Dat komt door visieloos bezuinigen en dat wreekt zich nu in elke sector.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossen
Het is werkelijk absurd hoe het ze overkwam, overkomt en blijft overkomen![]()
Ik mag zondag weer in de rij gaan staan, kijk er nu al naar uit![]()
Twee weken terug vlucht gemist en bagage pas twee dagen later gekregen
Faalhazen
Wat dat betreft snap ik echt niet waarom we vanuit Utrecht en Eindhoven/Venlo geen HSL hebben naar Duitsland.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:49 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...
Stedentrips met de trein gaan dus prima als de opties Brussel, Londen, Parijs zijn. Voor de rest is het ruk.
Utrecht-Eindhoven heeft wel veel last van verzakking. Daar rijden ze nu 6x per uur met de Intercity overheen en volgens mij is dat al het maximale wat de bodem momenteel aan kan daar. Als je nog harder eroverheen gaat rijden moet er ook meer tijd zijn voor de grond om terug te veren en dan lever je in in de frequentie.quote:Op maandag 27 juni 2022 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik echt niet waarom we vanuit Utrecht en Eindhoven/Venlo geen HSL hebben naar Duitsland.
Het is echt allemaal tergend langzaam met 5x overstappen. Parijs en Londen daarentegen vlieg ik niet meer omdat de trein veel fijner en sneller is.
Nee ik doel een nieuwe HSL lijn van Utrecht richting Berlijn (of misschien beter Hamburg) en aansluiten op het Duitse HSL netwerk.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Utrecht-Eindhoven heeft wel veel last van verzakking. Daar rijden ze nu 6x per uur met de Intercity overheen en volgens mij is dat al het maximale wat de bodem momenteel aan kan daar. Als je nog harder eroverheen gaat rijden moet er ook meer tijd zijn voor de grond om terug te veren en dan lever je in in de frequentie.
Ik denk dat nachttreinen met een straal van Utrecht tot Praag wel een redelijk alternatief moeten zijn voor de niet-zakelijke reiziger. Slapen moet een mens toch, als je om 8 uur 's avonds in een trein kan stappen en om 8 uur 's ochtends in een stad aan kan komen, dan heb je het qua reistijd goed voor elkaar.
Concurreren met vliegtuigen voor zakelijke reizen kost wel een enorme investering in de infrastructuur omdat je dan veel hogere snelheden moet halen om die slag ook maar een beetje aan te kunnen.
Er ligt al 10 jaar een mini-spoorlijn bij Weert klaar om aangesloten te worden op het Belgische spoor, maar zoals werkelijk alles waar trein en politiek samen komen, gaat dat er voorlopig niet van komen.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik doel een nieuwe HSL lijn van Utrecht richting Berlijn en aansluiten op het Duitse HSL netwerk.
En vanuit EHV/Venlo een HSL richting Dusseldorf en daar aansluiten op het Duitse HSL netwerk.
En dan een tweede normale verbinding Belgie in vanuit EHV.
Ja maar ik snap echt het waarom niet. Net zoals de het Duitse deel van de Betuweroute waar we al 20 jaar op wachten. Het lijkt mij handig om van EHV een tweede Utrecht te maken met de internationale verbindingen naar Belgie en Duitsland. Het is ook de regio waar het geld verdiend wordt.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er ligt al 10 jaar een mini-spoorlijn bij Weert klaar om aangesloten te worden op het Belgische spoor, maar zoals werkelijk alles waar trein en politiek samen komen, gaat dat er voorlopig niet van komen.
Je zou denken: bouw inderdaad gewoon eens wat spoorlijnen, dan kunnen we de komende 50 jaar nog wel kijken welke rijschema's daar uiteindelijk het effectiefst op zijn.
Maar nee, het is alleen maar rapporten rapporten rapporten. Allerlei parasieten die proberen er een slaatje uit te slaan door hun techniek of producten op te dringen bij de aanleg en exploitatie, wat de prijs opdrijft, allerlei lokale politici die dwars willen liggen tenzij hun plaats twee extra stops krijgt.
Ik heb weinig vertrouwen in plannen voor nieuwe spoorlijnen eerlijk gezegdik vind het leuk om erover na te denken, maar ik verwacht niet dat ze ooit aangelegd gaan worden
700 vluchten geannuleerd in de VS vandaag. En dat is al wekenlang dagelijkse koek, tijdens Memorial Day weekend waren het er 2500. American Airlines bijvoorbeeld schrapt 4 steden van hun routes omdat ze niet genoeg personeel hebben.quote:Op maandag 27 juni 2022 18:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het is niet alleen Schiphol, lees ook over Dublin, Heathrow, Düsseldorf, Brussel, en veel meer.
Overal hetzelfde beeld, bergen koffers, lange lange rijen bij gebrek aan security personeel.
Tjaquote:Op maandag 27 juni 2022 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
700 vluchten geannuleerd in de VS vandaag. En dat is al wekenlang dagelijkse koek, tijdens Memorial Day weekend waren het er 2500. American Airlines bijvoorbeeld schrapt 4 steden van hun routes omdat ze niet genoeg personeel hebben.
Ook daar is de reden personeels tekorten.
Groot complot van Schwab en coquote:
Ook bij callcenters is de concurrentie moordend ja.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Oh en je kan tui tegenwoordig doordeweeks alleen maar tot 18:00 bellen.
Ze zijn sowieso niet te bereiken en als je belt wordt de verbinding verbroken of je zit heel lang in de wacht.
Service hè 👌
Ik ben dol op Tui. En als ik in de wacht sta dan ga ik gewoon porno kijken.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Oh en je kan tui tegenwoordig doordeweeks alleen maar tot 18:00 bellen.
Ze zijn sowieso niet te bereiken en als je belt wordt de verbinding verbroken of je zit heel lang in de wacht.
Service hè 👌
Prachtig, goedkoop is duurkoop dat blijkt maar weer.quote:
Van alle complotten is de Great Reset wel echt de gaarste, en meest lame. Dan toch liever reptillians ofzo. Teringjantje.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Groot complot van Schwab en co. Goedkope werknemers zijn met bakken geloosd omdat er geen vluchten waren. In die 2 jaar (is lang) heeft dat ex-personeel ander werk gevonden dat beter betaald en betere werkomstandigheden biedt.
Niks van te voren uitgedacht, eerder helemaal niet nagedacht.
Italie heeft, voor de verandering, als een van de weinige landen nu eens geen problemen op dit vlak. Griekenland overigens ook nietquote:Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef Rene het volgende:
Rome had ik vorige week woensdag 3 minuten wachttijd. Op Fiumincino (of hoe heet dat ding)
Al heb ik dat gevoel met de meeste "crisissen" momenteel. Vaak zijn het echt gigantische fuckups waarbij alles door "managers" vooruit geschoven word zonder de echte issues echt op te lossen.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Groot complot van Schwab en co. Goedkope werknemers zijn met bakken geloosd omdat er geen vluchten waren. In die 2 jaar (is lang) heeft dat ex-personeel ander werk gevonden dat beter betaald en betere werkomstandigheden biedt.
Niks van te voren uitgedacht, eerder helemaal niet nagedacht.
Zijn ook geen hubs natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juni 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Italie heeft, voor de verandering, als een van de weinige landen nu eens geen problemen op dit vlak. Griekenland overigens ook niet
Dat zal best meespelen, ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |