SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Dit. Lijkt wel half november buiten.quote:
Hoe danquote:Op maandag 1 augustus 2022 08:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Lijkt wel half november buiten.
En wat piept iedereen over klam en warm en weet ik het. Ik heb de ramen gewoon dicht omdat het anders te fris is. Mis ik iets?
Misschien is het mijn huis. Misschien is het ook zo dat ik redelijk goed warmte kan tolereren. Ik heb het iig echt totaal niet klam of warm gehad afgelopen nacht.quote:
Same here, in dit topic lopen er e n paar enorme zeikerds rond echt niet normaalquote:Op maandag 1 augustus 2022 08:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En wat piept iedereen over klam en warm en weet ik het. Ik heb de ramen gewoon dicht omdat het anders te fris is. Mis ik iets?
Ik heb uiteindelijk ook wel prima geslapen, maar heb daarvoor wel een flinke bak water uit de lucht moeten halen binnen + koude douche. Daarvoor was het niet lekker, en dan heb ik ook wel een redelijke tolerantie voor warmte (Maar niet voor benauwdheid).quote:Op maandag 1 augustus 2022 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien is het mijn huis. Misschien is het ook zo dat ik redelijk goed warmte kan tolereren. Ik heb het iig echt totaal niet klam of warm gehad afgelopen nacht.
Het is wel degelijk klam en vochtig. Absoluut niet koud.quote:Op maandag 1 augustus 2022 08:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hopen op wat onweer deze maand, nog veel te weinig van gezien.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:09 schreef aloa het volgende:
Dinsdag, woensdag en donderdag richting de 30 graden.
GFS laat later in augustus ook weer 30 graden zien, maar meerdere dagen achter elkaar.
Mag wel weer eens idd.quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hopen op wat onweer deze maand, nog veel te weinig van gezien.
Het is al jaren steeds minder aan het worden heb ik het idee.quote:
Ik heb daar laatst nog iets over gelezen. Zal ff kijken waar dat ook al weer stond.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is al jaren steeds minder aan het worden heb ik het idee.
Dat kan lager!quote:Op maandag 1 augustus 2022 18:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En met een lv van 43% kan je nou ook eindelijk eens zeggen dat het niet klam is
Eerst maar weer eens Di Wo Do doorkomen...quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:09 schreef aloa het volgende:
Dinsdag, woensdag en donderdag richting de 30 graden.
GFS laat later in augustus ook weer 30 graden zien, maar meerdere dagen achter elkaar.
Het koelt gelukkig wel goed af in de nacht.quote:Op maandag 1 augustus 2022 19:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Eerst maar weer eens Di Wo Do doorkomen...('s Morgens kun je nog wat doen buiten maar daarna alweer te warm...)
Dit had ik ook gelezen, dit gaat volgens mij over 'tijdelijk' ijs... dat zogenaamde permafrost wordt geloof ik wel nog steeds minder... maarja, of dat nu erg of niet erg is weet ik ook niet...quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:47 schreef aloa het volgende:
Ik hoop toch altijd dat dit soort mensen niet serieus zijn![]()
[ twitter ]
Ik heb eens gescrolled door de posts, mijn god, alleen maar conspiracy theories. Niets anders dan dat. Lijkt mij verschrikkelijk om zo te leven... 😕quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:47 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Grappig dat gemtrails anno 2022 nog steeds een ding zijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:47 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Deze vrouw heeft echt geen idee. Er ligt helemaal niet meer ijs dan ooit. Deze eeuw is het zelfs niet boven het gemiddelde geweest.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit had ik ook gelezen, dit gaat volgens mij over 'tijdelijk' ijs... dat zogenaamde permafrost wordt geloof ik wel nog steeds minder... maarja, of dat nu erg of niet erg is weet ik ook niet...
Kan het lekker doortochten binnenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:04 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kan het op dit soort dagen nou nooit eens redelijk windstil zijn? Weer windkracht 4.
Oh man, die tijden dat het nog vermakelijk was om op het Niburuforum te lezenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig dat gemtrails anno 2022 nog steeds een ding zijn
Zie trouwens, en tot mijn verbazing, dat #gemtrails regelmatig ook trending is op twitter.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh man, die tijden dat het nog vermakelijk was om op het Niburuforum te lezen
HAARP en chemtrails en alles.
Lekker warmere lucht naar binnen laten ja?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kan het lekker doortochten binnen
https://www.vrt.be/vrtnws(...)noordpool-als-in-19/quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Deze vrouw heeft echt geen idee. Er ligt helemaal niet meer ijs dan ooit. Deze eeuw is het zelfs niet boven het gemiddelde geweest.
Dit soort berichten zou je echt moeten weren van twitter, want mensen geloven het ook nog
Wacht maar op morgen. Grote kans dat het dauwpunt zelfs de 20 gaat bereiken in delen van het land.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:21 schreef Predator40 het volgende:
geen zuchtje wind in de nacht en nog steeds pleuris benauwd.......bleh
Ja ok, als het binnen al onder de 20 is ofzo hoeft dat niet. Hier is het binnen en buiten grofweg 21-22, dus dan sowieso lekker frisse lucht naar binnenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker warmere lucht naar binnen laten ja?
Als het daarmee binnen van heet naar warm gaat, primaquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker warmere lucht naar binnen laten ja?
Gelukkig krijgt ze amper reacties en hartjes.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:05 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ik heb eens gescrolled door de posts, mijn god, alleen maar conspiracy theories. Niets anders dan dat. Lijkt mij verschrikkelijk om zo te leven... 😕
Hier is het zowel binnen als buiten 24 gradenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ok, als het binnen al onder de 20 is ofzo hoeft dat niet. Hier is het binnen en buiten grofweg 21-22, dus dan sowieso lekker frisse lucht naar binnen
Niet elk jaar is hetzelfde. Maar hier heel duidelijk te zien. De eerste is het ijs van 1979 tot 2007. Op de 2e de jaren 2007 tot nu.quote:
Nee, opdonderen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wacht maar op morgen. Grote kans dat het dauwpunt zelfs de 20 gaat bereiken in delen van het land.
quote:
We gaan zien waar het naartoe gaat... Op dit moment wordt het minder maar wie zegt ons dat het over 10 of 15 jaar waar anders ligt....quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet elk jaar is hetzelfde. Maar hier heel duidelijk te zien. De eerste is het ijs van 1979 tot 2007. Op de 2e de jaren 2007 tot nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GEMTrails als in het weermodel GEM?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie trouwens, en tot mijn verbazing, dat #gemtrails regelmatig ook trending is op twitter.
Kom op Prins Charles en Al Gore. We hebben genoeg wetenschappelijke literatuur over dit onderwerp. De wetenschap is ook constant in ontwikkeling.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
We gaan zien waar het naartoe gaat... Op dit moment wordt het minder maar wie zegt ons dat het over 10 of 15 jaar waar anders ligt....
Je moet ook niet vergeten dat in het verleden voorspeld is dat het nu ijstijd zou zijn...
Al Gore kennen we ook nog...
Tevens Prins Charles die eens een onheilspellende voorspelling deed... dan was de wereld nu ook allang vergaan...
Ik blijft kritisch en wetenschappers moeten ook kritisch zijn en blijven...
Klimaat en weer veranderen altijd. Altijd!
Alsdus de voorspelling van een 'Natte Kat'...quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, opdonderen.
Dit doe je maar ergens anders.
En zo is het maar net!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:00 schreef Momo het volgende:
De wetenschap is ook constant in ontwikkeling.
Ongelofelijk dat dit nog steeds moet worden uitgelegd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
We gaan zien waar het naartoe gaat... Op dit moment wordt het minder maar wie zegt ons dat het over 10 of 15 jaar waar anders ligt....
Je moet ook niet vergeten dat in het verleden voorspeld is dat het nu ijstijd zou zijn...
Tevens Prins Charles die eens een onheilspellende voorspelling deed... dan was de wereld nu ook allang vergaan...
Het spijt me, niets aan te doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, opdonderen.
Dit doe je maar ergens anders.
Klimaat verandert altijd, maar het gaat nu sneller dan ooit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Uiteindelijk moet men toch investeringen doen in zaken als watermanagement en dijken. Vervelende is dat een groot deel van de bevolking meteen weer staat te schreeuwen als dat geld kost.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Mooi staatje... (Had ik persoonlijk nog niet gezien.)quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat dit nog steeds moet worden uitgelegd.
[ afbeelding ]
Ze zijn ermee bezigquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet men toch investeringen doen in zaken als watermanagement en dijken. Vervelende is dat een groot deel van de bevolking meteen weer staat te schreeuwen als dat geld kost.
Op dit moment zijn er bepaalde trends zichtbaar (smeltend ijs, heftiger weer zoals meer droogte maar ook plots veel regen, etc). Daar zal Nederland, juist Nederland, toch erg goed op moeten letten.
Gewoon kijken waar het naartoe gaat kan als Nederland niet. Je zal actief (en ver van te voren) al dijken moeten versterken bijvoorbeeld.
Dat doet Nederland toch al jaren? Is geen nieuws.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je zal actief (en ver van te voren) al dijken moeten versterken bijvoorbeeld.
Onderhoud is altijd gaande. Ophoging wordt gedaan op basis van modellen over klimaatsverandering. Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat doet Nederland toch al jaren? Is geen nieuws.
Haha... zie ik niet gebeuren!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op een gegeven moment gaat het goedkoper worden om hele steden te verplaatsen dan de hele kuststrook weer te versterken.
Van Rossem ja?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mooi staatje... (Had ik persoonlijk nog niet gezien.)
Laat ik het dan zo zeggen en van Rossem zei het ook al...
Alle doelen worden toch niet gehaald... (Wereld te groot, regeringen die het niet geloven of anders zien, belangen te groot, etc.)
Gewoon maar aan klimaatadaptatie doen lijkt mij en hopen dat de toekomst niet uitkomt of mee gaat vallen!
Dat doet Nederland al. Met name rondom de grote rivieren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Haha... zie ik niet gebeuren!
Nederland zal niet zomaar land gaan prijsgeven, zit ook niet in onze aard!
Weet ik. Gelukkig ben jij niet leidinggevend hierin en zijn er mensen die dat wel zien gebeuren, en iig plannen en scenario's aan het maken zijn voor als het gebeurd.quote:
Ook dat zal men op elkaar moeten gaan afstemmen en niet zomaar al het water direct weer gaan afvoeren...quote:
Het jaar 2500 of 3000 en dan zijn al deze huidige problemen allang weer gladgetrokken...quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet ik. Gelukkig ben jij niet leidinggevend hierin en zijn er mensen die dat wel zien gebeuren, en iig plannen en scenario's aan het maken zijn voor als het gebeurd.
Ja, daar wel inderdaad... maar aan de kust? Daar zie ik meer dat ze zand gaan opspuiten en duinen verstevigen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat doet Nederland al. Met name rondom de grote rivieren.
En waarom is het gladgetrokken denk je? Omdat mensen zo op hun stoel voor de TV gingen zitten en riepen " Ah kijk die klimaatgekkies allemaal hysterisch doen!" terwijl ze een pils naar binnen werkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:33 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het jaar 2500 of 3000 en dan zijn al deze huidige problemen allang weer gladgetrokken...
Preventieparadoxquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En waarom is het gladgetrokken denk je? Omdat mensen zo op hun stoel voor de TV gingen zitten en riepen " Ah kijk die klimaatgekkies allemaal hysterisch doen!" terwijl ze een pils naar binnen werken
Of is het gladgetrokken omdat duizenden wetenschappers en engineers ver van te voren al onderzoek deden, plannen maakte en deze uitvoerden.
Als we niks doen is het tegen die tijd waarschijnlijk wel opgelost. Niet op de manier die je zou willen en waarschijnlijk zonder mensen (of überhaupt aarde), maar tochquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En waarom is het gladgetrokken denk je? Omdat mensen zo op hun stoel voor de TV gingen zitten en riepen " Ah kijk die klimaatgekkies allemaal hysterisch doen!" terwijl ze een pils naar binnen werken
Of is het gladgetrokken omdat duizenden wetenschappers en engineers ver van te voren al onderzoek deden, plannen maakte en deze uitvoerden.
We gaan zien wat ervan terecht komt... voorlopig nog nix zo blijkt...quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De vraag is hoe erg is het... (ben met je eens dat klimaat altijd verandert... al sinds het begin der tijden!)quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die klimaatverandering niet serieus nemen neem ik niet zo serieus.
het is hier boven de 70% echt pleuris benauwdquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:54 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid is hier nu maar ongeveer 42%. Dat is nog goed te doen
Hier rond de 40/45. op zich net te doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 19:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is hier boven de 70% echt pleuris benauwd
Het is rond deze tijd nog 27 graden in het binnenland....quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 20:14 schreef quirina het volgende:
Ik vind het nog een tikje koud eigenlijk.
zit je op een eiland?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 20:14 schreef quirina het volgende:
Ik vind het nog een tikje koud eigenlijk.
Ik heb mezelf binnen opgesloten bij de airco vandaag en kan dit niet bevestigen. Al moet ik zeggen dat ik het vanmiddag op de fiets totaal niet lekker vond, ook al was het maar 25 graden.quote:
22 hier. primaquote:
Gaat weer hip worden om te bouwen in oude stijl (maar met goede isolatie), van die woningen met van die kleine (en minder) raampjes en hele lage vensterbankjes, zoals die huisjes in het Ellert en Brammert museum bijvoorbeeldquote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:05 schreef dick_laurent het volgende:
https://nos.nl/video/2439(...)an-extreem-zomerweer
Mijn 2 centjes? Ja wennen zal moeten, in die zin dat erg warme zomerdagen meer zullen voorkomen in NL.
Het klimaat is opgewarmd en zal dat blijven doen. Maar dit is gewoon de realiteit die door onze welvaart zelf gecreëerd is.
Overbevolking in veel landen, iedereen die elk jaar een nieuwe smartphone, nieuwe lease auto wilt en ga zo maar door. Plastic verpakkingen bij de vleet die maar niet minder worden. Tja. Hey, ik zeg niet dat ik zelf er niet aan mee doe (al heb ik geen lease auto) maar ja oorzaak - gevolg. 🤷♂️
Metquote:
Heerlijk. Zou zo ruilen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Flinke bewolking, 19 graden en het moet 27 worden.
Dat wordt nog wat.
Nee, die 90% luchtvochtigheid krijg je er gratis bij.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heerlijk. Zou zo ruilen.
(alleen qua temperatuur dan)
Vervelend hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, die 90% luchtvochtigheid krijg je er gratis bij.
Ik denk dat mijn liefde voor warm weer snel afgelopen is als ik ergens ga wonen waar het standaard 3 graden warmer is in de zomer, en soms zelfs meer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ga verhuizen naar de rust, de hitte en de paasvuren henk
Ik zie soms idd verschillen van meer.. soms tot 7 a 8 gradenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn liefde voor warm weer snel afgelopen is als ik ergens ga wonen waar het standaard 3 graden warmer is in de zomer, en soms zelfs meer.
Noord-Oost Twentequote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nergens in Nederland warm momenteel, dus waar zit jij
Recirculatie is ook niet erg gezond. Ik weet nog vorig jaar in de hooikoortstijd dat ik minimaal 2x per puur even de gang op ging om uit de airco te zijn, dat ding leek wel een pollenmachine. Thuis met mijn mobiele airco had ik daar veel minder last van, terwijl je toch zou denken dat het juist dan erger is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:39 schreef Frutsel het volgende:
Ik heb wel airco op het werk maar meestal laat ik die uit. Ik word er gewoon strontverkouden van ongeacht welke stand of welke kant die op blaast
Zijn we Nederlanders voorquote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:50 schreef Perrin het volgende:
Op werk gelukkig wel airco, al droogt dat weer uit idd.
Altijd wat te klagen, gelukkig.
Kan ook zijn dat op werk je slijmvliezen uitgedroogder waren en zo minder van die rommel tegenhouden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Recirculatie is ook niet erg gezond. Ik weet nog vorig jaar in de hooikoortstijd dat ik minimaal 2x per puur even de gang op ging om uit de airco te zijn, dat ding leek wel een pollenmachine. Thuis met mijn mobiele airco had ik daar veel minder last van, terwijl je toch zou denken dat het juist dan erger is.
Zou heel goed kunnen. Ik heb er dit jaar veel minder last van gelukkig. De boel is ook flink onder handen genomen in het voorjaar, dus dat helpt ook mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat op werk je slijmvliezen uitgedroogder waren en zo minder van die rommel tegenhouden.
Ook wel 60%quote:
Een paar dagen later is er een barbeque.quote:
Die 40% hadden we vorige week ook in Nederlandquote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:34 schreef Perrin het volgende:
Die 40% luchtvochtigheid die ik een week geleden in Frankrijk had mis ik wel.
Nog niet gezien deze...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:30 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Scorchio!
[ afbeelding ]
En zie hier... een hittegolf à la 2020.
Wat hebben ze gedaan dan?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Ik heb er dit jaar veel minder last van gelukkig. De boel is ook flink onder handen genomen in het voorjaar, dus dat helpt ook mee.
Drie weken in omgeving Alicante gezeten deze zomer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn liefde voor warm weer snel afgelopen is als ik ergens ga wonen waar het standaard 3 graden warmer is in de zomer, en soms zelfs meer.
Het hele systeem is gewoon schoongemaakt, defecten zijn verholpen en de boel is gemoderniseerd/uitgebreid waar het nodig was.quote:
Scheelt wel dat in Spanje letterlijk overal airco is tegenwoordig. Tenminste in Sevilla was dat wel. Daardoor gaan mensen vanzelf minder spastisch doen over de warmte.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Drie weken in omgeving Alicante gezeten deze zomer.
Dan is 'hitte' hier opeens een héél andere gewaarwording
Je luchtwegen?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele systeem is gewoon schoongemaakt, defecten zijn verholpen en de boel is gemoderniseerd/uitgebreid waar het nodig was.
Alleen helpt die overvloedige airco weer mee om het in de toekomst langzaamaan nog warmer te laten worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Scheelt wel dat in Spanje letterlijk overal airco is tegenwoordig. Tenminste in Sevilla was dat wel. Daardoor gaan mensen vanzelf minder spastisch doen over de warmte.
Dit is dus niet waar. Dat kleine beetje warmte dat compressors genereren valt in het niets bij alle auto's, machines en weet ik veel wat. En dat allemaal valt weer in het niets vergeleken met de natuurlijke luchtstromen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen helpt die overvloedige airco weer mee om het in de toekomst langzaamaan nog warmer te laten worden.
Een vicieuze circel; wat dat betreft is het toch nooit goed.
Ik dacht dat je bedoelde dat je zelf onder handen was genomenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele systeem is gewoon schoongemaakt, defecten zijn verholpen en de boel is gemoderniseerd/uitgebreid waar het nodig was.
Spanje zit op 40% duurzame energie, vreemd genoeg voornamelijk uit wind en niet uit zon terwijl ze daar meer dan genoeg van hebbenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen helpt die overvloedige airco weer mee om het in de toekomst langzaamaan nog warmer te laten worden.
Een vicieuze circel; wat dat betreft is het toch nooit goed.
Klopt, ons apartment had het ook. En we gebruikten hem ook zo energiebewust alleen snachts op een laag standje om het slapen draaglijk te maken. Overdag stond ie uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Scheelt wel dat in Spanje letterlijk overal airco is tegenwoordig. Tenminste in Sevilla was dat wel. Daardoor gaan mensen vanzelf minder spastisch doen over de warmte.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat je zelf onder handen was genomen
Ja het ging over slijmvliezen enzo dus ik dacht dat je zelf onder het mes geweest was ofzoquote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:40 schreef Nattekat het volgende:
5 graden koeler hier dan bij Frutsel
Ja je went er heel snel aan inderdaad. Mensen leven ook anders daar. Dacht dat siësta iets uit stripboeken was maar het is in elk geval bij de locals die wij spraken vrij gebruikelijk om in de middag een dutje te doen. En dan pas om 23:00 te gaan eten en om 02:00 of later op bedquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, ons apartment had het ook. En we gebruikten hem ook zo energiebewust alleen snachts op een laag standje om het slapen draaglijk te maken. Overdag stond ie uit.
Was warm ja, maar ergens wen je er ook aan (ik in ieder geval wel).
Cool! Zag al zoiets op Twitter voorbij komen jaquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:54 schreef Frutsel het volgende:
Voor de liefhebbers en/of geïnteresseerden
Aswolk incoming vanaf IJsland?
Frutsel in WKN / [ACTUEEL] Vulkanen IJsland #22: Onrust bij Fagradalsfjall
Jij volgt mij?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Cool! Zag al zoiets op Twitter voorbij komen ja
Als jij de journalist/geoloog Sam Gerrits bent, jaquote:
Oh die heb ik al ontvolgd...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als jij de journalist/geoloog Sam Gerrits bent, ja
Is die niet goed dan? Ik volg hem sinds de uitbarsting op La Palma.quote:
Hij heeft zeker wel veel kennis maar ik vind zijn manier van reageren soms erg storend richting andere gebruikers.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is die niet goed dan? Ik volg hem sinds de uitbarsting op La Palma.
Al tweet hij wel heel erg veel andere shit. Wat af en toe wel irritant is
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:30 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Scorchio!
[ afbeelding ]
En zie hier... een hittegolf à la 2020.
Ooh, daar let ik niet zo op.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wel veel kennis maar ik vind zijn manier van reageren soms erg storend richting andere gebruikers.
Maar goed, ieder zijn ding.
Droge lucht? Buiten 50%, binnen 60%quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een lekker weertje vandaag! Strakblauw en ook droge lucht, niet van dat benauwde. Beetje Zuid-Europees, ik houd er van.
Hier niet. Maar in het westen wel zie ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Droge lucht? Buiten 50%, binnen 60%
Ik haat jouquote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een lekker weertje vandaag! Strakblauw en ook droge lucht, niet van dat benauwde. Beetje Zuid-Europees, ik houd er van.
Ik ben jaloers op je; hier is het 27 graden binnen. Ik ga zo maar even bij de buren gluren, een poosje rondhangen bij diepvriesafdeling koelt me wel af.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:59 schreef heywoodu het volgende:
Wat een ranzige dag om er op uit te moeten
En dan nog een tijdje in de aircoloze Valleilijntrein ook
Gadverdamme, blij om thuis te zijn (waar het binnen met 25 graden tenminste nog een beetje uit te houden is) en lekker te douchen.
Morgen lekker thuis, gelukkig.
En zeker ook geen raampjes die open kunnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:59 schreef heywoodu het volgende:
Al valt het hier wel mee moet ik zeggen. Het had ook erger gekund, maar dat is gelukkig voorbehouden aan Noord-Holland.quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:59 schreef heywoodu het volgende:
Gadverdamme, blij om thuis te zijn (waar het binnen met 25 graden tenminste nog een beetje uit te houden is) en lekker te douchen.
Morgen lekker thuis, gelukkig.
Neequote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:09 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En zeker ook geen raampjes die open kunnen.
Heb ik ook wel eensquote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Vannacht hadden we de ramen open, vliegt er ineens een vleermuis door de slaapkamer. Maar na 100 rondjes vond hij de weg weer naar buiten.
Heb je gekeken of je twee kleine gaatjes in je hals hebt ?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Vannacht hadden we de ramen open, vliegt er ineens een vleermuis door de slaapkamer. Maar na 100 rondjes vond hij de weg weer naar buiten.
Vleermuizen, kijk maar uit!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:38 schreef bloodymary1 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.wur.nl/nl/Ond(...)ziekten/Rabies-1.htmquote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:38 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Hondsdolheid of rabiës, ook wel lyssa, is een ernstige aandoening als gevolg van een infectie met het rabiësvirus, meestal door een beet van een (klein) door rabiës besmet roofdier of huisdier (onder andere honden, vossen, vleermuizen en katten). Hondsdolheid is uiterst gevaarlijk voor mensen en leidt onbehandeld tot de dood.
RIPquote:Er zijn wereldwijd in de medische literatuur slechts 6 mensen waarbij genezing optrad.
En kurkdroog plus erg zonnig.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:23 schreef INViCTuS het volgende:
Die vooruitzichten voor de komende 2 weken blijven consistent hoogzomers. 25-32 graden
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:16 schreef pietkanarie het volgende:
Wakker worden met een bewolkte lucht in plaats van meteen de zon op je gezicht 👍🏼 Fijn!
Nee, heb hem niet gelikt. Dacht dat je er alleen corona van kreeg.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 03:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
https://www.wur.nl/nl/Ond(...)ziekten/Rabies-1.htm
[..]
[..]
RIP
Zeker weten niet gebeten of gelikt?
Blijft droog, dus vanzelf minder vochtigquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, ik zeg het niet snel, maar voelt aardig klam aan vandaag jah.
Maar hey, nog steeds liever dit dan tyfuskou
Volgende week aanvoer uit het oostenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, ik zeg het niet snel, maar voelt aardig klam aan vandaag jah.
Maar hey, nog steeds liever dit dan tyfuskou
Erg mooi.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:23 schreef INViCTuS het volgende:
Die vooruitzichten voor de komende 2 weken blijven consistent hoogzomers. 25-32 graden
Wel verwachtquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Het betrekt helemaal, dat was toch niet voorspeld?
Vanochtend ook veel instabiliteit in de atmosfeer.
Almelo ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:51 schreef Resistor het volgende:
Ik wist niet dat Rijssen in het ZUID-oosten lag. Dat zei het weerbericht net, regen in het zuid-oosten. En nu regent het hier.
Komt door de klimaatverandering, dan verschuiven de plaatsen heel geleidelijk. Volgend jaar zijn jullie Brabanders.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:51 schreef Resistor het volgende:
Ik wist niet dat Rijssen in het ZUID-oosten lag. Dat zei het weerbericht net, regen in het zuid-oosten. En nu regent het hier.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Komt door de klimaatverandering, dan verschuiven de plaatsen heel geleidelijk. Volgend jaar zijn jullie Brabanders.
Hoe staat het met je Frans ondertussen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Komt door de klimaatverandering, dan verschuiven de plaatsen heel geleidelijk. Volgend jaar zijn jullie Brabanders.
Vandaag en morgen valt er misschien lokaal iets inderdaad, maar daarna weer een hele week ten minste droog....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Absurd hoor die vooruitzichten, je gaat je afvragen wanneer dit giga droge weer een keertje stopt..
Komende 2 weken alweer kurkdroogquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Vandaag en morgen valt er misschien lokaal iets inderdaad, maar daarna weer een hele week ten minste droog....
Très bien. E studio anche per imparare l'italiano.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe staat het met je Frans ondertussen?
Ik blijf lekker in het 'zee' gedeelte van Amersfoort aan Zee wonen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lage luchtvochtigheidquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komende 2 weken alweer kurkdroog
Als het gaat regenen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Absurd hoor die vooruitzichten, je gaat je afvragen wanneer dit giga droge weer een keertje stopt..
Echt verontrustend, alles is al kurkdroog en dan nog even zo'n hittegolf eroverheen (waar ik me op zich ook al over op kan winden, want het is dan al half augustus en dan wil ik dat soort shit niet meer zien).quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Heerlijk toch, briesje uit zee. Nooit te warm.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:39 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik blijf lekker in het 'zee' gedeelte van Amersfoort aan Zee wonen.
Scandinavie en de Baltische staten. Wij horen nu bij het mediterrane gebied.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Echt verontrustend, alles is al kurkdroog en dan nog even zo'n hittegolf eroverheen (waar ik me op zich ook al over op kan winden, want het is dan al half augustus en dan wil ik dat soort shit niet meer zien).
Wat is er toch aan de hand hier de laatste paar jaar? Waar zijn de zomerbuien?
Deze postquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet zo mopperen mensen. Wees blij dat we eindelijk weer eens een echte zomer hebben! Geniet er van.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet zo mopperen mensen. Wees blij dat we eindelijk weer eens een echte zomer hebben! Geniet er van.
Augustus is na juli traditiegetrouw de warmste maand van het jaar, wat bazel jij nouquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Echt verontrustend, alles is al kurkdroog en dan nog even zo'n hittegolf eroverheen (waar ik me op zich ook al over op kan winden, want het is dan al half augustus en dan wil ik dat soort shit niet meer zien).
Wat is er toch aan de hand hier de laatste paar jaar? Waar zijn de zomerbuien?
Zal wel aan mijn geheugen liggen, maar voor m'n gevoel worden de dagen dan algauw te kort voor echte hitte.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Augustus is na juli traditiegetrouw de warmste maand van het jaar, wat bazel jij nou
Niet klagenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Juni is meer vergelijkbaar met september qua temperatuur dan met augustusquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zal wel aan mijn geheugen liggen, maar voor m'n gevoel worden de dagen dan algauw tekort voor echte hitte.
Herfst halfjaar begint zo weer. Half oktober tot half maart. Elke dag vochtig, grijze deprimerende treurnis en vaak genoeg regen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Elke dag ja?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Herfst halfjaar begint zo weer. Half oktober tot half maart. Elke dag vochtig, grijze deprimerende treurnis en vaak genoeg regen.
80% van de tijd is het hier grijs en ongeveer zulk weerquote:
Hier in Nederland wordt altijd snel gemopperd. Na 2 weken geen regen begint dat gejank over droogte al. Het is nu wel droog, natuurlijk, maar dat gejank begon in maart al.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoor sommigen in dit topic al watertandenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Herfst halfjaar begint zo weer. Half oktober tot half maart. Elke dag vochtig, grijze deprimerende treurnis en vaak genoeg regen.
Eens, het is zo vaak, zo lang, ontzettend tering weer in dit land dat dit de batterij goed doet opladen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Precies! Elke dag rokjesdag!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Voorlopig is het nog niet zo erg als 2018, toen was het van mei tot september kurkdroog, nu hebben we wel het eea gehad en was juni ook gewoon vochtig.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eens, het is zo vaak, zo lang, ontzettend tering weer in dit land dat dit de batterij goed doet opladen.
Alleen die aanstaande droogte baart me echt zorgen.
Ja eens hoor, dat alarmistische slaat mensen murw en dat zorgt er voor dat de waarde van zo'n boodschap verdwijnt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet zo erg als 2018, toen was het van mei tot september kurkdroog, nu hebben we wel het eea gehad en was juni ook gewoon vochtig.
Nog sneller, beter en meer inspelen op zulke zomers. In het herfst halfjaar valt genoeg. Spaarbekken misschien een ideequote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja eens hoor, dat alarmistische slaat mensen murw en dat zorgt er voor dat de waarde van zo'n boodschap verdwijnt.
Al lijkt er wel een stevige blokkade te komen. Dat kan wel een dingetje worden..
Het enige verschil is dat de aanvoer van de rivieren ook heel slecht is, maar je zou denken dat ze na 2018 daar wel geleerd van zouden hebben...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja eens hoor, dat alarmistische slaat mensen murw en dat zorgt er voor dat de waarde van zo'n boodschap verdwijnt.
Al lijkt er wel een stevige blokkade te komen. Dat kan wel een dingetje worden..
Precies! Dit zijn de zomers die ik van vroeger ken!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is dan wel een vertekende herinderingquote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:21 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Precies! Dit zijn de zomers die ik van vroeger ken!
Van vroeger onthoud je alleen de dagen met mooi weer omdat er op die dagen wat te beleven was. Dus als je terug denkt aan zomers van toen dan was het altijd mooi weer.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:21 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Precies! Dit zijn de zomers die ik van vroeger ken!
Je moet er van houden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:25 schreef mijntjexx het volgende:
Zojuist 30.7 in mijn slaapkamer aangetikt gvd! Maar ik klaag niet, wekenlang het gevoel alsof je in Zuid spanje bent..zo mag elke zomer worden!
Laat maar heel ver weg, dat troosteloze, druilerige weer met zo'n eeuwige, karakterloze, witgrijze lucht en elke dag een nietszeggende temperatuur van 5°C en eeuwig vochtige/natte straten met doordrenkte takken, bladeren, mos, hier en daar wat modder en vogelstront en alles wordt 10x zo snel vuil van al die vochtige bende buiten waarvan altijd wel wat onder je schoenen blijft kleven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als tiener ging ik vaak zwemmen in het openlucht zwembad. Dat was dan met een bepaalde warmte. Dit jaar als ik op warme dagen mijn ogen sloot, zag ik alles zo voor me omdat het precies die warmte was, dat heb ik in geen jaren gevoeld. Ook heb ik de rolwolk van 18-20 jaar geleden meegemaakt, met z'n allen het dichtstbijzijnde huis in rennen van de vriendenclub, daar denk ik dan vaak aan als er een flinke onweersbui aan komt. Helaas is dat laatste amper meer, terwijl k onweer maar niks vind. Maar herinneringen des te meer.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van vroeger onthoud je alleen de dagen met mooi weer omdat er op die dagen wat te beleven was. Dus als je terug denkt aan zomers van toen dan was het altijd mooi weer.
Mooi woord, herindering, die ga ik onthouden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is dan wel een vertekende herindering
Opzich volgende week ook. Het voordeel van augustus denk ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 2 nachten wel fijn slaap weer
Wordt dit een verbetering van 2020?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:53 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dinsdag: scorchio! 🔥
[ afbeelding ]
Woensdag: scorchio! 🔥
[ afbeelding ]
Donderdag: scorchio! 🔥
[ afbeelding ]
Vrijdag: scorchio! 🔥
[ afbeelding ]
Zaterdag: scorchio! 🔥
[ afbeelding ]
Zondag: scorchio! 🔥
[ afbeelding ]
Maandag: scorchio! 🔥
Na een paar dagen 35+ is het wel snel klaar met dat chille binnenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
Waarschijnlijk luchtvochtigheid laag, dus chill
24 op mijn balkon, ik zit nog even goed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
De hittehaters zijn van harte welkom in Den Helder, waar we de 25 met moeite aan zullen tikken.
Het is 20 graden vandaag?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:02 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ga maar in Afrika wonen als je dit lekker vindt.
Dat zijn er dan twee meer dan hier.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:25 schreef TLC het volgende:
[..]
Gisteren welgeteld 2 bliksemflitsen hier![]()
Regen ? wat is regen ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat zijn er dan twee meer dan hier.
Hoeveel regendruppels bij jou? Ik heb er zes geteld, niet slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |