Recirculatie is ook niet erg gezond. Ik weet nog vorig jaar in de hooikoortstijd dat ik minimaal 2x per puur even de gang op ging om uit de airco te zijn, dat ding leek wel een pollenmachine. Thuis met mijn mobiele airco had ik daar veel minder last van, terwijl je toch zou denken dat het juist dan erger is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:39 schreef Frutsel het volgende:
Ik heb wel airco op het werk maar meestal laat ik die uit. Ik word er gewoon strontverkouden van ongeacht welke stand of welke kant die op blaast
Zijn we Nederlanders voorquote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:50 schreef Perrin het volgende:
Op werk gelukkig wel airco, al droogt dat weer uit idd.
Altijd wat te klagen, gelukkig.
Kan ook zijn dat op werk je slijmvliezen uitgedroogder waren en zo minder van die rommel tegenhouden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Recirculatie is ook niet erg gezond. Ik weet nog vorig jaar in de hooikoortstijd dat ik minimaal 2x per puur even de gang op ging om uit de airco te zijn, dat ding leek wel een pollenmachine. Thuis met mijn mobiele airco had ik daar veel minder last van, terwijl je toch zou denken dat het juist dan erger is.
Zou heel goed kunnen. Ik heb er dit jaar veel minder last van gelukkig. De boel is ook flink onder handen genomen in het voorjaar, dus dat helpt ook mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat op werk je slijmvliezen uitgedroogder waren en zo minder van die rommel tegenhouden.
Ook wel 60%quote:
Een paar dagen later is er een barbeque.quote:
Die 40% hadden we vorige week ook in Nederlandquote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:34 schreef Perrin het volgende:
Die 40% luchtvochtigheid die ik een week geleden in Frankrijk had mis ik wel.
Nog niet gezien deze...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:30 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Scorchio!
[ afbeelding ]
En zie hier... een hittegolf à la 2020.
Wat hebben ze gedaan dan?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Ik heb er dit jaar veel minder last van gelukkig. De boel is ook flink onder handen genomen in het voorjaar, dus dat helpt ook mee.
Drie weken in omgeving Alicante gezeten deze zomer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn liefde voor warm weer snel afgelopen is als ik ergens ga wonen waar het standaard 3 graden warmer is in de zomer, en soms zelfs meer.
Het hele systeem is gewoon schoongemaakt, defecten zijn verholpen en de boel is gemoderniseerd/uitgebreid waar het nodig was.quote:
Scheelt wel dat in Spanje letterlijk overal airco is tegenwoordig. Tenminste in Sevilla was dat wel. Daardoor gaan mensen vanzelf minder spastisch doen over de warmte.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Drie weken in omgeving Alicante gezeten deze zomer.
Dan is 'hitte' hier opeens een héél andere gewaarwording
Je luchtwegen?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele systeem is gewoon schoongemaakt, defecten zijn verholpen en de boel is gemoderniseerd/uitgebreid waar het nodig was.
Alleen helpt die overvloedige airco weer mee om het in de toekomst langzaamaan nog warmer te laten worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Scheelt wel dat in Spanje letterlijk overal airco is tegenwoordig. Tenminste in Sevilla was dat wel. Daardoor gaan mensen vanzelf minder spastisch doen over de warmte.
Dit is dus niet waar. Dat kleine beetje warmte dat compressors genereren valt in het niets bij alle auto's, machines en weet ik veel wat. En dat allemaal valt weer in het niets vergeleken met de natuurlijke luchtstromen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen helpt die overvloedige airco weer mee om het in de toekomst langzaamaan nog warmer te laten worden.
Een vicieuze circel; wat dat betreft is het toch nooit goed.
Ik dacht dat je bedoelde dat je zelf onder handen was genomenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele systeem is gewoon schoongemaakt, defecten zijn verholpen en de boel is gemoderniseerd/uitgebreid waar het nodig was.
Spanje zit op 40% duurzame energie, vreemd genoeg voornamelijk uit wind en niet uit zon terwijl ze daar meer dan genoeg van hebbenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen helpt die overvloedige airco weer mee om het in de toekomst langzaamaan nog warmer te laten worden.
Een vicieuze circel; wat dat betreft is het toch nooit goed.
Klopt, ons apartment had het ook. En we gebruikten hem ook zo energiebewust alleen snachts op een laag standje om het slapen draaglijk te maken. Overdag stond ie uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Scheelt wel dat in Spanje letterlijk overal airco is tegenwoordig. Tenminste in Sevilla was dat wel. Daardoor gaan mensen vanzelf minder spastisch doen over de warmte.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat je zelf onder handen was genomen
Ja het ging over slijmvliezen enzo dus ik dacht dat je zelf onder het mes geweest was ofzoquote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:40 schreef Nattekat het volgende:
5 graden koeler hier dan bij Frutsel
Ja je went er heel snel aan inderdaad. Mensen leven ook anders daar. Dacht dat siësta iets uit stripboeken was maar het is in elk geval bij de locals die wij spraken vrij gebruikelijk om in de middag een dutje te doen. En dan pas om 23:00 te gaan eten en om 02:00 of later op bedquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, ons apartment had het ook. En we gebruikten hem ook zo energiebewust alleen snachts op een laag standje om het slapen draaglijk te maken. Overdag stond ie uit.
Was warm ja, maar ergens wen je er ook aan (ik in ieder geval wel).
Cool! Zag al zoiets op Twitter voorbij komen jaquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:54 schreef Frutsel het volgende:
Voor de liefhebbers en/of geïnteresseerden
Aswolk incoming vanaf IJsland?
Frutsel in WKN / [ACTUEEL] Vulkanen IJsland #22: Onrust bij Fagradalsfjall
Jij volgt mij?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Cool! Zag al zoiets op Twitter voorbij komen ja
Als jij de journalist/geoloog Sam Gerrits bent, jaquote:
Oh die heb ik al ontvolgd...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als jij de journalist/geoloog Sam Gerrits bent, ja
Is die niet goed dan? Ik volg hem sinds de uitbarsting op La Palma.quote:
Hij heeft zeker wel veel kennis maar ik vind zijn manier van reageren soms erg storend richting andere gebruikers.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is die niet goed dan? Ik volg hem sinds de uitbarsting op La Palma.
Al tweet hij wel heel erg veel andere shit. Wat af en toe wel irritant is
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:30 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Scorchio!
[ afbeelding ]
En zie hier... een hittegolf à la 2020.
Ooh, daar let ik niet zo op.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wel veel kennis maar ik vind zijn manier van reageren soms erg storend richting andere gebruikers.
Maar goed, ieder zijn ding.
Droge lucht? Buiten 50%, binnen 60%quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een lekker weertje vandaag! Strakblauw en ook droge lucht, niet van dat benauwde. Beetje Zuid-Europees, ik houd er van.
Hier niet. Maar in het westen wel zie ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Droge lucht? Buiten 50%, binnen 60%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |