quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Ah, als die meetcijfers zo duidelijk zijn, hoe verklaar je dan die fout die gecommuniceerd is als grootste vervuilers?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan de data? Heb je metingen die iets anders zeggen? Welk meetnetwerk heb jij en hoe extrapoleer jij die cijfers?
[..]
Als je het niet kan narekenen en niet weet wat er schort aan het model, heb je dus geen inhoudelijke kritiek. Kun je aangeven wat er niet klopt aan het model en op basis van welke cijfers het niet klopt?
Gewoon een foute filter bij het uit de database trekken van de lijst. Dit kan iedereen bedenken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, als die meetcijfers zo duidelijk zijn, hoe verklaar je dan die fout die gecommuniceerd is als grootste vervuilers?
Noodzakelijk kwaad in de strijd tegen de globalistische elite h.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Praten mensen nou nog steeds goed dat er afval gedumpt wordt op de snelwegen?
Ja, er moeten eerst minimaal 12 doden vallen bij een nachtelijke kettingbotsing en dan nog zal men roepen "ja, maar de boeren hebben het ook niet makkelijk want die moeten er iedere nacht vroeg uit om de autosnelwegen vol te storten met puin".quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Praten mensen nou nog steeds goed dat er afval gedumpt wordt op de snelwegen?
Daarom is het ook zo dom dat ze (kabinet) nu alles ineens en rigoureus willen aanpakken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vertrouw de modellen wel.
Bij corona waren er diverse factoren die het lastig maakte om het goed in te schatten, deels omdat de verspreidingssnelheid onbekend was en deels omdat de maatregelen effect hadden en je een voorspeld scenario niet haalde (gelukkig).
Maar dat is een beetje de tactiek die ontstaan is: constant de rekenmodellen aanvallen om de echte discussie maar niet aan te hoeven gaan.
We (overheid, boeren, bevolking) weten al meer dan 40 jaar dat de stikstofuitstoot te hoog is.
Er is tientallen jaren weggekeken en men is gezwicht voor de boerenlobby. Nu is dat afgelopen.
Dus er is 1 of andere pannekoek die op een knopje klikt en die fout maakt? Dus kennelijk is er geen sprake van een 4 eyes principles binnen het RIVM maar zijn er allerlei individuen die dus dit soort data kunnen rapporteren, nu heb je een hoop kritiek op mij, maar als data en devops engineer kan ik je vertellen dat dit een absolute no-go is en in geen geval zou moeten kunnen gebeuren binnen een professionele organisatie, kun je garanderen dat de andere data die gepubliceerd word wel zuiver is, of is dat gewoon iets waar je blind van uit gaat?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gewoon een foute filter bij het uit de database trekken van de lijst. Dit kan iedereen bedenken.
Die communicatiefout waar je het over hebt, die is er overigens alleen maar bij de gratie van een andere lijst die je wel gelooft, namelijk de nieuwe, geupdate lijst. En die lijst is ook van het RIVM, op basis van hun modellering. Dus je gelooft wel in de modellen van het RIVM. Logisch, want je hebt ook geen enkel inhoudelijk argument tegen ingebracht.
Denk nou eens aan alle asbestlongen die die boeren oplopen tijdens het storten van het afval!quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, er moeten eerst minimaal 12 doden vallen bij een nachtelijke kettingbotsing en dan nog zal men roepen "ja, maar de boeren hebben het ook niet makkelijk want die moeten er iedere nacht vroeg uit om de autosnelwegen vol te storten met puin".
Dat asbest vind ik echt een geweldige, nu ben ik ook wel eens spindokter voor bepaalde zaken, maar dit is echt een inkoppertje die ik ook wel had kunnen verzinnen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk nou eens aan alle asbestlongen die die boeren oplopen tijdens het storten van het afval!
Het is helemaal niet "ineens".quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo dom dat ze (kabinet) nu alles ineens en rigoureus willen aanpakken.
Je komt er ook wel zonder zo’n stompzinnige kleurenplaat.
Dat deden ze al.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is helemaal niet "ineens".
Het is juist na ruim 40 jaar wegkijken en buigen voor de boerenlobby.
Dat is wat er nu nog steeds gebeurt, men is gewoon bang voor boeren met hun trekkers.
Daarom wordt er ook zo halfslachtig ingegrepen.
Het is klaar, wat 40 jaar geleden had moeten gebeuren gaat nu alsnog gebeuren.
De sector heeft 40 jaar de kans gehad om zelf de uitstoot te verlagen, om meer ecologisch te gaan werken.
We hebben hier 5 tot 10x meer vee per m2 landbouwgrond dan omringende landen, het is gewoon logisch dat het niet meer op deze schaal kan.
En hoeveel heeft de boerensector aan uitstoot verlaag de laatste 30 jaar?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is helemaal niet "ineens".
Het is juist na ruim 40 jaar wegkijken en buigen voor de boerenlobby.
Dat is wat er nu nog steeds gebeurt, men is gewoon bang voor boeren met hun trekkers.
Daarom wordt er ook zo halfslachtig ingegrepen.
Het is klaar, wat 40 jaar geleden had moeten gebeuren gaat nu alsnog gebeuren.
De sector heeft 40 jaar de kans gehad om zelf de uitstoot te verlagen, om meer ecologisch te gaan werken.
We hebben hier 5 tot 10x meer vee per m2 landbouwgrond dan omringende landen, het is gewoon logisch dat het niet meer op deze schaal kan.
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraakquote:Op donderdag 28 juli 2022 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat deden ze al.
En het gaat nu niet rigoureus veranderen. Let maar op.
Ok kratje bier of het gelijkwaardige bedrag:quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
Hoho we hebben het hier wel over het belang van een paar wandelaars die vinden dat ze op de Peel ook op onvruchtbare grond moeten lopen he, laten we graag de boel in context houden.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
Stiekem lag er gewoon helemaal niets op de snelweg. Allemaal fake news joh.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat asbest vind ik echt een geweldige, nu ben ik ook wel eens spindokter voor bepaalde zaken, maar dit is echt een inkoppertje die ik ook wel had kunnen verzinnen.
Ze terroriseren de snelweg toch? Maakt niet uit wie het doet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef Confetti het volgende:
Ik vond het wel fijn dat de Staatsomroep (Eenvandaag) even de vraag opworp of dit geen terroristen zijn.
Het antwoord was mee maar goed dat ze wel langzamerhand in die hoek worden geduwd.
Of als de zoveelste waterbron weer eens te vervuild is.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lagen die houtblokken tussen dat hooi om het beter in brand te kunnen steken, dan?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Stiekem lag er gewoon helemaal niets op de snelweg. Allemaal fake news joh.
Nou nee, natuurlijk ligt er rommel op de weg, en ik vind dat ook te ver gaan, maar als je beetje weet hoe dit soort dingen gaan, dan weet je ook hoe makkelijk er gespint word, spinnen kun je lerenquote:Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Stiekem lag er gewoon helemaal niets op de snelweg. Allemaal fake news joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |