bokstrainingen door de weeks weer, dus kunnen we op maandag en dinsdag ook weer lekker aan de bak.

O: kwark
L: champignonsoep, boterham met ei, broodje kaas
D: orzo met kipgehakt
T: aardbeien, kinder reepje
S: 90 min boksen
T: eiwitshake

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 22-08-2022 18:34:28 ]
  maandag 22 augustus 2022 @ 17:27:15 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205714045
Gisteren toch gewoon een biefstukje gegeten bij Loetje, maar wel van het brood afgebleven en een salade er bij genomen. En een heerlijk courgettesoepje vooraf, dus al met al heel acceptabel.

Ik ga ook maar weer eens meedoen met lijstjes:
L: donkerbruin broodje brie m honing, sinaasappel banaansmoothie
T: 2 plakken ontbijtkoek met boter
T: handje chips (echt, er was niet meer :+)
T: zakje gedroogde mango
D: veldslastamppot met roomkaas, spekjes en cherrytomaatjes

S: paar km fietsen vanaf de autogarage weer naar huis. :+

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 22-08-2022 17:42:29 ]
***
pi_205714201
O. veel aardbeien
L. 2 boterhammen kaas
D. Gebakken aardappels, stoofpeertjes en een kaasschnitzel
T. Weet ik nog niet

Niet het beste lijstje... te weinig, dus even een grotere T vanavond

(mijn buurman besloot om 3.15 aan te bellen voor ik weet niet wat, iets stompzinnigs dus uitgeslapen, duurde even tot ik weer kon slapen, was zo boos)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205714741
Ik ga ook maar weer even meeposten. Jaren ging het vanzelf goed maar deze zomer kom ik niet uit de vakantievibe van alles eten en drinken. Vandaag ook nog gigantisch ongesteld geworden waarbij ik vond dat ik ook weer slecht eten verdiend had. Dus tijd om te stoppen met die onzin.

Lijstje voor morgen:
L: vega pokebowl (700kcal)
D: vega kipnuggets met geroosterde kikkererwten (600kcal)
T: tomaatjes en 2 crackers met kaas (300 kcal)

Verder zoals elke dag 10k stappen, sporten zit er deze dagen helaas nog even niet in.
pi_205715026
B 2 wafels met geitenkaas
L kwark
D paar patatjes met 4 vegaballetjes en een komkommersalade
T farmboosjes met 0kcal chocoladesaus en misschien ook nog een banaan door de blender. Wel veel te weinig gedronken
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 19:54:29 #50
382129 crew  Donna
pi_205715163
Vakantie gehad. 0 aangekomen. _O_
pi_205715740
Ik heb ook te weinig gegeten vandaag. Ik was mijn lekkere broodje voor bij de lunch vergeten en te druk voor wat anders.

L: sla met tomaten, paprika, en tonijn
T: pakje liga
A: kip piri piri met gestoofde groenten en rijst
T: 2 mini mars
T: thee met suiker en misschien nog druifjes
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205715912
@Senn88 en @BE sterkte nog :*

Ik voelde me een paar dagen beroerd en misselijk dus zo veel als mogelijk naar binnen gewerkt, maar nog steeds niet genoeg. Inmiddels bij huisarts en fysio geweest vanochtend en het lijkt wel iets beter te gaan sinds vanmorgen, dus ik hoop morgen weer beetje normaal te kunnen gaan eten.

Wel afgelopen weekend voor vier keer linzenstoof gekookt en ingevroren, dus dat is fijn voor als het weer druk word en ik geen zin/puf heb om te koken.

Hoop dat mijn lijst morgen zoiets word:
O: Griekse yoghurt, banaan, muesli
L: twee volkoren desemboterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade
D: rijst met broccoli
pi_205719068
Mijn lijstje vandaag:
O: havermout met blauwe bessen en beetje agave siroop
T: dadels
L: alpro kwark met granola
T: dadels
D: gebakken aardappel, vega spinazie kaas ding en bloemkool
B: op en neer fiets naar werk (20 km retour) en misschien vanavond nog een rondje op de wielren fiets

Mijn grote valkuil is thuis werken ben ik achter. Dan ligt er te veel te eten en blijf ik maar eten … op kantoor heb ik alleen wat ik bij heb, dat scheelt een hoop. Dus thuis even veel beter opletten …
pi_205719116
Gister alsnog niet de druiven gegeten maar gaan slapen. Dus hongerrrr.
Vandaag zoiets:

T: 2 crackers met smeerkaas
B: moestuin
L: foccaciabroodje :9
T: fruit, mogelijk met yoghurt
A: restjes van de piri piri.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205719140
Vandaag heb ik een goede start gemaakt met twee broodjes, dan lukt de rest van de dag ook
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205719477
Bbq en drankjes meteen zichtbaar op de weegschaal. Vandaag weer gewoon verder volgens plan. Ben wel echt blij dat dat nu lukt. Voorheen zou ik het meteen opgeven.
Hang nu een maand rond hetzelfde gewicht, dat is wel irritant. Maar probeer het maar over de lange termijn te blijven bekijken. Eerstvolgende etentje is over 3 weken dus kan tot die dag alles goed volgens planning doen.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:51:42 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205720111
Vanmorgen nog niet gestaan, wel al een klein uurtje gelopen en vanavond nog een keer met mijn loopgroepje, maar ik wilde er vanmorgen ook graag even tussenuit.

Geen idee nog wat ik ga eten... zo eens over nadenken maar. :D
***
pi_205720588
Ook bij mij mag er een kilo of 15 af na de vreselijke virusjaren. Ik had ook al wat extra spekkies.
Ondanks opletten ben ik alleen maar gegroeid wat mede te danken is aan de 'overgang'. Het schijnt sowieso dan wat lastiger te zijn en kan jaaaaaaaaaaaaaaren duren!

Maar....

Ik doe nu koolhydraatarm en dat gaat erg goed.Al mijn favoriete 'slechte' dingen mogen. Hoeraaaaa *O*
Zou alleen wat gevarieerder willen eten. Veel courgette en tomaat in de gerechten die ik maak/lekker vind.
Zijn er meer mensen die kha eten of is er wellicht een topic over?


Wat voorbeelden uit een weekje kha
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_205720771
Ik kom maar niet in m'n ritme, dus ik grijp de optie die m'n trainer me biedt aan (dan kost het me én geld én er zit meer controle achter). Ik verwacht geen mind-blowing dingen te leren, maar ik hoop vooral dat twee maanden iemand hebben meekijken me weer op het juiste spoor zet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:42:27 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205721346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:41 schreef ondeugend het volgende:
Ook bij mij mag er een kilo of 15 af na de vreselijke virusjaren. Ik had ook al wat extra spekkies.
Ondanks opletten ben ik alleen maar gegroeid wat mede te danken is aan de 'overgang'. Het schijnt sowieso dan wat lastiger te zijn en kan jaaaaaaaaaaaaaaren duren!

Maar....

Ik doe nu koolhydraatarm en dat gaat erg goed.Al mijn favoriete 'slechte' dingen mogen. Hoeraaaaa *O*
Zou alleen wat gevarieerder willen eten. Veel courgette en tomaat in de gerechten die ik maak/lekker vind.
Zijn er meer mensen die kha eten of is er wellicht een topic over?

[ afbeelding ]
Wat voorbeelden uit een weekje kha
Dat ziet er echt mega-lekker uit! O+

Ik probeer ook wel kha te eten, maar ik hang daarbij een beetje richting *godhoeheetdatboekookalweer* waarbij je over de hele dag producten mag eten met minder dan 5g kh/100gr en dan 1 uur per dag mag je wel koolhydraten. Daar ben ik destijds ook 20kg mee afgevallen maakt dat ik me niet in allerlei bochten hoef te wringen voor het avondeten met de family.

Lekker kha recepten:
Spinaziesalade met cranberry's geitenkaas en balsamicoazijn
Witlof met ham en kaas (soms als salade)

En ik ben heel groot fan van deze granola uit een keto-kookboek:



Waarbij ik de stevia :X vervang door agave siroop. En sorry voor het plakkerige boek, ik maak het nogal vaak. :@ Wees niet bang, mijn keuken is wel gewoon schoon hoor! :o

Oh ja, het heette het Heller Programma, en er is ook een boek van.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 23-08-2022 12:47:56 ]
***
pi_205721395
Ziet er lekker uit, de foto's en ook het recept van jou BE!
Voor iedereen werkt het anders. Ik kan absoluut niet omgaan met het uitsluiten van voedselgroepen. Dat trek ik gewoon slecht. Wat voor mij heel goed werkt is er voor zorgen dat ik iedere dag voldoende eiwitten eet.
Met een meidenkwartet
pi_205721433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:41 schreef ondeugend het volgende:
Ook bij mij mag er een kilo of 15 af na de vreselijke virusjaren. Ik had ook al wat extra spekkies.
Ondanks opletten ben ik alleen maar gegroeid wat mede te danken is aan de 'overgang'. Het schijnt sowieso dan wat lastiger te zijn en kan jaaaaaaaaaaaaaaren duren!

Maar....

Ik doe nu koolhydraatarm en dat gaat erg goed.Al mijn favoriete 'slechte' dingen mogen. Hoeraaaaa *O*
Zou alleen wat gevarieerder willen eten. Veel courgette en tomaat in de gerechten die ik maak/lekker vind.
Zijn er meer mensen die kha eten of is er wellicht een topic over?

[ afbeelding ]
Wat voorbeelden uit een weekje kha
Ik ben vorig jaar begonnen met minder kh.
In het boekje koolhydraken staan lekkere recepten, o.a. de bounty's 😋

Deze doet het hier thuis ook erg goed en lekker makkelijk
https://www.puurfiguur.nl/broccoli-frittata-met-zalm-recept/

Zojuist lunchtte ik met 2 van deze broodjes, ik maak ze met lactosevrije yoghurt/kwark.
Vriendin van mij met roomkaas.
Ik haal uit het recept 6 bolletjes.
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/vezelbroodjes/

Succes
pi_205721688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:46 schreef Cathmar het volgende:
Ziet er lekker uit, de foto's en ook het recept van jou BE!
Voor iedereen werkt het anders. Ik kan absoluut niet omgaan met het uitsluiten van voedselgroepen. Dat trek ik gewoon slecht. Wat voor mij heel goed werkt is er voor zorgen dat ik iedere dag voldoende eiwitten eet.
Ja dat kha eten vind ik niet zo moeilijk het is super lekker en kleurrijk zoals op de foto te zien. . Meer eiwitten eten wel. Ik zit laag in het groen daarmee en juist met kha zou je wat meer moeten hebben volgens mij. En als je koolhydraten mindert krijg je volgens mij vanzelf weer (te) veel vetten binnen die je vervolgens weer zou verbranden.

Iig ben ik in krap 2 weken zo een 2 tot 4 kilo kwijt (moeilijk te zeggen met die hormoonhuishouding) Dus best tevreden.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_205721723
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:42 schreef BE het volgende:

[..]
Dat ziet er echt mega-lekker uit! O+

Ik probeer ook wel kha te eten, maar ik hang daarbij een beetje richting *godhoeheetdatboekookalweer* waarbij je over de hele dag producten mag eten met minder dan 5g kh/100gr en dan 1 uur per dag mag je wel koolhydraten. Daar ben ik destijds ook 20kg mee afgevallen maakt dat ik me niet in allerlei bochten hoef te wringen voor het avondeten met de family.

Lekker kha recepten:
Spinaziesalade met cranberry's geitenkaas en balsamicoazijn
Witlof met ham en kaas (soms als salade)

En ik ben heel groot fan van deze granola uit een keto-kookboek:

[ afbeelding ]

Waarbij ik de stevia :X vervang door agave siroop. En sorry voor het plakkerige boek, ik maak het nogal vaak. :@ Wees niet bang, mijn keuken is wel gewoon schoon hoor! :o

Oh ja, het heette het Heller Programma, en er is ook een boek van.
Dankjewel! ga de spinaziesalade en de granola proberen!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:22:09 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205721740
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:20 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dankjewel! ga de spinaziesalade en de granola proberen!
Schijfje Granny appel erdoor is ook lekker, maar dat moet nog maar in je KH's passen. ;)
***
pi_205721742
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:49 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Ik ben vorig jaar begonnen met minder kh.
In het boekje koolhydraken staan lekkere recepten, o.a. de bounty's 😋

Deze doet het hier thuis ook erg goed en lekker makkelijk
https://www.puurfiguur.nl/broccoli-frittata-met-zalm-recept/

Zojuist lunchtte ik met 2 van deze broodjes, ik maak ze met lactosevrije yoghurt/kwark.
Vriendin van mij met roomkaas.
Ik haal uit het recept 6 bolletjes.
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/vezelbroodjes/

Succes
Dat is idd een erg leuk boekje. Ik heb hem liggen evenals dat boek met dat koolhydraten uurtje en haal verder ook wel van lowcarbchefpuntenel af
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_205721746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:15 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ja dat kha eten vind ik niet zo moeilijk het is super lekker en kleurrijk zoals op de foto te zien. . Meer eiwitten eten wel. Ik zit laag in het groen daarmee en juist met kha zou je wat meer moeten hebben volgens mij. En als je koolhydraten mindert krijg je volgens mij vanzelf weer (te) veel vetten binnen die je vervolgens weer zou verbranden.

Iig ben ik in krap 2 weken zo een 2 tot 4 kilo kwijt (moeilijk te zeggen met die hormoonhuishouding) Dus best tevreden.
Kijk, een heel goed begin! Lekker joh
Met een meidenkwartet
pi_205721799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:22 schreef BE het volgende:

[..]
Schijfje Granny appel erdoor is ook lekker, maar dat moet nog maar in je KH's passen. ;)
Ja dat fruit is ook nog wel een dingetje. Lekker en gezond maar 2 stuks per dag is niet verstandig in dit dieet. Beetje schipperen soms met een half appeltje, half mandarijntje en dan niet iedere dag.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:36:12 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205725698
Nou, het werd wat chaotisch:

S: uurtje lopen, niet te hard, want ik zou vanavond voor het echie met mijn loopgroepje

L: 2 kh-arme boterhammen met avocado en ei en een kapje met kaas
D: 2 happen spaghetti, proteine knijpkwarkje
T: bordje spaghetti

Ik moest ineens aan het werk en toen schoot eten er een beetje bij in.
En dus ook niet meer met mijn loopgroepje op stap geweest.
***
pi_205726547
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 18:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga ook maar weer even meeposten. Jaren ging het vanzelf goed maar deze zomer kom ik niet uit de vakantievibe van alles eten en drinken. Vandaag ook nog gigantisch ongesteld geworden waarbij ik vond dat ik ook weer slecht eten verdiend had. Dus tijd om te stoppen met die onzin.

Lijstje voor morgen:
L: vega pokebowl (700kcal)
D: vega kipnuggets met geroosterde kikkererwten (600kcal)
T: tomaatjes en 2 crackers met kaas (300 kcal)

Verder zoals elke dag 10k stappen, sporten zit er deze dagen helaas nog even niet in.
De crackers werden een smoothie, een goede eerste dag :)
pi_205727504
Ik voelde me vanochtend prima, dus at Griekse yoghurt met muesli en banaan als ontbijt en haalde op werk een broodje carpaccio met truffelmayonaise als lunch. Toen ik thuis kwam wat geslapen op de bank, wat tv gekeken en naar hockeytraining gekeken (zelf nog niet meegedaan want nog steeds aan de pijnstillers voor m'n nek die helemaal vast zat en nu wel minder maar niet meteen alles weg) en thuis naar bed en nog even lezen, maar helemaal niet meer gegeten besefte ik me net. In elk geval niet meer misselijk, maar de eetlust is dus ook nog niet echt helemaal terug. Gelukkig waren de dingen die ik wel at wel redelijk kcal-rijk.

Morgen bij m'n ouders eten en slapen want moet vlakbij hun woonplaats werken morgen en donderdag, dus daar zal ik wat lekkers en gezonds krijgen 's avonds. Voor ontbijt bak ik denk ik pannenkoekjes met fruit en Griekse yoghurt en dan lunch dit keer hopelijk echt met de boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade.
pi_205728352
L: vega pokebowl
D: vega kipnuggets en geroosterde kikkererwten
L: smoothie
B: 10k stappen

De komende week zal weinig variatie zijn want moet even de vriezer/koelkast/voorraad leeg eten.
pi_205728444
Ik kon gisteravond alleen maar denken aan eten, maar in plaats van de kast met lekkers plunderen heb ik een voorraad van de moestuin verwerkt in 2 zakken tomatensaus en 3 zakken bolognesesaus. :9

Nu ook mentale hongerrrr helaas, dus even zien hoe we dat nu gaan oplossen.

Plan is in ieder geval:
L: salade met zalm, tomaatjes, ei en klein beetje dressing
T: handje nootjes, of yoghurt met fruit
A: BBQ, ik gok stukje sparerib, worstje en stokbrood met kruidenboter
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205728854
Ahh... ik heb al een aantal dagen zo'n zin in chips dat ik weet als ik het nu ga eten de hele zak leeg gaat. En aan de ene kant denk ik ja als ik er zo veel zin in heb, gewoon doen. Aan de andere kant wil ik niet mijn week verpesten door 700 kcal (ong de kcal van zo'n kleine 120 gram zak) chips naar binnen te gooien.

Dus lijstje van van vandaag (hopelijk):
O: kwark
L: ei tosti
T: aardbeien
D: biefstuk, aardappeltjes, brocolli
S: 75 min boksen
T: eiwitshake, kinder reepje
pi_205735438
Mijn plan faalde jammerlijk. :')

Ik at 2 boterhammen, klein zakje gummiberen, mini mars, nog een boterham en toen was ik er zat van en ging ik random kast opruimen en daarna pizzadeeg maken en bakken. Die at ik ook nog. Nu ben ik vol.

Morgen nieuw plan:
L: alsnog de salade
T: muesli met yoghurt
A: AVG?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205737620
Mijn plan faalde ook.
En merk de laatste paar dagen ook dat ik het mentaal zwaar heb en er geen zin meer in heb ipv lekker in een flow ben zoals eerst. Normaal is dit de fase waarin ik opgeef, maar dat ga ik zeker niet doen.
Wel ga ik tm einde van deze week even een dieetpauze nemen of zo mezelf weer even wat ruimte te geven. En nee, dat is niet alles eten wat los en vast zit maar wel iets meer loslaten en mezelf niet verplichten om mijn stappen te 'moeten' halen en te 'moeten sporten. Want zo voelt het nu wel eventjes terwijl ik het sporten juist altijd zo heerlijk vond. Komt denk ik de afgelopen week heel weinig structuur had en de hele week qua sport, beweging en eten helemaal anders liep dan gepland/normaal.
pi_205737882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 08:24 schreef Sarabi het volgende:
L: vega pokebowl
D: vega kipnuggets en geroosterde kikkererwten
L: smoothie
B: 10k stappen

De komende week zal weinig variatie zijn want moet even de vriezer/koelkast/voorraad leeg eten.
Er kwamen nog wat tomaatjes bij mijn lijstje.

Morgen:
L: laatste keer vega pokebowl :+
T: koekje bij de thee
D: penne met pastasaus, vegaballetjes van de ikea en wokgroente
T: stuk kaas en een paar speciaal biertjes
pi_205740662
Dik. Vocht. Honger.
Wel weer wezen trainen voor het eerst in een week.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205770889
Ik ging vrijdagavond naar een bruiloft en at en dronk redelijk wat. Was een goed feest.
Gisteren 1.2 omhoog, vandaag 0.4 omlaag. Duurt wel een paar dagen dan voordat dat weer weg is.
Met een meidenkwartet
pi_205771546
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:22 schreef Cathmar het volgende:
Ik ging vrijdagavond naar een bruiloft en at en dronk redelijk wat veel. Was een prima feest.
Fixed. :P Ik sla mijn wegen dus ook maar even over deze week.

Morgen kantoordag:
L: salade met kip en bonen en cherrytomaat
T: yoghurt met muesli of nootjes
A: gnocchi met de laatste courgette en spinazie en kip.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205779740
Ik snap niks van de weegschaal :N maar we zetten door

O. 2 boterhammen eiersalade
T. 2 glazen melk
L. 2 boterhammen sandwichspread
D. Spitskool, rijst, vegaburger, groentesausje
T. appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator / Miss SHO zondag 28 augustus 2022 @ 22:15:53 #82
22592 crew  Ole
pi_205780209
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik snap niks van de weegschaal :N maar we zetten door

O. 2 boterhammen eiersalade
T. 2 glazen melk
L. 2 boterhammen sandwichspread
D. Spitskool, rijst, vegaburger, groentesausje
T. appel
Probeer minder vaak te wegen. Is lastig weet ik!!! 1 keer per maand of zo..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_205782115
L: tostis van 2 witte bolletjes met kaas
D: pasta met saus en vega balletjes
T: handje nootjes
B: 15k stappen
  maandag 29 augustus 2022 @ 11:49:44 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205783059
Weet je wat ik me vanmorgen realiseerde? En eigenlijk had ik dat gevoel ook al wel langer.
Je hebt toch mensen met anorexia die supermager zijn en zichzelf nog altijd dik blijven zien?

Ik voel mezelf gewoon nog steeds maat 42/44 ipva 48/50. :{ En dan zie ik mezelf in de spiegel of op een foto en dan denk ik 'oh shit ja, ik ben echt veel dikker dan ik denk'. :o
Zijn er mensen die dit herkennen?
In die zin hoef ik ook echt niet per se naar maat 38/40 en zou ik idd al best heel erg tevreden kunnen zijn met maat 42/44.

Maar ja... dan moet ik dat natuurlijk wel doen he! :D :+
Laatst zij iemand die ik begeleidde bij mijn werk heel lief tegen me: 'je blijft er wel slank bij he, bij al dat lopen.'
Zo schattig, maar klopt natuurlijk totaal niet. (Zelf was ze wel echt slank, dus het was niet in verhouding tot zichzelf ofzo. :D)

Het is nog steeds megadruk met werk, daardoor schoot lopen er gisteren bij in en daar baalde ik gewoon van! :o
Vanmorgen dus de wekker gezet en toch snel nog een uurtje gelopen. Je kunt toch niemand bellen voor 9u. ;)
***
pi_205783441
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 11:49 schreef BE het volgende:
Weet je wat ik me vanmorgen realiseerde? En eigenlijk had ik dat gevoel ook al wel langer.
Je hebt toch mensen met anorexia die supermager zijn en zichzelf nog altijd dik blijven zien?

Ik voel mezelf gewoon nog steeds maat 42/44 ipva 48/50. :{ En dan zie ik mezelf in de spiegel of op een foto en dan denk ik 'oh shit ja, ik ben echt veel dikker dan ik denk'. :o
Zijn er mensen die dit herkennen?
In die zin hoef ik ook echt niet per se naar maat 38/40 en zou ik idd al best heel erg tevreden kunnen zijn met maat 42/44.

Maar ja... dan moet ik dat natuurlijk wel doen he! :D :+
Laatst zij iemand die ik begeleidde bij mijn werk heel lief tegen me: 'je blijft er wel slank bij he, bij al dat lopen.'
Zo schattig, maar klopt natuurlijk totaal niet. (Zelf was ze wel echt slank, dus het was niet in verhouding tot zichzelf ofzo. :D)

Het is nog steeds megadruk met werk, daardoor schoot lopen er gisteren bij in en daar baalde ik gewoon van! :o
Vanmorgen dus de wekker gezet en toch snel nog een uurtje gelopen. Je kunt toch niemand bellen voor 9u. ;)

Heel herkenbaar BE!
Ik ben nu 11 kilo lichter dan in maart, maar voel me minstens net zo dik/zwaar/groot.
Ergens in 2011 of zo, toen ik heel veel afviel en op mijn allerlichts ooit was... nog steeds dik.

Mijn stappen halen op werkdagen is wel echt een uitdaging. Zou eigenlijk de helft moeten doen voordat ik naar kantoor ga. Maar ja... niet gedaan vandaag.
Met een meidenkwartet
pi_205783477
Ik kocht gisteren bij een concert een shirt. Ze zei dat ze ook girlies had, ik zei dat ik dat niet paste want dat is altijd zo geweest. Toch de XL passen. Te groot. Girlie maat L zat als gegoten. :o
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 29 augustus 2022 @ 12:42:26 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_205783507
Mja maar de maatvoering verandert ook.

Ooit was ik 16 en woog ik ongeveer 65 kilo en de one size fits all dingen waren structureel te klein voor me :')

Zo lang voel ik me dus al dik.

Overigens ben ik nu echt wel weer dik. Sportschool abo gaat donderdag in :')
disclaimer
  maandag 29 augustus 2022 @ 12:57:35 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205783622
Maar bij mij is het dus andersom he. :@
Jullie geven allemaal voorbeelden waarbij je dus veel slanker bent dan je denkt/voelt.

Ik voel me juist slanker dan ik ben. -O-
***
pi_205783629
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:57 schreef BE het volgende:
Maar bij mij is het dus andersom he. :@
Jullie geven allemaal voorbeelden waarbij je dus veel slanker bent dan je denkt/voelt.

Ik voel me juist slanker dan ik ben. -O-
Ik begreep je wel. :* Heb het op foto's vaak wel hoor. Dat ik dan denk "Oh ik dacht wel dat ik dunner was dan dat :') "

Mijn post was gewoon even kleine jubelpost. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 29 augustus 2022 @ 13:00:23 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205783637
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:57 schreef BE het volgende:
Maar bij mij is het dus andersom he. :@
Jullie geven allemaal voorbeelden waarbij je dus veel slanker bent dan je denkt/voelt.

Ik voel me juist slanker dan ik ben. -O-
Ik heb dat ook hoor. Zeker als ik dan een tof jurkje ofzo aan heb. Totdat ik een foto zie en denk 'ik voel me wel al jaren slank, maar eigenlijk heb ik nog steeds te dikke tieten, te veel los vel en zie ik eruit als maat 44 ipv de maat 40 die ik eigenlijk draag'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 29 augustus 2022 @ 13:07:07 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_205783671
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:57 schreef BE het volgende:
Maar bij mij is het dus andersom he. :@
Jullie geven allemaal voorbeelden waarbij je dus veel slanker bent dan je denkt/voelt.

Ik voel me juist slanker dan ik ben. -O-
Maar dat herken ik ook wel hoor! Zeker als je al je hele leven op en neer jojoot.
Ik wil ook gewoon geen grotere maat kopen eigenlijk. Dus pers ik me momenteel weer in kleding die net te klein is en vertel ik mezelf dat ik het vanaf morgen écht anders ga doen :') ;(
disclaimer
pi_205784406
Het advies van minder vaak wegen ga ik proberen. Mijn stemming wordt zo bepaald erdoor. #restjeeetstoornis

Ik eet gezond en ga niet meer elke dag op dat ding. 'k Weet nog niet hoe vaak wel...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205784753
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:42 schreef SQ het volgende:
Sportschool abo gaat donderdag in :')
Wat ga je doen?
Met een meidenkwartet
  maandag 29 augustus 2022 @ 15:43:55 #94
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205784775
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het advies van minder vaak wegen ga ik proberen. Mijn stemming wordt zo bepaald erdoor. #restjeeetstoornis

Ik eet gezond en ga niet meer elke dag op dat ding. 'k Weet nog niet hoe vaak wel...
Misschien is 1 keer per week op een vast moment een goed compromis als je 1 keer per maand te moeilijk vindt?
pi_205785097
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:43 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Misschien is 1 keer per week op een vast moment een goed compromis als je 1 keer per maand te moeilijk vindt?
Nou eens per maand is wel beter voor mij, alleen ik ben bang dat ik aankom als ik niet dagelijks weeg, dat ik de controle verlies, wat nonsens is. Ik ga eens per maand proberen. 1 oktober weer
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205786062
Lijstje voor morgen

O: cracker met kaas
L: 2 witte bolletjes met kaas
D: pasta met saus en vega balletjes
T: 2 speciaal biertjes
B: 1500L bier bottelen dus veel tillen en stappen zetten :%
  maandag 29 augustus 2022 @ 18:44:58 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_205786215
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 15:41 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Wat ga je doen?
Wat ik vroeger ook altijd deed, combi van cardio en krachttraining.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 19:08:02 #98
269689 crew  Viv
pi_205786480
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 11:49 schreef BE het volgende:
Weet je wat ik me vanmorgen realiseerde? En eigenlijk had ik dat gevoel ook al wel langer.
Je hebt toch mensen met anorexia die supermager zijn en zichzelf nog altijd dik blijven zien?

Ik voel mezelf gewoon nog steeds maat 42/44 ipva 48/50. :{ En dan zie ik mezelf in de spiegel of op een foto en dan denk ik 'oh shit ja, ik ben echt veel dikker dan ik denk'. :o
Zijn er mensen die dit herkennen?
Ja, ik!

Ik ben mijn hele jeugd mager/slank geweest, en dat is gewoon verankerd in mij, zoals mijn oogkleur bij wijze van spreken. Mijn hele familie is ook mager/slank. Ik zie mezelf dus ook niet als dik, behalve op de weegschaal of op foto's. Oh, en in paskamers! :'( Ik heb thuis alleen een badkamerspiegel (geen passpiegel) en in mijn gezicht zie je het niet zo.
pi_205790886
Ja hoi, ik ben er ook weer.
Op vakantie alles gegeten en gedronken wat los en vast zat.
En daarna thuis uiteraard ook :')

Morgen maar eens kijken wat de schade is. Wat jij zegt BE, heb ik ook! Ik voel me nog steeds maat 42 ofzo, niet heel slank maar wel oke-ish. Totdat ik vanochtend geconfronteerd werd met de meedogenloze spiegel in de sportschool. Janken :7

[ Bericht 0% gewijzigd door SilverEyes op 30-08-2022 11:05:06 ]
pi_205791294
Hier na de vakantie weer een goed ritme, sport zelfs veel meer dan daarvoor. Maar val niet af dus zal nog wel te veel eten :D

Vandaag:
O: - (ik wil weer terug naar IF vanaf vandaag)
B: 5 km hardlopen
L: 3 boterhammen met kaas, tomaat, ei, komkommer, avocado, mayo
T: fruit
D: AVG of rijst met linzenschotel (afhankelijk of mijn man thuis is vanavond)
Als mijn man wel thuis is vanavond dan samen een rondje fietsen op onze nieuwe wielrenfietsen.

Morgen:
O: -
L: 2 boterhammen met kaas, tomaat, ei, komkommer, avocado, mayo
T: fruit
D: enchiladas of taco's
B: fietsen of hardlopen (ik kies iedere dag waar ik zin in heb, als ik maar 2-3x hardloop per week ivm een schema dat ik volg met een vriendin waarbij we gaan proberen 5k onder de 30 minuten te lopen uiteindelijk. De challenge is wie het als eerste lukt met het volgen van een fatsoenlijk schema ....)
pi_205791861
Hier nog wel vakantie-ish maar ook druk met dingen. Gezien ik niet dingen een beetje kan waren er teveel koolhydraten en alcohol. Trainen weer opgepakt ook.
Vandaag:
S: zware dingen optillen, sprint workout
T: shake met whey en kwark
L: tosti ham kaas
D: karbonade, tomatensalade, aardappeltjes uit de airfryert.
T: dingen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205798823
Wel, gewogen en +1.9 kilo t.o.v. een maand geleden.
Valt mee, maar gezien de moeite waarmee de kilo's er tegenwoordig afgaan toch zuur. We gaan er weer voor!
pi_205798850
Ik eindig augustus met hetzelfde gewicht als waar ik het mee begon.
Met een meidenkwartet
  woensdag 31 augustus 2022 @ 08:56:46 #104
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205798876
Volgen jullie eigenlijk een specifiek dieet/eetschema o.i.d.?
pi_205798897
Ik niet. Mijn gezonde verstand is mijn dieet. Minder crap in de bakkes stoppen.
pi_205798926
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 18:25 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje voor morgen

O: cracker met kaas
L: 2 witte bolletjes met kaas
D: pasta met saus en vega balletjes
T: 2 speciaal biertjes
B: 1500L bier bottelen dus veel tillen en stappen zetten :%
Gisteren 5500kcal verbrand volgens mijn Fitbit.
Toen we thuis kwamen hadden we geen zin meer in het avondeten dus dat werden 2 tostis.

Vandaag:
L: 2 tostis gemaakt van witte bolletjes en kaas
D: avondeten van gisteren
T: komkommer en handje nootjes
B: 10k stappen
pi_205799382
Lijstje gister netjes gevolgd, alleen een kleine bakje dubbelvla erbij (ik had nogal honger de hele dag)

Vandaag:
O: havermout met blauwe bessen (ik merk dat ik langzaam mijn IF even moet verschuiven, anders heb ik echt te veel honger met werken)
L: 2 boterhammen met kaas, tomaat, avocado, komkommer, mayo
T: fruit
D: gekookte aardappelen, vega spinazie kaas ding, groente samenraapsel
B: wielrennen, 1,5 uur of zo
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:43:46 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205799787
Mijn lijstje gisteren was raar.

12.00 yoghurt m bessen en granola, haverkoek

17.00 2x kaascroissant en een bakje grillworstplakjes

21.30 2x bakje parelcouscoussalade m pesto van de ah
Oh, en een bakje gefrituurde groenten.

Dus…

Vandaag begon met een bakje brinta en 2 gekookte eitjes. En avondeten is broccoli m gerookte zalm.
De rest weet ik nog niet
***
pi_205800212
BE heb mijn Fitbit weer aan gedaan en al 4 dagen mijn stappen doel gehaald. Dat gaat vanaf nu iedere dag gewoon lukken. Even tijd voor maken.
De calorieën die dat ding telt, let ik trouwens niet op want volgens mij klopt daar weinig van.
Met een meidenkwartet
pi_205800230
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:56 schreef Morgane89 het volgende:
Volgen jullie eigenlijk een specifiek dieet/eetschema o.i.d.?
Nope, ik probeer gezonde keuzes te maken die wel vullend zijn, ik zou nog iets meer eiwitten kunnen toevoegen. Genoeg eten zodat ik niet aan het einde van de dag of de volgende dag alles wat er in huis is naar binnen ga werken.
Ik moet echt iets verzinnen om weer terug te gaan naar een kleinere hoeveelheid chocola per dag, het is zo makkelijk om dat maar te pakken, vorig jaar lukte het me best goed om dat te minderen, nu al een tijdje niet en ik val dus ook niet af.
pi_205808279
Ik heb sinds ik terug ben van vakantie nog niet op de weegschaal durven staan.
Het is wel een record(halve)week qua stappen (heb er in 3 dagen 76k :o ), maar daar heb je weinig aan als je dan ook ongezond eet (kindervakantieweek) :')
pi_205808915
Ik moest gisteren ergens op de weegschaal staan. Kwam ik erachter dat ik mijn telefoon nog in mijn broekzak had. Leg dat ding thuis op de weegschaal is dat toch mooi weer 247 gram :+ (heb zo'n zwaar leren beschermhoesding).

Voor de rest was het niets schokkends; ietsje zwaarder dan thuis maar daar weeg ik bloot.

En ik ben volgens haar 1m67,5.
Dan snap ik ook waarom het op sommige plaatsen 1m67 en andere plaatsen 1m68 is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 1 september 2022 @ 09:12:28 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205809297
Hier na een aantal drukke dagen met rare eetmomenten toch zo veel mogelijk gezond geprobeerd te doen. Mijn grootste valkuil daarbij is over het algemeen slaapgebrek en deze week was ik nog niet verder gekomen dan een gemiddelde van 6u slaap per nacht en vaak gaat zich dat wreken, maar ik was sterker! *O*
En dat loont, de weegschaal kruipt nog steeds naar beneden. Kruipend, maar toch...

Nu weer ietsje rustiger dus eerst nog een afspraak en dan straks maar eens een lekker lang rondje lopen weer. O+
Vannacht 8u gepakt en dat maakt toch een enorm verschil met hoe je op staat. :Y
***
pi_205809445
Je serieus kapot schrikken is blijkbaar een goede manier om je snaaitrek (tijdelijk) kwijt te raken. :') Misschien leer ik nu eens het verschil tussen snaaitrek en honger te onderscheiden. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205809500
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nope, ik probeer gezonde keuzes te maken die wel vullend zijn, ik zou nog iets meer eiwitten kunnen toevoegen. Genoeg eten zodat ik niet aan het einde van de dag of de volgende dag alles wat er in huis is naar binnen ga werken.
Ik moet echt iets verzinnen om weer terug te gaan naar een kleinere hoeveelheid chocola per dag, het is zo makkelijk om dat maar te pakken, vorig jaar lukte het me best goed om dat te minderen, nu al een tijdje niet en ik val dus ook niet af.
Bij mij is het enige dat helpt het gewoon niet kopen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205809516
Vakantie heeft weinig schade gedaan. Afgelopen maandag en dinsdag in de Efteling ietsje meer, ondanks ruim 52.000 stappen in twee dagen, maar het is een paar honderd gram, dus te overzien.

Vakanatie voorbij, kind weer naar school, dus weer terug in het gareel. Ook weer sporten/bewegen oppakken, want dat was er een beetje bij ingeschoten.

Doel is om voor de herfstvakantie nog 3 kilo af te vallen. Kijken of dat gaat lukken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 september 2022 @ 10:03:22 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205809652
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:34 schreef IJsdraakje het volgende:
Je serieus kapot schrikken is blijkbaar een goede manier om je snaaitrek (tijdelijk) kwijt te raken. :') Misschien leer ik nu eens het verschil tussen snaaitrek en honger te onderscheiden. :')
Do tell? Je maakt me nieuwsgierig!
***
pi_205809686
Ik zag dat er hier ook een power walking club is. Ik ga me daar eens inschrijven voor een proefles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205810358
Sinds deze week weer in het gezonde ritme na een week de teugels laten vieren. Wel merk ik dat ik het begin dan altijd weer erg lastig vind. Waar ik als ik er eenmaal weer lekker inzit over bepaalde keuzes niet na hoef te denken moet ik nu weer echt bewust gezond kiezen en bepaalde ongezonde dingen laten staan. Voor al de eerste 2 weken moet ik altijd wat strenger voor mezelf zijn, omdat ik dan nog veel cravings heb. Daarna verdwijnen die gelukkig wat meer.
Maar goed, zo'n week van minder gezond eten laat me wel weer altijd inzien hoe fijn ik het vind als ik in een goed en gezond ritme zit. Ik zit beter in mijn vel en voel me dan fit. Terwijl ik me nu na 1 week minder gezond dik en ongezond voel, terwijl 1 weekje ongezond eten natuurlijk niet je meteen minder fit maakt. Maar toch voelt het zo wel. Dus hopelijk keert dat goede gevoel snel weer terug nu.

Lijstje van vandaag:
O: proteine kwark
L: ei tosti
T: blauwe bessen
D: aardappeltjes, boontjes en zalm
S: 75 min boksen
T: eiwitshake, appel
pi_205810558
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:57 schreef BE het volgende:
Maar bij mij is het dus andersom he. :@
Jullie geven allemaal voorbeelden waarbij je dus veel slanker bent dan je denkt/voelt.

Ik voel me juist slanker dan ik ben. -O-
Eventjes geleden, maar door mijn even niet aan afvallen denken week lees ik het nu pas terug.

Ik heb dit ook. Vooral in weken dat in gezond eet en lekker sport voel ik me fit en slank. En soms als ik dan langs een raam/spiegel loop denk ik ineens van oh shit dit shirtje is toch minder goed dan dat ik me er in voel.
pi_205810634
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:03 schreef BE het volgende:

[..]
Do tell? Je maakt me nieuwsgierig!
Even in spoiler, gaarne die niet quoten. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 33% gewijzigd door IJsdraakje op 02-09-2022 08:52:50 ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205811121
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:29 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Eventjes geleden, maar door mijn even niet aan afvallen denken week lees ik het nu pas terug.

Ik heb dit ook. Vooral in weken dat in gezond eet en lekker sport voel ik me fit en slank. En soms als ik dan langs een raam/spiegel loop denk ik ineens van oh shit dit shirtje is toch minder goed dan dat ik me er in voel.
Dit heb ik ook :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205811133
Jee @IJsdraakje, dat is schrikken :o

Sterkte daar. Hoop dat ie weer goed en snel opknapt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205811357
Jeetje IJs, wat een schrik
pi_205811510
Wat schrikken zeg!
En snap dat je eetlust dan wel weg is :+
pi_205811574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:37 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Even in spoiler, gaarne die niet quoten. :+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_205811667
@Cathmar Ik hou 'm goed in de gaten. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 1 september 2022 @ 13:40:46 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_205811736
IJsdraakje wat een schrik :o :*
disclaimer
pi_205811738
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 11:49 schreef BE het volgende:
Weet je wat ik me vanmorgen realiseerde? En eigenlijk had ik dat gevoel ook al wel langer.
Je hebt toch mensen met anorexia die supermager zijn en zichzelf nog altijd dik blijven zien?

Ik voel mezelf gewoon nog steeds maat 42/44 ipva 48/50. :{ En dan zie ik mezelf in de spiegel of op een foto en dan denk ik 'oh shit ja, ik ben echt veel dikker dan ik denk'. :o
Zijn er mensen die dit herkennen?
In die zin hoef ik ook echt niet per se naar maat 38/40 en zou ik idd al best heel erg tevreden kunnen zijn met maat 42/44.

Maar ja... dan moet ik dat natuurlijk wel doen he! :D :+
Laatst zij iemand die ik begeleidde bij mijn werk heel lief tegen me: 'je blijft er wel slank bij he, bij al dat lopen.'
Zo schattig, maar klopt natuurlijk totaal niet. (Zelf was ze wel echt slank, dus het was niet in verhouding tot zichzelf ofzo. :D)

Het is nog steeds megadruk met werk, daardoor schoot lopen er gisteren bij in en daar baalde ik gewoon van! :o
Vanmorgen dus de wekker gezet en toch snel nog een uurtje gelopen. Je kunt toch niemand bellen voor 9u. ;)

Ik herken dit wel hoor. Ik heb beide kanten gehad :')

Er is een tijd geweest dat familie dacht dat ik anorexia had, en ik vond mezelf juist echt niet dun...

Nu denk ik nog steeds dat ik maat 36 heb en idd als je dan langs een raam loopt of een iets te strak jurkje draagt (of doucht) dan denk je crap :(

Vakantie heeft in 3 weken +1 kilo opgeleverd dus dat valt me ernstig mee...

Nu weer strenger want ik wil echt nu nog 5 kg eraf... Maar moet echt even m'n best doen om erin te komen weer }:|
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 1 september 2022 @ 13:43:20 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_205811759
Vandaag weer beginnen voor de 65564e keer, ben ook al naar de sportschool geweest want mijn abo startte vandaag. Wel wennen, de apparatuur is wat... geavanceerder dan in 2003 zeg maar :')

En morgen mijn tweede goede daad er meteen achteraan door een pondje achter te laten bij sanquin. Vind het doodeng, maar vind ook dat ik geen goed excuus heb om het niet te doen :')
disclaimer
pi_205811816
Het geen snacktrek hebben is wel een mooi hulpmiddel, als ik dat even volhoud, pas ik mooi in de maat die ik wil voor m'n trouwjurk.

Aangenomen dat 'ie niet weer wat mals uithaalt dan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 1 september 2022 @ 13:56:17 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_205811857
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:51 schreef IJsdraakje het volgende:
Het geen snacktrek hebben is wel een mooi hulpmiddel, als ik dat even volhoud, pas ik mooi in de maat die ik wil voor m'n trouwjurk.

Aangenomen dat 'ie niet weer wat mals uithaalt dan. :')
Ho wacht stop trouwjurk? Gefeliciteerd!

Wanneer, waar, allesss
disclaimer
  donderdag 1 september 2022 @ 13:57:50 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205811866
@IJsdraakje Wat een schrik lijkt me dat idd! :o Gelukkig valt het vooralsnog mee!
***
pi_205811920
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Ho wacht stop trouwjurk? Gefeliciteerd!

Wanneer, waar, allesss
Geen Russische tettenjurk met bijbehorend gala hoor, maar ik wil voor m'n maandagmiddagtrouwerij-met-alleen-wat-naaste-familie wel een kek jurkje. :Y :7

En over twee maanden al. :o Ondertrouw maar even voor bellen maandag ofzo, dan zijn we toch allebei thuis. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205812035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:33 schreef IJsdraakje het volgende:
@:cathmar Ik hou 'm goed in de gaten. :Y
Ja, een plus één daarop - ik kreeg half oktober vorig jaar een stick op mijn kop in een hockeywedstrijd, maar ben niet (of heel kort) buiten bewustzijn geweest en ook geen overgeven oid dus hoefde vd huisartsenpost niet eens langs ziekenhuis. Het heeft tot 1 juni geduurd voordat ik weer volledig hersteld was en volledig kon werken (eerste 4 of 5 maanden 75% ziekgemeld gestaan, daarna uren weer opgebouwd). Ik heb bij de sportgerelateerde hersenschuddingem polikliniek van de KNVB gelopen ivm langdurige klachten, hun belangrijkste advies was om de dingen die lukken, vooral te blijven doen (als je helemaal niks meer gaat doen, gaat de drempel van de prikkels die je aan kan steeds verder omlaag) en af en toe te proberen of iets alweer kan, maar niet te hard over je grens (en dat is best wel zoeken). En niet op twee gebieden tegelijk opbouwen - dus als je iets meer sociale dingen gaat doen, niet ook meer uren gaan werken, maar eerst even kijken hoe dat gaat en als dat goed gaat dán werkuren ophogen. En dus ķķk de leuke dingen uitbreiden, niet alleen werkuren zsm weer uitbouwen maar dan daarnaast niks meer kunnen. En veel afwisseling. Dus niet uren hetzelfde doen, maar even werken, dan even rusten, dan even wandelen, oid.

Bij 85% van de mensen met een (lichte tot matige) hersenschudding zijn de klachten na twee weken volledig verdwenen, dus wacht ook niet te lang met aan de bel trekken als dat niet het geval is. Hopelijk natuurlijk allemaal niet nodig, maar toch.

Schrikken zeg voor jullie :*
pi_205812125
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, een plus één daarop - ik kreeg half oktober vorig jaar een stick op mijn kop in een hockeywedstrijd, maar ben niet (of heel kort) buiten bewustzijn geweest en ook geen overgeven oid dus hoefde vd huisartsenpost niet eens langs ziekenhuis. Het heeft tot 1 juni geduurd voordat ik weer volledig hersteld was en volledig kon werken (eerste 4 of 5 maanden 75% ziekgemeld gestaan, daarna uren weer opgebouwd). Ik heb bij de sportgerelateerde hersenschuddingem polikliniek van de KNVB gelopen ivm langdurige klachten, hun belangrijkste advies was om de dingen die lukken, vooral te blijven doen (als je helemaal niks meer gaat doen, gaat de drempel van de prikkels die je aan kan steeds verder omlaag) en af en toe te proberen of iets alweer kan, maar niet te hard over je grens (en dat is best wel zoeken). En niet op twee gebieden tegelijk opbouwen - dus als je iets meer sociale dingen gaat doen, niet ook meer uren gaan werken, maar eerst even kijken hoe dat gaat en als dat goed gaat dán werkuren ophogen. En dus ķķk de leuke dingen uitbreiden, niet alleen werkuren zsm weer uitbouwen maar dan daarnaast niks meer kunnen. En veel afwisseling. Dus niet uren hetzelfde doen, maar even werken, dan even rusten, dan even wandelen, oid.

Bij 85% van de mensen met een (lichte tot matige) hersenschudding zijn de klachten na twee weken volledig verdwenen, dus wacht ook niet te lang met aan de bel trekken als dat niet het geval is. Hopelijk natuurlijk allemaal niet nodig, maar toch.

Schrikken zeg voor jullie :*
Dank je voor de tips! O+

Tot nu toe lijkt het al sterk te verbeteren, dus ik heb goede hoop. :Y En qua werk: daar kan 'ie voorlopig niet zelf heen dankzij een arm in het gips, dat zal rustig thuis weer opbouwen worden.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205813805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dank je voor de tips! O+

Tot nu toe lijkt het al sterk te verbeteren, dus ik heb goede hoop. :Y En qua werk: daar kan 'ie voorlopig niet zelf heen dankzij een arm in het gips, dat zal rustig thuis weer opbouwen worden.
Heel fijn, hopelijk zet die lijn zo door!

Mocht je eetlust terugkomen en je wil hem weer kwijt zonder dat iemand out moet gaan: laat je vuilniszak net te lang in je prullenbak zitten..
Ik ging de zak vervangen want vol, en er zaten maden in :'( :r :r :r :r voor m'n gevoel zat hij er nog helemaal niet lang in, maar toch te lang blijkbaar. Gadverdamme. Ik heb m buiten gezet, zak eruit en weg, met allesreinigerdoekjes schoongemaakt, met de tuinslang nog een keer helemaal nagespoten. Staat nu in de zon te drogen. 8 keer mn handen gewassen maar ik voel me nog steeds goor en ik hoef denk ik een week geen eten meer :r (oke waarschijnlijk eerder een paar uur, maar toch). Volgens mij is het wel tot de vuilniszak/prullenbak beperkt gebleven en niet erbuiten (behalve de paar die eruit vielen bij eraf halen deksel :r die ik meteen opgeruimd heb) maar alles voelt nu 'besmet'.

Had ik al :r gezegd?

Tot nu toe at ik een havermout-rozijn koek en een bruin zacht bolletje kroket met mosterd. Kijken of ik toch nog iets naar binnen kan werken zo. En anders fiets ik mss even langs AH voor een salade ofzo en eet ik die op de hockey op als ik daarheen ga.

:r
pi_205813813
Quote edit fail
pi_205813818
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel fijn, hopelijk zet die lijn zo door!

Mocht je eetlust terugkomen en je wil hem weer kwijt zonder dat iemand out moet gaan: laat je vuilniszak net te lang in je prullenbak zitten..
Ik ging de zak vervangen want vol, en er zaten maden in :'( :r :r :r :r voor m'n gevoel zat hij er nog helemaal niet lang in, maar toch te lang blijkbaar. Gadverdamme. Ik heb m buiten gezet, zak eruit en weg, met allesreinigerdoekjes schoongemaakt, met de tuinslang nog een keer helemaal nagespoten. Staat nu in de zon te drogen. 8 keer mn handen gewassen maar ik voel me nog steeds goor en ik hoef denk ik een week geen eten meer :r (oke waarschijnlijk eerder een paar uur, maar toch). Volgens mij is het wel tot de vuilniszak/prullenbak beperkt gebleven en niet erbuiten (behalve de paar die eruit vielen bij eraf halen deksel :r die ik meteen opgeruimd heb) maar alles voelt nu 'besmet'.

Had ik al :r gezegd?

Tot nu toe at ik een havermout-rozijn koek en een bruin zacht bolletje kroket met mosterd. Kijken of ik toch nog iets naar binnen kan werken zo. En anders fiets ik mss even langs AH voor een salade ofzo en eet ik die op de hockey op als ik daarheen ga.

:r
HUUUUUUUUUUUUUU :r :r :r :r :r :r
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205814311
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:43 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer beginnen voor de 65564e keer, ben ook al naar de sportschool geweest want mijn abo startte vandaag. Wel wennen, de apparatuur is wat... geavanceerder dan in 2003 zeg maar :')

En morgen mijn tweede goede daad er meteen achteraan door een pondje achter te laten bij sanquin. Vind het doodeng, maar vind ook dat ik geen goed excuus heb om het niet te doen :')
1 september huh :7

Maar super goed dat je gedoneerd hebt _O_ Zeker als je het zelf eigenlijk heel eng vindt :o

En een :* voor IJsdraakje :o Gelukkig er redelijk van af gekomen. Niet vallen is veel beter natuurlijk, maar toch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205817994
Sow... lijnen gaat hier goed. Niet elke dag wegen is goed voor de motivatie. Ik ga 1 oktober er pas weer op.

O. 2 boterhammen 1 plak kaas
T. Glas melk.
L. Groenteprutje op brood (restje pastasaus, vind ik heerlijk op brood). Dus gewoon pastasaus maar brood ipv macaroni
T. Glas melk en een appel
D. ? Denk broodje sandwichspread
T. Appel

En jep, weer dinner als lunch, maar dat vind ik fijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205818419
Vanavond weer de eerste volleybaltraining van het seizoen. Heb er weer zin in. Als ik tenminste nog kan lopen vanavond, want gisteren bij het boksen de bring sally up challenge met squats gedaan :P

O: kwark
L: ei tosti
T: blauwe bessen
D: paddenstoelenrisotto
S: 1,5 uur volleybaltraining
T: iets van eiwitten
pi_205818469
Zwaar, moe, moet ongesteld worden, ben mokerdruk.

Lijst:
S: 22 minuten keihard afzien
O: shake met kwark en whey
L: restje kibbeling van gisteren met broccoli.
D: BBQ, maar ik sta achter de minibbq voor 40 man te bakken dus ik verwacht niet veel ruimte voor eten. :') Er is groente, vis en kip. Dat wordt het. En stokbrood en pils natuurlijk. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205818506
Veel plezier vandaag met de BBQ Lonaa *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

En jep, weer dinner als lunch, maar dat vind ik fijn
Dat was vroeger heel normaal :+ Als kind had ik altijd warm eten tussen de middag. Ziekenhuizen deden dat ook een lange tijd, het ziekenhuis hier is nog maar een paar jaar over op warm eten 's avonds,

Fijn dat het verder goed gaat met lijnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:09:07 #145
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205818678
Ik spons, maar de weegschaal staat stil, dus het zal mij benieuwen volgende week. :+ Vanavond is het qua eten niet heel geweldig (we bestellen pizza), maar het zal waarschijnlijk een stuk langzamer gaan met de biertjes, als ik er überhaupt al een opentrek in m'n eentje. _O-

En weer een paar mooie wandeltochten in de planning, over twee weken DtD en volgende maand 24km in Utrecht. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205819010
Slechte eetweek want kapotmoe, slecht slapen en ongesteld.

Merk wel dat als ik me daarop instel ik prima een weekje losser kan zijn, zonder dat ik me frustreer. Nu nog na het weekend weer gewoon doen. :') :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 2 september 2022 @ 21:57:57 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205825032
Mmm, vanmorgen dropje dus jeej!
Maar de weegschaal nu net voorspelt niet veel goeds voor morgenochtend. -O-
Stom weer! :{w En de klats komt er ook weer aan. :{
***
pi_205825258
Ik at net chips wat niet gepland was.
Maar goed, is nu eenmaal gebeurd. Meteen schiet dan de gedachte door mijn hoofd van ach, maandag beginnen we weer opnieuw. Maar nee, nu moet ik streng zijn, maandag beginnen we niet opnieuw. Gewoon nu (ofja morgen, want heb nu wel genoeg gegeten voor vandaag :P) weer gewoon normaal/gezond doen.
Dat is ook meestal mijn valkuil. Niet de ene keer chips/pizza/friet/noem het op eten, maar juist dat ik dan vaak denk ach laat maar. Laten we nu alles eten en maandag starten we wel weer.
  zaterdag 3 september 2022 @ 08:14:47 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205827019
Zij die gaan lopen groeten u! *O*
Zo grappig dat ik echt helemaal blij wordt van het idee dat weer een ochtend tijd heb om te gaan lopen. :D

Heb de afgelopen weken weinig aan oefening er bij gedaan wegens zere kont, maar ik ga er vandaag maar weer eens echt een powerwalk van maken. O+
***
pi_205827131
Na 2 weken vakantie en 5 dagen kindervakantieweek met 116k stappen en allerlei (on)gezonde dingen op het menu wil ik nog even niet op de weegschaal staan :') Kop in het zand.
Wel een nieuw lijstje:
O: brood met kaas
T: druiven
L: brood met ham en kaas
T: 1 koekje
D:
  zaterdag 3 september 2022 @ 10:35:02 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205827910
2u gelopen! *O* 10km, 120 squats, wat lunge-walks, wall-sit er ook nog bij. *O*
Een goed begin van de dag!
***
pi_205827976
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:35 schreef BE het volgende:
2u gelopen! *O* 10km, 120 squats, wat lunge-walks, wall-sit er ook nog bij. *O*
Een goed begin van de dag!
Wat lekker! Inderdaad een goed begin.

Mijn beweging van vandaag zal weer in de tuin zijn. Onkruid eruit trekken en een en ander versjouwen.
De powerwalkingclub hier heeft twee avonden, en dat zijn precies de avonden dat dochter ook zal trainen. Dus ik wacht even af wat haar tijden zijn en dan boek ik een proefles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205828172
nou, sinds de vakantie (start van nieuwe poging 1 augustus) 2 kg afgevallen. We gaan gestaag door!

Vandaag:
O: -
L: 2 boterhammen - baba ganoush&kaas en oude kaas salade
T: taart!
D: rietje oorlog en vega kroket
B: 4,5 km hardlopen volgens schema.

Naar een feestje vandaag dus we zullen zien ... En morgen ook, dus dat gaat lekker :D na het weekend weer gezond verder.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:17:15 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205828681
Kijk, dat zijn mooie resultaten! *O*
***
pi_205851505
L: tomatensoep met broodje
D: falafel met hummus en rijst
T: smoothie
B: 15k stappen
pi_205851550
Ik zag eindelijk een ander eerste cijfer vanochtend!

O cottage cheese met fruit
L iets met ei en gegrilde groenten of salade
D nasi
Nog griekse yoghurt ergens tussendoor
Met een meidenkwartet
  maandag 5 september 2022 @ 10:09:35 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205852150
Weegschaal is stom. -O-
Ik vermoed zout, carbs en warmte en sluimerende klats (dodelijk vemoeiend dat gekut -O- ).

Maar goed, wel al weer 1,5u gelopen. *O*
We houden stug vol! *)
En nieuwe patta’s besteld vanmorgen want mijn huidige zijn gewoon al versleten na een half jaar. :o En toch wel Saucony’s, geen Decathlon schoentje! :o Nu dus maar een ander merk.

/dagboek
***
pi_205861654
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 08:50 schreef Sarabi het volgende:
L: tomatensoep met broodje
D: falafel met hummus en rijst
T: smoothie
B: 15k stappen
Na de wandeling nog honger dus komen nog 2 crackers met kaas bij. In totaal 1650kcal, helemaal prima.

Lijstje voor morgen:

L: salade met kikkererwten, tomaatjes en avocado
D: 2 broodjes kroket :+
T: komkommer/tomaten en handje nootjes
S: rondje sportschool en 10k stappen
pi_205861675
O: shake salade
M: courgettesoep en stuk speculaaskoek
L: pizzz margerita
S: shake spinazie
pi_205863081
Weegschaal doet weer beetje normaal. Aju vocht. Tot volgende maand (of volgende zomer)

S: dingen boven het hoofd gooien.
T: shake met kwark en whey en banaan
L: roerei met groente
D: salade pulled pork.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205864705
Ik ben ook weer on track. Na een klein (mentaal) dipje. Wel op gewicht gebleven waar ik tijdens een dip voorheen neiging had tot jojo-en, dus dat is winst. *O*

Lijstje voor de leuk:
O: 2 plakjes havermout bananenbrood
L: Aardbeien cheesecake overnight oats
T: Twee wraps met kaas en vegakipfilet
D: Uit eten bij van der Valk *O*

Als beweging; 3 uur vrijwilligerswerk groenonderhoud met mijn team.
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:07:29 #162
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205866676
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:19 schreef VitaBella het volgende:
Ik ben ook weer on track. Na een klein (mentaal) dipje. Wel op gewicht gebleven waar ik tijdens een dip voorheen neiging had tot jojo-en, dus dat is winst. *O*

Lijstje voor de leuk:
O: 2 plakjes havermout bananenbrood
L: Aardbeien cheesecake overnight oats
T: Twee wraps met kaas en vegakipfilet
D: Uit eten bij van der Valk *O*

Als beweging; 3 uur vrijwilligerswerk groenonderhoud met mijn team.
Dat vind ik inderdaad knap! :)
Heb je een recept van de overnight oats?
pi_205869684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:19 schreef VitaBella het volgende:
Ik ben ook weer on track. Na een klein (mentaal) dipje. Wel op gewicht gebleven waar ik tijdens een dip voorheen neiging had tot jojo-en, dus dat is winst. *O*
Hier ook weer on track na een mentaal dipje van 1,5 week. Wel jojo, want veel ongezond gegeten, dus wel een klein beetje angst voor de weegschaal aan het einde van de week. Maar goed, we gaan het zien. Nu weer even maximaal knallen want ik had als doel gesteld om met mijn verjaardag (eind oktober) op/onder de 70 kg te wegen. Voor het dipje was her 72.5, dus nu zal het iets meer zijn maar wellicht nog steeds een haalbaar doel. Gaan in ieder geval een poging doen er zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen.

O: kwark
L: groentesoepje, boterham ei, pistolet Hagelslag
T: 2 mandarijnen
D: quiche, proteīne mousse als dessert
S: 1.5 uur boksen
T: appel
pi_205874711
Lijstje:

L: salade met kikkererwten, tomaatjes en avocado
D: falafel met hummus en rijst
T: komkommer/tomaten en handje nootjes
S: rondje sportschool en 10k stappen
pi_205876182
Lijstje vandaag:
B: 5 km hardlopen en dadelijk naar het dorp op en neer lopen
O: alpro met beetje pure hagelslag en blauwe bessen
L: omelet met groente
D: linzenpasta met veel groente en vegan kaas (vorige week gehad dit recept, nieuwe verslaving :D )

Ik had van de week een TGTG pakket met heel veel lekkers (donuts, muffins ...), merk dat ik dan wel weer ff van mijn gezonde pad afraak ... Maar nu weer gewoon door!
pi_205876283
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 11:02 schreef MeisPluis het volgende:
D: linzenpasta met veel groente en vegan kaas (vorige week gehad dit recept, nieuwe verslaving :D )
Ik ben benieuwd, wil je het recept posten?
pi_205876740
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 11:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, wil je het recept posten?
Deze: https://www.solo.be/nl/re(...)-en-basilicum-237476

Ik heb van violife de feta en Italiaanse strooi kaas gekocht, en de linzenpasta van de Lidl.
pi_205886960
Na 1,5 maand maar een keer gewogen, kennelijk ging het toch niet zo slecht want hij gaf -1,5 kilo aan :)
pi_205887125
Ik zei dinsdagavond tegen F "ik denk dat ik wel 100 situps kan in 4 minuten". Om mijn gelijk te bewijzen (want zo ben ik) heb ik het gisteren maar geprobeerd. Uitkomst: Dit kan ik. Ik voel ze wel vandaag :')

Lijs:
T: iets met roeien en presses.
O: shake met whey en kwark.
L: iets met forelfilet en groente.
D: pasta met wortelsaus
T: een paar biertjes.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205887198
100 situps klinkt al onmogelijk,laat staan in 4 minuten! Goed bezig! :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205888403
Ik weet niet waarom, maar draagster paar dagen echt meer honger dan normaal. Niet eens 'zin' maar gewoon echt honger. Dus ja, er dan toch maar aan toegeven.
pi_205888699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:49 schreef Pinuts het volgende:
Ik weet niet waarom, maar draagster paar dagen echt meer honger dan normaal. Niet eens 'zin' maar gewoon echt honger. Dus ja, er dan toch maar aan toegeven.
Geeft niets, als je dan probeert om zaken te nemen die honger stillen en in de gezonde range vallen, toch?

Ik probeer dat in ieder geval ook altijd te doen: op zulke momenten een extra schaal yoghurt, rauwkost, fruit, een pakje lege crackers of gewoon een extra boterham. En juist geen koekjes, snoep, chocolade, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 september 2022 @ 11:15:08 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205888709
Weegschaal gedraagt zich weer, dag vocht!
En net al weer 1,5u gelopen. *O*

Zo op zolder nog even aan de gewichten voor het bovenlijf.
***
pi_205888953
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geeft niets, als je dan probeert om zaken te nemen die honger stillen en in de gezonde range vallen, toch?

Ik probeer dat in ieder geval ook altijd te doen: op zulke momenten een extra schaal yoghurt, rauwkost, fruit, een pakje lege crackers of gewoon een extra boterham. En juist geen koekjes, snoep, chocolade, etc.
Ja probeer nu vaak een eiwitreep te eten. Daar blijf ik zo'n 2 uur vol van (genoeg tot de volgende echte maaltijd) en extra eiwitten is altijd prima.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:07:21 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205891615
Lijstje voor vandaag:

Griekse yoghurt met blauwe bessen en keto-granola
Eitje met avocado en 2 crackers, tomaatje
Nasi met wat pindasaus
***
pi_205898072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:07 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dat vind ik inderdaad knap! :)
Heb je een recept van de overnight oats?
https://fitfoodiefinds.com/strawberry-cheesecake-overnight-oats/
  donderdag 8 september 2022 @ 21:10:11 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205898298
Oh man... kan de klok een uurtje vooruit! Ik wil pennywafel's en potten ijs en m&m's en... en.. en... de ah is zo dichtbij. -O-

Maar ik ga niet!
***
pi_205913718
Ik had zin in popcorn. Dus kocht ik popcorn. En nu ben ik er heel blij mee! Want ik kocht bewust een zak die, als ik die helemaal op zou eten, slechts 300 kcal zou bevatten. En na de halve zak (wat een grote kom was) was ik voldaan, dus voor 150 kcal een heerlijke snack gehad.
Overigens ga ik vanaf nu me nog maar 1x per maand wegen. Waarschijnlijk val ik dan wel wat minder snel af, want ik weet van mezelf dat ik dan minder streng voor mezelf ben. Maar dat is juist ook een beetje de bedoeling. Want ik vind nu dat ik te panisch soms met de weegschaal om ga. Bijv. gisteren ging ik ineens onverwachts bij mijn ouders eten, en toen had ik al stress dat we soep hadden want oh wee zaterdag is weegdag en dan weeg ik meer door zout. En toch dacht ik wtf ben ik aan het doen. En ik moet zeggen dat ik vaker heb dat ik 1 of 2 dagen voor 'weegdag' bepaalde voeding vermijd omdat de weegschaal dan een hoger getal aangeeft. Dus om de relatie met voeding te verbeteren gewoon 1x per maand wegen. En eigenlijk wil ik de komende tijd gewoon focussen op een goede en verantwoordelijke keuzes maken en lekker sporten.

O: kwark
L: pannenkoek met eiwitpoeder erdoorheen
T: aardbeien
D: aardappeltjes, wortels en knoflookgarnalen
T: halve zak popcorn, appel
D:
  dinsdag 13 september 2022 @ 20:46:38 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205964238
Vanavond heerlijk voor het eerst sinds het begin van de zomervakantie weer eens met mijn powerwalkclubje gelopen. Ging echt lekker! Echt goed te merken ook dat ik vooruit ga door het zelf lopen op de andere dagen. *O*

En de weegschaal lijkt eindelijk weer wat in beweging te komen. En dat stimuleert dan toch wat meer om beter op mijn eten te letten. :s)
***
pi_205968710
Ik heb vanavond een proefles powerwalking! Ik ben erg benieuwd hoe ik het vind.

Verder ben ik toch wel weer goed in het gareel, IF 16:8, ik begin drie ochtenden met een half uur sporten, fiets en wandel nog best wat en werk in de tuin en eet vrij netjes, maar ik blijf maar gewoon hangen op dit gewicht. Zo vreselijk irritant. Ik eet ook zeker niet te weinig.

En het gaat echt nog maar om een paar kilo. Ik weet ook dat die het moeilijkste zijn, en zeker op mijn leeftijd er niet gemakkelijk afvliegen, maar het is zo frustrerend. Ik wil gewoon zo graag nog 2-3 kilo kwijt. En dan zit ik nog net boven een bmi van 25, maar ik geloof dat dat al helemaal niet meer haalbaar is. Tenzij ik volledig stop met eten, maar dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.

/rant
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 september 2022 @ 10:57:42 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205970244
Frustrerend Miss_sly! :Y

Ik ging vanmorgen heel enthousiast een groot rondje maar na de 6km gisterenavond deed 10km net aan het eind toch wel pijn. :+

Maar hier beweegt de weegschaal wel, dus dat motiveert enorm
***
pi_205972300
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:57 schreef BE het volgende:
Frustrerend Miss_sly! :Y

Ik ging vanmorgen heel enthousiast een groot rondje maar na de 6km gisterenavond deed 10km net aan het eind toch wel pijn. :+

Maar hier beweegt de weegschaal wel, dus dat motiveert enorm
Fijn dat het zo lekker gaat en de weegschaal beweegt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205987434
Wat rustig hier de laatste tijd!
Hier gaat het goed. Heb weer lekker mijn ritme te pakken.

O: kwark
L: ei tosti
D: tomatensoep, spinazie-geitenkaas quiche
T: kinder reepje, appel
  dinsdag 20 september 2022 @ 22:19:20 #184
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_206045676
Hier gaat het ook de goede kant op. Na een tijdje bang te zijn geweest dat ik kwa gewoonten weer de verkeerde kant op zou gaan en het beginnen met CrossFit ben ik ook begonnen met Yoga en heb ik de Apple Watch gekocht om een couch to 5k programma te volgen. Inmiddels heb ik mijn eerste 3 hardloop jog-sessies achter de rug. Ook de weegschaal begint nu positiever te worden na enkele maandenlang rond de 105 kg te hebben geschommeld, zit ik inmiddels in de hoge 102 kg :D. En bij de CrossFit heb ik ook wat verbeteringen in oefeningen gemerkt die me erg motiveren, want het is een teken dat het de goede kant op gaat.

Verder ben ik ook wandelen weer aan het oppakken nu dat de temperaturen omlaag gaan. Zijn er hier ook mensen die naar audioboeken luisteren tijdens het wandelen en zo ja, wat gebruik je daarvoor?
pi_206045953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 22:19 schreef djv88 het volgende:

Verder ben ik ook wandelen weer aan het oppakken nu dat de temperaturen omlaag gaan. Zijn er hier ook mensen die naar audioboeken luisteren tijdens het wandelen en zo ja, wat gebruik je daarvoor?
Ja, ik! Ik gebruik de app van de bibliotheek, want die is gratis voor mij. De boeken zijn prima als je ze hebt gevonden. Het zoeken op de app echt verschrikkelijk slecht (en de app is net een tijdje geleden vernieuwd :') ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206046133
Audible.
Maar ik luister alles in het Engels.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 21 september 2022 @ 09:17:02 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206048287
Ik luister heel veel podcasts en af en toe een biek via storytel.

Ik was afgelopen week een beetje van het padje, incl een hele pot B&J’s op een avond maar toen ik net ging staan viel het resultaat echt enorm mee.
Goeie motivator om de draad weer op te pakken. ;)
***
  woensdag 21 september 2022 @ 09:19:52 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_206048317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:31 schreef Pinuts het volgende:
Wat rustig hier de laatste tijd!
Hier gaat het goed. Heb weer lekker mijn ritme te pakken.

O: kwark
L: ei tosti
D: tomatensoep, spinazie-geitenkaas quiche
T: kinder reepje, appel
Ja ik ga heel slecht. Als het stil is hier is het meestal geen goed teken :')
Fijn dat je lekker in het ritme zit!
disclaimer
pi_206048443
Ik ging best lekker, behalve dat mijn gewicht niet daalde, maar ik heb zaterdag een heel verkeerde beweging gemaakt, en ben nu langzaam aan het opkrabbelen van enorme rugpijn. Dus heel veel beweging heb ik niet gehad, behalve wat oefeningen om mjin rug te ontspannen.

Wat ik dus echt heel jammer vind, want ik heb vorige woensdag een proefles powerwalking gedaan, en dat vind ik echt heel leuk! Dus ik was van plan om een strippenkaart te kopen en vanavond weer te gaan, maar vanavond wordt hem nog niet, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 september 2022 @ 09:52:08 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_206048621
Ai wat balen sly -O-

Ik merk wat dat betreft ook echt wel dat ik geen 23 meer ben. Elke misser wordt zo veel harder afgestraft _O-

Ik had dit weekend wel een overwinning: een buurtfeest zonder alcohol *O*

En ik ben al 3 keer naar de sportschool geweest op het gezamenlijk abonnement dat ik met mijn man heb afgesloten. Da's toch al 3 keer meer dan mijn man. :')
disclaimer
  woensdag 21 september 2022 @ 10:01:23 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206048724
:D
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ging best lekker, behalve dat mijn gewicht niet daalde, maar ik heb zaterdag een heel verkeerde beweging gemaakt, en ben nu langzaam aan het opkrabbelen van enorme rugpijn. Dus heel veel beweging heb ik niet gehad, behalve wat oefeningen om mjin rug te ontspannen.

Wat ik dus echt heel jammer vind, want ik heb vorige woensdag een proefles powerwalking gedaan, en dat vind ik echt heel leuk! Dus ik was van plan om een strippenkaart te kopen en vanavond weer te gaan, maar vanavond wordt hem nog niet, helaas.
Ik vroeg me al af hoe je het vond! Balen van je rug, hopelijk kan je snel weer!
***
pi_206048981
Het is echt de eerst keer ooit dat ik dit zo heb. Ik doe rustig aan, smeer tijgerbalsem en doe een aantal keer per dag oefeningen en langzaam maar zeker wordt het wel beter. Maar kan best dat het door mijn leeftijd inderdaad gwoon harder aankomt en langer duurt voor het over is. Maar ik ga er toch wel vanuit dat ik volgende week woensdag weer kan powerwalken!

Loop jij trouwens met gewichtjes, @BE ? Ik heb pas één les gehad en nog niet heel veel verschillende oefeningen voor onderweg gedaan, natuurlijk, maar ik kan me nu wel goed voorstellen dat je dit gemakkeiljk ook zelf kunt doen op een tijdstip dat je uitkomt.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:52 schreef SQ het volgende:
Ai wat balen sly -O-

Ik merk wat dat betreft ook echt wel dat ik geen 23 meer ben. Elke misser wordt zo veel harder afgestraft _O-

Ik had dit weekend wel een overwinning: een buurtfeest zonder alcohol *O*

En ik ben al 3 keer naar de sportschool geweest op het gezamenlijk abonnement dat ik met mijn man heb afgesloten. Da's toch al 3 keer meer dan mijn man. :')
Dat zijn toch twee overwinningen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206049299
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 22:53 schreef Vanyel het volgende:
Audible.
Maar ik luister alles in het Engels.
Dat heb ik op mijn lijstje staan, want er zijn een aantal boeken die ik graag wil beluisteren en die zijn niet via de bibliotheekapp te krijgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206049310
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:17 schreef BE het volgende:
Ik luister heel veel podcasts en af en toe een biek via storytel.

Ik was afgelopen week een beetje van het padje, incl een hele pot B&J’s op een avond maar toen ik net ging staan viel het resultaat echt enorm mee.
Goeie motivator om de draad weer op te pakken. ;)
Mijn brein denkt dan juist: oooooh, kijk, zo erg is dat niet, een hele pot B&J! Kunnen we er vandaag wel twee doen.

:')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206049334
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:52 schreef SQ het volgende:
Ai wat balen sly -O-

Ik merk wat dat betreft ook echt wel dat ik geen 23 meer ben. Elke misser wordt zo veel harder afgestraft _O-

Ik had dit weekend wel een overwinning: een buurtfeest zonder alcohol *O*

En ik ben al 3 keer naar de sportschool geweest op het gezamenlijk abonnement dat ik met mijn man heb afgesloten. Da's toch al 3 keer meer dan mijn man. :')
Mooi begin *O* (en ik moest lachen om de laatste zin) Wat doe je in de sportschool?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 september 2022 @ 11:00:31 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_206049371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mooi begin *O* (en ik moest lachen om de laatste zin) Wat doe je in de sportschool?
Vooralsnog crosstrainer (want daar zit een groot scherm in met NETFLIX _O_ ) en krachttraining (probeer lage intensiteit alle spiergroepen te pakken). Wil binnenkort een lesje pt doen om met losse gewichten te leren werken.

Misschien dat ik ook nog ga hardlopen op de band maar ik denk het eigenlijk niet, dat doe ik toch liever op straat.
disclaimer
  woensdag 21 september 2022 @ 11:01:21 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_206049376
Ik had overigens liever hbo max op de crosstrainer gehad maar je kunt niet alles hebben.
disclaimer
  woensdag 21 september 2022 @ 11:15:04 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206049544
@miss_sly Ik heb voorlopig nog genoeg gewicht aan mijn lijf om de oefeningen zwaar zat te maken. :D
En idd is dit ideaal zelf te doen. Pushups bij een bruggetje, squats om de andere lantaarnpaal bij lange stukken, dips op een bankje en bij elke tunnel een :@ wallsit! O+
***
  woensdag 21 september 2022 @ 11:17:40 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206049578
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn brein denkt dan juist: oooooh, kijk, zo erg is dat niet, een hele pot B&J! Kunnen we er vandaag wel twee doen.

:')
Heel verleidelijk idd. Maar ik heb de dagen erna mijn fun al gehad met beschuitjes en een 3kg pot nutella :@ En nu was dat lage getal echt een boost om te zeggen ‘all is not lost, nu doorpakken weer.’
Ik wil echt iig nog even 3kg eraf en dan door met nog eens 5 en nog eens en nog eens en nog eens en… :’)
***
  woensdag 21 september 2022 @ 11:22:50 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_206049626
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:17 schreef BE het volgende:

[..]
Heel verleidelijk idd. Maar ik heb de dagen erna mijn fun al gehad met beschuitjes en een 3kg pot nutella :@ En nu was dat lage getal echt een boost om te zeggen ‘all is not lost, nu doorpakken weer.’
Ik wil echt iig nog even 3kg eraf en dan door met nog eens 5 en nog eens en nog eens en nog eens en… :’)
3 kilo Nutella? Damn woman _O_ doorzetter.
disclaimer
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 11:23:23 #201
382129 crew  Donna
pi_206049632
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:17 schreef BE het volgende:

[..]
Heel verleidelijk idd. Maar ik heb de dagen erna mijn fun al gehad met beschuitjes en een 3kg pot nutella :@ En nu was dat lage getal echt een boost om te zeggen ‘all is not lost, nu doorpakken weer.’
Ik wil echt iig nog even 3kg eraf en dan door met nog eens 5 en nog eens en nog eens en nog eens en… :’)
Ik zie een verband. >:)
pi_206049658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat heb ik op mijn lijstje staan, want er zijn een aantal boeken die ik graag wil beluisteren en die zijn niet via de bibliotheekapp te krijgen.
Even checken of je dan via de us of de uk marketplace inlogt en account maakt.
Andere collectie en andere prijzen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 21 september 2022 @ 11:26:27 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206049668
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:22 schreef SQ het volgende:

[..]
3 kilo Nutella? Damn woman _O_ doorzetter.
:D
Kind en ik hebben uitgerekend dat daar zo’n 16000+ kcal in zitten! 😵
Dus verder dan een paar beschuitjes ben ik maar niet gegaan. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:23 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik zie een verband. >:)
:D
***
  woensdag 21 september 2022 @ 11:29:14 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_206049717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:23 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik zie een verband. >:)
Ik denk dat 1 kilo nutella aardig dicht in de buurt komt bij 1 kilo lichaamsvet ja _O-
disclaimer
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 september 2022 @ 19:21:10 #205
22592 crew  Ole
pi_206055417
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik denk dat 1 kilo nutella aardig dicht in de buurt komt bij 1 kilo lichaamsvet ja _O-
Ach moet kunnen toch? Zolang je maar genoeg beweegt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_206055870
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:

Even checken of je dan via de us of de uk marketplace inlogt en account maakt.
Andere collectie en andere prijzen.
Ah kijk, goede tip ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 september 2022 @ 20:08:49 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_206056166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:21 schreef Ole het volgende:

[..]
Ach moet kunnen toch? Zolang je maar genoeg beweegt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We know who.
En dat was milka volgens mij :D
disclaimer
  woensdag 21 september 2022 @ 20:09:32 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_206056179
Zo, weer een dag bijna voorbij. Nu op de bank, manlief is richting sportschool.

Niet. Snaaien.
disclaimer
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 september 2022 @ 20:10:13 #209
22592 crew  Ole
pi_206056195
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 20:08 schreef SQ het volgende:

[..]
We know who.
En dat was milka volgens mij :D
ging meer over de user
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_206056197
Oh topic doet het nog.

Ik ben nog steeds ongeveer even zwaar maar heb wel echt het idee dat het lijf strakker/gespierder is dan eerst. Wordt me ook veel gezegd en dat neem ik dan met een korreltje zout want kleding doet een boel dit dat, maar de fysio zei het ook toen ik in m'n ondergoed stond maandag. :')

Edit: er is 4 kilo af sinds begin dit jaar, dus wel iets. Fysio heeft me ook al 7 maand niet in ondergoed gezien trouwens. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 21 september 2022 @ 20:12:36 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_206056248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 20:10 schreef Ole het volgende:

[..]
ging meer over de user
Weet ik.
disclaimer
pi_206056271
Niet omdat ik niet fysio nodig had maar ze kreeg een baby.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 september 2022 @ 20:37:17 #213
22592 crew  Ole
pi_206056718
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2022 20:13 schreef Lonaa het volgende:
Niet omdat ik niet fysio nodig had maar ze kreeg een baby
Geen andere fysio? Ik heb 2 'vaste' fysio's! kwam er zo vaak :D
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_206057003
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 20:37 schreef Ole het volgende:

[..]
Geen andere fysio? Ik heb 2 'vaste' fysio's! kwam er zo vaak :D
Was in december en januari nog wel bij een andere fysio onder behandeling voor ontstoken pees in schouder. Daar joepste ze stroom in met een naald. :+ Die wist an sich ook wel raad met mijn heup maar toen brak ze haar duim. :')

De fysio die ik heb is ook CrossFit coach en dat is wel heel prettig. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 21 september 2022 @ 20:55:54 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206057127
Laisje:

14.00: kwark m bessen, banaan en kh-arme granola
16.00: 2 handen dropjes, stuk leverworst
18.30: pastasalade met tonijn, komkommer, wittekaas en olijven. Bakje gefrituurde groente
21.00: smoothie van mango, blauwe bessen, yoghurt en sinaasappelsap
***
  donderdag 22 september 2022 @ 16:00:57 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206066234
Ik ben gewoon een soort van vergeten te eten nog vandaag! :o Dat ik dat ooit nog mee zou maken zeg! :D

Vanmorgen wilde ik niet en daarna ben ik druk geweest nu denk ik ineens: goh, wat heb ik een honger! :o :D
***
  donderdag 22 september 2022 @ 16:01:43 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_206066240
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:00 schreef BE het volgende:
Ik ben gewoon een soort van vergeten te eten nog vandaag! :o Dat ik dat ooit nog mee zou maken zeg! :D

Vanmorgen wilde ik niet en daarna ben ik druk geweest nu denk ik ineens: goh, wat heb ik een honger! :o :D
Hahaha omg. Wel uitkijken dat je nu geen uitgehongerde EAT ALL THE THINGS doet dan ;)
disclaimer
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 16:05:53 #218
382129 crew  Donna
pi_206066275
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha omg. Wel uitkijken dat je nu geen uitgehongerde EAT ALL THE THINGS doet dan ;)
Die pot Nutella bijv.
  donderdag 22 september 2022 @ 16:08:11 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206066296
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Die pot Nutella bijv.
:D Nom!

Neuh, 2 boterhammen met gebakken eitjes en avocado. O+
***
  donderdag 22 september 2022 @ 16:09:24 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_206066309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:08 schreef BE het volgende:

[..]
:D Nom!

Neuh, 2 boterhammen met gebakken eitjes en avocado. O+
Wat verstandig O+
disclaimer
  donderdag 22 september 2022 @ 16:39:18 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206066543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat verstandig O+
Ik kan het wel!

Nu was de weegschaal vanmorgen wel echt heel erg aardig, dus dat motiveert natuurlijk ook wel om nu gewoon echt even door te zetten. Ik zou zo graag door het volgende tiental heen gaan zeg maar. En dat is nu nog 1,9 er af. :D
***
pi_206066598
Ik was vandaag bij de Only en de Esprit. Dat motiveert niet. *O* Geef gewoon jeans in mijn maat. Ugh.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 22 september 2022 @ 16:49:08 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206066602
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik was vandaag bij de Only en de Esprit. Dat motiveert niet. *O* Geef gewoon jeans in mijn maat. Ugh.
-O-
***
pi_206066621
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:49 schreef BE het volgende:

[..]
-O-
Dat er gewoon heel af en toe een 32 tussen ligt, maar geen 33 laat staan een 34.

Jeans blijft wel echt een uitdaging hoor, met zukke bovenbenen en bips, en dan een taille die ruim 30 cm slanker is. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206070878
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat er gewoon heel af en toe een 32 tussen ligt, maar geen 33 laat staan een 34.

Jeans blijft wel echt een uitdaging hoor, met zukke bovenbenen en bips, en dan een taille die ruim 30 cm slanker is. :')
Wat, Esprit geen 33 meer? :o Die had ik laatst juist weer uit de kast getrokken omdat m'n 32 oncomfortabel krap zaten.

En ik weet niet of het m'n hormoonreset was of m'n stap om mee te doen met het afvalklasje van m'n bootcamptrainer, maar ik zit weer on track en een broek die in augustus nog net aan dicht kon (en dus niet echt draagbaar was, want ik wil ook kunnen zitten :+ ), zit nu weer perfect. *O*

Hij hamert alleen nogal sterk op vrij veel eiwitten en dat blijft een uitdaging met m'n derp-darmen, maar verder sluit trainer z'n 'methode' echt perfect aan bij wat ik zelf fijn vind, geen kort dieet, maar langzaam duurzame aanpassingen maken, dus top.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 22 september 2022 @ 22:22:56 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206071237
En net toen ik vond dat ik zo weinig gegeten had vandaag dat ik best heus wel 1 (lees 3) beschuitje met Nutella kon nemen ging de telefoon en mag ik zo weer aan het werk.
Saved by the bell. Het is een banaan geworden.

16.00: 2 boterhammen met 1 avocado en 3 kleine eitjes
18.30: bloemkoolschotel met aardappelschijfjes, gehakt en spekjes en room uit de oven
Ergens nog een stukje leverworst en nu net een banaan.

Ik denk dat ik nog even een kapje met kaas pak voor ik weg moet. Ik moet wel blijven staan natuurlijk. :+
***
pi_206072772
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Wat, Esprit geen 33 meer? :o Die had ik laatst juist weer uit de kast getrokken omdat m'n 32 oncomfortabel krap zaten.

En ik weet niet of het m'n hormoonreset was of m'n stap om mee te doen met het afvalklasje van m'n bootcamptrainer, maar ik zit weer on track en een broek die in augustus nog net aan dicht kon (en dus niet echt draagbaar was, want ik wil ook kunnen zitten :+ ), zit nu weer perfect. *O*

Hij hamert alleen nogal sterk op vrij veel eiwitten en dat blijft een uitdaging met m'n derp-darmen, maar verder sluit trainer z'n 'methode' echt perfect aan bij wat ik zelf fijn vind, geen kort dieet, maar langzaam duurzame aanpassingen maken, dus top.
Ze zullen vast wel van 1 of 2 modellen een 33 hebben liggen en de webshop vast ook, maar het zijn toch allemaal 28 t/m 32 maatjes.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206073148
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2022 07:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ze zullen vast wel van 1 of 2 modellen een 33 hebben liggen en de webshop vast ook, maar het zijn toch allemaal 28 t/m 32 maatjes.
Flauwe winkel. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:50:42 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_206074243
Broeken kopen blijft kut. Er liggen er altijd 546 in maat 26 en die ene die wel om mijn reet past ligt er altijd alleen nog in lengtemaat 34 :')
disclaimer
pi_206074258
Ik bestelde een nieuwe jeans bij WE en die valt behoorlijk goed en zit lekker. En high rise flared model. Ook lengtematen te bestellen, want ik moet lengtemaat 30 hebben :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206074295
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:50 schreef SQ het volgende:
Broeken kopen blijft kut. Er liggen er altijd 546 in maat 26 en die ene die wel om mijn reet past ligt er altijd alleen nog in lengtemaat 34 :')
Er past nooit iets om m'n bips. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:56:23 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_206074318
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik bestelde een nieuwe jeans bij WE en die valt behoorlijk goed en zit lekker. En high rise flared model. Ook lengtematen te bestellen, want ik moet lengtemaat 30 hebben :P
Lengtemaat 30 komt soberso al niet in mijn bilmaat :')
Ik heb nu fijne pull-on pantalons van only, dat zijn eigenlijk 7/8 broeken maar perfect voor mij O+
(Ik draag die shit op kantoor)
disclaimer
pi_206074346
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Lengtemaat 30 komt soberso al niet in mijn bilmaat :')
Ik heb nu fijne pull-on pantalons van only, dat zijn eigenlijk 7/8 broeken maar perfect voor mij O+
(Ik draag die shit op kantoor)
Bij WE gaat is tot 36/30.

En dan zijn die maten altijd als eerste uitverkocht, waardoor je toch zou denken dat ze er bij de makers wel zouden leren dat 26/34 misschien wat minder verkocht gaat worden. De meerderheid van de vrouwn is niet heel lang en superslank.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206074387
Dan is 33/32 of 32/32 wel rete(hihaho)makkelijk. :Y

Tenminste, zolang ze de heupmodellen niet in de mode dwingen, die mot ik niet. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206074409
https://www.wefashion.nl/(...)123__0062_color=0062

Ook high rise, maar ook mid en low, geloof ik.

Ik wilde een high rise passen en het bevalt me wonderlijk wel. Had ik niet gedacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206074423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Dan is 33/32 of 32/32 wel rete(hihaho)makkelijk. :Y

Tenminste, zolang ze de heupmodellen niet in de mode dwingen, die mot ik niet. :')
Ik zie ze wel steeds meer weer ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206074431
Wel weer een beetje jammer dat de lengtematen nvt zijn bij 34 t/m 42. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206074433
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik zie ze wel steeds meer weer ;(
Ik vrees ook een beetje. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206074437
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Wel weer een beetje jammer dat de lengtematen nvt zijn bij 34 t/m 42. -O-
Dat zag ik ook, inderdaad. Echt zo stom.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206074445
Hm. Misschien bestel ik er wel 1.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206074456
Geen flared, dan voel ik me weer 12.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator vrijdag 23 september 2022 @ 11:11:00 #242
382129 crew  Donna
pi_206074484
Ik kan ook echt niet wennen aan flared.
pi_206074525
Flared. _O_

M'n kont komt echt zoveel beter tot z'n recht met flared. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206074528
Ik vind flared juist flatterend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206093934
Broeken zijn echt een drama. Ik ga binnenkort maar weer een keer op pad om weer eens te proberen een of twee goede te vinden. Heb er nu maar één die echt goed zit voor mijn werk.

Ennnn 13 kilo er af! Ging twee maanden heel traag en nu ineens weer wat beter. Heb een doel in gedachten voor kerst. Dat is nog 2 kilo. Hebben jullie ook zo’n getal dat je gewoon heel graag wil zien op de weegschaal?
Met een meidenkwartet
pi_206094776
En heb mijn bmi even opnieuw bekeken. Nog 4 kilo tot ik officieel niet meer in de categorie overgewicht zit!
Met een meidenkwartet
pi_206157308
Wat is het stil hier :)

Iedereen nog een beetje op de goede weg?

Ik heb eindelijk de weg naar beneden weer gevonden, heeft even geduurd.

Inmiddels sinds eind juli ruim 2 kg kwijt maar door het veel sporten ook wat meer plattere vormen teruggekregen.

Vandaag 10 km hardgelopen, de wedstrijd is over 5 weken dus moet nog even aan de bak!

Planning morgen:
O: smoothie groente en fruit
L: 2 boterhammen met beleg
D: nog onbekend …
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:44:19 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206158435
Weinig nieuws te melden. Niks er af, niks er bij.
Vandaag wel een fijn compliment van iemand die me in de verte niet herkende. :o
En dat met pas -8. En afkledende zwarte kleding aan, broek m lange blouse en jasje. Toch leuk om te horen.

Weinig gelopen afgelopen week, ik hoop morgenochtend eindelijk weer te gaan. :Y
***
pi_206160437
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:59 schreef MeisPluis het volgende:
Wat is het stil hier :)

Iedereen nog een beetje op de goede weg?
Meh, niet goed, niet slecht. Maar meestal is het geen goed teken als het hier rustig is :P
pi_206161737
Hier is een gigantische verbouwing gaande die uitloopt, met 2 kleine kinderen en sowieso moeizame thuissituatie momenteel. Eten is niet mijn prioriteit. Al houd ik wel (80%) IF aan en probeer ik meer fruit, noten en crackers te pakken met thee als ik vanalles in mn mond wil stoppen, ipv snoep, chips en drank. :P

Volgende week ga ik de schade maar eens bekijken. :s)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_206161780
Hier gaat het ook wel z'n gangetje. Trainen wat minder frequent de afgelopen 2 weken wegens lijf-meh.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:56:35 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206167397
Vanmorgen heerlijk 1,5u gelopen! *O*

Lijstje:
3 muesli-boterhammen met kaas
2 tosti’s
Tomaten m mozzarella en dressing, kipfilet m boursin en spek

En dan vanavond wat chocotoffjes.
***
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:07:25 #253
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_206167498
Vooral niet zoveel te melden, ik heb wat begeleiding van m'n trainer nu en dat blijkt inderdaad het zetje wat ik nodig had, nu -4kg tov half augustus. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:16:11 #254
5428 crew  miss_sly
pi_206167597
Hier ook weinig te melden. Gewicht ongeveer hetzelfde. Beweging stond twee weken op een lager potje wegens eerst pijnlijke rug en afgelopen week erg druk.
Wel weer Powerwalking gedaan woensdag en het was weer fijn. Ik hoop aankomende week een aantal keer zelf ook te gaan lopen. En woensdag dan uiteraard met mijn groepje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206198952
En we melden ons weer eens. Ik dacht ik weeg mezelf een tijd niet --> Heel erg slecht plan! Ik schaam me nu dood voor mijn gewicht. Ik noem hem niet zelfs, durf het hier ook niet :@

Maar, positief doen. Ik heb een andere diëtiste aangeschreven, voor een second opinie. Extra advies en hulp. Het lijstje van de vorige diëtist helpt niet voor mij en ik weet niet. Het is een lieve vrouw, maar ze past niet helemaal bij mij. Ik kan er geen vinger op leggen, maar ze is nogal rigide in haar eetlijst. Van hier van je van af, maar dat gebeurt niet bij mij. Het wordt even een pittige periode. Heftige therapie en afvallen. Allemaal nodig. En hier ga ik even verantwoorden wat ik eet. Zodat ik niet nog meer dichtgroei

Ik houd me voorlopig aan het lijstje van de oude diëtist. Misschien krijg ik een nieuwe lijst bij de ander, misschien niet. In elk geval gaan de schouders er weer flink onder, we gaan ervoor.
Dus schaamte opzij en ons best doen

EDIT: 9 november kan ik bij de nieuwe diëtiste terecht :) Dus tot die tijd mijn best doen met mijn huidige lijst en dan eens zien wat zij voor advies heeft

[ Bericht 11% gewijzigd door ChildoftheStars op 04-10-2022 16:35:45 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_206202729
Hier gaat het ook niet helemaal lekker.
Erg drukke maand gehad en dan ga ik kennelijk automatisch slechter eten en drinken.
Gelukkig wordt het vanaf volgende week weer rustiger.
pi_206203301
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 13:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
En we melden ons weer eens. Ik dacht ik weeg mezelf een tijd niet --> Heel erg slecht plan! Ik schaam me nu dood voor mijn gewicht. Ik noem hem niet zelfs, durf het hier ook niet :@

Maar, positief doen. Ik heb een andere diëtiste aangeschreven, voor een second opinie. Extra advies en hulp. Het lijstje van de vorige diëtist helpt niet voor mij en ik weet niet. Het is een lieve vrouw, maar ze past niet helemaal bij mij. Ik kan er geen vinger op leggen, maar ze is nogal rigide in haar eetlijst. Van hier van je van af, maar dat gebeurt niet bij mij. Het wordt even een pittige periode. Heftige therapie en afvallen. Allemaal nodig. En hier ga ik even verantwoorden wat ik eet. Zodat ik niet nog meer dichtgroei

Ik houd me voorlopig aan het lijstje van de oude diëtist. Misschien krijg ik een nieuwe lijst bij de ander, misschien niet. In elk geval gaan de schouders er weer flink onder, we gaan ervoor.
Dus schaamte opzij en ons best doen

EDIT: 9 november kan ik bij de nieuwe diëtiste terecht :) Dus tot die tijd mijn best doen met mijn huidige lijst en dan eens zien wat zij voor advies heeft
Goed gedaan om een andere diëtiste te zoeken. Het moet een goede ‘fit’ zijn.
En het is geen sprint hč. Het moet werken op lange termijn.
Met een meidenkwartet
pi_206203344
Nog drie kilo tot bmi gezond. Hoop daar eind van het jaar te zijn.
Met een meidenkwartet
pi_206203384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Goed gedaan om een andere diëtiste te zoeken. Het moet een goede ‘fit’ zijn.
En het is geen sprint hč. Het moet werken op lange termijn.
Dank je wel, leek mij ook. En ik hoef echt geen maatje 34 meer, maar gezonder kan wel

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:02 schreef Cathmar het volgende:
Nog drie kilo tot bmi gezond. Hoop daar eind van het jaar te zijn.
Woooooow! Super goed bezig *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:32 schreef Sarabi het volgende:
Hier gaat het ook niet helemaal lekker.
Erg drukke maand gehad en dan ga ik kennelijk automatisch slechter eten en drinken.
Gelukkig wordt het vanaf volgende week weer rustiger.
Lastig, lijkt me ook lastig in combinatie met het brouwen trouwens. Succes met oppakken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_206204775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:59 schreef MeisPluis het volgende:
Wat is het stil hier :)

Iedereen nog een beetje op de goede weg?

Ik heb eindelijk de weg naar beneden weer gevonden, heeft even geduurd.

Inmiddels sinds eind juli ruim 2 kg kwijt maar door het veel sporten ook wat meer plattere vormen teruggekregen.

Vandaag 10 km hardgelopen, de wedstrijd is over 5 weken dus moet nog even aan de bak!

Planning morgen:
O: smoothie groente en fruit
L: 2 boterhammen met beleg
D: nog onbekend …
Hier loopt het rustig door. Ik ben een stuk minder streng dus dan gaat het minder snel maar dat geeft niet, als het maar blijft gaan :7

Gister voor het eerst een groen BMI *O*

Maar goed, net op t randje dus ik moet wel nog ff doorzetten :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_206204858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Hier loopt het rustig door. Ik ben een stuk minder streng dus dan gaat het minder snel maar dat geeft niet, als het maar blijft gaan :7

Gister voor het eerst een groen BMI *O*

Maar goed, net op t randje dus ik moet wel nog ff doorzetten :+
Netjes!!!
Met een meidenkwartet
pi_206204909
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:44 schreef BE het volgende:
Weinig nieuws te melden. Niks er af, niks er bij.
Vandaag wel een fijn compliment van iemand die me in de verte niet herkende. :o
En dat met pas -8. En afkledende zwarte kleding aan, broek m lange blouse en jasje. Toch leuk om te horen.

Weinig gelopen afgelopen week, ik hoop morgenochtend eindelijk weer te gaan. :Y
Wat een fijn compliment! O+

Ik moet echt nieuwe broeken :') flared het liefst :Y

Dan zie je misschien iets beter dat ik afgevallen ben ook :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_206208776
Ik blijf ook maar complimenten krijgen over m'n figuur. De weegschaal is nog steeds stabiel.

Lijstje doen, voor de grap?
S: 5x3 deadlift + dooie puppywerk
O: kwark, whey, banaan.
L: restje kip van gisteren met iets van groente dat ik vind in de koelkast.
D: schnitzel, rosti, champignons, meer groente die ik vind.
T: iets van fruit. Of kaas. Of uh, ja.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206208943
Gister ging bokszak training echt lekker, dus dat is wel fijn. De buikspieroefeningen waren vaak niet aan mij besteed, mar die lukken tegenwoordig ook gewoon :D

Lijstje vandaag:
O: alpro kwark met blauwe bessen
T: -
L: 2 boterhammen met iets
T: fruit
D: jackfruit taco's
B: hardlopen, ongeveer 30 minuten volgens schema. (en dan morgen nog een korte en zondag de lange route)
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:45:50 #265
382129 crew  Donna
pi_206237057
Ik val ineens weer af! Jeej. *O*
pi_206267128
Even een vraag. Het concept brood de hele dag ben ik een beetje zat. Dus ik wil anders ontbijten. Ik heb het volgende in mijn hoofd en vraag jullie advies

Halfvolle yoghurt met banaan en twee rijstwafels met vegavlees (ik heb paté, boterhamworst en kipfilet. Even dan kiezen wat ik wil).

Het lijkt mij een stevig en voedzaam ontbijt, maar misschien wat eraf of erbij?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:51:31 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206267566
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraag. Het concept brood de hele dag ben ik een beetje zat. Dus ik wil anders ontbijten. Ik heb het volgende in mijn hoofd en vraag jullie advies

Halfvolle yoghurt met banaan en twee rijstwafels met vegavlees (ik heb paté, boterhamworst en kipfilet. Even dan kiezen wat ik wil).

Het lijkt mij een stevig en voedzaam ontbijt, maar misschien wat eraf of erbij?
Ik zou kwark nemen, dat vult wat meer. En een handje nootjes erdoor misschien?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206268025
Griekse yoghurt is ook een goed idee want zitten lekker veel eiwitten in. Mijn persoonlijke favoriet voor de ochtend is cottage cheese met appel. Hoe meer eiwitten in de ochtend hoe beter. Voor mij.

En rijstwafels ipv brood lever je wel wat in op vezels. Maar kan natuurlijk prima een afwisseling zijn.
Met een meidenkwartet
pi_206268554
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zou kwark nemen, dat vult wat meer. En een handje nootjes erdoor misschien?
Is dat niet meteen een enorme bom aan kcals? En noten en kwark?

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:24 schreef Cathmar het volgende:
Griekse yoghurt is ook een goed idee want zitten lekker veel eiwitten in. Mijn persoonlijke favoriet voor de ochtend is cottage cheese met appel. Hoe meer eiwitten in de ochtend hoe beter. Voor mij.

En rijstwafels ipv brood lever je wel wat in op vezels. Maar kan natuurlijk prima een afwisseling zijn.
Klopt van de vezels, maar ik lunch met brood en groente, avondeten groente en volkoren spul. Nog fruit erbij. Dat zit wel goed. Ik heb nog nooit cottage cheese gehad eigenlijk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_206268673
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ik heb nog nooit cottage cheese gehad eigenlijk
Je love of hate het. Het is een textuur die niet iedereen kan waarderen. Ik hou er van.
Met een meidenkwartet
pi_206268985
Magere kwark of skyr heeft niet zoveel kcal maar wel veel eiwitten. Griekse yoghurt heeft wat meer kcal, minder eiwitten en meer vet (en is, wat mij betreft, veel lekkerder). Bij magere kwark kan wat fruit en klein handje noten prima. Bij Griekse yoghurt zou ik misschien eerder voor muesli oid gaan dan noten, niet vanwege de kcal aan sich maar vooral omdat in Griekse yoghurt dus ook al wat meer vet zit. Ik ben erg fan van de tasty basics muesli, muesli met beetje noten en pitten en zaden en veel vezels. Dus ik pak vaak kwark, skyr of Griekse yoghurt en dan met die muesli en wat fruit.
pi_206270289
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraag. Het concept brood de hele dag ben ik een beetje zat. Dus ik wil anders ontbijten. Ik heb het volgende in mijn hoofd en vraag jullie advies

Halfvolle yoghurt met banaan en twee rijstwafels met vegavlees (ik heb paté, boterhamworst en kipfilet. Even dan kiezen wat ik wil).

Het lijkt mij een stevig en voedzaam ontbijt, maar misschien wat eraf of erbij?
Zoek iets wat hoog is in eiwitten. Dat vult namelijk goed voor een langere periode.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:11:05 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206271292
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Is dat niet meteen een enorme bom aan kcals? En noten en kwark?
[..]
Klopt van de vezels, maar ik lunch met brood en groente, avondeten groente en volkoren spul. Nog fruit erbij. Dat zit wel goed. Ik heb nog nooit cottage cheese gehad eigenlijk
Even een kleine opsomming per 100 ml of 100 gr:

Halfvolle yoghurt: 50 kcals, 1,6 gr vet
Griekse yoghurt 10% vet: 128 kcal en 10 gr vet
Griekse yoghurt 5% vet: 77 kcal en 5 gr vet
Griekse yoghurt 2% vet: 61 kcal en 2 gr vet
Kwark: 50 kcal en geen vet

En dan zit ik persoonlijk van Griekse yoghurt of kwark langer vol en dan krijg je ook meer eiwitten binnen. En halfvolle yoghurt vind ik qua structuur ook echt minder lekker, maar dat kan persoonlijk zijn.

En een handje noten, zoals een walnoot of 5 in stukjes, is 125 kcals ongeveer. Dus met 200 gram kwark, 5 nootjes en een baan heb je een ontbijt dat voedzaam en gebalanceerd is voor 375 kcals. Dat is echt helemaal prima ^O^
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206271422
Wauw! Wat een informatie! Dank jullie wel _O_

Ik maak eerst even mijn yoghurt op :) en daarna stap ik over. Ik ga even nadenken op wat.

Lijst voor vandaag:
O. yoghurt met banaan en 1 boterham (vezels) vegetarische smeerworst
T. rijstwafel met smeerkaas
L. Zelfgemaakte soep, 2 boterhammen met hartig beleg (weet nog niet waar ik zin in heb)
T. rijstwafel en een stuk fruit (sinaasappel, appel of 2 mandarijnen denk ik)
D. Zie lunch
T. Fruit en een rijstwafel

De soep is simpel. Wordt een tomatensoep. Dus heel veel tomaten, alle restjes groente, beetje water en pureren
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_206283832
Hoewel geen eiwitten maar wel om te zorgen dat je vol zit na het ontbijt: havermout met (haver)melk. En dan erin doen wat je lekker vindt, ik doe vaak appel en rozijnen.

Hier gaat het langzaam: val langzaam af maar merk wel dat mijn kleding losser zit.

Planning vandaag:
O: mango, Appel en 2 rijstwafels (wilde eigenlijk dat als tussendoortjes maar had honger …)
T: -
L: 2 volkoren boterhammen met slankie en tomatenspul
T: -
D: aardappels, vega chicken tenders en sperziebonen
B: op en neer naar werk fietsen (20 km totaal) en misschien vanavond nog hardlopen of wielrennen
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:50:11 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_206318204
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Even een kleine opsomming per 100 ml of 100 gr:

Halfvolle yoghurt: 50 kcals, 1,6 gr vet
Griekse yoghurt 10% vet: 128 kcal en 10 gr vet
Griekse yoghurt 5% vet: 77 kcal en 5 gr vet
Griekse yoghurt 2% vet: 61 kcal en 2 gr vet
Kwark: 50 kcal en geen vet

En dan zit ik persoonlijk van Griekse yoghurt of kwark langer vol en dan krijg je ook meer eiwitten binnen. En halfvolle yoghurt vind ik qua structuur ook echt minder lekker, maar dat kan persoonlijk zijn.

En een handje noten, zoals een walnoot of 5 in stukjes, is 125 kcals ongeveer. Dus met 200 gram kwark, 5 nootjes en een baan heb je een ontbijt dat voedzaam en gebalanceerd is voor 375 kcals. Dat is echt helemaal prima ^O^
Ja ho, zet er dan ook wel ff bij dat je extra magere 0% kwark als referentie neemt hier he :D
disclaimer
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:51:11 #277
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_206318219
Volle kwark _O_

Hier aan de rooie klats, dus weegschaal doet stom. Meetlint deed daarentegen wel lief, dus het gaat de goeie kant op I guess. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206318972
Al paar dagen HONGER. Maar ook moe, dus ik eet maar gewoon :+

Vandaag:
O: eiwitreep
S: sumodeadlifts en gore sprint workout :r
T: magere kwark, whey, kersen, vlokken
L: ik denk tosti.
D: ik denk kip met aardappelpuree en boontjes
T: bockbier. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:29:40 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206319221
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja ho, zet er dan ook wel ff bij dat je extra magere 0% kwark als referentie neemt hier he :D
Niet bewust, sorry. Ik ging naar ah.nl, typte kwark in en nam de eerste.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:04:45 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206319601
Ik heb honger.
Ik weet alleen niet waar ik zin in heb. -O- :')
***
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:16:10 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_206319751
Ik heb een bak sla bij me maar eigenlijk wil ik gewoon vette hap #fml

Maar dat ga ik niet doen.
disclaimer
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:19:33 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206319801
Ik heb heel erg zin in poffertjes. :? Why...

Sla is zo koud. ;(

Ik fiets zo wel even naar de ah voor avocado en kh arm brood en dan met gebakken eitje en avocado. O+ :9~
***
pi_206320308
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:19 schreef BE het volgende:
Ik heb heel erg zin in poffertjes. :? Why...

Sla is zo koud. ;(

Ik fiets zo wel even naar de ah voor avocado en kh arm brood en dan met gebakken eitje en avocado. O+ :9~
Ik las gisteren wat nieuwe wetenschappelijke artikelen over voeding. Eén was: krijg je minder vetweefsel van het eten van 1 avocado per dag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest zo lachen dat daar onderzoek naar was gedaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:35:39 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_206320463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las gisteren wat nieuwe wetenschappelijke artikelen over voeding. Eén was: krijg je minder vetweefsel van het eten van 1 avocado per dag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest zo lachen dat daar onderzoek naar was gedaan.
:D

Op de trap van mijn kantoor staan inspirerende teksten en feitjes over traplopen. Eentje is: "it is a myth that climbing stairs two steps at a time burns twice as much calories"
En toen dacht ik, wauw, ik wist niet eens dat die mythe bestond. Zouden er echt mensen zijn die dat geloven? :D

Then again zag ik vandaag iemand op fatsecret posten dat ze volgens de weegschaal 31,4 % vetpercentage had, de conclusie was dat ze dan dus 65% spiermassa had (ze wist zeker dat botten maar 4% waren) en dat haar hoge bmi dus door de zware spieren kwam O+

Mensen O+
disclaimer
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:39:40 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206320504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las gisteren wat nieuwe wetenschappelijke artikelen over voeding. Eén was: krijg je minder vetweefsel van het eten van 1 avocado per dag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest zo lachen dat daar onderzoek naar was gedaan.
Best een specifieke onderzoeksvraag. :D

Ik heb ook niet de illusie dat ik er slanker van wordt. Het is gewoon superlekker. En groen, ipv bruin. ;)
***
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:48:27 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_206320591
Ik vraag me ook wel af hoe zo'n onderzoek dan werkt. Hebben ze een groep mensen exact hetzelfde dieet laten volgen en dan een maand zonder avocado en een maand met avocado? En dan meten of er in de avocado-maand meer verschil was? Maar dan moet je activiteiten-niveau ook hetzelfde blijven...

Of hebben ze twee groepen genomen, eentje met avocado en eentje zonder? Maar in dat laatste geval heb je ook geen betrouwbare informatie. Wat een onderzoek.... :D
disclaimer
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:48:42 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_206320595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:39 schreef BE het volgende:

[..]
Best een specifieke onderzoeksvraag. :D

Ik heb ook niet de illusie dat ik er slanker van wordt. Het is gewoon superlekker. En groen, ipv bruin. ;)
Dat laatste is geen zekerheid ;(
disclaimer
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:49:34 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206320609
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat laatste is geen zekerheid ;(
Truethat... -O- Het blijft een gok...
***
pi_206322082
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:35 schreef SQ het volgende:

Then again zag ik vandaag iemand op fatsecret posten dat ze volgens de weegschaal 31,4 % vetpercentage had, de conclusie was dat ze dan dus 65% spiermassa had (ze wist zeker dat botten maar 4% waren) en dat haar hoge bmi dus door de zware spieren kwam O+

Mensen O+
Ja, geweldig O+

Ik ben overigens met een STAP-budget begonnen aan een opleiding Voedingsdeskundige. Leek me wel interessant en misschien leer ik nog iets. Ik leer van alles, maar dat is alleen omdat ik de hoofdstukken van de opleiding als stepping stone gebruik voor zelfstudie en verdieping. Want de opleiding is slecht. Het is echt diep triest hoe laag het niveau is en ik denk zelfs dat iedereen die hier al langer meeloopt dat examen kan maken en kan halen. Verder staat het lesmateriaal vol fouten en ik kon nergens een auteur oid vinden. Ik was wat misleid doordat de opleiding op hbo niveau zou zijn, maar dat is echt niet zo. Of ik vergis me in wat hbo niveau is, maar ik denk het niet. Dat er geen enkele vooropleiding nodig was om de opleiding te doen had misschien wat alarmbellen moeten doen afgaan.

En voor alle vragen van SQ:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206323526
Oef. Ik bleef hangen op het woord adiposity.
Adipose O+

Ik kende dat woord niet, tot


Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:20:45 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206323560
Ik ken het wel. :X
***
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:21:39 #292
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_206323568
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:16 schreef Vanyel het volgende:
Oef. Ik bleef hangen op het woord adiposity.
Adipose O+

Ik kende dat woord niet, tot
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Donna. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:27:04 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_206323610
Ik wist het sinds ik ooit "maternale adipositas" in mijn zwangerschapsdossier zag staan :')
disclaimer
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:59:23 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206330731
Iemand een tip voor snel, makkelijk, lekker zaterdag avond avond eten? En dan gezond.
Van de niet gezonde versie kan ik plenty verzinnen. :’) Grote favoriet hier is bijvoorbeeld curry, maar dat eten we zo vaak op zaterdagavond dat is eigenlijk ook wel weer een beetje saai.

Mmm er schiet mij nu zelf Chicken chow mein in gedachten…
***
pi_206330765
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:59 schreef BE het volgende:
Iemand een tip voor snel, makkelijk, lekker zaterdag avond avond eten? En dan gezond.
Van de niet gezonde versie kan ik plenty verzinnen. :’) Grote favoriet hier is bijvoorbeeld curry, maar dat eten we zo vaak op zaterdagavond dat is eigenlijk ook wel weer een beetje saai.

Mmm er schiet mij nu zelf Chicken chow mein in gedachten…
Wat dacht je van zo'n spaans gevuld ei uit de oven, haast een soort quiche, maar dan zonder de overload aan koolhydraten. Groentes, aardappels, ei met een scheutje melk opkloppen en dat de oven in gooien

Risotto met rode bietjes en rauw uitje, nootjes en rucola
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_206332589
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:59 schreef BE het volgende:
Iemand een tip voor snel, makkelijk, lekker zaterdag avond avond eten? En dan gezond.
Van de niet gezonde versie kan ik plenty verzinnen. :’) Grote favoriet hier is bijvoorbeeld curry, maar dat eten we zo vaak op zaterdagavond dat is eigenlijk ook wel weer een beetje saai.

Mmm er schiet mij nu zelf Chicken chow mein in gedachten…
Niet meer voor vanavond maar wij eten regelmatig pasta salade.

Wat pasta koken (niet te veel, is voor ons vooral voor wat vulling), sla, komkommer, tomaat, geraspte wortel, paprika en dan iets wat je lekker vindt: blauwkaas, noten, kip oid
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:54:13 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206332813
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:59 schreef BE het volgende:
Iemand een tip voor snel, makkelijk, lekker zaterdag avond avond eten? En dan gezond.
Van de niet gezonde versie kan ik plenty verzinnen. :’) Grote favoriet hier is bijvoorbeeld curry, maar dat eten we zo vaak op zaterdagavond dat is eigenlijk ook wel weer een beetje saai.

Mmm er schiet mij nu zelf Chicken chow mein in gedachten…
Soep met lekker veel groente, kun je van tevoren maken eventueel en invriezen. Met Turks brood met houmous ofzo erbij.

Paninis met extra groente ertussen (courgette, paprika) en een lekkere salade ernaast.

(volkoren) couscous met gegrilde kip en groente.

Wraps, maar dan van slablaadjes
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:12:00 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206332985
Het werd tomaat met mozzarella en kip/pestodinges uit de oven. :+

Oh, en chocola. :@
***
  zondag 16 oktober 2022 @ 00:52:24 #299
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_206336446
Hier is het "gewoon" hetzelfde soort avondeten als doordeweeks, met als grootste verschil dat ik niet kook. :+ _O-

Wel serieus handig hoor, kerel die heel graag aardig wat groente eet bij het avondeten. Maakt mijn drempel voor niet-groente doordeweeks hoger ook. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 16 oktober 2022 @ 13:56:19 #300
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_206339437
De bounty's van lowcarbchef zijn goed gelukt en lekker!

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:21:02 #301
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_206415065
Hoe bereiden jullie eten voor? Ik ben zelf gemakzuchtig en wil graag simpel reproduceerbare en voorspelbare gerechten hebben. Nu gooi ik mijn eten in 1 bord en dat gaat de magnetron in. Ik wacht een tijd en het is klaar zonder dat ik er verder mee bezig hoef te zijn. Dat kan ik blijven herhalen en de uitkomst is elke keer hetzelfde, ik hoef niet op timers te letten en iets op een bepaald tijdstip om te draaien.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld een multicooker en dat zouden aanraden? De verwachting die ik daarvan heb is dat dat een gezondere en uitgebreidere magnetron is, waar je een grotere variëteit van gerechten in kunt voorbereiden en waar ik ook niet tussentijds aandacht aan hoef te besteden.

[ Bericht 0% gewijzigd door djv88 op 22-10-2022 23:31:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')