Ik dacht dat het over vliegreizen ging.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zocht en vond campings die op andere dagen geboekt konden worden dan alleen op zaterdagen. Wij rijden dus wederom niet op zaterdagen.
Het ging over beidequote:Op maandag 20 juni 2022 20:09 schreef BE het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over vliegreizen ging.
Campings zij over het algemeen flexibeler, hoewel heel veel met chalet en stacaravans toch ook wel houden van vaste wisseldagen zodat ze de schoonmaakploeg maar 1x hoeven te laten komen.
31 mei gevlogen om 6:05 uur. Was om 3 uur op Schiphol en 4 uur overal doorheen, inclusief wegbrengen koffer. Was verder bijna niks open toen en wat open was, stond je langer in de rij dan voor de bagage / security. Maar wat hierboven ook gezegd is, er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer het extreem druk is en wanneer nietquote:Op maandag 20 juni 2022 19:28 schreef KawaZ het volgende:
Zijn er hier mensen die recent ervaring hebben met dinsdag ochtend vliegen via Schiphol?
Ik vlieg dinsdag 05/07 06:20 van AMS naar Cyprus, helaas heb ik destijds via Schiphol geboekt, maar als ik zie hoe het er de laatste tijd aan toe gaat op Schiphol zie ik er nu al tegenop![]()
Ook moeten wij nog een koffer inchecken wat pas 3 uur van te voren kan, met de wachtrijen die ik vandaag zag kan je dan dus net zo goed niet komen...
Ben benieuwd of het alle dagen / tijden zo is of dat het op bepaalde dagen en 's ochtend wellicht toch wat rustiger is
Niemand kan ook maar 'hallo' zeggen zonder dat je het post met een enorme 'wát een áchterlijke uitspraakquote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Harbers![]()
heeft nu de oplossing
![]()
![]()
Vorige week werd duidelijk dat Schiphol vanaf de tweede week van juli een maximum aantal passagiers instelt. Dat betekent dat er dagelijks voor zo’n 13.500 passagiers geen ruimte zal zijn. Hierdoor moet de luchthaven elke dag tot enkele honderden vluchten annuleren. Op dit moment is nog onduidelijk om welke vluchten het gaat.
Minister Mark Harbers (Infrastructuur) heeft ’een klemmend beroep op alle partijen gedaan om eerst te kijken naar het belang van de passagiers die in onzekerheid zitten’, zo zegt zijn woordvoerder. Slot-coördinator ACNL is op dit moment nog bezig om uit te rekenen welke maatschappijen op welke momenten vanaf Schiphol mogen vliegen. Daarna moeten de luchtvaartmaatschappijen beslissen welke vluchten ze wel of niet door laten gaan.
„De slot-coördinator is een onafhankelijk instituut”, zegt de woordvoerder van Harbers. „Wij mogen ons daar niet mee bemoeien, ook kunnen we niet zeggen welke vluchten wel of geen voorrang zouden moeten krijgen. Maar we houden natuurlijk wel een vinger aan de pols.”
Het ministerie heeft gevraagd om haast te maken, zodat passagiers zo snel mogelijk weten of hun zomervakantie doorgaat of toch in het water valt. „Vervolgens is het aan de luchtvaartmaatschappijen om reizigers indien nodig te compenseren”, aldus de woordvoerder.
De Tweede Kamer is kritisch over het schrappen van de grote hoeveelheid zomervluchten. Harbers sprak vorige week nog van een ’vreselijke afweging, wetende hoeveel het betekent voor mensen’ die graag met het vliegtuig op vakantie willen. Maar volgens hem was het alternatief nóg erger: met ellenlange rijen op Schiphol en risico’s voor de openbare orde.
JA21-Kamerlid Maarten Goudzwaard stelt dinsdag Kamervragen aan minister Sigrid Kaag (Financiën) over het schrappen van de zomervluchten. Het ministerie van Financiën is de grootste aandeelhouder van de nationale luchthaven.
https://www.telegraaf.nl/(...)eid-over-zomervlucht
Het heeft te maken met de golfbewegingen op Schiphol. Volgens mij zijn er zo'n 7 of 8 golven per dag, van 's ochtends tot 's avonds, waarin passagiers aankomen en vertrekken. De kunst is om zo'n golf af te handelen voordat er een nieuwe golf aan komt; want zoals je snapt, als 1 golf in de volgende doorloopt krijg je verschillende bottlenecks die elkaar versterken.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:19 schreef Bombvis het volgende:
[..]
31 mei gevlogen om 6:05 uur. Was om 3 uur op Schiphol en 4 uur overal doorheen, inclusief wegbrengen koffer. Was verder bijna niks open toen en wat open was, stond je langer in de rij dan voor de bagage / security. Maar wat hierboven ook gezegd is, er is echt geen touw aan vast te knopen wanneer het extreem druk is en wanneer niet
Hoe kunnen er golfbewegingen onstaan terwijl er maar een x aantal vliegtuigen kunnen opstijgen?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de golfbewegingen op Schiphol. Volgens mij zijn er zo'n 7 of 8 golven per dag, van 's ochtends tot 's avonds, waarin passagiers aankomen en vertrekken. De kunst is om zo'n golf af te handelen voordat er een nieuwe golf aan komt; want zoals je snapt, als 1 golf in de volgende doorloopt krijg je verschillende bottlenecks die elkaar versterken.
Omdat je s'ochtends je zakenverkeer doet naar bv Londen, Parijs of Berlijn (cityhoppers) zodat ze op tijd daar kunnen zijn, daarna de intercontinentale vluchten doet naar Amerika zodat ze daar ook op tijd zijn, (en dat zijn grotere vliegtuigen) en dan heb je ook nog eens je transfer & vakantievluchten (iedereen wil toch de eerste dag wel een beetje op tijd in zijn hotel zitten en niet om 22:00 pas)quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe kunnen er golfbewegingen onstaan terwijl er maar een x aantal vliegtuigen kunnen opstijgen?
De eerste man of vrouw met verstand van zaken op dit dossier moet nog opstaanquote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:09 schreef heywoodu het volgende:
Niemand kan ook maar 'hallo' zeggen zonder dat je het post met een enorme 'wát een áchterlijke uitspraak![]()
![]()
'-ondertoon he.
Jij weet er dus ook niets van?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De eerste man of vrouw met verstand van zaken op dit dossier moet nog opstaan
Opgelucht zes uur in de rij staan om je paupervakantie te kunnen startenquote:
Zo, iemand heeft een aversie tegen vakantievierders zeg.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Opgelucht zes uur in de rij staan om je paupervakantie te kunnen starten
De rij is ook all inclusive
Wat betreft die compensatie heeft Kaag gewoon een punt hoor. Er is al meermalen aangegeven, en zelfs door Schiphol zelf, dat ze gaan kijken waar ze kunnen compenseren. Vliegmaatschappijen zelf geven ook aan gewoon te compenseren daar waar nodig.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag: ’Overheid gaat Schiphol-passagiers niet compenseren’
De minister verschijnt dinsdag in de Tweede Kamer om tekst en uitleg te geven over het schrappen van zomervluchten op Schiphol. Honderdduizenden Nederlanders vrezen dat hun vakantie in het water valt. Binnenkort moeten de luchtvaartmaatschappijen bekend maken welke vluchten niet doorgaan.
„We vinden het met z’n allen ontzettend vervelend dat zoveel mensen in onzekerheid leven”, zegt Kaag. „Iedereen spaart voor de zomervakantie. Men kijkt ernaar uit, zeker na twee lange coronajaren. Het moment is gekomen, hè, ik kan met m’n tasje of koffertje op reis, kort of lang.”
Volgens Kaag – die met haar ministerie van Financiën de grootste aandeelhouder is van Schiphol – hebben zij en collega-minister Mark Harbers (Infrastructuur) veel contact met de luchthaven. „Alle sporen zijn uitgezet”, zegt ze. Zo gaan de salarissen van het Schiphol-personeel omhoog en wordt extra personeel getraind. Over een paar weken zou het aantal vliegbewegingen weer kunnen toenemen, zegt Kaag ook.
’Geen compensatierol voor overheid’
Tweede Kamerleden vragen zich af wat de overheid kan doen voor gedupeerde reizigers. „Ik mis echt het gevoel dat de aandeelhouder alles op alles wil zetten om het op te lossen”, zegt JA21-Kamerlid Maarten Goudzwaard. Volgens Kaag is zij ’niet verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele sturing’. „Het kabinet vertrouwt dat de heer Benschop deze zaak voortvarend blijft aanpakken en zal oplossen.”
Volgens Kaag is het straks aan de luchtvaartmaatschappijen om passagiers te compenseren. Maatschappijen kunnen reizigers omboeken, een andere optie aanbieden, vouchers uitdelen of hun geld teruggeven. „Er is geen compensatierol voor de overheid”, zegt ze. „Hoe begrijpelijk ik het ook vind dat mensen denken dat de overheid iets gaat doen, maar dat is écht niet zo.”
Ze wil benadrukken dat het niet alleen maar kommer en kwel is op de nationale luchthaven. „Er gaat ook heel veel wél goed op Schiphol. Ik denk dat de heer Benschop met zijn team echt aan de lat staat om nu al die hele urgente verbetertrajecten door te voeren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-niet-compenseren
Weer een pareltje![]()
Geen verantwoording afleggen
Geen compensatie
Dick blijven steunen
Benadrukken dat veel goed gaat, wat weet ik niet maar klinkt zo leuk![]()
Niet ingrijpen als grootaandeelhouder![]()
Ik zie overeenkomsten met de toeslagen affaire
Om te
Je kan niet iedereen de moeder blijven compenseren. Het is een privaat bedrijf dat heeft gefaald. In de verste verte zie ik niet waarom het ministerie van financiën die schade moet vergoeden.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kaag: ’Overheid gaat Schiphol-passagiers niet compenseren’
De minister verschijnt dinsdag in de Tweede Kamer om tekst en uitleg te geven over het schrappen van zomervluchten op Schiphol. Honderdduizenden Nederlanders vrezen dat hun vakantie in het water valt. Binnenkort moeten de luchtvaartmaatschappijen bekend maken welke vluchten niet doorgaan.
„We vinden het met z’n allen ontzettend vervelend dat zoveel mensen in onzekerheid leven”, zegt Kaag. „Iedereen spaart voor de zomervakantie. Men kijkt ernaar uit, zeker na twee lange coronajaren. Het moment is gekomen, hè, ik kan met m’n tasje of koffertje op reis, kort of lang.”
Volgens Kaag – die met haar ministerie van Financiën de grootste aandeelhouder is van Schiphol – hebben zij en collega-minister Mark Harbers (Infrastructuur) veel contact met de luchthaven. „Alle sporen zijn uitgezet”, zegt ze. Zo gaan de salarissen van het Schiphol-personeel omhoog en wordt extra personeel getraind. Over een paar weken zou het aantal vliegbewegingen weer kunnen toenemen, zegt Kaag ook.
’Geen compensatierol voor overheid’
Tweede Kamerleden vragen zich af wat de overheid kan doen voor gedupeerde reizigers. „Ik mis echt het gevoel dat de aandeelhouder alles op alles wil zetten om het op te lossen”, zegt JA21-Kamerlid Maarten Goudzwaard. Volgens Kaag is zij ’niet verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele sturing’. „Het kabinet vertrouwt dat de heer Benschop deze zaak voortvarend blijft aanpakken en zal oplossen.”
Volgens Kaag is het straks aan de luchtvaartmaatschappijen om passagiers te compenseren. Maatschappijen kunnen reizigers omboeken, een andere optie aanbieden, vouchers uitdelen of hun geld teruggeven. „Er is geen compensatierol voor de overheid”, zegt ze. „Hoe begrijpelijk ik het ook vind dat mensen denken dat de overheid iets gaat doen, maar dat is écht niet zo.”
Ze wil benadrukken dat het niet alleen maar kommer en kwel is op de nationale luchthaven. „Er gaat ook heel veel wél goed op Schiphol. Ik denk dat de heer Benschop met zijn team echt aan de lat staat om nu al die hele urgente verbetertrajecten door te voeren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-niet-compenseren
Weer een pareltje![]()
Geen verantwoording afleggen
Geen compensatie
Dick blijven steunen
Benadrukken dat veel goed gaat, wat weet ik niet maar klinkt zo leuk![]()
Niet ingrijpen als grootaandeelhouder![]()
Ik zie overeenkomsten met de toeslagen affaire
Om te
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat betreft die compensatie heeft Kaag gewoon een punt hoor. Er is al meermalen aangegeven, en zelfs door Schiphol zelf, dat ze gaan kijken waar ze kunnen compenseren. Vliegmaatschappijen zelf geven ook aan gewoon te compenseren daar waar nodig.
Welnee, maar leuk voor ze op zich dat die vluchten door gaan, de omstandigheden voor reizigers (en personeel ook trouwens) zijn echt zwaar klotequote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo, iemand heeft een aversie tegen vakantievierders zeg.
Je kan wel iedereen compenseren die daar rechtop heeft volgens de wet en dat moet je ookquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:52 schreef Confetti het volgende:
Je kan niet iedereen de moeder blijven compenseren. Het is een privaat bedrijf dat heeft gefaald. In de verste verte zie ik niet waarom het ministerie van financiën die schade moet vergoeden.
Wat dacht je van de wet uitvoerenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:52 schreef Scorpie het volgende:
we zullen zien hoe welwillend ze straks gaan zijn.
Schiphol heeft geen directe relatie met reizigers he. Dus hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je kan wel iedereen compenseren die daar rechtop heeft volgens de wet en dat moet je ook![]()
De bv Schiphol betaalt idd en de staat mist daardoor inkomsten uit dividend
En verantwoordelijken moeten een hele grote schop onder hun hol krijgen “
Schiphol levert diensten aan vliegmaatschappijen en die zijn verantwoordelijkquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:59 schreef EinarBoe het volgende:
Schiphol heeft geen directe relatie met reizigers he. Dus hoe zie je dat voor je?
Maar het ministerie van Financiën heeft dan dus geen rol in het compenseren van reizigers, aangezien die helemaal niet gaan over compensatie die reizigers krijgen van vliegtuigmaatschappijen. Want Schiphol compenseert niet rechtstreeks aan reizigers...quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Schiphol levert diensten aan vliegmaatschappijen en die zijn verantwoordelijk
Dus vliegmaatschappijen betalen de reizigers en verhalen het op Schiphol
Zo moeilijk is het niet
Wel is het voor een leek express moeilijk gemaakt omdat dat tuig rookgordijnen ophangt en alle verantwoordelijkheid ontloopt
Om te![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |