Dan heeft Peter Gillis nu een mega probleemquote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Mensen die per se een keer per jaar met het vliegtuig naar Spanje moeten neem ik niet serieus.
En dan die plek zeker gewoon nog een keer verkopen (als het vol is).quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus ze worden verplicht te betalen voor lang parkeren terwijl de vlucht wordt geannuleerd en ze die parkeerplek niet gaan gebruiken?
Dat is wel next level klantje pesten.
Ik zou het niet erg vinden als dat soort gestunt verleden tijd zou zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:56 schreef myShizzle het volgende:
Gisteren een retourticket Eindhoven-Wenen gekocht voor 18 euro, incl handbagage.
Kwam er daarna pas achter dat het voor 3 weken was, misschien wat te lang voor spontaan stedentripje. Dus zojuist voor een week na aankomst nog een 'stel-dat-het-tegenvalt--terugvlucht' geboekt: ZEVEN EUROOTJES.
ZE-VEN euro, met vliegtuig van Wenen naar Eindje. Koekoek.
KLM nog niet toch ?quote:
Ik hoor dit vaker van mensen. Maar ik ben het nog nooit tegengekomenquote:Op donderdag 23 juni 2022 14:56 schreef myShizzle het volgende:
Gisteren een retourticket Eindhoven-Wenen gekocht voor 18 euro, incl handbagage.
Kwam er daarna pas achter dat het voor 3 weken was, misschien wat te lang voor spontaan stedentripje. Dus zojuist voor een week na aankomst nog een 'stel-dat-het-tegenvalt--terugvlucht' geboekt: ZEVEN EUROOTJES.
ZE-VEN euro, met vliegtuig van Wenen naar Eindje. Koekoek.
Kiwi.com. Paar maanden vtv boeken en je bent spekkoper.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:56 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker van mensen. Maar ik ben het nog nooit tegengekomen
Hij heeft wel meer problemen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan heeft Peter Gillis nu een mega probleem
Als je nog moet boeken boek dan voor de zekerheid via andere vliegvelden.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:49 schreef Enawh het volgende:
[..]
KLM nog niet toch ?
Maar je kan nog steeds vluchten boeken via KLM. Neem aan dat nieuwe vluchten niet wordt geannuleerd..
ja! haha, ga maar lopenquote:Op donderdag 23 juni 2022 09:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je kunt dan beter de terugvluchten schrappen dan zijn we er van af
Dat blijft belachelijk natuurlijk... Al ben ik Hollands genoeg om te zeggen: graaien maar!quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:56 schreef myShizzle het volgende:
Gisteren een retourticket Eindhoven-Wenen gekocht voor 18 euro, incl handbagage.
Kwam er daarna pas achter dat het voor 3 weken was, misschien wat te lang voor spontaan stedentripje. Dus zojuist voor een week na aankomst nog een 'stel-dat-het-tegenvalt--terugvlucht' geboekt: ZEVEN EUROOTJES.
ZE-VEN euro, met vliegtuig van Wenen naar Eindje. Koekoek.
Want? Als je geld te veel hebt heeft Danny vast nog een mooie bestedingquote:Op donderdag 23 juni 2022 16:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als dat soort gestunt verleden tijd zou zijn.
Tanken is duur, is niet per se goed voor de wereld.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:58 schreef Rode_Wijn het volgende:
Apart sentiment dat bepaalde dingen duur 'moeten' zijn
Laten we die discussie maar niet voeren. Als je meteen met zo een vals argument komt heeft dat geen enkele zin.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Want? Als je geld te veel hebt heeft Danny vast nog een mooie besteding
Welk vals argument?quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Laten we die discussie maar niet voeren. Als je meteen met zo een vals argument komt heeft dat geen enkele zin.
Plastic is geen mooi voorbeeld want ook retegoedkoop.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:14 schreef Rene het volgende:
[..]
Tanken is duur, is niet per se goed voor de wereld.
Gas/licht is duur, de vervuilende manier van produceren is niet goed voor de wereld.
Plastic moet gerecycled worden want de zee ligt vol.
Verwijderingsbijdrage op electronica.
Heffing voor afval bij de weg zetten (of per kilo zelfs)
Ondertussen in de kerozinebak naar Wenen. Voor 9(!) euro.
Ik vind dat zaken in verhouding moeten staan. Niet per se dat het duur moet zijn. Maar de verhouding is nu zoek, pleite.
Marktwerking terwijl overheden op elke ander brandstof accijnzen heffen behalve kerosine . Dat heeft niets met marktwerking te maken maar alles mat protectie van vliegen ten opzicht van alle andere vervoer.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Plastic is geen mooi voorbeeld want ook retegoedkoop.
Die 9 euro is gewoon gevolg van marktwerking. Ze vullen het vliegtuig op om nog wat meer te vangen dan 0. Als je de plekken leeg laat vliegt de kerozinebak dus voor 0 euro naar Wenen.
Juist omdat de overheid niets doet, kun je uitgaan van marktwerking. Als de overheid 'de rest' wel belast is dit geen protectie van vliegen (men doet immers niets) maar hooguit ontmoediging van de andere opties. Hoewel dat het doel simpelweg niet is. Wel bijvoorbeeld het onderhoud en aanleg van een wegennetwerk. Heel wat anders dan protectionisme.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 06:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Marktwerking terwijl overheden op elke ander brandstof accijnzen heffen behalve kerosine . Dat heeft niets met marktwerking te maken maar alles mat protectie van vliegen ten opzicht van alle andere vervoer.
Komt wel eens voor, twee of drie stoeltjes, op een onmogelijk tijdstip, maar de meeste betalen gewoon een normale prijs. Je kan niet rendabel zijn met die prijzen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:56 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker van mensen. Maar ik ben het nog nooit tegengekomen
Geen argumenten hebben en vanuit emotie reageren zijn typische reacties vanuit de onderbuik.quote:
Flauwe reactie maar ben het er in dit geval volmondig mee eens. Gewoon de duim in de mond en dan een kant op pratenquote:
Kut! Waarom? Ik wil graag serieus genomen worden door jou!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Mensen die per se een keer per jaar met het vliegtuig naar Spanje moeten neem ik niet serieus.
Dat ik Danny maar geld moet geven.quote:
Als overheden wereldwijd op alle andere brandstoffen wel accijns heffen geeft dit ten opzichte van alle andere vervoerssoorten TOV vliegen een comparatief voordeel wat geen eerlijk speelveld op de hele vervoersmarkt creëert en dus gewoon niets meer met marktwerking te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Geen argumenten hebben en vanuit emotie reageren zijn typische reacties vanuit de onderbuik.
Leg mij als domoor maar eens uit hoe marktwerking in de weg wordt gezeten doordat de overheid er niets mee doet.
Het klimaat bedankt user @sjorsie1982quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kut! Waarom? Ik wil graag serieus genomen worden door jou!
Ik zal voortaan niet meer naar spanje vliegen, heb ik het dan goedgemaakt?
Welke 'werkelijke kosten'? Ryan air zou niet bestaan als de huidige prijzen de werkelijke kosten niet zou dekken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat ik Danny maar geld moet geven.
Ik vind het pervers om met een kerosineslurper voor een paar euro naar Wenen op en neer te vliegen. Als de ticketprijs meer relatie zou hebben met de werkelijke kosten zouden mensen sneller voor minder vervuilende alternatieven kiezen. En bij die alternatieven hoort ook dan maar geen weekendje Wenen.
Maar voor bijna geen geld een sloot fossiele brandstof er doorheen jassen omdat je zo lekker goedkoop een weekendje weg kan mag van mij inderdaad verdwijnen. Wat mij betreft komt er een hele forse milieuheffing bovenop dit soort opvultickets. En dan niet ¤24 maar een bedrag dat echt verschil maakt.
Ja dat argument herhaal je nu voor de zoveelste keer. En daarmee negeer je nog steeds dat ik die al met zeer steekhoudende argumenten succesvol heb weerlegd. Althans tot zo lang je daar niet iets zinnigs tegenover weet te zetten wat geen ad hominem is of een herhaling van zetten. Succesquote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als overheden wereldwijd op alle andere brandstoffen wel accijns heffen geeft dit ten opzichte van alle andere vervoerssoorten TOV vliegen een comparatief voordeel wat geen eerlijk speelveld op de hele vervoersmarkt creëert en dus gewoon niets meer met marktwerking te maken heeft.
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)t-nu-wel-werken.html?quote:Onderzoeksbureau CE Delft heeft in opdracht van Rijksoverheid verschillende varianten van zo'n maatregel doorberekend. Ook een variant van 7,45 euro per vliegticket zit daarbij. Dat levert de schatkist volgens de berekening ruim 200 miljoen euro op. Het onderzoeksbureau stelt dat het overgrote deel van de reizigers gewoon vanaf Nederlandse luchthavens blijft vliegen. Het aantal passagiers in Nederland zou met slechts een half procent dalen.
Ook luchtvaartexpert Floris de Haan van de Erasmus Universiteit denkt niet dat mensen massaal het vliegtuig links zullen laten liggen. "Als je beoogt om meer belastinginkomsten te genereren, dan heeft deze maatregel wel effect. Maar beoog je dat mensen minder gaan vliegen, dan zal dit een zeer beperkt effect hebben."
Vliegtuigen hoogstens minder vol
Een van de studenten van De Haan, Iris Schouten, heeft recent voor haar scriptie de prijselasticiteit van vliegtickets onderzocht. Daaruit blijkt dat de vraag naar tickets nauwelijks afneemt als de prijs iets hoger wordt. "Dat zie je bij de verhoging van autobrandstof ook. Als autorijden duurder wordt, gaan we nauwelijks minder rijden."
De Haan twijfelt dan ook of de belasting goed zal zijn voor het milieu. "Het eerste effect dat optreedt, als er al sprake is van een terugval in de vraag, is dat de bezettingsgraad van een vlucht zal dalen. Met andere woorden: vliegtuigen komen iets minder vol te zitten." Dat heeft maar een minimaal effect op het brandstofverbruik, zegt De Haan. "Dat wordt pas echt serieus als een maatschappij besluit om niet 3 maar 2 keer per dag te gaan vliegen. Dan heb je het over serieuze brandstofreductie. Of dat een intercontinentale maatschappij besluit om niet meer op Schiphol te vliegen, maar dat zal nu allemaal niet het geval zijn.
Hoeveel reisbureaus zijn er nou nog joh. Ik ken bijna geen enkele meer. Zowat iedereen boekt online.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:08 schreef quirina het volgende:
Reisbureaus willen personeel op Schiphol laten werken tijdens zomermaanden
Op nu.nl
Nou zien jullie het voor je? Karin van het reisburo die je koffer het vliegtuig inslingert?
Meid pas op je manicure 💅!
Besluit over Lelystad uitgesteld, mooi manquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mark Harbers over Schiphol en Lelystad Airport
Schiphol moet fors krimpen en het besluit over de opening van Lelystad Airport wordt nog eens twee jaar uitgesteld. Dat besloot het kabinet vandaag in de ministerraad. Minister van Infrastructuur en Waterstaat Mark Harbers legt vanavond uit waarom en wat de gevolgen zijn.
https://op1npo.nl/2022/06(...)en-lelystad-airport/
Dat wordt weer![]()
Omdat Ryanair er een pervers bedrijfsmodel op nahoudt. En het lijkt me sterk dat de kosten voor bijvoorbeeld compensatie van milieuschade hier gedekt worden met een ticket van ¤7.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:54 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Welke 'werkelijke kosten'? Ryan air zou niet bestaan als de huidige prijzen de werkelijke kosten niet zou dekken.
Die gaat niet meer open, want dat is een heel enge beslissing voor die lui in Den Haag. Je zou maar verantwoording moeten afleggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mark Harbers over Schiphol en Lelystad Airport
Schiphol moet fors krimpen en het besluit over de opening van Lelystad Airport wordt nog eens twee jaar uitgesteld. Dat besloot het kabinet vandaag in de ministerraad. Minister van Infrastructuur en Waterstaat Mark Harbers legt vanavond uit waarom en wat de gevolgen zijn.
https://op1npo.nl/2022/06(...)en-lelystad-airport/
Dat wordt weer![]()
Jij snapt er echt niets van.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:19 schreef Harmankardon het volgende:
Goed dat de overheid eens goede besluiten neemt waaronder afbouwen Schiphol. Geeft vertrouwen.
Schiphol mocht sowieso al niet groeien dus volgens mij weet je er niet zo gek veel vanaf.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 21:51 schreef bianconeri het volgende:
De gekkies gaan nog gelijk krijgen ook.
Kabinet gaat Schiphol echt kapot maken. 1 van de weinige dingen die Nederland groot maken wordt gesloopt.
Alleen om wat omwonenden, die er zelf kiezen daar te wonen, gaan klagen
Schiphol moet blijven groeien.
Valse vergelijking, niemand heeft het over kapot maken. KLM en Schiphol hebben los van de overheid heel helder aangetoond de huidige hoeveelheid vluchten niet aan te kunnen dus ik weet niet waar jij dat ‘top’ op baseert maar niet op de realiteit.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij snapt er echt niets van.
Wat is er goed aan 1 van de grootste dingen van NL kapot maken?
Terwijl alles en iedereen aan het doorgroeien is en dus daarmee qua economie alles van NL afpakt.
Je brengt Schiphol hiermee flink omlaag en die verliezen hun goede positie.
Iets unieks wat je in Nederland had, een top luchthaven.
Kansloze beslissing.
Misschien klinkt dit best stom, maar is nou mijn hele vlucht geannuleerd of alleen de heenvlucht met Transavia ?quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:41 schreef Enawh het volgende:
Heb mail ontvangen dat mijn vlucht is geannuleerd.
Na de zomer kan ik niet meer op reis vanwege werk dus omboeken gaat niet meer lukken, maar ik heb wel een losse hotelboeking gedaan zonder 'annuleringsverzekering'
Heb ik gewoon dikke pech en is het geld gewoon weg ?
Denk niet dat ik de enige ben die zo'n boeking heeft gedaan dus vroeg mij af wat nu mijn opties zijn..
Schiphol heeft aangetoond het wel aan te kunnen in een normale situatie, als je kijkt naar de vluchtbewegingen op Schiphol voor Corona dan lag dat makkelijk zonder enig probleem op 500.000quote:Op zaterdag 25 juni 2022 01:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Valse vergelijking, niemand heeft het over kapot maken. KLM en Schiphol hebben los van de overheid heel helder aangetoond de huidige hoeveelheid vluchten niet aan te kunnen dus ik weet niet waar jij dat ‘top’ op baseert maar niet op de realiteit.
Kun je overigens beter in het Travel subforum vragen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 01:39 schreef Enawh het volgende:
[..]
Misschien klinkt dit best stom, maar is nou mijn hele vlucht geannuleerd of alleen de heenvlucht met Transavia ?
Terug vlieg ik namelijk met KLM.
Collega van mijn vroeg het aan mij en nu zit ik echt dom te twijfelen
Reis is geboekt via een bekend website en daar kon ik vluchten met verschillende maatschappijen.
Dit is echt genieten. Ik heb mijn popcorn er al bij.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:41 schreef Adrie072 het volgende:
Ondertussen in...
https://www.thesun.co.uk/(...)andoned-miss-flight/
https://www.thesun.co.uk/(...)ort-workers-bristol/
Lekker op vakantie!
In 2018, 2019, 2020 in top vijftien dan beste luchthavens ter wereld. Valt niet onder top?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 01:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Valse vergelijking, niemand heeft het over kapot maken. KLM en Schiphol hebben los van de overheid heel helder aangetoond de huidige hoeveelheid vluchten niet aan te kunnen dus ik weet niet waar jij dat ‘top’ op baseert maar niet op de realiteit.
Plus Düsseldorf. Het aantal uitwijk mogelijkheden wordt steeds minder. Bonn-Keulen schijnt niet veel beter te zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is echt genieten. Ik heb mijn popcorn er al bij.
Eindhoven scheen vandaag ook te genieten
Dat was toen, dit is nu.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In 2018, 2019, 2020 in top vijftien dan beste luchthavens ter wereld. Valt niet onder top?
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)t-nu-wel-werken.html?
Uit 2018 en het is daarvoor ook al onderzocht. Plus de vliegtaks uit 2008 werkte amper omdat mensen dan gewoon ergens anders een goedkope vlucht boeken.
Je zou het Europees moeten aanpakken maar dan nog is het effect van duurdere tickets waarschijnlijk miniem
meest recente lijstje, 2021 (vorig jaar) schiphol nr 12. Jij blijft inderdaad wel bij realiteitquote:
Dat.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.
quote:Op zondag 26 juni 2022 09:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat.
Al die onnozele stedentripjes van 4 dagen…
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.
Hoezo? Niet reizen is toch ook een alternatief?quote:Op zondag 26 juni 2022 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.
Er is gewoon geen goed alternative voor het vliegtuig op het moment. Ja, ik weet mensen zeggen graag trein trein. Das gewoon te duur, te langzaam en niet flexibel. Misschien zal het wel werken voor citytrips, maar moet wel de prijs naar beneden. Wat niet gaat gebeuren met de NS wat al graag een "grenstax" gebruikt.
Idd, lekker alleen voor de elite. Zoals heel veel dingen op dit moment...quote:Op zondag 26 juni 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
Geluk en plezier moet vooral duur en kapot.
Wat een hoop verzinsels man. Er is echt niemand die dat zegt of suggereert.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
Geluk en plezier moet vooral duur worden of kapot gaan. Dat is de teneur in dit topic.
Gewoon allemaal fulltime werken, Unilever en Shell in de lucht (hihi) houden. In een veredeld tentje aan de kust voor 200 per nacht, 14 dagen en wonen in een tinyhouse veredelde zeecontainer waarbij je een max m2 per persoon krijgt anders moeten er verplicht een asielzoeker bij.
Het gesprek gaat ongeveer zo:quote:Op zondag 26 juni 2022 10:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een hoop verzinsels man. Er is echt niemand die dat zegt of suggereert.
Nee zo gaat het niet.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:18 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het gesprek gaat ongeveer zo:
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- waarom dan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- wat is daar erg aan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...quote:Op zondag 26 juni 2022 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.
Er is gewoon geen goed alternative voor het vliegtuig op het moment. Ja, ik weet mensen zeggen graag trein trein. Das gewoon te duur, te langzaam en niet flexibel. Misschien zal het wel werken voor citytrips, maar moet wel de prijs naar beneden. Wat niet gaat gebeuren met de NS wat al graag een "grenstax" gebruikt.
Belachelijk toch dat je treinen niet gewoon op 1 site kan boeken. Als je op ns internationaal wil boeken wordt je compleet opgelicht dus moet je allemaal via andere losse sites gaan boeken. Voor meeste mensen veels te ingewikkeld.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:49 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...
Stedentrips met de trein gaan dus prima als de opties Brussel, Londen, Parijs zijn. Voor de rest is het ruk.
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossenquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossen
Als monopolist genaamd Schiphol hoeft deze organisatie zich weinig aan te trekken van de race naar de bodem mentaliteit. Maar omdat het neoliberale dogma van kostenreductie door de managers klasse als enigste mogelijkheid gezien wordt doet men niets.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
Daar moet dan wel een taskforce met programmadirecteur voor komen, en een ingewikkeld systeem om het te administreren. Blijft er aan het einde precies 0 overquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Dat sowieso natuurlijkquote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
De tering wat een bloedbad. Ik heb echt geen zin om te reizen via Schiphol.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Talloze bagage kwijt door chaos op Schiphol: 'Neem maar een mooie koffer mee'![]()
![]()
![]()
De chaos op Schiphol is compleet: in de bagagehal liggen al lange tijd talloze koffers verspreid. Ook stapels buggy's en kinderwagens staan onbeheerd. Veel reizigers zullen hun bagage voorlopig niet meer terugzien, is de vrees.
Sommige koffers hebben labels van begin juni, dus die liggen al dik drie weken onbeheerd in de hal.
Michelle Renes kwam vrijdagnacht terug van een vakantie op Gran Canaria. Ze wacht op haar bagage, maar ook die komt niet. Informatie kan ze niet krijgen, en als ze uiteindelijk iemand spreekt van de douane zegt deze doodleuk: "Kies een mooie koffer uit en neem maar mee." Ondertussen zit Michelle thuis zonder bagage en is geëmotioneerd. "Ik ben bang dat ik mijn bagage niet meer terug zie."
Onbeheerde koffers
Op sociale media staan meerdere reacties van gedupeerde reizigers. Op filmpjes is te zien hoe tientallen koffers onbeheerd liggen te wachten om weggehaald te worden.
Normaal gesproken regelt de bagage-afhandelaar van de luchtvaartmaatschappij dat. Mocht er een probleem zijn, dan wordt de bagage later naar de eigenaar opgestuurd. Maar daar lijkt het nu totaal niet op. Iedereen kan zomaar een koffer meenemen, niemand die erop let.
Ook Niels Hoekzema uit zijn ongenoegen. "Overal koffers. Bij elke paal en hoek. Ze hebben stellingen staan met koffers erin. De informatie op borden klopt totaal niet, alle vluchten zitten door elkaar. Wij kwamen van Cyprus, maar onze koffers vonden we uren later tussen de bagage van een vlucht uit Griekenland."
Niels had geduld en daarmee ook geluk: zijn dochtertje van drie zag haar roze koffertje met bloemetjes ergens liggen, waardoor Niels ook zijn koffer terug vond.
Geen antwoord
Michelle daarentegen heeft minder geluk. "Onze koffers kwamen niet. Na lang wachten stopte de bagageband, toen dacht ik, ik moet melding maken. Maar er was niemand. Toen hebben we het aan de douane gevraagd. Die zei: 'vergeet het maar, er is niemand.' Er lagen allemaal koffers opgestapeld overal. Alsof je in een derdewereldland bent."
Ze gaat zonder haar spullen naar huis en belt met haar reisorganisatie, die verwijst haar door naar Schiphol. Maar de luchthaven wijst weer met de vinger naar de bagage-afhandelaars. Ze hoort van iedereen dat ze er niets aan kunnen doen. "Maar wie kan er echt niets aan doen? Juist, wij, de passagiers! Regel het gewoon", zegt ze gefrustreerd.
De luchthaven zegt in een reactie dat ook bij de bagage-afhandelaren veel personeelstekorten zijn. "Een kleine verstoring in het vluchtschema in combinatie met de huidige personeelstekorten, kan zorgen voor achtergebleven bagage. Luchtvaartmaatschappijen doen hun best om die koffers zo snel mogelijk weer bij de passagier te krijgen", aldus Schiphol.
https://www.hartvannederl(...)een-mooie-koffer-mee
En Dick Benschop duikt weer eens weg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |