SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Zal vast goed terecht komen in een van de meest corrupte landen in de wereld.quote:
Als het resulteert in bommen op Russische hoofden zal je weinig mensen horen klagen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 21:53 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Zal vast goed terecht komen in een van de meest corrupte landen in de wereld.
[ afbeelding ]
Teveel Russen, en daar wil je gewoon niet tussen zitten.quote:
Pieterige kut-strandjes. Lijkt geen drol voor te stellen.quote:
Ach in Turkije zit je ook tussen de Russen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Teveel Russen, en daar wil je gewoon niet tussen zitten.
Dat bedoel ik, en daarom ga ik ook niet naar Turkije.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Ach in Turkije zit je ook tussen de Russen.
Bronvermelding van die een van meest corrupte landen claim aub.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 21:53 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, nu zijn er nazi's in Oekraïne.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:37 schreef riazop het volgende:
Wagner boys aan de voet van Bakhmut (Pokrovs'ke)
Zo te zien zijn de oekries hier al weggevlucht
https://twitter.com/RALee85/status/1557820121451823104
Azov was er eerst toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kijk, nu zijn er nazi's in Oekraïne.
Geef ff de tweet waar dit vandaan komt aub. Want wat zie ik hier?quote:
Kijk je wel goed uit je eierdoppen 🤞quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef ff de tweet waar dit vandaan komt aub. Want wat zie ik hier?
Het lijkt er een beetje op dat de Russen geen eitjes bij hun ontbijt hadden vandaag.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Eierendozen. Ah..quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het lijkt er een beetje op dat de Russen geen eitjes bij hun ontbijt hadden vandaag.
Ik heb die foto al voorbij zien komen aan de begin van de invasie van Oekraïne. In die platen hoort explosieve te zitten zodat een raket bij de impact meteen ontploft en niet het gewone armore kan penteren. Maar i.p.v. explosieve zitten er eieren dozen in. Of rubber zoals deze.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank. Ik heb vaak uitleg nodig bij fotos.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb die foto al voorbij zien komen aan de begin van de invasie van Oekraïne. In die platen hoort explosieve te zitten zodat een raket bij de impact meteen ontploft en niet het gewone armore kan penteren. Maar i.p.v. explosieve zitten er eieren dozen in. Of rubber zoals deze.
[ twitter ]
Wat is het dan?quote:
Snotverquote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb die foto al voorbij zien komen aan de begin van de invasie van Oekraïne. In die platen hoort explosieve te zitten zodat een raket bij de impact meteen ontploft en niet het gewone armore kan penteren. Maar i.p.v. explosieve zitten er eieren dozen in. Of rubber zoals deze.
[ twitter ]
Die stellages bouwde ze omdat de westerse antitank raketten een tank van boven aanvalt waar het armore het dunst is. Daarom dachten ze dat die stellage de impact zou opvangen en voor het echte armore zou ontploffen. Maar dat bleek niet echt te werken daarom zie je die stellages ook niet meer. Maar je hebt meer gekke dingen gezien zoals boomstammen aan de voorkant van trucks enzovoort. Het geeft gewoon aan dat ze behoorlijk bang zijn voor de westerse wapens die de Oekraïne geleverd heeft gekregen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank. Ik heb vaak uitleg nodig bij fotos.
Weet je nog die stellages die de Russen op hun tanks bouwden (of misschien nog doen), omdat ze dachten dat ze daarmee de raketten aftroefden? Daar had ik eerst ook uitleg bij nodig.
Ik kon me niet voorstellen dat mensen zo kunnen denken.
Eierendozen, en wat zonneschermen bij je tank.
Ja. Die boomstammen zag ik ook.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die stellages bouwde ze omdat de westerse antitank raketten een tank van boven aanvalt waar het armore het dunst is. Daarom dachten ze dat die stellage de impact zou opvangen en voor het echte armore zou ontploffen. Maar dat bleek niet echt te werken daarom zie je die stellages ook niet meer. Maar je hebt meer gekke dingen gezien zoals boomstammen aan de voorkant van trucks enzovoort. Het geeft gewoon aan dat ze behoorlijk bang zijn voor de westerse wapens die de Oekraïne geleverd heeft gekregen.
Wat zou je er van vinden om in OOR (samen met mij) een topic te openen over overleden Russen (en Oekraïners)?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Dode rus met prison tattoo's...
[ twitter ]
Tja het is een hoop leed maar het nadeel is dat toch ongeveer 80% van de Russische bevolking achter deze operatie staat. Dus er zal nog heel wat leed bij komen voordat het ophoudt.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die boomstammen zag ik ook.
En ik lees ook vaak de overlijdensadvertenties van Russen en zie hun uitvaart (helden zijn ze, allemaal!).
Het is allemaal echt ongekend. Wat een leed zo'n inval brengt.
Wat zouden die daar moeten doen?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:13 schreef capricia het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen permanente vloot van de NAVO in de Zwarte Zee?
Dan kan je met dit twitterdraadje je lol al op. Allemaal bevestigde doden aan Russische kant.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zou je er van vinden om in OOR (samen met mij) een topic te openen over overleden Russen (en Oekraïners)?
Waarom zou dat überhaupt moeten? Wat heeft de NAVO daar te zoeken?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:13 schreef capricia het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen permanente vloot van de NAVO in de Zwarte Zee?
Ja. Ik ken er nog wel een paar.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan kan je met dit twitterdraadje je lol al op. Allemaal bevestigde doden aan Russische kant.
[ twitter ]
Beetje kijken. De boel in de gaten houden. Het is er niet echt pais en vree, zeg maar.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom zou dat überhaupt moeten? Wat heeft de NAVO daar te zoeken?
Boomstammen voor op een truck worden gebruikt om uit de modder te kunnen trekken, heeft niks met bepantsering te maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die stellages bouwde ze omdat de westerse antitank raketten een tank van boven aanvalt waar het armore het dunst is. Daarom dachten ze dat die stellage de impact zou opvangen en voor het echte armore zou ontploffen. Maar dat bleek niet echt te werken daarom zie je die stellages ook niet meer. Maar je hebt meer gekke dingen gezien zoals boomstammen aan de voorkant van trucks enzovoort. Het geeft gewoon aan dat ze behoorlijk bang zijn voor de westerse wapens die de Oekraïne geleverd heeft gekregen.
Dit is een goed youtubechannel waar uitgelegd wordt hoe verschillende wapens werken.
https://www.youtube.com/c/Taskandpurpose/videos
Zat. Liggen 3 NAVO landen aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er is meer NAVO kustlijn dan Russische kustlijn...quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij deed je in de eerste weken na 24 februari voor als iemand die vooral angstig was voor nucleaire escalatie maar valt ondertussen wel door de mand…quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ook omdat de T72 tanks opraken. Als een javalin (top attack) zo'n tank raakt explodeert regelmatig de gehele tank omdat de munitie in die tank dan massa-explodeert. Dat voorkomt veel leed want dan is de gehele tankbemanning op slag dood. Nu komen ze aanrollen met veel oudere tanks die uit te schakelen zijn met veel goedkoper wapens maar die verbranden vaak na "inslag" van de holle lading de bemanning. Als je dat overleeft krijg je te maken met ernstige brandwonden.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja het is een hoop leed maar het nadeel is dat toch ongeveer 80% van de Russische bevolking achter deze operatie staat. Dus er zal nog heel wat leed bij komen voordat het ophoudt.
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 22:38 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Bronvermelding van die een van meest corrupte landen claim aub.
110 miljoen navo inwoners wonen direct aan de zwarte zee, + willen alle andere landen lid worden van de navo die daarwonen (Georgie, oekraine)quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo belangrijk is/was de zwarte zee niet voor de NAVO.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:27 schreef Panthera. het volgende:
Of ze wel of geen vloot moeten stationeren laat ik aan de NAVO maar de belangen zijn daarmee al duidelijk.
Lekker boeiend, we declareren het gewoon bij het agressieve buurland wat nog een stuk corrupter is: Rusland.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 21:53 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dus daarom 12 biljoen laten stelen door het meest corrupte land ter wereld, wat een bedreiging is voor onze vrije democratie?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 21:53 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij zat er wel wat verbetering in afgelopen jaren maar russen zijn dacht ik nog corrupter en dat zal de zaak niet verbeteren in de bezette gebieden.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]altijd grappig als er om een "bron" wordt gevraagd als er iets negatiefs over Oekraïne wordt geplaatst, terwijl er niet getwijfeld wordt aan 99% van de posts hier met vage twitterberichtjes waar van alles wordt geclaimd zonder bronnen, omdat die pro-Oekraïne zijn.
Zoek eens op Google of Wikipedia op welke plaats Oekraïne staat op de corruptie-index. Het komt zelf na heel wat landen in Afrika, Midden-Oosten en Azië.
12 biljoen ging dat over.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dus daarom 12 triljoen laten stelen door het meest corrupte land ter wereld, wat een bedreiging is voor onze vrije democratie?
In Rusland kan je alles afkopen en omkopen als je het geld hebt.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens mij zat er wel wat verbetering in afgelopen jaren maar russen zijn dacht ik nog corrupter en dat zal de zaak niet verbeteren in de bezette gebieden.
Whataboutism. Het geld gaat naar Oekraïne en niet Rusland. Uit de pandora-papers bleek dat Zelensky en zijn inner circle ook lekkere graaiers zijn. En daar vertrouw je dan miljarden aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens mij zat er wel wat verbetering in afgelopen jaren maar russen zijn dacht ik nog corrupter en dat zal de zaak niet verbeteren in de bezette gebieden.
Tja, helaas weten alleen Fokkers dat...quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Whataboutism. Het geld gaat naar Oekraïne en niet Rusland. Uit de pandora-papers bleek dat Zelensky en zijn inner circle ook lekkere graaiers zijn. En daar vertrouw je dan miljarden aan.
En wat zeiden die papieren over poetin?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Whataboutism. Het geld gaat naar Oekraïne en niet Rusland. Uit de pandora-papers bleek dat Zelensky en zijn inner circle ook lekkere graaiers zijn. En daar vertrouw je dan miljarden aan.
Ow, ik wel hoor.quote:
Nogmaals: Whataboutism. Het geld gaat naar Oekraïne en niet Rusland of Poetin.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En wat zeiden die papieren over poetin?
ps zelensky was toen geen politici he slimmert, maar gewoon een artiest wie mensen ingehuurd had om zo goed mogelijk zijn geld te beheren (praat het niet goed).Dus prima toch, iemand slim met zijn geld om gaat, nooit meer belasting betalen dan nodig.
maar wat zeiden de pandora papers over rusland, poetin en zijn vrienden? Want die hebben dus heel rusland leeg geroofd, en dat vind je blijkbaar prima?
Zelenski is een grootgraaier, absoluut, maar ik wil ook noteren dat hij echt zijn best doet voor Oekraine.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij vooral om materieel wat ter beschikking wordt gesteld en weinig directe monetaire financiering.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het geld gaat naar Oekraïne en niet Rusland.
De russen die ze als kanonnenvoer gebruiken zeker niet neequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:22 schreef riazop het volgende:
De Oekraiense burger in het oosten, die is de lul. Maar wie kan dat wat schelen?
Het is wel wat meer dan belastingontduiking.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:25 schreef Barbusse het volgende:
Dus dat Zelensky er belastingconstructies op na houdt zoals iedere andere rijke artiest of zakenman is een bewijs voor....wat?
Er is mij niks bekend over dat landen geld sturen naar Oekraïne, alleen materieel. Ngo's zamelen wel geld in, maar dan ook om bv medisch materieel in te kopen om naar Oekraïne te sturen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij vooral om materieel wat ter beschikking wordt gesteld en weinig directe monetaire financiering.
Nogmaals, dat is bewijs voor...wat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Het is wel wat meer dan belastingontduiking.
Het is niet voor niets een "Special Meatgrinder Operation" meestal gebruik je varken of rund voor het gehakt maar de russen hebben een alternatief gevonden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
De russen die ze als kanonnenvoer gebruiken zeker niet nee
Je moet er gewoon heel realistisch naar kijkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:30 schreef Zwoerd het volgende:
Gaan we nu elke keer dezelfde discussie krijgen als er weer steun naar Oekraïne gaat?
Zo! Een kanaal met wel 14 hele abonneesquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Het is wel wat meer dan belastingontduiking.
Maar is is een opgaande lijn; je komt tenminste met ietsquote:RPAC FRANCE
14 abonnees
Je kan niet logisch na gaan denkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:33 schreef riazop het volgende:
[..]
Je moet er gewoon heel realistisch naar kijken
Iedereen probeert van deze oorlog beter te worden. Zelenski ook. Ik neem dat die man en zijn clan niet eens kwalijk. Hij heeft in het westen de publieke opinie (nog) in zijn hand en in ruil doet hij wat "het Westen" zegt.
Dat Zelenski wat geld opzij heeft gezet vind ik anders vrij logisch.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:35 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je kan niet logisch na gaan denken
Weinig gebeurt eigenlijk. Veel naweeën van de aanval op de luchtmachtbasis nog steeds, nog steeds niet 100% duidelijk waar het mee gebeurt is. Voor de rest nog wat depots, commando centra opgeblazen. Weinig spannendsquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat is het belangrijkste van wat ik heb gemist vandaag over deze oorlog?
Misschien dat vandaag uit satelietbeelden is gebleken dat de schade aan de vliegbasis op de krim aanzienlijk is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat is het belangrijkste van wat ik heb gemist vandaag over deze oorlog?
nee die burgers willen gelijk 12 biljoen overdragen aan rusland, dat willen ze graag, volgens jou?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Zelenski is een grootgraaier, absoluut, maar ik wil ook noteren dat hij echt zijn best doet voor Oekraine.
Die miljarden zijn vanuit het Amerikaanse belang vast goed besteed. Ook al zal de Zelanski clan hier een deel van graaien.
De Oekraiense burger in het oosten, die is de lul. Maar wie kan dat wat schelen?
Wat videos van drones die met granaatjes en Russische soldaten whack-o-mole spelen. Same old, same old.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weinig gebeurt eigenlijk. Veel naweeën van de aanval op de luchtmachtbasis nog steeds, nog steeds niet 100% duidelijk waar het mee gebeurt is. Voor de rest nog wat depots, commando centra opgeblazen. Weinig spannends
meeste van die burgers in het oosten (waar het front ligt) zijn russofoon, voelen zich Rus en een deel ervan wil weer bij Rusland.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nee die burgers willen gelijk 12 biljoen overdragen aan rusland, dat willen ze graag, volgens jou?
wat heeft zelensky als president gedaan, wat maakt dat hij corrupt is precies. Se man was een goed verdiend artiest. Ik heb ook een boekhouder, die voor mij regelt dat ik meer geld terug krijg (of nminder hoef te betalen dan nodig).quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:20 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nogmaals: Whataboutism. Het geld gaat naar Oekraïne en niet Rusland of Poetin.
nee die voelen zich niet rus, grotendeels zijn weggevlucht of afgevoerd de brugers. De seperatisten zijn russische soldaten op 'betaald vverlof'.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:43 schreef riazop het volgende:
[..]
meeste van die burgers in het oosten (waar het front ligt) zijn russofoon, voelen zich Rus en een deel ervan wil weer bij Rusland.
Daar zal Zelenski en zijn leger niet heel erg wakker van liggen dus.
Geloof ik niet (dat hij echt zijn best doet voor Oekraïne). Als hij echt gaf om het volk/land zou hij in eerste instantie geen oorlog geriskeerd hebben voor zoiets als een lidmaatschap van de NAVO of etnische Russen onderdrukken. Iemand die echt zijn best doet voor Oekraïne zou zich richten op de EU en tegelijkertijd zijn buurland te vriend houden door geen lid te willen worden van een militaire alliantie die je buurland als nummer 1 vijand ziet. Uit veel zaken blijkt dat hij niks om het Oekraïense volk geeft. Blijkt niet alleen uit het graaien, maar ook uit wat Amnesty blootlegde of dat hij fotoshoots houdt en champagne drinkt terwijl door je besluiten miljoenen Oekraïners zijn gevlucht of aan het front aan het sterven en lijden zijn. Dit alles is een dikke middelvinger naar het volk. Zelensky dient Brussel en Washington, niet het Oekraïense volk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Zelenski is een grootgraaier, absoluut, maar ik wil ook noteren dat hij echt zijn best doet voor Oekraine.
Die miljarden zijn vanuit het Amerikaanse belang vast goed besteed. Ook al zal de Zelanski clan hier een deel van graaien.
Als ze zich meer Rus dan Oekraïns voelen zijn ze welkom in Rusland.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:43 schreef riazop het volgende:
[..]
meeste van die burgers in het oosten (waar het front ligt) zijn russofoon, voelen zich Rus en een deel ervan wil weer bij Rusland.
Daar zal Zelenski en zijn leger niet heel erg wakker van liggen dus.
Holy guacamole wat een onzinquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:48 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Geloof ik niet (dat hij echt zijn best doet voor Oekraïne). Als hij echt gaf om het volk/land zou hij in eerste instantie geen oorlog geriskeerd hebben voor zoiets als een lidmaatschap van de NAVO of etnische Russen onderdrukken. Iemand die echt zijn best doet voor Oekraïne zou zich richten op de EU en tegelijkertijd zijn buurland te vriend houden door geen lid te willen worden van een militaire alliantie die je buurland als nummer 1 vijand ziet. Uit veel zaken blijkt dat hij niks om het Oekraïense volk geeft. Blijkt niet alleen uit het graaien, maar ook uit wat Amnesty blootlegde of dat hij fotoshoots houdt en champagne drinkt terwijl door je besluiten miljoenen Oekraïners zijn gevlucht of aan het front aan het sterven en lijden zijn. Dit alles is een dikke middelvinger naar het volk. Zelensky dient Brussel en Washington, niet het Oekraïense volk.
zelensky wilde niet bij de navo, riep nog op aan het westen (amerika) om geen onzin te praten over een invasie, en de rust te bewaren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:48 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Geloof ik niet (dat hij echt zijn best doet voor Oekraïne). Als hij echt gaf om het volk/land zou hij in eerste instantie geen oorlog geriskeerd hebben voor zoiets als een lidmaatschap van de NAVO of etnische Russen onderdrukken. Iemand die echt zijn best doet voor Oekraïne zou zich richten op de EU en tegelijkertijd zijn buurland te vriend houden door geen lid te willen worden van een militaire alliantie die je buurland als nummer 1 vijand ziet. Uit veel zaken blijkt dat hij niks om het Oekraïense volk geeft. Blijkt niet alleen uit het graaien, maar ook uit wat Amnesty blootlegde of dat hij fotoshoots houdt en champagne drinkt terwijl door je besluiten miljoenen Oekraïners zijn gevlucht of aan het front aan het sterven en lijden zijn. Dit alles is een dikke middelvinger naar het volk. Zelensky dient Brussel en Washington, niet het Oekraïense volk.
Ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:48 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
De veroverde gebieden zijn ook net Rusland.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als ze zich meer Rus dan Oekraïns voelen zijn ze welkom in Rusland.
Beetje laat om te trollen, niet dan?quote:
Waar ze dus geen kut leren, wss heb jij op dezelfde school gezeten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:56 schreef riazop het volgende:
[..]
De veroverde gebieden zijn ook net Rusland.
Ze betalen al in roebels in het zuiden, krijgen Russische paspoorten en hun kinderen gaan (weer) in het Russisch naar school vanaf september.
Ja dat gaat allemaal ook geheel vrijwillig natuurlijk. Met bloemetjes langs de weg staan voor de Russische bevrijders dit dat alles.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:56 schreef riazop het volgende:
[..]
De veroverde gebieden zijn ook net Rusland.
Ze betalen al in roebels in het zuiden, krijgen Russische paspoorten en hun kinderen gaan (weer) in het Russisch naar school vanaf september.
Dat zou hij wss wel doen jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja dat gaat allemaal ook geheel vrijwillig natuurlijk. Met bloemetjes langs de weg staan voor de Russische bevrijders dit dat alles.
Het is niet zo dat Russen mega slecht onderwijs hebben, tenminste mensen met een beetje geld en hoger onderwijs is gewoon goed.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar ze dus geen kut leren, wss heb jij op dezelfde school gezeten.
Ja en waren die niet allemaal vertrokken?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Russen mega slecht onderwijs hebben, tenminste mensen met een beetje geld en hoger onderwijs is gewoon goed.
Zeker niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja dat gaat allemaal ook geheel vrijwillig natuurlijk. ....
Hij wel ja.quote:
Ja logisch omdat het Oekrainsch gebied is retard..quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker niet.
Mede door de filtratiekampen worden de veroverde gebieden in hoog tempo gerussificeerd.
Voor de oorlog probeerde Zelenski in deze gebieden het omgekeerde trouwens.
En dit is gewoon lebensraum politiek. Fucking disgusting.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker niet.
Mede door de filtratiekampen worden de veroverde gebieden in hoog tempo gerussificeerd.
Voor de oorlog probeerde Zelenski in deze gebieden het omgekeerde trouwens.
Ik wijs je net op een whataboutism, kom je weer met een whataboutism en verval je in een ad hominem, omdat je er niet mee kan omgaan als er iets negatiefs over je idool wordt geplaatst. Poetin kan mij niks schelen hierin, hij is een oorlogsmisdadiger en corrupt. Wat denk je dat ik hier een altaar voor Poetin heb gebouwd met zijn foto's, kaarsjes en wierook erop?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 00:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat heeft zelensky als president gedaan, wat maakt dat hij corrupt is precies. Se man was een goed verdiend artiest. Ik heb ook een boekhouder, die voor mij regelt dat ik meer geld terug krijg (of nminder hoef te betalen dan nodig).
dus wat heeft dat te maken met corruptie. de pandora papers zoals jij ze noemt, grootste openbaring was Poetin zijn geld stromen.
Maar trollen als jou hebben dit vnaaf het begin genegeert. Net als dat er sterke verdenkingen zijn dat rusland (KGB) heeft geholpen met islam terrorisime in het westen, om het westen te destabiliseren.
Volgens Derk Sauer in zomergasten kwamen zijn kinderen op de russische scholen op een zo'n hoog niveau dat ze later geen enkele moeite hadden met topuniversiteiten waar ook ter wereld.quote:
wasquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja logisch omdat het Oekrainsch gebied is
En weer terug komt inshallah.quote:
Levensruimte hebben de Russen genoeg hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dit is gewoon lebensraum politiek.
Is. Niemand behalve Rusland erkent de onafhankelijkheid van die regio's.quote:
is nog steeds. Een terristen groep uit rusland, hebben niks te maken met oekrainers, die willen allemaal dat rusland weg gaat daar, zelfs in de kleine dorpen.quote:
referendumpje doen dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
is nog steeds. Een terristen groep uit rusland, hebben niks te maken met oekrainers, die willen allemaal dat rusland weg gaat daar, zelfs in de kleine dorpen.
Jij probeert ons te overtuigen dat lil kleine een artiest is, dus wat is wijsheid? Jammer man.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Levensruimte hebben de Russen genoeg hoor.
Zelenski probeerde zijn Russischsprekenden te oekrainiseren. Mislukt. Jammer man,.
Wat is dit voor fucking bullshit nu weer?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Zelenski probeerde zijn Russischsprekenden te oekrainiseren. Mislukt. Jammer man,.
zelfs rusland erkent het niet, wnat die willen die gebieden nu inlijven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is. Niemand behalve Rusland erkent de onafhankelijkheid van die regio's.
Ahh daar is de te verwachten altquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:09 schreef UitStraling het volgende:
De meeste mensen maakt het echt geen reet uit bij welk land ze horen, Oekraïne, Rusland, vul het land maar in, dat is meer iets voor de machtshebbers en spelertjes van Risk, het gewone volk wil een inkomen, welvaart, vrede, genoeg te eten en niet verkracht en/of gedood worden.
Tuurlijk. Trappen we eerst alle kolonisten er uit en mogen alle mensen die gevlucht zijn terugquote:
Allah is niet zo Akbar in die contreien dus hem aanroepen heeft geen zinquote:
Ach, volgens Rusland bestaat Oekraïne niet eens, dus waar hebben we het over he?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zelfs rusland erkent het niet, wnat die willen die gebieden nu inlijven.
ps seperatisten waren dus russische soldaten en geen bewoners van daar.
rusland financieert terrorisme, net als dat ze isis mogelijk gecreerd hebbben, taliban betaalde om amerikaanse soldaten dood te schieten.
BNW is een hoekje verder op.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
rusland financieert terrorisme, net als dat ze isis mogelijk gecreerd hebbben, taliban betaalde om amerikaanse soldaten dood te schieten.
Rusland ook, dus doei.quote:
ja, of van tierry of samen kussend.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:05 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik wijs je net op een whataboutism, kom je weer met een whataboutism en verval je in een ad hominem, omdat je er niet mee kan omgaan als er iets negatiefs over je idool wordt geplaatst. Poetin kan mij niks schelen hierin, hij is een oorlogsmisdadiger en corrupt. Wat denk je dat ik hier een altaar voor Poetin heb gebouwd met zijn foto's, kaarsjes en wierook erop?
Ok doei. Veel plezier daar.quote:
Is de oorlog al over dan?quote:
Veel van die vluchtelingen zitten nu in westerse landen. De meeste hebben zelfs al werk, zijn verbaasd over de hoge lonen hier en hun kinderen gaan al naar school en spreken de taal in luttele tijdquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk. Trappen we eerst alle kolonisten er uit en mogen alle mensen die gevlucht zijn terug
Zit wat in; trappen we alleen de kolonisten eruitquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Veel van die vluchtelingen zitten nu in westerse landen. De meeste hebben zelfs al werk, zijn verbaasd over de hoge lonen hier en hun kinderen gaan al naar school en spreken de taal in luttele tijd
Te denken dat daar nog veel ooit van teruggaan is wel héél erg naief. Maak je geen illusies: Die blijven. En wat ze gelijk hebben!
Ze zitten hier veel beter als onder dat corrupte Zelenski regime of onder de Russen.
Het is echt kotsmisselijk wat sommigen hier proberen goed te praten, en foute dingen in de schoenen schuiven van een land dat is binnen gevallen zonder enige duidelijke reden...quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:14 schreef OllieA het volgende:
En zo wordt zelfs ethnisch zuiveren goedgepraat.
Ahh juist die was er nog niet. Bingokaart weer vol.quote:
wat is bnw, dat rusland talbiban betaald eom amerikaanse soldaten te doden?quote:
Waarheen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja en waren die niet allemaal vertrokken?
Joh ga effe afkicken of zo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:27 schreef UitStraling het volgende:
Landsgrenzen afschaffen en gewoon weer een beetje normaal doen daar met elkaar, Nederlanders zijn ook slechts afstammelingen van de Yamnaya, zeker degenen met blauwe ogen en blond haar, en dat gebied is zowel Russisch als Oekraïens in veel latere tijden, de Urheimat van elke Europeaan.
Nu alleen nog Imagine van John Lennon , of anders Kumbaya, plaatsen en je illusie is compleetquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:27 schreef UitStraling het volgende:
Landsgrenzen afschaffen en gewoon weer een beetje normaal doen daar met elkaar, Nederlanders zijn ook slechts afstammelingen van de Yamnaya, zeker degenen met blauwe ogen en blond haar, en dat gebied is zowel Russisch als Oekraïens in veel latere tijden, de Urheimat van elke Europeaan.
Erm...hyperinflatie incoming much?quote:
Is best vet hoor, geschiedkundige Haplogroepen volgen, kom je best rare dingen tegen, je zou niet zeggen dat inwoners van Tsjaad en Ierland elkaars genetische verwanten zijn bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:41 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Nu alleen nog Imagine van John Lennon , of anders Kumbaya, plaatsen en je illusie is compleet
Staat dat ze nodig hebben om hun economie te stutten. Dus ja zal wel niet goed aflopen maar de sancties werken niet hoor...quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Erm...hyperinflatie incoming much?
Nou ik wens ze succes daarmee.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Staat dat ze nodig hebben om hun economie te stutten. Dus ja zal wel niet goed aflopen maar de sancties werken niet hoor...
Zal zo wel een verhaal komen van iemand dat iedereen zo graag Roebels wilt hebben en dat ze daarom moeten printen...
Ik ook maar het geeft gewoon aan dat hun economie door het putje aan het gaan is nu nog travelban naar de EU erbij en laat ze het maar lekker uitzoeken in Rusland. Klachten kunnen naar het Kremlin.quote:
Zal heus wel interessant leesvoer zijn voor sommigen, maar meer dan dat is het ook nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is best vet hoor, geschiedkundige Haplogroepen volgen, kom je best rare dingen tegen, je zou niet zeggen dat inwoners van Tsjaad en Ierland elkaars genetische verwanten zijn bijvoorbeeld.
https://www.cnbc.com/amp/(...)term-resilience.htmlquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 02:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ook maar het geeft gewoon aan dat hun economie door het putje aan het gaan is nu nog travelban naar de EU erbij en laat ze het maar lekker uitzoeken in Rusland. Klachten kunnen naar het Kremlin.
[ twitter ]
[ twitter ]
2 voorbeelden hoe bepaalde groepen in Rusland ernaar kijken. Laat die maar lekker boos worden.
quote:. Het Internationaal Monetair Fonds verhoogde vorige week de Russische bbp-raming voor 2022 met 2,5 procentpunt, wat betekent dat de economie dit jaar naar verwachting met 6% zal krimpen.
Veel economen zien echter langdurige kosten voor de Russische economie als gevolg van het vertrek van buitenlandse bedrijven, het verlies van de olie- en gasmarkten op lange termijn en de verminderde toegang tot kritieke invoer van technologie en inputs.
Er zit wel een kern van waarheid in. De Russische sprekende bevolking in het oosten werd behoorlijk gediscrimineerd en er dreigde zelfs dat de Russische taal geen erkende taal meer werd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is dit voor fucking bullshit nu weer?Het is onderdeel van Oekraïne, dus de inwoners zijn Oekraïns. C'est tout. Rusland heeft gewoon op te flikkeren daar.
Wij zijn ook vrienden met o.a. VAE en Saudi-Arabië en die financieren ook terrorisme en zijn bezig om een land genaamd Jemen aan puin te schieten. Wat is er op dat vlak zo erg aan Rusland?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
SA vecht in Jemen op uitnodiging van de Jemenitische overheid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 07:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Er zit wel een kern van waarheid in. De Russische sprekende bevolking in het oosten werd behoorlijk gediscrimineerd en er dreigde zelfs dat de Russische taal geen erkende taal meer werd.
[..]
Wij zijn ook vrienden met o.a. VAE en Saudi-Arabië en die financieren ook terrorisme en zijn bezig om een land genaamd Jemen aan puin te schieten. Wat is er op dat vlak zo erg aan Rusland?
Zeg maar alle zaken waarvan je in Rusland nooit verzekerd bent dankzij de corrupte, dictatoriale regimes waar dat land een patent op lijkt te hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:09 schreef UitStraling het volgende:
De meeste mensen maakt het echt geen reet uit bij welk land ze horen, Oekraïne, Rusland, vul het land maar in, dat is meer iets voor de machtshebbers en spelertjes van Risk, het gewone volk wil een inkomen, welvaart, vrede, genoeg te eten en niet verkracht en/of gedood worden.
https://en.m.wikipedia.or(...)0and%20its%20leaders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:38 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je doet hier gewoon aan geschiedvervalsing, wij waren het die aanvankelijk jihadistische groepen steunden om regime-change te realiseren. Rusland maakte daar een einde aan.
Maar ach, jij wilt blijkbaar klimaatverandering doen versnellen, onze vrijheid van meningsuiting afnemen, armoede zien stijgen, tabak voor kinderen en pedofilie legaliseren en wilt dat bejaarden hun adem inhouden om stikstof te reduceren, en dat allemaal voor Zelensky, sorry zijn baas Biden.
Hoeveel Oekraïnse vluchtelingen heb jij eigenlijk al gesproken? Mijn vriendin heeft er vanwege haar werk dagelijks mee te maken, zowel kinderen als hun ouders. De heimwee is groot; ze willen liever vandaag dan morgen terug naar huis en bij gesprekken met ouders over hun kinderen is een tolk absoluut noodzakelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Veel van die vluchtelingen zitten nu in westerse landen. De meeste hebben zelfs al werk, zijn verbaasd over de hoge lonen hier en hun kinderen gaan al naar school en spreken de taal in luttele tijd
Te denken dat daar nog veel ooit van teruggaan is wel héél erg naief. Maak je geen illusies: Die blijven. En wat ze gelijk hebben!
Ze zitten hier veel beter als onder dat corrupte Zelenski regime of onder de Russen.
Murricah bad!quote:
Ja, we moeten hier wellicht ook maar eens steden bombarderen om plaats te maken voor nieuwbouwquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 07:57 schreef Idisrom het volgende:
In Marioepol hebben ze gelukkig geen last van de door het Centraal Gezag in Den Haag bedachte stikstofregels.
Hier wordt het woningentekort tenminste wel opgelost.
Dat is een terecht punt. De invasie van Irak was en is desastreus. Overigens was daar ook de helft van het westen op tegen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nouja. Ik ben behoorlijk anti-Rusland in deze, maar het valt toch lastig te ontkennen dat vooral de neocons/havikken in Amerika hebben meegeholpen aan de groei van het jihadisme.
Niet alleen Irak. De avontuurtjes van de VS in het buitenland hebben nogal slecht uitgepakt in het algemeen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is een terecht punt. De invasie van Irak was en is desastreus. Overigens was daar ook de helft van het westen op tegen.
Niemand treurde om saddam maar hoe naïef en onvoorbereid de VS de omwenteling naar democratie hebben aangepakt is echt crimineel.
Dat gebeurt nu ook in mijn ogen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is een terecht punt. De invasie van Irak was en is desastreus. Overigens was daar ook de helft van het westen op tegen.
Niemand treurde om saddam maar hoe naïef en onvoorbereid de VS de omwenteling naar democratie hebben aangepakt is echt crimineel.
Dus in feite vind je dat immigranten die naar Nederland komen niet hoeven te integrerenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze hoeven de taal niet te spreken van jou.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Ja, en bij voorkeur allemaal in hetzelfde gebied wonen, zodat Oekraïne dat later kan annexeren, met jouw toestemming...quote:Te denken dat daar nog veel ooit van teruggaan is wel héél erg naief. Maak je geen illusies: Die blijven. En wat ze gelijk hebben!
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar tabak rokende kinderen die slachtoffer worden van pedofielen en bejaarden die hun adem moeten inhouden vanwege stikstof?
Ik ben nooit voorstander van de inval in Irak geweest, wel van de Amerikaanse inval in Afghanistan. Wat mij betreft hadden ze het daar echter bij de jacht op Bin Laden gehouden en was de rest van het westen daar weggebleven. Wij hebben niets te zoeken in dergelijke achtergebleven, tribale samenlevingen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
lees jij je eigen bronnen ook:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 02:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/amp/(...)term-resilience.html
[..]
Ja ik las het.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
lees jij je eigen bronnen ook:
"As a result of the business retreat, Russia has lost companies representing ~40% of its GDP, reversing nearly all of three decades worth of foreign investment and buttressing unprecedented simultaneous capital and population flight in a mass exodus of Russia's economic base."
"Defeatist headlines arguing that Russia's economy has bounced back are simply not factual – the facts are that, by any metric and on any level, the Russian economy is reeling, and now is not the time to step on the brakes."
The Russian Embassy in London was not immediately available to comment on the Yale University study's findings when contacted by CNBC.[/u]
Tobias schreef dat, post was zo krankzinnig dat die verwijderd is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over?
Door Rusland ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu ook in mijn ogen.
Utopie, schijnt dat de mensheid daar moeite mee heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:27 schreef UitStraling het volgende:
Bizar wat een bende nietsontziende zwakzinnige barbaren die Russen toch zijn. Maar goed, de mensen in de bezette gebieden die Russisch willen zijn worden in ieder geval niet/minder verkracht en vermoord, dus ze boffen maar in vergelijking met wat de Oekraïeners mogen ervaren.quote:"Ze hebben alles gestolen"
Tussen de klachtenmails duiken ook enkele getuigenissen op van inwoners uit de regio's Donetsk en Loegansk. In die regio wonen ook heel wat mensen die zich willen aansluiten bij de Russische Federatie. Toch lijken ook velen onder hen niet opgezet met de manier waarop de Russische troepen de regio "bevrijd hebben".
"Ik stuur u nogmaals om de gruweldaden en plunderingen door het Russische leger onder de aandacht te brengen. Wij wonen in Donetsk en zijn burgers van de Russische Federatie. Begin april drongen Russische troepen ons dorp binnen. De volgende dag zag mijn moeder een echte gruweldaad: een tank sloopte ons hek en de poort van een hangar. Die viel op onze wagens die in de garage stonden. Alles werd gestolen: gereedschap, reserveonderdelen en condooms. Zeg me, zijn dit mensen?"
Ook Yulia, een inwoner uit Loegansk contacteerde het parket met klachten over diefstal en plunderingen. "Dappere soldaten kwamen na 8 maart ons dorp binnen en bestalen een school, een kleuterschool, drie winkels, een apotheek en boeren. Ze hebben daarna twee weken in ons huis gewoond en al onze eigendommen eruit meegenomen, zelfs speelgoed en versleten dingen."
En ondertussen sier maken met propaganda filmpjes over de herbouw van Mariupol....quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:10 schreef J.B. het volgende:
"Behandel mijn kinderen niet als dieren": klachtenmails aan Russisch militair parket brengen wantoestanden aan het licht
https://www.vrt.be/vrtnws(...)air-parket-gekraakt/
Dat mensen klaagden over de behandeling van soldaten is hier al langs gekomen, maar het blijkt dat de Russische beestenbende ook de mensen die ze komen 'bevrijden' in de DPR en LPR bepaald niet ontzien:
[..]
Bizar wat een bende nietsontziende zwakzinnige barbaren die Russen toch zijn. Maar goed, de mensen in de bezette gebieden die Russisch willen zijn worden in ieder geval niet/minder verkracht en vermoord, dus ze boffen maar in vergelijking met wat de Oekraïeners mogen ervaren.
Gelukkig hebben ze nu wel Russofone schooltjes, dat is ook iets waard.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:10 schreef J.B. het volgende:
"Behandel mijn kinderen niet als dieren": klachtenmails aan Russisch militair parket brengen wantoestanden aan het licht
https://www.vrt.be/vrtnws(...)air-parket-gekraakt/
Dat mensen klaagden over de behandeling van soldaten is hier al langs gekomen, maar het blijkt dat de Russische beestenbende ook de mensen die ze komen 'bevrijden' in de DPR en LPR bepaald niet ontzien:
[..]
Bizar wat een bende nietsontziende zwakzinnige barbaren die Russen toch zijn. Maar goed, de mensen in de bezette gebieden die Russisch willen zijn worden in ieder geval niet/minder verkracht en vermoord, dus ze boffen maar in vergelijking met wat de Oekraïeners mogen ervaren.
Misschien zijn ze hierna iets minder naief over dat prachtige Rusland.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze nu wel Russofone schooltjes, dat is ook iets waard.
Ze laten criminelen ook vechten, want de gevangenissen zitten vrij vol.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:33 schreef ExTec het volgende:
Ondertussen worden de laatste zogenaamde "russofonen" geronseld om als vers kanonnenvoer te dienen.
[ twitter ]
Waar gebeurt dat dan? In Oekraine ondersteund het westen de regering/leger op verzoek van Oekraine zelf.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu ook in mijn ogen.
Mooi ook dat ze nazi Einsatztruppen en tiktokkende haatbaarden achter zich hebben die hen dwingen voor moedertje Rusland te sneuvelen, dat moet hen toch wel met gloeiende trots en patriottisme vervullen!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:33 schreef ExTec het volgende:
Ondertussen worden de laatste zogenaamde "russofonen" geronseld om als vers kanonnenvoer te dienen.
[ twitter ]
Het is maar het begin. Westerse bedrijvigheid in Rusland blijft maar afnemen. We gaan flink minder olie en gas afnemen. Sancties blijven in stand. Rusland zoekt haar heil in Azie maar ik geloof niet dat het daar beter van wordt. Alsof een China niet gaat profiteren van een zwak Rusland.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 02:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/amp/(...)term-resilience.html
[..]
Van Vietnam, Grenada tot Libië, Syrië etc. Nu zitten de Amerikanen ook weer in Somalië. Tja als je de Scherrif wil uithangen op het wereldtoneel zul je wel moeten om de zaak te beheersen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben nooit voorstander van de inval in Irak geweest, wel van de Amerikaanse inval in Afghanistan. Wat mij betreft hadden ze het daar echter bij de jacht op Bin Laden gehouden en was de rest van het westen daar weggebleven. Wij hebben niets te zoeken in dergelijke achtergebleven, tribale samenlevingen.
Ik zie geen beter alternatief eerlijk gezegd; misdadige volkeren als de Russen en Chinezen wil je niet de rol van "politieagent van de wereld" geven en wij Europeanen zijn er te soft en laf voor. Met ons koloniale verleden zou die rol ons overigens ook niet in dank afgenomen worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Van Vietnam, Grenada tot Libië, Syrië etc. Nu zitten de Amerikanen ook weer in Somalië. Tja als je de Scherrif wil uithangen op het wereldtoneel zul je wel moeten om de zaak te beheersen.
Het is natuurlijk allemaal niet goed te praten. Hypocriet is het wel. Maar doen de VS het niet zijn het de Russen/China die deze rol proberen over te nemen. En daar sta je totaal niet op te wachten. En daarmee kies je dan de kant van de VS ook al weet je in het achterhoofd dat het natuurlijk ook niet klopt.
Wat is er hypocriet aan de wereldorde die de VS projecteert verkiezen boven die van de onversneden dictaturen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:49 schreef Cherni het volgende:
Hypocriet is het wel. Maar doen de VS het niet zijn het de Russen/China die deze rol proberen over te nemen. En daar sta je totaal niet op te wachten. En daarmee kies je dan de kant van de VS ook al weet je in het achterhoofd dat het natuurlijk ook niet klopt.
Ik weet niet of de EU te soft zou zijn. Ik denk dat het meer te maken heeft met de verdeeldheid en verschillende belangen, diverse verschillende culturen en daarmee de taal etc die dit allemaal belemmeren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie geen beter alternatief eerlijk gezegd; misdadige volkeren als de Russen en Chinezen wil je niet de rol van "politieagent van de wereld" geven en wij Europeanen zijn er te soft en laf voor. Met ons koloniale verleden zou die rol ons overigens ook niet in dank afgenomen worden.
Hypocriet in de zin van oorlog voeren en burgerslachtoffers.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is er hypocriet aan de wereldorde die de VS projecteert verkiezen boven die van de onversneden dictaturen?
Ikzelf doe er niet moeilijk over dat die way of life gewoon beter is.
En dat vind vrijwel iedereen op deze planeet, zelfs. Mensen stemmen met hun voeten, zoek maar op hoeveel mensen er per maand naar de VS/EU gaan, en hoeveel mensen naar rus/china.
Alle EU lidstaten hebben in principe maar één essentieel belang; grondstoffen. Die hebben we in de EU immers zo goed als niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet niet of de EU te soft zou zijn. Ik denk dat het meer te maken heeft met de verdeeldheid en verschillende belangen, diverse verschillende culturen en daarmee de taal etc die dit allemaal belemmeren.
Wat je zelf zegt, je kan niet de Sheriff uithangen zonder af en toe klop te moeten geven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hypocriet in de zin van oorlog voeren en burgerslachtoffers.
Dat klopt. We accepteren het van de VS vanwege hun way of life dat haaks staat op Rusland/China waarvan ik in iedergeval niet aan moet denken dat landen als Rusland/China deze rol gaan overnemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat je zelf zegt, je kan niet de Sheriff uithangen zonder af en toe klop te moeten geven.
En helaas is de Sheriff mens, maakt fouten, variërend van de 2de golf oorlog, zeer laakbaar, tot aan afghanistan, schrijnend naïef wel even democratie gaan brengen.
En als ze er al zijn hebben ze vaak last van het Nimby syndroom in de EU. Lithiumwinning is daar een goed voorbeeld van. Lithium erts is er wel maar mining willen we nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Alle EU lidstaten hebben in principe maar één essentieel belang; grondstoffen. Die hebben we in de EU immers zo goed als niet.
Dat kunnen ze ook gewoon helemaal niet. Europa zit niet in de VS' hegemonie omdat er op elke straathoek een marinier staat. De minds and harts. rus zet wel een soldaat op elke straathoek. Factoren zijn economie, cultuur, militair. rus heeft geen van die 3, china alleen (nog) economie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat klopt. We accepteren het van de VS vanwege hun way of life dat haaks staat op Rusland/China waarvan ik in iedergeval niet aan moet denken dat landen als Rusland/China deze rol gaan overnemen.
Niemand ging naar Afghanistan om even democratie te brengenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat je zelf zegt, je kan niet de Sheriff uithangen zonder af en toe klop te moeten geven.
En helaas is de Sheriff mens, maakt fouten, variërend van de 2de golf oorlog, zeer laakbaar, tot aan afghanistan, schrijnend naïef wel even democratie gaan brengen.
Distinction without a differencequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:25 schreef sp3c het volgende:
daarna wisten we niet echt wat we ermee aan moesten
Precies, NL moet Rusland annexeren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:27 schreef UitStraling het volgende:
Ja tuurlijk, maar de voorbereiding en gereedheid tot oorlog is ws stevig gevoedt door de VS. Allemaal op de achtergrond.quote:
Iemand vraagt je om een bron en jouw antwoord is "nee jij, oh en Oekraïne is corrupt!"quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]altijd grappig als er om een "bron" wordt gevraagd als er iets negatiefs over Oekraïne wordt geplaatst, terwijl er niet getwijfeld wordt aan 99% van de posts hier met vage twitterberichtjes waar van alles wordt geclaimd zonder bronnen, omdat die pro-Oekraïne zijn.
Zoek eens op Google of Wikipedia op welke plaats Oekraïne staat op de corruptie-index. Het komt zelf na heel wat landen in Afrika, Midden-Oosten en Azië.
Afghanistan was vooral de voedingsbodem voor terrorisme wegnemen. En dat is aardig goed gelukt, de geweldsspiraal is verdwenen en wat we zien aan terrorisme is niet meer gelinkt aan Afghanistan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
En eigenlijk is het ook nog bewonderenswaardig, dat we dat graag willen en dus vaak halfhartig proberen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:32 schreef Wantie het volgende:
Dat het westen Afghanistan zelf tot een stabiele democratie zou kunnen maken is inderdaad naïef geweest en uiteindelijk niet gelukt.
Het is weer eens verfrissend "zelensky bad, homo, graaier" ja. Hebben we nog niet eerder gehoord en heeft ook echt heel veel te maken met het conflict.quote:
Oekraïne zit in de verdrukking, zoveel is duidelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar de voorbereiding en gereedheid tot oorlog is ws stevig gevoedt door de VS. Allemaal op de achtergrond.
Zie het als zelf het land betreden is al een paar keer op een teleurstelling afgelopen. Maar hoe het nu gaat zie ik nog geen fleurende democratie in Oekraïne opleven.
De russofone van de zuid en oost oekraine waren daar geen immigrantenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus in feite vind je dat immigranten die naar Nederland komen niet hoeven te integreren
Er zijn volken die hun eigen taal en cultuur heel belangrijk vinden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze nu wel Russofone schooltjes, dat is ook iets waard.
Dat waren ze wel, na de genocide van Stalin zijn daar Russen heen getrokken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:41 schreef riazop het volgende:
[..]
De russofone van de zuid en oost oekraine waren daar geen immigranten
En in Friesland wonen geen Nederlanders, maar Friezen..quote:In de Krim wel trouwens, maar daar zaten geen Oekrainers maar Tataren
Rusland heeft 20 % vd Oekraine in handenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:45 schreef Joppiez het volgende:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:45 schreef Joppiez het volgende:
Wat een blamage voor de regering. Ondertussen tienduizenden dode militairen, enorme schade aan het leger en geopolitiek bijna niks extra's bereikt dan dat het al had in 2014.
De hypocrisie begint bij het valse gejammer over burgerslachtoffers.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is er hypocriet aan de wereldorde die de VS projecteert verkiezen boven die van de onversneden dictaturen? ...
Jij doet een claim. Namelijk dat de VS veel burgerslachtoffers maakt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:50 schreef riazop het volgende:
[..]
De hypocrisie begint bij het valse gejammer over burgerslachtoffers.
Bestudeer de Amerikaanse collateral damage maar eens. Of hun droonaanvallen waarmee ze wereldwijd mensen vermoorden zonder vorm van proces.
260.000 in irak . Begin daar es meequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij doet een claim. Namelijk dat de VS veel burgerslachtoffers maakt.
Dan moet je niet aan anderen vragen om de cijfers te bestuderen. Dat moet je zelf doen.
Democratie is meer dan stemmen. Kijk maar naar rus, daar mogen ze ook stemmen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:36 schreef sp3c het volgende:
De democratie was echt het probleem niet, ik ken verhalen van figuren die dagen door de woestijn hebben gelopen omdat ze per se moesten stemmen
Ah, de compleet idiote voorstelling van zaken dat in een oorlogssituatie er eerst een rechtszaak gestart moet worden voor je de trekker over mag halen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:50 schreef riazop het volgende:
Of hun droonaanvallen waarmee ze wereldwijd mensen vermoorden zonder vorm van proces.
Ja, doen ze.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Rusland heeft 20 % vd Oekraine in handen
De Hollandse gezinnen betalen jaarlijks +5000 extra an energie
Die sancties werken hoor!!
Wat er vooral gebeurd is, is dat het aantal moorden flink toenam. Het gaat dan om onderling geweld, geweld tussen mensen met de Irakese afkomst.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:55 schreef riazop het volgende:
[..]
260.000 in irak . Begin daar es mee
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War
quote:The article reports that the numbers translate to 76 killings per 100,000 people in Baghdad, compared to 39 in Bogotá, Colombia, 7.5 in New York City, and 2.4 in neighboring Jordan. The article states that there were 3.0 killings per 100,000 people in Baghdad in 2002 (the year before the war). Morgues surveyed in other parts of Iraq also reported large increases in the number of homicides. Karbala, south of Baghdad, increased from an average of one homicide per month in 2002 to an average of 55 per month in the year following the invasion; in Tikrit, north of Baghdad, where there were no homicides in 2002, the rate had grown to an average of 17 per month; in the northern province of Kirkuk, the rate had increased from 3 per month in 2002 to 34 per month in the survey period.[231]
je bedoelt dat ze dat van zichzelf moesten?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:36 schreef sp3c het volgende:
Het is meer dat we er de adem niet voor hebben dan dat het naïef of onmogelijk was ofzo
De democratie was echt het probleem niet, ik ken verhalen van figuren die dagen door de woestijn hebben gelopen omdat ze per se moesten stemmen
Zeker, door de hoge energiekosten wordt er eindelijk vaart gezet achter de energietransitie waardoor we de Russen definitief de vinger kunnen geven. Een recessie zou ook wel goed uitkomen om werknemers vrij te spelen, heb van de week offertes aangevraagd om extra zonnepanelen bij te leggen en de meesten laten weten dat de vraag nu zo hoog is dat ze geen werk meer kunnen aannemen. Op naar 100% elektrisch, laat de Russen hun gas maar lekker houden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar eigenlijk ben je dus gewoon aan het janken dat je het vervelend vind dat bepaalde dingen duurder wordenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje van Joe Blogs in post 149.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zeker, door de hoge energiekosten wordt er eindelijk vaart gezet achter de energietransitie waardoor we de Russen definitief de vinger kunnen geven. Een recessie zou ook wel goed uitkomen om werknemers vrij te spelen, heb van de week offertes aangevraagd om extra zonnepanelen bij te leggen en de meesten laten weten dat de vraag nu zo hoog is dat ze geen werk meer kunnen aannemen. Op naar 100% elektrisch, laat de Russen hun gas maar lekker houden.
En ons gas dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje van Joe Blogs in post 149.
Olie prijs daalt al weer rap, als het rond de 65 per vat staat, is rus zo failliet als een ui. Kunnen ze beneden kostprijs gaan leveren aan india & china.
of van moeder de vrouw ofzo, niet van ons iig, dat kwam echt vanuit de Afghanen zelfquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:02 schreef stalybridge het volgende:
[..]
je bedoelt dat ze dat van zichzelf moesten?
Democratie is ook het breed genoeg gedragen concept dat er meer is dan alleen je eigen stam.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
of van moeder de vrouw ofzo, niet van ons iig, dat kwam echt vanuit de Afghanen zelf
dat zeg ik, democratie an sich is het probleem nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Democratie is meer dan stemmen. Kijk maar naar rus, daar mogen ze ook stemmen.
Daar hebben wij last van, maar dat heeft voor de rest geen impact op het down the drain gaan van de rus overheids financiën.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Olie kan wel $65 per vat worden maar dat doet niks af aan een eventueel gas tekort.
Jammer genoeg te goed. Hopelijk krijgt het russische regime snel meer LNG liquifactie capaciteit en dito LNG tankers beschikbaar want de strijd moet nog wel minstens enkele jaren voortgaan en dat moet gefinancierd worden. In AZie is LNG erg gewild maar ze worden nu outpriced door europa, daar ligt de groeimarkt voor het regime.quote:
Mij niet gezien. Laat de Oekraïners het eerst maar denazificeren.quote:
Daar een paar eeuwen gaan zitten vind allerhande volk niet leuk, die gaan dan piepen over "kolonisatie".quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:20 schreef sp3c het volgende:
we hadden alleen het geduld niet om het af te maken
ja dan moet je thuisblijvenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar een paar eeuwen gaan zitten vind allerhande volk niet leuk, die gaan dan piepen over "kolonisatie".
https://www.telegraaf.nl/(...)fexport-sinds-oorlogquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar hebben wij last van, maar dat heeft voor de rest geen impact op het down the drain gaan van de rus overheids financiën.
Nu pas?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:07 schreef polderturk het volgende:
De Russische invasie begint te mislukken.
[ twitter ]
Blijkbaar wel. Anders hadden ze de terroristen af kunnen blazen en op kunnen rotten, hadden ze er niet zo lang hoeven blijven zitten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:25 schreef sp3c het volgende:
punt is dat democratie brengen het probleem niet was en het doel ook niet
ok finequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Anders hadden ze de terroristen af kunnen blazen en op kunnen rotten, hadden ze er niet zo lang hoeven blijven zitten.
Dat was mijn antwoord niet. Het is algemeen bekend dat Oekraïne corrupt is (wordt zelfs niet door Zelensky-fans ontkend) en ik heb die user gewoon aanwijzingen gegeven waar hij die bronnen kan vinden (corruptie-index Wikipedia en op Google zoeken geeft ook genoeg resultaten met betrouwbare bronnen). Je bent er altijd snel bij om degenen die hierin neutraal/kritisch staan te berispen om bronnen, maar dat letterlijk elk deeltje 99% gevuld wordt met vage twitterberichtjes of posts zonder bronnen die pro-Oekraïne/anti-Rusland zijn, daar zeg je dan niks over. Je stelt je zeer streng op tegenover diegene die neutraal/kritisch staan in deze oorlog en bent heel erg coulant met de andere kant zelfs als die vervallen in schelden en op de man spelen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand vraagt je om een bron en jouw antwoord is "nee jij, oh en Oekraïne is corrupt!"
Het is tijd voor de b kant van de cassette, de rest hebben we nu wel gehoord.
Cope cages/Cage armour/Slat armour werkt dan ook gewoon tegen bepaalde typen munitie.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank. Ik heb vaak uitleg nodig bij fotos.
Weet je nog die stellages die de Russen op hun tanks bouwden (of misschien nog doen), omdat ze dachten dat ze daarmee de raketten aftroefden? Daar had ik eerst ook uitleg bij nodig.
Ik kon me niet voorstellen dat mensen zo kunnen denken.
Het is potato, potato.quote:
Jawel, maar gejank a'la:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:36 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat was mijn antwoord niet. Het is algemeen bekend dat Oekraïne corrupt is (wordt zelfs niet door Zelensky-fans ontkend) en ik heb die user gewoon aanwijzingen gegeven waar hij die bronnen kan vinden (corruptie-index Wikipedia en op Google zoeken geeft ook genoeg resultaten met betrouwbare bronnen).
quote:Ze zijn daar corrupt!!!!
quote:Dat is niet relevant.
Gaat gewoon heel snel vervelen.quote:HAHAHAHAHA, ZIE JE WEL DAT IK NIET MAG ZEGGEN DAT ZE CORRUPT ZIJN!
Als het allemaal zo nauw aan komt, dan kan ik mij niet voorstellen dat een paar houten balken en een stuk hekwerk effectief is:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Cope cages/Cage armour/Slat armour werkt dan ook gewoon tegen bepaalde typen munitie.
Afmetingen komen nauw. Anders werkt het contra productief.
Hetzelfde geld voor apllique/add-on armour. Al is het een boomstam.
Verwacht alleen niet dat je een tandem-lading ermee tegenhoudt.
Dat de twitter-experts hier anders denken geeft een beetje aan waar je hier 500 posts per topic mee te maken
Amerikaan:
[ afbeelding ]
Canadees:
[ afbeelding ]
Nee, dat is niet voldoende. Als je het klimaat in het land niet verandert, dan komt gewoon de volgende generatie terroristen tevoorschijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Anders hadden ze de terroristen af kunnen blazen en op kunnen rotten, hadden ze er niet zo lang hoeven blijven zitten.
Maar er is dan ook echt helemaal niemand hier die ontkent dat Oekraïne corrupt is. Dat het land problemen heeft met z'n democratische stelsel, ga zo maar door.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:36 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat was mijn antwoord niet. Het is algemeen bekend dat Oekraïne corrupt is (wordt zelfs niet door Zelensky-fans ontkend) en ik heb die user gewoon aanwijzingen gegeven waar hij die bronnen kan vinden (corruptie-index Wikipedia en op Google zoeken geeft ook genoeg resultaten met betrouwbare bronnen). Je bent er altijd snel bij om degenen die hierin neutraal/kritisch staan te berispen om bronnen, maar dat letterlijk elk deeltje 99% gevuld wordt met vage twitterberichtjes of posts zonder bronnen die pro-Oekraïne/anti-Rusland zijn, daar zeg je dan niks over. Je stelt je zeer streng op tegenover diegene die neutraal/kritisch staan in deze oorlog en bent heel erg coulant met de andere kant zelfs als die vervallen in schelden en op de man spelen.
Wij westerse landen moeten gewoon niet denken dat democratie de oplossing is voor de hele wereld. Verschillende culturen , verschillende leiderschapsstijlen die werken. En dat is bij Oekraïne al op het randje. Wat werkt beter, de corrupte Rusland stijl of de "open" westerse democratische.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is potato, potato.
Je blaast wat terroristen af, en kijk nu, vervelend, ze blijven komen.
Dan moet je wat gaan bedenken. En een echte democratie zou dat oplossen. Of shura, als je dat wil. Wmb een puur semantische discussie.
Kern is: mensen daar moeten anders willen. En willen ze dat niet, houd het op.
willen ze welquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is potato, potato.
Je blaast wat terroristen af, en kijk nu, vervelend, ze blijven komen.
Dan moet je wat gaan bedenken. En een echte democratie zou dat oplossen. Of shura, als je dat wil. Wmb een puur semantische discussie.
Kern is: mensen daar moeten anders willen. En willen ze dat niet, houd het op.
Wat is je definitie van "oplossing" en wanneer "werkt" iets?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:46 schreef bleiblei het volgende:
Wij westerse landen moeten gewoon niet denken dat democratie de oplossing is voor de hele wereld. Verschillende culturen , verschillende leiderschapsstijlen die werken. En dat is bij Oekraïne al op het randje. Wat werkt beter, de corrupte Rusland stijl of de "open" westerse democratische.
Maar dan zijn we het er toch over eens dat niet genoeg van de mensen aldaar dat willen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:47 schreef sp3c het volgende:
ze willen alleen niet opgeblazen worden bij alles wat ze doen
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Democratie is ook het breed genoeg gedragen concept dat er meer is dan alleen je eigen stam.
En als je dan toch weer met wat narcisten aan de top eindigt, die alleen de eigen stam verrijken, wordt dat concept blijkbaar niet breed genoeg gedragen.
En op basis waarvan zou je zijn berichten kunnen en morgen verwijderen? Persoonlijke en vrije interpretatie van de policy?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar er is dan ook echt helemaal niemand hier die ontkent dat Oekraïne corrupt is. Dat het land problemen heeft met z'n democratische stelsel, ga zo maar door.
Dat hoef je echter niet constant te herhalen als zijnde een antwoord op "xx" want dat is wel wat je doet.
En als in streng was geweest had ik de helft van je posts weg kunnen gooien. Tegengeluid is hier welkom, wat, zelfs gewenst. Maar dan moet het wel feitelijk blijven en ik kan er verdomd weinig aan doen dat de, zal ik het eerbiedig de Oekraïne sceptici noemen, zelden tot nooit op de inhoud in gaan maar bronloos stellingen of argumenten in de strijd gooien.
Net zo min dat Hahaha orks dood!?? (al dan niet met of zonder bron) net zo taffeskut is. Het is hier geen speeltuin.
Iets werkt als het (ongeacht de democratisch gekozen leider) in stand blijft als de "bevrijder" zich omdraait en vertrekt. En een oplossing is vanuit "ons" beeld, als een land zich draait naar een systeem waar wij ons comfortabel bij voelen en waar wij zonder problemen zaken mee kunnen doen zoals wij gewend zijn. Ergo. Een kapitalistisch/democratisch systeem. En dus niet 1 mannetje die bepaald wat hem uit komt en met wiens grillen je te dealen hebt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "oplossing" en wanneer "werkt" iets?
klopt, al heb ik al even niets meer verwijderd in dit topic.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En op basis waarvan zou je zijn berichten kunnen en morgen verwijderen? Persoonlijke en vrije interpretatie van de policy?
Misschien moeten die kritische users dan iets meer aan bronvermelding/onderbouwng doen. Zo simpel is dat. Al lijkt het er op dat daar enigszins gehoor aan wordt gegeven. Waarvoor dankquote:Iedere kritische user is hier vogelvrij, geen moderator die ooit ingrijpt. Andersom uit iedere willekeurige halve zool de grootste beledigingen, herhaalt onzin van twitter zonder enige context. Verheerlijken dood en geweld. Waar ben je dan?
goed argument, geen idee wat je wil zeggen.quote:En dan niet komen met 'zet maar een TR' want andersom ben je er altijd als de kippen bij.
Je bedoeld dus stabiliteit?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:58 schreef bleiblei het volgende:
Iets werkt als het (ongeacht de democratisch gekozen leider) in stand blijft als de "bevrijder" zich omdraait en vertrekt.
niet echtquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dan zijn we het er toch over eens dat niet genoeg van de mensen aldaar dat willen?
[..]
Het is wel “het” Ibiezzz van Russia. Oligarchen hebben er zeer veel in geïnvesteerd om het zo mooi te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mij niet gezien. Laat de Oekraïners het eerst maar denazificeren.
Waarom dreig je dan toch met verwijderen en kies je ervoor specifiek deze user aan te spreken?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
klopt, al heb ik al even niets meer verwijderd in dit topic.
[..]
Misschien moeten die kritische users dan iets meer aan bronvermelding/onderbouwng doen. Zo simpel is dat. Al lijkt het er op dat daar enigszins gehoor aan wordt gegeven. Waarvoor dank
[..]
goed argument, geen idee wat je wil zeggen.
En wat me nog het meest verbaast is dat je blijkbaar helemaal niet inziet dat de publieke opinie op de hand van Oekraïne is. Je weet wel, dat land dat onder valse voorwendselen is binnen gevallen door een dictatoriaal buurregime. Niet zo gek dat mensen dan eerder staan te juichen dan te huilen bij positieve berichten over Oekraïne/slechte over Rusland. Overigens heb ik niet zo lang geleden ook gezegd dat het allemaal wel wat minder kan met het hihaho orks dood Russen zijn subhumans noem het maar op.
Bron?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:12 schreef ExTec het volgende:
En weer eentje voor: SaNcTiEs WeRkEn NiEt:
[ afbeelding ]
Hoezo, zeggen mensen er soms bij dat het de absolute waarheid is, of heb je aan iedereen gevraagd of ze het allemaal voor waar aannemen ofzo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
Andersom worden de meest vage twitter berichten gedeeld, voor waarheid aangenomen
omdat het hier wel weer flink de spuigaten uit loopt. Dat is ook een beetje onze taak natuurlijk.quote:Waarom dreig je dan toch met verwijderen en kies je ervoor specifiek deze user aan te spreken?
Maar dat mag dan ook, toch? Je mag het hier prima hebben over de corruptie aldaar. Of wat dan ook. Alleen moet het wel in de discussie passen.quote:Natuurlijk is men pro-Oekranie, ik ben pro-Oekranie. Maar ik juich niet voor alles. Als we dingen bespreken zoals 'Oekranie in de EU of niet' dan is het logisch dat zaken als corruptie besproken worden. Ik zou het erg eng vinden als dat niet zou mogen of zelfs maar ongewenst is. Als de feiten al bij voorbaat worden beinvloed door emoties, tja laat dan maar.
Iets voor waarheid aannemen is iets wat je zelf doet. Zonder bron is dat sowieso niet mogelijk. Dat er een aantal users zijn die maar wat graag alles wat in hun straatje past ala Twitter deelt, klopt. En daarbij maakt de kleur niet zoveel uit.quote:Andersom worden de meest vage twitter berichten gedeeld, voor waarheid aangenomen en kan ik eindeloos vragen om een bron die net zo goed nooit komt. Als we dat afzetten tegen het bespreken van corruptie in Oekranie is het vreemd dat je daar wel zo dicht op zit.
Je kunt jezelf aan dezelfde standaarden kunnen houden als waar je anderen aan probeert te houden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, zeggen mensen er soms bij dat het de absolute waarheid is, of heb je aan iedereen gevraagd of ze het allemaal voor waar aannemen ofzo?
Ik zelf zou alles wat gepost wordt met een korrel zout nemen.
Nou, ik zeg hier niet dom:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt jezelf aan dezelfde standaarden kunnen houden als waar je anderen aan probeert te houden.
Je schreeuwt bij ieder kritisch bericht om een bron on context maar zelf plaats je de grootste of vaagste onzin zonder iets van bron of context.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, je fantaseert er nu bij dat je favoriete "russofonen" ook in het zuiden zaten?
Bron?
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:26 schreef BEFEM het volgende:
Boomstammen voor op een truck worden gebruikt om uit de modder te kunnen trekken, heeft niks met bepantsering te maken.
Ik zie je al heel lang meedoen in deze draad.quote:
Het gaat niet alleen om het benoemen van corruptie maar om de kwaadaardigheid die users uitkramen, het komt in de buurt van trollen. Discussie prima maar kwaadaardige Russische propaganda mag van mij wel wegblijven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom dreig je dan toch met verwijderen en kies je ervoor specifiek deze user aan te spreken?
Natuurlijk is men pro-Oekranie, ik ben pro-Oekranie. Maar ik juich niet voor alles. Als we dingen bespreken zoals 'Oekranie in de EU of niet' dan is het logisch dat zaken als corruptie besproken worden. Ik zou het erg eng vinden als dat niet zou mogen of zelfs maar ongewenst is. Als de feiten al bij voorbaat worden beinvloed door emoties, tja laat dan maar.
Andersom worden de meest vage twitter berichten gedeeld, voor waarheid aangenomen en kan ik eindeloos vragen om een bron die net zo goed nooit komt. Als we dat afzetten tegen het bespreken van corruptie in Oekranie is het vreemd dat je daar wel zo dicht op zit.
Ja, wat zou hem mankeren zoiets te doen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:24 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Die weet zijn Russische promo tour ook goed uit te melken.
Zal me niks verwonderen als het puur om geld gaat. Hoop wel dat die zo slim is om zich uit te laten betalen in Dollars dan in Roebels.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, wat zou hem mankeren zoiets te doen?
Ik denk dat je dat zelf ook wel weetquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:33 schreef Wantie het volgende:
Als ik zo kijk naar onze media VS die van Rusland, dan is onze positie dat Rusland het moeilijk heeft in de oorlog, amper vorderingen maakt en op langere termijn een groot probleem heeft door de sancties; terwijl de Russische positie is dat het allemaal gestroomlijnd gaat, dat grote gebieden bevrijd zijn en de wederopbouw is begonnen, en dat het westen op langere termijn een groot probleem heeft vanwege de sancties.
Wie zit er het dichtst bij de waarheid?
Nee, dat is niet mijn obsessie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zie je al heel lang meedoen in deze draad.
Maar als je nu nog niet weet in welke gebieden russofonen in Oekraine in de meerderheid zijn....
Enige kennis mag toch wel voorondersteld worden zo langzamerhand.
Het staat nu 2-2?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:33 schreef Wantie het volgende:
Als ik zo kijk naar onze media VS die van Rusland, dan is onze positie dat Rusland het moeilijk heeft in de oorlog, amper vorderingen maakt en op langere termijn een groot probleem heeft door de sancties; terwijl de Russische positie is dat het allemaal gestroomlijnd gaat, dat grote gebieden bevrijd zijn en de wederopbouw is begonnen, en dat het westen op langere termijn een groot probleem heeft vanwege de sancties.
Maar dat is waar die user (waarop ik reageerde) wel een bron voor vroeg (wat ik gaf).quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar er is dan ook echt helemaal niemand hier die ontkent dat Oekraïne corrupt is. Dat het land problemen heeft met z'n democratische stelsel, ga zo maar door.
Ik heb dat slechts herhaald, omdat bovenstaande user vroeg om een "bron". Daarnaast is het terecht/inhoudelijk/on-topic als er gewezen wordt op hoe corrupt dat land en Zelensky zijn als iemand een filmpje post waarin miljarden dollars aan hulp aan dat land wordt beloofd.quote:Dat hoef je echter niet constant te herhalen als zijnde een antwoord op "xx" want dat is wel wat je doet.
Ik ben feitelijk geweest, toen het ging om Zelensky en dat hij genoemd wordt in de pandora-papers verwees ik bijv. met een link naar aljazeera en toen er gevraagd werd om een bron voor corruptie in Oekraïne verwees ik oa naar Wikipedia. En nogmaals veel van de geposte pro-Oekraïense/anti-Russische twitterberichtjes hier zijn niet feitelijk.quote:En als in streng was geweest had ik de helft van je posts weg kunnen gooien. Tegengeluid is hier welkom, wat, zelfs gewenst. Maar dan moet het wel feitelijk blijven en ik kan er verdomd weinig aan doen dat de, zal ik het eerbiedig de Oekraïne sceptici noemen, zelden tot nooit op de inhoud in gaan maar bronloos stellingen of argumenten in de strijd gooien.
Eens.quote:Net zo min dat Hahaha orks dood!?? (al dan niet met of zonder bron) net zo taffeskut is. Het is hier geen speeltuin.
De ontploffingen op de Krim, die 3 kraters, waren het resultaat van een foutje, volgens Rusland. Zo dicht als ze daar bij de waarheid zitten, zo dicht zitten ze er regelmatig bij denk ik 😜quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:33 schreef Wantie het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar in Nederland is er op dit moment ook een enorm tekort aan medicijnen, en dan niet aan lullige dingetjes.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:12 schreef ExTec het volgende:
En weer eentje voor: SaNcTiEs WeRkEn NiEt:
[ afbeelding ]
Insuline, epilepsiemedicijnen, anticonceptie en AD zijn geen lullige dingetjes.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar in Nederland is er op dit moment ook een enorm tekort aan medicijnen, en dan niet aan lullige dingetjes.
Dat missen we niet allemaal in NL.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Insuline, epilepsiemedicijnen, anticonceptie en AD zijn geen lullige dingetjes.
Ik bedoel dat er in Nederland nu ook een tekort is aan bepaalde medicijnen die essentieel zijn voor mensen hun gezondheid, las van de week nog van een patiënt die aan het afbouwen was op een bepaald medicijn voor antidepressiva wat ze met heel heel veel moeite nog ergens kon bemachtigen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Insuline, epilepsiemedicijnen, anticonceptie en AD zijn geen lullige dingetjes.
Had 8 jaar geleden al moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Du wordt wakker.
https://www.economist.com(...)/2022&utm_id=1285778
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat missen we niet allemaal in NL.
Wel de adrenaline pen en steeds meer zaken (China)
Dan begreep ik je opmerking verkeerd. Zoals het er stond, als ik het alsof er in Rusland tekort is aan lullige dingetjes en in NL aan serieuze dingen. My badquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er in Nederland nu ook een tekort is aan bepaalde medicijnen die essentieel zijn voor mensen hun gezondheid, las van de week nog van een patiënt die aan het afbouwen was op een bepaald medicijn voor antidepressiva wat ze met heel heel veel moeite nog ergens kon bemachtigen.
Een gevaarlijke ontwikkeling omdat hier gewoon een zwarte markt gaat ontstaan met alle uitwassen vandien.
Maakt niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dan begreep ik je opmerking verkeerd. Zoals het er stond, als ik het alsof er in Rusland tekort is aan lullige dingetjes en in NL aan serieuze dingen. My bad
Degenen wiens toko niet gesloten wordt of een enkeltje Siberië krijgen als ze niet de staatslijn volgen.Dat lijkt mij helder.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:33 schreef Wantie het volgende:
Dat heeft met corona te maken en het zerocovid beleid van China.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat missen we niet allemaal in NL.
Wel de adrenaline pen en steeds meer zaken (China)
Dit komt ook voor een deel omdat de NL regering/verzekeringen weigeren de big pharma met topprijzen te steunen waardoor deze pharma gewoon naar de volgende koper gaat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er in Nederland nu ook een tekort is aan bepaalde medicijnen die essentieel zijn voor mensen hun gezondheid, las van de week nog van een patiënt die aan het afbouwen was op een bepaald medicijn voor antidepressiva wat ze met heel heel veel moeite nog ergens kon bemachtigen.
Een gevaarlijke ontwikkeling omdat hier gewoon een zwarte markt gaat ontstaan met alle uitwassen vandien.
Deutschland erwache! Met zo’n titel aarzel ik om het linkje te klikkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Du wordt wakker.
Volledig artikel in de spoiler:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Du wordt wakker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag het al eerdere voorbij komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:06 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Als niet voorkomen kan worden dat die gevangen genomen soldaten levend worden bevrijd, dan lijkt mij dit een ontzettend mooi doel voor de HIMARS.
Als het volgens de Russische visie volgens plan zou zijn gegaan, dan was de 3-daagse speciale militaire operatie na 3 dagen daadwerkelijk voltooid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:33 schreef Wantie het volgende:
de Russische positie is dat het allemaal gestroomlijnd gaat, dat grote gebieden bevrijd zijn en de wederopbouw is begonnen, en dat het westen op langere termijn een groot probleem heeft vanwege de sancties.
Zonder context weet je niet 'wie' en 'waarvoor' ze daar filmen. Gebeurtenissen worden hier in de media, bijv. in rapportages of documentaires ook vaak geënsceneerd. Kan net zo goed voor een documentaire of wat dan ook zijn, of voor propaganda natuurlijk. Dat laatste lijkt me sterk, aangezien iemand gewoon de filmploeg zit te filmen en neem aan dat daar wel op gecontroleerd wordt als het echt voor propaganda doeleinden is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:21 schreef ExTec het volgende:
Al die zielige "russofonen", hé?
[ twitter ]
Waarop iemand reageert met, "It is" en haalt een andere tweet van een Oekraïner aan:quote:Can we guarantee this isn't a movie set. (Like an actual movie for entertainment)
Dit filmpje wordt op liveuamap ook gepushed als Oekraïners die allerlei fake news maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:27 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Zonder context weet je niet 'wie' en 'waarvoor' ze daar filmen. Gebeurtenissen worden hier in de media, bijv. in rapportages of documentaires ook vaak geënsceneerd. Kan net zo goed voor een documentaire of wat dan ook zijn, of voor propaganda natuurlijk. Dat laatste lijkt me sterk, aangezien iemand gewoon de filmploeg zit te filmen en neem aan dat daar wel op gecontroleerd wordt als het echt voor propaganda doeleinden is.
Edit: Als je dat draadje verder leest vraagt iemand zich terecht af:
[..]
Waarop iemand reageert met, "It is" en haalt een andere tweet van een Oekraïner aan:
[ twitter ]Dus weer zo'n valse tweet die je klakkeloos hebt overgenomen. Men dumpt hier gewoon elke tweet zonder het even te controleren of het wel klopt.
Als je die twitteraccount van Ivanka bekijkt (zie mijn voorgaande post) zie je dat ze daar bewijs levert dat ze er zelf bij was en dat het voor een Oekraïense documentaire was. Ze laat ook een filmpje zien die ze zelf heeft gemaakt vanuit een andere kant:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit filmpje wordt op liveuamap ook gepushed als Oekraïners die allerlei fake news maken.
Jij begrijpt toch ook nog steeds niet dat russischtalig niet gelijk staat aan pro-russisch.dus lul niet zo slap als je eens een keer een bron voor je geblaat hebt gevonden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zie je al heel lang meedoen in deze draad.
Maar als je nu nog niet weet in welke gebieden russofonen in Oekraine in de meerderheid zijn....
Enige kennis mag toch wel voorondersteld worden zo langzamerhand.
De is vanaf hier totaal geen enkel zicht op wat echt is en wat niet, Joost weet wat daar precies gebeurt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit filmpje wordt op liveuamap ook gepushed als Oekraïners die allerlei fake news maken.
Heb je een voorbeeld van zo'n fanboy die beweert dat het "helemaal toppie" gaat met Rusland?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
....
Ik snap sowieso niet hoe de Russische fanboys hier kunnen rationaliseren dat het allemaal toppie gaat.
Maar er is wel een verdomd grote overlap.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:12 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Jij begrijpt toch ook nog steeds niet dat russischtalig niet gelijk staat aan pro-russisch....
Vast ja. Zullen we anders eens in Vlaanderen gaan vragen hoe ze graag ze bij Nederland willen horen? Of Oostenrijk bij Duitsland?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar er is wel een verdomd grote overlap.
Zo denk ik dat er in Lviv weinigen zijn die bij rusland willen horen.
Het is in elk geval duidelijk dat jij aan de kant van Russisch imperialisme staat. Als gesprekspartner ben je voor mij dan af.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van zo'n fanboy die beweert dat het "helemaal toppie" gaat met Rusland?
Ze hebben nu 20% van de Oekraine, dat wel. En er zullen idealiter nog een paar procent bijkomen. Maar de Russen hebben vooral de eerste weken een zeer hoge tol betaald met hun elite troepen
Wat nou vragen? Helemaal niet nodig, wij weten gewoon dat ze dat graag willen en als ze zeggen dat dat niet het geval is dan is dat omdat ze door de Fransen tegen ons zijn opgezet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vast ja. Zullen we anders eens in Vlaanderen gaan vragen hoe ze graag ze bij Nederland willen horen? Of Oostenrijk bij Duitsland?
Ik heb wel een fanboy voor je die sarcastisch meld dat de sancties werken, waarmee die eigenlijk dus wil zeggen dat ze niet werken, telt dat ook?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van zo'n fanboy die beweert dat het "helemaal toppie" gaat met Rusland?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |