SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Het probleem is dat die Biolabs worden geframed als super eng, terwijl Biolabs an sich niets bijzonders zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind Baudet ook veel te ver doorgeschoten. Echter, feit is dat er "bio labs" zijn in Oekraïne en dat 46 daarvan steun van de VS ontvangen. Dan kun je natuurlijk een heel verhaal over chemische wapens, virussen en gemuteerde soldaten gaan ophangen en is het wat mij betreft volkomen terecht dat je dan niet meer zo serieus wordt genomen.
Dat neemt niet weg dat je gezien de handel en wandel van de Bidens (zeker recent) en Soros in Oekraïne niet zoveel geks zegt als het je niet zou verbazen als zij aan die "bio labs" gelinkt zijn. Als je gaat suggereren dat dat voor biologische oorlogsvoering is, snap ik de verontwaardiging. Want dat is nergens op gebaseerd. Dus als Baudet dat beweerd heeft (weet ik zo niet), gaat dat nergens over.
In Wuhan staat ook een biolabquote:Op woensdag 20 juli 2022 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het probleem is dat die Biolabs worden geframed als super eng, terwijl Biolabs an sich niets bijzonders zijn.
Welke "kletspraat"?quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ga weg met die Soros kletspraat
https://www.georgesoros.com/2001/03/02/step-aside-mr-kuchma/quote:The outside world cannot stand idly by. Western governments are already deeply involved in Ukraine. Among former Soviet republics, Ukraine has been the single biggest recipient of US aid. Between 1991 and 1997, the European Union and member states gave Ecu4.2bn, of which Ecu1.8bn was in grants. Since the early 1990s, the World Bank has approved more than $3bn in loans and grants and two guarantee operations totaling $220m.
This large-scale western involvement was motivated mainly by geopolitical considerations. I, too, have been deeply engaged in Ukraine but my aim has been to help it make the transition from a closed to an open society. I established the Ukrainian Renaissance Foundation in 1989, two years before Ukraine became an independent country. Since then I have given more than $100m to support Ukraine. I provided foreign experts who helped it gain access to the International Monetary Fund and the World Bank shortly after Mr Kuchma became president.
je denkt niet dat trollen fabriek een vpn gebruikt? Ik wie gewoon in NL zit, gebruik ook altijd een VPN als ik op mn mobiel zit. Wel een NL IP adres, maar dan toch.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Het zwerkbal topic is veel gezelliger dan dit topic.
Kunnen mods zien waar de ip adressen van mensen vandaan komen? Zo ja dan wil ik graag weten hoeveel er uit de regio Sint Petersburg komen. De trollenfabriek staat daar.
waarom hoor ik mensen als jou nooit over de koch broeders?quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke "kletspraat"?
Over een man die al meer dan 30 jaar zeer diep betrokken is bij Oekraïne?
Leuke essay van de man zelf van 21 jaar geleden, getiteld "Step aside, Mr. Kuchma".
[..]
https://www.georgesoros.com/2001/03/02/step-aside-mr-kuchma/
Hij zit maar voor tientallen miljoenen aan donaties in Oekraïne en aan private equity investeringen nog veel meer. Maar nee, daar spelen echt totaal geen belangen mee hoor. Er is ook totaal geen westerse inmenging daar, dat zie je wel aan bovenstaand citaat.
Als de naam Soros valt, is dat alleen maar "kletspraat".
Toch knap van Soros dat ie Putin zo in de val heeft laten lopen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke "kletspraat"?
Over een man die al meer dan 30 jaar zeer diep betrokken is bij Oekraïne?
Leuke essay van de man zelf van 21 jaar geleden, getiteld "Step aside, Mr. Kuchma".
[..]
https://www.georgesoros.com/2001/03/02/step-aside-mr-kuchma/
Hij zit maar voor tientallen miljoenen aan donaties in Oekraïne en aan private equity investeringen nog veel meer. Maar nee, daar spelen echt totaal geen belangen mee hoor. Er is ook totaal geen westerse inmenging daar, dat zie je wel aan bovenstaand citaat.
Als de naam Soros valt, is dat alleen maar "kletspraat".
Dat ben ik ook met je eens, zoals ik al trachtte aan te geven. Zodra het over chemische wapens, mutantsoldaten e.d. gaat, gaat het nergens over. Echter, wanneer je slechts aangeeft dat het je niet verbaast als de Bidens en Soros gelinkt zijn aan die 46 Biolabs (dus belangen hebben), zeg je niet zoveel vreemds lijkt mij.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het probleem is dat die Biolabs worden geframed als super eng, terwijl Biolabs an sich niets bijzonders zijn.
Als al die officieren een fatsoenlijk uitvoerbaar plan inelkaar getimmerd hadden (dat is hun taak) dan hadden ze niet zo hoeven zeuren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog mooier is dat de Russische officieren inmiddels ook wel door hebben dat die hele inval in Oekraïne eigenlijk niet zo'n goed plan was.
Sommige denken nu dat Putin een westerse puppet is, aangesteld door het westen, met als doel de Russische Federatie te vernietigen..
Dan zou ik ten eerste moeten weten wat "mensen zoals ik" typeert en ten tweede wie de Koch broeders zijn, want dat weet ik niet.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom hoor ik mensen als jou nooit over de koch broeders?
Tja, wat suggereert hij ermee.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat ben ik ook met je eens, zoals ik al trachtte aan te geven. Zodra het over chemische wapens, mutantsoldaten e.d. gaat, gaat het nergens over. Echter, wanneer je slechts aangeeft dat het je niet verbaast als de Bidens en Soros gelinkt zijn aan die 46 Biolabs (dus belangen hebben), zeg je niet zoveel vreemds lijkt mij.
Volgens mij suggereert hij dat wel, geheel in lijn met de Russische propaganda dat de VS in Oekraïne Biolabs heeft om biologische wapens te maken, waardoor Rusland genoodzaakt was om Oekraïene binnen te vallen.quote:Ik snap ook wel dat het niet bedoeld is als iets positiefs en wellicht suggestief t.o.v. deze heerschappen. Maar wanneer Baudet niet full retard is gegaan over biologische oorlogsvoering etc. m.b.t. deze labs (dat weet ik dus niet), zegt hij niet echt iets vreemds in deze.
Ik denk sowieso dat de macht en invloed van lieden als Soros, WEF/Schwab en dergelijke schromelijk wordt overschat.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dat gelul over Soros is gewoon een achterlijke domrechts paradepaardje met antisemitisch sentimenten, heeft verder niks ook met de inval in Oekraïne te maken
Als je druk maakt over ivloeden op politiek, zou ik eens googlen op Koch broeders.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan zou ik ten eerste moeten weten wat "mensen zoals ik" typeert en ten tweede wie de Koch broeders zijn, want dat weet ik niet.
Maar het waren toch drugsverslaafden en nazi’s?quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, wat suggereert hij ermee.
Alsof het erg sinister is dat Biden of Soros belangen hebben in Oekraïene.
[..]
Volgens mij suggereert hij dat wel, geheel in lijn met de Russische propaganda dat de VS in Oekraïne Biolabs heeft om biologische wapens te maken, waardoor Rusland genoodzaakt was om Oekraïene binnen te vallen.
Daar heb je precies het pijnlijke punt van nationalistisch dom-rechts te pakken. Soros voor en Soros na, maar de echte elite de mensen die echt hun kapitaal inzetten om macht te vergaren en macht vast te houden kennen ze helemaal niet.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je druk maakt over ivloeden op politiek, zou ik eens googlen op Koch broeders.
Punt is dat ze dat zelf ook pas 24h van te voren wisten.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als al die officieren een fatsoenlijk uitvoerbaar plan inelkaar getimmerd hadden (dat is hun taak) dan hadden ze niet zo hoeven zeuren.
paar topics terug was de russisiche trol playbook gepost een aantal stappen, en het is letterlijk gewoon een stappen plan aangestuurd. je ziet op alle fora's ook internationaal de zelfde argumenten en 'talkingpoints' per dag naar voor komen. Echt heel bizar.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar het waren toch drugsverslaafden en nazi’s?
Inconsistente bejaardensoos daar in dat Kremlin. Verzinnen gewoon elke week wat anders
Wanneer je door je verkiezing opperbevelhebber wordt van de absolute supermacht met het sterkste leger ter wereld, wordt het wel wat dubieus wanneer jij en je zoon persoonlijke belangen hebben in een ander land dat wordt aangevallen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als hij dat suggereert, vind ik dat dus zoals gezegd ook debiel. Ik weet echter niet of hij dat ook gezegd heeft.quote:Volgens mij suggereert hij dat wel, geheel in lijn met de Russische propaganda dat de VS in Oekraïne Biolabs heeft om biologische wapens te maken, waardoor Rusland genoodzaakt was om Oekraïene binnen te vallen.
En dat is al sinds 1945 hetzelfde. Zat net een docu te kijken over de koude oorlog en je ziet gewoon dat de useful idiots precies dezelfde shit meekregen vanuit stalin.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
paar topics terug was de russisiche trol playbook gepost een aantal stappen, en het is letterlijk gewoon een stappen plan aangestuurd. je ziet op alle fora's ook internationaal de zelfde argumenten en 'talkingpoints' per dag naar voor komen. Echt heel bizar.
En voor de volledigheid ook de andere trollenfabrieken.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Het zwerkbal topic is veel gezelliger dan dit topic.
Kunnen mods zien waar de ip adressen van mensen vandaan komen? Zo ja dan wil ik graag weten hoeveel er uit de regio Sint Petersburg komen. De trollenfabriek staat daar.
Dan hadden ze kritiek moeten kunnen uiten op de hiërarchie boven hun. Dus uiteindelijk ook op Poetin. Dat is echter niet mogelijk, het is nogal slecht voor de carrière of de eigen gezondheid om te zeggen dat Poetin een incompetente corrupte dief is en dat hij eerst maar eens moet zorgen voor de mogelijkheid om fatsoenlijk te kunnen werken in het leger voordat ze zich in een oorlog storten.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als al die officieren een fatsoenlijk uitvoerbaar plan inelkaar getimmerd hadden (dat is hun taak) dan hadden ze niet zo hoeven zeuren.
quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Punt is dat ze dat zelf ook pas 24h van te voren wisten.
Er zijn officieren die beslist hebben dat de opmars richting Kiev in februari prima kon in dat terrein...quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:09 schreef Ulx het volgende:
Dan hadden ze kritiek moeten kunnen uiten op de hiërarchie boven hun. Dus uiteindelijk ook op Poetin. Dat is echter niet mogelijk, het is nogal slecht voor de carrière of de eigen gezondheid om te zeggen dat Poetin een incompetente corrupte dief is en dat hij eerst maar eens moet zorgen voor de mogelijkheid om fatsoenlijk te kunnen werken in het leger voordat ze zich in een oorlog storten.
Dus nee, dan kun je geen plannen maken,
En die hadden de keus om tegen hun superieuren of Poetin te zeggen dat dat niet kon? Het SNAFU-principe:quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Er zijn officieren die beslist hebben dat de opmars richting Kiev in februari prima kon in dat terrein...
quote:In the beginning was the plan,
and then the specification;
And the plan was without form,
and the specification was void.
And darkness
was on the faces of the implementors thereof;
And they spake unto their leader,
saying:
“It is a crock of shit,
and smells as of a sewer.”
And the leader took pity on them,
and spoke to the project leader:
“It is a crock of excrement,
and none may abide the odor thereof.”
And the project leader
spake unto his section head, saying:
“It is a container of excrement,
and it is very strong, such that none may abide it.”
The section head then hurried to his department manager,
and informed him thus:
“It is a vessel of fertilizer,
and none may abide its strength.”
The department manager carried these words
to his general manager,
and spoke unto him
saying:
“It containeth that which aideth the growth of plants,
and it is very strong.”
And so it was that the general manager rejoiced
and delivered the good news unto the Vice President.
“It promoteth growth,
and it is very powerful.”
The Vice President rushed to the President's side,
and joyously exclaimed:
“This powerful new software product
will promote the growth of the company!”
And the President looked upon the product,
and saw that it was very good.
Gedaan. Ik zie dat het een Amerikaanse familie van industriëlen is, met veel invloed op de binnenlandse politiek van de VS.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je druk maakt over ivloeden op politiek, zou ik eens googlen op Koch broeders.
oeps ik deed een whatabout....quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Gedaan. Ik zie dat het een Amerikaanse familie van industriëlen is, met veel invloed op de binnenlandse politiek van de VS.
In de tweet waar ik op reageerde, werd Soros genoemd. Ik heb het verder nooit over hem gehad, maar aangezien hij werd genoemd, reageer ik daar inhoudelijk op. Maar blijkbaar had ik het dus over de Koch broeders moeten hebben, omdat "mensen zoals ik" die nooit noemen. Ik ben erg benieuwd wat hun rol m.b.t. Oekraïne en het huidige conflict is en waarom ik ze dus had moeten noemen, hopelijk kun jij dat uitleggen.
Je hoort mij die term niet gebruiken. Als ze een relevante partij zijn binnen dit conflict, dan ben ik daar benieuwd naar.quote:
Ah, openen met denigrerende kwalificaties. Sterk.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar heb je precies het pijnlijke punt van nationalistisch dom-rechts te pakken. Soros voor en Soros na, maar de echte elite de mensen die echt hun kapitaal inzetten om macht te vergaren en macht vast te houden kennen ze helemaal niet.
Ow, dus Soros is wel een partij in dit conflict.quote:Op donderdag 21 juli 2022 00:26 schreef Repentless het volgende:
Als ze een relevante partij zijn binnen dit conflict, dan ben ik daar benieuwd naar.
Je moet ergens beginnen toch?quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:06 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Geregistreerd op woensdag 20 juli 2022 @ 17:13"
Seems legit.
Even hoor, het is echt niet Putin zelf geweest die de militaire detail planning heeft geschreven...quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:43 schreef Ulx het volgende:
En die hadden de keus om tegen hun superieuren of Poetin te zeggen dat dat niet kon? Het SNAFU-principe:
quote:Krijgsmacht bereikt grens: ‘Nee’ verkopen aan Oekraïne dreigt
Nederland bereikt de grens van wat het nog kan doen om Oekraïne met militair materieel te steunen. De magazijnen van Defensie raken leeg, ondanks de miljarden die de krijgsmacht erbij heeft gekregen.
Dat zegt staatssecretaris Christophe van der Maat (Defensie, VVD) in een interview met deze krant. ,,We komen op een punt dat de behoefte en de wens om Oekraïne te steunen er wel is, maar onze garage niet oneindig vol is. Het begint steeds spannender te worden wat we nog kunnen doen.”
Als voorbeeld noemt Van der Maat de Nederlandse pantserhouwitsers, achttien in totaal, die aan het Oekraïense leger werden gegeven. ,,Dan zie je al de impact op onze eigen geoefendheid.”
De bewindsman spreekt van ‘een dilemma’. ,,Hoe ver ben je bereid te gaan? Daar is geen easy answer op.” Van der Maat wijst erop dat de oorlog in Oekraïne ook ‘rechtstreeks onze belangen’ raakt.
https://www.ad.nl/politie(...)ine-dreigt~a3d3ecfa/
Niet zo lang dus. Maar dat is het verhaal steeds. We zijn te veel op de amerikanen gaan leunen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 06:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien hetzelfde bericht uit Duitsland kwam, hoe lang zou europa een dergelijk conflict kunnen uithouden voordat wij door het materieel/munitie heen zijn.
Het voelt bijna alsof we na 10 dagen al zonder kogels zitten, laat staan "slimme" wapens.
Volgens mij had dat te maken met Xi en zijn olympische spelenquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Er zijn officieren die beslist hebben dat de opmars richting Kiev in februari prima kon in dat terrein...
Hele rare redenering.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wanneer je door je verkiezing opperbevelhebber wordt van de absolute supermacht met het sterkste leger ter wereld, wordt het wel wat dubieus wanneer jij en je zoon persoonlijke belangen hebben in een ander land dat wordt aangevallen.
Je mag overal vraagtekens bij zetten.quote:M.b.t. Soros: de man is uitzonderlijk invloedrijk, mengt zich al 30 jaar vergaand in de binnenlandse politiek van Oekraïne en heeft ook aanzienlijke financiële belangen in het land. Dan is het niet zo vreemd om daar ook wat vraagtekens bij te zetten.
Bij Russische inmenging gaat het om politieke inmenging in andere landen, zoals de EU, met als doel de samenleving te ontwrichten.quote:Er is al jaren een niet-aflatende stroom beschuldigingen en zware veroordelingen over Russische buitenlandse inmenging (met Trump in de VS sinds 2016 natuurlijk als absoluut hoogtepunt), maar dit is dan allemaal prima? Of dit ligt allemaal anders?
[..]
Het hele Biolabs verhaal gaat over dat dit een bedreiging voor Rusland zou zijn, en Rusland net op tijd militair heeft ingegrepen.quote:Als hij dat suggereert, vind ik dat dus zoals gezegd ook debiel. Ik weet echter niet of hij dat ook gezegd heeft.
Nou, Duitsland heeft sinds WW2 geen oppermachtig leger meer, vanwege afspraken dat het land niet meer een militaire supermacht kan worden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 06:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien hetzelfde bericht uit Duitsland kwam, hoe lang zou europa een dergelijk conflict kunnen uithouden voordat wij door het materieel/munitie heen zijn.
Het voelt bijna alsof we na 10 dagen al zonder kogels zitten, laat staan "slimme" wapens.
Volgens mij had Nederland er beter aan gedaan een miljardje bij te printen en wapens te kopen van Amerika om die te leveren aan Oekraïne.quote:
Volgens mij worden veel mensen zenuwachtig omdat de sancties niet meteen het gewenste effect laten zien. Maar zoiets kost tijd. Geduld is een wapen dat nooit weigert jongens. Gewoon rustig afwachten en ondertussen UA volstampen met wapens. De situatie in RU wordt vanzelf penibel.quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens de Volkskrant stijgt het percentage van de bevolking dat voorstander is van militair ingrijpen. Ook in Nederland.
Ik vraag me af of die mensen zich realiseren dat een bom op je huis dan ineens een serieus risico is.
Het zou wel verklaren waarom Biden zo fanatiek wapens en hulp stuurt naar Oekraine.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Hoezo is dat een serieus risico? Vliegtuigen die hier bombarderen zullen eerst over Duitsland moeten, dat zal niet makkelijk zijn. Plus wat heeft Rusland dat een paar F-35’s kan overleven?quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens de Volkskrant stijgt het percentage van de bevolking dat voorstander is van militair ingrijpen. Ook in Nederland.
Ik vraag me af of die mensen zich realiseren dat een bom op je huis dan ineens een serieus risico is.
Tsja aan de andere kant: dat is voornamelijk een probleem met vechten tegen grootmachten en als we dat gaan doen vliegen de nukes al veel eerder.quote:Op donderdag 21 juli 2022 06:48 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Niet zo lang dus. Maar dat is het verhaal steeds. We zijn te veel op de amerikanen gaan leunen.
Overigens verwacht ik van de britten en fransen wel dat ze er heel wat beter voor staan
Dat laatste verwacht ik eigenlijk niet. Als we in een wo3 scenario komen verwacht ik eigenlijk een vrij standaard grondoorlog, zoals nu in Oekraine.quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tsja aan de andere kant: dat is voornamelijk een probleem met vechten tegen grootmachten en als we dat gaan doen vliegen de nukes al veel eerder.
Maar hoe goed werken de Russische wapens? ze spenderen (volgens de ruimste schattingen) maar ~5 miljard per jaar aan onderhoud, terwijl de VS, met minder wapens, ~100 miljard spendeert. (meer dan Rusland's totale defensie budget, die ergens rond de 65 miljard ligt)quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tsja aan de andere kant: dat is voornamelijk een probleem met vechten tegen grootmachten en als we dat gaan doen vliegen de nukes al veel eerder.
Dat geduld is voor ons wel een stuk gemakkelijker op te brengen dan voor de burgers van Oekraïne.quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij worden veel mensen zenuwachtig omdat de sancties niet meteen het gewenste effect laten zien. Maar zoiets kost tijd. Geduld is een wapen dat nooit weigert jongens. Gewoon rustig afwachten en ondertussen UA volstampen met wapens. De situatie in RU wordt vanzelf penibel.
Uiteraard. Maar het ging over dat stuk in de Volkskrant waarin staat dat de steun voor militair ingrijpen in UA stijgende is onder EU-inwoners. Vervolgens vraag ik me af of die mensen die daar voorstander van zijn wel helemaal overzien wat de consequenties van die keuze zouden (kunnen) zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geduld is voor ons wel een stuk gemakkelijker op te brengen dan voor de burgers van Oekraïne.
Zeg nooit nooit, maar de manier waarop rus leger nu presteert, is het niet erg waarschijnlijk dat wij in NL bommen gaan zien.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het ging over dat stuk in de Volkskrant waarin staat dat de steun voor militair ingrijpen in UA stijgende is onder EU-inwoners. Vervolgens vraag ik me af of die mensen die daar voorstander van zijn wel helemaal overzien wat de consequenties van die keuze zouden (kunnen) zijn.
De enige onzekere factor is nucleair. De Oekrainse en Poolse landmachten, gecombineerd met de luchtmachten en marines van de rest maken schroot van de Russische strijdkrachten binnen weken. Niet omdat NATO zo goed is, maar alleen maar omdat de strijdkrachten van Rusland gewoon echt bagger zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het ging over dat stuk in de Volkskrant waarin staat dat de steun voor militair ingrijpen in UA stijgende is onder EU-inwoners. Vervolgens vraag ik me af of die mensen die daar voorstander van zijn wel helemaal overzien wat de consequenties van die keuze zouden (kunnen) zijn.
Ik denk vooral dat veel mensen beginnen te vinden dat het intens treurig is dat een land zo volledig in puin wordt geschoten en er zoveel onschuldige burgerslachtoffers zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heb een sollicitatie bij defensie lopen en een interventie zou goed voor m'n baankansen zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Zonder twijfel. En er zullen er ook zijn die geen zin hebben in een hoge brandstofprijs of anderszins eigenbelang.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat veel mensen beginnen te vinden dat het intens treurig is dat een land zo volledig in puin wordt geschoten en er zoveel onschuldige burgerslachtoffers zijn.
In dat artikel staat ook dat de steun voor de sancties tegen Rusland daalt. Van de deelnemers aan het onderzoek zegt 44 procent voorkeur te hebben voor terughoudendheid en wil dat de EU Oekraïne alleen steunt met diplomatieke middelen. Een minderheid van 31 procent die in het fanatieke kamp zit (aldus de Volkskrant) zijn voor een militair ingrijpen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, daar twijfelen we al maanden over. Je kunt je afvragen of er überhaupt een juist antwoord isquote:Op donderdag 21 juli 2022 09:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Zonder twijfel. En er zullen er ook zijn die geen zin hebben in een hoge brandstofprijs of anderszins eigenbelang.
Maar ik weet niet of militaire escalatie het juiste antwoord is.
Chechen Republic of Ichkeria = de Tsjetsjenen waar Rusland in de jaren 90 twee oorlogen mee heeft gevoerd. Nadat de Russen de tweede oorlog hebben gewonnen, zijn de Kadyrov's aan de macht gebracht door Putin in Tsjetsjenië.quote:"Greetings and peace to you"
"Ramzan Kadyrov, our message is for you"
"Word to us - Sons of Ichkeria"
"Our fathers and mothers were killed by Russian Forces due to fault of your Mankurt father"
"We declare a jihad to your godless regime"
"From this day - rebellion will start acting among your closest circles"
"There are insiders of Ichkeria - so we will know about your plans first"
"We also know about your dirtiest useless underground-life - which whole world will find out about soon"
"We call all free Ichkirs - who haven't traded their souls for earth pleasures ([money, alcohol etc..])"
"Those who rumors still haven't reached about the organization - start resistance on any rank"
"Later - we will re-unite with you"
"Side by side - by wish of Allah, we will win"
"We sons of Ichkiria refuse to live under flag or Occupants - As our fathers decided"
[1:06] "This is our flag of Ichkeria, which will soon take it's rightful place"
"Kadyrov - time came that you were so afraid of"
"Freedom to Ichkeria, Allah Akbar"
(It's done, I am on list of MI6 and whatever agency US has (NSA apparently) probably, this is most extreme text I've ever translated)
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)th_fighters/igz1goo/.
De mensen die van de sancties af willen hebben gewoon geen zin in een hoge gasrekening. Iets anders kan ik niet bedenken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:59 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
In dat artikel staat ook dat de steun voor de sancties tegen Rusland daalt. Van de deelnemers aan het onderzoek zegt 44 procent voorkeur te hebben voor terughoudendheid en wil dat de EU Oekraïne alleen steunt met diplomatieke middelen. Een minderheid van 31 procent die in het fanatieke kamp zit (aldus de Volkskrant) zijn voor een militair ingrijpen.
Je beseft dat ze voor een onafhankelijk sharia emiraat staan (a la Taliban)?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:03 schreef YStec het volgende:
Filmpje:
https://v.redd.it/fkot2wdansc91/DASH_480.mp4
[..]
Chechen Republic of Ichkeria = de Tsjetsjenen waar Rusland in de jaren 90 twee oorlogen mee heeft gevoerd. Nadat de Russen de tweede oorlog hebben gewonnen, zijn de Kadyrov's aan de macht gebracht door Putin in Tsjetsjenië.
Ben benieuwd of dit gaat uitlopen op oorlog in eigen land voor Rusland. Goede timing wel.
Nee?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:12 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je beseft dat ze voor een onafhankelijk sharia emiraat staan (a la Taliban)?
Dat klopt maar alleen op het allerhoogste niveau. er is nogal wat wantrouwens tussen de militaire en politieke top.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Is dat erger dan Kadyrov en co aan de macht?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:12 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Jep politiek besluit.quote:Op donderdag 21 juli 2022 06:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Volgens mij had dat te maken met Xi en zijn olympische spelen
Het is nog maar de vraag of dat een achteruitgang is ten opzichte van de politiestaat van Kadyrov...quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:12 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Lees dat bericht nog eens goed o.a.:quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee?
Het zou me niet super verbazen, maar moslims die ergens onafhankelijkheid willen vertaalt zich niet per definitie naar taliban 2.0.
Daarbij, ken je die uitspraak "The enemy of my enemy is my friend"?
Jawel, maar ik ben een beetje erover heen, dat ik veel keer het woord allah en jihad altijd meteen vertaal naar taliban 2.0.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Lees dat bericht nog eens goed o.a.:
"We declare a jihad to your godless regime"
"We call all free Ichkirs - who haven't traded their souls for earth pleasures ([money, alcohol etc..])
"Side by side - by wish of Allah, we will win"
"Freedom to Ichkeria, Allah Akbar"
In de link staat ook de titel:
"Somewhere in occupied Chechnya July 20th, fighters from the Republic of Ichkeria declare a Jihad against Ramzan Kadyrovs Chechen Republic and the Russian Federation."
De enigen die daar een "jihad" vechten tegen Rusland en Kadyrov en onafhankelijk we willen worden zijn jihadisten (gesteund door salafisten) om van Tsjetsjenië een islamitische sharia staat te maken.
Ja, maar dat heeft nooit echt lekker uitgepakt in het verledenquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee?
Het zou me niet super verbazen, maar moslims die ergens onafhankelijkheid willen vertaalt zich niet per definitie naar taliban 2.0.
Daarbij, ken je die uitspraak "The enemy of my enemy is my friend"?
Ow, absoluut.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:31 schreef bleiblei het volgende:
Ja, maar dat heeft nooit echt lekker uitgepakt in het verleden.
Kadyrov flirt alleen met sharia, en in het land geldt een mix van Russische seculiere wetgeving en islamitische. Degenen die tegen hem vechten willen niet alleen onafhankelijkheid van Rusland, maar streven ook naar een complete islamitische staat a la ISIS/Taliban, waar de sharia geheel geïmplementeerd is. Dus vertel jij mij maar wat erger is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is dat erger dan Kadyrov en co aan de macht?
Ze hebben hun doelstelling, net als de Taliban of ISIS, nooit onder stoelen of banken gestoken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben een beetje erover heen, dat ik veel keer het woord allah en jihad altijd meteen vertaal naar taliban 2.0.
Tsjetsjenië, wat iets groter is dan Noord-Brabant, was het de eerste keer gelukt om van de Russen te winnen, zonder HIMARS, zonder miljarden aan wapentuig en geld vanuit het westen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:29 schreef sp3c het volgende:
lekker hun gang laten gaan
maar geen HIMARS voor hen
Ze zullen wel trots zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Tsjetsjenië, wat iets groter is dan Noord-Brabant, was het de eerste keer gelukt om van de Russen te winnen, zonder HIMARS, zonder miljarden aan wapentuig en geld vanuit het westen.
Een factor 3 groter ja. N Brabant: 5.081 km²< Tsjetsjenië 17.300 km².quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Tsjetsjenië, wat iets groter is dan Noord-Brabant, was het de eerste keer gelukt om van de Russen te winnen, zonder HIMARS, zonder miljarden aan wapentuig en geld vanuit het westen.
Nooit zou ik niet zeggenquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft nooit echt lekker uitgepakt in het verleden.
Daar zullen die Russen dan vast van geleerd hebben...quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Hebben ze ook. Dat leerde ze de herintroductie van a'la WO2 gewoon alles naar de maan bombarderen en daarna pas mannetjes naar binnen sturen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
Daar zullen die Russen dan vast van geleerd hebben...
En had het westen ze wel geholpen met die dingen, had het best zo kunnen zijn dat rus uiteindelijk niet gewonnen had.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat heeft zo'n beetje elk land in de wereld.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
Verder ook geen idee welk punt je nou precies wil maken dan behalve dat Rusland een ellendige geschiedenis kent van militaire mislukkingen bij het terroriseren van buurlanden.
Ja, ik kan me de tijd dat wij belgische kinderen uit hun kinderwagen bombardeerde nog goed herinneren.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:54 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
Dat heeft zo'n beetje elk land in de wereld.
Oh, ok. En nu?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:54 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
Dat heeft zo'n beetje elk land in de wereld.
België is niet voor niks zo'n mak land, komt door het terroriseren van Nederland en Frankrijk. Kinderwagens bombarderen? Ik zou t niet weten, verder niet relevant.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik kan me de tijd dat wij belgische kinderen uit hun kinderwagen bombardeerde nog goed herinneren.
Ik denk dat ze daar in Congo anders over denken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
België is niet voor niks zo'n mak land
Dit voelt als geschiedenisvervalsingquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
België is niet voor niks zo'n mak land, komt door het terroriseren van Nederland en Frankrijk. Kinderwagens bombarderen? Ik zou t niet weten, verder niet relevant.
Briljant historisch inzicht, henk.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
België is niet voor niks zo'n mak land, komt door het terroriseren van Nederland en Frankrijk. Kinderwagens bombarderen? Ik zou t niet weten, verder niet relevant.
In België ookquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar in Congo anders over denken.
Dat Oekraïne niks voorstelt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze zullen wel trots zijn?
Weet niet precies waar je heen wilt
Boeien, iig veel kleiner dan Oekraïne, ook wat betreft inwoners (50 miljoen in Oekraïne, 1 miljoen in Tsjetsjenië). Zo'n klein landje heeft het de eerste keer gewonnen van de Russen, Oekraïne met zoveel soldaten, vrijwilligers en zoveel steun op verschillende vlakken vanuit het westen is aan het verliezen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een factor 3 groter ja. N Brabant: 5.081 km²< Tsjetsjenië 17.300 km².
Ik zo voor dat echt afwegen zelf iig wat meer mee willen nemen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat Oekraïne niks voorstelt.
[..]
Boeien, iig veel kleiner dan Oekraïne, ook wat betreft inwoners (50 miljoen in Oekraïne, 1 miljoen in Tsjetsjenië). Zo'n klein landje heeft het de eerste keer gewonnen van de Russen, Oekraïne met zoveel soldaten, vrijwilligers en zoveel steun op verschillende vlakken vanuit het westen is aan het verliezen.
Nou en?quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat Oekraïne niks voorstelt.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |