Ja dan fikt het sneller weg en kan het verkeer weer doorrijden, die boeren zijn de kwaadste niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Lagen die houtblokken tussen dat hooi om het beter in brand te kunnen steken, dan?
( ik vraag het me zomaar af)
Ik zit ondertussen ook een beetje op twitter te kijken.
Dat is framing, en dat terecht in twijfel trekken is van een hele andere orde dan gewoon feitelijk nieuws ontkennen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:57 schreef raptorix het volgende:
Ander voorbeeld was dat verhaal dat men bewust rommel had gedumpt onder een viaduct zodat het bewust niet goed zichtbaar was, als je beetje logisch nadenkt heeft men dat gewoon gedaan omdat onder een viaduct het veel lastiger kan weghalen, alsof er een boer denkt: Goh ik ga dat afval nou zo neergooien zodat daar een paar man op doodrijden.
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is framing, en dat terecht in twijfel trekken is van een hele andere orde dan gewoon feitelijk nieuws ontkennen.
Boeren zouden inderdaad langdurig geen producten moeten leveren aan hun afnemers.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.
Niet alleen "gaan halen", sowieso komt 80% dat hier in de supermarkten ligt uit het buitenland.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
Supermarkten die op hun beurt dan gewoon alles uit het buitenland gaan halen. Dan kan het hele "zonder de boeren geen eten" al helemaal de prullenbak in.
Prima dus, direct doenquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet alleen "gaan halen", sowieso komt 80% dat hier in de supermarkten ligt uit het buitenland.
We zullen met name minder typische Nederlandse zuivelproducten en bloemen in de schappen zien.
Ook in Nederland hoor, er is genoeg voedsel wat wel van Nederlandse boeren afkomstig is in de supermarkt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Boeren zouden inderdaad langdurig geen producten moeten leveren aan hun afnemers.
Dat is de enige actie waar ik achter zou staan.
Dan zullen ze het wel voelen in Duitsland!
Mensen op bijstandsniveau hongerig maken door te hoge prijzen. Dat zal Rutte en Kaag en de gemiddelde VVD/D66 stemmer hard raken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal geen nieuws en distantieer me sowieso van dat hele snelweg gedoe, al eerder geroepen dat als de boeren echt wat willen ze een langdurige boycot van de supermarkten moeten doen.
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligtquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligt
Als dat zo is, dan kunnen boeren ons dat toch keihard laten voelen? Waarom dan de distributiecentra blokkeren en niet gewoon stoppen met leveren? Dat is toch juist een signaal geven dat je producten belangrijk zijn?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook in Nederland hoor, er is genoeg voedsel wat wel van Nederlandse boeren afkomstig is in de supermarkt.
.....en waarschijnlijk krijgen de voedselbanken dan ook geen donaties meer.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen op bijstandsniveau hongerig maken door te hoge prijzen. Dat zal Rutte en Kaag en de gemiddelde VVD/D66 stemmer hard raken.
Ja, en als ik dat ergens dump krijg ik een boete van ¤5.000 voor de kiezen. En dat is niet eens fantasie.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als er boeren puin hebben gestort dat ergens lag van een oude schuur dan kun je erop wachten dat daar een brokje asbest het en der bijligt
Tja zo werkt dat met asbest.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.
Het domste is nog dat die boeren zichzelf en hun gezin in gevaar brengen door met asbest te gaan slepen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dat het zelfde bedrijf wat het eerst zou opruimen nu het 8 dubbele rekent omdat het om asbest rommel gaat.
Dat is precies wat ik ook beoog, als Nederlandse boeren geen zuivel en aardappelen gaan leveren gaan ze dat zeker op korte termijn echt wel voelen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kunnen boeren ons dat toch keihard laten voelen? Waarom dan de distributiecentra blokkeren en niet gewoon stoppen met leveren? Dat is toch juist een signaal geven dat je producten belangrijk zijn?
Nu zeggen ze in feite "zonder boeren, wel voedsel".
En omdat het ineens op meerdere fronten gevaarlijk is met de bedreigingen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou, laat ze dat dan doen ipv snelwegen blokkeren.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook beoog, als Nederlandse boeren geen zuivel en aardappelen gaan leveren gaan ze dat zeker op korte termijn echt wel voelen.
Ik ben geen voorstander van deze onzin, maar ik vind dat er ook wel wat meer sympathie voor de boeren mag zijn, als de overheid KLM en Schiphol elke keer voor miljarden mag redden, men lekker blijft doormodderen met het belastingsysteem voor de grote jongens, dan zou ik me als boer ook bekocht voelen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het domste is nog dat die boeren zichzelf en hun gezin in gevaar brengen door met asbest te gaan slepen.
Dat is min of meer een Darwin loterij.
Ik weet dat ik dit niet mag zeggen, maar dat zou dan wel een heel spannend topic worden.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef groenen het volgende:
Matige acties, heeft weinig effect.
Laat ze Schiphol en de Rotterdamse haven eens twee weekjes blokkeren.
Ik heb sterk het idee dat deze acties van een zeer klein groepje zijn, en en waarschijnlijk ook van de idioten ten tijde van COVID met hun domme gedrag.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, laat ze dat dan doen ipv snelwegen blokkeren.
Het enige signaal dat boeren met hun huidige acties afgeven is "we zijn asocialen die puin storten, branden veroorzaken, mensen bedreigen en onschuldige burgers in de file storten".
Ze hebben blijkbaar geen vertrouwen in het effect van "gewoon maanden niets leveren".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |