Jawel, maar ik ben een beetje erover heen, dat ik veel keer het woord allah en jihad altijd meteen vertaal naar taliban 2.0.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Lees dat bericht nog eens goed o.a.:
"We declare a jihad to your godless regime"
"We call all free Ichkirs - who haven't traded their souls for earth pleasures ([money, alcohol etc..])
"Side by side - by wish of Allah, we will win"
"Freedom to Ichkeria, Allah Akbar"
In de link staat ook de titel:
"Somewhere in occupied Chechnya July 20th, fighters from the Republic of Ichkeria declare a Jihad against Ramzan Kadyrovs Chechen Republic and the Russian Federation."
De enigen die daar een "jihad" vechten tegen Rusland en Kadyrov en onafhankelijk we willen worden zijn jihadisten (gesteund door salafisten) om van Tsjetsjenië een islamitische sharia staat te maken.
Ja, maar dat heeft nooit echt lekker uitgepakt in het verledenquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee?
Het zou me niet super verbazen, maar moslims die ergens onafhankelijkheid willen vertaalt zich niet per definitie naar taliban 2.0.
Daarbij, ken je die uitspraak "The enemy of my enemy is my friend"?
Ow, absoluut.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:31 schreef bleiblei het volgende:
Ja, maar dat heeft nooit echt lekker uitgepakt in het verleden.
Kadyrov flirt alleen met sharia, en in het land geldt een mix van Russische seculiere wetgeving en islamitische. Degenen die tegen hem vechten willen niet alleen onafhankelijkheid van Rusland, maar streven ook naar een complete islamitische staat a la ISIS/Taliban, waar de sharia geheel geïmplementeerd is. Dus vertel jij mij maar wat erger is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is dat erger dan Kadyrov en co aan de macht?
Ze hebben hun doelstelling, net als de Taliban of ISIS, nooit onder stoelen of banken gestoken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben een beetje erover heen, dat ik veel keer het woord allah en jihad altijd meteen vertaal naar taliban 2.0.
Tsjetsjenië, wat iets groter is dan Noord-Brabant, was het de eerste keer gelukt om van de Russen te winnen, zonder HIMARS, zonder miljarden aan wapentuig en geld vanuit het westen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:29 schreef sp3c het volgende:
lekker hun gang laten gaan
maar geen HIMARS voor hen
Ze zullen wel trots zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Tsjetsjenië, wat iets groter is dan Noord-Brabant, was het de eerste keer gelukt om van de Russen te winnen, zonder HIMARS, zonder miljarden aan wapentuig en geld vanuit het westen.
Een factor 3 groter ja. N Brabant: 5.081 km²< Tsjetsjenië 17.300 km².quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Tsjetsjenië, wat iets groter is dan Noord-Brabant, was het de eerste keer gelukt om van de Russen te winnen, zonder HIMARS, zonder miljarden aan wapentuig en geld vanuit het westen.
Nooit zou ik niet zeggenquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft nooit echt lekker uitgepakt in het verleden.
Daar zullen die Russen dan vast van geleerd hebben...quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Hebben ze ook. Dat leerde ze de herintroductie van a'la WO2 gewoon alles naar de maan bombarderen en daarna pas mannetjes naar binnen sturen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
Daar zullen die Russen dan vast van geleerd hebben...
En had het westen ze wel geholpen met die dingen, had het best zo kunnen zijn dat rus uiteindelijk niet gewonnen had.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat heeft zo'n beetje elk land in de wereld.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
Verder ook geen idee welk punt je nou precies wil maken dan behalve dat Rusland een ellendige geschiedenis kent van militaire mislukkingen bij het terroriseren van buurlanden.
Ja, ik kan me de tijd dat wij belgische kinderen uit hun kinderwagen bombardeerde nog goed herinneren.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:54 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
Dat heeft zo'n beetje elk land in de wereld.
Oh, ok. En nu?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:54 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
Dat heeft zo'n beetje elk land in de wereld.
België is niet voor niks zo'n mak land, komt door het terroriseren van Nederland en Frankrijk. Kinderwagens bombarderen? Ik zou t niet weten, verder niet relevant.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik kan me de tijd dat wij belgische kinderen uit hun kinderwagen bombardeerde nog goed herinneren.
Ik denk dat ze daar in Congo anders over denken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
België is niet voor niks zo'n mak land
Dit voelt als geschiedenisvervalsingquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
België is niet voor niks zo'n mak land, komt door het terroriseren van Nederland en Frankrijk. Kinderwagens bombarderen? Ik zou t niet weten, verder niet relevant.
Briljant historisch inzicht, henk.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef DonaldThunberg2 het volgende:
[..]
België is niet voor niks zo'n mak land, komt door het terroriseren van Nederland en Frankrijk. Kinderwagens bombarderen? Ik zou t niet weten, verder niet relevant.
In België ookquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar in Congo anders over denken.
Dat Oekraïne niks voorstelt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze zullen wel trots zijn?
Weet niet precies waar je heen wilt
Boeien, iig veel kleiner dan Oekraïne, ook wat betreft inwoners (50 miljoen in Oekraïne, 1 miljoen in Tsjetsjenië). Zo'n klein landje heeft het de eerste keer gewonnen van de Russen, Oekraïne met zoveel soldaten, vrijwilligers en zoveel steun op verschillende vlakken vanuit het westen is aan het verliezen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een factor 3 groter ja. N Brabant: 5.081 km²< Tsjetsjenië 17.300 km².
Ik zo voor dat echt afwegen zelf iig wat meer mee willen nemen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat Oekraïne niks voorstelt.
[..]
Boeien, iig veel kleiner dan Oekraïne, ook wat betreft inwoners (50 miljoen in Oekraïne, 1 miljoen in Tsjetsjenië). Zo'n klein landje heeft het de eerste keer gewonnen van de Russen, Oekraïne met zoveel soldaten, vrijwilligers en zoveel steun op verschillende vlakken vanuit het westen is aan het verliezen.
Nou en?quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat Oekraïne niks voorstelt.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |