Dat was toen, dit is nu.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In 2018, 2019, 2020 in top vijftien dan beste luchthavens ter wereld. Valt niet onder top?
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)t-nu-wel-werken.html?
Uit 2018 en het is daarvoor ook al onderzocht. Plus de vliegtaks uit 2008 werkte amper omdat mensen dan gewoon ergens anders een goedkope vlucht boeken.
Je zou het Europees moeten aanpakken maar dan nog is het effect van duurdere tickets waarschijnlijk miniem
meest recente lijstje, 2021 (vorig jaar) schiphol nr 12. Jij blijft inderdaad wel bij realiteitquote:
Dat.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.
quote:Op zondag 26 juni 2022 09:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat.
Al die onnozele stedentripjes van 4 dagen…
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Spreek binnen Europa af dat een vliegticket minimaal ¤ 200 kost. Dat zal echt wel helpen.
Hoezo? Niet reizen is toch ook een alternatief?quote:Op zondag 26 juni 2022 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.
Er is gewoon geen goed alternative voor het vliegtuig op het moment. Ja, ik weet mensen zeggen graag trein trein. Das gewoon te duur, te langzaam en niet flexibel. Misschien zal het wel werken voor citytrips, maar moet wel de prijs naar beneden. Wat niet gaat gebeuren met de NS wat al graag een "grenstax" gebruikt.
Idd, lekker alleen voor de elite. Zoals heel veel dingen op dit moment...quote:Op zondag 26 juni 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
Geluk en plezier moet vooral duur en kapot.
Wat een hoop verzinsels man. Er is echt niemand die dat zegt of suggereert.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
Geluk en plezier moet vooral duur worden of kapot gaan. Dat is de teneur in dit topic.
Gewoon allemaal fulltime werken, Unilever en Shell in de lucht (hihi) houden. In een veredeld tentje aan de kust voor 200 per nacht, 14 dagen en wonen in een tinyhouse veredelde zeecontainer waarbij je een max m2 per persoon krijgt anders moeten er verplicht een asielzoeker bij.
Het gesprek gaat ongeveer zo:quote:Op zondag 26 juni 2022 10:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een hoop verzinsels man. Er is echt niemand die dat zegt of suggereert.
Nee zo gaat het niet.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:18 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het gesprek gaat ongeveer zo:
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- waarom dan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- wat is daar erg aan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...quote:Op zondag 26 juni 2022 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.
Er is gewoon geen goed alternative voor het vliegtuig op het moment. Ja, ik weet mensen zeggen graag trein trein. Das gewoon te duur, te langzaam en niet flexibel. Misschien zal het wel werken voor citytrips, maar moet wel de prijs naar beneden. Wat niet gaat gebeuren met de NS wat al graag een "grenstax" gebruikt.
Belachelijk toch dat je treinen niet gewoon op 1 site kan boeken. Als je op ns internationaal wil boeken wordt je compleet opgelicht dus moet je allemaal via andere losse sites gaan boeken. Voor meeste mensen veels te ingewikkeld.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:49 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...
Stedentrips met de trein gaan dus prima als de opties Brussel, Londen, Parijs zijn. Voor de rest is het ruk.
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossenquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossen
Als monopolist genaamd Schiphol hoeft deze organisatie zich weinig aan te trekken van de race naar de bodem mentaliteit. Maar omdat het neoliberale dogma van kostenreductie door de managers klasse als enigste mogelijkheid gezien wordt doet men niets.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
Daar moet dan wel een taskforce met programmadirecteur voor komen, en een ingewikkeld systeem om het te administreren. Blijft er aan het einde precies 0 overquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Dat sowieso natuurlijkquote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
De tering wat een bloedbad. Ik heb echt geen zin om te reizen via Schiphol.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Talloze bagage kwijt door chaos op Schiphol: 'Neem maar een mooie koffer mee'
De chaos op Schiphol is compleet: in de bagagehal liggen al lange tijd talloze koffers verspreid. Ook stapels buggy's en kinderwagens staan onbeheerd. Veel reizigers zullen hun bagage voorlopig niet meer terugzien, is de vrees.
Sommige koffers hebben labels van begin juni, dus die liggen al dik drie weken onbeheerd in de hal.
Michelle Renes kwam vrijdagnacht terug van een vakantie op Gran Canaria. Ze wacht op haar bagage, maar ook die komt niet. Informatie kan ze niet krijgen, en als ze uiteindelijk iemand spreekt van de douane zegt deze doodleuk: "Kies een mooie koffer uit en neem maar mee." Ondertussen zit Michelle thuis zonder bagage en is geëmotioneerd. "Ik ben bang dat ik mijn bagage niet meer terug zie."
Onbeheerde koffers
Op sociale media staan meerdere reacties van gedupeerde reizigers. Op filmpjes is te zien hoe tientallen koffers onbeheerd liggen te wachten om weggehaald te worden.
Normaal gesproken regelt de bagage-afhandelaar van de luchtvaartmaatschappij dat. Mocht er een probleem zijn, dan wordt de bagage later naar de eigenaar opgestuurd. Maar daar lijkt het nu totaal niet op. Iedereen kan zomaar een koffer meenemen, niemand die erop let.
Ook Niels Hoekzema uit zijn ongenoegen. "Overal koffers. Bij elke paal en hoek. Ze hebben stellingen staan met koffers erin. De informatie op borden klopt totaal niet, alle vluchten zitten door elkaar. Wij kwamen van Cyprus, maar onze koffers vonden we uren later tussen de bagage van een vlucht uit Griekenland."
Niels had geduld en daarmee ook geluk: zijn dochtertje van drie zag haar roze koffertje met bloemetjes ergens liggen, waardoor Niels ook zijn koffer terug vond.
Geen antwoord
Michelle daarentegen heeft minder geluk. "Onze koffers kwamen niet. Na lang wachten stopte de bagageband, toen dacht ik, ik moet melding maken. Maar er was niemand. Toen hebben we het aan de douane gevraagd. Die zei: 'vergeet het maar, er is niemand.' Er lagen allemaal koffers opgestapeld overal. Alsof je in een derdewereldland bent."
Ze gaat zonder haar spullen naar huis en belt met haar reisorganisatie, die verwijst haar door naar Schiphol. Maar de luchthaven wijst weer met de vinger naar de bagage-afhandelaars. Ze hoort van iedereen dat ze er niets aan kunnen doen. "Maar wie kan er echt niets aan doen? Juist, wij, de passagiers! Regel het gewoon", zegt ze gefrustreerd.
De luchthaven zegt in een reactie dat ook bij de bagage-afhandelaren veel personeelstekorten zijn. "Een kleine verstoring in het vluchtschema in combinatie met de huidige personeelstekorten, kan zorgen voor achtergebleven bagage. Luchtvaartmaatschappijen doen hun best om die koffers zo snel mogelijk weer bij de passagier te krijgen", aldus Schiphol.
https://www.hartvannederl(...)een-mooie-koffer-mee
En Dick Benschop duikt weer eens weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |