quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Ah, als die meetcijfers zo duidelijk zijn, hoe verklaar je dan die fout die gecommuniceerd is als grootste vervuilers?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan de data? Heb je metingen die iets anders zeggen? Welk meetnetwerk heb jij en hoe extrapoleer jij die cijfers?
[..]
Als je het niet kan narekenen en niet weet wat er schort aan het model, heb je dus geen inhoudelijke kritiek. Kun je aangeven wat er niet klopt aan het model en op basis van welke cijfers het niet klopt?
Gewoon een foute filter bij het uit de database trekken van de lijst. Dit kan iedereen bedenken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, als die meetcijfers zo duidelijk zijn, hoe verklaar je dan die fout die gecommuniceerd is als grootste vervuilers?
Noodzakelijk kwaad in de strijd tegen de globalistische elite h.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Praten mensen nou nog steeds goed dat er afval gedumpt wordt op de snelwegen?
Ja, er moeten eerst minimaal 12 doden vallen bij een nachtelijke kettingbotsing en dan nog zal men roepen "ja, maar de boeren hebben het ook niet makkelijk want die moeten er iedere nacht vroeg uit om de autosnelwegen vol te storten met puin".quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Praten mensen nou nog steeds goed dat er afval gedumpt wordt op de snelwegen?
Daarom is het ook zo dom dat ze (kabinet) nu alles ineens en rigoureus willen aanpakken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vertrouw de modellen wel.
Bij corona waren er diverse factoren die het lastig maakte om het goed in te schatten, deels omdat de verspreidingssnelheid onbekend was en deels omdat de maatregelen effect hadden en je een voorspeld scenario niet haalde (gelukkig).
Maar dat is een beetje de tactiek die ontstaan is: constant de rekenmodellen aanvallen om de echte discussie maar niet aan te hoeven gaan.
We (overheid, boeren, bevolking) weten al meer dan 40 jaar dat de stikstofuitstoot te hoog is.
Er is tientallen jaren weggekeken en men is gezwicht voor de boerenlobby. Nu is dat afgelopen.
Dus er is 1 of andere pannekoek die op een knopje klikt en die fout maakt? Dus kennelijk is er geen sprake van een 4 eyes principles binnen het RIVM maar zijn er allerlei individuen die dus dit soort data kunnen rapporteren, nu heb je een hoop kritiek op mij, maar als data en devops engineer kan ik je vertellen dat dit een absolute no-go is en in geen geval zou moeten kunnen gebeuren binnen een professionele organisatie, kun je garanderen dat de andere data die gepubliceerd word wel zuiver is, of is dat gewoon iets waar je blind van uit gaat?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gewoon een foute filter bij het uit de database trekken van de lijst. Dit kan iedereen bedenken.
Die communicatiefout waar je het over hebt, die is er overigens alleen maar bij de gratie van een andere lijst die je wel gelooft, namelijk de nieuwe, geupdate lijst. En die lijst is ook van het RIVM, op basis van hun modellering. Dus je gelooft wel in de modellen van het RIVM. Logisch, want je hebt ook geen enkel inhoudelijk argument tegen ingebracht.
Denk nou eens aan alle asbestlongen die die boeren oplopen tijdens het storten van het afval!quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, er moeten eerst minimaal 12 doden vallen bij een nachtelijke kettingbotsing en dan nog zal men roepen "ja, maar de boeren hebben het ook niet makkelijk want die moeten er iedere nacht vroeg uit om de autosnelwegen vol te storten met puin".
Dat asbest vind ik echt een geweldige, nu ben ik ook wel eens spindokter voor bepaalde zaken, maar dit is echt een inkoppertje die ik ook wel had kunnen verzinnen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk nou eens aan alle asbestlongen die die boeren oplopen tijdens het storten van het afval!
Het is helemaal niet "ineens".quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo dom dat ze (kabinet) nu alles ineens en rigoureus willen aanpakken.
Je komt er ook wel zonder zo’n stompzinnige kleurenplaat.
Dat deden ze al.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is helemaal niet "ineens".
Het is juist na ruim 40 jaar wegkijken en buigen voor de boerenlobby.
Dat is wat er nu nog steeds gebeurt, men is gewoon bang voor boeren met hun trekkers.
Daarom wordt er ook zo halfslachtig ingegrepen.
Het is klaar, wat 40 jaar geleden had moeten gebeuren gaat nu alsnog gebeuren.
De sector heeft 40 jaar de kans gehad om zelf de uitstoot te verlagen, om meer ecologisch te gaan werken.
We hebben hier 5 tot 10x meer vee per m2 landbouwgrond dan omringende landen, het is gewoon logisch dat het niet meer op deze schaal kan.
En hoeveel heeft de boerensector aan uitstoot verlaag de laatste 30 jaar?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is helemaal niet "ineens".
Het is juist na ruim 40 jaar wegkijken en buigen voor de boerenlobby.
Dat is wat er nu nog steeds gebeurt, men is gewoon bang voor boeren met hun trekkers.
Daarom wordt er ook zo halfslachtig ingegrepen.
Het is klaar, wat 40 jaar geleden had moeten gebeuren gaat nu alsnog gebeuren.
De sector heeft 40 jaar de kans gehad om zelf de uitstoot te verlagen, om meer ecologisch te gaan werken.
We hebben hier 5 tot 10x meer vee per m2 landbouwgrond dan omringende landen, het is gewoon logisch dat het niet meer op deze schaal kan.
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraakquote:Op donderdag 28 juli 2022 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat deden ze al.
En het gaat nu niet rigoureus veranderen. Let maar op.
Ok kratje bier of het gelijkwaardige bedrag:quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
Hoho we hebben het hier wel over het belang van een paar wandelaars die vinden dat ze op de Peel ook op onvruchtbare grond moeten lopen he, laten we graag de boel in context houden.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wedje doen? Want ik denk dat het hele feestje binnenkort wel klaar is als de totale bouwstop wordt afgekondigd: https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
Stiekem lag er gewoon helemaal niets op de snelweg. Allemaal fake news joh.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat asbest vind ik echt een geweldige, nu ben ik ook wel eens spindokter voor bepaalde zaken, maar dit is echt een inkoppertje die ik ook wel had kunnen verzinnen.
Ze terroriseren de snelweg toch? Maakt niet uit wie het doet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:50 schreef Confetti het volgende:
Ik vond het wel fijn dat de Staatsomroep (Eenvandaag) even de vraag opworp of dit geen terroristen zijn.
Het antwoord was mee maar goed dat ze wel langzamerhand in die hoek worden geduwd.
Of als de zoveelste waterbron weer eens te vervuild is.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lagen die houtblokken tussen dat hooi om het beter in brand te kunnen steken, dan?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Stiekem lag er gewoon helemaal niets op de snelweg. Allemaal fake news joh.
Nou nee, natuurlijk ligt er rommel op de weg, en ik vind dat ook te ver gaan, maar als je beetje weet hoe dit soort dingen gaan, dan weet je ook hoe makkelijk er gespint word, spinnen kun je lerenquote:Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Stiekem lag er gewoon helemaal niets op de snelweg. Allemaal fake news joh.
Ja dan fikt het sneller weg en kan het verkeer weer doorrijden, die boeren zijn de kwaadste niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Lagen die houtblokken tussen dat hooi om het beter in brand te kunnen steken, dan?
( ik vraag het me zomaar af)
Ik zit ondertussen ook een beetje op twitter te kijken.
Dat is framing, en dat terecht in twijfel trekken is van een hele andere orde dan gewoon feitelijk nieuws ontkennen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:57 schreef raptorix het volgende:
Ander voorbeeld was dat verhaal dat men bewust rommel had gedumpt onder een viaduct zodat het bewust niet goed zichtbaar was, als je beetje logisch nadenkt heeft men dat gewoon gedaan omdat onder een viaduct het veel lastiger kan weghalen, alsof er een boer denkt: Goh ik ga dat afval nou zo neergooien zodat daar een paar man op doodrijden.
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is framing, en dat terecht in twijfel trekken is van een hele andere orde dan gewoon feitelijk nieuws ontkennen.
Boeren zouden inderdaad langdurig geen producten moeten leveren aan hun afnemers.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.
Niet alleen "gaan halen", sowieso komt 80% dat hier in de supermarkten ligt uit het buitenland.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
Supermarkten die op hun beurt dan gewoon alles uit het buitenland gaan halen. Dan kan het hele "zonder de boeren geen eten" al helemaal de prullenbak in.
Prima dus, direct doenquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet alleen "gaan halen", sowieso komt 80% dat hier in de supermarkten ligt uit het buitenland.
We zullen met name minder typische Nederlandse zuivelproducten en bloemen in de schappen zien.
Ook in Nederland hoor, er is genoeg voedsel wat wel van Nederlandse boeren afkomstig is in de supermarkt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Boeren zouden inderdaad langdurig geen producten moeten leveren aan hun afnemers.
Dat is de enige actie waar ik achter zou staan.
Dan zullen ze het wel voelen in Duitsland!
Mensen op bijstandsniveau hongerig maken door te hoge prijzen. Dat zal Rutte en Kaag en de gemiddelde VVD/D66 stemmer hard raken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligtquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligt
Als dat zo is, dan kunnen boeren ons dat toch keihard laten voelen? Waarom dan de distributiecentra blokkeren en niet gewoon stoppen met leveren? Dat is toch juist een signaal geven dat je producten belangrijk zijn?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook in Nederland hoor, er is genoeg voedsel wat wel van Nederlandse boeren afkomstig is in de supermarkt.
.....en waarschijnlijk krijgen de voedselbanken dan ook geen donaties meer.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen op bijstandsniveau hongerig maken door te hoge prijzen. Dat zal Rutte en Kaag en de gemiddelde VVD/D66 stemmer hard raken.
Ja, en als ik dat ergens dump krijg ik een boete van 5.000 voor de kiezen. En dat is niet eens fantasie.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligt
Tja zo werkt dat met asbest.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.
Het domste is nog dat die boeren zichzelf en hun gezin in gevaar brengen door met asbest te gaan slepen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.
Dat is precies wat ik ook beoog, als Nederlandse boeren geen zuivel en aardappelen gaan leveren gaan ze dat zeker op korte termijn echt wel voelen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kunnen boeren ons dat toch keihard laten voelen? Waarom dan de distributiecentra blokkeren en niet gewoon stoppen met leveren? Dat is toch juist een signaal geven dat je producten belangrijk zijn?
Nu zeggen ze in feite "zonder boeren, wel voedsel".
En omdat het ineens op meerdere fronten gevaarlijk is met de bedreigingen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou, laat ze dat dan doen ipv snelwegen blokkeren.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook beoog, als Nederlandse boeren geen zuivel en aardappelen gaan leveren gaan ze dat zeker op korte termijn echt wel voelen.
Ik ben geen voorstander van deze onzin, maar ik vind dat er ook wel wat meer sympathie voor de boeren mag zijn, als de overheid KLM en Schiphol elke keer voor miljarden mag redden, men lekker blijft doormodderen met het belastingsysteem voor de grote jongens, dan zou ik me als boer ook bekocht voelen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het domste is nog dat die boeren zichzelf en hun gezin in gevaar brengen door met asbest te gaan slepen.
Dat is min of meer een Darwin loterij.
Ik weet dat ik dit niet mag zeggen, maar dat zou dan wel een heel spannend topic worden.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef groenen het volgende:
Matige acties, heeft weinig effect.
Laat ze Schiphol en de Rotterdamse haven eens twee weekjes blokkeren.
Ik heb sterk het idee dat deze acties van een zeer klein groepje zijn, en en waarschijnlijk ook van de idioten ten tijde van COVID met hun domme gedrag.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, laat ze dat dan doen ipv snelwegen blokkeren.
Het enige signaal dat boeren met hun huidige acties afgeven is "we zijn asocialen die puin storten, branden veroorzaken, mensen bedreigen en onschuldige burgers in de file storten".
Ze hebben blijkbaar geen vertrouwen in het effect van "gewoon maanden niets leveren".
Dat denk ik ook, daarom grijpen ze niet in, straks al die wappies weer over de pis.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb sterk het idee dat deze acties van een zeer klein groepje zijn, en en waarschijnlijk ook van de idioten ten tijde van COVID met hun domme gedrag.
Schiphol heeft weinig effect, daar vertrekt nu al weinigquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef groenen het volgende:
Om te beginnen worden ze afgekocht. Royaal volgens de overheid.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van deze onzin, maar ik vind dat er ook wel wat meer sympathie voor de boeren mag zijn, als de overheid KLM en Schiphol elke keer voor miljarden mag redden, men lekker blijft doormodderen met het belastingsysteem voor de grote jongens, dan zou ik me als boer ook bekocht voelen.
En het is allemaal niet zo moeilijk als je beetje creatief gaat denken, ten eerste kunnen we de grond goed gebruiken voor huizen, dus daar zou het probleem niet zitten, daarnaast zijn boeren over het algemeen handig genoeg om zich te redden, ze zijn toch veelal gewend dingen zelf te doen.
Ik dacht zelf bijvoorbeeld na over een idee om boeren en masse om te scholen richting de installatie techniek en ze bijvoorbeeld een voordeel te geven op hun BTW tarief, een beetje zoals men dat in de VS heeft gedaan met Indianen en Casino's, ja natuurlijk kun je roepen dat zoiets onzin is, maar in deze bijzondere tijden kunnen we ook eens gaan nadenken of we wat slimmere beslissingen kunnen nemen.
Ja graag, want dan gaat de ME tenminste wel optreden en zijn die blokkades na 20 minuten voorbij. Ik zal ervan genieten.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef groenen het volgende:
......en ik denk dat die er eerder is dan de MEquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Schiphol heeft weinig effect, daar vertrekt nu al weinig
Rotterdamse haven? Heb je binnen 2 uur de neef van Taghi in je nek
Ik ben bang dat het royaal zal tegenvallen, daarnaast moet je natuurlijk ook breder denken, je hebt te maken met een enorme offspin van activiteiten bij boerenbedrijven, het vervelende is dat dit ook nog vrij geconcentreerd is in agragrische gebieden, je moet dus echt met een goed doordacht plan komen om dit sociaal op te vangen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Om te beginnen worden ze afgekocht. Royaal volgens de overheid.
Over bedrag kan je dan nog discussiren. Maar dan moet je wel aan tafel komen.
Om ze dan te laten omscholen op kosten van overheid lijkt me geen slecht idee. Maar nogmaals, dat kan je aan tafel regelen.
Ze moeten wel, volg je het topic niet? En dat kwam toen van oa het CDA, die eerst nu de boeren bekritiseerden en nu ineens mee is gegaan, omdat ze weten dat het hen een hoop stemmers gaat kosten.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo dom dat ze (kabinet) nu alles ineens en rigoureus willen aanpakken.
Je komt er ook wel zonder zo’n stompzinnige kleurenplaat.
Boeren worden al decennialang gered met miljardensubsidies.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van deze onzin, maar ik vind dat er ook wel wat meer sympathie voor de boeren mag zijn, als de overheid KLM en Schiphol elke keer voor miljarden mag redden, men lekker blijft doormodderen met het belastingsysteem voor de grote jongens, dan zou ik me als boer ook bekocht voelen.
En het is allemaal niet zo moeilijk als je beetje creatief gaat denken, ten eerste kunnen we de grond goed gebruiken voor huizen, dus daar zou het probleem niet zitten, daarnaast zijn boeren over het algemeen handig genoeg om zich te redden, ze zijn toch veelal gewend dingen zelf te doen.
Ik dacht zelf bijvoorbeeld na over een idee om boeren en masse om te scholen richting de installatie techniek en ze bijvoorbeeld een voordeel te geven op hun BTW tarief, een beetje zoals men dat in de VS heeft gedaan met Indianen en Casino's, ja natuurlijk kun je roepen dat zoiets onzin is, maar in deze bijzondere tijden kunnen we ook eens gaan nadenken of we wat slimmere beslissingen kunnen nemen.
De overheid heeft met een wet, waarvan de kenners toen al zeiden dat die waarschijnlijk van tafel geveegd zou worden door de rechter, de boeren meer dan 10 jaar meer laten uitstoten dan mocht en ellenlang geprocedeerd om die termijn te blijven rekken. Precies de acties die je verwacht bij een overheid die geen sympathie heeft voor boeren en ze alleen maar wil pesten.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Boeren vs Feyenoord! Ik zeg vo.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:25 schreef Raw85 het volgende:
Ik vrees nog steeds dat dit soort acties straks als het voetbalseizoen een keer volledig uit de klauwen lopen als er een hele stoet supporters van Ajax/PSV/Feyenoord/anderen hun (uit)wedstrijd dreigen te missen
'Ik heb een berg mest gegooid op een plek waar mensen 130 rijden en op een plek waar ze het bijna niet kunnen zien, hoe kon ik weten dat er ongelukken zouden gebeuren?' Jaartje of 20 de bak in als ik het doe.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:57 schreef raptorix het volgende:
Ander voorbeeld was dat verhaal dat men bewust rommel had gedumpt onder een viaduct zodat het bewust niet goed zichtbaar was, als je beetje logisch nadenkt heeft men dat gewoon gedaan omdat onder een viaduct het veel lastiger kan weghalen, alsof er een boer denkt: Goh ik ga dat afval nou zo neergooien zodat daar een paar man op doodrijden.
Als die subsidies er niet zouden zijn betaal je het gewoon via de supermarkt, dus in die zin maakt dat niet uit, daarnaast zoals ik al aangeven heb zijn er maar weinig takken die zoveel aan uitstoot naar beneden hebben gebracht.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Boeren worden al decennialang gered met miljardensubsidies.
Dat btw plan is onzalig. Niet eerlijk voor de reguliere installateur en technicus.
Volgens mij calculeer je best wel in dat je mensen in gevaar kunt brengen als je teringzooi op de snelweg dumpt. Laat staan brandende hooibalen en fucking asbestquote:Op donderdag 28 juli 2022 18:57 schreef raptorix het volgende:
Ik heb mensen zo hard gediscrimineerd en gecriminaliseerd en zelfs nadat ik er op gewezen was dat dit niet mocht ben ik toch doorgegaan, toen mij naar de feiten gevraagd werd heb ik keihard gelogen dat het niet waar was, en toen bleek dat het toch waar was heb ik het bewijs vernietigd, hoi mijn naam is de Nederlandse Belastingdienst, groet groet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Ik heb een berg mest gegooid op een plek waar mensen 130 rijden en op een plek waar ze het bijna niet kunnen zien, hoe kon ik weten dat er ongelukken zouden gebeuren?' Jaartje of 20 de bak in als ik het doe.
Dan kunnen wij beter de leveranciers van die boeren mailen waarom ze samenwerken met terroristen en of ze daar een paar maanden mee willen stoppen als je een half jaar geen Nedsrlands vlres en zuivel afneemt draaien ze wel bij.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, laat ze dat dan doen ipv snelwegen blokkeren.
Het enige signaal dat boeren met hun huidige acties afgeven is "we zijn asocialen die puin storten, branden veroorzaken, mensen bedreigen en onschuldige burgers in de file storten".
Ze hebben blijkbaar geen vertrouwen in het effect van "gewoon maanden niets leveren".
Livestream?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Boeren vs Feyenoord! Ik zeg vo.
En dan gaat er wel opgetreden worden, want dat mag niet. Terecht natuurlijk, maar met een trekker itjden op een snelweg mag ook niet op de snelweg en daar staat best wel wat jaartjes gevangenis op, fikkie stoken mag ook niet, mest neerdumpen op de snelweg ook niet, BBQ aanzetten op de snelweg ook niet, barrire doorbreken die ter veiligheid voor het huis van een gezin staat, mag ook al niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:25 schreef Raw85 het volgende:
Ik vrees nog steeds dat dit soort acties straks als het voetbalseizoen een keer volledig uit de klauwen lopen als er een hele stoet supporters van Ajax/PSV/Feyenoord/anderen hun (uit)wedstrijd dreigen te missen
Ja dus?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb mensen zo hard gediscrimineerd en gecriminaliseerd en zelfs nadat ik er op gewezen was dat dit niet mocht ben ik toch doorgegaan, toen mij naar de feiten gevraagd werd heb ik keihard gelogen dat het niet waar was, en toen bleek dat het toch waar was heb ik het bewijs vernietigd, hoi mijn naam is de Nederlandse Belastingdienst, groet groet.
Niet dat ik voorstander van dit soort acties bent, maar als je niet kunt anticiperen op een brandende hooibaal dan kun je beter stoppen met autorijden, het lijkt me dat je met een beetje fatsoenlijke ogen dat van 150 meter toch moet zien liggen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Volgens mij calculeer je best wel in dat je mensen in gevaar kunt brengen als je teringzooi op de snelweg dumpt. Laat staan brandende hooibalen en fucking asbest
De ene crimineel loopt nog vrij rond, dus de andere mag voortaan ook alles doen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb mensen zo hard gediscrimineerd en gecriminaliseerd en zelfs nadat ik er op gewezen was dat dit niet mocht ben ik toch doorgegaan, toen mij naar de feiten gevraagd werd heb ik keihard gelogen dat het niet waar was, en toen bleek dat het toch waar was heb ik het bewijs vernietigd, hoi mijn naam is de Nederlandse Belastingdienst, groet groet.
Heeft geen kut met het stikstofpobleem te maken. Van mij hoef je geen fan te zijn van de overheid, maar overheid en media is always bad is bijzonder niveau knoop in je zakdoek.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt je moeilijk als overheid zwaar op de wet beroepen als je als overheid die wet zelf niet respecteert, wat is er moeilijk aan?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De ene crimineel loopt nog vrij rond, dus de andere mag voortaan ook alles doen.
Raptorix 2022
Gezien je selectief reageert mogen we er dus vanuit gaan dat het dus de schuld van de slachtoffers is, als ze 's nachts tegen een berg asbest, poep of banden knallen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet dat ik voorstander van dit soort acties bent, maar als je niet kunt anticiperen op een brandende hooibaal dan kun je beter stoppen met autorijden, het lijkt me dat je met een beetje fatsoenlijke ogen dat van 150 meter toch moet zien liggen.
De boeren waren de afgelopen 20 jaar ook geen probleem, tot Vollenbroek en consorten hun rechtzaakjes wonnen bij bevriende rechters, het is nogal bijzonder dat een bijzonder kleine rechtzaak zulke gevolgen heeft. Verdiep je maar eens in die rechtzaken dan zul je snel genoeg achter zijn in wat voor Kafkiaans land we leven.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heeft geen kut met het stikstofpobleem te maken. Van mij hoef je geen fan te zijn van de overheid, maar overheid en media is always bad is bijzonder niveau knoop in je zakdoek.
Kijk, hier val je weer eens door de mand. Kom met bewijs dan! Wie krijgt er hier door de overheid betaald om te komen posten.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens lijkt het erop aan de reacties hier dat er een hoop door de overheid gesponsorde infiltranten rondlopen.
ha ha haquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook beoog, als Nederlandse boeren geen zuivel en aardappelen gaan leveren gaan ze dat zeker op korte termijn echt wel voelen.
quote:Volgens de Deense autoriteiten is de groeiende melkplas een gevolg van de continu toenemende productie per koe.
Met een gemiddelde melkproductie van bijna 10.000 kg per koe per jaar geven de Deense koeien verreweg de meeste melk van alle Europese koeien.
Het gemiddelde in de EU-lidstaten ligt ongeveer 3.000 kg lager.
Hoeveel krijg je betaald door het FDF?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Overigens lijkt het erop aan de reacties hier dat er een hoop door de overheid gesponsorde infiltranten rondlopen.
Ja die durf ik gerust voor mijn rekening te nemen, net zoals dat je s'nachts op een stilstaande auto kan knallen als je niet oplet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gezien je selectief reageert mogen we er dus vanuit gaan dat het dus de schuld van de slachtoffers is, als ze 's nachts tegen een berg asbest, poep of banden knallen.
8 roebel per dag.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel krijg je betaald door het FDF?
Bewijs het maar dat je het niet bent, werd mij ook meerdere keren verweten.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk, hier val je weer eens door de mand. Kom met bewijs dan! Wie krijgt er hier door de overheid betaald om te komen posten.
Anders gewoon je waffel houden met je fake news.
De politici die betrokken waren bij de toeslagen en het ontvoeren van honderden kinderen moeten imho lang in de cel verdwijnen, maar die situatie gebruiken om het gedrag van de boeren te legitimeren is gewoon achterlijk. Het is wachten op de eerste dode en dat kan zomaar een van die toeslagenouders zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt je moeilijk als overheid zwaar op de wet beroepen als je als overheid die wet zelf niet respecteert, wat is er moeilijk aan?
quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt je moeilijk als overheid zwaar op de wet beroepen als je als overheid die wet zelf niet respecteert, wat is er moeilijk aan?
Ze waren altijd al het probleem, maar de overheid heeft dankzij de boerenlobby nooit aangestuurd op goede oplossingen. Dat Vollenbroek uiteindelijk gelijk kreeg van de rechter was vooral omdat het probleem al die tijd niet goed was opgelost.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
De boeren waren de afgelopen 20 jaar ook geen probleem, tot Vollenbroek en consorten hun rechtzaakjes wonnen bij bevriende rechters, het is nogal bijzonder dat een bijzonder kleine rechtzaak zulke gevolgen heeft. Verdiep je maar eens in die rechtzaken dan zul je snel genoeg achter zijn in wat voor Kafkiaans land we leven.
Hey we zitten op een forum he, een beetje rellen en chargeren mag toch welquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De politici die betrokken waren bij de toeslagen en het ontvoeren van honderden kinderen moeten imho lang in de cel verdwijnen, maar die situatie gebruiken om het gedrag van de boeren te legitimeren is gewoon achterlijk. Het is wachten op de eerste dode en dat kan zomaar een van die toeslagenouders zijn.
dan word je ook afgezet, ik krijg 20 roebels per dag. Maar volgens mij krijg je betaald naar je kwaliteitquote:
Kaag betaald mij 100,-/dag. Belastingvrij.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan word je ook afgezet, ik krijg 20 roebels per dag.
Er zijn geen kinderen uit huis geplaatst omdat vader en/of moeder schulden hadden, financile situatie is nooit een reden tot uithuisplaatsing. Er moet bijzonder veel gebeuren voordat een kind uit huis wordt geplaatst, soms teveel met desastreuze gevolgen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De politici die betrokken waren bij de toeslagen en het ontvoeren van honderden kinderen moeten imho lang in de cel verdwijnen, maar die situatie gebruiken om het gedrag van de boeren te legitimeren is gewoon achterlijk. Het is wachten op de eerste dode en dat kan zomaar een van die toeslagenouders zijn.
en als je foutloos schrijft krijg je dan meer of minder?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kaag betaald mij 100,-/dag. Belastingvrij.
Je moed je bek houden.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en als je foutloos schrijft krijg je dan meer of minder?
Minder. Ben namelijk undercover.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en als je foutloos schrijft krijg je dan meer of minder?
Zijn dat echt harde Euros of WEF certificitaten? Ik vraag dit voor een vriend.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kaag betaald mij 100,-/dag. Belastingvrij.
Niet zo dom praten, dit heeft niets met Urgenda te maken. Hele-maal niets.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
De boeren waren de afgelopen 20 jaar ook geen probleem, tot Vollenbroek en consorten hun rechtzaakjes wonnen bij bevriende rechters, het is nogal bijzonder dat een bijzonder kleine rechtzaak zulke gevolgen heeft. Verdiep je maar eens in die rechtzaken dan zul je snel genoeg achter zijn in wat voor Kafkiaans land we leven.
Daar heb ik het niet over, Urgenda gaat niet over stikstof maar over CO2.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet zo dom praten, dit heeft niets met Urgenda te maken. Hele-maal niets.
En de boeren waren wel degelijk al 20 jaar een probleem en er is al 20 jaar geprobeerd met halfzachte oplossingen iets te bereiken. Alleen was de boeren lobby dusdanig machtig dat harde maatregelen en grenzen niet gesteld of nageleefd werden en dat komt vooral op het conto van het CDA.
Maar dat soort feiten negeer je omdat het niet in je verhaal te pas komt.
In harde pegels.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zijn dat echt harde Euros of WEF certificitaten? Ik vraag dit voor een vriend.
Ik kan mij nog herinneren hoe de overheid na het verliezen van de rechtszaak over de avondklok binnen een paar uur een nieuwe rechtszaak had geregeld met een rechter die positiever oordeelde voor de overheid. Ik vond dat schandalig, maar het is wel bijzonder hoe, gezien de overlap van corona wappies met stikstof wappies, mensen tegelijk kunnen denken dat de overheid alles kan regelen bij een rechter en een individu ook alles kan regelen bij een rechter.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ze waren altijd al het probleem, maar de overheid heeft dankzij de boerenlobby nooit aangestuurd op goede oplossingen. Dat Vollenbroek uiteindelijk gelijk kreeg van de rechter was vooral omdat het probleem al die tijd niet goed was opgelost.
Dat heeft verder ook niets met 'bevriende rechters' te maken, maar niveauloosheid in je argumentatie is voor niemand nog een verrassing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |