Dat hele natura 2000 was ook een Europese doorvoering van de Nederlandse ecologische hoofdstructuur, altijd mooi als je eerst heel Europa er mee opzadelt, dan net zo lang wacht totdat de Europese rechter je dwingt om gebieden aan te wijzen en daarna te beroerd bent om ook maar 1 ding te doen om die te beschermen nadat je jaren aan uitstel hebt gekregen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bang om er dwars tegen in te gaan, de regering heeft zich zelf in de voet geschoten en dat kan alleen samen met Brussel gewijzigd worden
Nee afspraken zijn afspraken. Jij komt toch ook uit Nederland?quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Juist, dat was fout
maak jij nooit een fout , die je achteraf veranderde wilde??
Men moet dit op laten lossen door Cees Veerman , di eweet hoe het zitquote:Op donderdag 28 juli 2022 23:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat hele natura 2000 was ook een Europese doorvoering van de Nederlandse ecologische hoofdstructuur, altijd mooi als je eerst heel Europa er mee opzadelt, dan net zo lang wacht totdat de Europese rechter je dwingt om gebieden aan te wijzen en daarna te beroerd bent om ook maar 1 ding te doen om die te beschermen nadat je jaren aan uitstel hebt gekregen.
En dat allemaal omdat de boeren 5 miljard extra willen.
quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men moet dit op laten lossen door Cees Veerman , di eweet hoe het zit
zie journaal
Je kan mij niet vertellen dat hij in die tijd niets afwist van een stikstofprobleem. Hij heeft bijgedragen aan het uitstellen van de oplossing en nu moet men een inhaalslag maken.quote:Cornelis Pieter Veerman is een Nederlands landbouwer, econoom en politicus. Hij was van 22 juli 2002 tot 22 februari 2007 minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.
Pas een paar jaar geleden heeft een minister vele gebieden zonder overleg uitgeroepen tot natura 2000 gebied.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar zijn ze het niet zo mee eens als ik zo rondom me heen kijk.
HIj weet wat er NU aan de hand is en dat heeft geen ene zak met stikstof te maken , of niet meer dan 10%quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Je kan mij niet vertellen dat hij in die tijd niets afwist van een stikstofprobleem.
Ik denk dat je moeilijk kan bevatten hoe groot de ramp zou zijn als we een harde NEXIT doen. Je moet dan gaan denken aan een teruggang in welvaart naar de Griekse maatstaven.quote:
Net als de UK?quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je moeilijk kan bevatten hoe groot de ramp zou zijn als we een harde NEXIT doen. Je moet dan gaan denken aan een teruggang in welvaart naar de Griekse maatstaven.
quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HIj weet wat er NU aan de hand is en dat heeft geen ene zak met stikstof te maken , of niet meer dan 10%
Zo, die man klinkt totaal onpartijdig en belangeloos....quote:In augustus 2005 raakte Veerman in opspraak doordat hij, tegen de regels, tijdens zijn ministerschap ook statutair directeur bleek te zijn van een aantal landbouwbedrijven in Frankrijk. Bovendien had hij zich als Nederlandse Minister van Landbouw hard gemaakt voor landbouwsubsidies van de Europese Unie (subsidies dus waar zijn eigen bedrijven voordeel bij hadden), wat vragen opwierp over belangenverstrengeling. In augustus 2005 bleek ook dat Veerman ¤185.000 ontving van de Unie ingevolge het gemeenschappelijk landbouwbeleid.[2] Ook bleek hij de jaarrekening over 2003 van een van zijn bedrijven te hebben ondertekend, wat een minister niet mag doen. Uiteindelijk liep deze zaak met een sisser af. Wel leidde de zaak tot een inventarisatie van nevenfuncties van bewindslieden.
nee hoor, dat valt mee,quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je moeilijk kan bevatten hoe groot de ramp zou zijn als we een harde NEXIT doen. Je moet dan gaan denken aan een teruggang in welvaart naar de Griekse maatstaven.
Hij kent de landbouw zeer goed ja,quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Zo, die man klinkt totaal onpartijdig en belangeloos....
Hij is corrupt en handelt puur uit eigen belang.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij kent de landbouw zeer goed ja,
Overigens had / heeft hij ook een grote bedrijf in Nederland
De UK had nog de beste kansen om uit de EU te kunnen, deed ook aan heel veel niet mee, en had een redelijke onderhandelingspositie.quote:
quote:De Europese Commissie zal geen medelijden hebben als het kabinet aanklopt om een aantal Natura2000-gebieden te schrappen en zo een oplossing te vinden in het stikstofdossier. Dat stelt voormalig minister van Landbouw Cees Veerman, die tijdens de eerste twee kabinetten-Balkenende (2002-2007) mede verantwoordelijk was voor het aanwijzen van de beschermde natuurgebieden.
quote:,,Als je dat wilt, moet je krediet hebben in Brussel’’, zegt Veerman. ,,En dat hebben we grondig verprutst. De EU bestaat uit 27 landen die er samen uit moeten komen. Jaren hebben wij anderen de maat genomen als zij zich niet aan de regels hielden. Als je geen consideratie hebt met anderen, hebben anderen dat ook niet met jou. Ze zien ons aankomen! Als wij nu om een uitzondering op de regels vragen, denken anderen: weten jullie ook eens wat het is.’’
quote:Overigens vindt Veerman er wel iets voor te zeggen om nog eens kritisch naar de huidige Natura2000-gebieden te kijken. ,,Door de klimaatverandering krijg je soortenmigratie. Er komen soorten bij en er gaan er af. De natuur is niet meer hetzelfde als twintig jaar geleden. Als je conservatief vasthoudt aan wat we toen hebben afgesproken te beschermen, krijg je een dierentuin. Neem kabeljauw, die zwemt nu in andere wateren.''
Veerman vindt wel dat de uitstoot van stikstof omlaag moet. ,,Sommige kleine gebiedjes zijn weliswaar waardevol, maar lastig te handhaven. Ook doordat Nederland steeds voller wordt. We moeten de vraag durven stellen of we nu nog steeds dezelfde natuurgebieden zouden aanwijzen. Al begrijp ik dat natuurorganisaties dan zeggen: weer een smoesje om de noodzakelijke maatregelen niet te nemen. Want we schuiven ingrepen al twintig jaar voor ons uit.''
Dus @michaelmoore dit doet men niet uit bangheid voor Brussel, maar omdat wij jarenlang andere landen dit hebben laten uitvoeren en nu we zelf aan de beurt zijn moeilijk willen gaan doen. Komt van jouw eigen Veerman.quote:Als minister van Landbouw was Veerman destijds verantwoordelijk voor het aanwijzen van Natura2000-gebieden. De Europese richtlijnen schreven voor dat landen gebieden aanwezen waar soorten leefden die beschermd dienden te worden. ,,Natuurorganisaties en experts droegen die gebieden aan. Het ministerie heeft daarna de gebieden voorgedragen in Brussel om op de Natura2000-lijst te komen. Dat hebben we zelf gedaan, die gebieden zijn niet door Brussel aangewezen. We wilden toen vooral ons best doen.''
Door de centrale positie in Europa en als grote doorvoerhaven naar het achterland, niks wat niet door een ander land kan worden overgenomen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor, dat valt mee,
Nederland is economisch erg sterk
nee Cees Veerman is echt niet corruptquote:Op donderdag 28 juli 2022 23:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij is corrupt en handelt puur uit eigen belang.
Los hiervan zijn de gevolgen voor de UK uiteraard ook niet mals.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
De UK had nog de beste kansen om uit de EU te kunnen, deed ook aan heel veel niet mee, en had een redelijke onderhandelingspositie.
Nederland zou aan stukken worden gescheurd, Schiphol en Rotterdam kun je praktisch sluiten, de Gulden wordt een speelbal gelijk aan de Forint en als grote transporteur ben je ook klaar. Daarnaast gaat je complete export door het putje van landbouwproducten. Een halvering van de economie is dan niet ondenkbaar.
We zijn economisch sterk omdat we in de EU zitten.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor, dat valt mee,
Nederland is economisch erg sterk
Noem mij dan eens een paar havens met dezelfde capaciteit en diepte als Rotterdam.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Door de centrale positie in Europa en als grote doorvoerhaven naar het achterland, niks wat niet door een ander land kan worden overgenomen.
Antwerpen is momenteel de 2e haven na Rotterdam. Die zal er van profiteren.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Noem mij dan eens een paar havens met dezelfde capaciteit en diepte als Rotterdam.
Haven van Antwerpen heeft niet de capaciteit van Rotterdam en om daar te komen moet je door NL heen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Antwerpen is momenteel de 2e haven na Rotterdam. Die zal er van profiteren.
Het is verder niet zo relevant. Als je uit de EU gaat krijg je weer grenscontroles, importheffingen, geen vrij verkeer van goederen, diensten en personen meer, etc.
Mocht Nederland ooit voornemens zijn om uit de EU gaan, dan emigreer ik naar Duitsland.
Je hoeft niet door Nederland heen om in Antwerpen te komen (als je vanuit Duitsland komt), kwestie van de E40 richting Luik pakken.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 00:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Haven van Antwerpen heeft niet de capaciteit van Rotterdam en om daar te komen moet je door NL heen.
Ik heb het over de havens en dus over zeevaart.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 00:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoeft niet door Nederland heen om in Antwerpen te komen, kwestie van de E40 richting luik pakken.
Daar kan je dan weer prima een afspraak over maken.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 00:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb het over de havens en dus over zeevaart.
Kom op man.
Die zijn allang gemaakt, zelfs direct toen Nederland de onafhankelijkheid van België erkende in 1839.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 00:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar kan je dan weer prima een afspraak over maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |