Nee, ik zag het wel, hoor, je deed het gewoon expresquote:Op maandag 20 juni 2022 16:57 schreef Burdie het volgende:
Sorry, ik gooide het topic per ongeluk dicht.
Ik vind dat andere users een deel van mijn deel niet moeten doen!quote:Op maandag 20 juni 2022 17:18 schreef EinarBoe het volgende:
Om de mods te ontlasten is het noodzakelijk dat we 20% minder posts per deel plaatsen.
Ik kom later nog met een verdeling welke users hoeveel bijdrages moeten inleveren, maar verwacht in ieder geval minder berichten van het kader:
Nieuwsartikel
+![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is mogelijk om uit te wijken naar andere topcis.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat andere users een deel van mijn deel niet moeten doen!
4 uur in de rij, mi gado.quote:
Ik heb echt geen zin om te vliegen op die manier.quote:
Tsja, het is niet verplicht.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb echt geen zin om te vliegen op die manier.
Ik wil prima omboeken als TUI me dat toestaat.quote:
Je mag omruilen bij TUI.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil prima omboeken als TUI me dat toestaat.
Leg eens uitquote:Op maandag 20 juni 2022 17:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]van hoger hand bescherming
Niet echt eloquent je ideeën onder woorden gebracht...quote:
Kom net terug van een reisje via Eindhoven airport.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb echt geen zin om te vliegen op die manier.
Vorige week mijn man via Schiphol naar Londen. Maandag heen, vrijdag terug. Wij hebben hem gebracht en opgehaald. Ik vond het opvallend rustig op Schiphol. Hij vloog wel maandagavond heen en vrijdagavond terug. Misschien is de spreiding ook wel bizar slecht?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom net terug van een reisje via Eindhoven airport.
Was prima te doen.
(Wel drukker dan normaal)
Natuurlijk is die slecht, mensen die op vakantie gaan vliegen niet op dinsdag. Dat is inherent aan het soort verkeer.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vorige week mijn man via Schiphol naar Londen. Maandag heen, vrijdag terug. Wij hebben hem gebracht en opgehaald. Ik vond het opvallend rustig op Schiphol. Hij vloog wel maandagavond heen en vrijdagavond terug. Misschien is de spreiding ook wel bizar slecht?
Dat zal mij niets verbazen. Hoor meer verhalen over Schiphol dat mensen uren van te voren komen en het gewoon extreem rustig is.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vorige week mijn man via Schiphol naar Londen. Maandag heen, vrijdag terug. Wij hebben hem gebracht en opgehaald. Ik vond het opvallend rustig op Schiphol. Hij vloog wel maandagavond heen en vrijdagavond terug. Misschien is de spreiding ook wel bizar slecht?
Wel gelukt?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk is die slecht, mensen die op vakantie gaan vliegen niet op dinsdag. Dat is inherent aan het soort verkeer.
Mijn vrouw vloog naar de VS op zaterdag en het was een drama.
Net aan, lol, ze had nog 10 minuten over voor de deuren van het toestel dicht gingen, op Schiphol aanwezig om 6:45, in het vliegtuig om 10:45, vertrektijd 10:55quote:
Gelukkig!quote:Op maandag 20 juni 2022 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Net aan, lol, ze had nog 10 minuten over voor de deuren van het toestel dicht gingen, op Schiphol aanwezig om 6:45, in het vliegtuig om 10:45, vertrektijd 10:55
Geen straf.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:40 schreef quirina het volgende:
Onze vlucht is omgeboekt naar een andere vervoerder. Prima 👌
Alleen terugvlucht staat nog onbekend.
Ook goed, blijven we gewoon in Griekenland.
Het was een zakenreis dus als mijn vrouw de vlucht had gemist was het omgeboekt en was ze gewoon naar huis gekomen en een week later gegaan of zo maar ja, het is wel vervelend en vooral de onzekerheid of je een vlucht gaat halen is een stress situatie.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Gelukkig!
Wat een gestress. En dat wil je helemaal niet op zo'n dag.
Klopt, dat doen mensen niet. Zie ook jaar in jaar uit de zwarte zaterdagen. Het zijn wel keuzes die mensen maken. Wij kiezen er elk jaar weer voor om zo te rijden dat we geen zwarte zaterdag meepikken. Waarom zouden mensen niet van dinsdag tot dinsdag op vakantie kunnen gaan?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk is die slecht, mensen die op vakantie gaan vliegen niet op dinsdag. Dat is inherent aan het soort verkeer.
Mijn vrouw vloog naar de VS op zaterdag en het was een drama.
Omdat de meeste hotels en appartementen van vakantiereizen etc. allemaal per week gaan en in het weekend de wisseldag hebben.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, dat doen mensen niet. Zie ook jaar in jaar uit de zwarte zaterdagen. Het zijn wel keuzes die mensen maken. Wij kiezen er elk jaar weer voor om zo te rijden dat we geen zwarte zaterdag meepikken. Waarom zouden mensen niet van dinsdag tot dinsdag op vakantie kunnen gaan?
Then again, het zijn waarschijnlijk voor het grootste gedeelte boekingen die al een hele tijd geleden gedaan zijn, dus daar zou je op moeten kunnen roosteren en plannen. Mits je je mensen goed betaalt en ze niet gaan staken vanwege slechte omstandigheden.
Mijn man was niet op tijd. Vergat namelijk zijn pasjes, dus moesten we terug naar huis en toen weer naar Schiphol. Hij haalde het net, en toen had zijn vlucht vertraging.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal mij niets verbazen. Hoor meer verhalen over Schiphol dat mensen uren van te voren komen en het gewoon extreem rustig is.
Echt heel vaag.
Die zijn er veel, maar er zijn er ook steeds meer die het op veel andere dagen ook doen. Beetje zoeken.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:18 schreef BE het volgende:
[..]
Omdat de meeste hotels en appartementen van vakantiereizen etc. allemaal per week gaan en in het weekend de wisseldag hebben.
Ja, natuurlijk, als je het wil, dan wel, maar de Tui's en Corendons etc natuurlijk niet. Dat is mensen schuiven en dat gaat op de meest courante manier. Van zaterdag tot zaterdag, hutjemutje en minutieus op elkaar aangesloten.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die zijn er veel, maar er zijn er ook steeds meer die het op veel andere dagen ook doen. Beetje zoeken.
Ik had keuze zat toen ik aan het begin van het jaar mijn vakantie boekte voor deze zomer. Zowel doordeweeks als in het weekend. En dan ook nog de optie vanaf andere vliegvelden erbij, helemaal top!quote:Op maandag 20 juni 2022 19:21 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, als je het wil, dan wel, maar de Tui's en Corendons etc natuurlijk niet. Dat is mensen schuiven en dat gaat op de meest courante manier. Van zaterdag tot zaterdag, hutjemutje en minutieus op elkaar aangesloten.
Op dat tijdstip verwacht ik geen lange rijen. 3 uur is meer dan zat. Tenzij er een wilde staking uitbreektquote:Op maandag 20 juni 2022 19:28 schreef KawaZ het volgende:
Zijn er hier mensen die recent ervaring hebben met dinsdag ochtend vliegen via Schiphol?
Ik vlieg dinsdag 05/07 06:20 van AMS naar Cyprus, helaas heb ik destijds via Schiphol geboekt, maar als ik zie hoe het er de laatste tijd aan toe gaat op Schiphol zie ik er nu al tegenop![]()
Ook moeten wij nog een koffer inchecken wat pas 3 uur van te voren kan, met de wachtrijen die ik vandaag zag kan je dan dus net zo goed niet komen...
Ben benieuwd of het alle dagen / tijden zo is of dat het op bepaalde dagen en 's ochtend wellicht toch wat rustiger is
Ik zocht en vond campings die op andere dagen geboekt konden worden dan alleen op zaterdagen. Wij rijden dus wederom niet op zaterdagen.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:23 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik had keuze zat toen ik aan het begin van het jaar mijn vakantie boekte voor deze zomer. Zowel doordeweeks als in het weekend. En dan ook nog de optie vanaf andere vliegvelden erbij, helemaal top!
Ik herken dat beeld dus niet echt.
Mijn ervaring paar jaar terug met autovakantie richting het zuiden was wel anders, dat kon toen alleen echt op zaterdag heen en zaterdag terug. Ik weet niet of dat inmiddels al anders is want dat vond ik echt niet voor herhaling vatbaar.
Ik dacht dat het over vliegreizen ging.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zocht en vond campings die op andere dagen geboekt konden worden dan alleen op zaterdagen. Wij rijden dus wederom niet op zaterdagen.
Het ging over beidequote:Op maandag 20 juni 2022 20:09 schreef BE het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over vliegreizen ging.
Campings zij over het algemeen flexibeler, hoewel heel veel met chalet en stacaravans toch ook wel houden van vaste wisseldagen zodat ze de schoonmaakploeg maar 1x hoeven te laten komen.
31 mei gevlogen om 6:05 uur. Was om 3 uur op Schiphol en 4 uur overal doorheen, inclusief wegbrengen koffer. Was verder bijna niks open toen en wat open was, stond je langer in de rij dan voor de bagage / security. Maar wat hierboven ook gezegd is, er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer het extreem druk is en wanneer nietquote:Op maandag 20 juni 2022 19:28 schreef KawaZ het volgende:
Zijn er hier mensen die recent ervaring hebben met dinsdag ochtend vliegen via Schiphol?
Ik vlieg dinsdag 05/07 06:20 van AMS naar Cyprus, helaas heb ik destijds via Schiphol geboekt, maar als ik zie hoe het er de laatste tijd aan toe gaat op Schiphol zie ik er nu al tegenop![]()
Ook moeten wij nog een koffer inchecken wat pas 3 uur van te voren kan, met de wachtrijen die ik vandaag zag kan je dan dus net zo goed niet komen...
Ben benieuwd of het alle dagen / tijden zo is of dat het op bepaalde dagen en 's ochtend wellicht toch wat rustiger is
Niemand kan ook maar 'hallo' zeggen zonder dat je het post met een enorme 'wát een áchterlijke uitspraakquote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Harbers![]()
heeft nu de oplossing
![]()
![]()
Vorige week werd duidelijk dat Schiphol vanaf de tweede week van juli een maximum aantal passagiers instelt. Dat betekent dat er dagelijks voor zo’n 13.500 passagiers geen ruimte zal zijn. Hierdoor moet de luchthaven elke dag tot enkele honderden vluchten annuleren. Op dit moment is nog onduidelijk om welke vluchten het gaat.
Minister Mark Harbers (Infrastructuur) heeft ’een klemmend beroep op alle partijen gedaan om eerst te kijken naar het belang van de passagiers die in onzekerheid zitten’, zo zegt zijn woordvoerder. Slot-coördinator ACNL is op dit moment nog bezig om uit te rekenen welke maatschappijen op welke momenten vanaf Schiphol mogen vliegen. Daarna moeten de luchtvaartmaatschappijen beslissen welke vluchten ze wel of niet door laten gaan.
„De slot-coördinator is een onafhankelijk instituut”, zegt de woordvoerder van Harbers. „Wij mogen ons daar niet mee bemoeien, ook kunnen we niet zeggen welke vluchten wel of geen voorrang zouden moeten krijgen. Maar we houden natuurlijk wel een vinger aan de pols.”
Het ministerie heeft gevraagd om haast te maken, zodat passagiers zo snel mogelijk weten of hun zomervakantie doorgaat of toch in het water valt. „Vervolgens is het aan de luchtvaartmaatschappijen om reizigers indien nodig te compenseren”, aldus de woordvoerder.
De Tweede Kamer is kritisch over het schrappen van de grote hoeveelheid zomervluchten. Harbers sprak vorige week nog van een ’vreselijke afweging, wetende hoeveel het betekent voor mensen’ die graag met het vliegtuig op vakantie willen. Maar volgens hem was het alternatief nóg erger: met ellenlange rijen op Schiphol en risico’s voor de openbare orde.
JA21-Kamerlid Maarten Goudzwaard stelt dinsdag Kamervragen aan minister Sigrid Kaag (Financiën) over het schrappen van de zomervluchten. Het ministerie van Financiën is de grootste aandeelhouder van de nationale luchthaven.
https://www.telegraaf.nl/(...)eid-over-zomervlucht
Het heeft te maken met de golfbewegingen op Schiphol. Volgens mij zijn er zo'n 7 of 8 golven per dag, van 's ochtends tot 's avonds, waarin passagiers aankomen en vertrekken. De kunst is om zo'n golf af te handelen voordat er een nieuwe golf aan komt; want zoals je snapt, als 1 golf in de volgende doorloopt krijg je verschillende bottlenecks die elkaar versterken.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:19 schreef Bombvis het volgende:
[..]
31 mei gevlogen om 6:05 uur. Was om 3 uur op Schiphol en 4 uur overal doorheen, inclusief wegbrengen koffer. Was verder bijna niks open toen en wat open was, stond je langer in de rij dan voor de bagage / security. Maar wat hierboven ook gezegd is, er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer het extreem druk is en wanneer niet
Hoe kunnen er golfbewegingen onstaan terwijl er maar een x aantal vliegtuigen kunnen opstijgen?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de golfbewegingen op Schiphol. Volgens mij zijn er zo'n 7 of 8 golven per dag, van 's ochtends tot 's avonds, waarin passagiers aankomen en vertrekken. De kunst is om zo'n golf af te handelen voordat er een nieuwe golf aan komt; want zoals je snapt, als 1 golf in de volgende doorloopt krijg je verschillende bottlenecks die elkaar versterken.
Omdat je s'ochtends je zakenverkeer doet naar bv Londen, Parijs of Berlijn (cityhoppers) zodat ze op tijd daar kunnen zijn, daarna de intercontinentale vluchten doet naar Amerika zodat ze daar ook op tijd zijn, (en dat zijn grotere vliegtuigen) en dan heb je ook nog eens je transfer & vakantievluchten (iedereen wil toch de eerste dag wel een beetje op tijd in zijn hotel zitten en niet om 22:00 pas)quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe kunnen er golfbewegingen onstaan terwijl er maar een x aantal vliegtuigen kunnen opstijgen?
De eerste man of vrouw met verstand van zaken op dit dossier moet nog opstaanquote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:09 schreef heywoodu het volgende:
Niemand kan ook maar 'hallo' zeggen zonder dat je het post met een enorme 'wát een áchterlijke uitspraak![]()
![]()
'-ondertoon he.
Jij weet er dus ook niets van?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De eerste man of vrouw met verstand van zaken op dit dossier moet nog opstaan
Opgelucht zes uur in de rij staan om je paupervakantie te kunnen startenquote:
Zo, iemand heeft een aversie tegen vakantievierders zeg.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Opgelucht zes uur in de rij staan om je paupervakantie te kunnen starten
De rij is ook all inclusive
Wat betreft die compensatie heeft Kaag gewoon een punt hoor. Er is al meermalen aangegeven, en zelfs door Schiphol zelf, dat ze gaan kijken waar ze kunnen compenseren. Vliegmaatschappijen zelf geven ook aan gewoon te compenseren daar waar nodig.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag: ’Overheid gaat Schiphol-passagiers niet compenseren’
De minister verschijnt dinsdag in de Tweede Kamer om tekst en uitleg te geven over het schrappen van zomervluchten op Schiphol. Honderdduizenden Nederlanders vrezen dat hun vakantie in het water valt. Binnenkort moeten de luchtvaartmaatschappijen bekend maken welke vluchten niet doorgaan.
„We vinden het met z’n allen ontzettend vervelend dat zoveel mensen in onzekerheid leven”, zegt Kaag. „Iedereen spaart voor de zomervakantie. Men kijkt ernaar uit, zeker na twee lange coronajaren. Het moment is gekomen, hè, ik kan met m’n tasje of koffertje op reis, kort of lang.”
Volgens Kaag – die met haar ministerie van Financiën de grootste aandeelhouder is van Schiphol – hebben zij en collega-minister Mark Harbers (Infrastructuur) veel contact met de luchthaven. „Alle sporen zijn uitgezet”, zegt ze. Zo gaan de salarissen van het Schiphol-personeel omhoog en wordt extra personeel getraind. Over een paar weken zou het aantal vliegbewegingen weer kunnen toenemen, zegt Kaag ook.
’Geen compensatierol voor overheid’
Tweede Kamerleden vragen zich af wat de overheid kan doen voor gedupeerde reizigers. „Ik mis echt het gevoel dat de aandeelhouder alles op alles wil zetten om het op te lossen”, zegt JA21-Kamerlid Maarten Goudzwaard. Volgens Kaag is zij ’niet verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele sturing’. „Het kabinet vertrouwt dat de heer Benschop deze zaak voortvarend blijft aanpakken en zal oplossen.”
Volgens Kaag is het straks aan de luchtvaartmaatschappijen om passagiers te compenseren. Maatschappijen kunnen reizigers omboeken, een andere optie aanbieden, vouchers uitdelen of hun geld teruggeven. „Er is geen compensatierol voor de overheid”, zegt ze. „Hoe begrijpelijk ik het ook vind dat mensen denken dat de overheid iets gaat doen, maar dat is écht niet zo.”
Ze wil benadrukken dat het niet alleen maar kommer en kwel is op de nationale luchthaven. „Er gaat ook heel veel wél goed op Schiphol. Ik denk dat de heer Benschop met zijn team echt aan de lat staat om nu al die hele urgente verbetertrajecten door te voeren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-niet-compenseren
Weer een pareltje![]()
Geen verantwoording afleggen
Geen compensatie
Dick blijven steunen
Benadrukken dat veel goed gaat, wat weet ik niet maar klinkt zo leuk![]()
Niet ingrijpen als grootaandeelhouder![]()
Ik zie overeenkomsten met de toeslagen affaire
Om te
Je kan niet iedereen de moeder blijven compenseren. Het is een privaat bedrijf dat heeft gefaald. In de verste verte zie ik niet waarom het ministerie van financiën die schade moet vergoeden.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag: ’Overheid gaat Schiphol-passagiers niet compenseren’
De minister verschijnt dinsdag in de Tweede Kamer om tekst en uitleg te geven over het schrappen van zomervluchten op Schiphol. Honderdduizenden Nederlanders vrezen dat hun vakantie in het water valt. Binnenkort moeten de luchtvaartmaatschappijen bekend maken welke vluchten niet doorgaan.
„We vinden het met z’n allen ontzettend vervelend dat zoveel mensen in onzekerheid leven”, zegt Kaag. „Iedereen spaart voor de zomervakantie. Men kijkt ernaar uit, zeker na twee lange coronajaren. Het moment is gekomen, hè, ik kan met m’n tasje of koffertje op reis, kort of lang.”
Volgens Kaag – die met haar ministerie van Financiën de grootste aandeelhouder is van Schiphol – hebben zij en collega-minister Mark Harbers (Infrastructuur) veel contact met de luchthaven. „Alle sporen zijn uitgezet”, zegt ze. Zo gaan de salarissen van het Schiphol-personeel omhoog en wordt extra personeel getraind. Over een paar weken zou het aantal vliegbewegingen weer kunnen toenemen, zegt Kaag ook.
’Geen compensatierol voor overheid’
Tweede Kamerleden vragen zich af wat de overheid kan doen voor gedupeerde reizigers. „Ik mis echt het gevoel dat de aandeelhouder alles op alles wil zetten om het op te lossen”, zegt JA21-Kamerlid Maarten Goudzwaard. Volgens Kaag is zij ’niet verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele sturing’. „Het kabinet vertrouwt dat de heer Benschop deze zaak voortvarend blijft aanpakken en zal oplossen.”
Volgens Kaag is het straks aan de luchtvaartmaatschappijen om passagiers te compenseren. Maatschappijen kunnen reizigers omboeken, een andere optie aanbieden, vouchers uitdelen of hun geld teruggeven. „Er is geen compensatierol voor de overheid”, zegt ze. „Hoe begrijpelijk ik het ook vind dat mensen denken dat de overheid iets gaat doen, maar dat is écht niet zo.”
Ze wil benadrukken dat het niet alleen maar kommer en kwel is op de nationale luchthaven. „Er gaat ook heel veel wél goed op Schiphol. Ik denk dat de heer Benschop met zijn team echt aan de lat staat om nu al die hele urgente verbetertrajecten door te voeren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-niet-compenseren
Weer een pareltje![]()
Geen verantwoording afleggen
Geen compensatie
Dick blijven steunen
Benadrukken dat veel goed gaat, wat weet ik niet maar klinkt zo leuk![]()
Niet ingrijpen als grootaandeelhouder![]()
Ik zie overeenkomsten met de toeslagen affaire
Om te
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat betreft die compensatie heeft Kaag gewoon een punt hoor. Er is al meermalen aangegeven, en zelfs door Schiphol zelf, dat ze gaan kijken waar ze kunnen compenseren. Vliegmaatschappijen zelf geven ook aan gewoon te compenseren daar waar nodig.
Welnee, maar leuk voor ze op zich dat die vluchten door gaan, de omstandigheden voor reizigers (en personeel ook trouwens) zijn echt zwaar klotequote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo, iemand heeft een aversie tegen vakantievierders zeg.
Je kan wel iedereen compenseren die daar rechtop heeft volgens de wet en dat moet je ookquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:52 schreef Confetti het volgende:
Je kan niet iedereen de moeder blijven compenseren. Het is een privaat bedrijf dat heeft gefaald. In de verste verte zie ik niet waarom het ministerie van financiën die schade moet vergoeden.
Wat dacht je van de wet uitvoerenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:52 schreef Scorpie het volgende:
we zullen zien hoe welwillend ze straks gaan zijn.
Schiphol heeft geen directe relatie met reizigers he. Dus hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je kan wel iedereen compenseren die daar rechtop heeft volgens de wet en dat moet je ook![]()
De bv Schiphol betaalt idd en de staat mist daardoor inkomsten uit dividend
En verantwoordelijken moeten een hele grote schop onder hun hol krijgen “
Schiphol levert diensten aan vliegmaatschappijen en die zijn verantwoordelijkquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:59 schreef EinarBoe het volgende:
Schiphol heeft geen directe relatie met reizigers he. Dus hoe zie je dat voor je?
Maar het ministerie van Financiën heeft dan dus geen rol in het compenseren van reizigers, aangezien die helemaal niet gaan over compensatie die reizigers krijgen van vliegtuigmaatschappijen. Want Schiphol compenseert niet rechtstreeks aan reizigers...quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Schiphol levert diensten aan vliegmaatschappijen en die zijn verantwoordelijk
Dus vliegmaatschappijen betalen de reizigers en verhalen het op Schiphol
Zo moeilijk is het niet
Wel is het voor een leek express moeilijk gemaakt omdat dat tuig rookgordijnen ophangt en alle verantwoordelijkheid ontloopt
Om te![]()
ZE MOETEN GEWOON BETALENquote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar het ministerie van Financiën heeft dan dus geen rol in het compenseren van reizigers, aangezien die helemaal niet gaan over compensatie die reizigers krijgen van vliegtuigmaatschappijen. Want Schiphol compenseert niet rechtstreeks aan reizigers...
Dat moeten we dat kreng ook snel aflerenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat kan die Kaag toch heerlijk denigrerend over gewone mensen praten "met je koffertje of tasje op reis".
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat moeten we dat kreng ook snel afleren
Wat natuurlijk ook het hele idee is van het inhuren van "flexibele schil" Geen uitgaven als er geen dekking door inkomsten tegenover staat.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:39 schreef Red_85 het volgende:
\Alles gaat fout maar niemand is verantwoordelijk.
De bedrijven op schiphol hebben samen met Schiphol group zelf besloten alle uitzendkrachten niet meer op te roepen tijdens coronatijd..
Komt wel erg dichtbij zo..quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:01 schreef quirina het volgende:
Wij vliegen 5 juli vanaf Schiphol en we gaan het zien….
Door niet meer op haar te stemmenquote:
Maar waarom zou ze een monster zijn, een heleboel mensen zien dat anders en stemmen wel op haar. Hoe ga je dat oplossen?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Door niet meer op haar te stemmen
Door beeldvorming van haar in juiste context te plaatsen
Elke gelegenheid aangrijpen om uit te leggen dat dit een monster is waar we zo snel mogelijk vanaf moeten
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:23 schreef EinarBoe het volgende:
Maar waarom zou ze een monster zijn, een heleboel mensen zien dat anders en stemmen wel op haar. Hoe ga je dat oplossen?
Maurice de Hondquote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze worden wakker van 24 naar 11 zetels
Als we Kaag kunnen geloven kunnen we elke randdebiel geloven die kan ademenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 22:01 schreef EinarBoe het volgende:
Maurice de Hond. We kunnen niet allemaal die idioot geloven he.
En Schiphol terug naar 450kquote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze worden wakker van 24 naar 11 zetels
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:23 schreef EinarBoe het volgende:
Maar waarom zou ze een monster zijn, een heleboel mensen zien dat anders en stemmen wel op haar. Hoe ga je dat oplossen?
Fragment niet gekeken, maar waarom vraag je iets aan MinFin over infrastructuur?quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu komt er een goede vraag weet ze het antwoord niet![]()
Dat is dan ook haar antwoord. Ze zegt dat zij de vraag niet kan beantwoorden maar ze zegt oom dat ze 'm zal doorspelen aan Harbers.quote:Op woensdag 22 juni 2022 16:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Fragment niet gekeken, maar waarom vraag je iets aan MinFin over infrastructuur?
Ja dat kan, of 2 als die al open is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:54 schreef KawaZ het volgende:
Zou mooi zijn als ik dan via vertrekhal 3 richting security kan![]()
Omdat ze grootaandeelhouder is en direct het bestuur kan ontslaan en een ava houden ?quote:Op woensdag 22 juni 2022 16:05 schreef Piles het volgende:
Fragment niet gekeken, maar waarom vraag je iets aan MinFin over infrastructuur?
Kaag produceert alleen maar onzin, komt geen verstandig woord uit dit sujet, Harbers is zelfs nog ergerquote:Op woensdag 22 juni 2022 16:34 schreef recursief het volgende:
Er wordt nu net gedaan door @:ikweethetookniet alsof Kaag hele domme dingen zegt maar eigenlijk geeft ze het enige goede antwoord.
Wat heeft dat met die vraag te maken?quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Omdat ze grootaandeelhouder is en direct het bestuur kan ontslaan en een ava houden ?
En door wanbeleid de waarde van dit belang in rap tempo afneemt
De haat zit wel diep bij je he? Kaag zegt dat ze een infrastructuurvraag niet zelf kan beantwoorden maar aan de minister van infrastructuur zal doorspelen. Precies zoals het hoort.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Kaag produceert alleen maar onzin, komt geen verstandig woord uit dit sujet, Harbers is zelfs nog erger
Dit blijven zeggen maakt het niet opeens meer waar.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Kaag produceert alleen maar onzin, komt geen verstandig woord uit dit sujet, Harbers is zelfs nog erger
Dat kan dikke pech zijn ja. Benader het hotel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:41 schreef Enawh het volgende:
Heb mail ontvangen dat mijn vlucht is geannuleerd.
Na de zomer kan ik niet meer op reis vanwege werk dus omboeken gaat niet meer lukken, maar ik heb wel een losse hotelboeking gedaan zonder 'annuleringsverzekering'
Heb ik gewoon dikke pech en is het geld gewoon weg ?
Denk niet dat ik de enige ben die zo'n boeking heeft gedaan dus vroeg mij af wat nu mijn opties zijn..
Ja ik ga sowieso morgen hotel bellen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat kan dikke pech zijn ja. Benader het hotel zou ik zeggen.
Heb het 2 jaar terug meegemaakt met een negatief reisadvies en een losse Airbnb. Dat was 2.000 euro pleite omdat de verhuurder 0,0 coulance kende.
Balen, zeg!quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:41 schreef Enawh het volgende:
Heb mail ontvangen dat mijn vlucht is geannuleerd.
Na de zomer kan ik niet meer op reis vanwege werk dus omboeken gaat niet meer lukken, maar ik heb wel een losse hotelboeking gedaan zonder 'annuleringsverzekering'
Heb ik gewoon dikke pech en is het geld gewoon weg ?
Denk niet dat ik de enige ben die zo'n boeking heeft gedaan dus vroeg mij af wat nu mijn opties zijn..
Dat klopt precies de tactiek die Kaag ook volgt, net zo lang herhalen totdat iedereen erin traptquote:Op woensdag 22 juni 2022 21:43 schreef EinarBoe het volgende:
Dit blijven zeggen maakt het niet opeens meer waar.
Nouquote:Op woensdag 22 juni 2022 21:41 schreef Enawh het volgende:
Heb mail ontvangen dat mijn vlucht is geannuleerd.
Na de zomer kan ik niet meer op reis vanwege werk dus omboeken gaat niet meer lukken, maar ik heb wel een losse hotelboeking gedaan zonder 'annuleringsverzekering'
Heb ik gewoon dikke pech en is het geld gewoon weg ?
Denk niet dat ik de enige ben die zo'n boeking heeft gedaan dus vroeg mij af wat nu mijn opties zijn..
Valencia.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:00 schreef arvensis het volgende:
[..]
Balen, zeg!
Mag ik vragen waar je vlucht heen ging? Mag ook in DM.
Zou er mee oppassen. Alleen Transavia heeft tot nu toe gecanceld. De rest is nog aan zet. KLM heeft volgens mij geen stop op boekingen, in ieder geval niet na hun vorige stop op 26 mei.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:15 schreef Enawh het volgende:
[..]
Valencia.
Eind Juli.. Transavia
Rare is.. kan nu wel een vlucht boeken met klm naar Valencia met zelfde datum's alleen is het 200 euro duurder.
Neem aan dat die vlucht wel doorgaat anders zouden ze het niet gaan aanbieden.
Denk dat ik nu snel ga boeken
Maar dan nog zouden ze toch niet meer vluchten gaan aanbieden ?quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zou er mee oppassen. Alleen Transavia heeft tot nu toe gecanceld. De rest is nog aan zet. KLM heeft volgens mij geen stop op boekingen, in ieder geval niet na hun vorige stop op 26 mei.
Nee joh waarom wachten? Ben je mal?quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:50 schreef Enawh het volgende:
[..]
Maar dan nog zouden ze toch niet meer vluchten gaan aanbieden ?
Wacht wel nog ff af dan
Bij de 1e annulering werd er gezegd dat het binnen 2 weken weer op je rekening staat, maar het is ook niet zo dat ik elke vlucht ga boeken totdat er echt 1 doorgaatquote:Op woensdag 22 juni 2022 23:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee joh waarom wachten? Ben je mal?
Als ze annuleren krijg je toch geld terug? Beter kan je dan nu wel boeken als je snel bent.
Heb je ook gekeken bij andere luchthavens? Of in België of Duitsland? Misschien de moeite waard.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:15 schreef Enawh het volgende:
[..]
Valencia.
Eind Juli.. Transavia
Rare is.. kan nu wel een vlucht boeken met klm naar Valencia met zelfde datum's alleen is het 200 euro duurder.
Neem aan dat die vlucht wel doorgaat anders zouden ze het niet gaan aanbieden.
Denk dat ik nu snel ga boeken
Met de bus/trein/auto of een andere luchthaven.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:41 schreef Enawh het volgende:
Heb mail ontvangen dat mijn vlucht is geannuleerd.
Na de zomer kan ik niet meer op reis vanwege werk dus omboeken gaat niet meer lukken, maar ik heb wel een losse hotelboeking gedaan zonder 'annuleringsverzekering'
Heb ik gewoon dikke pech en is het geld gewoon weg ?
Denk niet dat ik de enige ben die zo'n boeking heeft gedaan dus vroeg mij af wat nu mijn opties zijn..
Verbaasde me dat er nog maatschappijen zijn waar je echte maaltijden en echt bestek krijgt (ja van metaal). Bij KLM hoef je daar niet voor te wezen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:44 schreef Selenophilia het volgende:
Ik wil gewoon mijn droge witte bolletje met mijn kleine lurpak roomboter eten tijdens mijn vlucht
Dit dus. Als je wacht weet je tenminste zeker dat je geen vlucht meer hebt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee joh waarom wachten? Ben je mal?
Als ze annuleren krijg je toch geld terug? Beter kan je dan nu wel boeken als je snel bent.
Moet ie wel uberhaupt op komen dagen. Paar keer gehad dat flixbus gewoon niet kwam. Zit ook een bepaald type mens in waar je liever niet mee reist als het niet hoeftquote:Op donderdag 23 juni 2022 07:19 schreef Rene het volgende:
Tis 28u, maar met de Flixbus kan je ook naar Valencia.
Onzin trouwens dit.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
En we worden weer voorgelogen![]()
Daar zullen ze ongetwijfeld naar hebben gekeken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 06:35 schreef Fer het volgende:
Zou Transavia soms ook vluchten hebben gecanceld die te goedkoop waren en nu voor een hoger tarief opnieuw aanbieden? Ik bedoel, dat schrappen moet wel financieel gecompenseerd worden.
Eigenlijk is de oplossing wel simpel ja. Gewoon alle tokkievluchten naar spanje en griekenland annuleren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 07:19 schreef Rene het volgende:
Tis 28u, maar met de Flixbus kan je ook naar Valencia.
aLlE ToKkIeVlUcHtEn. Altijd dat gezeik van mensen naar mensen toe die op vakantie gaan naar Spanje.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Eigenlijk is de oplossing wel simpel ja. Gewoon alle tokkievluchten naar spanje en griekenland annuleren.
Je kunt dan beter de terugvluchten schrappen dan zijn we er van afquote:Op donderdag 23 juni 2022 09:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Eigenlijk is de oplossing wel simpel ja. Gewoon alle tokkievluchten naar spanje en griekenland annuleren.
Zou ik ook niet doen als je Wimlex al kan vragen zn kist te gebruiken voor een vluchtje Luxemburg...quote:
Ik neem aan dat als Transavia mijn vlucht heeft geannuleerd dat ze dan geen nieuwe vluchten aannemen/aanbieden ?quote:Op donderdag 23 juni 2022 07:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit dus. Als je wacht weet je tenminste zeker dat je geen vlucht meer hebt.
Shit, het is besmettelijk!quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schiphol-dusseldorfquote:Parkeerticket
Ook het parkeerticket op Schiphol moet de familie nog wel afrekenen. Via de klantenservice van de luchthaven vroegen ze om coulance, maar die krijgen ze niet. Onbegrijpelijk, vindt vader Benjamin van den Hout. "Schandalig dat je vanuit Schiphol zegt, we knallen de deur dicht, maar het parkeerticket moet je nog aftikken."
Dus ze worden verplicht te betalen voor lang parkeren terwijl de vlucht wordt geannuleerd en ze die parkeerplek niet gaan gebruiken?quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schiphol-dusseldorf
Zo rolt Schiphol. Wel geld innen voor een nutteloze parkeerplek terwijl ze zelf die nutteloosheid creëren.
Schiphol verdient jaarlijks het meeste aan parkeergeld (Schiphol Parking), verhuur van gebouwen/kantoren & uitbaters van de winkels/horeca (Schiphol Real Estate) en daarna pas de leges van de vliegmaatschappijen (Schiphol Group).quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schiphol-dusseldorf
Zo rolt Schiphol. Wel geld innen voor een nutteloze parkeerplek terwijl ze zelf die nutteloosheid creëren.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schiphol-dusseldorf
Zo rolt Schiphol. Wel geld innen voor een nutteloze parkeerplek terwijl ze zelf die nutteloosheid creëren.
Ze geven hun gedupeerde klanten graag nog een trap na, blijkbaar.quote:
Nou, meteen antwoord op m’n vraag.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schiphol-dusseldorf
Zo rolt Schiphol. Wel geld innen voor een nutteloze parkeerplek terwijl ze zelf die nutteloosheid creëren.
En KLM volgens mij.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:45 schreef Selenophilia het volgende:
Is het alleen transavia die tot nu toe vluchten heeft geannuleerd?
Dat zijn dus Nederlandse luchtvaartmaatschappijen. Vraag mij af of buitenlandse maatschappijen geannuleerd gaan worden.quote:
Dan heeft Peter Gillis nu een mega probleemquote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Mensen die per se een keer per jaar met het vliegtuig naar Spanje moeten neem ik niet serieus.
En dan die plek zeker gewoon nog een keer verkopen (als het vol is).quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus ze worden verplicht te betalen voor lang parkeren terwijl de vlucht wordt geannuleerd en ze die parkeerplek niet gaan gebruiken?
Dat is wel next level klantje pesten.
Ik zou het niet erg vinden als dat soort gestunt verleden tijd zou zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:56 schreef myShizzle het volgende:
Gisteren een retourticket Eindhoven-Wenen gekocht voor 18 euro, incl handbagage.
Kwam er daarna pas achter dat het voor 3 weken was, misschien wat te lang voor spontaan stedentripje. Dus zojuist voor een week na aankomst nog een 'stel-dat-het-tegenvalt--terugvlucht' geboekt: ZEVEN EUROOTJES.
ZE-VEN euro, met vliegtuig van Wenen naar Eindje. Koekoek.
KLM nog niet toch ?quote:
Ik hoor dit vaker van mensen. Maar ik ben het nog nooit tegengekomenquote:Op donderdag 23 juni 2022 14:56 schreef myShizzle het volgende:
Gisteren een retourticket Eindhoven-Wenen gekocht voor 18 euro, incl handbagage.
Kwam er daarna pas achter dat het voor 3 weken was, misschien wat te lang voor spontaan stedentripje. Dus zojuist voor een week na aankomst nog een 'stel-dat-het-tegenvalt--terugvlucht' geboekt: ZEVEN EUROOTJES.
ZE-VEN euro, met vliegtuig van Wenen naar Eindje. Koekoek.
Kiwi.com. Paar maanden vtv boeken en je bent spekkoper.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:56 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker van mensen. Maar ik ben het nog nooit tegengekomen
Hij heeft wel meer problemen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan heeft Peter Gillis nu een mega probleem
Als je nog moet boeken boek dan voor de zekerheid via andere vliegvelden.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:49 schreef Enawh het volgende:
[..]
KLM nog niet toch ?
Maar je kan nog steeds vluchten boeken via KLM. Neem aan dat nieuwe vluchten niet wordt geannuleerd..
ja! haha, ga maar lopenquote:Op donderdag 23 juni 2022 09:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je kunt dan beter de terugvluchten schrappen dan zijn we er van af
Dat blijft belachelijk natuurlijk... Al ben ik Hollands genoeg om te zeggen: graaien maar!quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:56 schreef myShizzle het volgende:
Gisteren een retourticket Eindhoven-Wenen gekocht voor 18 euro, incl handbagage.
Kwam er daarna pas achter dat het voor 3 weken was, misschien wat te lang voor spontaan stedentripje. Dus zojuist voor een week na aankomst nog een 'stel-dat-het-tegenvalt--terugvlucht' geboekt: ZEVEN EUROOTJES.
ZE-VEN euro, met vliegtuig van Wenen naar Eindje. Koekoek.
Want? Als je geld te veel hebt heeft Danny vast nog een mooie bestedingquote:Op donderdag 23 juni 2022 16:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als dat soort gestunt verleden tijd zou zijn.
Tanken is duur, is niet per se goed voor de wereld.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:58 schreef Rode_Wijn het volgende:
Apart sentiment dat bepaalde dingen duur 'moeten' zijn
Laten we die discussie maar niet voeren. Als je meteen met zo een vals argument komt heeft dat geen enkele zin.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Want? Als je geld te veel hebt heeft Danny vast nog een mooie besteding
Welk vals argument?quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Laten we die discussie maar niet voeren. Als je meteen met zo een vals argument komt heeft dat geen enkele zin.
Plastic is geen mooi voorbeeld want ook retegoedkoop.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:14 schreef Rene het volgende:
[..]
Tanken is duur, is niet per se goed voor de wereld.
Gas/licht is duur, de vervuilende manier van produceren is niet goed voor de wereld.
Plastic moet gerecycled worden want de zee ligt vol.
Verwijderingsbijdrage op electronica.
Heffing voor afval bij de weg zetten (of per kilo zelfs)
Ondertussen in de kerozinebak naar Wenen. Voor 9(!) euro.
Ik vind dat zaken in verhouding moeten staan. Niet per se dat het duur moet zijn. Maar de verhouding is nu zoek, pleite.
Marktwerking terwijl overheden op elke ander brandstof accijnzen heffen behalve kerosine . Dat heeft niets met marktwerking te maken maar alles mat protectie van vliegen ten opzicht van alle andere vervoer.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Plastic is geen mooi voorbeeld want ook retegoedkoop.
Die 9 euro is gewoon gevolg van marktwerking. Ze vullen het vliegtuig op om nog wat meer te vangen dan 0. Als je de plekken leeg laat vliegt de kerozinebak dus voor 0 euro naar Wenen.
Juist omdat de overheid niets doet, kun je uitgaan van marktwerking. Als de overheid 'de rest' wel belast is dit geen protectie van vliegen (men doet immers niets) maar hooguit ontmoediging van de andere opties. Hoewel dat het doel simpelweg niet is. Wel bijvoorbeeld het onderhoud en aanleg van een wegennetwerk. Heel wat anders dan protectionisme.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 06:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Marktwerking terwijl overheden op elke ander brandstof accijnzen heffen behalve kerosine . Dat heeft niets met marktwerking te maken maar alles mat protectie van vliegen ten opzicht van alle andere vervoer.
Komt wel eens voor, twee of drie stoeltjes, op een onmogelijk tijdstip, maar de meeste betalen gewoon een normale prijs. Je kan niet rendabel zijn met die prijzen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:56 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker van mensen. Maar ik ben het nog nooit tegengekomen
Geen argumenten hebben en vanuit emotie reageren zijn typische reacties vanuit de onderbuik.quote:
Flauwe reactie maar ben het er in dit geval volmondig mee eens. Gewoon de duim in de mond en dan een kant op pratenquote:
Kut! Waarom? Ik wil graag serieus genomen worden door jou!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Mensen die per se een keer per jaar met het vliegtuig naar Spanje moeten neem ik niet serieus.
Dat ik Danny maar geld moet geven.quote:
Als overheden wereldwijd op alle andere brandstoffen wel accijns heffen geeft dit ten opzichte van alle andere vervoerssoorten TOV vliegen een comparatief voordeel wat geen eerlijk speelveld op de hele vervoersmarkt creëert en dus gewoon niets meer met marktwerking te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Geen argumenten hebben en vanuit emotie reageren zijn typische reacties vanuit de onderbuik.
Leg mij als domoor maar eens uit hoe marktwerking in de weg wordt gezeten doordat de overheid er niets mee doet.
Het klimaat bedankt user @sjorsie1982quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kut! Waarom? Ik wil graag serieus genomen worden door jou!
Ik zal voortaan niet meer naar spanje vliegen, heb ik het dan goedgemaakt?
Welke 'werkelijke kosten'? Ryan air zou niet bestaan als de huidige prijzen de werkelijke kosten niet zou dekken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat ik Danny maar geld moet geven.
Ik vind het pervers om met een kerosineslurper voor een paar euro naar Wenen op en neer te vliegen. Als de ticketprijs meer relatie zou hebben met de werkelijke kosten zouden mensen sneller voor minder vervuilende alternatieven kiezen. En bij die alternatieven hoort ook dan maar geen weekendje Wenen.
Maar voor bijna geen geld een sloot fossiele brandstof er doorheen jassen omdat je zo lekker goedkoop een weekendje weg kan mag van mij inderdaad verdwijnen. Wat mij betreft komt er een hele forse milieuheffing bovenop dit soort opvultickets. En dan niet ¤24 maar een bedrag dat echt verschil maakt.
Ja dat argument herhaal je nu voor de zoveelste keer. En daarmee negeer je nog steeds dat ik die al met zeer steekhoudende argumenten succesvol heb weerlegd. Althans tot zo lang je daar niet iets zinnigs tegenover weet te zetten wat geen ad hominem is of een herhaling van zetten. Succesquote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als overheden wereldwijd op alle andere brandstoffen wel accijns heffen geeft dit ten opzichte van alle andere vervoerssoorten TOV vliegen een comparatief voordeel wat geen eerlijk speelveld op de hele vervoersmarkt creëert en dus gewoon niets meer met marktwerking te maken heeft.
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)t-nu-wel-werken.html?quote:Onderzoeksbureau CE Delft heeft in opdracht van Rijksoverheid verschillende varianten van zo'n maatregel doorberekend. Ook een variant van 7,45 euro per vliegticket zit daarbij. Dat levert de schatkist volgens de berekening ruim 200 miljoen euro op. Het onderzoeksbureau stelt dat het overgrote deel van de reizigers gewoon vanaf Nederlandse luchthavens blijft vliegen. Het aantal passagiers in Nederland zou met slechts een half procent dalen.
Ook luchtvaartexpert Floris de Haan van de Erasmus Universiteit denkt niet dat mensen massaal het vliegtuig links zullen laten liggen. "Als je beoogt om meer belastinginkomsten te genereren, dan heeft deze maatregel wel effect. Maar beoog je dat mensen minder gaan vliegen, dan zal dit een zeer beperkt effect hebben."
Vliegtuigen hoogstens minder vol
Een van de studenten van De Haan, Iris Schouten, heeft recent voor haar scriptie de prijselasticiteit van vliegtickets onderzocht. Daaruit blijkt dat de vraag naar tickets nauwelijks afneemt als de prijs iets hoger wordt. "Dat zie je bij de verhoging van autobrandstof ook. Als autorijden duurder wordt, gaan we nauwelijks minder rijden."
De Haan twijfelt dan ook of de belasting goed zal zijn voor het milieu. "Het eerste effect dat optreedt, als er al sprake is van een terugval in de vraag, is dat de bezettingsgraad van een vlucht zal dalen. Met andere woorden: vliegtuigen komen iets minder vol te zitten." Dat heeft maar een minimaal effect op het brandstofverbruik, zegt De Haan. "Dat wordt pas echt serieus als een maatschappij besluit om niet 3 maar 2 keer per dag te gaan vliegen. Dan heb je het over serieuze brandstofreductie. Of dat een intercontinentale maatschappij besluit om niet meer op Schiphol te vliegen, maar dat zal nu allemaal niet het geval zijn.
Hoeveel reisbureaus zijn er nou nog joh. Ik ken bijna geen enkele meer. Zowat iedereen boekt online.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:08 schreef quirina het volgende:
Reisbureaus willen personeel op Schiphol laten werken tijdens zomermaanden
Op nu.nl
Nou zien jullie het voor je? Karin van het reisburo die je koffer het vliegtuig inslingert?
Meid pas op je manicure 💅!
Besluit over Lelystad uitgesteld, mooi manquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mark Harbers over Schiphol en Lelystad Airport
Schiphol moet fors krimpen en het besluit over de opening van Lelystad Airport wordt nog eens twee jaar uitgesteld. Dat besloot het kabinet vandaag in de ministerraad. Minister van Infrastructuur en Waterstaat Mark Harbers legt vanavond uit waarom en wat de gevolgen zijn.
https://op1npo.nl/2022/06(...)en-lelystad-airport/
Dat wordt weer![]()
Omdat Ryanair er een pervers bedrijfsmodel op nahoudt. En het lijkt me sterk dat de kosten voor bijvoorbeeld compensatie van milieuschade hier gedekt worden met een ticket van ¤7.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:54 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Welke 'werkelijke kosten'? Ryan air zou niet bestaan als de huidige prijzen de werkelijke kosten niet zou dekken.
Die gaat niet meer open, want dat is een heel enge beslissing voor die lui in Den Haag. Je zou maar verantwoording moeten afleggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mark Harbers over Schiphol en Lelystad Airport
Schiphol moet fors krimpen en het besluit over de opening van Lelystad Airport wordt nog eens twee jaar uitgesteld. Dat besloot het kabinet vandaag in de ministerraad. Minister van Infrastructuur en Waterstaat Mark Harbers legt vanavond uit waarom en wat de gevolgen zijn.
https://op1npo.nl/2022/06(...)en-lelystad-airport/
Dat wordt weer![]()
Jij snapt er echt niets van.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:19 schreef Harmankardon het volgende:
Goed dat de overheid eens goede besluiten neemt waaronder afbouwen Schiphol. Geeft vertrouwen.
Schiphol mocht sowieso al niet groeien dus volgens mij weet je er niet zo gek veel vanaf.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 21:51 schreef bianconeri het volgende:
De gekkies gaan nog gelijk krijgen ook.
Kabinet gaat Schiphol echt kapot maken. 1 van de weinige dingen die Nederland groot maken wordt gesloopt.
Alleen om wat omwonenden, die er zelf kiezen daar te wonen, gaan klagen
Schiphol moet blijven groeien.
Valse vergelijking, niemand heeft het over kapot maken. KLM en Schiphol hebben los van de overheid heel helder aangetoond de huidige hoeveelheid vluchten niet aan te kunnen dus ik weet niet waar jij dat ‘top’ op baseert maar niet op de realiteit.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij snapt er echt niets van.
Wat is er goed aan 1 van de grootste dingen van NL kapot maken?
Terwijl alles en iedereen aan het doorgroeien is en dus daarmee qua economie alles van NL afpakt.
Je brengt Schiphol hiermee flink omlaag en die verliezen hun goede positie.
Iets unieks wat je in Nederland had, een top luchthaven.
Kansloze beslissing.
Misschien klinkt dit best stom, maar is nou mijn hele vlucht geannuleerd of alleen de heenvlucht met Transavia ?quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:41 schreef Enawh het volgende:
Heb mail ontvangen dat mijn vlucht is geannuleerd.
Na de zomer kan ik niet meer op reis vanwege werk dus omboeken gaat niet meer lukken, maar ik heb wel een losse hotelboeking gedaan zonder 'annuleringsverzekering'
Heb ik gewoon dikke pech en is het geld gewoon weg ?
Denk niet dat ik de enige ben die zo'n boeking heeft gedaan dus vroeg mij af wat nu mijn opties zijn..
Schiphol heeft aangetoond het wel aan te kunnen in een normale situatie, als je kijkt naar de vluchtbewegingen op Schiphol voor Corona dan lag dat makkelijk zonder enig probleem op 500.000quote:Op zaterdag 25 juni 2022 01:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Valse vergelijking, niemand heeft het over kapot maken. KLM en Schiphol hebben los van de overheid heel helder aangetoond de huidige hoeveelheid vluchten niet aan te kunnen dus ik weet niet waar jij dat ‘top’ op baseert maar niet op de realiteit.
Kun je overigens beter in het Travel subforum vragen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 01:39 schreef Enawh het volgende:
[..]
Misschien klinkt dit best stom, maar is nou mijn hele vlucht geannuleerd of alleen de heenvlucht met Transavia ?
Terug vlieg ik namelijk met KLM.
Collega van mijn vroeg het aan mij en nu zit ik echt dom te twijfelen
Reis is geboekt via een bekend website en daar kon ik vluchten met verschillende maatschappijen.
Dit is echt genieten. Ik heb mijn popcorn er al bij.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:41 schreef Adrie072 het volgende:
Ondertussen in...
https://www.thesun.co.uk/(...)andoned-miss-flight/
https://www.thesun.co.uk/(...)ort-workers-bristol/
Lekker op vakantie!
In 2018, 2019, 2020 in top vijftien dan beste luchthavens ter wereld. Valt niet onder top?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 01:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Valse vergelijking, niemand heeft het over kapot maken. KLM en Schiphol hebben los van de overheid heel helder aangetoond de huidige hoeveelheid vluchten niet aan te kunnen dus ik weet niet waar jij dat ‘top’ op baseert maar niet op de realiteit.
Plus Düsseldorf. Het aantal uitwijk mogelijkheden wordt steeds minder. Bonn-Keulen schijnt niet veel beter te zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is echt genieten. Ik heb mijn popcorn er al bij.
Eindhoven scheen vandaag ook te genieten
Dat was toen, dit is nu.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In 2018, 2019, 2020 in top vijftien dan beste luchthavens ter wereld. Valt niet onder top?
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)t-nu-wel-werken.html?
Uit 2018 en het is daarvoor ook al onderzocht. Plus de vliegtaks uit 2008 werkte amper omdat mensen dan gewoon ergens anders een goedkope vlucht boeken.
Je zou het Europees moeten aanpakken maar dan nog is het effect van duurdere tickets waarschijnlijk miniem
meest recente lijstje, 2021 (vorig jaar) schiphol nr 12. Jij blijft inderdaad wel bij realiteitquote:
Dat.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.
quote:Op zondag 26 juni 2022 09:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat.
Al die onnozele stedentripjes van 4 dagen…
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.
Hoezo? Niet reizen is toch ook een alternatief?quote:Op zondag 26 juni 2022 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.
Er is gewoon geen goed alternative voor het vliegtuig op het moment. Ja, ik weet mensen zeggen graag trein trein. Das gewoon te duur, te langzaam en niet flexibel. Misschien zal het wel werken voor citytrips, maar moet wel de prijs naar beneden. Wat niet gaat gebeuren met de NS wat al graag een "grenstax" gebruikt.
Idd, lekker alleen voor de elite. Zoals heel veel dingen op dit moment...quote:Op zondag 26 juni 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
Geluk en plezier moet vooral duur en kapot.
Wat een hoop verzinsels man. Er is echt niemand die dat zegt of suggereert.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
Geluk en plezier moet vooral duur worden of kapot gaan. Dat is de teneur in dit topic.
Gewoon allemaal fulltime werken, Unilever en Shell in de lucht (hihi) houden. In een veredeld tentje aan de kust voor 200 per nacht, 14 dagen en wonen in een tinyhouse veredelde zeecontainer waarbij je een max m2 per persoon krijgt anders moeten er verplicht een asielzoeker bij.
Het gesprek gaat ongeveer zo:quote:Op zondag 26 juni 2022 10:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een hoop verzinsels man. Er is echt niemand die dat zegt of suggereert.
Nee zo gaat het niet.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:18 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het gesprek gaat ongeveer zo:
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- waarom dan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- wat is daar erg aan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...quote:Op zondag 26 juni 2022 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.
Er is gewoon geen goed alternative voor het vliegtuig op het moment. Ja, ik weet mensen zeggen graag trein trein. Das gewoon te duur, te langzaam en niet flexibel. Misschien zal het wel werken voor citytrips, maar moet wel de prijs naar beneden. Wat niet gaat gebeuren met de NS wat al graag een "grenstax" gebruikt.
Belachelijk toch dat je treinen niet gewoon op 1 site kan boeken. Als je op ns internationaal wil boeken wordt je compleet opgelicht dus moet je allemaal via andere losse sites gaan boeken. Voor meeste mensen veels te ingewikkeld.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:49 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...
Stedentrips met de trein gaan dus prima als de opties Brussel, Londen, Parijs zijn. Voor de rest is het ruk.
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossenquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossen
Als monopolist genaamd Schiphol hoeft deze organisatie zich weinig aan te trekken van de race naar de bodem mentaliteit. Maar omdat het neoliberale dogma van kostenreductie door de managers klasse als enigste mogelijkheid gezien wordt doet men niets.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
Daar moet dan wel een taskforce met programmadirecteur voor komen, en een ingewikkeld systeem om het te administreren. Blijft er aan het einde precies 0 overquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Dat sowieso natuurlijkquote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
De tering wat een bloedbad. Ik heb echt geen zin om te reizen via Schiphol.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Talloze bagage kwijt door chaos op Schiphol: 'Neem maar een mooie koffer mee'![]()
![]()
![]()
De chaos op Schiphol is compleet: in de bagagehal liggen al lange tijd talloze koffers verspreid. Ook stapels buggy's en kinderwagens staan onbeheerd. Veel reizigers zullen hun bagage voorlopig niet meer terugzien, is de vrees.
Sommige koffers hebben labels van begin juni, dus die liggen al dik drie weken onbeheerd in de hal.
Michelle Renes kwam vrijdagnacht terug van een vakantie op Gran Canaria. Ze wacht op haar bagage, maar ook die komt niet. Informatie kan ze niet krijgen, en als ze uiteindelijk iemand spreekt van de douane zegt deze doodleuk: "Kies een mooie koffer uit en neem maar mee." Ondertussen zit Michelle thuis zonder bagage en is geëmotioneerd. "Ik ben bang dat ik mijn bagage niet meer terug zie."
Onbeheerde koffers
Op sociale media staan meerdere reacties van gedupeerde reizigers. Op filmpjes is te zien hoe tientallen koffers onbeheerd liggen te wachten om weggehaald te worden.
Normaal gesproken regelt de bagage-afhandelaar van de luchtvaartmaatschappij dat. Mocht er een probleem zijn, dan wordt de bagage later naar de eigenaar opgestuurd. Maar daar lijkt het nu totaal niet op. Iedereen kan zomaar een koffer meenemen, niemand die erop let.
Ook Niels Hoekzema uit zijn ongenoegen. "Overal koffers. Bij elke paal en hoek. Ze hebben stellingen staan met koffers erin. De informatie op borden klopt totaal niet, alle vluchten zitten door elkaar. Wij kwamen van Cyprus, maar onze koffers vonden we uren later tussen de bagage van een vlucht uit Griekenland."
Niels had geduld en daarmee ook geluk: zijn dochtertje van drie zag haar roze koffertje met bloemetjes ergens liggen, waardoor Niels ook zijn koffer terug vond.
Geen antwoord
Michelle daarentegen heeft minder geluk. "Onze koffers kwamen niet. Na lang wachten stopte de bagageband, toen dacht ik, ik moet melding maken. Maar er was niemand. Toen hebben we het aan de douane gevraagd. Die zei: 'vergeet het maar, er is niemand.' Er lagen allemaal koffers opgestapeld overal. Alsof je in een derdewereldland bent."
Ze gaat zonder haar spullen naar huis en belt met haar reisorganisatie, die verwijst haar door naar Schiphol. Maar de luchthaven wijst weer met de vinger naar de bagage-afhandelaars. Ze hoort van iedereen dat ze er niets aan kunnen doen. "Maar wie kan er echt niets aan doen? Juist, wij, de passagiers! Regel het gewoon", zegt ze gefrustreerd.
De luchthaven zegt in een reactie dat ook bij de bagage-afhandelaren veel personeelstekorten zijn. "Een kleine verstoring in het vluchtschema in combinatie met de huidige personeelstekorten, kan zorgen voor achtergebleven bagage. Luchtvaartmaatschappijen doen hun best om die koffers zo snel mogelijk weer bij de passagier te krijgen", aldus Schiphol.
https://www.hartvannederl(...)een-mooie-koffer-mee
En Dick Benschop duikt weer eens weg![]()
Dat komt door visieloos bezuinigen en dat wreekt zich nu in elke sector.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossen
Het is werkelijk absurd hoe het ze overkwam, overkomt en blijft overkomen![]()
Ik mag zondag weer in de rij gaan staan, kijk er nu al naar uit![]()
Twee weken terug vlucht gemist en bagage pas twee dagen later gekregen
Faalhazen
Wat dat betreft snap ik echt niet waarom we vanuit Utrecht en Eindhoven/Venlo geen HSL hebben naar Duitsland.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:49 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...
Stedentrips met de trein gaan dus prima als de opties Brussel, Londen, Parijs zijn. Voor de rest is het ruk.
Utrecht-Eindhoven heeft wel veel last van verzakking. Daar rijden ze nu 6x per uur met de Intercity overheen en volgens mij is dat al het maximale wat de bodem momenteel aan kan daar. Als je nog harder eroverheen gaat rijden moet er ook meer tijd zijn voor de grond om terug te veren en dan lever je in in de frequentie.quote:Op maandag 27 juni 2022 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik echt niet waarom we vanuit Utrecht en Eindhoven/Venlo geen HSL hebben naar Duitsland.
Het is echt allemaal tergend langzaam met 5x overstappen. Parijs en Londen daarentegen vlieg ik niet meer omdat de trein veel fijner en sneller is.
Nee ik doel een nieuwe HSL lijn van Utrecht richting Berlijn (of misschien beter Hamburg) en aansluiten op het Duitse HSL netwerk.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Utrecht-Eindhoven heeft wel veel last van verzakking. Daar rijden ze nu 6x per uur met de Intercity overheen en volgens mij is dat al het maximale wat de bodem momenteel aan kan daar. Als je nog harder eroverheen gaat rijden moet er ook meer tijd zijn voor de grond om terug te veren en dan lever je in in de frequentie.
Ik denk dat nachttreinen met een straal van Utrecht tot Praag wel een redelijk alternatief moeten zijn voor de niet-zakelijke reiziger. Slapen moet een mens toch, als je om 8 uur 's avonds in een trein kan stappen en om 8 uur 's ochtends in een stad aan kan komen, dan heb je het qua reistijd goed voor elkaar.
Concurreren met vliegtuigen voor zakelijke reizen kost wel een enorme investering in de infrastructuur omdat je dan veel hogere snelheden moet halen om die slag ook maar een beetje aan te kunnen.
Er ligt al 10 jaar een mini-spoorlijn bij Weert klaar om aangesloten te worden op het Belgische spoor, maar zoals werkelijk alles waar trein en politiek samen komen, gaat dat er voorlopig niet van komen.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik doel een nieuwe HSL lijn van Utrecht richting Berlijn en aansluiten op het Duitse HSL netwerk.
En vanuit EHV/Venlo een HSL richting Dusseldorf en daar aansluiten op het Duitse HSL netwerk.
En dan een tweede normale verbinding Belgie in vanuit EHV.
Ja maar ik snap echt het waarom niet. Net zoals de het Duitse deel van de Betuweroute waar we al 20 jaar op wachten. Het lijkt mij handig om van EHV een tweede Utrecht te maken met de internationale verbindingen naar Belgie en Duitsland. Het is ook de regio waar het geld verdiend wordt.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er ligt al 10 jaar een mini-spoorlijn bij Weert klaar om aangesloten te worden op het Belgische spoor, maar zoals werkelijk alles waar trein en politiek samen komen, gaat dat er voorlopig niet van komen.
Je zou denken: bouw inderdaad gewoon eens wat spoorlijnen, dan kunnen we de komende 50 jaar nog wel kijken welke rijschema's daar uiteindelijk het effectiefst op zijn.
Maar nee, het is alleen maar rapporten rapporten rapporten. Allerlei parasieten die proberen er een slaatje uit te slaan door hun techniek of producten op te dringen bij de aanleg en exploitatie, wat de prijs opdrijft, allerlei lokale politici die dwars willen liggen tenzij hun plaats twee extra stops krijgt.
Ik heb weinig vertrouwen in plannen voor nieuwe spoorlijnen eerlijk gezegdik vind het leuk om erover na te denken, maar ik verwacht niet dat ze ooit aangelegd gaan worden
700 vluchten geannuleerd in de VS vandaag. En dat is al wekenlang dagelijkse koek, tijdens Memorial Day weekend waren het er 2500. American Airlines bijvoorbeeld schrapt 4 steden van hun routes omdat ze niet genoeg personeel hebben.quote:Op maandag 27 juni 2022 18:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het is niet alleen Schiphol, lees ook over Dublin, Heathrow, Düsseldorf, Brussel, en veel meer.
Overal hetzelfde beeld, bergen koffers, lange lange rijen bij gebrek aan security personeel.
Tjaquote:Op maandag 27 juni 2022 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
700 vluchten geannuleerd in de VS vandaag. En dat is al wekenlang dagelijkse koek, tijdens Memorial Day weekend waren het er 2500. American Airlines bijvoorbeeld schrapt 4 steden van hun routes omdat ze niet genoeg personeel hebben.
Ook daar is de reden personeels tekorten.
Groot complot van Schwab en coquote:
Ook bij callcenters is de concurrentie moordend ja.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Oh en je kan tui tegenwoordig doordeweeks alleen maar tot 18:00 bellen.
Ze zijn sowieso niet te bereiken en als je belt wordt de verbinding verbroken of je zit heel lang in de wacht.
Service hè 👌
Ik ben dol op Tui. En als ik in de wacht sta dan ga ik gewoon porno kijken.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Oh en je kan tui tegenwoordig doordeweeks alleen maar tot 18:00 bellen.
Ze zijn sowieso niet te bereiken en als je belt wordt de verbinding verbroken of je zit heel lang in de wacht.
Service hè 👌
Prachtig, goedkoop is duurkoop dat blijkt maar weer.quote:
Van alle complotten is de Great Reset wel echt de gaarste, en meest lame. Dan toch liever reptillians ofzo. Teringjantje.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Groot complot van Schwab en co. Goedkope werknemers zijn met bakken geloosd omdat er geen vluchten waren. In die 2 jaar (is lang) heeft dat ex-personeel ander werk gevonden dat beter betaald en betere werkomstandigheden biedt.
Niks van te voren uitgedacht, eerder helemaal niet nagedacht.
Italie heeft, voor de verandering, als een van de weinige landen nu eens geen problemen op dit vlak. Griekenland overigens ook nietquote:Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef Rene het volgende:
Rome had ik vorige week woensdag 3 minuten wachttijd. Op Fiumincino (of hoe heet dat ding)
Al heb ik dat gevoel met de meeste "crisissen" momenteel. Vaak zijn het echt gigantische fuckups waarbij alles door "managers" vooruit geschoven word zonder de echte issues echt op te lossen.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Groot complot van Schwab en co. Goedkope werknemers zijn met bakken geloosd omdat er geen vluchten waren. In die 2 jaar (is lang) heeft dat ex-personeel ander werk gevonden dat beter betaald en betere werkomstandigheden biedt.
Niks van te voren uitgedacht, eerder helemaal niet nagedacht.
Zijn ook geen hubs natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juni 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Italie heeft, voor de verandering, als een van de weinige landen nu eens geen problemen op dit vlak. Griekenland overigens ook niet
Dat zal best meespelen, ja.quote:
Ik rijd sowieso naar Duitsland als ik wil vliegenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 01:35 schreef TitanicLover het volgende:
Al is het in zomer zo druk is bij Schiphol dan ga je toch via Eindhoven of RotterdamDenHaag of Maastricht of via België 🇧🇪 Duitsland 🇩🇪
Het ergste is dat die rijken steeds rijker worden maar armen armer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 02:10 schreef BasEnAad het volgende:
Wel humor, de grenzen van de kunstmatige economische groei zijn wel bereikt nu. Hoeveel werknemers moet je nog uitknijpen, hoeveel goedkope arbeidskrachten moet je nog importeren, hoeveel geld wil je nog printen?
Zo na corona wordt het wel pijnlijk duidelijk, het geld begint weer rond te gaan en opeens is overal een gebrek aan, behalve aan miljardairs en gefêteerde aandeelhouders. Gaaf land! 'We' hebben niet op de pof geleefd, het grootkapitaal heeft alles leeggetrokken. Het geld is er wel, maar is opgepot bij de rijken. De lasten zijn voor de maatschappij, de winst voor de aandeelhouder. Hadden we maar een kabinet met een visie.
Ja dat is inherent aan dit economische systeem.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 02:12 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Het ergste is dat die rijken steeds rijker worden maar armen armer.
Onderbouw dat eens?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 02:12 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Het ergste is dat die rijken steeds rijker worden maar armen armer.
Is duidelijk en het heeft geen onderbouwing nodig.quote:
Nee? Volgens mij praat iedereen dat altijd na maar weten de meeste helemaal niet hoe dat zit. Vandaar, onderbouw het eens, en dan lange termijn, zodat conjuncturele invloed wordt gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 07:12 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Is duidelijk en het heeft geen onderbouwing nodig.
Of ben je zelf multimiljonair.
Daar heb je een puntje erbij gekregen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 07:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee? Volgens mij praat iedereen dat altijd na maar weten de meeste helemaal niet hoe dat zit. Vandaar, onderbouw het eens, en dan lange termijn, zodat conjuncturele invloed wordt gecorrigeerd.
Oh zag bij die twitterberichten van wel. Herkende de douaneplek in ieder geval.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Italie heeft, voor de verandering, als een van de weinige landen nu eens geen problemen op dit vlak. Griekenland overigens ook niet
Privatizing profits and socializing losses is wel iets wat hoogtij viert op het moment inderdaad. Corona heeft dat nog eens flink versterkt met die absurde financiële noodregelingenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 02:10 schreef BasEnAad het volgende:
Wel humor, de grenzen van de kunstmatige economische groei zijn wel bereikt nu. Hoeveel werknemers moet je nog uitknijpen, hoeveel goedkope arbeidskrachten moet je nog importeren, hoeveel geld wil je nog printen?
Zo na corona wordt het wel pijnlijk duidelijk, het geld begint weer rond te gaan en opeens is overal een gebrek aan, behalve aan miljardairs en gefêteerde aandeelhouders. Gaaf land! 'We' hebben niet op de pof geleefd, het grootkapitaal heeft alles leeggetrokken. Het geld is er wel, maar is opgepot bij de rijken. De lasten zijn voor de maatschappij, de winst voor de aandeelhouder. Hadden we maar een kabinet met een visie.
But communismz bad hurr durrquote:Op dinsdag 28 juni 2022 02:10 schreef BasEnAad het volgende:
Wel humor, de grenzen van de kunstmatige economische groei zijn wel bereikt nu. Hoeveel werknemers moet je nog uitknijpen, hoeveel goedkope arbeidskrachten moet je nog importeren, hoeveel geld wil je nog printen?
Zo na corona wordt het wel pijnlijk duidelijk, het geld begint weer rond te gaan en opeens is overal een gebrek aan, behalve aan miljardairs en gefêteerde aandeelhouders. Gaaf land! 'We' hebben niet op de pof geleefd, het grootkapitaal heeft alles leeggetrokken. Het geld is er wel, maar is opgepot bij de rijken. De lasten zijn voor de maatschappij, de winst voor de aandeelhouder. Hadden we maar een kabinet met een visie.
Eerste piek is om 7:00, dat komt wel goed hoor. Ik vlieg 7/7 om 7:00, en ik denk dat het ook wel goed komt als ik er 3:30 sta. Een dag later begint de zomerchaos, dus net op tijdquote:Op dinsdag 28 juni 2022 09:40 schreef KawaZ het volgende:
Mijn vlucht is wel op een dinsdag om 06:25, wellicht dat dit nog iets scheelt
Idd Achternaam en telefoonnummer erop zetten. Heeft mij al een keer gered toen andere hotelgasten mijn koffer naar het vliegveld hadden meegenomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Veel reiziger tip
Zet aan de buitenkant van je koffer op een label, het adres van waar de koffer naar toe kan, bv je werk, mocht je hem kwijt raken. Niet je huisadres, das te gemakkelijk voor inbrekers.
Mail adres, telefoon nummer
Hotel is ook slim op de heenweg.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Idd Achternaam en telefoonnummer erop zetten. Heeft mij al een keer gered toen andere hotelgasten mijn koffer naar het vliegveld hadden meegenomen.
Das idd een goed idee, een reden om er een paar te kopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
En een tracker erin, zoals bijvoorbeeld een AirTag.
Naam en adres van Dick Benschop erop zettenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Idd Achternaam en telefoonnummer erop zetten. Heeft mij al een keer gered toen andere hotelgasten mijn koffer naar het vliegveld hadden meegenomen.
Haha dit antwoordquote:Op dinsdag 28 juni 2022 07:12 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Is duidelijk en het heeft geen onderbouwing nodig.
Of ben je zelf multimiljonair.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hotel is ook slim op de heenweg.
Ik gebruik altijd een zeer opvallende sporttas btw, die neemt niemand per vergissing mee omdat ie op hun koffer/tas lijkt. Verstandig je bagage zeer individueel te maken, of dat nu met Hello Kitty stickers of een Zuurstokroze band erom is. Moet van een afstand duidelijk zijn, daar gaat mijn koffer/tas
Niet gewoon 2 van deze koffers hebbenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hotel is ook slim op de heenweg.
Ik gebruik altijd een zeer opvallende sporttas btw, die neemt niemand per vergissing mee omdat ie op hun koffer/tas lijkt. Verstandig je bagage zeer individueel te maken, of dat nu met Hello Kitty stickers of een Zuurstokroze band erom is. Moet van een afstand duidelijk zijn, daar gaat mijn koffer/tas
Autoquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:15 schreef hollandia02 het volgende:
Iets bekend over welke vluchten wel en niet doorgaan?
Ik vlieg 13 juli rond half 9 sochtends vanaf Amsterdam naar Bergen (Noorwegen) met een Cityhopper. Wat zijn mij kansen??
100% dat je helemaal gek wordt en grote spijt krijgtquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:15 schreef hollandia02 het volgende:
Iets bekend over welke vluchten wel en niet doorgaan?
Ik vlieg 13 juli rond half 9 sochtends vanaf Amsterdam naar Bergen (Noorwegen) met een Cityhopper. Wat zijn mij kansen??