abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205484146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waar doel je op met je laatste zin? Denk je nu dat ik ook betaald word door Kaag BV?
Nee dat je totaal niet openstaat voor de gigantische oorzaken voor een relatief klein probleem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205484203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat kan zeker wel maar vergt moed en lef in de Europese raad.

Een opinie waar ik 100% achter sta.
[..]

Dit wil de rest van het topic niet lezen he, ze willen vooral roepen dat boeren zich misdadig gedragen en zware vervuilers zijn!!!!
Mag ik trouwens deze mensen vragen of ze al hun wagen weg hebben gedaan, ze niet meer vliegen, en hun ballen hebben gesteriliseerd? Het valt me namelijk op dat deze hardste roepers er op los fokken of het een lieve lust is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:38:51 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205484209
Maar we heben wel circuit gebouwd miden in een natura 2000 gebied dat een overbelast stikstof gebied is
Met heel veel kijkers en racers , publiek , benzine tanks , patatkramen

Maar woningbouw kan niet ????

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:44:49 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205484269
quote:

[..]

[..]

Titel met taalfout. Derhalve niet gelezen :W .
Huilen dan.
pi_205484295
quote:
Dan zou het nieuwe kabinet de meest schadelijke van die schrale natuurpostzegels de Natura2000- status moeten ontnemen, en hard de confrontatie met de Europese Commissie aangaan. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Maar stel je nou even voor hoe dat precies gaat: Nederland (je weet wel, dat land dat zelfs toen de lijken zich opstapelden in Zuid-Europa door Corona niet te beroerd was om hen te wijzen op goede begrotingsdiscipline en het volgen van Europese regelgeving op dat gebied) komt in Brussel aan en zegt tegen de rest "Hoi jongens, we weten wel dat we al die natuurgebieden hebben aangewezen en er lekker Europese subsidie voor hebben gevangen maar het in stand houden komt ons even niet zo goed uit, mogen we ze opheffen?". Hoe denk je dat de rest daarop zal reageren?

Je kan net zo goed bidden tot God in de hoop dat die het op magische wijze voor je oplost, dat heeft zowaar nog een grotere kans van slagen dan in Brussel herrie schoppen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:52:34 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205484342
quote:

[..]

[..]

goed stuk
quote:
Eigenlijk zou een parlementaire enquête moeten reconstrueren hoe we de afgelopen vijftien jaar in deze fuik beland zijn.
Maar als schot voor de boeg: dit is wat je krijgt als je als overheid milieuclubs en fundamentalistische ecologen ruim baan geeft, en principieel ontkent dat natuurwaarden moeten worden afgewogen tegen sociale en economische kosten.

Deze eco-lobby is diep in de instituties doorgedrongen en heeft bijna een monopolie op de publieke opinievorming.
In een tv-programma als 'BinnensteBuiten' maken boswachters van Staatsbosbeheer vrijwel dagelijks reclame voor de pracht van ongerepte heide en veen in Nederland.
In feite zijn zulke gebieden vooral product van industrieel tuinieren.
quote:
Wat kan: ophouden met de stikstofobsessie

Mogelijk kan Nederland weer gaan bouwen en ophouden zijn boeren het leven zuur te maken door van die obsessie met stikstofdepositie af te stappen. Onderzoek per Natura2000-gebied wat echt nodig is om de biodiversiteit daar te handhaven.

Maar dan nog zou het best kunnen, dat het instandhouden van alle 162 Natura2000 gebieden een te hoge sociale en economische prijs heeft.
Dan zou het nieuwe kabinet de meest schadelijke van die schrale natuurpostzegels de Natura2000- status moeten ontnemen, en hard de confrontatie met de Europese Commissie aangaan.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
.

Mischien is het tijd dat we ons een zorgen maken over de klimaatverandering die over 10 jaar al veel en veel verder is dan we nu denken

Met het middellandse zee water die nu 30c is , en volslagen dood gaat en dan gaat stinken

Of is de " stikstof crisis " een manier om ons hoofd in het zand te steken ??/

https://dvhn.nl/groningen(...)C3%ABn-27839174.html
ALS de zee nu 30C is dan gaat het smelten van de ijskap ook steeds sneller he

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2022 21:10:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205484383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is vooral bijzonder dat een simpele uitspraak van een rechter een miljarden consequentie voor Nederland heeft.
Het is ook net welke invulling je eraan geeft. Het enige wat de rechter heeft gezegd is:

Toestemming vooraf mag niet, want dat is in strijd met Europese natuurwetgeving

quote:
Het Hof volgt bij de toepassing van artikel 6, derde lid, van de Habitatrichtlijn een strikte uitleg van het voorzorgbeginsel. Het oordeel dat de verwachte voordelen van maatregelen en de autonome ontwikkelingen die betrokken worden in een passende beoordeling ten tijde van die beoordeling dienen vast te staan, betekent dat ten tijde van de passende beoordeling - wetenschappelijk - zeker dient te zijn dat de maatregelen en ontwikkelingen het beoogde resultaat zullen hebben.
Als het model waarvan de Raad van State zegt
quote:
Uit de nadere reactie van het college van 4 juli 2018 volgt dat de emissiedaling door de stoppende agrarische bedrijven niet met de vereiste zekerheid op hexagoonniveau in kaart kunnen worden gebracht. Dat leidt tot de conclusie dat de verwachte voordelen van de emissiedaling door stoppende agrarische bedrijven ten tijde van de passende beoordeling niet vaststonden.
de belangrijkste onderbouwing wordt voor het onteigeningsprocedures, dan weet je bij voorbaat dat de boer een goede kans maakt bij de rechter.
pi_205484468
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Titel met taalfout. Derhalve niet gelezen :W .
Das mijn fout.
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:06:26 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205484474
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar stel je nou even voor hoe dat precies gaat: Nederland (je weet wel, dat land dat zelfs toen de lijken zich opstapelden in Zuid-Europa door Corona niet te beroerd was om hen te wijzen op goede begrotingsdiscipline en het volgen van Europese regelgeving op dat gebied) komt in Brussel aan en zegt tegen de rest "Hoi jongens, we weten wel dat we al die natuurgebieden hebben aangewezen en er lekker Europese subsidie voor hebben gevangen maar het in stand houden komt ons even niet zo goed uit, mogen we ze opheffen?". Hoe denk je dat de rest daarop zal reageren?

Je kan net zo goed bidden tot God in de hoop dat die het op magische wijze voor je oplost, dat heeft zowaar nog een grotere kans van slagen dan in Brussel herrie schoppen.
dan stoppen met betalen
pi_205484581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan stoppen met betalen
Die shit werkt misschien in New Kids Turbo maar op planeet realiteit zet een (Nederlandse) rechter daar binnen de kortste keren een streep door.
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:23:32 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205484697
quote:
Deze eco-lobby is diep in de instituties doorgedrongen en heeft bijna een monopolie op de publieke opinievorming.
In een tv-programma als 'BinnensteBuiten' maken boswachters van Staatsbosbeheer vrijwel dagelijks reclame voor de pracht van ongerepte heide en veen in Nederland.
In feite zijn zulke gebieden vooral product van industrieel tuinieren.
Wat een bijzonder stuk. Ik wist niet dat veengronden en heide hier onderdeel zijn van industrieel tuinieren. Blijkbaar nummer zoveel die harder blaat dan de schapen die er lopen.
https://archeologieonline(...)ar-ouder-dan-gedacht
https://drentsmuseum.nl/nl/tentoonstellingen/drentse-veenlijken
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:29:10 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205484795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat een bijzonder stuk. Ik wist niet dat veengronden en heide hier onderdeel zijn van industrieel tuinieren. Blijkbaar nummer zoveel die harder blaat dan de schapen die er lopen.
veel veen afgravingen zijn inderdaad overschotten van de turfstekerij
iedere veen gebied is een turf stekerij geweeest , zie Vinkeveen , Hoogeveen

nu zijn ze zeer zeer zeer bijzonder kennelijk

Nederland heeft totaal geen oernatuur , helemaal NIETS
Dan moet je naar Roemenie, maar die doen niet mee met deze onzin , bedoelt om brussel een veer in de reet te steken
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:30:04 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Graag morgen nog, betaal ik die boeren wel uit mijn eigen zak.
Gaat om rond de 800 miljoen, ofwel 5 tientjes per Nederlander, eurotje per week.
Nee hoor, dan kunnen ook veel boeren hun deuren sluiten met je 'dan betaal ik ze wel uit mijn eigen zak, om vervolgens de rest van Nederland te dwingen de boerenhobby's overeind te houden nadat de boeren de burger op allerlei manieren getreiterd en bedreigd hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205484811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat ie zijn ontstaan toen de veen is geplagd voor de huishoudens.
Heide is niet echt natuurlijk erfgoed.
Vakman pur sang
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:32:19 #140
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205484836
twitter

De blokkade van de A1/A35 kan voor een aantal automobilisten, die besloten op de snelweg om te keren, een duur staartje krijgen. Ze werden kort na het omkeren - waardoor ze dus tegen de rijrichting in gingen - staande gehouden door de politie en op de bon geslingerd. En de hoogte van de boete is niet mals: maximaal 8.700 euro en een jaar rijontzegging.

Wat een land leven we toch ook in :') Iedereen is een derderangsburger, behalve de boeren, die zitten onaantastbaar bovenop de mesthoop.
pi_205484863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:32 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

De blokkade van de A1/A35 kan voor een aantal automobilisten, die besloten op de snelweg om te keren, een duur staartje krijgen. Ze werden kort na het omkeren - waardoor ze dus tegen de rijrichting in gingen - staande gehouden door de politie en op de bon geslingerd. En de hoogte van de boete is niet mals: maximaal 8.700 euro en een jaar rijontzegging.

Wat een land leven we toch ook in :') Iedereen is een derderangsburger, behalve de boeren, die zitten onaantastbaar bovenop de mesthoop.
Echt absurd dit
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:37:30 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484877
quote:
[ twitter ]

Kan mij niet voorstellen als je deze niet hoeft te betalen, aangezien politie niets aan het probleem doet.
pi_205484891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen als je deze niet hoeft te betalen, aangezien politie niets aan het probleem doet.
100% dat je deze gewoon moet betalen als je hem krijgt (dat is nog niet zeker). En als je pech hebt krijg je nog een rijontzegging ook. (Ik weet niet of er terplekke rijbewijzen zijn ingevorderd?) Ook terecht, spookrijden op de snelweg is levensgevaarlijk.
zie email 27 oktober
pi_205484917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
100% dat je deze gewoon moet betalen. En als je pech hebt krijg je nog een rijontzegging ook. (Ik weet niet of er terplekke rijbewijzen zijn ingevorderd?) Ook terecht, spookrijden op de snelweg is levensgevaarlijk.
Wat moet je anders daar, uitstappen en terugkomen naar je auto als de politie 18 uur later eindelijk eens de moed vind om in te grijpen en het obstakel waar je achter stil staat te verwijderen?
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:41:18 #145
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205484921
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
veel veen afgravingen zijn inderdaad overschotten van de turfstekerij
iedere veen gebied is een turf stekerij geweeest , zie Vinkeveen , Hoogeveen

nu zijn ze zeer zeer zeer bijzonder kennelijk

[ afbeelding ]

Nederland heeft totaal geen oernatuur , helemaal NIETS
Dan moet je naar Roemenie, maar die doen niet mee met deze onzin , bedoelt om brussel een veer in de reet te steken
De grond op de Veluwe is altijd schraal geweest door de zanderige ondergrond en de veengronden zijn dan wel deels afgestoken maar worden ook weer gevormd door diezelfde gebieden die verrekte drassig zijn. We hebben de gebieden niet zo ingrijpende veranderd dat er zeeklei ligt of rotsgrond.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205484923
quote:
[ twitter ]

Vrij logisch dat ze een boete kunnen verwachten. Het probleem zit hem in de ogenschijnlijke wetteloosheid waarmee de terror-boeren hun gaan mogen gaan. Althans, dat veronderstelt dat de boeren aldaar niet zijn aangepakt, wat het artikel niet vermeldt. Wat het artikel wel vermeldt, maar de tweet niet:

quote:
Of er überhaupt nog een straf komt is afwachten: burgemeester Jan Pierik van Borne heeft de politie gevraagd de boete te seponeren. "Ik heb gezegd dat we moeten zorgen dat het vertrouwen van de burgers in de overheid wordt vergroot en niet juist wordt ondermijnd. Om die reden heb ik dringend verzocht deze gang van zaken recht te zetten."
Of de verkeersboete daadwerkelijk van tafel is blijft nog even afwachten. "De politie heeft haar eigen kanalen. Zij begreep ook dat dit wel erg disproportioneel is."
pi_205484934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat moet je anders daar, uitstappen en terugkomen naar je auto als de politie 18 uur later eindelijk eens de moed vind om in te grijpen en het obstakel waar je achter stil staat te verwijderen?
Gewoon wachten. Heel vervelend, maar spookrijden over de snelweg kan echt niet. Dat is boerenblokkade in het kwadraat.
zie email 27 oktober
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:43:21 #148
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205484944
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dood gaan in de auto. No farmers no food!
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:43:29 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205484945
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
100% dat je deze gewoon moet betalen als je hem krijgt (dat is nog niet zeker). En als je pech hebt krijg je nog een rijontzegging ook. (Ik weet niet of er terplekke rijbewijzen zijn ingevorderd?) Ook terecht, spookrijden op de snelweg is levensgevaarlijk.
Dus mensen leggen de weg voor een flink aantal uren vast zodat je er niet langs kan, handhavers staan het toe, maar gaan dan wel de burgers die misschien ook wel willen eten, schijten, afspraken nakomen, kinderen zien e.d.

Dan ook eerlijk zijn en brandstichting op snelweg ook straffen naar strafmaat. 20 jaar. Je kunt moeilijk stellen dat er iets aan wordt gedaan.
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:44:06 #150
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205484949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gewoon wachten. Heel vervelend, maar spookrijden over de snelweg kan echt niet. Dat is boerenblokkade in het kwadraat.
Nee, niet als het tot de afrit toch al vast staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')