abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205483148

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:31:18 ]
pi_205483152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:37 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan de data? Heb je metingen die iets anders zeggen? Welk meetnetwerk heb jij en hoe extrapoleer jij die cijfers?
[..]
Als je het niet kan narekenen en niet weet wat er schort aan het model, heb je dus geen inhoudelijke kritiek. Kun je aangeven wat er niet klopt aan het model en op basis van welke cijfers het niet klopt?
Ah, als die meetcijfers zo duidelijk zijn, hoe verklaar je dan die fout die gecommuniceerd is als grootste vervuilers?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:43:34 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205483161
Praten mensen nou nog steeds goed dat er afval gedumpt wordt op de snelwegen? :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205483171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah, als die meetcijfers zo duidelijk zijn, hoe verklaar je dan die fout die gecommuniceerd is als grootste vervuilers?
Gewoon een foute filter bij het uit de database trekken van de lijst. Dit kan iedereen bedenken.

Die communicatiefout waar je het over hebt, die is er overigens alleen maar bij de gratie van een andere lijst die je wel gelooft, namelijk de nieuwe, geupdate lijst. En die lijst is ook van het RIVM, op basis van hun modellering. Dus je gelooft wel in de modellen van het RIVM. Logisch, want je hebt ook geen enkel inhoudelijk argument tegen ingebracht.
pi_205483174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Praten mensen nou nog steeds goed dat er afval gedumpt wordt op de snelwegen? :D
Noodzakelijk kwaad in de strijd tegen de globalistische elite h.
pi_205483178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, er moeten eerst minimaal 12 doden vallen bij een nachtelijke kettingbotsing en dan nog zal men roepen "ja, maar de boeren hebben het ook niet makkelijk want die moeten er iedere nacht vroeg uit om de autosnelwegen vol te storten met puin".
pi_205483202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vertrouw de modellen wel.

Bij corona waren er diverse factoren die het lastig maakte om het goed in te schatten, deels omdat de verspreidingssnelheid onbekend was en deels omdat de maatregelen effect hadden en je een voorspeld scenario niet haalde (gelukkig).

Maar dat is een beetje de tactiek die ontstaan is: constant de rekenmodellen aanvallen om de echte discussie maar niet aan te hoeven gaan.

We (overheid, boeren, bevolking) weten al meer dan 40 jaar dat de stikstofuitstoot te hoog is.
Er is tientallen jaren weggekeken en men is gezwicht voor de boerenlobby. Nu is dat afgelopen.
Daarom is het ook zo dom dat ze (kabinet) nu alles ineens en rigoureus willen aanpakken.
Je komt er ook wel zonder zo’n stompzinnige kleurenplaat.
Vakman pur sang
pi_205483207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:44 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Gewoon een foute filter bij het uit de database trekken van de lijst. Dit kan iedereen bedenken.

Die communicatiefout waar je het over hebt, die is er overigens alleen maar bij de gratie van een andere lijst die je wel gelooft, namelijk de nieuwe, geupdate lijst. En die lijst is ook van het RIVM, op basis van hun modellering. Dus je gelooft wel in de modellen van het RIVM. Logisch, want je hebt ook geen enkel inhoudelijk argument tegen ingebracht.
Dus er is 1 of andere pannekoek die op een knopje klikt en die fout maakt? Dus kennelijk is er geen sprake van een 4 eyes principles binnen het RIVM maar zijn er allerlei individuen die dus dit soort data kunnen rapporteren, nu heb je een hoop kritiek op mij, maar als data en devops engineer kan ik je vertellen dat dit een absolute no-go is en in geen geval zou moeten kunnen gebeuren binnen een professionele organisatie, kun je garanderen dat de andere data die gepubliceerd word wel zuiver is, of is dat gewoon iets waar je blind van uit gaat?
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:48:20 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205483211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, er moeten eerst minimaal 12 doden vallen bij een nachtelijke kettingbotsing en dan nog zal men roepen "ja, maar de boeren hebben het ook niet makkelijk want die moeten er iedere nacht vroeg uit om de autosnelwegen vol te storten met puin".
Denk nou eens aan alle asbestlongen die die boeren oplopen tijdens het storten van het afval!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205483217
Gezellig... ;(

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205483220
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Denk nou eens aan alle asbestlongen die die boeren oplopen tijdens het storten van het afval!
Dat asbest vind ik echt een geweldige, nu ben ik ook wel eens spindokter voor bepaalde zaken, maar dit is echt een inkoppertje die ik ook wel had kunnen verzinnen.
pi_205483225
Persoonlijk had ik ook het gerucht verspreid dat er injectienaalden tussen het afval lagen, doet het wellicht nog beter.
pi_205483229
Ik vond het wel fijn dat de Staatsomroep (Eenvandaag) even de vraag opworp of dit geen terroristen zijn.

Het antwoord was mee maar goed dat ze wel langzamerhand in die hoek worden geduwd.
pi_205483232
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom is het ook zo dom dat ze (kabinet) nu alles ineens en rigoureus willen aanpakken.
Het is helemaal niet "ineens".

Het is juist na ruim 40 jaar wegkijken en buigen voor de boerenlobby.

Dat is wat er nu nog steeds gebeurt, men is gewoon bang voor boeren met hun trekkers.
Daarom wordt er ook zo halfslachtig ingegrepen.

Het is klaar, wat 40 jaar geleden had moeten gebeuren gaat nu alsnog gebeuren.

De sector heeft 40 jaar de kans gehad om zelf de uitstoot te verlagen, om meer ecologisch te gaan werken.
We hebben hier 5 tot 10x meer vee per m2 landbouwgrond dan omringende landen, het is gewoon logisch dat het niet meer op deze schaal kan.
pi_205483238
twitter

Sylvana Simons ook weer boos. :(
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205483241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is wat er nu nog steeds gebeurt, men is gewoon bang voor boeren met hun trekkers.

De sector heeft 40 jaar de kans gehad om zelf de uitstoot te verlagen, om meer ecologisch te gaan werken.
We hebben hier 5 tot 10x meer vee per m2 landbouwgrond dan omringende landen, het is gewoon logisch dat het niet meer op deze schaal kan.
Dat deden ze al.
En het gaat nu niet rigoureus veranderen. Let maar op. ;)
Vakman pur sang
pi_205483247
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En hoeveel heeft de boerensector aan uitstoot verlaag de laatste 30 jaar?
Daarnaast kun je wel eisen dat de boeren de hoogste prijs betalen voor hun manier van werken, maar dan zeg ik ook dat anderen ook de prijs gaan betalen, laten we eens beginnen bij de banken en accountants, je kunt niet van een enkele groep eisen dat die gaan deugen en de rest laten doorrotten.
pi_205483249
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat deden ze al.
En het gaat nu niet rigoureus veranderen. Let maar op. ;)
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
pi_205483256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
Ok kratje bier of het gelijkwaardige bedrag:
Stand op 01-08-2023.
Vakman pur sang
pi_205483258
quote:

[..]
Hoho we hebben het hier wel over het belang van een paar wandelaars die vinden dat ze op de Peel ook op onvruchtbare grond moeten lopen he, laten we graag de boel in context houden.
pi_205483262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat asbest vind ik echt een geweldige, nu ben ik ook wel eens spindokter voor bepaalde zaken, maar dit is echt een inkoppertje die ik ook wel had kunnen verzinnen.
Stiekem lag er gewoon helemaal niets op de snelweg. Allemaal fake news joh.
I'll give you something to do
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:55:34 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205483271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef Confetti het volgende:
Ik vond het wel fijn dat de Staatsomroep (Eenvandaag) even de vraag opworp of dit geen terroristen zijn.

Het antwoord was mee maar goed dat ze wel langzamerhand in die hoek worden geduwd.
Ze terroriseren de snelweg toch? Maakt niet uit wie het doet.

Als dit jeugd uit de Schilderswijk was die daar bergen nektasjes hadden gedumpt en met hun dure hummers wegen hadden geblokkeerd was het dan anders?
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:55:45 #23
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205483275
quote:

[..]
Of als de zoveelste waterbron weer eens te vervuild is.

https://www.trouw.nl/nieu(...)terwinning~b1446e04/
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205483279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef galantis het volgende:

[..]
Lagen die houtblokken tussen dat hooi om het beter in brand te kunnen steken, dan?

( ik vraag het me zomaar af)

Ik zit ondertussen ook een beetje op twitter te kijken.
pi_205483281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef galantis het volgende:

[..]
Nou nee, natuurlijk ligt er rommel op de weg, en ik vind dat ook te ver gaan, maar als je beetje weet hoe dit soort dingen gaan, dan weet je ook hoe makkelijk er gespint word, spinnen kun je leren :)
pi_205483295
Ander voorbeeld was dat verhaal dat men bewust rommel had gedumpt onder een viaduct zodat het bewust niet goed zichtbaar was, als je beetje logisch nadenkt heeft men dat gewoon gedaan omdat onder een viaduct het veel lastiger kan weghalen, alsof er een boer denkt: Goh ik ga dat afval nou zo neergooien zodat daar een paar man op doodrijden.
pi_205483313
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Lagen die houtblokken tussen dat hooi om het beter in brand te kunnen steken, dan?

( ik vraag het me zomaar af)

Ik zit ondertussen ook een beetje op twitter te kijken.
Ja dan fikt het sneller weg en kan het verkeer weer doorrijden, die boeren zijn de kwaadste niet.
pi_205483323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:57 schreef raptorix het volgende:
Ander voorbeeld was dat verhaal dat men bewust rommel had gedumpt onder een viaduct zodat het bewust niet goed zichtbaar was, als je beetje logisch nadenkt heeft men dat gewoon gedaan omdat onder een viaduct het veel lastiger kan weghalen, alsof er een boer denkt: Goh ik ga dat afval nou zo neergooien zodat daar een paar man op doodrijden.
Dat is framing, en dat terecht in twijfel trekken is van een hele andere orde dan gewoon feitelijk nieuws ontkennen.
pi_205483340
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:00 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat is framing, en dat terecht in twijfel trekken is van een hele andere orde dan gewoon feitelijk nieuws ontkennen.
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.
pi_205483351
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.
Boeren zouden inderdaad langdurig geen producten moeten leveren aan hun afnemers.

Dat is de enige actie waar ik achter zou staan.

Dan zullen ze het wel voelen in Duitsland!
pi_205483368
Supermarkten die op hun beurt dan gewoon alles uit het buitenland gaan halen. Dan kan het hele "zonder de boeren geen eten" al helamaal de prullenbak in.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205483379
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
Supermarkten die op hun beurt dan gewoon alles uit het buitenland gaan halen. Dan kan het hele "zonder de boeren geen eten" al helemaal de prullenbak in.
Niet alleen "gaan halen", sowieso komt 80% dat hier in de supermarkten ligt uit het buitenland.
We zullen met name minder typische Nederlandse zuivelproducten en bloemen in de schappen zien.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:08:33 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205483392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet alleen "gaan halen", sowieso komt 80% dat hier in de supermarkten ligt uit het buitenland.
We zullen met name minder typische Nederlandse zuivelproducten en bloemen in de schappen zien.
Prima dus, direct doen
.
pi_205483395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Boeren zouden inderdaad langdurig geen producten moeten leveren aan hun afnemers.

Dat is de enige actie waar ik achter zou staan.

Dan zullen ze het wel voelen in Duitsland!
Ook in Nederland hoor, er is genoeg voedsel wat wel van Nederlandse boeren afkomstig is in de supermarkt.
pi_205483396
quote:

[..]
Mensen op bijstandsniveau hongerig maken door te hoge prijzen. Dat zal Rutte en Kaag en de gemiddelde VVD/D66 stemmer hard raken.
pi_205483400
quote:

[..]
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligt
Vakman pur sang
pi_205483404
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligt
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.
pi_205483407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook in Nederland hoor, er is genoeg voedsel wat wel van Nederlandse boeren afkomstig is in de supermarkt.
Als dat zo is, dan kunnen boeren ons dat toch keihard laten voelen? Waarom dan de distributiecentra blokkeren en niet gewoon stoppen met leveren? Dat is toch juist een signaal geven dat je producten belangrijk zijn?

Nu zeggen ze in feite "zonder boeren, wel voedsel".
pi_205483408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen op bijstandsniveau hongerig maken door te hoge prijzen. Dat zal Rutte en Kaag en de gemiddelde VVD/D66 stemmer hard raken.
.....en waarschijnlijk krijgen de voedselbanken dan ook geen donaties meer.
pi_205483411
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, en als ik dat ergens dump krijg ik een boete van 5.000 voor de kiezen. En dat is niet eens fantasie.
pi_205483412
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.
Tja zo werkt dat met asbest.
Vakman pur sang
pi_205483418
quote:

[..]
Het domste is nog dat die boeren zichzelf en hun gezin in gevaar brengen door met asbest te gaan slepen.

Dat is min of meer een Darwin loterij.
pi_205483424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als dat zo is, dan kunnen boeren ons dat toch keihard laten voelen? Waarom dan de distributiecentra blokkeren en niet gewoon stoppen met leveren? Dat is toch juist een signaal geven dat je producten belangrijk zijn?

Nu zeggen ze in feite "zonder boeren, wel voedsel".
Dat is precies wat ik ook beoog, als Nederlandse boeren geen zuivel en aardappelen gaan leveren gaan ze dat zeker op korte termijn echt wel voelen.
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 19:14:33 #44
5428 crew  miss_sly
pi_205483433
quote:

[..]
En omdat het ineens op meerdere fronten gevaarlijk is met de bedreigingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205483435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik ook beoog, als Nederlandse boeren geen zuivel en aardappelen gaan leveren gaan ze dat zeker op korte termijn echt wel voelen.
Nou, laat ze dat dan doen ipv snelwegen blokkeren.

Het enige signaal dat boeren met hun huidige acties afgeven is "we zijn asocialen die puin storten, branden veroorzaken, mensen bedreigen en onschuldige burgers in de file storten".

Ze hebben blijkbaar geen vertrouwen in het effect van "gewoon maanden niets leveren".
pi_205483455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het domste is nog dat die boeren zichzelf en hun gezin in gevaar brengen door met asbest te gaan slepen.

Dat is min of meer een Darwin loterij.
Ik ben geen voorstander van deze onzin, maar ik vind dat er ook wel wat meer sympathie voor de boeren mag zijn, als de overheid KLM en Schiphol elke keer voor miljarden mag redden, men lekker blijft doormodderen met het belastingsysteem voor de grote jongens, dan zou ik me als boer ook bekocht voelen.
En het is allemaal niet zo moeilijk als je beetje creatief gaat denken, ten eerste kunnen we de grond goed gebruiken voor huizen, dus daar zou het probleem niet zitten, daarnaast zijn boeren over het algemeen handig genoeg om zich te redden, ze zijn toch veelal gewend dingen zelf te doen.

Ik dacht zelf bijvoorbeeld na over een idee om boeren en masse om te scholen richting de installatie techniek en ze bijvoorbeeld een voordeel te geven op hun BTW tarief, een beetje zoals men dat in de VS heeft gedaan met Indianen en Casino's, ja natuurlijk kun je roepen dat zoiets onzin is, maar in deze bijzondere tijden kunnen we ook eens gaan nadenken of we wat slimmere beslissingen kunnen nemen.
pi_205483456
Matige acties, heeft weinig effect.

Laat ze Schiphol en de Rotterdamse haven eens twee weekjes blokkeren.
- verwijderd door admin -
pi_205483462
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef groenen het volgende:

Ik weet dat ik dit niet mag zeggen, maar dat zou dan wel een heel spannend topic worden.
pi_205483464
Dit is gewoon terrorisme. Als die boeren niet wit waren geweest was er allang ingegrepen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205483466
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het enige signaal dat boeren met hun huidige acties afgeven is "we zijn asocialen die puin storten, branden veroorzaken, mensen bedreigen en onschuldige burgers in de file storten".

Ze hebben blijkbaar geen vertrouwen in het effect van "gewoon maanden niets leveren".
Ik heb sterk het idee dat deze acties van een zeer klein groepje zijn, en en waarschijnlijk ook van de idioten ten tijde van COVID met hun domme gedrag.
pi_205483471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb sterk het idee dat deze acties van een zeer klein groepje zijn, en en waarschijnlijk ook van de idioten ten tijde van COVID met hun domme gedrag.
Dat denk ik ook, daarom grijpen ze niet in, straks al die wappies weer over de pis.
pi_205483474
quote:

Schiphol heeft weinig effect, daar vertrekt nu al weinig :)
Rotterdamse haven? Heb je binnen 2 uur de neef van Taghi in je nek ;)
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:20:55 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205483483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben geen voorstander van deze onzin, maar ik vind dat er ook wel wat meer sympathie voor de boeren mag zijn, als de overheid KLM en Schiphol elke keer voor miljarden mag redden, men lekker blijft doormodderen met het belastingsysteem voor de grote jongens, dan zou ik me als boer ook bekocht voelen.
En het is allemaal niet zo moeilijk als je beetje creatief gaat denken, ten eerste kunnen we de grond goed gebruiken voor huizen, dus daar zou het probleem niet zitten, daarnaast zijn boeren over het algemeen handig genoeg om zich te redden, ze zijn toch veelal gewend dingen zelf te doen.

Ik dacht zelf bijvoorbeeld na over een idee om boeren en masse om te scholen richting de installatie techniek en ze bijvoorbeeld een voordeel te geven op hun BTW tarief, een beetje zoals men dat in de VS heeft gedaan met Indianen en Casino's, ja natuurlijk kun je roepen dat zoiets onzin is, maar in deze bijzondere tijden kunnen we ook eens gaan nadenken of we wat slimmere beslissingen kunnen nemen.
Om te beginnen worden ze afgekocht. Royaal volgens de overheid.

Over bedrag kan je dan nog discussiren. Maar dan moet je wel aan tafel komen.

Om ze dan te laten omscholen op kosten van overheid lijkt me geen slecht idee. Maar nogmaals, dat kan je aan tafel regelen.
pi_205483496
quote:

Ja graag, want dan gaat de ME tenminste wel optreden en zijn die blokkades na 20 minuten voorbij. Ik zal ervan genieten.

Rotterdam kent meer prioriteit dan een afgesloten snelweg in de poepluchtprovincies.
pi_205483506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Schiphol heeft weinig effect, daar vertrekt nu al weinig :)
Rotterdamse haven? Heb je binnen 2 uur de neef van Taghi in je nek ;)
......en ik denk dat die er eerder is dan de ME ;)
pi_205483510
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Om te beginnen worden ze afgekocht. Royaal volgens de overheid.

Over bedrag kan je dan nog discussiren. Maar dan moet je wel aan tafel komen.

Om ze dan te laten omscholen op kosten van overheid lijkt me geen slecht idee. Maar nogmaals, dat kan je aan tafel regelen.
Ik ben bang dat het royaal zal tegenvallen, daarnaast moet je natuurlijk ook breder denken, je hebt te maken met een enorme offspin van activiteiten bij boerenbedrijven, het vervelende is dat dit ook nog vrij geconcentreerd is in agragrische gebieden, je moet dus echt met een goed doordacht plan komen om dit sociaal op te vangen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:25:12 #57
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205483514
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze moeten wel, volg je het topic niet? En dat kwam toen van oa het CDA, die eerst nu de boeren bekritiseerden en nu ineens mee is gegaan, omdat ze weten dat het hen een hoop stemmers gaat kosten.

Nogmaals, het speelt al 40 jaar en ook de regering is op de vingers getikt dat het nu echt aangepakt moet worden. Er valt dus ook niet te schipperen, dat had de afgelopen 40 jaar moeten gebeuren, maar toen gingen de boeren ook al morren en ging het CDA overstag, want wilde aan de macht blijven. Dat zagen anderen mensen toen ook al en nu moet er een inhaalslag gemaakt worden. We kunnen ook uit de EU stappen, maar dan krijgen de boeren geen subsidie meer en moeten ze ook hun spullen pakken. Dus ja, ze moeten nu toch kiezen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205483517
quote:

[..]

Boeren worden al decennialang gered met miljardensubsidies.

Dat btw plan is onzalig. Niet eerlijk voor de reguliere installateur en technicus.
pi_205483520
Ik vrees nog steeds dat dit soort acties straks als het voetbalseizoen een keer volledig uit de klauwen lopen als er een hele stoet supporters van Ajax/PSV/Feyenoord/anderen hun (uit)wedstrijd dreigen te missen
pi_205483534
quote:

[..]

De overheid heeft met een wet, waarvan de kenners toen al zeiden dat die waarschijnlijk van tafel geveegd zou worden door de rechter, de boeren meer dan 10 jaar meer laten uitstoten dan mocht en ellenlang geprocedeerd om die termijn te blijven rekken. Precies de acties die je verwacht bij een overheid die geen sympathie heeft voor boeren en ze alleen maar wil pesten.
pi_205483544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:25 schreef Raw85 het volgende:
Ik vrees nog steeds dat dit soort acties straks als het voetbalseizoen een keer volledig uit de klauwen lopen als er een hele stoet supporters van Ajax/PSV/Feyenoord/anderen hun (uit)wedstrijd dreigen te missen
Boeren vs Feyenoord! Ik zeg vo.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:28:20 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205483548
quote:
'Ik heb een berg mest gegooid op een plek waar mensen 130 rijden en op een plek waar ze het bijna niet kunnen zien, hoe kon ik weten dat er ongelukken zouden gebeuren?' Jaartje of 20 de bak in als ik het doe.
pi_205483552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Boeren worden al decennialang gered met miljardensubsidies.

Dat btw plan is onzalig. Niet eerlijk voor de reguliere installateur en technicus.
Als die subsidies er niet zouden zijn betaal je het gewoon via de supermarkt, dus in die zin maakt dat niet uit, daarnaast zoals ik al aangeven heb zijn er maar weinig takken die zoveel aan uitstoot naar beneden hebben gebracht.

Ja en je kan altijd alles wel afknallen, hobbelen we lekker door en blijven we lekker roepen dat het niet eerlijk is, het niet kan, en onmogelijk is, goed man.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:31:06 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205483570
quote:
Volgens mij calculeer je best wel in dat je mensen in gevaar kunt brengen als je teringzooi op de snelweg dumpt. Laat staan brandende hooibalen en fucking asbest :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205483574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Ik heb een berg mest gegooid op een plek waar mensen 130 rijden en op een plek waar ze het bijna niet kunnen zien, hoe kon ik weten dat er ongelukken zouden gebeuren?' Jaartje of 20 de bak in als ik het doe.
Ik heb mensen zo hard gediscrimineerd en gecriminaliseerd en zelfs nadat ik er op gewezen was dat dit niet mocht ben ik toch doorgegaan, toen mij naar de feiten gevraagd werd heb ik keihard gelogen dat het niet waar was, en toen bleek dat het toch waar was heb ik het bewijs vernietigd, hoi mijn naam is de Nederlandse Belastingdienst, groet groet.
pi_205483578
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dan kunnen wij beter de leveranciers van die boeren mailen waarom ze samenwerken met terroristen en of ze daar een paar maanden mee willen stoppen als je een half jaar geen Nedsrlands vlres en zuivel afneemt draaien ze wel bij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205483585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boeren vs Feyenoord! Ik zeg vo.
Livestream?
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:32:39 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205483586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:25 schreef Raw85 het volgende:
En dan gaat er wel opgetreden worden, want dat mag niet. Terecht natuurlijk, maar met een trekker itjden op een snelweg mag ook niet op de snelweg en daar staat best wel wat jaartjes gevangenis op, fikkie stoken mag ook niet, mest neerdumpen op de snelweg ook niet, BBQ aanzetten op de snelweg ook niet, barrire doorbreken die ter veiligheid voor het huis van een gezin staat, mag ook al niet.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:32:43 #69
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205483589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb mensen zo hard gediscrimineerd en gecriminaliseerd en zelfs nadat ik er op gewezen was dat dit niet mocht ben ik toch doorgegaan, toen mij naar de feiten gevraagd werd heb ik keihard gelogen dat het niet waar was, en toen bleek dat het toch waar was heb ik het bewijs vernietigd, hoi mijn naam is de Nederlandse Belastingdienst, groet groet.
Ja dus?

Maar hunnie doen het ook!!!
pi_205483591
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Volgens mij calculeer je best wel in dat je mensen in gevaar kunt brengen als je teringzooi op de snelweg dumpt. Laat staan brandende hooibalen en fucking asbest :')
Niet dat ik voorstander van dit soort acties bent, maar als je niet kunt anticiperen op een brandende hooibaal dan kun je beter stoppen met autorijden, het lijkt me dat je met een beetje fatsoenlijke ogen dat van 150 meter toch moet zien liggen.
pi_205483592
quote:

[..]
De ene crimineel loopt nog vrij rond, dus de andere mag voortaan ook alles doen.

Raptorix 2022
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:34:45 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205483607
quote:

[..]
Heeft geen kut met het stikstofpobleem te maken. Van mij hoef je geen fan te zijn van de overheid, maar overheid en media is always bad is bijzonder niveau knoop in je zakdoek.
pi_205483609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De ene crimineel loopt nog vrij rond, dus de andere mag voortaan ook alles doen.

Raptorix 2022
Je kunt je moeilijk als overheid zwaar op de wet beroepen als je als overheid die wet zelf niet respecteert, wat is er moeilijk aan?

Overigens lijkt het erop aan de reacties hier dat er een hoop door de overheid gesponsorde infiltranten rondlopen.
pi_205483620
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Niet dat ik voorstander van dit soort acties bent, maar als je niet kunt anticiperen op een brandende hooibaal dan kun je beter stoppen met autorijden, het lijkt me dat je met een beetje fatsoenlijke ogen dat van 150 meter toch moet zien liggen.
Gezien je selectief reageert mogen we er dus vanuit gaan dat het dus de schuld van de slachtoffers is, als ze 's nachts tegen een berg asbest, poep of banden knallen.
pi_205483627
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heeft geen kut met het stikstofpobleem te maken. Van mij hoef je geen fan te zijn van de overheid, maar overheid en media is always bad is bijzonder niveau knoop in je zakdoek.
De boeren waren de afgelopen 20 jaar ook geen probleem, tot Vollenbroek en consorten hun rechtzaakjes wonnen bij bevriende rechters, het is nogal bijzonder dat een bijzonder kleine rechtzaak zulke gevolgen heeft. Verdiep je maar eens in die rechtzaken dan zul je snel genoeg achter zijn in wat voor Kafkiaans land we leven.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:36:56 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205483628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens lijkt het erop aan de reacties hier dat er een hoop door de overheid gesponsorde infiltranten rondlopen.
Kijk, hier val je weer eens door de mand. Kom met bewijs dan! Wie krijgt er hier door de overheid betaald om te komen posten.

Anders gewoon je waffel houden met je fake news.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:37:47 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205483632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
ha ha ha

zuivel en errepels kan je in ieder land van de EU kopen

https://www.vakbladelite.(...)ord-denemarken-2018/

quote:
Volgens de Deense autoriteiten is de groeiende melkplas een gevolg van de continu toenemende productie per koe.
Met een gemiddelde melkproductie van bijna 10.000 kg per koe per jaar geven de Deense koeien verreweg de meeste melk van alle Europese koeien.
Het gemiddelde in de EU-lidstaten ligt ongeveer 3.000 kg lager.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205483634
quote:

[..]
Hoeveel krijg je betaald door het FDF?
pi_205483635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gezien je selectief reageert mogen we er dus vanuit gaan dat het dus de schuld van de slachtoffers is, als ze 's nachts tegen een berg asbest, poep of banden knallen.
Ja die durf ik gerust voor mijn rekening te nemen, net zoals dat je s'nachts op een stilstaande auto kan knallen als je niet oplet.
pi_205483636
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoeveel krijg je betaald door het FDF?
8 roebel per dag.
pi_205483643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, hier val je weer eens door de mand. Kom met bewijs dan! Wie krijgt er hier door de overheid betaald om te komen posten.

Anders gewoon je waffel houden met je fake news.
Bewijs het maar dat je het niet bent, werd mij ook meerdere keren verweten.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:40:47 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205483653
Betaald worden om te mogen fokken? Bwoah
pi_205483659
quote:

[..]
Je kunt je moeilijk als overheid zwaar op de wet beroepen als je als overheid die wet zelf niet respecteert, wat is er moeilijk aan?

De politici die betrokken waren bij de toeslagen en het ontvoeren van honderden kinderen moeten imho lang in de cel verdwijnen, maar die situatie gebruiken om het gedrag van de boeren te legitimeren is gewoon achterlijk. Het is wachten op de eerste dode en dat kan zomaar een van die toeslagenouders zijn.
pi_205483670
quote:

[..]

donderdag 28 juli 2022 @ 19:43:51 #85
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205483672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
De boeren waren de afgelopen 20 jaar ook geen probleem, tot Vollenbroek en consorten hun rechtzaakjes wonnen bij bevriende rechters, het is nogal bijzonder dat een bijzonder kleine rechtzaak zulke gevolgen heeft. Verdiep je maar eens in die rechtzaken dan zul je snel genoeg achter zijn in wat voor Kafkiaans land we leven.
Ze waren altijd al het probleem, maar de overheid heeft dankzij de boerenlobby nooit aangestuurd op goede oplossingen. Dat Vollenbroek uiteindelijk gelijk kreeg van de rechter was vooral omdat het probleem al die tijd niet goed was opgelost.

Dat heeft verder ook niets met 'bevriende rechters' te maken, maar niveauloosheid in je argumentatie is voor niemand nog een verrassing.
pi_205483674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De politici die betrokken waren bij de toeslagen en het ontvoeren van honderden kinderen moeten imho lang in de cel verdwijnen, maar die situatie gebruiken om het gedrag van de boeren te legitimeren is gewoon achterlijk. Het is wachten op de eerste dode en dat kan zomaar een van die toeslagenouders zijn.
Hey we zitten op een forum he, een beetje rellen en chargeren mag toch wel ;)
pi_205483677
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ok Jaap van Dissel :+
pi_205483683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
8 roebel per dag.
dan word je ook afgezet, ik krijg 20 roebels per dag. Maar volgens mij krijg je betaald naar je kwaliteit
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205483690
Ik heb al een zeilboot gekocht.
pi_205483691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan word je ook afgezet, ik krijg 20 roebels per dag.
Kaag betaald mij 100,-/dag. Belastingvrij.
pi_205483701
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er zijn geen kinderen uit huis geplaatst omdat vader en/of moeder schulden hadden, financile situatie is nooit een reden tot uithuisplaatsing. Er moet bijzonder veel gebeuren voordat een kind uit huis wordt geplaatst, soms teveel met desastreuze gevolgen.

Ik ben het met je eens dat de terrorboeren te ver gaan.
pi_205483703
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
en als je foutloos schrijft krijg je dan meer of minder?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205483704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:45 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb al een zeilboot gekocht.
Lambo natuurlijk.
pi_205483707
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je moed je bek houden.
pi_205483714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Minder. Ben namelijk undercover.
pi_205483718
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn dat echt harde Euros of WEF certificitaten? Ik vraag dit voor een vriend.
pi_205483725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Niet zo dom praten, dit heeft niets met Urgenda te maken. Hele-maal niets.

En de boeren waren wel degelijk al 20 jaar een probleem en er is al 20 jaar geprobeerd met halfzachte oplossingen iets te bereiken. Alleen was de boeren lobby dusdanig machtig dat harde maatregelen en grenzen niet gesteld of nageleefd werden en dat komt vooral op het conto van het CDA.

Maar dat soort feiten negeer je omdat het niet in je verhaal te pas komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2022 19:51:22 ]
pi_205483747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet zo dom praten, dit heeft niets met Urgenda te maken. Hele-maal niets.

En de boeren waren wel degelijk al 20 jaar een probleem en er is al 20 jaar geprobeerd met halfzachte oplossingen iets te bereiken. Alleen was de boeren lobby dusdanig machtig dat harde maatregelen en grenzen niet gesteld of nageleefd werden en dat komt vooral op het conto van het CDA.

Maar dat soort feiten negeer je omdat het niet in je verhaal te pas komt.
Daar heb ik het niet over, Urgenda gaat niet over stikstof maar over CO2.

Ik heb het hier over: https://www.rtvoost.nl/ni(...)chuldig-niet-de-boer
pi_205483754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zijn dat echt harde Euros of WEF certificitaten? Ik vraag dit voor een vriend.
In harde pegels.
pi_205483762
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:43 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ze waren altijd al het probleem, maar de overheid heeft dankzij de boerenlobby nooit aangestuurd op goede oplossingen. Dat Vollenbroek uiteindelijk gelijk kreeg van de rechter was vooral omdat het probleem al die tijd niet goed was opgelost.

Dat heeft verder ook niets met 'bevriende rechters' te maken, maar niveauloosheid in je argumentatie is voor niemand nog een verrassing.
Ik kan mij nog herinneren hoe de overheid na het verliezen van de rechtszaak over de avondklok binnen een paar uur een nieuwe rechtszaak had geregeld met een rechter die positiever oordeelde voor de overheid. Ik vond dat schandalig, maar het is wel bijzonder hoe, gezien de overlap van corona wappies met stikstof wappies, mensen tegelijk kunnen denken dat de overheid alles kan regelen bij een rechter en een individu ook alles kan regelen bij een rechter.
pi_205483765
Als de overheid rechtmatig beleid maakte en zichzelf aan haar eigen regels zou houden dan had Vollenbroek helemaal geen zaak. :')

Maar nee, hij is het probleem en niet de lapzwanzerige overheid.
pi_205483786
quote:
13s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:53 schreef Stepperoller het volgende:
Als de overheid rechtmatig beleid maakte en zichzelf aan haar eigen regels zou houden dan had Vollenbroek helemaal geen zaak. :')

Maar nee, hij is het probleem en niet de lapzwanzerige overheid.
Er is volgens mij niemand die de overheid een sticker voor goed overheid zijn gaat geven. Zowel aan de #trotsopboeren en de #kotsopboeren kant.
pi_205483787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mij nog herinneren hoe de overheid na het verliezen van de rechtszaak over de avondklok binnen een paar uur een nieuwe rechtszaak had geregeld met een rechter die positiever oordeelde voor de overheid. Ik vond dat schandalig, maar het is wel bijzonder hoe, gezien de overlap van corona wappies met stikstof wappies, mensen tegelijk kunnen denken dat de overheid alles kan regelen bij een rechter en een individu ook alles kan regelen bij een rechter.
Het is vooral bijzonder dat een simpele uitspraak van een rechter een miljarden consequentie voor Nederland heeft.
pi_205483814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is vooral bijzonder dat een simpele uitspraak van een rechter een miljarden consequentie voor Nederland heeft.
Je kun ook stellen dat de overheid zich gewoon aan de eigen regels te houden heeft natuurlijk. Een rechter kun je dat niet verwijten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_205483817
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
*100 kmu
Vakman pur sang
pi_205483842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je kun ook stellen dat de overheid zich gewoon aan de eigen regels te houden heeft natuurlijk. Een rechter kun je dat niet verwijten.
Goh ik hoor een rechter nooit een uitspraak doen dat de belastingdienst zich crimineel opstelt en per direct geen aanslagen meer mag opleggen.
pi_205483855
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
*100 kmu
Niet na 19.00 uur...
Voorheen Post ID 101472
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:07:33 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205483880
quote:

[..]
De rechter heeft dat niet besloten, onze volksvertegenwoordiging.

Je hebt je aan je eigen afspraken te houden, de rechter kan je daar toe zetten. De overheid heeft dan zelfs nog de luxe dan de afspraak te veranderen en zo wat de rechter zegt naast zich neer te leggen. Is ook niet toe besloten, levert natuurlijk ook wel veel gedoe op.

Vind het dus een wat raar verhaal van je
Laffe huichelaar
pi_205483911
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De rechter heeft dat niet besloten, onze volksvertegenwoordiging.

Je hebt je aan je eigen afspraken te houden, de rechter kan je daar toe zetten. De overheid heeft dan zelfs nog de luxe dan de afspraak te veranderen en zo wat de rechter zegt naast zich neer te leggen. Is ook niet toe besloten, levert natuurlijk ook wel veel gedoe op.

Vind het dus een wat raar verhaal van je
Alleen zijn afspraken vaak niet keihard vastgelegd, we hadden het hier ook niet over het vrij dumpen van chemisch afval, maar over een intepretatie van de regels waarbij je overschreiding van de normen aan 1 kant compenseert met inperking van de ander, elke totaal mongool zou snappen dat dit een normale denkwijze zou zijn, behalve die rechter. Ik snap niet waarom figuren zoals jouw hier blij mee zijn, lekker het hele land naar de kanker brengen, laat me raden, je hebt er zelf geen last van? Ambtenaar toevallig?
pi_205483927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef Confetti het volgende:

Eenvandaag de staatsomroep noemen. We hebben echt de bodem van het vat bereikt.

Ik wil bij deze pleiten voor de invoering van een minimale intelligentie voor het posten online (en als het even kan bij verkiezingen ook).
pi_205483971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:13 schreef HiZ het volgende:
staatsomroep
Door wie word 1vandaag gefinancieerd?
pi_205483975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
ook de regering is op de vingers getikt dat het nu echt aangepakt moet worden.
Mooie complete uiteenzetting wel.

Ja dat hadden ze dan moeten voorkomen.
Heeft NL niet zelf de regels voor stikstof in natura2000 gebieden scherp gesteld in de EU besluiten?
Je kunt ook besluiten geen natura 2000 gebieden meer te willen bv.
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:18:29 #113
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205483987
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Heeft NL niet zelf de regels voor stikstof in natura2000 gebieden scherp gesteld in de EU besluiten?
Ja zo werkt dat niet he.

Jij gaat niet A zeggen om dan B te doen. Daar maakt een rechter korte metten mee. Wil je een echte democratie dan heb je nou eenmaal trias politica. Dan moet je je daar ook aan houden.
pi_205484004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja zo werkt dat niet he.

Jij gaat niet A zeggen om dan B te doen. Daar maakt een rechter korte metten mee. Wil je een echte democratie dan heb je nou eenmaal trias politica. Dan moet je je daar ook aan houden.
Ah waren we altijd maar zo streng in Europa, ik kan me nog iets herinneren over begrotingsregels, maar dan is het in 1 keer nooit een probleem.
pi_205484031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Goh ik hoor een rechter nooit een uitspraak doen dat de belastingdienst zich crimineel opstelt en per direct geen aanslagen meer mag opleggen.
Dat klopt, aangezien belasting innen ook niet crimineel is. De rechter heeft schijt aan jouw zelfverzonnen regels, maar hanteert de Nederlandse wet- en regelgeving.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:24:49 #116
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205484048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah waren we altijd maar zo streng in Europa, ik kan me nog iets herinneren over begrotingsregels, maar dan is het in 1 keer nooit een probleem.
In het verleden zijn er meerdere landen op vingers getikt en nu hebben de landen gezamelijk besloten om het voorlopig op te schorten vanwege diverse crisissen.

Dat is niet vergelijkbaar met huidige situatie. Je kunt wel allerlei dingen erbij gaan halen om je punt te maken maar dat bevordert de discussie niet.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:25:56 #117
323876 michaelmoore
pi_205484062
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Heel veel landen doen helemaal niet mee aan die stikstof poppekast en zo hoort het

zulke zaken dienen alleen maar om meer macht voor Brussel te krijgen en D66 krijgt er gelijk een harde plasser van
Die kruipt voor Brussel en ook voor de elite wandelaars

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205484079
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
In het verleden zijn er meerdere landen op vingers getikt en nu hebben de landen gezamelijk besloten om het voorlopig op te schorten vanwege diverse crisissen.

Dat is niet vergelijkbaar met huidige situatie. Je kunt wel allerlei dingen erbij gaan halen om je punt te maken maar dat bevordert de discussie niet.
Ah dus de definitie van Natura2000 gebieden ligt keihard vast, maar als je 60 procent boven je overheidsuitgaven zit is is dit in 1 keer een "crisis", hou toch op man.

Wat beweegt je eigenlijk tot dit soort uitspraken?
pi_205484098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Heel veel landen doen helemaal niet mee aan die stikstof poppekast en zo hoort het

zulke zaken dienen alleen maar om meer macht voor Brussel te krijgen en D66 krijgt er een harde plasser van
We tekenen lekker bij het kruisje, en dan roepen we: Weg met ons!
Ik durf er ook een aardig bedrag op te wedden dat men in andere landen waarschijnlijk op een creatieve manier meet waardoor ze helemaal niet aan dit soort waardes komen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:28:45 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zulke zaken dienen alleen maar om meer macht voor Brussel te krijgen en D66 krijgt er een harde plasser van

[ afbeelding ]
Dan stappen we uit de EU, maar wat gaan de boeren dan zonder die subsidie doen?
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:29:05 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205484103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah dus de definitie van Natura2000 gebieden ligt keihard vast, maar als je 60 procent boven je overheidsuitgaven zit is is dit in 1 keer een "crisis", hou toch op man.

Wat beweegt je eigenlijk tot dit soort uitspraken?
Waar doel je op met je laatste zin? Denk je nu dat ik ook betaald word door Kaag BV?
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:29:40 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484107
Iemand heeft het hekje van BNW open laten staan.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:29:42 #123
323876 michaelmoore
pi_205484110
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
dat betalen we toch zelf aan Brussel he

misschien wordt het eens tijd voor een Nexit
Italie blijft heeel erg veel kosten , veel t e veel en alles gaat naar de maffia
pi_205484122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja zo werkt dat niet he.

Dat kan zeker wel maar vergt moed en lef in de Europese raad.

Een opinie waar ik 100% achter sta.
quote:
Nederland heeft de stikstofcrisis aan zichzelf te danken

In november 2019, twee maanden voor het uitbreken van de coronapandemie, wekte Mark Rutte de indruk dat zijn wereld instortte omdat de Raad van State een streep had gezet door het gejongleer van zijn kabinetten met de regels voor stikstofuitstoot, het Programma Aanpak Stikstof (PAS).

‘Stikstof’ betekent in dit verband: stikstofoxiden en ammoniak, stoffen die direct of indirect als mest voor planten werken. Ze worden vooral uitgestoten door landbouwbedrijven, en in mindere mate door autoverkeer en de industrie.

Voor beschermde natuurgebieden, de Natura2000 gebieden, gelden ‘kritische depositiewaardes’ voor stikstof. Een boer met een paar honderd koeien in de wei kan een overschrijding van de kritische depositiewaarde in een Natura2000 gebied kilometers verderop veroorzaken.

Anders dan vaak wordt gedacht, heeft Nederland als geheel geen stikstofprobleem. Al deze heisa gaat over de stikstofdepositie in een enige tientallen ‘overbelaste’ Natura2000 gebiedjes, die vaak maar een paar hectare groot zijn. Afgezien van de Veluwe en de strook Noordzeeduinen inclusief de Waddeneilanden, zijn Nederlandse Natura2000 gebieden postzegeltjes natuur in een land dat zelf een postzegel op de Europese landkaart is.

Het gaat om een Europese richtlijn? Waarom is er dan alleen in Nederland stikstofcrisis?

Dat komt vooral omdat Nederland klein en dichtbevolkt is. In landen als Frankrijk of Itali zit er veel meer ruimte tussen landbouwbedrijven en natuurgebieden, en omdat natuurgebieden er veel groter zijn, wordt de kritische depositiewaarde er minder makkelijk overschreden.

Stikstof is dus een wezenlijk ander probleem dan CO2, waarbij het gaat om de totale uitstoot, en het niet uitmaakt waar dat gebeurt.

Tot overmaat van ramp zijn juist Nederlandse ecologen geobsedeerd door ‘schrale’ natuur: ‘overbelaste’ Natura2000 gebieden bestaan uit heide en veen, en die danken hun bestaan aan een nijpende schaarste aan meststoffen. Die zijn daarom buitengewoon kwetsbaar voor stikstofdepositie. Ook in dat opzicht is Nederland speciaal.

Wil de EU die ‘schrale’ natuur beschermen door harde stikstofeisen te tellen?

Welnee. Europa stelt geen eisen aan de stikstofdepositie, dat doet Nederland zelf. We zijn slechts verplicht te voldoen aan de Habitat-richtlijn, die stelt dat we in de Natura2000 gebieden moeten streven naar een ‘gunstige staat van instandhouding’. Daar wordt nota bene niet eens een termijn voor genoemd.

Het is ook juridisch onduidelijk, of dit gaat over alle dier- en plantensoorten in zo’n gebied, of alleen de soorten die oorspronkelijk de reden waren om het als Natura2000-gebied aan te wijzen. EU-landen interpreteren dit heel verschillend.

Stikstof is maar n van de factoren die meespelen bij die ‘gunstige staat van instandhouding’, en meestal is onbekend welke invloed dit heeft. Sommige Natura2000-gebieden blijken in de praktijk niet of nauwelijks last van te hebben van die ‘overbelasting’ met stikstof. Al in 2019, in het rapport Stikstof in Perspectief, hekelde het Planbureau voor de Leefomgeving deze obsessie met Kritische Depositiewaardes.

Maar we kunnen toch niet toezien hoe onze natuur steeds meer stikstof toegediend krijgt?

Nee, maar daar is ook geen sprake van. Sinds de jaren negentig is de Nederlandse uitstoot van stikstofoxiden met een factor drie teruggedrongen, en de uitstoot van ammoniak met een factor twee. Dat komt door schonere auto’s, schonere industrie en milieumaatregelen in de landbouw. Met alle technische vernieuwing die gaande is – zoals: steeds meer elektrische auto’s – zal die dalende trend zich voortzetten, ook zonder draconische maatregelen als het liquideren van boerenbedrijven.

Is het niet logisch dat wordt ingegrepen als in een natuurgebied teveel stikstof wordt gemeten?

Misschien, maar de stikstofdepositie in Natura2000 gebieden wordt niet gemeten. Eigenlijk is de stikstofcrisis vooral een virtuele exercitie. Iedereen die iets doet dat in principe stikstof uitstoot, moet dat invoeren in AERIUS, het officile computermodel van het RIVM. Dat rekent dan uit of, zeg, de bouw van een rijtje huizen leidt tot een overschrijding van de stikstofnorm in een Natura2000 gebied twintig kilometer verderop.

Die normen zijn zo streng, dat overschrijdingen niet te meten zijn: het gaat om hoeveelheden stikstof overeenkomend met n hondendrol per hectare natuurgebied per jaar. Die normen zijn in 2015 trouwens nog verder aangescherpt.

Ook maakt AERIUS geen onderscheid tussen structurele en incidentele overschrijding. Een boerenbedrijf stoot stikstof uit zolang het bestaat, maar de bouw van huizen genereert vooral stikstof tijdens de bouw, door vrachtverkeer, hijskranen en dergelijke. Zelfs zo’n tijdelijke overschrijding, die terugloopt naar bijna nul zodra de huizen klaar zijn, is reden genoeg om het hele bouwproject te verbieden.

Als vergunningen van AERIUS afhangen, is het vast een goed getest, betrouwbaar model?

AERIUS is volgens de commissie-Hordijk (2020) ongeschikt om vergunningsverlening op te baseren. Het model biedt een schijnzekerheid en detaillering die wetenschappelijk niet te verantwoorden zijn. Stikstof in Perspectief spreekt van de ‘politisering’ van AERIUS: het is verworden tot een beleidsmatige stok om de hond te slaan.

Stel, we gaan weer 120 rijden, volop woningen bouwen, laten de boeren boeren en heffen Staatsbosbeheer op. Wat gebeurt er met de Nederlandse natuur?

Dan zal er mr natuur ontstaan, want stikstof is voeding voor planten. De ‘overbelaste’ Natura2000 gebieden, die nu schraal en dunbevolkt zijn door gebrek aan voedingsstoffen, zullen volgroeien met weelderig bos, struiken en grassen. De totale biomassa en het totaal aantal dieren in die natuurgebieden zal flink toenemen, al zal dit ten koste gaan van enkele zeldzame plant- en diersoorten.

Zo zou het kunnen dat dan in Nederland nauwelijks nog gentiaanblauwtjes voorkomen, een fraai gekleurd vlindertje waar natuurbeschermers lyrisch van worden. Van uitsterven is overigens geen sprake; zelfs als sommige van die soorten uit Nederland zouden verdwijnen, komen ze elders in Europa nog voor.

Nog een voorbeeld waar we dit allemaal voor doen: in natuurgebied Lemselermaten komt nu op een gebied ter grootte van drie voetbalvelden de zeggekorfslak voor. Ecologen vermoeden dat deze drie millimeter grote slakjes indirect last hebben van te veel stikstofdepositie, maar zeker is dat niet, want er zijn geen populatietrends bekend. Niettemin is Nederland onder de Europese Habitatrichtlijn verplicht om in de Lemselermaten een gunstiger milieu voor de zeggekorfslak te creeren.

Nederland heeft zichzelf dus weer eens grandioos in een hoek geverfd. Hoe kon dit gebeuren?

Goede vraag. Eigenlijk zou een parlementaire enqute moeten reconstrueren hoe we de afgelopen vijftien jaar in deze fuik beland zijn. Maar als schot voor de boeg: dit is wat je krijgt als je als overheid milieuclubs en fundamentalistische ecologen ruim baan geeft, en principieel ontkent dat natuurwaarden moeten worden afgewogen tegen sociale en economische kosten.

Deze eco-lobby is diep in de instituties doorgedrongen en heeft bijna een monopolie op de publieke opinievorming. In een tv-programma als ‘BinnensteBuiten’ maken boswachters van Staatsbosbeheer vrijwel dagelijks reclame voor de pracht van ongerepte heide en veen in Nederland. In feite zijn zulke gebieden vooral product van industrieel tuinieren.

Rode draad in Nederlands ‘natuurherstel’ is de nooit eindigende strijd tegen ‘vergrassing’ en ‘verboming’. Bomen worden met zware graafmachines verwijderd, de vruchtbare toplaag wordt met bulldozers afgegraven – dat heet afplaggen – en voor wat dan overblijft is ook nog intensief waterbeheer nodig.

Om de biodiversiteit in Nederland op te krikken heeft Staatsbosbeheer de afgelopen jaren enige duizenden hectaren gezond bos omgehakt. Die bomen zijn opgestookt in biomassacentrales. Dat is de realiteit van woke natuur in Nederland.

Wat is voor Nederland de uitweg uit de ‘stikstofcrisis’?

Nederland heeft voor de Europese Habitat- en Vogelrichtlijnen getekend bij het kruisje, en kan daar juridisch gezien niet meer onderuit. Nederland kan niet eens meer zelf beslissen om een Natura2000 gebied op te heffen, al is het niet groter dan een voetbalveld. Daar is toestemming van de Europese Commisie voor nodig. En die krijg je alleen als een gebied door overmacht in zo’n slechte staat is geraakt, dat het nooit meer wat kan bijdragen aan de Europese biodiversiteit.

Zo’n Natura2000 gebied is als een gerfd, monumentaal kasteel waar je niets aan mag veranderen, maar dat wel peperduur onderhoud vergt. De erfgenamen kunnen alleen maar bidden dat het een keer tot de grond toe afbrandt. Maar je mag het niet zelf in de fik steken, want dan hang je.

Als Nederland een Natura2000 gebied verwaarloost, kan de EU een ‘inbreukprocedure’ tegen Nederland starten, waarna veroordeling door het Europese Hof van Justitie volgt, en torenhoge boetes.

Wat kan: ophouden met de stikstofobsessie

Mogelijk kan Nederland weer gaan bouwen en ophouden zijn boeren het leven zuur te maken door van die obsessie met stikstofdepositie af te stappen. Onderzoek per Natura2000-gebied wat echt nodig is om de biodiversiteit daar te handhaven.

Maar dan nog zou het best kunnen, dat het instandhouden van alle 162 Natura2000 gebieden een te hoge sociale en economische prijs heeft. Dan zou het nieuwe kabinet de meest schadelijke van die schrale natuurpostzegels de Natura2000- status moeten ontnemen, en hard de confrontatie met de Europese Commissie aangaan. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Vakman pur sang
pi_205484135
quote:

[..]
Graag morgen nog, betaal ik die boeren wel uit mijn eigen zak.
Gaat om rond de 800 miljoen, ofwel 5 tientjes per Nederlander, eurotje per week.
pi_205484146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waar doel je op met je laatste zin? Denk je nu dat ik ook betaald word door Kaag BV?
Nee dat je totaal niet openstaat voor de gigantische oorzaken voor een relatief klein probleem.
pi_205484203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[..]

Dit wil de rest van het topic niet lezen he, ze willen vooral roepen dat boeren zich misdadig gedragen en zware vervuilers zijn!!!!
Mag ik trouwens deze mensen vragen of ze al hun wagen weg hebben gedaan, ze niet meer vliegen, en hun ballen hebben gesteriliseerd? Het valt me namelijk op dat deze hardste roepers er op los fokken of het een lieve lust is.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:38:51 #128
323876 michaelmoore
pi_205484209
Maar we heben wel circuit gebouwd miden in een natura 2000 gebied dat een overbelast stikstof gebied is
Met heel veel kijkers en racers , publiek , benzine tanks , patatkramen

Maar woningbouw kan niet ????

donderdag 28 juli 2022 @ 20:44:49 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205484269
quote:

[..]

[..]

Titel met taalfout. Derhalve niet gelezen :W .
Huilen dan.
pi_205484295
quote:
Dan zou het nieuwe kabinet de meest schadelijke van die schrale natuurpostzegels de Natura2000- status moeten ontnemen, en hard de confrontatie met de Europese Commissie aangaan. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Maar stel je nou even voor hoe dat precies gaat: Nederland (je weet wel, dat land dat zelfs toen de lijken zich opstapelden in Zuid-Europa door Corona niet te beroerd was om hen te wijzen op goede begrotingsdiscipline en het volgen van Europese regelgeving op dat gebied) komt in Brussel aan en zegt tegen de rest "Hoi jongens, we weten wel dat we al die natuurgebieden hebben aangewezen en er lekker Europese subsidie voor hebben gevangen maar het in stand houden komt ons even niet zo goed uit, mogen we ze opheffen?". Hoe denk je dat de rest daarop zal reageren?

Je kan net zo goed bidden tot God in de hoop dat die het op magische wijze voor je oplost, dat heeft zowaar nog een grotere kans van slagen dan in Brussel herrie schoppen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:52:34 #131
323876 michaelmoore
pi_205484342
quote:

[..]

[..]

goed stuk
quote:
Eigenlijk zou een parlementaire enqute moeten reconstrueren hoe we de afgelopen vijftien jaar in deze fuik beland zijn.
Maar als schot voor de boeg: dit is wat je krijgt als je als overheid milieuclubs en fundamentalistische ecologen ruim baan geeft, en principieel ontkent dat natuurwaarden moeten worden afgewogen tegen sociale en economische kosten.

Deze eco-lobby is diep in de instituties doorgedrongen en heeft bijna een monopolie op de publieke opinievorming.
In een tv-programma als 'BinnensteBuiten' maken boswachters van Staatsbosbeheer vrijwel dagelijks reclame voor de pracht van ongerepte heide en veen in Nederland.
In feite zijn zulke gebieden vooral product van industrieel tuinieren.
quote:
Wat kan: ophouden met de stikstofobsessie

Mogelijk kan Nederland weer gaan bouwen en ophouden zijn boeren het leven zuur te maken door van die obsessie met stikstofdepositie af te stappen. Onderzoek per Natura2000-gebied wat echt nodig is om de biodiversiteit daar te handhaven.

Maar dan nog zou het best kunnen, dat het instandhouden van alle 162 Natura2000 gebieden een te hoge sociale en economische prijs heeft.
Dan zou het nieuwe kabinet de meest schadelijke van die schrale natuurpostzegels de Natura2000- status moeten ontnemen, en hard de confrontatie met de Europese Commissie aangaan.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
.

Mischien is het tijd dat we ons een zorgen maken over de klimaatverandering die over 10 jaar al veel en veel verder is dan we nu denken

Met het middellandse zee water die nu 30c is , en volslagen dood gaat en dan gaat stinken

Of is de " stikstof crisis " een manier om ons hoofd in het zand te steken ??/

https://dvhn.nl/groningen(...)C3%ABn-27839174.html
ALS de zee nu 30C is dan gaat het smelten van de ijskap ook steeds sneller he

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2022 21:10:35 ]
pi_205484383
quote:

[..]
Het is ook net welke invulling je eraan geeft. Het enige wat de rechter heeft gezegd is:

Toestemming vooraf mag niet, want dat is in strijd met Europese natuurwetgeving

quote:
Het Hof volgt bij de toepassing van artikel 6, derde lid, van de Habitatrichtlijn een strikte uitleg van het voorzorgbeginsel. Het oordeel dat de verwachte voordelen van maatregelen en de autonome ontwikkelingen die betrokken worden in een passende beoordeling ten tijde van die beoordeling dienen vast te staan, betekent dat ten tijde van de passende beoordeling - wetenschappelijk - zeker dient te zijn dat de maatregelen en ontwikkelingen het beoogde resultaat zullen hebben.
Als het model waarvan de Raad van State zegt
quote:
Uit de nadere reactie van het college van 4 juli 2018 volgt dat de emissiedaling door de stoppende agrarische bedrijven niet met de vereiste zekerheid op hexagoonniveau in kaart kunnen worden gebracht. Dat leidt tot de conclusie dat de verwachte voordelen van de emissiedaling door stoppende agrarische bedrijven ten tijde van de passende beoordeling niet vaststonden.
de belangrijkste onderbouwing wordt voor het onteigeningsprocedures, dan weet je bij voorbaat dat de boer een goede kans maakt bij de rechter.
pi_205484468
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Titel met taalfout. Derhalve niet gelezen :W .
Das mijn fout.
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:06:26 #134
323876 michaelmoore
pi_205484474
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar stel je nou even voor hoe dat precies gaat: Nederland (je weet wel, dat land dat zelfs toen de lijken zich opstapelden in Zuid-Europa door Corona niet te beroerd was om hen te wijzen op goede begrotingsdiscipline en het volgen van Europese regelgeving op dat gebied) komt in Brussel aan en zegt tegen de rest "Hoi jongens, we weten wel dat we al die natuurgebieden hebben aangewezen en er lekker Europese subsidie voor hebben gevangen maar het in stand houden komt ons even niet zo goed uit, mogen we ze opheffen?". Hoe denk je dat de rest daarop zal reageren?

Je kan net zo goed bidden tot God in de hoop dat die het op magische wijze voor je oplost, dat heeft zowaar nog een grotere kans van slagen dan in Brussel herrie schoppen.
dan stoppen met betalen
pi_205484581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan stoppen met betalen
Die shit werkt misschien in New Kids Turbo maar op planeet realiteit zet een (Nederlandse) rechter daar binnen de kortste keren een streep door.
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:23:32 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205484697
quote:
Deze eco-lobby is diep in de instituties doorgedrongen en heeft bijna een monopolie op de publieke opinievorming.
In een tv-programma als 'BinnensteBuiten' maken boswachters van Staatsbosbeheer vrijwel dagelijks reclame voor de pracht van ongerepte heide en veen in Nederland.
In feite zijn zulke gebieden vooral product van industrieel tuinieren.
Wat een bijzonder stuk. Ik wist niet dat veengronden en heide hier onderdeel zijn van industrieel tuinieren. Blijkbaar nummer zoveel die harder blaat dan de schapen die er lopen.
https://archeologieonline(...)ar-ouder-dan-gedacht
https://drentsmuseum.nl/nl/tentoonstellingen/drentse-veenlijken
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:29:10 #137
323876 michaelmoore
pi_205484795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat een bijzonder stuk. Ik wist niet dat veengronden en heide hier onderdeel zijn van industrieel tuinieren. Blijkbaar nummer zoveel die harder blaat dan de schapen die er lopen.
veel veen afgravingen zijn inderdaad overschotten van de turfstekerij
iedere veen gebied is een turf stekerij geweeest , zie Vinkeveen , Hoogeveen

nu zijn ze zeer zeer zeer bijzonder kennelijk

Nederland heeft totaal geen oernatuur , helemaal NIETS
Dan moet je naar Roemenie, maar die doen niet mee met deze onzin , bedoelt om brussel een veer in de reet te steken
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:30:04 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Graag morgen nog, betaal ik die boeren wel uit mijn eigen zak.
Gaat om rond de 800 miljoen, ofwel 5 tientjes per Nederlander, eurotje per week.
Nee hoor, dan kunnen ook veel boeren hun deuren sluiten met je 'dan betaal ik ze wel uit mijn eigen zak, om vervolgens de rest van Nederland te dwingen de boerenhobby's overeind te houden nadat de boeren de burger op allerlei manieren getreiterd en bedreigd hebben.
pi_205484811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat ie zijn ontstaan toen de veen is geplagd voor de huishoudens.
Heide is niet echt natuurlijk erfgoed.
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:32:19 #140
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205484836
twitter

De blokkade van de A1/A35 kan voor een aantal automobilisten, die besloten op de snelweg om te keren, een duur staartje krijgen. Ze werden kort na het omkeren - waardoor ze dus tegen de rijrichting in gingen - staande gehouden door de politie en op de bon geslingerd. En de hoogte van de boete is niet mals: maximaal 8.700 euro en een jaar rijontzegging.

Wat een land leven we toch ook in :') Iedereen is een derderangsburger, behalve de boeren, die zitten onaantastbaar bovenop de mesthoop.
pi_205484863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:32 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

De blokkade van de A1/A35 kan voor een aantal automobilisten, die besloten op de snelweg om te keren, een duur staartje krijgen. Ze werden kort na het omkeren - waardoor ze dus tegen de rijrichting in gingen - staande gehouden door de politie en op de bon geslingerd. En de hoogte van de boete is niet mals: maximaal 8.700 euro en een jaar rijontzegging.

Wat een land leven we toch ook in :') Iedereen is een derderangsburger, behalve de boeren, die zitten onaantastbaar bovenop de mesthoop.
Echt absurd dit
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:37:30 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484877
quote:
[ twitter ]

Kan mij niet voorstellen als je deze niet hoeft te betalen, aangezien politie niets aan het probleem doet.
pi_205484891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen als je deze niet hoeft te betalen, aangezien politie niets aan het probleem doet.
100% dat je deze gewoon moet betalen als je hem krijgt (dat is nog niet zeker). En als je pech hebt krijg je nog een rijontzegging ook. (Ik weet niet of er terplekke rijbewijzen zijn ingevorderd?) Ook terecht, spookrijden op de snelweg is levensgevaarlijk.
zie email 27 oktober
pi_205484917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
100% dat je deze gewoon moet betalen. En als je pech hebt krijg je nog een rijontzegging ook. (Ik weet niet of er terplekke rijbewijzen zijn ingevorderd?) Ook terecht, spookrijden op de snelweg is levensgevaarlijk.
Wat moet je anders daar, uitstappen en terugkomen naar je auto als de politie 18 uur later eindelijk eens de moed vind om in te grijpen en het obstakel waar je achter stil staat te verwijderen?
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:41:18 #145
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205484921
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
veel veen afgravingen zijn inderdaad overschotten van de turfstekerij
iedere veen gebied is een turf stekerij geweeest , zie Vinkeveen , Hoogeveen

nu zijn ze zeer zeer zeer bijzonder kennelijk

[ afbeelding ]

Nederland heeft totaal geen oernatuur , helemaal NIETS
Dan moet je naar Roemenie, maar die doen niet mee met deze onzin , bedoelt om brussel een veer in de reet te steken
De grond op de Veluwe is altijd schraal geweest door de zanderige ondergrond en de veengronden zijn dan wel deels afgestoken maar worden ook weer gevormd door diezelfde gebieden die verrekte drassig zijn. We hebben de gebieden niet zo ingrijpende veranderd dat er zeeklei ligt of rotsgrond.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205484923
quote:
[ twitter ]

Vrij logisch dat ze een boete kunnen verwachten. Het probleem zit hem in de ogenschijnlijke wetteloosheid waarmee de terror-boeren hun gaan mogen gaan. Althans, dat veronderstelt dat de boeren aldaar niet zijn aangepakt, wat het artikel niet vermeldt. Wat het artikel wel vermeldt, maar de tweet niet:

quote:
Of er berhaupt nog een straf komt is afwachten: burgemeester Jan Pierik van Borne heeft de politie gevraagd de boete te seponeren. "Ik heb gezegd dat we moeten zorgen dat het vertrouwen van de burgers in de overheid wordt vergroot en niet juist wordt ondermijnd. Om die reden heb ik dringend verzocht deze gang van zaken recht te zetten."
Of de verkeersboete daadwerkelijk van tafel is blijft nog even afwachten. "De politie heeft haar eigen kanalen. Zij begreep ook dat dit wel erg disproportioneel is."
pi_205484934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat moet je anders daar, uitstappen en terugkomen naar je auto als de politie 18 uur later eindelijk eens de moed vind om in te grijpen en het obstakel waar je achter stil staat te verwijderen?
Gewoon wachten. Heel vervelend, maar spookrijden over de snelweg kan echt niet. Dat is boerenblokkade in het kwadraat.
zie email 27 oktober
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:43:21 #148
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205484944
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dood gaan in de auto. No farmers no food!
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:43:29 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484945
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
100% dat je deze gewoon moet betalen als je hem krijgt (dat is nog niet zeker). En als je pech hebt krijg je nog een rijontzegging ook. (Ik weet niet of er terplekke rijbewijzen zijn ingevorderd?) Ook terecht, spookrijden op de snelweg is levensgevaarlijk.
Dus mensen leggen de weg voor een flink aantal uren vast zodat je er niet langs kan, handhavers staan het toe, maar gaan dan wel de burgers die misschien ook wel willen eten, schijten, afspraken nakomen, kinderen zien e.d.

Dan ook eerlijk zijn en brandstichting op snelweg ook straffen naar strafmaat. 20 jaar. Je kunt moeilijk stellen dat er iets aan wordt gedaan.
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:44:06 #150
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205484949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gewoon wachten. Heel vervelend, maar spookrijden over de snelweg kan echt niet. Dat is boerenblokkade in het kwadraat.
Nee, niet als het tot de afrit toch al vast staat.
pi_205484956
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vrij logisch dat ze een boete kunnen verwachten. Het probleem zit hem in de ogenschijnlijke wetteloosheid waarmee de terror-boeren hun gaan mogen gaan. Althans, dat veronderstelt dat de boeren aldaar niet zijn aangepakt, wat het artikel niet vermeldt. Wat het artikel wel vermeldt, maar de tweet niet:
[..]

Heel goed van die burgemeester. Dit tart inderdaad het rechtsgevoel.
Tegelijkertijd, two wrong doesn't make a right. Spookrijden op de snelweg is gewoon heel gevaarlijk, dit moet geen vrijbrief worden om bij file te gaan spookrijden.
zie email 27 oktober
pi_205484974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:44 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, niet als het tot de afrit toch al vast staat.
BOEM, daar kwam een motoragent over de vluchtstrook.
zie email 27 oktober
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:47:08 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484982
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tegelijkertijd, two wrong doesn't make a right. Spookrijden op de snelweg is gewoon heel gevaarlijk, dit moet geen vrijbrief worden om bij file te gaan spookrijden.
Ik zou zelf niet durven om te keren, maar ook geen brandstichting. Er gaan doden vallen in de aankomende weken en achteraf gaat blijken dat de autoriteiten eerder in hadden moeten grijpen. Dit kun je echt niet meer verkopen, zeker niet als ze mee staan te BBQ-en om de goede vrede te bewaren, terwijl er gewoon strafbare feiten worden gepleegd.
pi_205484984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus mensen leggen de weg voor een flink aantal uren vast zodat je er niet langs kan, handhavers staan het toe, maar gaan dan wel de burgers die misschien ook wel willen eten, schijten, afspraken nakomen, kinderen zien e.d.
Zoals gezegd, ook ik vind dat dit het rechtsgevoel tart. Alleen je kunt mensen ook geen vrijbrief gaan geven om te gaan spookrijden. Dat is ook gewoon erg gevaarlijk.
quote:
Dan ook eerlijk zijn en brandstichting op snelweg ook straffen naar strafmaat. 20 jaar. Je kunt moeilijk stellen dat er iets aan wordt gedaan.
Dat is geen strafmaat maar een maximumstraf.
zie email 27 oktober
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:47:44 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom telt dit punt dan niet voor de boeren?
pi_205484988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
De grond op de Veluwe is altijd schraal geweest door de zanderige ondergrond en de veengronden zijn dan wel deels afgestoken maar worden ook weer gevormd door diezelfde gebieden die verrekte drassig zijn. We hebben de gebieden niet zo ingrijpende veranderd dat er zeeklei ligt of rotsgrond.
De Veluwe is de discussie niet.
Vakman pur sang
pi_205484992
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En waar heeft die motoragent zo veel haast voor? Het is niet zo alsof ze daadwerkelijk iets doen daar (buiten boetes aan omkeerders uitschrijven dan).
pi_205484996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waarom telt dit punt dan niet voor de boeren?
Die rijden niet spook.
zie email 27 oktober
pi_205485023
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En waar heeft die motoragent zo veel haast voor? Het is niet zo alsof ze daadwerkelijk iets doen daar (buiten boetes aan omkeerders uitschrijven dan).
Dat weet je niet. Vermoedelijk waren die juist op weg naar de barricade, niet?
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:51:44 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die rijden niet spook.
Eens. Nu is het wachten totdat er grote slachtoffers vallen, want ook die van FDF lijkt door te gaan tot dat moment, aangezien een beetje blikschade niet zo erg is. Van mij roept men FDF uit als terroristen en komt er een extra groot arrestatieteam rondom deze absurde misdragingen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:52:11 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485034
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat weet je niet. Vermoedelijk waren die juist op weg naar de barricade, niet?
Ze waren nog net op tijd voor een potje Twister! ;)
pi_205485036
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geeft maar goed weer waarom ik Twitter en andere sociale media echt een vloek vind... het artikel zet het genuanceerd neer, maar die tweet blaast het op en EinarBoe doet dat, vermoedelijk op basis van die tweet en minder op basis van het artikel zelf, ook.
pi_205485045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Eens. Nu is het wachten totdat er grote slachtoffers vallen, want ook die van FDF lijkt door te gaan tot dat moment, aangezien een beetje blikschade niet zo erg is. Van mij roept men FDF uit als terroristen en komt er een extra groot arrestatieteam rondom deze absurde misdragingen.
Ben ik het mee eens hoor. Als jij verklaart dat 'een beetje blikschade niet zo erg is' of woorden van gelijk strekking dan zetten we weer een stapje op de terrorismeladder. Namelijk het aanmoedigen/gebruik van geweld.
zie email 27 oktober
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:57:15 #164
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205485066
FDF zijn gewoon terroristen geworden, leiders morgen aanhouden en persoonlijk verantwoordelijk stellen voor alle huidige misdrijven die gepleegd worden.
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:08:02 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205485175
quote:
[ twitter ]

twitter
pi_205485204
quote:

[..]
Nou ja, het is natuurlijk wel een oplossing voor de situatie; buiten de regels van de eenheidsmarkt raken we die vleesproductie ook niet meer aan de straatstenen kwijt; harde sanering. Met het gewenste milieu-effect.

En voor wie het niet gelooft gaat maar eens lezen over het VK en wat die met hun varkens moesten doen.

🤡
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:12:21 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485211
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:08 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ik weet dat de tweet van een paar weken terug is, maar het laat goed zien dat de boeren gewoon strafbare feiten mogen plegen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:14:11 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485230
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gelul, let maar eens op welke wegen steeds weer de sjaak zijn, het is niet de A4 of A10, maar de A28 A50 en A1 en wat ligt daar binnenin?
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:16:07 #169
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205485248
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:08 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
VERRASSEND.
pi_205485257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:57 schreef mcmlxiv het volgende:
FDF zijn gewoon terroristen geworden, leiders morgen aanhouden en persoonlijk verantwoordelijk stellen voor alle huidige misdrijven die gepleegd worden.
Voll Gass heeft de acties van deze week opgeist.
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:22:39 #171
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Als je dat trekkertuig gewoon oppakt een half jaar vastzet en de kosten op hun verhaald hoeft er nog maar weinig te worden gesaneerd, dan zijn er waarschijnlijk al genoeg kapot. Ik zie een win-win
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:22:56 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205485320
Ga binnenkort een beetje verbouwen maar ik denk dat ik de reeds bestelde puincontainer cancel: ik heb vandaag geleerd dat je je troep gewoon straffeloos op de snelweg kan dumpen.
Huilen dan.
pi_205485345
Waar ik een beetje moeite mee heb in de reactie van Van der Plas over de bedreigingen dat ze het gooit op de peilingen: "Kennelijk wordt BBB te groot in de peilingen en vinden mensen dan dat ze haat over je heen mogen storten."

Geen idee of dat ze dat bewust doet maar het klinkt alsof ze dat erger vindt dan de bedreigingen die VVD, CDA en D66-politici hebben gekregen waardoor ze bijvoorbeeld niet naar Stroe durfden te komen of de intimidatie van minister Van der Wal.

Bedreigingen zijn gewoon altijd onacceptabel ongeacht de reden. Voelt nu toch een beetje als selectieve verontwaardiging nu het haarzelf overkomt...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_205485374
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:25 schreef TheVulture het volgende:
Waar ik een beetje moeite mee heb in de reactie van Van der Plas over de bedreigingen dat ze het gooit op de peilingen: "Kennelijk wordt BBB te groot in de peilingen en vinden mensen dan dat ze haat over je heen mogen storten."

Geen idee of dat ze dat bewust doet maar het klinkt alsof ze dat erger vindt dan de bedreigingen die VVD, CDA en D66-politici hebben gekregen waardoor ze bijvoorbeeld niet naar Stroe durfden te komen of de intimidatie van minister Van der Wal.

Bedreigingen zijn gewoon altijd onacceptabel ongeacht de reden. Voelt nu toch een beetje als selectieve verontwaardiging nu het haarzelf overkomt...
Dat het zou gaan om de peilingen komt op me over alsof ze een te grote bedreiging zou vormen op de macht. Dat is me te wappie en staat me daarom tegen. Dat ze haar eigen bedreiging erger vindt dan een ander is denk ik wel een beetje mens eigen, zolang ze andere bedreigingen ook niet acceptabel vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 28-07-2022 22:37:32 ]
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:41:43 #175
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205485470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alleen zijn afspraken vaak niet keihard vastgelegd, we hadden het hier ook niet over het vrij dumpen van chemisch afval, maar over een intepretatie van de regels waarbij je overschreiding van de normen aan 1 kant compenseert met inperking van de ander, elke totaal mongool zou snappen dat dit een normale denkwijze zou zijn, behalve die rechter. Ik snap niet waarom figuren zoals jouw hier blij mee zijn, lekker het hele land naar de kanker brengen, laat me raden, je hebt er zelf geen last van? Ambtenaar toevallig?
Hoe kom je erbij dat ik daar blij mee ben? Stikstof interesseert me persoonlijk extreem weinig.

Probeer nou eens te lezen wat iemand zegt en niet vanuit je eigen vooroordelen iemands mening in te vullen. Dat helpt met ene prettige discussie.

Ik ben niet blij met de gerechtelijke uitspraak over stikstof en ik ben niet per se voor het stikstofbeleid zoals het is. Vul dat dan niet voor me in en als je wil weten hoe ik daar over denk, vraag het dan.
Laffe huichelaar
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:42:27 #176
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205485478
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ga binnenkort een beetje verbouwen maar ik denk dat ik de reeds bestelde puincontainer cancel: ik heb vandaag geleerd dat je je troep gewoon straffeloos op de snelweg kan dumpen.
Als je het maar brandend van een viaduct dondert
Laffe huichelaar
pi_205485501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je het maar brandend van een viaduct dondert
Da's dan weer lastig met asbest, om dat brandend te doen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:07:50 #178
323876 michaelmoore
pi_205485664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
vroeger was de veluwe een van de armste gebieden van nederland onbruikbaar voor turf en onbruikbaar voor koeien , alleen schaapherders en stropers woonden daar
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:09:54 #179
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vroeger was de veluwe een van de armste gebieden van nederland onbruikbaar voor turf en onbruikbaar voor koeien , alleen schaapherders en stropers woonden daar
Een stuk daarvoor bestond het vooral uit chemische processen en compleet levenloos.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:10:09 #180
323876 michaelmoore
pi_205485675
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
wel heel erg droog
maar daar zijn geen fjnsparren geplant , in duitsland wel, voor het hout , nu doen ze net of het een ecologische ramp is dat ze daar kapot gaan
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:11:01 #181
323876 michaelmoore
pi_205485678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:22 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als je dat trekkertuig gewoon oppakt een half jaar vastzet en de kosten op hun verhaald hoeft er nog maar weinig te worden gesaneerd, dan zijn er waarschijnlijk al genoeg kapot. Ik zie een win-win
wil jij een burgeroorlog meneer Putin
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:12:21 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Men moet zich gewoon aan de wet houden, niet gaan dreigen met een burgeroorlog.
pi_205485695
Op het journaal een aantal voorstanders aan het woord. Ze zien er ook allemaal uit als zwakbegaafde Harry’s.
pi_205485710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:14 schreef zalkc het volgende:

[..]
Gelul, let maar eens op welke wegen steeds weer de sjaak zijn, het is niet de A4 of A10, maar de A28 A50 en A1 en wat ligt daar binnenin?
Ik bedoel te zeggen, de Veluwe moet bescherm worden en is dat ook. Daar liggen geen boeren bedrijven in of vlakbij of die moeten daar vandaan. Het is het belangrijkste natuurgebied van NL.
Het zijn de vele kleine postzegel gebieden die NL nu de das om doen.
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:19:08 #185
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485715
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Op basis waarvan mogen hun de wet overtreden? Als angst voor de reactie van de boeren je tegenhoud om de wat te handhaven is er toch sprake van maffia praktijken?
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:19:10 #186
323876 michaelmoore
pi_205485716
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Men moet zich gewoon aan de wet houden, niet gaan dreigen met een burgeroorlog.
nee zo werkt het niet

De overheid is nu verkeerd bezig

Op het journaal was de vroegere minister van Landbouw Cees veerman

DIE wist het goed te vertellen.
Die vertelde EXACT wat er aande hand is

Niemand snapt het hier
ze kletsen allemaal de onwetende regering na die bang is voor Brusseel en die domme trut van van der Wal
pi_205485721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee zo werkt het niet

Niemand snapt het hier
ze kletsen allemaal de onwetende regering na die bang is vor Brusseel en die trut van van der Wal
Bang voor Brussel? Hoe bedoel je? Hoe werkt dat?
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:20:03 #188
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485722
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik bedoel te zeggen, de Veluwe moet bescherm worden en is dat ook. Daar liggen geen boeren bedrijven in of vlakbij of die moeten daar vandaan. Het is het belangrijkste natuurgebied van NL.
Het zijn de vele kleine postzegel gebieden die NL nu de das om doen.
Daar zijn ze het niet zo mee eens als ik zo rondom me heen kijk.
pi_205485725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zoals gezegd, ook ik vind dat dit het rechtsgevoel tart. Alleen je kunt mensen ook geen vrijbrief gaan geven om te gaan spookrijden. Dat is ook gewoon erg gevaarlijk.
[..]
Dat is geen strafmaat maar een maximumstraf.
Die halvegare handhavers moeten een uitweg faciliteren. Dan gaan ze maar mensen omleiden via de weg terug oid.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:21:15 #190
323876 michaelmoore
pi_205485729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Bang voor Brussel? Hoe bedoel je? Hoe werkt dat?
Bang om er dwars tegen in te gaan, de regering heeft zich zelf in de voet geschoten en dat kan alleen samen met Brussel gewijzigd worden
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:21:46 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee zo werkt het niet

Niemand snapt het hier
ze kletsen allemaal de onwetende regering na die bang is voor Brusseel en die domme trut van van der Wal
Dat klinkt leuk, maar daar zal de rechter uiteindelijk niet in mee gaan, want nu praat je strafbare feiten goed.

'En die domme trut...' Kijk zo kun je dus nooit tot een oplossing komen.
pi_205485734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bang om er dwars tegen in te gaan, de regering heeft zich zelf in de voet geschoten en dat kan alleen samen met Brussel gewijzigd worden
Maar hoezo bang dan? Waar zijn ze bang voor?
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:22:49 #193
323876 michaelmoore
pi_205485738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar hoezo bang dan? Waar zijn ze bang voor?
De rechter
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:22:55 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485740
quote:

[..]
Nee wij willen bij de EU en hebben notabene zelf bijgedragen aan de oplossing.
pi_205485743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De rechter
Die ze wijst op hun eigen gemaakte afspraken? :?
pi_205485745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee wij willen bij de EU en hebben notabene zelf bijgedragen aan de oplossing.
Willen we dat echt dan?
Vakman pur sang
pi_205485752
Ik vind het nog redelijk amateuristisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:24:38 #198
323876 michaelmoore
pi_205485753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die ze wijst op hun eigen gemaakte afspraken? :?
Juist, dat was fout

maak jij nooit een fout , die je achteraf veranderde wilde??
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:25:10 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485760
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Willen we dat echt dan?
De boeren ook, want die krijgen nogal wat subsidie vanuit Brussel.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:25:16 #200
323876 michaelmoore
pi_205485761
quote:

[..]
Willen we dat echt dan?
ik allang niet meer ,sinds Maffia Italie nu permanent de hand op houd en de hoogste schulden van de werled heeft in verhouding tot bnp
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:25:21 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485762
quote:

[..]
Dat hele natura 2000 was ook een Europese doorvoering van de Nederlandse ecologische hoofdstructuur, altijd mooi als je eerst heel Europa er mee opzadelt, dan net zo lang wacht totdat de Europese rechter je dwingt om gebieden aan te wijzen en daarna te beroerd bent om ook maar 1 ding te doen om die te beschermen nadat je jaren aan uitstel hebt gekregen.

En dat allemaal omdat de boeren 5 miljard extra willen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:25:48 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Juist, dat was fout

maak jij nooit een fout , die je achteraf veranderde wilde??
Nee afspraken zijn afspraken. Jij komt toch ook uit Nederland?
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:26:36 #203
323876 michaelmoore
pi_205485768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:25 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat hele natura 2000 was ook een Europese doorvoering van de Nederlandse ecologische hoofdstructuur, altijd mooi als je eerst heel Europa er mee opzadelt, dan net zo lang wacht totdat de Europese rechter je dwingt om gebieden aan te wijzen en daarna te beroerd bent om ook maar 1 ding te doen om die te beschermen nadat je jaren aan uitstel hebt gekregen.

En dat allemaal omdat de boeren 5 miljard extra willen.
Men moet dit op laten lossen door Cees Veerman , di eweet hoe het zit

zie journaal
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:27:55 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Men moet dit op laten lossen door Cees Veerman , di eweet hoe het zit

zie journaal
quote:
Cornelis Pieter Veerman is een Nederlands landbouwer, econoom en politicus. Hij was van 22 juli 2002 tot 22 februari 2007 minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.
Je kan mij niet vertellen dat hij in die tijd niets afwist van een stikstofprobleem. Hij heeft bijgedragen aan het uitstellen van de oplossing en nu moet men een inhaalslag maken.
pi_205485775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Daar zijn ze het niet zo mee eens als ik zo rondom me heen kijk.
Pas een paar jaar geleden heeft een minister vele gebieden zonder overleg uitgeroepen tot natura 2000 gebied.
Stel je fam heeft al decennia een boerderij in de buurt, er is flink genvesteerd.
En ineens hoor je dat je weg moet omdat je verantwoordelijk bent voor stikstof in het beschermde gebied wat al jaren gewoon wat bossen of plassen waren.
Tuurlijk voelen die zich genaaid, zij hebben er niet voor gekozen daar belachelijk hoge stikstof eisen te stellen.
Dat is gedaan door dezelfde partij die ze nu wil uitkopen.
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:28:39 #206
323876 michaelmoore
pi_205485777
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Je kan mij niet vertellen dat hij in die tijd niets afwist van een stikstofprobleem.
HIj weet wat er NU aan de hand is en dat heeft geen ene zak met stikstof te maken , of niet meer dan 10%
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:29:15 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485781
quote:

[..]
Willen we dat echt dan?
Ik denk dat je moeilijk kan bevatten hoe groot de ramp zou zijn als we een harde NEXIT doen. Je moet dan gaan denken aan een teruggang in welvaart naar de Griekse maatstaven.
pi_205485782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk dat je moeilijk kan bevatten hoe groot de ramp zou zijn als we een harde NEXIT doen. Je moet dan gaan denken aan een teruggang in welvaart naar de Griekse maatstaven.
Net als de UK?
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:30:04 #209
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
HIj weet wat er NU aan de hand is en dat heeft geen ene zak met stikstof te maken , of niet meer dan 10%
quote:
In augustus 2005 raakte Veerman in opspraak doordat hij, tegen de regels, tijdens zijn ministerschap ook statutair directeur bleek te zijn van een aantal landbouwbedrijven in Frankrijk. Bovendien had hij zich als Nederlandse Minister van Landbouw hard gemaakt voor landbouwsubsidies van de Europese Unie (subsidies dus waar zijn eigen bedrijven voordeel bij hadden), wat vragen opwierp over belangenverstrengeling. In augustus 2005 bleek ook dat Veerman 185.000 ontving van de Unie ingevolge het gemeenschappelijk landbouwbeleid.[2] Ook bleek hij de jaarrekening over 2003 van een van zijn bedrijven te hebben ondertekend, wat een minister niet mag doen. Uiteindelijk liep deze zaak met een sisser af. Wel leidde de zaak tot een inventarisatie van nevenfuncties van bewindslieden.
Zo, die man klinkt totaal onpartijdig en belangeloos....
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:30:13 #210
323876 michaelmoore
pi_205485786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
nee hoor, dat valt mee,

Nederland is economisch erg sterk
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:31:11 #211
323876 michaelmoore
pi_205485794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Zo, die man klinkt totaal onpartijdig en belangeloos....
Hij kent de landbouw zeer goed ja,
Overigens had / heeft hij ook een grote bedrijf in Nederland
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:32:19 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hij kent de landbouw zeer goed ja,
Overigens had / heeft hij ook een grote bedrijf in Nederland
Hij is corrupt en handelt puur uit eigen belang.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:33:09 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485811
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Net als de UK?
De UK had nog de beste kansen om uit de EU te kunnen, deed ook aan heel veel niet mee, en had een redelijke onderhandelingspositie.

Nederland zou aan stukken worden gescheurd, Schiphol en Rotterdam kun je praktisch sluiten, de Gulden wordt een speelbal gelijk aan de Forint en als grote transporteur ben je ook klaar. Daarnaast gaat je complete export door het putje van landbouwproducten. Een halvering van de economie is dan niet ondenkbaar.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:34:17 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205485821
quote:
De Europese Commissie zal geen medelijden hebben als het kabinet aanklopt om een aantal Natura2000-gebieden te schrappen en zo een oplossing te vinden in het stikstofdossier. Dat stelt voormalig minister van Landbouw Cees Veerman, die tijdens de eerste twee kabinetten-Balkenende (2002-2007) mede verantwoordelijk was voor het aanwijzen van de beschermde natuurgebieden.
quote:
,,Als je dat wilt, moet je krediet hebben in Brussel’’, zegt Veerman. ,,En dat hebben we grondig verprutst. De EU bestaat uit 27 landen die er samen uit moeten komen. Jaren hebben wij anderen de maat genomen als zij zich niet aan de regels hielden. Als je geen consideratie hebt met anderen, hebben anderen dat ook niet met jou. Ze zien ons aankomen! Als wij nu om een uitzondering op de regels vragen, denken anderen: weten jullie ook eens wat het is.’’
quote:
Overigens vindt Veerman er wel iets voor te zeggen om nog eens kritisch naar de huidige Natura2000-gebieden te kijken. ,,Door de klimaatverandering krijg je soortenmigratie. Er komen soorten bij en er gaan er af. De natuur is niet meer hetzelfde als twintig jaar geleden. Als je conservatief vasthoudt aan wat we toen hebben afgesproken te beschermen, krijg je een dierentuin. Neem kabeljauw, die zwemt nu in andere wateren.''

Veerman vindt wel dat de uitstoot van stikstof omlaag moet. ,,Sommige kleine gebiedjes zijn weliswaar waardevol, maar lastig te handhaven. Ook doordat Nederland steeds voller wordt. We moeten de vraag durven stellen of we nu nog steeds dezelfde natuurgebieden zouden aanwijzen. Al begrijp ik dat natuurorganisaties dan zeggen: weer een smoesje om de noodzakelijke maatregelen niet te nemen. Want we schuiven ingrepen al twintig jaar voor ons uit.''
quote:
Als minister van Landbouw was Veerman destijds verantwoordelijk voor het aanwijzen van Natura2000-gebieden. De Europese richtlijnen schreven voor dat landen gebieden aanwezen waar soorten leefden die beschermd dienden te worden. ,,Natuurorganisaties en experts droegen die gebieden aan. Het ministerie heeft daarna de gebieden voorgedragen in Brussel om op de Natura2000-lijst te komen. Dat hebben we zelf gedaan, die gebieden zijn niet door Brussel aangewezen. We wilden toen vooral ons best doen.''
Dus @michaelmoore dit doet men niet uit bangheid voor Brussel, maar omdat wij jarenlang andere landen dit hebben laten uitvoeren en nu we zelf aan de beurt zijn moeilijk willen gaan doen. Komt van jouw eigen Veerman.

[ Bericht 25% gewijzigd door Vis1980 op 28-07-2022 23:40:07 ]
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:34:26 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205485822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee hoor, dat valt mee,

Door de centrale positie in Europa en als grote doorvoerhaven naar het achterland, niks wat niet door een ander land kan worden overgenomen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 23:40:49 #216
323876 michaelmoore
pi_205485848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hij is corrupt en handelt puur uit eigen belang.
nee Cees Veerman is echt niet corrupt
Hij had zijn landbouwbedrijven moeten verkopen misschien
pi_205485849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
De UK had nog de beste kansen om uit de EU te kunnen, deed ook aan heel veel niet mee, en had een redelijke onderhandelingspositie.

Nederland zou aan stukken worden gescheurd, Schiphol en Rotterdam kun je praktisch sluiten, de Gulden wordt een speelbal gelijk aan de Forint en als grote transporteur ben je ook klaar. Daarnaast gaat je complete export door het putje van landbouwproducten. Een halvering van de economie is dan niet ondenkbaar.
Los hiervan zijn de gevolgen voor de UK uiteraard ook niet mals.
pi_205485873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee hoor, dat valt mee,

We zijn economisch sterk omdat we in de EU zitten.
Sterker nog, we zijn 1 van de eerste landen die in de EU (en de voorloper daarvan) zaten.

pi_205485934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:34 schreef zalkc het volgende:

[..]
Door de centrale positie in Europa en als grote doorvoerhaven naar het achterland, niks wat niet door een ander land kan worden overgenomen.
Noem mij dan eens een paar havens met dezelfde capaciteit en diepte als Rotterdam.
pi_205485946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Noem mij dan eens een paar havens met dezelfde capaciteit en diepte als Rotterdam.
Antwerpen is momenteel de 2e haven na Rotterdam. Die zal er van profiteren.

Het is verder niet zo relevant. Als je uit de EU gaat krijg je weer grenscontroles, importheffingen, geen vrij verkeer van goederen, diensten en personen meer, etc. Dan zijn we weer op het niveau van voor 1952.

Mocht Nederland ooit voornemens zijn om uit de EU gaan, dan emigreer ik naar Duitsland.
pi_205485979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is verder niet zo relevant. Als je uit de EU gaat krijg je weer grenscontroles, importheffingen, geen vrij verkeer van goederen, diensten en personen meer, etc.

Mocht Nederland ooit voornemens zijn om uit de EU gaan, dan emigreer ik naar Duitsland.
Haven van Antwerpen heeft niet de capaciteit van Rotterdam en om daar te komen moet je door NL heen.
pi_205485984
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Haven van Antwerpen heeft niet de capaciteit van Rotterdam en om daar te komen moet je door NL heen.
Je hoeft niet door Nederland heen om in Antwerpen te komen (als je vanuit Duitsland komt), kwestie van de E40 richting Luik pakken.
pi_205485988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hoeft niet door Nederland heen om in Antwerpen te komen, kwestie van de E40 richting luik pakken.
Ik heb het over de havens en dus over zeevaart.
Kom op man.
pi_205485998
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb het over de havens en dus over zeevaart.
Kom op man.
Daar kan je dan weer prima een afspraak over maken.
pi_205486065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar kan je dan weer prima een afspraak over maken.
Die zijn allang gemaakt, zelfs direct toen Nederland de onafhankelijkheid van Belgi erkende in 1839.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 00:47:32 #226
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205486126
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik bedoel te zeggen, de Veluwe moet bescherm worden en is dat ook. Daar liggen geen boeren bedrijven in of vlakbij
_O-
  vrijdag 29 juli 2022 @ 00:50:32 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205486132
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja en? De lopende afspraken die daar over zijn maar gewoon klakkeloos verbreken?
pi_205486209
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:50 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja en? De lopende afspraken die daar over zijn maar gewoon klakkeloos verbreken?
Op een specifieke en beperkte manier.

Groet,
Boris
zie email 27 oktober
pi_205486225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 23:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is verder niet zo relevant. Als je uit de EU gaat krijg je weer grenscontroles, importheffingen, geen vrij verkeer van goederen, diensten en personen meer, etc. Dan zijn we weer op het niveau van voor 1952.

Dat wil ik als we niet weer 130 gaan rijden
Vakman pur sang
pi_205486235
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2022 22:22 schreef Isdatzo het volgende:
Als je een goede reden hebt mag dat gewoon.
pi_205486253
Een nexit zou heel goed zijn. De EU is niet te hervormen, totalitair eng clubje.

En met Ordinaire handel en heel veel zaken is men het prima met elkaar eens, de EU drukt alleen zijn woke stempel teveel door.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205486306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 05:09 schreef ludovico het volgende:
Een nexit zou heel goed zijn. De EU is niet te hervormen, totalitair eng clubje.

En met Ordinaire handel en heel veel zaken is men het prima met elkaar eens, de EU drukt alleen zijn woke stempel teveel door.
Geef me alsjeblieft 1 reden waarom een nexit goed voor ons zou zijn.
pi_205486312
Of is het 'gewoon' zo? Zo ken ken ik er ook nog wel een paar. Borrelpraat.
pi_205486319
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 02:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat wil ik als we niet weer 130 gaan rijden
Hoe lang ga je daar nog op wachten?
pi_205486343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 02:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Als je een goede reden hebt mag dat gewoon.
Nee hoor.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 07:26:31 #236
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205486398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 06:45 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Geef me alsjeblieft 1 reden waarom een nexit goed voor ons zou zijn.
Woke stempel zegt ie toch. Een tikje minder woke mag wel vind ik ook. Alleen ga je dat niet voor elkaar krijgen met een nexit.
pi_205486437
Hahaha komt de nexit ook weer tevoorschijn. Alleen de enge clubjes zijn daarvoor.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 07:41:21 #238
323876 michaelmoore
pi_205486455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:37 schreef tim020hoorn het volgende:
Hahaha komt de nexit ook weer tevoorschijn. Alleen de enge clubjes zijn daarvoor.
Ik was er ook nooit voor, maar het verschil tussen florerende noorden en het economisch geketende zuiden wordt steeds groter
Het zuiden met name Italie gaat onder invloed van de maffia steeds meer lenen en de ECB blijft om zolang mogelijk de Euro te redden, alle schuld van Italie opkopen

En nu gaat de rente omhoog , de ECB wil niet mee , maar de dollar doet het wel en anders is straks de eur niks meer waard, dus ook de ECB is in paniek de rente aan het verhogen om de euro te redden en tegelijk alle schulden van Italie op te kopen
Dat gaat echt een keer fout

Economische divergentie
quote:
Als het inkomen per hoofd van de bevolking tussen arme en rijke landen naar elkaar toegroeit is er sprake van convergentie. Groeit het inkomen per hoofd van bevolking tussen rijke en arme landen uit elkaar, dan spreken we van divergentie.
pi_205486469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik was er ook nooit voor, maar het verschil tussen florerende noorden en het economisch geketende zuiden wordt steeds groter
Het zuiden met name Italie gaat onder invloed van de maffia steeds meer lenen en de ECB blijft om zolang mogelijk de Euro te redden, alle schuld van Italie opkopen

En nu gaat de rente omhoog , de ECB wil niet mee , maar de dollar doet het wel en anders is straks de eur niks meer waard, dus ook de ECB is in paniek de rente aan het verhogen om de euro te redden en tegelijk alle schulden van Italie op te kopen
Dat gaat echt een keer fout

Economische divergentie
[..]

Of NL nou in de EU blijft of eruit gaat het is een hopeloze zaak, niet meer te redden. Daar is het te laat voor.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 07:48:13 #240
323876 michaelmoore
pi_205486473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Of NL nou in de EU blijft of eruit gaat het is een hopeloze zaak, niet meer te redden. Daar is het te laat voor.
Daar ben ik ook bang voor , eeen Noord en Zuid Euro zou nog kunnen een poosje

Een Europa dat gaat niet, dat wist men
er is geen politiek fiscale eenheid en die zal er ook nooit komen
Met stikstof dossiers kan de EU nog een beetje doen of ze macht heeft, alhoewel meer dan de helft van de EU landen niet mee doet
  vrijdag 29 juli 2022 @ 07:54:04 #242
323876 michaelmoore
pi_205486494
quote:
als een boot in nood is dan hangt ze de vlag ondersteboven
  vrijdag 29 juli 2022 @ 07:56:27 #243
323876 michaelmoore
pi_205486510
https://www.telegraaf.nl/(...)maar-beter-luisteren

De Normen moeten fors omhoog en dan is het klaar , geef die 25 miljard maar aan Oekraine
Het kabinet is in paniek , maar heeft zichzelf in de voet geschoten
quote:
Inmiddels gepensioneerd, zegt hij:
„Zo zorgelijk als nu is het nog nooit geweest. Dit loopt compleet vast.
Het probleem is veel breder dan alleen landbouw en niemand lijkt nog naar elkaar te luisteren.”

Vorige kabinetten hebben, ook in zijn ogen, te lang gewacht met de aanpak van milieuproblemen in de veehouderij. Het Rijk draaide zich juridisch volledig vast.
Tegelijkertijd zijn boeren moe van de ene na de andere eis die over hen is uitgestort.
Dat het explodeert nu het kabinet op basis van omstreden modellen en onhaalbare natuurdoelen veebedrijven wil laten opkrassen, om stikstofruimte te winnen voor woningbouw en andere bedrijvigheid, is begrijpelijk.
pi_205486523
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als een boot in nood is dan hangt ze de vlag ondersteboven
Is maar zelden gebeurd, was niet echt een standaard ofzo :z

Daarnaast willen ze schijnbaar dat adel > burgers staan met het omdraaien van die vlag.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:00:58 #245
323876 michaelmoore
pi_205486524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Is maar zelden gebeurd, was niet echt een standaard ofzo :z

Daarnaast willen ze schijnbaar dat adel > burgers staan met het omdraaien van die vlag.
Vlag ondersteboven is de enig mogelikheid van een volk om de wanhoop weer te geven
Niet alleen in de scheepvaart
quote:
signal of dire distress
The U.S. Defense Department says the flag should only be flown upside down “to convey a sign of distress or great danger.” Florida's Department of State concurs, stating on its website that flags should never be displayed upside down except as a signal of dire distress.19 Jan 2021
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:02:10 #246
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_205486532
wat mij betreft loopt dit helemaal uit te klauwen
pi_205486538
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Vlag ondersteboven is de enig mogelikheid van een volk om de wanhoop weer te geven
Niet alleen in de scheepvaart
[..]

Je weet dat we in Nederland wonen? Waar dit dus geen standaard gebruik was?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:04:51 #248
323876 michaelmoore
pi_205486546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:03 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Je weet dat we in Nederland wonen? Waar dit dus geen standaard gebruik was?
eigenwijs

https://www.parool.nl/ned(...)lag-oprukt~beb37e27/

quote:
2. Waar komt deze traditie vandaan?
In de negentiende eeuw werd het omdraaien van de vlag gebruikt in de zeevaart; schepen in nood gaven zo aan dat zij in nood verkeerden.
Met het uitvinden van de radio is dit signaal niet langer nodig, maar volgens de Amerikaanse flag code geldt een omgekeerde vlag nog altijd als noodkreet.
Vermoedelijk is de trend dan ook overgewaaid vanuit de Verenigde Staten, waar het een bekend fenomeen is.
In films, maar ook tijdens Black Lives Matterprotesten en de Capitoolbestorming staat de omgedraaide vlag symbool voor overname.
De gele hesjes in Nederland gebruikten het ook.

3. Waarom de vlag omgekeerd?
Met het gebruiken van de Nederlandse vlag wordt een nationaal symbool geclaimd; een vlag van iedereen. Het omdraaien ervan geeft de boodschap dat het land in nood verkeert.
Bovendien is de vlag een middel dat iedere Nederlander herkent en daarom de aandacht trekt.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:11:56 #249
80382 manny
30 is best veel
pi_205486576
quote:

Nexit. Check
Woke. Check.

Waar blijven omvolking en elite ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:15:29 #250
323876 michaelmoore
pi_205486592
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:11 schreef manny het volgende:

[..]
Nexit. Check
Woke. Check.

Waar blijven omvolking en elite ?
nexit hoeft niet, De euro stort vanzelf wel in elkaar
pi_205486608
quote:
Je woont dus in de States? En je bent schijnbaar ook niet op de hoogte waarvoor de kleuren op onze vlag staan.
pi_205486612
De agressieve manier van protesteren heeft op mij het effect dat ik ben omgeslagen van sympathie naar antipathie voor de boeren. Vraag me af of dat voor meer mensen geldt.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:21:14 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205486622
quote:

Voor iemand die pretendeert een econoom te zijn en continu schermt met de verzonnen uitkomsten van kosten/baten-analyses (die je niet concreet maakt) is dit wel een heel opmerkelijke uitspraak.

Maar vertel: wat is er precies zo woke aan het beschermen van onze leefomgeving door een pervers systeem te hervormen dat maar een uiterst geringe bijdrage levert (de baten) aan de Nederlandse economie maar wel voor een hoop vervuiling zorgt (de kosten).
Huilen dan.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:22:17 #254
323876 michaelmoore
pi_205486627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Je woont dus in de States? En je bent schijnbaar ook niet op de hoogte waarvoor de kleuren op onze vlag staan.
eigenwijs

https://www.parool.nl/ned(...)lag-oprukt~beb37e27/
quote:
1. Doen de betogers het bewust?
Jazeker. Of het nu een demonstratie is van de boeren, Black Lives Matter of tegenstanders van het huidige coronabeleid, allemaal dragen ze de vlag ondersteboven.
Van oudsher is dit een teken van nood en verzet, of zoals in dit geval, ongehoorzaamheid.
quote:
3. Waarom de vlag omgekeerd?
Met het gebruiken van de Nederlandse vlag wordt een nationaal symbool geclaimd; een vlag van iedereen.
Het omdraaien ervan geeft de boodschap dat het land in nood verkeert.
Bovendien is de vlag een middel dat iedere Nederlander herkent en daarom de aandacht trekt.
pi_205486636
quote:
Wat fijn dat ze het met elkar eens zijn zeg. O+
pi_205486958
In al het social media-geweld hoor ik veel boer-sympathisanten beweren dat het asbest niet door de boeren op de snelweg is gedumpt. En ook ander afval niet door hen in brand is gestoken. Maar door de Romeo's (die term kende ik nog niet) in opdracht van Rutte, WEF... whatever.
Maar als dan een bedrijf het op wil ruimen krijgt dat bedrijf dreigtelefoontjes.
Maar dat wordt weer ontkend door "de boeren".
Die opruimbedrijven (allemaal dus) zien af van opruimen want iedereen steunt de acties.
Maar als "die boeren" die rotzooi niet op de weg hebben gedumpt, waarom is het opruimen dan zo'n issue?

Ook al de onzin dat men weet dat "alle opruimbedrijven" allemaal hetzelfde zijn.
Allemaal "voor de boeren" en een universele weigering tot opruimen.
Absoluut geen sprake van bedreiging.

Hoe belachelijk wil je je zelf maken.
De opruimbedrijven zijn overtuigd door de boeren....
Net zoals dat Don Corleone uit Sicili uiteindelijk toch een overtuigend verhaal voor een zakelijke deal had waar de gezondheid van de kinderen een cruciale rol speelde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twentsche_Ros op 29-07-2022 09:25:14 ]
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205486986
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:18 schreef Pleun2011 het volgende:
De agressieve manier van protesteren heeft op mij het effect dat ik ben omgeslagen van sympathie naar antipathie voor de boeren. Vraag me af of dat voor meer mensen geldt.
Ben nog steeds voor heel veel boeren. Met name die wie groente verbouwen.
Van meet af aan een hekel aan trekkerterroristen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205487059
Waarom accepteren de Nederlanders dat hun vlag verkracht wordt?
pi_205487083
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:21 schreef xminator het volgende:
Je kunt hem daarna gewoon omdraaien hoor.
Vakman pur sang
pi_205487424
quote:
Het is wat he :D
pi_205487426
twitter

NL wordt wakker.
pi_205487460
quote:
Omdat Nederlanders graag voorbereid willen zijn op voedselschaarste.
pi_205487488
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welke?
pi_205487509
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke?
Jij hebt nog niks gelezen over de dreigende voedselcrisis?
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:08:16 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205487514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja stel je de Nederlandse voedselschaarste eens voor wanneer we geen miljoenen kilo's kalfsvlees naar het buitenland exporteren.
Huilen dan.
pi_205487529
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zolang boeren nog 80% van hun producten exporteren dragen boeren daar niet aan bij iig.

"Geen buitenlandse boeren, geen eten" is voor Nederland de relevante situatie.
pi_205487535
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja stel je de Nederlandse voedselschaarste eens voor wanneer we geen miljoenen kilo's kalfsvlees naar het buitenland exporteren.
Of minder veevoer maken.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:11:21 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205487541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:10 schreef DW457 het volgende:

[..]
Of minder veevoer maken.
Stel je de ongekende voedselschaarste eens voor wanneer we gewoon hoogwaardig 'mensvoer' produceren op die landbouwgrond.
Huilen dan.
pi_205487546
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dan hebben de mensen in het buitenland een voedselcrisis en wij niet ;)
pi_205487548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
NL wordt wakker.
Als je die 54% landbouwgrond cht zou wil volbouwen heb je woningen voor ongeveer 125.000.000 inwoners.
Hoeveel inwoners hebben we ook alweer? En hoeveel daarvan zijn woningzoekend?
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:11:52 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205487555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan hebben de mensen in het buitenland een voedselcrisis en wij niet ;)
Welke mensen zijn dat?
Huilen dan.
pi_205487556
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Stel je de ongekende voedselschaarste eens voor wanneer we gewoon hoogwaardig 'mensvoer' produceren op die landbouwgrond.
De gruwel... :{
pi_205487562
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Welke mensen zijn dat?
Doorgaans zijn dat buitenlanders.
pi_205487570
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar, maar, dan gaan al die zielige 12 miljoen varkens, 1,6 miljoen koeien en 100 miljoen kippen deaud!
pi_205487571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang boeren nog 80% van hun producten exporteren dragen boeren daar niet aan bij iig.

En 75% van ons voedsel wordt geimporteerd dus dat is een waardeloos argument.
Je weet zelf ook wel hoe de handel werkt.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:13:03 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205487572
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:12 schreef DW457 het volgende:

[..]
Doorgaans zijn dat buitenlanders.
Die mensen die normaalgesproken ongezien de tyfus mogen krijgen (zoals de Oekraners die snoepmannetje graag aan hun lot wil overlaten), totdat ze handig als gelegenheidsargument gebruikt kunnen worden. Ja die mensen ken ik wel.
Huilen dan.
pi_205487582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En 75% van ons voedsel wordt geimporteerd dus dat is een waardeloos argument.
Je weet zelf ook wel hoe de handel werkt.
Eh, dat is exact wat ik zei:

quote:
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:14:04 #278
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205487584
Schaakmat voor de boeren (en Tata en Schiphol):
https://digitallibrary.un(...)iles-collapse-header

Elke pummel die ze nog iets anders durft te beweren dat er andere oplossingen zijn voor de boeren is gewoon een leugenaar.

Wat is er gebeurt?
De VN heeft, bijna unaniem ingestemd,
met een mensenrecht dat mensen het recht geeft op een schone en veilige lees omgeving.

Dus Caroline en een Thierry en een Geert en een Donald kunnen wel roepen over andere oplossingen.
Maar de rechter heeft zich er al over gebogen en nu het een mensenrecht wordt zie ik helaas geen oplossingen waarbij het aantal intensieve boeren bedrijven zou kunnen blijven bestaan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205487599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eh, dat is exact wat ik zei:
[..]

Dus we hebben meer boeren nodig?
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:16:33 #280
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205487618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Logica is niet jouw sterkste punt he?
Huilen dan.
pi_205487629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee. Stop even met trollen.

We kunnen in Nederland juist prima met minder boeren omdat het grootste deel van wat ze produceren toch voor de export is en we voor de Nederlandse markt toch al afhankelijk zijn van het buitenland.

Overigens stel ik nergens dat we zonder boeren kunnen.
We kunnen wel toe met veel minder veehouderij. Voor vee is heel veel vruchtbare landbouwgrond nodig en vee produceert heel veel mest en dus stikstof.
pi_205487633
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Logica is niet jouw sterkste punt he?
Logica is relatief
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:18:10 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205487641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Logica is relatief
Nee.
Huilen dan.
pi_205487642
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Logica is relatief
In jouw geval: afwezig
pi_205487645
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die in de hoorn van Afrika?
pi_205487660
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We kunnen in Nederland juist prima met minder boeren omdat het grootste deel van wat ze produceren toch voor de export is en we voor de Nederlandse markt toch al afhankelijk zijn van het buitenland.

We kunnen wel toe met veel minder veehouderij. Voor vee is heel veel vruchtbare landbouwgrond nodig en vee produceert heel veel mest en dus stikstof.
Ik trol helemaal niet maar je geeft dus zelf al aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Dus we hebben eerder meer boeren nodig dan minder.
pi_205487673
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die in de hoorn van Afrika?
Nee, wereldwijd
pi_205487674
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik trol helemaal niet maar je geeft dus zelf al aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
pi_205487676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik geef helemaal niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Ik geef aan dat 80% van wat we hier produceren of verwerken direct op de export gaan.

Overigens klopt het wel dat Nederland in de huidige situatie niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Dat kan alleen als de veestapel krimpt. Vee heeft heel veel landbouwgrond nodig om het vee te voeden.

quote:
Nee. Je logica is opzettelijk kapot. Dat heet "trollen".
pi_205487694
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik geef helemaal niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Ik geef aan dat 80% van wat we hier produceren of verwerken direct op de export gaan.

Overigens klopt het wel dat Nederland in de huidige situatie niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Dat kan alleen als de veestapel krimpt. Vee heeft heel veel landbouwgrond nodig om het vee te voeden.
[..]
Nee. Je logica is opzettelijk kapot. Dat heet "trollen".
Dus je geeft niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren maar het is wel zo? :?
En mijn logica is kapot......
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:26:10 #291
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_205487708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als we op een andere, duurzamere manier landbouw gaan bedrijven, is 'meer boeren' best logisch.

De discussie versmallen naar 'minder boeren' of 'geen boeren, geen voedsel' helpt het hele verhaal niet veel verder.

In de kern gaat het er m.i. om dat er op een andere manier landbouw bedreven moet worden, waarbij meerdere problemen (stikstof, CO2, waterkwaliteit, biodiversiteit, bodemdaling, waterbeheer (tekorten/overschotten) integraal opgelost worden, ipv van crisis naar crisis te hollen. Tijd voor proactief ipv dat reactieve geneuzel van de afgelopen decennia.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:27:29 #292
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_205487717
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
NL wordt wakker.
Jezus wat een onzin.

Maar goed, als je het maar met genoeg overtuiging verteld, zijn er altijd wel sukkels die het geloven natuurlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_205487756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus je geeft niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren maar het is wel zo? :?
En mijn logica is kapot......
Ja, je logica is opzettelijk kapot. Dat heet trollen. Je doet het nu weer want je leest niet wat ik schrijf maar trekt er wel de conclusie uit dat het niet zou kloppen.

Nogmaals:

Ik geef en gaf in die reactie niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Ik geef en gaf alleen aan dat 80% van wat we hier produceren en verwerken direct op de export gaat.

Punt.

Ofwel: zonder vee hebben we meer landbouwgrond om voedsel te verbouwen voor onszelf in plaats van voor de veestapel. De veestapel waarvan we de producten voor 70 tot 80% exporteren.
  Moderator vrijdag 29 juli 2022 @ 10:35:22 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205487786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Heb nog best sympathie voor boeren maar inderdaad niet voor deze types. En dat komt inderdaad mede door de manier van protesteren maar ook door de zwakke argumentaties.

Het wordt hoognodig tijd dat boeren bedrijven gewoon gaan inzien dat zij een vervuilende industrie zijn en ook zo bejegend worden, hoe graag ze het ook in de ambachtelijke vriendelijke familiebedrijf sfeer willen blijven zetten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205487788
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, je logica is opzettelijk kapot. Dat heet trollen. Je doet het nu weer want je leest niet wat ik schrijf maar trekt er wel de conclusie uit dat het niet zou kloppen.

Nogmaals:

Ik geef en gaf in die reactie niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Ik geef en gaf alleen aan dat 80% van wat we hier produceren en verwerken direct op de export gaat.

Punt.

Ofwel: zonder vee hebben we meer landbouwgrond om voedsel te verbouwen voor onszelf in plaats van voor de veestapel. De veestapel waarvan we de producten voor 70 tot 80% exporteren.
Dat export verhaal is geen argument aangezien we 75% van ons voedsel importeren.
Dus minder boeren is geen optie.
We kunnen enkel de agrarische sector hervormen dat ze gaan produceren voor binnenlands gebruik.
pi_205487790
Ben het met Fresh eens dat de veestapel wel wat kleiner kan. Je hebt geen recht om boer te zijn, als door veranderende maatschappelijke opvattingen er minder behoefte is aan jouw beroep dan..moet je je orinteren op iets anders.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:36:33 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_205487795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat export verhaal is geen argument aangezien we 75% van ons voedsel importeren.
We kunnen enkel de agrarische sector hervormen dat ze gaan produceren voor binnenlands gebruik.
Jezus Christus. :N

De boeren in Nederland moeten gewoon voor de eigen markt gaan produceren en dan ook andere dingen, waardoor je waarschijnlijk af kunt met minder boeren.

Ik snap niet waarom dit zo moeilijk te begrijpen is, maar goed.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 29 juli 2022 @ 10:38:49 #298
323876 michaelmoore
pi_205487814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het met Fresh eens dat de veestapel wel wat kleiner kan. Je hebt geen recht om boer te zijn, als door veranderende maatschappelijke opvattingen er minder behoefte is aan jouw beroep dan..moet je je orinteren op iets anders.
Juist

dat mag best 20% minder

En die strontweilanden gebruiken voor recreatie en woningbouw
Mee ruimte voor de Nederlanders en minder voor de strontvarkens

Maar dat stikstof verhaal is grote bulshit
  Moderator vrijdag 29 juli 2022 @ 10:39:17 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205487820
quote:
Er is niet persee minder behoefte aan het beroep an sich, er is vooral vraag naar een redelijkere bedrijfsvoering. Die is volledig onredelijk geworden mede door regelgeving en financiele constructies waar boeren zelf niet veel aan kunnen doen. Maar als ze daar nou op inspringen en massaal zeggen wij doen zo als we nu doen omdat dat moet maar willen best heel anders geef ons de middelen, verander prijzen waardoor we minder hoeven te exporteren en wij gaan onze stinkende best doen om stikstof depositie te verminderen. Maar nee wat zegt (een groep) boeren, wij willen dat er niets veranderd want er is niets mis punt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205487831
quote:
Dus we hebben in Nederland geen vrije beroepskeuze meer?
pi_205487832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Juist het feit dat we 80% van ons voedsel importeren is een prima argument om in ons eigen land minder te produceren.

Ook als we de helft van het vee wegdoen, importeren we nog steeds 80% van ons voedsel.

Je logica is echt compleet gebroken.

quote:
Er bestaat niet iets als "produceren voor binnenlands gebruik". Uiteindelijk bepaalt de vrije markt welke producten waar terecht komen.

Er is in Nederland amper tot geen behoefte aan Nederlandse producten, anders werd het wel ingekocht en geconsumeerd.

Wil je dat wl veranderen, dan moet de consument massaal Nederlandse producten gaan consumeren en buitenlandse producten links laten liggen. Dan gaan supermarkten dat ook inkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')