Heel goed van die burgemeester. Dit tart inderdaad het rechtsgevoel.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vrij logisch dat ze een boete kunnen verwachten. Het probleem zit hem in de ogenschijnlijke wetteloosheid waarmee de terror-boeren hun gaan mogen gaan. Althans, dat veronderstelt dat de boeren aldaar niet zijn aangepakt, wat het artikel niet vermeldt. Wat het artikel wel vermeldt, maar de tweet niet:
[..]
BOEM, daar kwam een motoragent over de vluchtstrook.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, niet als het tot de afrit toch al vast staat.
Ik zou zelf niet durven om te keren, maar ook geen brandstichting. Er gaan doden vallen in de aankomende weken en achteraf gaat blijken dat de autoriteiten eerder in hadden moeten grijpen. Dit kun je echt niet meer verkopen, zeker niet als ze mee staan te BBQ-en om de goede vrede te bewaren, terwijl er gewoon strafbare feiten worden gepleegd.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel goed van die burgemeester. Dit tart inderdaad het rechtsgevoel.
Tegelijkertijd, two wrong doesn't make a right. Spookrijden op de snelweg is gewoon heel gevaarlijk, dit moet geen vrijbrief worden om bij file te gaan spookrijden.
Zoals gezegd, ook ik vind dat dit het rechtsgevoel tart. Alleen je kunt mensen ook geen vrijbrief gaan geven om te gaan spookrijden. Dat is ook gewoon erg gevaarlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus mensen leggen de weg voor een flink aantal uren vast zodat je er niet langs kan, handhavers staan het toe, maar gaan dan wel de burgers die misschien ook wel willen eten, schijten, afspraken nakomen, kinderen zien e.d.
Dat is geen strafmaat maar een maximumstraf.quote:Dan ook eerlijk zijn en brandstichting op snelweg ook straffen naar strafmaat. 20 jaar. Je kunt moeilijk stellen dat er iets aan wordt gedaan.
Waarom telt dit punt dan niet voor de boeren?quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BOEM, daar kwam een motoragent over de vluchtstrook.
De Veluwe is de discussie niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
De grond op de Veluwe is altijd schraal geweest door de zanderige ondergrond en de veengronden zijn dan wel deels afgestoken maar worden ook weer gevormd door diezelfde gebieden die verrekte drassig zijn. We hebben de gebieden niet zo ingrijpende veranderd dat er zeeklei ligt of rotsgrond.
En waar heeft die motoragent zo veel haast voor? Het is niet zo alsof ze daadwerkelijk iets doen daar (buiten boetes aan omkeerders uitschrijven dan).quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BOEM, daar kwam een motoragent over de vluchtstrook.
Die rijden niet spook.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waarom telt dit punt dan niet voor de boeren?
Dat weet je niet. Vermoedelijk waren die juist op weg naar de barricade, niet?quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waar heeft die motoragent zo veel haast voor? Het is niet zo alsof ze daadwerkelijk iets doen daar (buiten boetes aan omkeerders uitschrijven dan).
Eens. Nu is het wachten totdat er grote slachtoffers vallen, want ook die van FDF lijkt door te gaan tot dat moment, aangezien een beetje blikschade niet zo erg is. Van mij roept men FDF uit als terroristen en komt er een extra groot arrestatieteam rondom deze absurde misdragingen.quote:
Ze waren nog net op tijd voor een potje Twister!quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Vermoedelijk waren die juist op weg naar de barricade, niet?
Geeft maar goed weer waarom ik Twitter en andere sociale media echt een vloek vind... het artikel zet het genuanceerd neer, maar die tweet blaast het op en EinarBoe doet dat, vermoedelijk op basis van die tweet en minder op basis van het artikel zelf, ook.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel goed van die burgemeester. Dit tart inderdaad het rechtsgevoel.
Tegelijkertijd, two wrong doesn't make a right. Spookrijden op de snelweg is gewoon heel gevaarlijk, dit moet geen vrijbrief worden om bij file te gaan spookrijden.
Ben ik het mee eens hoor. Als jij verklaart dat 'een beetje blikschade niet zo erg is' of woorden van gelijk strekking dan zetten we weer een stapje op de terrorismeladder. Namelijk het aanmoedigen/gebruik van geweld.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eens. Nu is het wachten totdat er grote slachtoffers vallen, want ook die van FDF lijkt door te gaan tot dat moment, aangezien een beetje blikschade niet zo erg is. Van mij roept men FDF uit als terroristen en komt er een extra groot arrestatieteam rondom deze absurde misdragingen.
quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:32 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
De blokkade van de A1/A35 kan voor een aantal automobilisten, die besloten op de snelweg om te keren, een duur staartje krijgen. Ze werden kort na het omkeren - waardoor ze dus tegen de rijrichting in gingen - staande gehouden door de politie en op de bon geslingerd. En de hoogte van de boete is niet mals: maximaal 8.700 euro en een jaar rijontzegging.
Wat een land leven we toch ook inIedereen is een derderangsburger, behalve de boeren, die zitten onaantastbaar bovenop de mesthoop.
Nou ja, het is natuurlijk wel een oplossing voor de situatie; buiten de regels van de eenheidsmarkt raken we die vleesproductie ook niet meer aan de straatstenen kwijt; harde sanering. Met het gewenste milieu-effect.quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan stappen we uit de EU, maar wat gaan de boeren dan zonder die subsidie doen?
Ik weet dat de tweet van een paar weken terug is, maar het laat goed zien dat de boeren gewoon strafbare feiten mogen plegen.quote:
Gelul, let maar eens op welke wegen steeds weer de sjaak zijn, het is niet de A4 of A10, maar de A28 A50 en A1 en wat ligt daar binnenin?quote:
Voll Gass heeft de acties van deze week opgeëist.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:57 schreef mcmlxiv het volgende:
FDF zijn gewoon terroristen geworden, leiders morgen aanhouden en persoonlijk verantwoordelijk stellen voor alle huidige misdrijven die gepleegd worden.
Als je dat trekkertuig gewoon oppakt een half jaar vastzet en de kosten op hun verhaald hoeft er nog maar weinig te worden gesaneerd, dan zijn er waarschijnlijk al genoeg kapot. Ik zie een win-winquote:Op donderdag 28 juli 2022 21:57 schreef mcmlxiv het volgende:
FDF zijn gewoon terroristen geworden, leiders morgen aanhouden en persoonlijk verantwoordelijk stellen voor alle huidige misdrijven die gepleegd worden.
Dat het zou gaan om de peilingen komt op me over alsof ze een te grote bedreiging zou vormen op de macht. Dat is me te wappie en staat me daarom tegen. Dat ze haar eigen bedreiging erger vindt dan een ander is denk ik wel een beetje mens eigen, zolang ze andere bedreigingen ook niet acceptabel vindt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:25 schreef TheVulture het volgende:
Waar ik een beetje moeite mee heb in de reactie van Van der Plas over de bedreigingen dat ze het gooit op de peilingen: "Kennelijk wordt BBB te groot in de peilingen en vinden mensen dan dat ze haat over je heen mogen storten."
Geen idee of dat ze dat bewust doet maar het klinkt alsof ze dat erger vindt dan de bedreigingen die VVD, CDA en D66-politici hebben gekregen waardoor ze bijvoorbeeld niet naar Stroe durfden te komen of de intimidatie van minister Van der Wal.
Bedreigingen zijn gewoon altijd onacceptabel ongeacht de reden. Voelt nu toch een beetje als selectieve verontwaardiging nu het haarzelf overkomt...
Hoe kom je erbij dat ik daar blij mee ben? Stikstof interesseert me persoonlijk extreem weinig.quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alleen zijn afspraken vaak niet keihard vastgelegd, we hadden het hier ook niet over het vrij dumpen van chemisch afval, maar over een intepretatie van de regels waarbij je overschreiding van de normen aan 1 kant compenseert met inperking van de ander, elke totaal mongool zou snappen dat dit een normale denkwijze zou zijn, behalve die rechter. Ik snap niet waarom figuren zoals jouw hier blij mee zijn, lekker het hele land naar de kanker brengen, laat me raden, je hebt er zelf geen last van? Ambtenaar toevallig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |