Je woont dus in de States? En je bent schijnbaar ook niet op de hoogte waarvoor de kleuren op onze vlag staan.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 08:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eigenwijs
https://www.parool.nl/ned(...)lag-oprukt~beb37e27/
[..]
Voor iemand die pretendeert een econoom te zijn en continu schermt met de verzonnen uitkomsten van kosten/baten-analyses (die je niet concreet maakt) is dit wel een heel opmerkelijke uitspraak.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 05:09 schreef ludovico het volgende:
Een nexit zou heel goed zijn. De EU is niet te hervormen, totalitair eng clubje.
En met Ordinaire handel en heel veel zaken is men het prima met elkaar eens, de EU drukt alleen zijn woke stempel teveel door.
eigenwijsquote:Op vrijdag 29 juli 2022 08:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je woont dus in de States? En je bent schijnbaar ook niet op de hoogte waarvoor de kleuren op onze vlag staan.
quote:1. Doen de betogers het bewust?
Jazeker. Of het nu een demonstratie is van de boeren, Black Lives Matter of tegenstanders van het huidige coronabeleid, allemaal dragen ze de vlag ondersteboven.
Van oudsher is dit een teken van nood en verzet, of zoals in dit geval, ongehoorzaamheid.
quote:3. Waarom de vlag omgekeerd?
Met het gebruiken van de Nederlandse vlag wordt een nationaal symbool geclaimd; een vlag van iedereen.
Het omdraaien ervan geeft de boodschap dat het land in nood verkeert.
Bovendien is de vlag een middel dat iedere Nederlander herkent en daarom de aandacht trekt.
Wat fijn dat ze het met elkar eens zijn zeg.quote:
Ben nog steeds voor heel veel boeren. Met name die wie groente verbouwen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 08:18 schreef Pleun2011 het volgende:
De agressieve manier van protesteren heeft op mij het effect dat ik ben omgeslagen van sympathie naar antipathie voor de boeren. Vraag me af of dat voor meer mensen geldt.
Je kunt hem daarna gewoon omdraaien hoor.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:21 schreef xminator het volgende:
Waarom accepteren de Nederlanders dat hun vlag verkracht wordt?
Het is wat hequote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:21 schreef xminator het volgende:
Omdat Nederlanders graag voorbereid willen zijn op voedselschaarste.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:21 schreef xminator het volgende:
Welke?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders graag voorbereid willen zijn op voedselschaarste.
Ja stel je de Nederlandse voedselschaarste eens voor wanneer we geen miljoenen kilo's kalfsvlees naar het buitenland exporteren.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders graag voorbereid willen zijn op voedselschaarste.
Zolang boeren nog 80% van hun producten exporteren dragen boeren daar niet aan bij iig.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij hebt nog niks gelezen over de dreigende voedselcrisis?
Of minder veevoer maken.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja stel je de Nederlandse voedselschaarste eens voor wanneer we geen miljoenen kilo's kalfsvlees naar het buitenland exporteren.
Stel je de ongekende voedselschaarste eens voor wanneer we gewoon hoogwaardig 'mensvoer' produceren op die landbouwgrond.quote:
Dan hebben de mensen in het buitenland een voedselcrisis en wij nietquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja stel je de Nederlandse voedselschaarste eens voor wanneer we geen miljoenen kilo's kalfsvlees naar het buitenland exporteren.
Als je die 54% landbouwgrond écht zou wil volbouwen heb je woningen voor ongeveer 125.000.000 inwoners.quote:
Welke mensen zijn dat?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan hebben de mensen in het buitenland een voedselcrisis en wij niet
De gruwel...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Stel je de ongekende voedselschaarste eens voor wanneer we gewoon hoogwaardig 'mensvoer' produceren op die landbouwgrond.
Maar, maar, dan gaan al die zielige 12 miljoen varkens, 1,6 miljoen koeien en 100 miljoen kippen deaud!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Stel je de ongekende voedselschaarste eens voor wanneer we gewoon hoogwaardig 'mensvoer' produceren op die landbouwgrond.
En 75% van ons voedsel wordt geimporteerd dus dat is een waardeloos argument.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang boeren nog 80% van hun producten exporteren dragen boeren daar niet aan bij iig.
"Geen buitenlandse boeren, geen eten" is voor Nederland de relevante situatie.
Die mensen die normaalgesproken ongezien de tyfus mogen krijgen (zoals de Oekraïners die snoepmannetje graag aan hun lot wil overlaten), totdat ze handig als gelegenheidsargument gebruikt kunnen worden. Ja die mensen ken ik wel.quote:
Eh, dat is exact wat ik zei:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En 75% van ons voedsel wordt geimporteerd dus dat is een waardeloos argument.
Je weet zelf ook wel hoe de handel werkt.
quote:"Geen buitenlandse boeren, geen eten" is voor Nederland de relevante situatie.
Dus we hebben meer boeren nodig?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eh, dat is exact wat ik zei:
[..]
Logica is niet jouw sterkste punt he?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus we hebben meer boeren nodig?
Nee. Stop even met trollen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus we hebben meer boeren nodig?
Logica is relatiefquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Logica is niet jouw sterkste punt he?
Die in de hoorn van Afrika?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij hebt nog niks gelezen over de dreigende voedselcrisis?
Ik trol helemaal niet maar je geeft dus zelf al aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee. Stop even met trollen.
We kunnen in Nederland juist prima met minder boeren omdat het grootste deel van wat ze produceren toch voor de export is en we voor de Nederlandse markt toch al afhankelijk zijn van het buitenland.
Overigens stel ik nergens dat we zonder boeren kunnen.
We kunnen wel toe met veel minder veehouderij. Voor vee is heel veel vruchtbare landbouwgrond nodig en vee produceert heel veel mest en dus stikstof.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik trol helemaal niet maar je geeft dus zelf al aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Dus we hebben eerder meer boeren nodig dan minder.
Ik geef helemaal niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik trol helemaal niet maar je geeft dus zelf al aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Nee. Je logica is opzettelijk kapot. Dat heet "trollen".quote:Dus we hebben eerder meer boeren nodig dan minder.
Dus je geeft niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren maar het is wel zo?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik geef helemaal niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Ik geef aan dat 80% van wat we hier produceren of verwerken direct op de export gaan.
Overigens klopt het wel dat Nederland in de huidige situatie niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Dat kan alleen als de veestapel krimpt. Vee heeft heel veel landbouwgrond nodig om het vee te voeden.
[..]
Nee. Je logica is opzettelijk kapot. Dat heet "trollen".
Als we op een andere, duurzamere manier landbouw gaan bedrijven, is 'meer boeren' best logisch.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee. Stop even met trollen.
We kunnen in Nederland juist prima met minder boeren omdat het grootste deel van wat ze produceren toch voor de export is en we voor de Nederlandse markt toch al afhankelijk zijn van het buitenland.
Overigens stel ik nergens dat we zonder boeren kunnen.
We kunnen wel toe met veel minder veehouderij. Voor vee is heel veel vruchtbare landbouwgrond nodig en vee produceert heel veel mest en dus stikstof.
Jezus wat een onzin.quote:
Ja, je logica is opzettelijk kapot. Dat heet trollen. Je doet het nu weer want je leest niet wat ik schrijf maar trekt er wel de conclusie uit dat het niet zou kloppen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus je geeft niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren maar het is wel zo?
En mijn logica is kapot......
Heb nog best sympathie voor boeren maar inderdaad niet voor deze types. En dat komt inderdaad mede door de manier van protesteren maar ook door de zwakke argumentaties.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 08:18 schreef Pleun2011 het volgende:
De agressieve manier van protesteren heeft op mij het effect dat ik ben omgeslagen van sympathie naar antipathie voor de boeren. Vraag me af of dat voor meer mensen geldt.
Dat export verhaal is geen argument aangezien we 75% van ons voedsel importeren.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, je logica is opzettelijk kapot. Dat heet trollen. Je doet het nu weer want je leest niet wat ik schrijf maar trekt er wel de conclusie uit dat het niet zou kloppen.
Nogmaals:
Ik geef en gaf in die reactie niet aan dat Nederland niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Ik geef en gaf alleen aan dat 80% van wat we hier produceren en verwerken direct op de export gaat.
Punt.
Overigens klopt het wel dat Nederland in de huidige situatie niet z'n eigen voedsel kan produceren.
Dat kan alleen als de veestapel krimpt. Vee heeft heel veel landbouwgrond nodig om het vee te voeden.
Ofwel: zonder vee hebben we meer landbouwgrond om voedsel te verbouwen voor onszelf in plaats van voor de veestapel. De veestapel waarvan we de producten voor 70 tot 80% exporteren.
Jezus Christus.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat export verhaal is geen argument aangezien we 75% van ons voedsel importeren.
Dus minder boeren is geen optie.
We kunnen enkel de agrarische sector hervormen dat ze gaan produceren voor binnenlands gebruik.
Juistquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het met Fresh eens dat de veestapel wel wat kleiner kan. Je hebt geen recht om boer te zijn, als door veranderende maatschappelijke opvattingen er minder behoefte is aan jouw beroep dan..moet je je oriënteren op iets anders.
Er is niet persee minder behoefte aan het beroep an sich, er is vooral vraag naar een redelijkere bedrijfsvoering. Die is volledig onredelijk geworden mede door regelgeving en financiele constructies waar boeren zelf niet veel aan kunnen doen. Maar als ze daar nou op inspringen en massaal zeggen wij doen zo als we nu doen omdat dat moet maar willen best heel anders geef ons de middelen, verander prijzen waardoor we minder hoeven te exporteren en wij gaan onze stinkende best doen om stikstof depositie te verminderen. Maar nee wat zegt (een groep) boeren, wij willen dat er niets veranderd want er is niets mis punt.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het met Fresh eens dat de veestapel wel wat kleiner kan. Je hebt geen recht om boer te zijn, als door veranderende maatschappelijke opvattingen er minder behoefte is aan jouw beroep dan..moet je je oriënteren op iets anders.
Dus we hebben in Nederland geen vrije beroepskeuze meer?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |